Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verschil in pupprijs

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

wilma23 schreef:
MARC_S schreef:
wilma23 schreef:ik kan niet zo goed snappen dat kleur en geslacht de prijs bepaalt.
Ik dacht je kijkt naar wat een nest je gemiddeld kost (stamboom, medische kosten teef, voer v/d pups enz) en aan de hand daarvan bepaal je de prijs.
Maar goed ik ben er nog niet zo in thuis,dus dat kan ook wel een verkeerde gedachte zijn hoor.
Markt bepaald prijs. Zo kost een herder meestal rond de 500-700 euro. Er zijn er veel en men betaald er niet graag heel veel voor. Een ambull of mastino is veel duurder. Die zijn meer gewild en dus kosten ze meer. vandaar ook dat ik niet begrijp dat dat wel normaal is maar de meer gewilde pup in het nest duurder verkopen is dan heel raar? Ik zou dat zelf niet doen hoor. Ik zou 1 prijs hanteren en dat is die van de rasvereniging. Puur om van het gezeik af te zijn :wink:
Wow das idd een heel ander bedrag dan ik voor mijn duo heb betaald heb.
De prijs die de bmcn hanteerd is 1250,- euro, en ik dacht dat dat kwam omdat bij bm ook wel voorkomt dat er een keizersnede moet worden uitgevoerd.
het zal dan idd ook aan de vraag liggen die er voor is,want het is wel een ras wat steeds populairder word.
Die keizersnede wordt al terugverdient door het aantal pups bij veel molossers. Die hebben soms nesten van meer dan 10-12 pups a 1200 euro. Stel je hebt er 10. Dat is 10 x 1200 euro = 12.000 euro. Wat kost een keizersnede? 400 euro? Een herder heeft vaak 6 - 8 pups. 8 x 600 euro is 4.800 euro Dus wat dat betreft denk ik dat die paar honderd euro voor de evt keizersnede wel op een andere manier compenseert net als het iets meer voer :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

MonaToetje schreef:
Podenji schreef:ik bepaal de prijs zelf, in principe is het gewoon 1 prijs voor elke pup.
maar er zijn een paar uitzonderingen geweest:

de hond die naar australie is gegaan die is in verhouding goedkoper weggegaan, het kostte al klauwen met geld ( 10 maanden aanhouden, al die gezondheidsonderzoeken, vergunningen, vliegreis, quarantaine ) en vond het niet meer dan fair om daar rekening mee te houden. Ik vind het al super dat die mensen al dat geld en moeite investeren om vers bloed die kant op te krijgen dus daar kwam ik ze gewoon in tegemoet.

:
Het spreekt wel voor je dat je de prijs omlaag daarom omlaag doet , anderzijds vraag ik mij dan af of het wel zo eerlijk is tegenover de andere Nederlandse pupkopers dat hun wel de volle prijs moeten betalen.
Daarbij hoor je niet vaak dat een buitenlandse fokker voor " ons " de prijs omlaag gooit. Ik hoor meestal dat de prijs juist omhoog gaat , want die rijke Europeanen kunnen dat toch l betalen. :mrgreen:
sja het lijkt me dat pupkopers dat wel begrijpen, en zo niet is dan kan ik daar niet wakker van liggen, ik bedoel een normaal mens ziet het wel dat je die kosten die die australiers hadden niet kan opwegen tegen mensen uit europa.
en ik weet dat er meer fokkers zijn die dit doen :wink: net zoals dat ik weet dat sommige pupprijzen omhoog gaan zoals jij zegt haha
maar daar doe ik niet aan :neenee:
overigens reken ik voor dekgeld naar het buitenland ook anders, namelijk ook de pupprijs die daar geldt, dus het kan zijn dat een nederlander idd meer betaald voor een dekking dan een tjech :19:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Martijn schreef:
MonaToetje schreef:
Podenji schreef:ik bepaal de prijs zelf, in principe is het gewoon 1 prijs voor elke pup.
maar er zijn een paar uitzonderingen geweest:

de hond die naar australie is gegaan die is in verhouding goedkoper weggegaan, het kostte al klauwen met geld ( 10 maanden aanhouden, al die gezondheidsonderzoeken, vergunningen, vliegreis, quarantaine ) en vond het niet meer dan fair om daar rekening mee te houden. Ik vind het al super dat die mensen al dat geld en moeite investeren om vers bloed die kant op te krijgen dus daar kwam ik ze gewoon in tegemoet.

:
Het spreekt wel voor je dat je de prijs omlaag daarom omlaag doet , anderzijds vraag ik mij dan af of het wel zo eerlijk is tegenover de andere Nederlandse pupkopers dat hun wel de volle prijs moeten betalen.
Meen je dat nou?
Ik zou iemand schaterlachend naar de deur begeleiden op het moment dat ze bij mij thuis op de bank het gesprekspunt "de eerlijkheid ten opzichte van andere kopers" aansnijden.

Het idéé dat je daar verantwoording over af dient te leggen.
Je doet iemand een lol en dan denkt de rest daar ook recht op te hebben.
Nou....echt niet. Dan kun je gewoon gaan.

Ik wens trouwens sowieso nul gemarchandeer.
Je moet blij zijn dat ik je een pup gun.
Je maghem kopen. Op mijn voorwaarden.

Niet blij mee? Nou, het was gezellig en tot ziens.
Misschien dat je een andere fokker kunt vinden die jou vraagt wat je een redelijk bedrag voor zijn pup vind. Succes ermee. :smile:
Ik moet de eerste fokker nog tegenkomen die mij eerlijk verteld voor hoeveel hij zijn pupje aan een buitenlander heeft verkocht. Da`s nameljk " Top secret " :smile: Daarbij , zou het mij persoonlijk weinig boeien of de fokker van mijn pup het nestzusje/broertje voor weiniger aan een buitenlander verkoopt. Ik zou er ook niet naar vragen want het gaat mij niks aan. :wink:
Snappen doe ik het niet , omdat het omgedraaid vaak wel zo is dat veel buitenlandse fokkers " ons ' proberen uit te melken. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. :wink:
Ik heb het ook eens meegemaakt dat een fokker uit een ander land aan mij vroeg of ik mijn nestkeuze reu aan haar voor minder kan verkopen , omdat ZIJ haar reuen voor 650 wegdoet.
Nu vraag ik, in tegenstelling tot sommige andere fokkers al niet veel voor mijn pups en zijn al mijn honden op vanalles getest . Ik vond het dus zeer ongepast , zoniet een tikkeltje onbeschoft, dat ze dat aan mij durfde te vragen. En laat het nu ook nog eens net zo zijn dat een kennis van mij ook zijn hondje uit datzelfde land heeft gehaald en hij moest het dubbele betalen als wat ze volgens deze vrou daar vragen.
Als ik een pup te duur vind ga ik naar een andere fokker. :wink:

wat betreft het dekgeld , dat zie ik net zo , mits mijn reu niet bij een bevriende fokker in het buitenland zit. Dan zou ik wel hetzelfde dekgeld vragen als dat ze daar ook vragen.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb trouwens in gekke bui wel eens overwogen om een reutje, waar ik een nieuw tehuisje voor zocht voor , goedkoper + een eerste nestkeus aan een buitenlandse fokker te verkopen.
Die fokker woonde ook in een land met maar een zeer kleine " genenpool " en heeel veel regels.
Maar ik heb daar toch maar van afgezien , omdat ik hem :
A: Geen lange vliegreis wil aandoen.
B : Ik met een hele andere lijn fok, en ik het eigenlijk van de zotte vindt om die man een plezier te doen door een pup te accepteren waar ik eigenlijk helemaal geen interesse in heb.
:wink:
(met dank aan Desi)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik vind de prijzen voor een AA sowieso al belachelijk :boos: ze zullen dus allemaal gewoon hetzelfde kosten....behalve "foutjes" zoals een langhaar bv....Wat ze gaan kosten ben ik nog niet over uit....vind de prijs te gek voor woorden maar als je eronder gaat zitten raak je ze niet kwijt....denken ze dat de pups "iets" mankeren :denken: dat heb ik nou al van zoveel mensen gehoord....beetje raar mja :19:

Meer vragen voor de pup die ik het leukst vind ????????? erg vreemd :roll: buiten dat hou ik die lekker zelf :cheer:
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Hier, alle pups kosten hetzelfde, of ze nu naar het buitenland gaan of niet. En natuurlijk geen fok of show prijzen.
- alle eigenaren krijgen de adressen waar de andere pups heen gaan, dus niks niet geheimzinnigheid.
Las ook een keizersnee voor een molosser voor 400 euro? Nou vergeet dat maar, een klein hondje misschien maar als je gaat voor honden van 60 kg en meer, reken dan maar op zeker het dubbele.
Gelukkig nog nooit een ks gehad, maar een ks kost een pup. :wink:
:wink:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Maar waarom is een miskleur/langhaar goedkoper dan een standaard type? :denken: Ze eten allemaal hetzelfde, krijgen allemaal dezelfde verzorging, maar een langhaar kost dan opeens minder :denken:
Bij de duitse herder heb je alleen langharen, die gaan voor evenveel de deur uit. Er is bijna evenveel vraag voor langhaar als een korthaar namelijk
irmaLeo
Zeer actief

Nanna schreef:
irmaLeo schreef: - alle eigenaren krijgen de adressen waar de andere pups heen gaan, dus niks niet geheimzinnigheid.
Meen je dat nou? Dat heb ik nooit gedaan en zou ik ook nooit doen.
Ik stel helemaal geen prijs op contact met de eigenaren van andere pups uit het nest waar ik een pup uit koop. Dat gezever geloof ik wel. :roll:
En als ik toevallig iemand tref tijdens het puppysnuffelen waar het wèl mee klikt dan ben ik nog mans genoeg om die zèlf mijn adres te geven.
Tja, ik vind het wel belangrijk dat men weet waar broers en zussen zitten.
En sommige pupeigenaren hebben ook contacten met elkaar. Het is geen moeten natuurlijk om elkaar te ontmoeten, dat moet iedereen voorzich zelf weten. En ze ontmoeten elkaar natuurlijk hier ook.
Daarbij op jongehondendagen worden de adressen toch bekend, staan allemaal in de catalogus, dus waarom zou ik het niet doen.
Ik vind het eigenlijk raar dat men niet weet waar de anderen zitten.
duitse herder
Zeer actief

Nanna schreef:
duitse herder schreef:Maar waarom is een miskleur/langhaar goedkoper dan een standaard type? :denken: Ze eten allemaal hetzelfde, krijgen allemaal dezelfde verzorging, maar een langhaar kost dan opeens minder :denken:
Bij de duitse herder heb je alleen langharen, die gaan voor evenveel de deur uit. Er is bijna evenveel vraag voor langhaar als een korthaar namelijk
Omdat hij niet aan de rasstandaard beantwoord? Je koopt een dure rashond en dat hoeft dan echt geen kampioen te worden maar als die een pup een fok- of showuitsluitende fout heeft mag er m.i. best wat van de prijs af.
Ook al ben je helemaal niet van plan om te gaan showen of fokken.
Tja ik heb nu toevallig een flapperd maar dat weet je toch niet van te voren :19: Ik heb haar wel op 11 maanden gekocht dus ik wist het van te voren, maar ik neem aan dat andere mensen dat ook hebben. In fokkersoogpunt snap ik het wel trouwens, alleen vraag ik me af, ze vreten allemaal hetzelfde, langhaar bv is net zo geliefd als een korthaar, ze zijn even gezond, maar waarom is een flapperd dan goedkoper :19: Hoeveel mensen zijn al tevreden met een gezonde hond? Ik wel tenminste, ik heb liever een langhaar/teveel wit/flap oor dan een ongezonde hond
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:fokkersoogpunt snap ik het wel trouwens, alleen vraag ik me af, ze vreten allemaal hetzelfde, langhaar bv is net zo geliefd als een korthaar, ze zijn even gezond, maar waarom is een flapperd dan goedkoper :19: Hoeveel mensen zijn al tevreden met een gezonde hond? Ik wel tenminste, ik heb liever een langhaar/teveel wit/flap oor dan een ongezonde hond
ik denk omdat een langhaar er alsnog als een echte herder uitziet, een herder met flaporen natuurlijk al een stuk minder.
ik zou een podenco met flaporen heus wel net zo lief vinden als een podenco met de juiste oren, maar ze missen dan wel nét dat ene rastypische kenmerk, dat geldt in mijn ogen voor herders ook.

en dat iedereen het liefste ene gezonde hond wil is natuurlijk logisch , maar het een sluit het ander niet uit natuurlijk, als ik voor een ras ga wil ik ook een rastypische , blijkt dat de oren na verloop van tijd niet gaan staan dan heb ik mijn hond net zo lief en zal hem heus niet anders gaan behandlen, begrijp me niet verkeerd, maar ik zou er wel gigantisch van balen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
duitse herder
Zeer actief

Dat dacht ik ook altijd dus :mrgreen: Tot ik zelf nu zo een hond heb hihi en het stoort mij helemaal niet. Zal ook komen omdat ze vaak ook staan :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Nanna schreef:
irmaLeo schreef: - alle eigenaren krijgen de adressen waar de andere pups heen gaan, dus niks niet geheimzinnigheid.
Ik stel helemaal geen prijs op contact met de eigenaren van andere pups uit het nest waar ik een pup uit koop. Dat gezever geloof ik wel. :roll:
Och, Suzanne faciliteert het contact tussen de pupeigenaren ook en dat is best leuk.
Niet onmisbaar of zo maar toch leuk om een beetje te weten wat de andere pups doen.

En als je het niet pruimt doe je toch gewoon niet mee?
Ik zou eerlijk gezegd ook niet willen dat de fokker van mijn (toekomstige)pup ZONDER MIJN toestemming mijn adres aan de andere pupkopers doorgeeft. Ik wil nog altijd zelf bepalen wie mijn adres , telefoonnummer en/of emailadres krijgt/heeft.
Dan kan Irma wel zeggen dat op de jongehondendagen de adressen in de catalogussen staan , maar ik neem aan dat niet elke pupkoper interesse heeft om haar/zijn hondje te showen . :19:
Ik zet zelfs geen foto`s van de door mij gefokte pups op mijn site, alvorens ik eerst toestemming van de nieuwe eigenaar heb gekregen.
(met dank aan Desi)
irmaLeo
Zeer actief

Dan kan Irma wel zeggen dat op de jongehondendagen de adressen in de catalogussen staan , maar ik neem aan dat niet elke pupkoper interesse heeft om haar/zijn hondje te showen .
Showen.... nee (natuurlijk) niet - is geen verplichting-, maar ik heb het niet over showen.
Jongehondendagen zijn nest inventarisaties. De honden (nesten) worden uitgebreid bekeken, kijken wat een bepaalde combi oplevert. het leuke is dat je dan toch wel e.e.a. te weten komt over de vererving van bepaalde honden.
Kijken hoe het ras er voor staat enz. Dus bij mij komen ook de honden die ook een foutje hebben op die jongehonden dagen. Juist die honden zijn belangrijk :wink:
Dat is bij mij wel een "dringende" afspraak, op jonge honden dagen komen.
laeken
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Martijn schreef:
Nanna schreef:
Och, Suzanne faciliteert het contact tussen de pupeigenaren ook en dat is best leuk.
Niet onmisbaar of zo maar toch leuk om een beetje te weten wat de andere pups doen.

Ik zou eerlijk gezegd ook niet willen dat de fokker van mijn (toekomstige)pup ZONDER MIJN toestemming mijn adres aan de andere pupkopers doorgeeft. Ik wil nog altijd zelf bepalen wie mijn adres , telefoonnummer en/of emailadres krijgt/heeft.
Dan kan Irma wel zeggen dat op de jongehondendagen de adressen in de catalogussen staan , maar ik neem aan dat niet elke pupkoper interesse heeft om haar/zijn hondje te showen . :19:
Ik zet zelfs geen foto`s van de door mij gefokte pups op mijn site, alvorens ik eerst toestemming van de nieuwe eigenaar heb gekregen.
Dat is ook niet hoe het gaat. Er is een lijst om over je hond te babbelen. Zo weet ik dus zelfs meteen hoe het met de pups van de zus van Nozem is omdat daarvan de eigenaresse ook op die lijst zit. Zo ook met de broers en zus van Eva. En nee, ik heb natuurlijk geen lijstje met adressen gekregen en iedereen is vrij om wel of niet op die lijst te tikken natuurlijk :wink: Voordat er verwarring ontstaat. Ik zou ook niet zo nodig op een lijstje adressen willen dat uitgedeeld werd bij de pups. Niet dat het in dit geval erg was maar zo gaat dat dus ook niet :ok:

Ik vond het super om ook de verhalen van de broers en zus te lezen van Eva op die lijst. Leerzaam en duidelijk. Soms wil je ook wat kwijt en dan lees je dat zaken bij een ander net zo gaan of anders. En dan leer je daar weer van. :ok:
Afbeelding
irmaLeo
Zeer actief

Tja.. mijn ervaring is dat pupkopers het erg waarderen dat men weet waar de andere pups zitten. het wordt ook besproken voordat het lijstje gemaakt wordt.
Een aantal eigenaren hebben daardoor een heel leuk contact opgebouwd en gaan samen wandelen enz.
Als iemand er bezwaar tegen heeft prima.. maar ik zou wel willen weten waarom, kan zijn vanwege bijzondere privacygevoelige info :wink: . maar ben dat nog niet tegen gekomen. En natuurlijk als zo het bijzonder is dan hou ik daar rekening mee :mrgreen:
Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen ideeen, prima toch! :ok:
Enne natuurlijk zijn er fokkers die liever niet hebben dat pupkopers contact met elkaar opnemen.. want tja.. dan zou er wel eens dingen naar buiten kunnen komen he, dat kan ook natuurlijk! :wink:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

mijn pupkopers willen vaak ook contact met elkaar, de meesten zijn gemakkelijk te vinden want die hebben eigen websites en staan op mn site met een link, anders vragen ze het aan me en dan vraag ik het aan de ander of ik hun email adres mag geven, daar doet nooit iemand moeilijk over maar ik vraag het voor de netheid toch wel :wink:
ik weet niet in hoeverre ze daadwerkelijk allemaal contact met elkaar hebben en houden maar dat kan me eigenlijk ook niet schelen :wink:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
MonaToetje schreef:
Martijn schreef:
Nanna schreef: Meen je dat nou? Dat heb ik nooit gedaan en zou ik ook nooit doen.

Dat is ook niet hoe het gaat. Er is een lijst om over je hond te babbelen. Zo weet ik dus zelfs meteen hoe het met de pups van de zus van Nozem is omdat daarvan de eigenaresse ook op die lijst zit. Zo ook met de broers en zus van Eva. En nee, ik heb natuurlijk geen lijstje met adressen gekregen en iedereen is vrij om wel of niet op die lijst te tikken natuurlijk :wink: Voordat er verwarring ontstaat. Ik zou ook niet zo nodig op een lijstje adressen willen dat uitgedeeld werd bij de pups. Niet dat het in dit geval erg was maar zo gaat dat dus ook niet :ok:

Ik vond het super om ook de verhalen van de broers en zus te lezen van Eva op die lijst. Leerzaam en duidelijk. Soms wil je ook wat kwijt en dan lees je dat zaken bij een ander net zo gaan of anders. En dan leer je daar weer van. :ok:
Dat vind ik heel iets anders dan zomaar een lijstje met de adressen van de andere kopers doorgeven.
Ik neem aan dat Suzanne jullie de URL van het lijstje heeft gegeven en zij iedereen zelf laat beslissen of ze zich wel of niet willen aanmelden. :wink:
(met dank aan Desi)
irmaLeo
Zeer actief

Maar als ik nou helemaal geen bijzonder redenen heb, maar er gewoon geen trek in heb?
Wat dan?
(ik zeik even rustig door)
Zeik jij maar rustig door hoor :mrgreen:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

irmaLeo schreef:Tja.. mijn ervaring is dat pupkopers het erg waarderen dat men weet waar de andere pups zitten. het wordt ook besproken voordat het lijstje gemaakt wordt.
Een aantal eigenaren hebben daardoor een heel leuk contact opgebouwd en gaan samen wandelen enz.
Als iemand er bezwaar tegen heeft prima.. maar ik zou wel willen weten waarom, kan zijn vanwege bijzondere privacygevoelige info :wink: . maar ben dat nog niet tegen gekomen. En natuurlijk als zo het bijzonder is dan hou ik daar rekening mee :mrgreen:
Maar goed iedereen heeft zo zijn eigen ideeen, prima toch! :ok:
Enne natuurlijk zijn er fokkers die liever niet hebben dat pupkopers contact met elkaar opnemen.. want tja.. dan zou er wel eens dingen naar buiten kunnen komen he, dat kan ook natuurlijk! :wink:

Natuurlijk zijn er zulke fokkers , maar ik denk dat het merendeel het uit fatsoen en " respect voor de privacy " voor de koper het niet verplicht stelt
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 15 mei 2009 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

irmaLeo schreef:
Maar als ik nou helemaal geen bijzonder redenen heb, maar er gewoon geen trek in heb?
Wat dan?
(ik zeik even rustig door)
Zeik jij maar rustig door hoor :mrgreen:
Ja, maar wat doe je dan?
(met dank aan Desi)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MonaToetje schreef: Dat vind ik heel iets anders dan zomaar een lijstje met de adressen van de andere kopers doorgeven.
Ik neem aan dat Suzanne jullie de URL van het lijstje heeft gegeven en zij iedereen zelf laat beslissen of ze zich wel of niet willen aanmelden. :wink:
Dat klopt inderdaad, alle pupkopers hebben de link naar mijn lijst gehad en kunnen zich -als ze willen- bij de lijst aanmelden. De lijst is wel in het nederlands dus voor de buitenlandse pupkopers is het niet echt nuttig aan te melden.
Van mijn eerste nest zijn 4 van de 5 mensen nog steeds lid.
Van Nozems eerste nest zijn alle 5 de mensen lid geworden, en van het huidige nest zijn er ook al 2 mensen lid (waarvan 1 al een Laekense van mij heeft uit Nozems eerste nest).
Overigens zijn er ook mensen lid die geen pup bij mij hebben, dat mag uiteraard ook gewoon. :wink:

Mijn ervaring is dat de mensen het over het algemeen heel leuk vinden om ervaringen te delen en van de andere pups te horen hoe het ermee gaat. Als ze buiten de lijst om met elkaar willen afspreken om elkaar een keer te bezoeken dan is dat prima, als daar voor hen behoefte aan is.

Ik vind het niet nodig om de adres- en telefoongegevens van de pupkopers aan elkaar te overhandigen, als ze dat willen dan kunnen ze dat via mijn lijst kenbaar maken en dan via mail verder regelen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Het systeem van Longfields lijkt me heel leuk.
Daar zou ik als pupkoper ook geen bezwaar tegen hebben.
IrmaLeo zou beslist ruzie met me krijgen als ze mijn naw gegevens aan al haar pupkopers zou overhandigen.
Wie mijn privégegevens zou krijgen: daar beslis ik nog altijd zelf over. :boos:
irmaLeo
Zeer actief

Ennath schreef:Het systeem van Longfields lijkt me heel leuk.
IrmaLeo zou beslist ruzie met me krijgen als ze mijn naw gegevens aan al haar pupkopers zou overhandigen.
Nou dacht het niet hoor, lees maar eens terug... ff goed lezen! Het wordt altijd gezegd en besproken. En tot nu toe geen problemen.
Want en dat zei ik ook al, de adressen worden toch wel bekend.
Dus of ik het nou doe, of de club via de nestinventarisatie?
En ja die inventarisatie is verplicht bij mij. Ben je er niet mee eens.. dan geen pup... simpel toch, heb ik geen moeite mee even goede vrienden! :ok:
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:
MonaToetje schreef: Dat vind ik heel iets anders dan zomaar een lijstje met de adressen van de andere kopers doorgeven.
Dat klopt inderdaad, alle pupkopers hebben de link naar mijn lijst gehad en kunnen zich -als ze willen- bij de lijst aanmelden. De lijst is wel in het nederlands dus voor de buitenlandse pupkopers is het niet echt nuttig aan te melden.
Van mijn eerste nest zijn 4 van de 5 mensen nog steeds lid.
Van Nozems eerste nest zijn alle 5 de mensen lid geworden, en van het huidige nest zijn er ook al 2 mensen lid (waarvan 1 al een Laekense van mij heeft uit Nozems eerste nest).
Overigens zijn er ook mensen lid die geen pup bij mij hebben, dat mag uiteraard ook gewoon. :wink:

Mijn ervaring is dat de mensen het over het algemeen heel leuk vinden om ervaringen te delen en van de andere pups te horen hoe het ermee gaat. Als ze buiten de lijst om met elkaar willen afspreken om elkaar een keer te bezoeken dan is dat prima, als daar voor hen behoefte aan is.

Ik vind het niet nodig om de adres- en telefoongegevens van de pupkopers aan elkaar te overhandigen, als ze dat willen dan kunnen ze dat via mijn lijst kenbaar maken en dan via mail verder regelen.
Ik vind het een super manier om ervaringen uit te wisselen en elkaar te helpen. Het praat toch duidelijk anders dan openbaar op internet. Soms zijn er zaken die gewoon echt van de laekense zijn en dan is die lijst naast leuk ook nog eens heel leerzaam :ok:
Ik denk dat veel meer fokkers zoiets zouden moeten aanbieden. Geheel vrijblijvend en echt leuk en leerzaam. Iedereen weet zo wanneer er een show is, wie er komt, wat de anderen met hun pups/jonge honden doen en waar je evt tegenaan kan lopen etc etc. Dan ken je elkaar en de honden ook meteen op een show en dat maakt het allemaal een stuk relaxter en gezelliger voor mij :ok:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik geloof dat crutz zo een hyves heeft voor haar pupkopers..... Ik vind dit soort dingen leuke initiatieven, het geeft de pupkoper alle vrijheid en verplicht tot niets, maar als er animo is, kun je als fokker goed bijblijven over je honden :ok: :ok: :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Gos schreef:Ik geloof dat crutz zo een hyves heeft voor haar pupkopers..... Ik vind dit soort dingen leuke initiatieven, het geeft de pupkoper alle vrijheid en verplicht tot niets, maar als er animo is, kun je als fokker goed bijblijven over je honden :ok: :ok: :ok:
idd, heb een kennel hyves waar best veel (bijna allemaal, ook de buitenlandse) pupkopers lid zijn en met elkaar in contact (kunnen) komen als ze dat willen....

http://likeahurricane-workingmalinois.hyves.nl/ staan inmiddels ook al meer dan 750 foto's op waar ook een groot deel door de pupkopers geplaatst zijn....leuk, houden ze mij en de anderen op de hoogte :wink:

data van examens, wedstrijden, medische onderzoeken etc staan er ook op vermeld....
Ennath
Zeer actief

irmaLeo schreef:
Ennath schreef:Het systeem van Longfields lijkt me heel leuk.
Nou dacht het niet hoor, lees maar eens terug... ff goed lezen! Het wordt altijd gezegd en besproken. En tot nu toe geen problemen.
Want en dat zei ik ook al, de adressen worden toch wel bekend.
Dus of ik het nou doe, of de club via de nestinventarisatie?
En ja die inventarisatie is verplicht bij mij. Ben je er niet mee eens.. dan geen pup... simpel toch, heb ik geen moeite mee even goede vrienden! :ok:
Je bent niet verplicht om je naw gegevens te laten publiceren in een inventarisatielijst (maar natuurlijk moet je die wel kenbaar maken aan de administratie).
Verenigingen moeten voor publicatie van naw gegevens in deelnemerslijsten of catalogi altijd toestemming vragen. (dus niet voor Mw X met Joe van de Zwarte Hoeve)
Ik kan dus meedoen aan een nestinventarisatie en tegelijkertijd niet mijn naw gegevens bekend maken (aan het publiek, wel aan de organisatie).
En ik blijf het van de zotte vinden dat jij dat soort privé gegevens zomaar aan jan en alleman afgeeft.

Maar goed: een Leonberger wordt hier wel serieus overwogen.
Maar dan toch geen pup.
We hebben al eerder een Leonberger herplaatser gehad, die zal er vast wel weer komen.
irmaLeo
Zeer actief

ehhh... kijk als je meedoet aan de jongehondendag krijg je een catalogus.. en in die catalogus staan de adressen van de deelnemers.

En aan jan en alleman gegevens bekend maken.. nou overdrijf je toch wel heel erg zeg! Aan de pupeigenaren van het zelfde nest, waarbij dit besproken is. Als dat jan en alleman is..... Wat een probleem maakt je ervan :mrgreen:
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:Maar goed: een Leonberger wordt hier wel serieus overwogen.
Maar dan toch geen pup.
We hebben al eerder een Leonberger herplaatser gehad, die zal er vast wel weer komen.
hoezo ineens geen pup meer? als een bepaalde fokker je niet bevalt ga je toch naar een ander? al dan niet in Nederland.
een herplaatser kan natuurlijk altijd, maar omdat je de werkwijze van betreffende leonberger fokker niet bevalt , zegt dat toch niets over de andere fokkers? :denken:
Ennath
Zeer actief

irmaLeo schreef:ehhh... kijk als je meedoet aan de jongehondendag krijg je een catalogus.. en in die catalogus staan de adressen van de deelnemers.

En aan jan en alleman gegevens bekend maken.. nou overdrijf je toch wel heel erg zeg! Aan de pupeigenaren van het zelfde nest, waarbij dit besproken is. Als dat jan en alleman is..... Wat een probleem maakt je ervan :mrgreen:
Nee, want ik kan de organisatie verbieden om mijn naw gegevens bekend te maken, die staan dan dus niet ingevuld (maar zijn wel bekend bij de organisatie).

En ik ben graag anoniem.
Ik heb al meegemaakt dat via een catalogus van een kattententoonstelling een bepaalde mevrouw opgespoord werd.
Die vervolgens halfdood geslagen werd door haar ex. :N:

Dat was lang geleden, in de tijd dat je dit soort gegevens moeiteloos kon publiceren.
Maar ik weet dus wat er kan gebeuren met dat ondoordacht uitgeven van naw gegevens.
Niet doen dus, laat het aan de mensen zelf over om uit te wisselen.
Longfields en Crutz hebben daar leuke oplossingen voor.

En ja, ik zou er alleen al uit principe een rel om trappen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”