Helemaal mee eens....Jaap* schreef:Ik vind, serieus, dat er een verbod op blafbanden zou moeten komen.
Ik vind een blafband echt één van de meest wrede dingen die je een hond kunt aandoen. In ieder geval op de manier zoals hij meestal gebruikt wordt, omdoen en de deur achter je dichttrekken.
Hier in de buurt loopt 's ochtends een hond los op het erf, die liep altijd vrolijk blaffend een stukje mee langs de afscheiding als Felix en ik langsfietsten.
Nu komt er alleen nog maar wat "als ik meer geluid maak krijg ik een opdonder" gerochel uit![]()
Ziekelijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
zielig....toch?
Moderator: moderatorteam
-
mwillow
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wat is erger? Een flinke optater en dan is de 'correctie' voorbij of een hele onaangename stank waar de hond minuten later nog last van heeft (en dus een hele langdurige correctie)?sky schreef:En ik zou mijn oude hond geen blafband oi omdoen nee, heel misschien een citronella band als het echt niet anders kan maar een hond die blaft uit verwarring zou ik het nooooooit bij omdoen.
Ik ben zelf helemaal niet voor een anti-blafband, zeker niet in de situatie waarover dit topic is gestart. Maar ik vraag mij af welke variant nu echt erger is.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Perfect prijsje! Ik wilde er nog 1 hebben voor mijn partner, ze kletst te veelYvetteJ schreef:Er is er deze week een in de aanbieding bij de Discus zie ik nu in het krantje.... Tekst: Blaft uw hond ook zoveel???? Dan is wellicht de antiblaf-band een oplossing. Als uw hond blaft, krijgt deze op hetzelfde moment een correctie. Wij adviseren u graag over de werking en juiste keuze! Nu voor 59,95

- gizmo
- Zeer actief
Volgens mij ben je dan al te laat om op de juiste tijd te belonenloony schreef:Over de tt wordt vaak negatief gedaan en iedereen die het gebruikt is een beul. Nou de TT wordt ook vaak gebruikt om dingen aan te leren zonder echt een schok te geven. Ik ken iemand die een TT gebruikt als klicker en hij staat op de laagste stand die enkel een trilling geeft of een piepje dat dan de click vervangt.
En verder gebruik ik ook eens de blafband als er een loopse teef is, liever dat dan politie aan de deur.
Dat komt namelijk heel precies
Met een clicker is het al moeilijk laat staan met een afstandbediening
Maar natuurlijk verneemt de hond er weer niets van pfffft

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Haha, hopelijk zit er een vestiging bij je in de buurt!! :N:ladybird schreef:Perfect prijsje! Ik wilde er nog 1 hebben voor mijn partner, ze kletst te veelYvetteJ schreef:Er is er deze week een in de aanbieding bij de Discus zie ik nu in het krantje.... Tekst: Blaft uw hond ook zoveel???? Dan is wellicht de antiblaf-band een oplossing. Als uw hond blaft, krijgt deze op hetzelfde moment een correctie. Wij adviseren u graag over de werking en juiste keuze! Nu voor 59,95
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Aileen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!
Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998
Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010 - Locatie: Sittard
- Contacteer:
Hier een 14,5 jarige oude labrador! Hij is doof en blaft daarom ook meer. Alleen blafgeluiden (of hele lage tonen) is nog een beetje hoorbaar voor hem. Ons hoort hij niet meer, kijkt enkel nog naar onze gezichtsuitdrukkingen en gebaren!! Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om een antiblafband te kopen. Zelfs als we alles hadden geprobeerd ik doe dit een oude, (en goed opgevoed) labrador zeker niet aan!! Dan blaft hij maar meer, ik pas me wel aan
Zolang Buddy er niet onder lijdt is er niks aan het handje