Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog een paar weken!!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Josee schreef:
Scooby schreef:
Sylvia schreef:
Scooby schreef: Allereerst; Josee; nogmaals gefeliciteerd! :ok:
Maar Sylvia, wat je hierboven schrijft over de neus klopt niet. Blauwe honden hebben een donkergrijze neus en geen zwarte neus, omdat blauw verdund zwart is.
Dit is de "licht blauwe foto" "A very dilute Blue, appearing deceptively lighter due to all the light in the photo. Though she is light, the tone of her coat is still a diluted black rather than having any brown cast. Note her nose color is also affected by the coat genes showing a dark gray nose. (Darker Blues have black noses.)"
http://www.blueweimaraner.com/genetics.html

Dus de neus is zwart in de meeste gevallen :19:
De neus oogt zwart, maar het verschil zie je wel als je er een zwarte hond (met een zwarte neus) naast zet. Blauwe honden kunnen namelijk geen zwarte neus hebben, in verband met de verdunning die blauw is.
Toen ik een paar weken terug in de USA was heb ik dus voor het eerst een blauwe weim gezien. Deze was erg donker (donkerder dan op de foto's die Sylvia hier heeft gepost) maar had echt een zwarte neus en zwarte nagels!!
En kon het ook vergelijken want het toeval wilde dat er een manteldog naast stond met volledig zwarte neus (kwamen uit 1 gezin).
De neus van de weim was echt niet lichter dan die van de dog!
Iets wat mij dus gelijk opviel omdat ik daar dus ook kleurverschil in had verwacht en in dit geval dus absoluut niet zo was!! :19:
Ik heb ook nooit verschil kunnen zien in de kleur van de neus van Lana en die van Levi en/of Bono, maar genetisch gezien, zit het kleurverschil er echt wel in! Bij bepaalde lichtval kun je het soms zien. Het is minimaal, maar het is er echt. Blauwe honden kùnnen genetisch gezien gewoon geen zwarte neus hebben. :wink:
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

ik heb het dan ook niet over genetisch maar over optisch!
Snap dan ook best dat men zegt dat een blauwe weim (of dog) een zwarte neus en nagels heeft!
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Josee schreef:ik heb het dan ook niet over genetisch maar over optisch!
Snap dan ook best dat men zegt dat een blauwe weim (of dog) een zwarte neus en nagels heeft!
Dat snap ik ook, maar helemaal juist is het dus niet. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”