Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond aangevallen Kooiwalbos ,Rotterdam

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Moos schreef:
Tamara. schreef:
Dat had ik ook gedaan als ik jou was, hoor :wink:
(Ik noem een gigantische herder die als een losgeslagen paard aan komt rennen :N: )
Ja precies :pffff: :wink: En normaal hebben we geen Fientje bij ons als super beschermer helaas :wink: (want ook Vera wordt niet heel blij van een gigantische herder die als een losgeslagen paard aan komt rennen).
Probeer wel zoveel mogelijk te voorkomen dat je in een snelle paniek reactie je hond gaat proberen op te tillen als je een hond ziet aan komen denderen. Zo gaat je hond sneller de link leggen dat grote honden eng kunnen zijn. Probeer de omgeving goed in de gaten te houden en als je iets niet vertrouwd rustig je hond bij je roepen en normaal optillen, alsof er niets aan de hand is :wink:

Beterschap voor jullie!
Inderdaad; het idee is om als het even kan op te tillen als je hond zelf niet het idee heeft dat het is vanwege een andere hond.
Ik ben dat bij Saar op een gegeven moment wel gaan doen overigens, maar die vluchtte gewoon weg voor alles, dus daar was de keuze erg beperkt :wink: Saar heeft zo wel geleerd bij mij te komen als het even kan i.p.v hem meteen te peren.
En gelukkig zijn de meeste andere (grote) honden gewoon vriendelijk of hebben een baas met verantwoordelijkheidsgevoel, dus als je op 1 keer in de maand optillen uit komt is dat al veel.
Omdat het een herder is?

@Jacksel, lijkt me als je het op zo'n manier wilt oplossen, dat je eerst moet achterhalen waarom de hond blaft.

Het feit dat deze hond keft, maakt natuurlijk niets uit voor de situatie die toen is ontstaan en de eventuele schade, maar net zoals mensen met grote honden hun hond proberen af te leren om uit te vallen en te blaffen, want dat lokt ook nare reacties uit, vind ik dat exact hetzelfde gelden voor een klein hondje. En dat ze kleiner zijn houd een andere hond geen rekening mee hoor in zijn correctie/aanval. Ik merk het in mijn omgeving gewoon te vaak, dat kleine honden enorm veel uitlokken door het geblaf, en dan ook nog eens lopen met een eigenaar die het allemaal tolereert en zelf een beetje zit weg te dromen, dat vind ik totaal ongepast en onverantwoordelijk. Net zoals ik de eigenaar van de boxer reu totaal ongepast en onverantwoordelijk vind.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aimee schreef:
Omdat het een herder is?
Wat, omdat het een herder is?
Het feit dat deze hond keft, maakt natuurlijk niets uit voor de situatie die toen is ontstaan en de eventuele schade, maar net zoals mensen met grote honden hun hond proberen af te leren om uit te vallen en te blaffen, want dat lokt ook nare reacties uit, vind ik dat exact hetzelfde gelden voor een klein hondje. En dat ze kleiner zijn houd een andere hond geen rekening mee hoor in zijn correctie/aanval. Ik merk het in mijn omgeving gewoon te vaak, dat kleine honden enorm veel uitlokken door het geblaf, en dan ook nog eens lopen met een eigenaar die het allemaal tolereert en zelf een beetje zit weg te dromen, dat vind ik totaal ongepast en onverantwoordelijk. Net zoals ik de eigenaar van de boxer reu totaal ongepast en onverantwoordelijk vind.
Ik kom echt net zoveel grote uitvallende honden tegen als kleine uitvallende honden hoor. Als ik ze al tegen kom, want eerlijk gezegd zie ik niet zo vaak honden enorm uit hun plaat gaan aan de lijn.
Er zijn eigenaren van kleine hondjes die dat hondje lekker laten etteren, en er zijn eigenaren van grote honden die dat doen (zie dit topic nota bene).
Ik vind het zo'n vooroordeel altijd dat die kleine hondjes veel vervelender gedrag vertonen naar andere honden dan grote honden. Het is gewoon een soort 50/50 situatie.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Aimee schreef:
Moos schreef:
Tamara. schreef:
(Ik noem een gigantische herder die als een losgeslagen paard aan komt rennen :N: )
Ja precies :pffff: :wink: En normaal hebben we geen Fientje bij ons als super beschermer helaas :wink: (want ook Vera wordt niet heel blij van een gigantische herder die als een losgeslagen paard aan komt rennen).
Probeer wel zoveel mogelijk te voorkomen dat je in een snelle paniek reactie je hond gaat proberen op te tillen als je een hond ziet aan komen denderen. Zo gaat je hond sneller de link leggen dat grote honden eng kunnen zijn. Probeer de omgeving goed in de gaten te houden en als je iets niet vertrouwd rustig je hond bij je roepen en normaal optillen, alsof er niets aan de hand is :wink:

Beterschap voor jullie!
Inderdaad; het idee is om als het even kan op te tillen als je hond zelf niet het idee heeft dat het is vanwege een andere hond.
Ik ben dat bij Saar op een gegeven moment wel gaan doen overigens, maar die vluchtte gewoon weg voor alles, dus daar was de keuze erg beperkt :wink: Saar heeft zo wel geleerd bij mij te komen als het even kan i.p.v hem meteen te peren.
En gelukkig zijn de meeste andere (grote) honden gewoon vriendelijk of hebben een baas met verantwoordelijkheidsgevoel, dus als je op 1 keer in de maand optillen uit komt is dat al veel.
Omdat het een herder is?
:denken:
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:
Omdat het een herder is?
Wat, omdat het een herder is?
Ik kom echt net zoveel grote uitvallende honden tegen als kleine uitvallende honden hoor. Als ik ze al tegen kom, want eerlijk gezegd zie ik niet zo vaak honden enorm uit hun plaat gaan aan de lijn.
Er zijn eigenaren van kleine hondjes die dat hondje lekker laten etteren, en er zijn eigenaren van grote honden die dat doen (zie dit topic nota bene).
Ik vind het zo'n vooroordeel altijd dat die kleine hondjes veel vervelender gedrag vertonen naar andere honden dan grote honden. Het is gewoon een soort 50/50 situatie.
Over de herder, even terug lezen.

En over uitvallen grote honden en kleine honden, het spijt me, heb geen buurtonderzoek gedaan, maar komt hier echt veel meer kleine hondjes met een grote mond tegen dan dat grote honden het doen. Het is veel minder maatschappelijk geaccepteerd dat een hond van flink formaat uitvalt dan een klein hondje, op zich niet gek, want een klein hondje kan weinig aanrichten als het uitvalt, en het stemgeluid is heel wat minder indrukwekkend, maar dat maakt wel dat het ook eerder getolereerd word.
Als de hond van de buren uitvalt, om maar even in de trend van een herder te blijven, kan je er donder op zeggen dat de hele buurt het weet en jou gaat mijden, want je hebt zo'n gevaarlijke herder die uitvalt. Doet een klein hondje dit, ach misschien de buren die zullen klagen over het geluid, maar daar heb je het dan ook wel mee gezegd.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Wat even teruglezen? Je krijgt van twee mensen een "ik begrijp je niet", en dan moet ik terug gaan lezen? Je kan het natuurlijk ook gewoon even uitleggen wat je bedoelde, dan kan ik je antwoord geven :wink:
En over uitvallen grote honden en kleine honden, het spijt me, heb geen buurtonderzoek gedaan, maar komt hier echt veel meer kleine hondjes met een grote mond tegen dan dat grote honden het doen. Het is veel minder maatschappelijk geaccepteerd dat een hond van flink formaat uitvalt dan een klein hondje, op zich niet gek, want een klein hondje kan weinig aanrichten als het uitvalt, en het stemgeluid is heel wat minder indrukwekkend, maar dat maakt wel dat het ook eerder getolereerd word.
Als de hond van de buren uitvalt, om maar even in de trend van een herder te blijven, kan je er donder op zeggen dat de hele buurt het weet en jou gaat mijden, want je hebt zo'n gevaarlijke herder die uitvalt. Doet een klein hondje dit, ach misschien de buren die zullen klagen over het geluid, maar daar heb je het dan ook wel mee gezegd.
Ja, dus jouw persoonlijke ervaringen zijn meteen representatief voor heel Nederland. Zou makkelijk zijn als alle onderzoek op deze manier correct uitgevoerd zou kunnen worden :mrgreen: :wink:
Ik heb dus meer slechte ervaringen met grote honden, maar gezien de verhalen hier o.a over nare ervaringen met kleine honden, maak ik er 50/50 van; lijkt me wel zo eerlijk.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:
Wat even teruglezen? Je krijgt van twee mensen een "ik begrijp je niet", en dan moet ik terug gaan lezen? Je kan het natuurlijk ook gewoon even uitleggen wat je bedoelde, dan kan ik je antwoord geven :wink:
Ja, dus jouw persoonlijke ervaringen zijn meteen representatief voor heel Nederland. Zou makkelijk zijn als alle onderzoek op deze manier correct uitgevoerd zou kunnen worden :mrgreen: :wink:
Ik heb dus meer slechte ervaringen met grote honden, maar gezien de verhalen hier o.a over nare ervaringen met kleine honden, maak ik er 50/50 van; lijkt me wel zo eerlijk.
Tuurlijk niet, maar dat geldt dan toch even goed voor jou bevindingen, dat het allemaal 50-50 is :wink: Dat is evengoed niet representatief, dus eigenlijk kletsen we allemaal uit onze nekharen, want cijfers zijn er toch niet van. Plus dat we het nu niet hebben over grote honden, maar kleine honden, dus de ervaringen met grote honden kunnen we hierbij dus beter buiten beschouwing laten, nietwaar? Waar het mij om gaat is dat het belangrijk is om ook naar je zelf te kijken, en daarbij zelf de risico's dat het fout kan gaan verkleind. Ik weet bijvoorbeeld met Ben dat het risico dat hij ruzie krijgt, gigantisch is, omdat er nog steeds dat haantjes gedrag in zit, maar dat weet ik, dat zie ik, en daar reageer ik op, door hem af te leiden en hem niet de kans te geven ook maar iets uit te lokken bij een tegenpartij. En ik denk dat het wel iets is waar TS aan kan werken, want dit gedrag kan dus andere reacties uitlokken. Heeft verder niks met het boxer verhaal te maken.

En ik vind het gewoon grappig dat er dan gesproken word over een herder, gewoon een beetje typisch, maakt me verder niet uit hoor, viel me gewoon op. En vraag me af of je hetzelfde reageert als het een ander ras betreft.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Aimee schreef: En ik vind het gewoon grappig dat er dan gesproken word over een herder, gewoon een beetje typisch, maakt me verder niet uit hoor, viel me gewoon op. En vraag me af of je hetzelfde reageert als het een ander ras betreft.
Ik snap 'm al. Jij verwacht je eigen herder en nu opeens moet jij je aangesproken voelen. Haha, typisch. Maakt niet uit verder maar als het een Hovawart was geweest of een Berner Sennen of Golden Retriever die zo aangedenderd kwam had ik het beestje ook bij zijn naam genoemd richting Marloes omdat zij erbij was en ik zo makkelijker duidelijk kon maken wat ik bedoelde te zeggen.
En ja, dan had ik net zo gereageerd en mijn honden trouwens ook. Je ziet/leest echt dingen die er niet zijn.

had jij ook zo gereageerd als je geen herder verwacht? Vraag kunnen we ook omdraaien... :wink:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 21 mei 2009 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Tuurlijk niet, maar dat geldt dan toch even goed voor jou bevindingen, dat het allemaal 50-50 is :wink:
Nee, want dat zeg ik dus net; ik heb veel meer slechte ervaringen met grote honden. Sterker nog, ik heb geen 1 echt hele slechte ervaring gehad met een klein hondje tot nog toe, en een aardige rits met grote honden.
Maar aangezien veel mensen weer andere ervaringen hebben, maak ik er dus maar 50/50 van, ga ik iig niet roepen dat die grote honden zoveel slechter opgevoed worden bijvoorbeeld :wink: :wink:
. En ik denk dat het wel iets is waar TS aan kan werken, want dit gedrag kan dus andere reacties uitlokken. Heeft verder niks met het boxer verhaal te maken.
Daar ben ik het wel mee eens, had ik eerder al gezegd ook :wink:
En ik vind het gewoon grappig dat er dan gesproken word over een herder, gewoon een beetje typisch, maakt me verder niet uit hoor, viel me gewoon op. En vraag me af of je hetzelfde reageert als het een ander ras betreft.
Het was van de week toen we bij Tamara waren een Herder, daarom noemde Tamara dat even neem ik aan, omdat ze me Saar toen dus op heeft zien tillen :wink: Die hond kwam dus meerdere keren als een losgeslagen paard langs gerend met de baas god mag weten waar, en uiteindelijk heeft Saar de rest van de wandeling daar toen kort aangelijnd moeten lopen omdat die hond dus een paar keer geheel uit het niets weer aangestormd kwam als een buldozer en ik geen risico wilde lopen op opgejaagde Saar in onbekend gebied.

Was het elk willekeurig ander groot ras geweest met dergelijk gedrag had ik net zo gereageerd.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:
Tuurlijk niet, maar dat geldt dan toch even goed voor jou bevindingen, dat het allemaal 50-50 is :wink:
Nee, want dat zeg ik dus net; ik heb veel meer slechte ervaringen met grote honden. Sterker nog, ik heb geen 1 echt hele slechte ervaring gehad met een klein hondje tot nog toe, en een aardige rits met grote honden.
Maar aangezien veel mensen weer andere ervaringen hebben, maak ik er dus maar 50/50 van, ga ik iig niet roepen dat die grote honden zoveel slechter opgevoed worden bijvoorbeeld :wink: :wink:
. En ik denk dat het wel iets is waar TS aan kan werken, want dit gedrag kan dus andere reacties uitlokken. Heeft verder niks met het boxer verhaal te maken.
Daar ben ik het wel mee eens, had ik eerder al gezegd ook :wink:
Het was van de week toen we bij Tamara waren een Herder, daarom noemde Tamara dat even neem ik aan, omdat ze me Saar toen dus op heeft zien tillen :wink: Die hond kwam dus meerdere keren als een losgeslagen paard langs gerend met de baas god mag weten waar, en uiteindelijk heeft Saar de rest van de wandeling daar toen kort aangelijnd moeten lopen omdat die hond dus een paar keer geheel uit het niets weer aangestormd kwam als een buldozer en ik geen risico wilde lopen op opgejaagde Saar in onbekend gebied.

Was het elk willekeurig ander groot ras geweest met dergelijk gedrag had ik net zo gereageerd.
Dat laatste wist ik niet, had ik ook niet kunnen ruiken, maar ik dacht ach nu we het toch over vooroordelen hebben
:mrgreen:

Dan nog is die 50-50 dan dus niet reëel, ik moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig zou zijn, naar uitkomsten van een onderzoek als die zou bestaan.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Dat laatste wist ik niet, had ik ook niet kunnen ruiken, maar ik dacht ach nu we het toch over vooroordelen hebben
:mrgreen:
Nee, maar daarom zeg ik dus, verklaar je nader. Dan hoef je je ook niet een beetje gepikeerd te voelen namelijk :mrgreen: :wink:
Dan nog is die 50-50 dan dus niet reëel, ik moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig zou zijn, naar uitkomsten van een onderzoek als die zou bestaan.
Lijkt me verdraaid lastig betrouwbaar te ondezoeken. Zal vast daarom zijn dat het nog niet gedaan is. En daarom, om het eerlijk te houden, vind ik vooralsnog uitgaan van 50/50 wel zo netjes.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Tamara. schreef:
Aimee schreef: En ik vind het gewoon grappig dat er dan gesproken word over een herder, gewoon een beetje typisch, maakt me verder niet uit hoor, viel me gewoon op. En vraag me af of je hetzelfde reageert als het een ander ras betreft.
Ik snap 'm al. Jij verwacht je eigen herder en nu opeens moet jij je aangesproken voelen. Haha, typisch. Maakt niet uit verder maar als het een Hovawart was geweest of een Berner Sennen of Golden Retriever die zo aangedenderd kwam had ik het beestje ook bij zijn naam genoemd richting Marloes omdat zij erbij was en ik zo makkelijker duidelijk kon maken wat ik bedoelde te zeggen.
En ja, dan had ik net zo gereageerd en mijn honden trouwens ook. Je ziet/leest echt dingen die er niet zijn.

had jij ook zo gereageerd als je geen herder verwacht? Vraag kunnen we ook omdraaien... :wink:
Joh je kan ook overdrijven.
Ik weet het hele verhaal achter die herder niet, en ging er van uit dat Moos over het algemeen een herder die op Vera afgestormd komt niet leuk vond.

Daarbij komt dat ik al jaren een hekel heb aan vooroordelen van verschillende rassen, evengoed bij een labrador, dat ze allemaal lief en zoet zijn, en dus ook evengoed bij herder, goldens etc.
Heeft dus helemaal niets te maken met mijn raskeuze, en een beetje flauw om dat zo te stellen.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Ik weet het hele verhaal achter die herder niet, en ging er van uit dat Moos over het algemeen een herder die op Vera afgestormd komt niet leuk vond.
Op Vera vind ik niet zo heeeeel erg hoor :mrgreen: Die rent een stukje weg en blijft dan staan om zich te laten besnuffelen of tegen de grond te laten kwakken, al naar gelang de plannen van de hond in kwestie.
Saar, die gaat vluchten, en bij haar kan ik me sowieso enorm ergeren aan mensen die hond hond van pak 'm beet 40 kilo (was een mega reu in dit geval) op een hondje formaat kat af laten denderen als een losgeslagen paard :wink:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:
Op Vera vind ik niet zo heeeeel erg hoor :mrgreen: Die rent een stukje weg en blijft dan staan om zich te laten besnuffelen of tegen de grond te laten kwakken, al naar gelang de plannen van de hond in kwestie.
Saar, die gaat vluchten, en bij haar kan ik me sowieso enorm ergeren aan mensen die hond hond van pak 'm beet 40 kilo (was een mega reu in dit geval) op een hondje formaat kat af laten denderen als een losgeslagen paard :wink:
Dat kan ik me voorstellen, daarom verbaasde me het nogmaals het noemen van de herder, omdat het me in alle gevallen dat het er een 'losgeslagen' paard op je hond(je) afgerend lijkt me niet heel fijn, vooral niet als jou hondje daarbij verder niks kwaads of verkeerds van doen heeft.
Moos
Zeer actief

Aimee schreef:
Dat kan ik me voorstellen, daarom verbaasde me het nogmaals het noemen van de herder, omdat het me in alle gevallen dat het er een 'losgeslagen' paard op je hond(je) afgerend lijkt me niet heel fijn, vooral niet als jou hondje daarbij verder niks kwaads of verkeerds van doen heeft.
Nee, alles groter dan een Cocker wat als een losgeslagen paard op Saar die alleen maar wat rondhobbelt af komt gezoeft vind ik niet fijn nee :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

@TS
Wat een schrik! Maar wel heel fijn dat hij er verder niets ernstigs aan over heeft gehouden. Ik kan me erg goed voorstellen dat je de eigenaar van de boxer wilt vinden, maar het zal vast niet eenvoudig zijn. Vaak zijn er bij de politie mensen die specifiek op hondenzaken letten, misschien dat je die in kunt seinen ofzo? Dan kunnen zij een oogje in het zeil houden.

En wat het blaffen betreft, ik zou dat niet alleen vanwege de irritatie bij andere honden, maar ook omdat ik het zelf bloedirritant vind om een blafferd aan de lijn te hebben, af willen leren. De tip van Moos is wat dat aangaat een hele goede :ok:
Aimee schreef:Dan nog is die 50-50 dan dus niet reëel, ik moet zeggen dat ik wel erg nieuwsgierig zou zijn, naar uitkomsten van een onderzoek als die zou bestaan.
Er zijn al behoorlijk wat topics geweest over die vraag en als ik het me nog goed herinner kwamen de 'grotere' honden er minstens zo bekaaid af als de 'kleintjes' :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Vervelend, maar wie zegt dat de hond dat eerder heeft gedaan, misschien is dat ook helemaal niet zo.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Moos schreef: Inderdaad; het idee is om als het even kan op te tillen als je hond zelf niet het idee heeft dat het is vanwege een andere hond.
En hoe doe je dat met een herder :mrgreen: Ik heb er eentje die zich ook makkelijk weg laat jagen door grote honden. Vooral akita's is ze nu echt bang voor, daar is ze 4x door opgejaagd. Alleen ik heb geen kleine hond die je even optil :19: Ik heb een grote "enge" hedder namelijk.
Op dit moment komt ze bij mij staan, ik lijn haar aan zodat ze niet weg kan rennen en dat lost ook groot gedeelte van het probleem op.
Alleen wordt er nogal veel over kleintjes geschreven maar ik ken meerdere grote honden die ook opgejaagd worden :eek:
Moos
Zeer actief

duitse herder schreef: En hoe doe je dat met een herder :mrgreen: Ik heb er eentje die zich ook makkelijk weg laat jagen door grote honden. Vooral akita's is ze nu echt bang voor, daar is ze 4x door opgejaagd. Alleen ik heb geen kleine hond die je even optil :19: Ik heb een grote "enge" hedder namelijk.
Op dit moment komt ze bij mij staan, ik lijn haar aan zodat ze niet weg kan rennen en dat lost ook groot gedeelte van het probleem op.
Alleen wordt er nogal veel over kleintjes geschreven maar ik ken meerdere grote honden die ook opgejaagd worden :eek:
Die lijn je aan, die is namelijk niet meteen stuk als die Akita er bovenop duikt :wink:
De enige reden waarom ik Saar optil, is dat bij aanlijnen het een aantal keer gebeurt is dat zo'n hond alsnog gewoon bovenop haar klapt. En dat wil ik dus niet als we het hebben over zo'n enorm gewichtsverschil.

Vera laat zich ook stukjes opjagen, maar stopt over het algemeen op tijd. Dreigt ze dat niet te gaan doen dan roep ik haar bij me, en hou haar bij me. Ze wordt dan soms wel tegen de grond geschoffeld, en dat vind ik vervelend, maar Vera kan lichamelijk een grote hond natuurlijk wel veel beter hebben als gezonde jonge ,zelf ook niet kleine, hond.
Als het even kan brul ik natuurlijk weg, of sjor ik weg, maar dat probeerde ik een tijde geleden met een Sint Berard, en dat was zo'n blok log gewicht met plaat voor de kop, dat dat niet werkte :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Christa&Nadal
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Christa&Nadal »

Moos schreef:
Christa&Nadal schreef:
Aimee schreef:Ik zou wel proberen wat te doen aan het blaf gedrag, ik merk dat zulk gedrag, wat bij grotere honden vaak niet getolereerd word maar bij kleine honden wel, dat het enorm veel frustratie kan geven bij andere en in dit geval grotere honden.
Ja, dat snap ik dus, maar dat is nu alleen maar erger geworden...het is zijn enigste verdediging...
Hij beseft zelf niet dat het daardoor erger gemaakt wordt..
Ik begrijp dat wel, maar weet dat ik dat niet af kan leren en ga hem zeker geen shock band omdoen...!
(ik laat maar weg wat ik eerst wilde schrijven over het effect, ook bij mensen op wie dit toegepast wordt/werd)
Karakter leer je niet af.

Ik zal waarschijnlijk bij een hondenfluisteraar terecht komen om de moderne therapie methodes van deze tijd er eens bij te halen.
Hij krijgt intussen al 'quantum touch' van een vriendin.
Blaffen is niet alleen karakter hoor. Je kan ze dat vaak best goed afleren.
Wat je kan doen bijvoorbeeld is hem als je een hond ziet bij je roepen en dan wat extra lekkers geven. Op een gegeven moment gaat hij de link leggen "vreemde hond=lekkers bij de baas", en dan komt hij bij jou wat lekkers halen i.p.v een andere hond aan te blaffen.
Heb je geen blafband voor nodig :wink:
Ik heb natuurlijk al van alles geprobeerd om die reactie af te leren...hij deed het tot afgelopen maandag misschien 2 op de 10 ontmoetingen (met vreemde honden dus, niet met zijn vriendjes) en nu dus een stuk vaker door dit voorval...maar voor de rest is het geen blaffer...daar moet ikzelf ook niets van hebben...en hoor ik hem minder vaak dan menig buurhond, en vind het vrij normaal verder..het is tenslotte een hond.

Trouwens tijdens de aanval van de boxer, hadden hij en zijn broer niet eens in de gaten dat er in de verte een boxer liep..maar toen ie ineens bij ons stond , gaven de 2 nauwelijks een blaf, toen de boxer al aanviel!

Het proberen met brokjes heeft geen zin, want dat heb ik allemaal al gedaan en meneer geeft niets om lekkers en kan hem daar niet mee
lokken/belonen..Hij luistert wel heel goed als we hem roepen en komt gelijk bij ons. Hij kan ons ook slecht uit het zicht hebben..dan komt ie gelijk!!
Ri@ schreef:Wat erg zeg, wat zul je geschrokken zijn. Ik zou ook posters ophangen in dat bos, misschien herkent iemand de eigenaar met hond en kan diegene jou vertellen waar deze man te vinden is.

Zelf heb ik ook geen goede ervaringen met boxers, en ik heb aan weinig honden een hekel maar aan boxers dus wel. Ik vind dat ze vaak een erg kort lontje hebben en over het algemeen en enorm bord voor hun kop. Waarschijnlijk zitten hier op het forum wel leuke boxers, omdat mensen hier over het algemeen toch beter weten hoe met honden om te gaan, maar ik ben nog nooit een leuke boxer tegen gekomen helaas.

Verder vind ik het blaffen van een klein hondje heel begrijpelijk naar zo'n ongeleid projectiel. En dan moet het kleine hondje het blaffen maar afleren om maar geen agressie op te wekken? Die boxer hoort gewoon niet los in zo'n gebied.
En een tip om je kleine hond te beschermen. Een grote hond er bij, heb je nergens last meer van. :wink: Ik heb ook drie kleine honden en 1 grote, en mijn kleinere honden worden vrijwel nooit lastig gevallen. Mijn grotere hond bemoeit zich er dan namelijk gelijk mee, en leid dan de aandacht wel af.
Haha, dat van die grote hond erbij is ook wat wij direct zeiden...en misschien gaat dat ook wel gebeuren...waarom ook niet!!

We zijn inderdaad vandaag terug naar het park gegaan...zonder onze honden vanzelf en de eerste man die we daar spraken, maar niet eerder daar gezien hadden nog, kende inderdaad deze boxer (de boxer droeg nl. een tuig met "security" erop") en vertelde vervolgens dat deze boxer zijn hond ook heeft aangevallen, maar zijn hond is een kruising mechelse herder en een kleiner ras(?vergeten hoor) en liep goed af..maar hij zei wel dat de boxer dus snel aanviel..zonder aanleiding daarvoor....

Verder heb ik ook een bericht bij de parkeerplaats opgehangen...
Gericht aan de eigenaar om te reageren, maar ook getuigen kunnen er hun tel.nr. achterlaten. Verder zullen we zonder hondjes de komende tijd teruggaan om te kijken en vragen.
Jacksel schreef:Wat betreft het afleren van het keffen. Leer je hond dat die niets hoeft te regelen, als er problemen zijn, los JIJ dat op. Komt er een hond op je af stormen, dan probeer je te zorgen dat je tussen jouw hond en die andere hond komt te staan. Jij stuurt die andere hond weg, die moet niet eens in de buurt kunnen komen.

Is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik zelf ook wel, maar dat is wel de beste oplossing. Mijn (angst-agressieve) uk, die daardoor ook enorm tekeer kan gaan, snuft tegenwoordig gewoon achter mij rustig aan wat grasjes, terwijl ik het probleem voor haar oplos...
Dit zal ik inderdaad proberen toe te passen! Alleen ben ik niet zo snel als mijn hond om tussen beiden te komen, maar aan de riem zal ik gaan proberen dat ik het oplos en hij dat niet hoeft te doen ..bedankt!!
Tamara. schreef:
Moos schreef:Daarom til ik Saar dus soms gewoon op, en het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat de gemiddelde grote honden baas daarvan vindt :wink:

Aan topicstarter: Als je in het vervolg een hond ziet aan komen denderen waar je geen vertrouwen in hebt of jouw hond zou er erge schrik van kunnen krijgen zou ik 'm ook optillen.

Beterschap voor jullie!

Dank je en natuurlijk iedereen bedankt voor de goede reacties
Frenk schreef:@TS
Wat een schrik! Maar wel heel fijn dat hij er verder niets ernstigs aan over heeft gehouden. Ik kan me erg goed voorstellen dat je de eigenaar van de boxer wilt vinden, maar het zal vast niet eenvoudig zijn. Vaak zijn er bij de politie mensen die specifiek op hondenzaken letten, misschien dat je die in kunt seinen ofzo? Dan kunnen zij een oogje in het zeil houden.
Dank je..daar zijn we ook heel dankbaar om!! Maar als ik zag wat voor kleine hondjes er vandaag weer liepen(zie bovenstaand, we zijn er geweest zonder hondjes), vrees ik dat het daarmee niet goed zal aflopen in geval deze boxer...Ik doe dit niet eens voor mezelf..ik ben te blij hem nog te hebben. Maar wil hem gewoon ter verantwoording roepen, vooral omdat het dus vandaag blijkt dat dit al eerder gebeurd is.

Door de politie werden we al gelijk afgewimpeld als 'zoek het zelf maar uit met elkaar'..en gaven ze daarin alleen het advies mee "laat het niet escaleren' Geen advies of aanbieding er met mensen te praten die zich daarmee bezighouden.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Verschrikkelijk om dat mee te moeten maken, je schrikt je te pletter.
Jammer dat je niet meteen om de gegevens van de man heb gevraagd, nu is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Wel heb ik zoiets van, hij heeft knokken gehad met jouw hond maar dat wil niet zeggen dat hij elke kleine hond grijpt of als een bloeddorstig monster rondloopt op jacht naar ukkies.
Wie weet kijkt die man ook wel naar jou uit maar herkend je niet zonder hond en jij hem niet als hij geen hond bij zich heeft. Dat de politie er niets mee doet lijkt mij op zich vrij logisch, op het moment dat de honden loslopen in een losloopgebied vallen ze overal buiten. Ik heb zelf altijd zoiets van waarom het altijd bij de politie zoeken? De man was verder niet onbeschoft tegen je alleen je heb zijn gegevens niet gevraagd in het heetst van de strijd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Christa&Nadal
Vaste gebruiker

Het is wel al eerder voorgekomen met deze boxer en al doe ik het niet eens voor mijzelf, want ik ben niet zo een hulpzoeker eigenlijk, dan wel omdat ik niet moet denken dat er volgend keer wél een hond wordt doodgebeten!

Ik heb ook een brief opgehangen waar de eigenaar kan reageren..we hebben geen kwade bedoeling dan alleen als volwassen mensen te handelen en hem ter verantwoording willen roepen!

En verder ben ik alleen maar heel heel blij dat ik Nadal nog heb!!!
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Denk je echt dat alles wat je doet zal werken richting de eigenaar?
Ik zou witheet worden als ik hoor dat nav een vechtpartij mijn honden overal zwart gemaakt worden, er overal briefjes opgehangen zijn enz enz.
Neem de tip van de politie aan en maak er geen hetze van.
Je komt hem vanzelf nog een keer tegen en dan kan je op een normale manier praten lijkt mij. Jij zegt zelf dat jouw hond nauwelijks geblaft heeft, dus heeft hij toch geblaft. Niet dat dat een vrijbrief is hoor, hou me te goede.
Maar jij heb er in zovere schuld aan dat jij niet meteen om zijn gegevens gevraagd heb. Dat stukje leg je nu bij die man. Ik begrijp wel dat je eerst wil zien of je hond in orde is en dat je je rot schrikt en daar niet aan denkt maar pffffffffffffff wat je nu doet vin dik ook weer doorslaan naar de andere kant.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef: Maar jij heb er in zovere schuld aan dat jij niet meteen om zijn gegevens gevraagd heb. Dat stukje leg je nu bij die man. .
Ja, dat is even lekker. Als er al van schuld gesproken kan worden over het gegevens uitwisselen is dat toch echt die van die man. Zijn hond bijt een andere hond meerdere malen, kan hij dus niet meteen laten stoppen ook, en vervolgens laat hij die persoon dus weglopen zonder erachteraan te gaan om te vragen hoe of wat en gegevens e.d uit te wisselen.

Ik zou zelf overigens ook geen briefjes enzo op gaan hangen denk ik, maar goed, dat ben ik.
Dit was geen vechtpartij :19: Dit was een hond die een andere hond gewoon begint te bijten. Nog even en kleinere hondjes moeten totaal onopvallend zich door het bos begeven, want tja, 1 keer blaffen en je lokt uit om flink gebeten te worden hoor.
Afbeelding
Christa&Nadal
Vaste gebruiker

Ik zou witheet worden als ik hoor dat nav een vechtpartij mijn honden overal zwart gemaakt worden, er overal briefjes opgehangen zijn enz enz.
Je komt hem vanzelf nog een keer tegen en dan kan je op een normale manier praten lijkt mij. Jij zegt zelf dat jouw hond nauwelijks geblaft heeft, dus heeft hij toch geblaft. Niet dat dat een vrijbrief is hoor, hou me te goede.
Maar jij heb er in zovere schuld aan dat jij niet meteen om zijn gegevens gevraagd heb. Dat stukje leg je nu bij die man. Ik begrijp wel dat je eerst wil zien of je hond in orde is en dat je je rot schrikt en daar niet aan denkt maar pffffffffffffff wat je nu doet vin dik ook weer doorslaan naar de andere kant.
nee, zo zie ik het niet...willen wat je in je vorige bericht schreef..dat hij ons wellicht zoekt, hem op deze manier de kans geven...
Een briefje van hem hing er niet

Omdat ik met bloedende hond snel naar de dierenarts wilde, wordt dan zo de schuld bij mij gelegd.....wie viel er nu aan?? Moet ik hem er dan mee weg laten komen? "oh, je hond heeft de mijne bijna doodgebeten, maar dat geeft verder niet hoor..loop maar gewoon door"
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

chrico schreef:Ik heb zelf altijd zoiets van waarom het altijd bij de politie zoeken?
Ik reageer even, omdat ook ik de politie noemde :wink:
Ik bedoel daarmee niet dat ik meteen denk dat de boxerbaas het allemaal expres verkeerd doet, maar misschien is hij zich wel niet helemaal bewust van wat hij aan de lijn (of dus eigenlijk niet 'aan de lijn' :mrgreen:) heeft. :19:
Als er dan bij de politie bijvoorbeeld een hondengeleider of iemand anders is die dit soort zaken op kan vangen en een praatje met zo'n man kan maken, dan kunnen zij inschatten of deze baas misschien eens een cursus zou moeten volgen of een praatje met een GT zou moeten maken of wat dan ook. En als het echt een incident was, dat blijkt dat vanzelf.
Tenminste, zo stel ik mij dat voor :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
chrico schreef: Maar jij heb er in zovere schuld aan dat jij niet meteen om zijn gegevens gevraagd heb. Dat stukje leg je nu bij die man. .
Ja, dat is even lekker. Als er al van schuld gesproken kan worden over het gegevens uitwisselen is dat toch echt die van die man. Zijn hond bijt een andere hond meerdere malen, kan hij dus niet meteen laten stoppen ook, en vervolgens laat hij die persoon dus weglopen zonder erachteraan te gaan om te vragen hoe of wat en gegevens e.d uit te wisselen.

Ik zou zelf overigens ook geen briefjes enzo op gaan hangen denk ik, maar goed, dat ben ik.
Dit was geen vechtpartij :19: Dit was een hond die een andere hond gewoon begint te bijten. Nog even en kleinere hondjes moeten totaal onopvallend zich door het bos begeven, want tja, 1 keer blaffen en je lokt uit om flink gebeten te worden hoor.
Volgens mij staat er dta die man opdracht kreeg op zijn hond te blijven liggen tot zij weg waren?
Qua schuld heb ik het alleen over het stukje gegevens uitwisselen. Nu ontstaat er een hetze naar de man met de boxer op niets af. Wie weet zoekt die man ook wel, ieder doet dat op zijn eigen manier zoals jij al zei.
Hoe weet je nu dat dit geen geen vechtpartij was? Draai het nu niet naar met kleine hondjes moet je onopvallend zijn want dat blaast de boel ook alleen maar op. Soms is hondengedrag niet of moeilijk te begrijpen in onze mensenogen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:
Helemaal mee eens :ok: Die man zou de moeite moeten nemen om het goed te willen maken.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Christa&Nadal schreef:
nee, zo zie ik het niet...willen wat je in je vorige bericht schreef..dat hij ons wellicht zoekt, hem op deze manier de kans geven...
Een briefje van hem hing er niet

Omdat ik met bloedende hond snel naar de dierenarts wilde, wordt dan zo de schuld bij mij gelegd.....wie viel er nu aan?? Moet ik hem er dan mee weg laten komen? "oh, je hond heeft de mijne bijna doodgebeten, maar dat geeft verder niet hoor..loop maar gewoon door"
Ah dus daar gaat het om, je schuldgevoelens omdat je hond schade heeft opgelopen en jij dat niet heb kunnen voorkomen?Je schreef zelf dat je wegliep en di eman moest van jullie bij zijn hond blijven toch? Dan doet hij dat om jullie tegenmoet te komen is het weer niet goed. Misschien dacht die man wel dat er 1 van jullie terug zou komen nadat de hond in de auto was en stond hij te kijken van huh dat jullie wegreden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Frenk schreef:
chrico schreef:Ik heb zelf altijd zoiets van waarom het altijd bij de politie zoeken?
Ik reageer even, omdat ook ik de politie noemde :wink:
Ik bedoel daarmee niet dat ik meteen denk dat de boxerbaas het allemaal expres verkeerd doet, maar misschien is hij zich wel niet helemaal bewust van wat hij aan de lijn (of dus eigenlijk niet 'aan de lijn' :mrgreen:) heeft. :19:
Als er dan bij de politie bijvoorbeeld een hondengeleider of iemand anders is die dit soort zaken op kan vangen en een praatje met zo'n man kan maken, dan kunnen zij inschatten of deze baas misschien eens een cursus zou moeten volgen of een praatje met een GT zou moeten maken of wat dan ook. En als het echt een incident was, dat blijkt dat vanzelf.
Tenminste, zo stel ik mij dat voor :wink:
Met zo een denkwijze ben ik echt blij dat jij in andere gebieden loopt dan ik. Alles word gebasseerd op misschien maar wel naar de politie stappen :denken:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:
Helemaal mee eens :ok: Die man zou de moeite moeten nemen om het goed te willen maken.
Ja, dan hadden ze niet weg moeten rijden maar de man ook de kans moeten geven. Dan pas kan je dit soort dingen zeggen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”