Moos schreef:Christa&Nadal schreef:Aimee schreef:Ik zou wel proberen wat te doen aan het blaf gedrag, ik merk dat zulk gedrag, wat bij grotere honden vaak niet getolereerd word maar bij kleine honden wel, dat het enorm veel frustratie kan geven bij andere en in dit geval grotere honden.
Ja, dat snap ik dus, maar dat is nu alleen maar erger geworden...het is zijn enigste verdediging...
Hij beseft zelf niet dat het daardoor erger gemaakt wordt..
Ik begrijp dat wel, maar weet dat ik dat niet af kan leren en ga hem zeker geen shock band omdoen...!
(ik laat maar weg wat ik eerst wilde schrijven over het effect, ook bij mensen op wie dit toegepast wordt/werd)
Karakter leer je niet af.
Ik zal waarschijnlijk bij een hondenfluisteraar terecht komen om de moderne therapie methodes van deze tijd er eens bij te halen.
Hij krijgt intussen al 'quantum touch' van een vriendin.
Blaffen is niet alleen karakter hoor. Je kan ze dat vaak best goed afleren.
Wat je kan doen bijvoorbeeld is hem als je een hond ziet bij je roepen en dan wat extra lekkers geven. Op een gegeven moment gaat hij de link leggen "vreemde hond=lekkers bij de baas", en dan komt hij bij jou wat lekkers halen i.p.v een andere hond aan te blaffen.
Heb je geen blafband voor nodig

Ik heb natuurlijk al van alles geprobeerd om die reactie af te leren...hij deed het tot afgelopen maandag misschien 2 op de 10 ontmoetingen (met vreemde honden dus, niet met zijn vriendjes) en nu dus een stuk vaker door dit voorval...maar voor de rest is het geen blaffer...daar moet ikzelf ook niets van hebben...en hoor ik hem minder vaak dan menig buurhond, en vind het vrij normaal verder..het is tenslotte een hond.
Trouwens tijdens de aanval van de boxer, hadden hij en zijn broer niet eens in de gaten dat er in de verte een boxer liep..maar toen ie ineens bij ons stond , gaven de 2 nauwelijks een blaf, toen de boxer al aanviel!
Het proberen met brokjes heeft geen zin, want dat heb ik allemaal al gedaan en meneer geeft niets om lekkers en kan hem daar niet mee
lokken/belonen..Hij luistert wel heel goed als we hem roepen en komt gelijk bij ons. Hij kan ons ook slecht uit het zicht hebben..dan komt ie gelijk!!
Ri@ schreef:Wat erg zeg, wat zul je geschrokken zijn. Ik zou ook posters ophangen in dat bos, misschien herkent iemand de eigenaar met hond en kan diegene jou vertellen waar deze man te vinden is.
Zelf heb ik ook geen goede ervaringen met boxers, en ik heb aan weinig honden een hekel maar aan boxers dus wel. Ik vind dat ze vaak een erg kort lontje hebben en over het algemeen en enorm bord voor hun kop. Waarschijnlijk zitten hier op het forum wel leuke boxers, omdat mensen hier over het algemeen toch beter weten hoe met honden om te gaan, maar ik ben nog nooit een leuke boxer tegen gekomen helaas.
Verder vind ik het blaffen van een klein hondje heel begrijpelijk naar zo'n ongeleid projectiel. En dan moet het kleine hondje het blaffen maar afleren om maar geen agressie op te wekken? Die boxer hoort gewoon niet los in zo'n gebied.
En een tip om je kleine hond te beschermen. Een grote hond er bij, heb je nergens last meer van.

Ik heb ook drie kleine honden en 1 grote, en mijn kleinere honden worden vrijwel nooit lastig gevallen. Mijn grotere hond bemoeit zich er dan namelijk gelijk mee, en leid dan de aandacht wel af.
Haha, dat van die grote hond erbij is ook wat wij direct zeiden...en misschien gaat dat ook wel gebeuren...waarom ook niet!!
We zijn inderdaad vandaag terug naar het park gegaan...zonder onze honden vanzelf en de eerste man die we daar spraken, maar niet eerder daar gezien hadden nog, kende inderdaad deze boxer (de boxer droeg nl. een tuig met "security" erop") en vertelde vervolgens dat deze boxer zijn hond ook heeft aangevallen, maar zijn hond is een kruising mechelse herder en een kleiner ras(?vergeten hoor) en liep goed af..maar hij zei wel dat de boxer dus snel aanviel..zonder aanleiding daarvoor....
Verder heb ik ook een bericht bij de parkeerplaats opgehangen...
Gericht aan de eigenaar om te reageren, maar ook getuigen kunnen er hun tel.nr. achterlaten. Verder zullen we zonder hondjes de komende tijd teruggaan om te kijken en vragen.
Jacksel schreef:Wat betreft het afleren van het keffen. Leer je hond dat die niets hoeft te regelen, als er problemen zijn, los JIJ dat op. Komt er een hond op je af stormen, dan probeer je te zorgen dat je tussen jouw hond en die andere hond komt te staan. Jij stuurt die andere hond weg, die moet niet eens in de buurt kunnen komen.
Is makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik zelf ook wel, maar dat is wel de beste oplossing. Mijn (angst-agressieve) uk, die daardoor ook enorm tekeer kan gaan, snuft tegenwoordig gewoon achter mij rustig aan wat grasjes, terwijl ik het probleem voor haar oplos...
Dit zal ik inderdaad proberen toe te passen! Alleen ben ik niet zo snel als mijn hond om tussen beiden te komen, maar aan de riem zal ik gaan proberen dat ik het oplos en hij dat niet hoeft te doen ..bedankt!!
Tamara. schreef:Moos schreef:Daarom til ik Saar dus soms gewoon op, en het zal me werkelijk een rotzorg zijn wat de gemiddelde grote honden baas daarvan vindt
Dat had ik ook gedaan als ik jou was, hoor
(Ik noem een gigantische herder die als een losgeslagen paard aan komt rennen :N: )
Aan topicstarter: Als je in het vervolg een hond ziet aan komen denderen waar je geen vertrouwen in hebt of jouw hond zou er erge schrik van kunnen krijgen zou ik 'm ook optillen.
Probeer wel zoveel mogelijk te voorkomen dat je in een snelle paniek reactie je hond gaat proberen op te tillen als je een hond ziet aan komen denderen. Zo gaat je hond sneller de link leggen dat grote honden eng kunnen zijn. Probeer de omgeving goed in de gaten te houden en als je iets niet vertrouwd rustig je hond bij je roepen en normaal optillen, alsof er niets aan de hand is
Beterschap voor jullie!
Dank je en natuurlijk iedereen bedankt voor de goede reacties
Frenk schreef:@TS
Wat een schrik! Maar wel heel fijn dat hij er verder niets ernstigs aan over heeft gehouden. Ik kan me erg goed voorstellen dat je de eigenaar van de boxer wilt vinden, maar het zal vast niet eenvoudig zijn. Vaak zijn er bij de politie mensen die specifiek op hondenzaken letten, misschien dat je die in kunt seinen ofzo? Dan kunnen zij een oogje in het zeil houden.
Dank je..daar zijn we ook heel dankbaar om!! Maar als ik zag wat voor kleine hondjes er vandaag weer liepen(zie bovenstaand, we zijn er geweest zonder hondjes), vrees ik dat het daarmee niet goed zal aflopen in geval deze boxer...Ik doe dit niet eens voor mezelf..ik ben te blij hem nog te hebben. Maar wil hem gewoon ter verantwoording roepen, vooral omdat het dus vandaag blijkt dat dit al eerder gebeurd is.
Door de politie werden we al gelijk afgewimpeld als 'zoek het zelf maar uit met elkaar'..en gaven ze daarin alleen het advies mee "laat het niet escaleren' Geen advies of aanbieding er met mensen te praten die zich daarmee bezighouden.