Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zura
Moderator: moderatorteam
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Het probleem is op een hondenforum Tonnemieke dat je zovaak leest dat mensen impulsief een hondje halen of kopen en dan opeens is de kleur niet goed of de grote iets te groot of te klein. Of eigenlijk zijn die blauwe ogen helemaal niet mooi. Of hij blijkt te als pup van 8 weken te plassen in huis......
En ik merk bij mijzelf ook dat als ik dan weer een verhaal hoor van puppie net in huis en dan al weer weg, dat ik ontzettend uit moet kijken dat ik niet ontzettend bevooroordeeld ben.
En wat jij dan op Marktplaats zet maakt het dat het een raar verhaal word. Waarom staat daar dat je man allergisch is ipv wat je hier verteld. En waarom niet naar de fokker terug, die vaak toch veel mensen kennen die een hondje willen en vaak ook willen dat ze het hondje terug krijgen.
En wat ontzettend belangrijk is.Die plek is bekend voor het hondje, dan voelt die zich zo thuis.
Zelf vind ik het eigenlijk jammer dat je hem nu misschien wilt houden. Want als je zo kort na de tijd al twijfeld, dan is het ook mogelijk dat je dat over een paar maand doet. En dan is het echt zielig dat die weer weg moet. Hij is nu nog jong.
Maar dat is mijn persoonlijke mening. En ik ken je natuurlijk verder niet.
Maar hoe het ook zit, ik wens het hondje een fantastisch leven toe met een te gekke baas. Dat er maar een voor hem allerbeste oplossing gezocht en gevonden word.
Groetjes Marianne
En ik merk bij mijzelf ook dat als ik dan weer een verhaal hoor van puppie net in huis en dan al weer weg, dat ik ontzettend uit moet kijken dat ik niet ontzettend bevooroordeeld ben.
En wat jij dan op Marktplaats zet maakt het dat het een raar verhaal word. Waarom staat daar dat je man allergisch is ipv wat je hier verteld. En waarom niet naar de fokker terug, die vaak toch veel mensen kennen die een hondje willen en vaak ook willen dat ze het hondje terug krijgen.
En wat ontzettend belangrijk is.Die plek is bekend voor het hondje, dan voelt die zich zo thuis.
Zelf vind ik het eigenlijk jammer dat je hem nu misschien wilt houden. Want als je zo kort na de tijd al twijfeld, dan is het ook mogelijk dat je dat over een paar maand doet. En dan is het echt zielig dat die weer weg moet. Hij is nu nog jong.
Maar hoe het ook zit, ik wens het hondje een fantastisch leven toe met een te gekke baas. Dat er maar een voor hem allerbeste oplossing gezocht en gevonden word.
Groetjes Marianne
- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Helemaal mee eens.mari-anne schreef:Het probleem is op een hondenforum Tonnemieke dat je zovaak leest dat mensen impulsief een hondje halen of kopen en dan opeens is de kleur niet goed of de grote iets te groot of te klein. Of eigenlijk zijn die blauwe ogen helemaal niet mooi. Of hij blijkt te als pup van 8 weken te plassen in huis......
Groetjes Marianne
Breng dat hondje gewoon naar de fokker, of zoek een goed baasje dat wél zeker weet dat hondje mag en kan blijven.
-
Marion.
Je hoeft je echt niet te uit en te na te verdedigen hoor, maar ben je het met ons eens dat dit niet echt een oplossing is? Je pupje kan niet 5 dagen in de week alleen zijn, maar een volwassen hond ook niet. Daarvoor heb je toch ook geen hond?Tonnemieke schreef:Zo duidelijker?
Heb je al contact gehad met de fokker?
-
Mojuan
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Gos
- Zeer actief
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Daar hoeft ie nog helemaal niet voor te wurmen, hij kan er voorlopig nog zo onderdoor. Ik heb hier een pup van nu 16 weken, my god! Houdini`s zijn het!Gos schreef:Dat tuinhek geeft er alleen maar problemen bij. Zo te zien kan het hondje zich daar echt wel doorheen wurmen. De rest is al gezegd.
Laatst gewijzigd door Sas op 03 jun 2009 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
tja op zich is alles al gezegd, maar waarom in vredesnaam een heidewachtel? dat zijn jachthonden waar je mee aan het werk moet, ook als ze nog pup zijn. had gegaan voor een cavalier ofzo?, die zijn iets minder veeleisend!
ik vind het zielig voor het pupje dat jullie zoveel werken!
gr laura
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Contacteer:
Alles is al gezegd, maar ik wil ook even zeggen dat ik het vreemd vind dat je Zura met een reden op MP zet, wat dus schijnbaar niet de echte reden is.
Natuurlijk heb je veel uitgegeven aan een hond, als je een hond in huis neemt. Maar als je het niet meer aan kunt, kun je er beter voor kiezen om haar naar de fokker te brengen. Als het een goede fokker betreft zal die er ook helemaal niet blij mee zijn (zacht uitgedrukt) als blijkt dat jij zonder medeweten de pup hebt doorverkocht. Goede fokkers willen het nageslacht van hun honden kunnen volgen en zorgen dat de pup bij de juiste mensen terecht komt en op deze manier hebben ze daar geen enkel zicht op.....
Natuurlijk zijn die werktijden behoorlijk veranderd en ik kan er wel inkomen dat dat een behoorlijke domper was, maar ik vraag me af wat je eigen werktijden zijn. Ik lees steeds dat je eigenaresse zou zijn van een Bed & Breakfast. Dan zie ik niet in waarom Zura niet mee zou kunnen naar je werk. Daarmee is het probleem toch opgelost?
En ben je nu echt van plan om haar in de tuin te laten (met een tuinhek waar ze zo onderdoor kan) als jullie van huis zijn?
Dat is toch echt geen optie en als je eerlijk bent tegen jezelf, weet je dat ook wel.
Natuurlijk heb je veel uitgegeven aan een hond, als je een hond in huis neemt. Maar als je het niet meer aan kunt, kun je er beter voor kiezen om haar naar de fokker te brengen. Als het een goede fokker betreft zal die er ook helemaal niet blij mee zijn (zacht uitgedrukt) als blijkt dat jij zonder medeweten de pup hebt doorverkocht. Goede fokkers willen het nageslacht van hun honden kunnen volgen en zorgen dat de pup bij de juiste mensen terecht komt en op deze manier hebben ze daar geen enkel zicht op.....
Natuurlijk zijn die werktijden behoorlijk veranderd en ik kan er wel inkomen dat dat een behoorlijke domper was, maar ik vraag me af wat je eigen werktijden zijn. Ik lees steeds dat je eigenaresse zou zijn van een Bed & Breakfast. Dan zie ik niet in waarom Zura niet mee zou kunnen naar je werk. Daarmee is het probleem toch opgelost?
En ben je nu echt van plan om haar in de tuin te laten (met een tuinhek waar ze zo onderdoor kan) als jullie van huis zijn?
Dat is toch echt geen optie en als je eerlijk bent tegen jezelf, weet je dat ook wel.

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Tonnemieke
- Vaste gebruiker
- Paddle
- Zeer actief
Steun krijg je niet als je omgaat met je pup alsog het een wegwerpblikje is, sorry.Tonnemieke schreef:Jullie zijn gewoon een stelletje zeuren, die niet lezen wat er gebeurt......Jammer. Ik had hier op meer hulp....steun en zo gerekend.
En antwoord op de vragen, dan gaan mensen het mss begrijpen hoe en wat van je impulsieve acties.
Ik wil het niet meer begrijpen. Je moest je schamen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik las in je andere topic dat je je enquetewerk wilde gaan afbouwen en dan uiteindelijk lekker 7 dagen per week bij je hond kon zijn, lijkt me perfect!Tonnemieke schreef:Jullie zijn gewoon een stelletje zeuren, die niet lezen wat er gebeurt......Jammer. Ik had hier op meer hulp....steun en zo gerekend.
En je moet het mensen niet al te kwalijk nemen dat ze soms wat fel reageren. Je wilt niet weten wat voor randdebielen hier op het forum komen waarbij je de hondjes als het ware ziet verpieteren voor ze helemaal verknipt op MP worden gepleurd. Je kan er echt wel vanuit gaan dat mensen hier het beste voor hebben met je hond, en als jij tegen een beetje kritiek kan, kan je hier ontzettend veel opsteken.
Ik hoop dat het helemaal goed gaat komen, het is in elke geval een heel leuk puppeding!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Misschien lijkt dat zo, maar de meeste mensen op dit forum hebben het beste voor met de pup.Tonnemieke schreef:Jullie zijn gewoon een stelletje zeuren, die niet lezen wat er gebeurt......Jammer. Ik had hier op meer hulp....steun en zo gerekend.
Ondertussen lopen er een stuk of 3 onderwerpen door elkaar heen en dat maakt het onoverzichtelijk. En daarnaast de advertentie op marktplaats, maakt het wat 'raar'
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
breng dan die hond maar hier, zonder vergoeding natuurlijk, dan probeer ik hem wel goed terecht te laten komen. Dit is toch van de zotte heb nog nooit zoiets gelezen....Tonnemieke schreef:Jullie zijn gewoon een stelletje zeuren, die niet lezen wat er gebeurt......Jammer. Ik had hier op meer hulp....steun en zo gerekend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Sorry hoor, maar ik vind de reacties tegen de topicstarter wel heel erg!
Sommigen zoeken letterlijk naar dingen die er niet zijn om haar de grond in te stampen en te beschuldigen! (het foto verhaal)
Bah!
Ik (adhd, en dat soort gare dingen) snap heel goed de over-gepaniekte reactie van de topicstarter.
Ja, je gooit het beest met een smoes (allergie..das de meest gebruikte op marktplaats kennelijk) op MP. maar verkopen komt dan alsnog niet in je op!!!
Dat zijn een paar totaal verschillende dingen!
Ik ben blij dat de TS voor een oplossing aan het zoeken is.
En BAH! jullie reacties!! (ookal ben ik het met sommige dingen eens, ze is en blijft een mens! Jullie vinden de hond inderdaad 100x belangrijker dan de mens in dit geval.. is het niet gewoon fijner de vrouw te helpen zoeken naar een oplossing in plaats van afkraken?)
Sommigen zoeken letterlijk naar dingen die er niet zijn om haar de grond in te stampen en te beschuldigen! (het foto verhaal)
Bah!
Ik (adhd, en dat soort gare dingen) snap heel goed de over-gepaniekte reactie van de topicstarter.
Ja, je gooit het beest met een smoes (allergie..das de meest gebruikte op marktplaats kennelijk) op MP. maar verkopen komt dan alsnog niet in je op!!!
En BAH! jullie reacties!! (ookal ben ik het met sommige dingen eens, ze is en blijft een mens! Jullie vinden de hond inderdaad 100x belangrijker dan de mens in dit geval.. is het niet gewoon fijner de vrouw te helpen zoeken naar een oplossing in plaats van afkraken?)

-
Job
- Zeer actief
- pammetje
- Zeer actief
nou sorry hoorKlijntjuh schreef:Sorry hoor, maar ik vind de reacties tegen de topicstarter wel heel erg!
Bah!
ik (ook adhder) zou met zoiets als eerste denken HOE GA IK DIT OPLOSSEN ZODAT HET HET BESTE IS VOOR MN HONDJE
en pleur niks de zelfde avond op mp

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Wilde net zeggen, waarom moeten mensen dat soort dingen nou weer op een aandoening gaan gooienpammetje schreef:nou sorry hoorKlijntjuh schreef:Sorry hoor, maar ik vind de reacties tegen de topicstarter wel heel erg!
Bah!
ik (ook adhder) zou met zoiets als eerste denken HOE GA IK DIT OPLOSSEN ZODAT HET HET BESTE IS VOOR MN HONDJE
en pleur niks de zelfde avond op mp
En uit frustratie een hond op MP gooien vind ik wel iets heel erg typisch. Als je al een hond via MP weg doet, om wat voor reden dan ook, wees dan gewoon eerlijk met de reden. Allergie vind ik gewoon te zwak voor woorden om te gebruiken...

You'll be in my heart... Always...
- Paddle
- Zeer actief
Als je niet stabiel genoeg bent om een oplossing te zoeken voor de tegenslagen die je tegenkomt als je een pup hebt, dan hoor je geen pup te hebben...Klijntjuh schreef:Sorry hoor, maar ik vind de reacties tegen de topicstarter wel heel erg!
Bah!

-
tineke
Ook een caveliertje zit niet graag hele dagen alleen als pup hoorlaura23 schreef:tja op zich is alles al gezegd, maar waarom in vredesnaam een heidewachtel? dat zijn jachthonden waar je mee aan het werk moet, ook als ze nog pup zijn. had gegaan voor een cavalier ofzo?, die zijn iets minder veeleisend!
gr laura
-
tineke
Prima opossing inderdaad ,bij ts gaat het geen succes worden ben ik bang van maar heb dan in ieder geval het fatsoen het hondje over te dragen aan iemand anders die ervoor gaat zorgen dat dit geen mphondje gaat worden ,zo een die met 5 maanden al drie of 4 ''baasjes'' heeft gehad.malinois schreef:breng dan die hond maar hier, zonder vergoeding natuurlijk, dan probeer ik hem wel goed terecht te laten komen. Dit is toch van de zotte heb nog nooit zoiets gelezen....Tonnemieke schreef:Jullie zijn gewoon een stelletje zeuren, die niet lezen wat er gebeurt......Jammer. Ik had hier op meer hulp....steun en zo gerekend.Probleem opgelost jij bent er vanaf.
-
tineke
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn honden zijn van mij afhankelijk. Als ik dus ergens problemen mee heb hoeven zij er niet onder te lijden en zoek ik eerst voor hun een oplossing.Klijntjuh schreef:Sorry hoor, maar ik vind de reacties tegen de topicstarter wel heel erg!
Bah!
Een makkelijkere weg dan op MP flikkeren is er niet... hond komt toch van een fokker doe hem dan heel snel terug... dan heeft dat beestje nog een fatsoenlijk leven.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ze zou het hondje nooit weg doen op die manier.. dat snap je toch?
Ik heb toevallig van iemand anders gehoord die precies hetzelfde deed, als haar hondje iets had gesloopt. ze werd boos, en dit was haar uitlaatklep.
(ik zeg niet dat het goed is he!!)
maar wegdoen zou de hem NOOIT.
Jullie blijven erop hangen alsof het hondje daadwerkelijk via marktplaats is verkocht i.p.v. blij te zijn dat de ts een oplossing aan het zoeken is, en hierbij te helpen..
Ik heb toevallig van iemand anders gehoord die precies hetzelfde deed, als haar hondje iets had gesloopt. ze werd boos, en dit was haar uitlaatklep.
(ik zeg niet dat het goed is he!!)
maar wegdoen zou de hem NOOIT.
Jullie blijven erop hangen alsof het hondje daadwerkelijk via marktplaats is verkocht i.p.v. blij te zijn dat de ts een oplossing aan het zoeken is, en hierbij te helpen..