Nou, jij dacht vroeger ook dat tollers mislukte kooikers warenZoek stok! schreef:Ik neem wel wat witte verf mee voor zo her en der een kloddermarye schreef: Dan loop je met Caja.
Ze zien het verschil vast niet![]()

Dus verf is niet nodig

Moderator: moderatorteam
Nou, jij dacht vroeger ook dat tollers mislukte kooikers warenZoek stok! schreef:Ik neem wel wat witte verf mee voor zo her en der een kloddermarye schreef: Dan loop je met Caja.
Hahaha, het zit je nog steeds dwars hemarye schreef: Nou, jij dacht vroeger ook dat tollers mislukte kooikers waren![]()
Zoek stok! schreef:Hahaha, het zit je nog steeds dwars hemarye schreef: Nou, jij dacht vroeger ook dat tollers mislukte kooikers waren![]()
marye schreef:Nou, jij dacht vroeger ook dat tollers mislukte kooikers warenZoek stok! schreef:Ik neem wel wat witte verf mee voor zo her en der een kloddermarye schreef: Dan loop je met Caja.
![]()
Dus verf is niet nodig
Deborah schreef:Je kan morgen het beste als je het veld opkomt links blijven en dan zo ver mogenlijk achterin je tent zetten. Wel aan de kant van de bomen blijven dan heb je als eerste de schaduw.
Ah, dank voor de tip!Deborah schreef:Je kan morgen het beste als je het veld opkomt links blijven en dan zo ver mogenlijk achterin je tent zetten. Wel aan de kant van de bomen blijven dan heb je als eerste de schaduw.
O nee, het gaat mij ook niet om het parcours zelf dat minder dan een minuut duurt. Het gaat om de tijd ervoor en er tussenin. Ik haal Bram zo kort mogelijk voor die tijd uit de tent, maar daar is het ook al erg warm. Hij komt dus warm de tent uit en staat dan vijf minuten in de volle zon te puffen (ik moet toch iets van warming up doen) voordat we mogen starten. Dan is het leed al geschied denk ik. Ik doe een parcours en gaat hij met een slakkengang zoals meestal met warm weer, dan breek ik m'n tentje weer op en verkas naar een plek aan zee ofzo.Inge O schreef:nee, zo'n korte agility-parcoursjes zou ik echt geen probleem vinden, toch niet gezondheidstechnisch
Oh dacht dat je naar rotterdam gingZoek stok! schreef:Ah, dank voor de tip!Deborah schreef:Je kan morgen het beste als je het veld opkomt links blijven en dan zo ver mogenlijk achterin je tent zetten. Wel aan de kant van de bomen blijven dan heb je als eerste de schaduw.
Edit: ik zit morgen in Zaandam, jij was toch in R'dam?
Het aparte is zelfs dat ze niet afgelopen vrijdag maar de week ervoor hartstikke goed obedience/GG gelopen hebben. Het was in de hal en ontzettend benauwd. Het zweet liep met bakken van me af. We hebben korte oefeningen gedaan en waren verbaasd dat de honden zo fris waren. Afgelopen vrijdag heb ik afgezegd, toen was het nog een paar graden warmer namelijk. Maar bij agility heb je snelheid nodig en dat is nou precies waar Bram sowieso als eerste op inlevert als de omstandigheden niet goed zijn. Hij doet het allemaal wel, maar op halve snelheidInge O schreef:hmmm, ja, dat klinkt alweer een stuk minder aantrekkelijkZoek stok! schreef:O nee, het gaat mij ook niet om het parcours zelf dat minder dan een minuut duurt. Het gaat om de tijd ervoor en er tussenin. Ik haal Bram zo kort mogelijk voor die tijd uit de tent, maar daar is het ook al erg warm. Hij komt dus warm de tent uit en staat dan vijf minuten in de volle zon te puffen (ik moet toch iets van warming up doen) voordat we mogen starten. Dan is het leed al geschied denk ik. Ik doe een parcours en gaat hij met een slakkengang zoals meestal met warm weer, dan breek ik m'n tentje weer op en verkas naar een plek aan zee ofzo.Inge O schreef:nee, zo'n korte agility-parcoursjes zou ik echt geen probleem vinden, toch niet gezondheidstechnisch.
De honden kunnen op meerdere plekken in de buurt zwemmen. Gelukkig.marye schreef:Deborah schreef:Je kan morgen het beste als je het veld opkomt links blijven en dan zo ver mogenlijk achterin je tent zetten. Wel aan de kant van de bomen blijven dan heb je als eerste de schaduw.
Kun je je hond ook goed laten zwemmen in de buurt?
Dan kan Bram zich alvast geestelijk voorbereiden op een onvrijwillige duikMaartje schreef:De honden kunnen op meerdere plekken in de buurt zwemmen. Gelukkig.marye schreef:Deborah schreef:Je kan morgen het beste als je het veld opkomt links blijven en dan zo ver mogenlijk achterin je tent zetten. Wel aan de kant van de bomen blijven dan heb je als eerste de schaduw.
Kun je je hond ook goed laten zwemmen in de buurt?
als je meer dan 100 per ronde moet keuren dan kan dit weleens gebeuren, ook al zou het niet mogenInge O schreef:zo te lezen heeft de warmte op zich bram dus weinig parten gespeeld.
Zoek stok! schreef: We kwamen foutloos rond en de keurmeester heeft zich niet kapot hoeven ergeren aan gebrek aan snelheid.gebeurt dat dan
??
Jazeker, als je op de keurmeester let (niet als ik loop natuurlijk, dan zie ik de beste man nooit), zie je zo nu en dan behoorlijke ergernis op het gezichtInge O schreef:zo te lezen heeft de warmte op zich bram dus weinig parten gespeeld.
Zoek stok! schreef: We kwamen foutloos rond en de keurmeester heeft zich niet kapot hoeven ergeren aan gebrek aan snelheid.gebeurt dat dan
??
Als ik keurmeester was zou ik me soms ook wel ergeren hoorZoek stok! schreef:Jazeker, als je op de keurmeester let (niet als ik loop natuurlijk, dan zie ik de beste man nooit), zie je zo nu en dan behoorlijke ergernis op het gezichtInge O schreef:zo te lezen heeft de warmte op zich bram dus weinig parten gespeeld.
??
Ik zou me vooral ergeren aan mensen die hun frustratie op de hond afreageren. Zoals die ene die we in het veld ernaast zagen. Of als iemand duidelijk z'n best niet doet.marye schreef: Als ik keurmeester was zou ik me soms ook wel ergeren hoor
Ik heb het dan wel over honden die er echt geen zin in hebben he. Het is gelukkig zeker niet zo dat van elke hond BC snelheden worden verwachtInge O schreef:ja, ik zou me ook best ergeren aan één en ander, maar toch echt niet aan het gebrek aan snelheid. of zijn wedstrijden alleen aan kampioenen voorbehouden dan?Zoek stok! schreef:Ik zou me vooral ergeren aan mensen die hun frustratie op de hond afreageren. Zoals die ene die we in het veld ernaast zagen. Of als iemand duidelijk z'n best niet doet.marye schreef: Als ik keurmeester was zou ik me soms ook wel ergeren hoor
vind ik echt heel erg onsportief en kinderachtig, kan het niet helpen.
Nee, dat wordt zeker niet verwacht.Zoek stok! schreef:
Ik heb het dan wel over honden die er echt geen zin in hebben he. Het is gelukkig zeker niet zo dat van elke hond BC snelheden worden verwacht
Bram heeft ook wedstrijden gehad dat hij niet vooruit te branden was. Zeker in het begin van de A en tussendoor ook nog een periode. Ik ben nog altijd 'bang' bij de start dat hij zo gaat lopen, vandaar mijn opmerkingInge O schreef:maar zoals linda het eerst formuleerde leek het me alsof die keurmeester zich zou ergeren aan bram omdat die wat minder supersonische snelheden haalt.
Is dit bij FHN?_Do_ schreef: Eerst liep mijn trainer, liep een disk en vervolgde haar parcours, maar de hond loopt het parcours uit, bij de start recht op mij af. Ik stond zo'n 6 m bij de ring vandaan. Ik pak de hond draaihem om en laat hem weer los. Word ik gediskwalificeerd....
En Jente, ik zag haar op foto's voorbij komen toch?Daphne schreef:Goed gedaan zegLeuk om te lezen!
Op naar de volgende wedstrijd.
JaZoek stok! schreef:Is dit bij FHN?_Do_ schreef: Eerst liep mijn trainer, liep een disk en vervolgde haar parcours, maar de hond loopt het parcours uit, bij de start recht op mij af. Ik stond zo'n 6 m bij de ring vandaan. Ik pak de hond draaihem om en laat hem weer los. Word ik gediskwalificeerd....