Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor het eerst naar het pension

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Re: Voor het eerst naar het pension

Ongelezen bericht door Brigitte »

fabienne s schreef:ik heb zelf in een pension gewerkt en inderdaad is er in het hoogseizoen geen tijd voor een knuff of een aai.
Wij maken daar tijd voor :19:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Zoek stok! schreef:
fabienne s schreef:soms was het gewoon te sneu om te zien en of die honden het allemaal leuk hebben gehad..........nee daar durf ik volop nee tegen te zeggen.
Ik geloof ook niet dat elke hond het zo leuk heeft in een pension. Het is nogal een andere gang van zaken dan thuis. Ze zitten ineens in een kennel (de huiskamerpensions niet meegerekend), de mensen die ze kennen zijn er niet en ze zitten tussen tig andere honden (druk!). Daarom ook mijn opmerking dat ik een hond al op jonge leeftijd zou brengen om er aan te wennen. Izzie en Bram waren twaalf weken toen ze voor het eerst naar de dagopvang gingen. Die zijn daar dus mede opgegroeid en vermaken zich kostelijk. En ja, dat weet ik zeker, ik kan ze zien zonder dat zij het weten als ik in de ruimte bij de balie sta :wink:
Mijn honden waren 7 weken toen ze mee gingen naar mijn werk (op Buffel na dan) en ik ben ze dus heel langzaam gaan laten wennen aan net wel en wee in de kennel. Tank geen problemen, Elektra ook niet, Buffel ook niet maar Alano en Bunker was geen succes. Die worden te veel geprikkeld door de omgeving waardoor ze nerveus worden. Het ligt er ook maar aan hoe je hond kwa karakter is.

Maar wat ik wel zeker weet is dat héél veel honden héél anders reageren dan hun baas zegt.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Martijn schreef:
P!nki schreef: Oh ja, het zou absoluut fijner zijn als je iemand achter de hand hebt die dat wil doen. Maar er zijn momenten dat dat gewoon niet uit komt.
De enige die ik met Sorbonne vertrouw woont 2,5 uur rijden verder op.
Wat is er dan met hem?
;)... Ik geloof dat ik toch al wel regelmatig genoeg verteld heb over zijn uitspattingen.
Ik breng Sorbonne niet zomaar bij iemand onder. Het feit dat hij uit angst agressie kan bijten, of zoals een tijd geleden dat hij Mowan flink te pakken nam.
Als ik dan bijv. mijn oma hier zou hebben om op te passen, die zou het denk ik niet overleven, en mowan in dit geval ook niet mits het mis zou gaan (is niet gezegd dat dat regelmatig gebeurd overigens, maar stel, het kan namelijk wel gebeuren.). Mijn moeder daar en tegen kent Sorbonne en weet hoe ze hem moet handelen ;). Het is er nog al een met een gebruiksaanwijzing (zoals elke hond zijn eigen handboek heeft ;).

edit, wat toegevoegd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Wij brengen de honden tijdens vakanties (min 2-3 - max 11 dgn) ook altijd naar een hondenhotel hier in de buurt, en tot vorig jaar is dat ook altijd hartstikke goed gegaan, wat er daar veranderd is weet ik niet, maar vorig jaar ging het al niet helemaal goed met de jongste jack van mijn moeder wbt het geven van haar eten (cesar) en dit jaar was het toppunt.

De honden zitten met zijn 3en in 1 kennel, meer dan hun bakken in de ochtend bij te vullen, en gevuld te houden hoeft ze in principe niet. Het enige dat zij nog extra moet doen wbt de jack van mijn moeder, is haar in de ochtend haar bakje cesar te geven. Niks meer, niks minder.

Ze hoeft ze van mij echt niet aan te halen of wat dan ook, dat boeit ze totaal niet, die zijn veel te druk met elkaar. Maar zoals gezegd vorig jaar ging het al niet helemaal goed in de zin van dat ze niet alle bakjes heeft gehad, maar goed niet alle, is niet allemaal niet.

Dit jaar was het echter anders, voor Syll alles hetzelfde, die moet gewoon in de ochtend haar cesar hebben, want die eet het andere voer niet, en omdat mijn Jack ziek was en medicatie had en op het moment dat ze daarheen ging gewend was aan een ander soort cesar, moest ook zij dus een bakje cesar hebben met daarin haar metacam.

Bij het ophalen leek de jack van mijn moeder wat zwak, waarvan de pensionhoudster vertelde dat ze waarschijnlijk spierpijn had van het springen (wat zij dus echt niet kan) thuis aangekomen was ze gewoon ontzettend verzwakt en poepte ze slijm/bloed uit en daar schrokken we best wel van. Mijn moeder dacht eerst nog heel raar dat er misschien een andere hond op had gezeten, maar ja dt is natuurlijk wel heel erg ver gezocht.

Maar erger was de schok dus toen bleek dat zij gewoon geen enkele keer eten heeft, gehad en de hele vakantie op water heeft geleegd wat dus de reden is dat zij zo verzwakt was, en helemaal leeg dat ze enkel slijm-bloed poepte.

Dit was voor ons dus echt voor het laatst dat wij hun hier hebben gebracht en moeten dus op zoek naar een pension waar ze hopelijk toch meer aandacht voor de honden hebben, ondanks dat deze toch al niet zo heel veel aandacht nodig hebben.

Dus ja, hier dubbel dus, in eerste instantie wel goed,maar de laatste 2x dus niet, en wat daar de reden van is mag Joost weten.

Succes met jouw honden in ieder geval, wat ik je overigens wel aanraad is vooraf toch te gaan kijken en informeren hoe ze daar te werk gaan.
Groetjes smoekie
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mijn honden gaan niet meer in een pension. Voortaan voor mij alleen vakanties waarbij ze meekunnen. Ik heb op zich goede ervaringen met een groepshuisvestingspension, alleen komen ze daar erg moe vandaan, de laatste keer was Durga compleet afgedraaid, ze zat bij mij op schoot gewoonweg te knikkebollen. :mrgreen: En dat na amper een weekje daar. Maar als jonge honden hadden ze daar wel veel lol samen, dat wel. Nu ze ouder zijn vind ik het te druk voor ze en voor Aidan met zijn poot ook veel te belastend.

De enige andere ervaring met een dierenpension was voor een weekje hier vlakbij huis, een gewoon pension, geen groepshuisvesting dus. Je mocht je honden niet zelf naar de kennel wegbrengen, ik heb moeten soebatten om te zorgen dat Aidan zijn matras meekreeg om op te liggen, en Durga, als zijnde een absoluut levensgevaarlijke Shiba Inu, dreigden ze in haar eentje in een kennel te zetten. Ik heb ze uiteindelijk zover gekregen dat ze samen met Aidan in één kennel mocht, en dan nog vroegen ze bezorgd, maar hoe zit het dan met het eten? En dan bedoelden ze of Durga Aidan niet zou afmaken, ze reikt tot zijn elleboog.

Afgezien daarvan kwam ik er dus bij het ophalen pas achter hoe mijn honden erbij gezeten hadden gedurende die week, alle kennels keken uit op hetzelfde saaie grauwe binnenplaatsje, en mijn honden waren op een niet-leuke manier door het dolle dat ze daar eindelijk weg mochten.

Inmiddels wil ik het gewoonweg niet meer. Wel evt een keer opvang bij vrienden/kennissen, maar geen pensions meer voor mijn honden. Ik zou ze ook teveel missen.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

Brigitte schreef:
fabienne s schreef:ik heb zelf in een pension gewerkt en inderdaad is er in het hoogseizoen geen tijd voor een knuff of een aai.
Wij maken daar tijd voor :19:

o ja dat gebeurde bij ons ook wel,als het mooi weer was even lekker op het veld zitten en even knuffen.maar als het echt te druk was dan was het het veld op met de groepen en na een kwartier weer in de kennel,dat dan 2 keer per dag.de alleen honden moesten zich alleen vermaken of als ze mazzel hadden werdt er wel is met ze gespeeld.
ik heb daar bijna 2 jaar rondt gelopen en vele hoogtijd dagen mee gemaakt om er achter te komen dat dit mijn werk niet is en ik mijn honden er absoluut niet kwijt wil.wil niet zeggen dat het in elk pension zo gaat,daar heb ik te weinig voor bij andere pensions rond gekeken.maar ik weet wel dat er heel veel mooie praat wordt verkocht waarvan de helft gewoon niet waar is of niet wordt laten zien.en dat vindt ik erg,je brengt je hond(vaak mensen hun alles)toch in goed vertrouwen ergens heen en gelukkig weten mensen niet wat er dan allemaal gebeurt waar ze geen weet van hebben(te kleine kennels,kort uit,ruzie etc)
Afbeelding

jemble 5 maanden
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Een paar van onze gaan naar een pension waar er niet meer dan een stuk of 10 logeerhonden zijn. Samen met de honden van de eigenaar kom je zo rond de 20. Lekker los. (Drie gaan er mee op vakantie met de camper). De probleemgevallen apart in grote kennels. De rest los op de plaats. Heerlijk hebben ze het daar. Zelf heb ik op dit moment ook een paar logees, en die zijn gewoon in huis met onze honden. Gaat ook prima.
Maggie
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

fabienne s schreef:en gelukkig weten mensen niet wat er dan allemaal gebeurt waar ze geen weet van hebben(te kleine kennels,kort uit,ruzie etc)
Ik heb niet zo'n ideaalbeeld van pensions. Dat ze de hele dag lopen te knuffelen en tutten met de honden. Bram en Izzie zitten gewoon in een kennel, gaan drie keer per dag naar de speelweide met andere honden (de eerste ronde missen ze omdat ze later komen) en hebben te luisteren. Ik zie dat ze niet bang zijn voor de medewerkers, dat ze vaak in de weide zitten als ik ze op een andere tijd ophaal en dat ze met plezier naar binnen lopen. Dat is voor mij genoeg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Voor ons hoeven ze ook niet veel te doen hoor. Zorgen dat de bakken met voer elke ochtend gevuld worden (indien nodig 2x per dag) en Syll haar cesar bakje en thats it.

Geknuffel e.d. dat doen we zelf wel weer als ze weer thuis zijn.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Ik heb mijn mechel 1 keer voor 5 daagjes naar een pension gebracht.
Dit pension stond altijd goed aangeschreven en ze konden ook overweg met KNPV honden.

Dus ik van te voren al eens daarnaar toe netjes info gevraagd enz... want ook mijn hond wou ik goed achter laten met goede instructie's enz... ivm het maar hebben van 1 nier, en hij is absoluut niet vriendelijk als hij in een kennel zit aangezien hij dat verdedigd met zijn leven. En hij kan absoluut niet met andere honden overweg.

Dus goede gesprekken gehad en alles zou goed komen enz.... en het voelde ook goed aan.
Dus ik mijn mechel daar naar toe gebracht, en met zijn eigen kleedje eten enz... en zijn papieren waar de medische dingen op stonden hem achter gelaten.
Een goede vriendin van mij zou om de dag even bellen hoe het ging en hoe hij zich gedroeg.
Zij kreeg steeds te horen hij blaft niet, hij is vriendelijk enz...

Ik zal de dag dat ik hem ophaalde nooit vergeten, ik stond voor het hek te wachten en wie hoorde ik als eerste bewakend blaffen ja hoor mijn mechel. Na even kwamen ze met hem terug gelopen en tja hij was zo blij want ja baasje was er weer en hij mocht mee. Helaas kreeg ik mijn hond letterlijk en figuurlijk badend in zijn urine terug, dus ze hebben hem er nooit uit durven halen of wat dan ook hij zat helemaal onder en stinken.

Dus heb eerst maar shampoo gehaald en kon hem gelijk eerst gaan wassen ook voor zijn eigen gezondheid. En geloof me heb een klacht in gediend en hij gaat nooit meer naar dat pension.

Dus voor mij slechte ervaringen met een pension.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik maak gebruik van de hondenkennels op mijn werk voor de honden. Ieder kan zo zijn eigen honden uit laten tussen de middag. Ideaal: Nee, Anne blaft erg veel in die kennels bij t minste of geringste; en het is idd altijd een drukte van belang... Maar aan de andere kant lijkt ze er altijd graag in te gaan; en als ze het zeer onplezierig had gevonden, had ik dat zeker gemerkt. Maar dat is idd ook van jongsafaan geleerd, net zoals met mn nieuwe pupje zal gebeuren.
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Caja is ook een periode naar de dagopvang in een pension geweest.
Toen ze pup was werkte ik er, dus ze kende het goed.
Het ging wel goed, maar ze is er gewoon niet echt een hond voor.
Zou haar niet voor een langere periode naar een pension doen (ook niet meer voor dagopvang trouwens).
Neem haar mee, zoek een oppasadres of ik ga gewoon niet.
Maar van mijn werk in het pension weet ik wel dat een heleboel honden het er prima naar hun zin hebben.
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Mijn honden gaan nooit naar een kennel.
Ze gaan altijd mee op vakantie en anders ga ik niet :D
Hier buiten het dorp hebben ze een pension maar je mag niet eens naar binnen om je hond weg te brengen nou dan hoeft het voor mij al niet meer.
Trouwens de enige die ik vertrouw met ze zijn wij zelf klinkt heel vreemd misschien maar zo voel ik dat.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Miss_Liz schreef:ze hebben daar ook speelvlaktes en tja de honden moeten daar wel naartoe gebracht worden dus is het voor mij heel belangrijk dat er een persoon is waar ik Lizzy aan kan toevertrouwen en haar met een gerust hart achter kan laten voor een paar dagen.
zelfs dat wilde ik niet, dus ik heb een pension gezocht waar de hond alleen met schuiven van de binnen naar de buitenkennel kon en van de buitenkennel naar het veld. Een apart veld, afgezonderd van vreemde honden.
Er hoeft helemaal niemand bij de honden te komen alleen met voeren, dus al helemaal niet te begeleiden...

ow ja, en in het hoogseizoen hoef ik al niet te komen, dan willen ze liever geen lastige honden... wat ook te begrijpen is.
Ik doe ze alleen in een pension als het echt niet anders kan en/of als het voor ze beter is qua afstand/warmte etc.
Anders gaan ze gewoon lekker mee... het is in al die jaren 1 x voorgekomen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik kan me geen vakantie zonder hond voorstellen.
Het is puur persoonlijk hoor, maar ik zou echt niet lekker weg zijn in de wetenschap dat ik de hond heb achtergelaten. Dat zou mijn hele vakantie verpesten :ugh:
En daarbij vinden we het veel te leuk om hem mee te nemen :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb ooit een hond in een pension gedaan toen we met vakantie gingen (halverwege de jaren '90). En toen ik haar op kwam halen, liepen ze straal voorbij haar hok om me een andere hond in de handen te duwen :oeps: Toen ik beweerde dat die hond mijn Nouschka was, sputterden ze aan alle kanten. Nouschka zat dus in het hok van een andere hond en een groot geluk was dat de verwisselden honden geen van beiden medicijnen kregen, anders was het leed niet te overzien geweest.

Mijn honden gaan dus nooit in een pension en we gaan ook dus nooit op vakantie :19:
Kaya kon als enige hond bij cursus niet vastgebonden alleen achter blijven; elke hond lag rustig (sommige oplettend, maar toch rustig) op de terugkeer van de baas te wachten, maar Kaya jankte de longen uit d'r lijf :( Het is nooit gelukt om dit te laten slagen.
Thuis kan ze overigens goed alleen blijven, al heeft ze er wel moeite mee als iedereen weg is (dus incl. Puch). Dat is overigens sinds kort, hoorde ik van de buren, toen heeft ze behoorlijk lang gejankt.
Dus nee, als het niet een absoluut noodgeval is, doe ik het stomweg niet.

Maar goed, er zijn ongetwijfeld zat goede pensions (kwestie van goed uit je doppen kijken) en ook honden zat die dat prima kunnen en het zelfs naar hun zin hebben :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

ik heb geen ervaring met een pension/hotel
wel zie ik om me heen dat mensen die hun dier er naar toe brengen
de honden brood mager terug komen
helemaal schor zjn van het blaffen

dat wil ik mijn honden niet aan doen
ik heb gekozen voor onze honden
en ik ga daarom ook nooit op vakantie
onze honden zijn allemaal erg eenkenig behalve de JR niet
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yvon schreef:ik heb geen ervaring met een pension/hotel
wel zie ik om me heen dat mensen die hun dier er naar toe brengen
de honden brood mager terug komen
helemaal schor zjn van het blaffen

dat wil ik mijn honden niet aan doen
ik heb gekozen voor onze honden
en ik ga daarom ook nooit op vakantie
onze honden zijn allemaal erg eenkenig behalve de JR niet
dat ligt natuurlijk aan de hond.
Mijn honden eten altijd en overal.. dus ook in een pension. Ze zullen dus ook niet broodmager terugkomen.
En ja ik had er 1 die behoorlijk schor was, maar ja, als hij de kans zou krijgen zou hij dit thuis ook doen, maar hier weet ie dat het niet mag...
De rest heeft nergens last van gehad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Miss_Liz schreef:ze hebben daar ook speelvlaktes en tja de honden moeten daar wel naartoe gebracht worden dus is het voor mij heel belangrijk dat er een persoon is waar ik Lizzy aan kan toevertrouwen en haar met een gerust hart achter kan laten voor een paar dagen.
zelfs dat wilde ik niet, dus ik heb een pension gezocht waar de hond alleen met schuiven van de binnen naar de buitenkennel kon en van de buitenkennel naar het veld. Een apart veld, afgezonderd van vreemde honden.
Er hoeft helemaal niemand bij de honden te komen alleen met voeren, dus al helemaal niet te begeleiden...

ow ja, en in het hoogseizoen hoef ik al niet te komen, dan willen ze liever geen lastige honden... wat ook te begrijpen is.
Ik doe ze alleen in een pension als het echt niet anders kan en/of als het voor ze beter is qua afstand/warmte etc.
Anders gaan ze gewoon lekker mee... het is in al die jaren 1 x voorgekomen.

idd, hier dus ook...
en in het hoogseizoen breng ik ze bij vrienden in het hoge noorden ;) maar meestal gaan wij niet in het hoogseizoen...
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Het is niet echt meer het hoogseizoen als ze er heen gaan.
En druk was het dan ook niet zeiden ze.
Maargoed ik heb nog alle tijd om erover na te denken wat ik ga doen er staat nog niks vast.
Als het kon had ik ze wel bij familie gebracht maar helaas gaat dat niet.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb hele slechte ervaringen met pensions. Mijn hond kon niet met teven en toen ik terug kwam en haar ging ophalen zat ze in een weide met honden. Ik was een uur te vroeg dus heb om uitleg gevraagd. Nou, ze kon best met teven want dat was al die tijd prima gegaan :eek: De wondjes en korsten waren van het spelen en ze was zo graadmager van het bewegen. Ik laat mijn honden dus nooit meer met een gerust hart ergens achter. De betreffende hond moest steroiden om de spierafname goed te krijgen dus tel uit de winst.

Eva trekt het al helemaal niet en ik zelf trek het ook niet om door die gangetjes met gillende honden te lopen. Volgens mij zien veel honden het als een drama om opgesloten te worden tussen 30 jankende blaffende honden en daar in die schuur achter gelaten te worden. Ik begrijp dat ze dat niet trekken want ik zie het altijd maar als een soort gevangenis waarin iedereen roept "haaaaal me hieruit, please, ik wordt gek! Heeeellllp. Zo klinken die honden tenminste in mijn ogen en volgens mij vinden mijn honden dat heel eng. Mijn vorige hond kroop die gang door naar haar kennel bij brengen en ik kreeg al een enorme knoop in mijn maag alleen daar al door. Maar het moest. WIj hadden persoonlijke omstandigheden die meer aandacht nodig hadden op dat moment dan de hond.

Maar het gekrijs kan ik zelf dus al niet aan laat staan mijn honden die dat "verstaan" :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Daarom koos ik ook voor een pension met groepshuisvesting, waar mijn honden het prima naar hun zin hebben gehad. Met - helaas - als minpunt dat ze zich te druk kunnen maken en dat dat voor Aidan niet goed is. Maar ze zaten wel in een groep op een normale manier vrolijk te blaffen naar vogeltjes die overvlogen enzovoort.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Voor 'noodsituaties' hebben wij gelukkig hele lieve buren met zelf twee hondjes die Frenk dan gerust even mee willen nemen op hun uitlaatrondes en hij mag dan ook nog even met hen mee naar binnen enzo. Dat vindt hij enig, dus dat is prima. Qua vakanties plannen wij sinds Frenk eigenlijk nooit meer een vakantie zonder hem. Maar soms gaat het niet anders. Mijn vader neemt ons in augustus een paar dagen mee de waddenzee op en dat is voor Frenk geen doen. Hij kan daar niet uit, heeft geen bewegingsruimte. Dat is geen doen. Dus mag hij lekker bij mijn ouders thuis blijven met de andere hondjes daar. Nou, ik heb er geen enkele twijfel over dat hij dat geweldig gaat vinden. :mrgreen: Lekker buiten rauzen en rennen, dat komt helemaal goed. :ok:

Zou ik Frenk naar een pension kunnen brengen? Ja, dat denk ik wel, maar dan niet in kennels, want het is zeker weten geen kennelhondje. Daar zou hij doodongelukkig van worden.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

christo schreef:Daarom koos ik ook voor een pension met groepshuisvesting, waar mijn honden het prima naar hun zin hebben gehad. Met - helaas - als minpunt dat ze zich te druk kunnen maken en dat dat voor Aidan niet goed is. Maar ze zaten wel in een groep op een normale manier vrolijk te blaffen naar vogeltjes die overvlogen enzovoort.
Ik zou groepshuisversting zelf met met name Saar eng vinden eigenlijk. En niet door hoe ze is qua gedrag, ze zal zich best kunnen redden in een groep, zeker als Vera er ook bij is. Maar ze is klein, en ik moet zeggen dat ik heel veel moeite zal hebben een 'onbekende' te vertrouwen dat ze genoeg inzicht hebben om ganging up te voorkomen, of, als het al gebeurt, kunnen voorkomen dat dat verkeerd afloopt.
Ik zie het al gebeuren dat 1 grotere hond begint met een klein beetje jagen, en zich daar nog een hond/wat honden bij aanluit(en), brrrrr.
Vera in zo'n groepshuisversting/huiskamer opvang zou ik wel doen opzich. Een (middel)grote sociale teef, nou ja, als die het al niet kan dan kan het met geen 1 hond zeg maar.
Moos had ik ook never nooit gedaan trouwens; een mini reutje in zo'n groep met andere reuen ook. Nee dank u :wink:

Maar dan heb ik ze veel liever saampjes in een kennel, en dan een paar keer een speelweide op met 2 of 3 honden ofzo die zorgvuldig uit zijn gezocht bij elkaar. Zolang ze samen zijn denk ik dat ze dat wel zouden trekken, maar zeker weten doe ik het niet, en als het aan mij ligt gaan dus ook nooit naar een pension voor meerdere dagen. Dagopvang, met eerst wennen om te zien hoe het gaat, zou ik wel doen eventueel :wink:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Manlief wil met vakantie. Hij wil witte stranden, azuurblauwe zeëen, cocktails met parapluutjes onder palmbomen, dat werk.
Ik zie mezelf daar echter niet liggen zonder honden. Als ik een strand zie, wil ik daar mijn hondjes overheen zien racen. Anders vind ik het niet leuk. :klaar: Zou ook constant aan het bellen zijn hoe het met ze gaat, ongeacht of ze nou door vrienden of pension verzorgd worden. Ik kan dat zelf dus totaal niet aan en heb er ook echt de honden niet voor. Zij willen bij mij zijn, en ik bij hen, dus zo gaan we op vakantie. :19:
Dat ik dan de komende 10 jaar geen azuurblauwe zeëen bezwem zal me dus ook gevoeglijk worst wezen. Manlief heeft het daar wat moeilijker mee, maar die heeft pech. Texel is azuurblauw genoeg. :tong: :pffff:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

asani schreef:Mijn honden gaan nooit naar een kennel.
Ze gaan altijd mee op vakantie en anders ga ik niet :D
Hier buiten het dorp hebben ze een pension maar je mag niet eens naar binnen om je hond weg te brengen nou dan hoeft het voor mij al niet meer.
Trouwens de enige die ik vertrouw met ze zijn wij zelf klinkt heel vreemd misschien maar zo voel ik dat.
Dat klinkt helemaal niet vreemd, wij hebben precies het zelfde gevoel bij onze honden.
Voor een dagje oppassen vertrouw ik wel een paar mensen met Julia.
Maar met Romeo totaal niemand.
:zweep:
Fin
Zeer actief

Maylala schreef:Manlief wil met vakantie. Hij wil witte stranden, azuurblauwe zeëen, cocktails met parapluutjes onder palmbomen, dat werk.
Ik zie mezelf daar echter niet liggen zonder honden. Als ik een strand zie, wil ik daar mijn hondjes overheen zien racen. Anders vind ik het niet leuk. :klaar: Zou ook constant aan het bellen zijn hoe het met ze gaat, ongeacht of ze nou door vrienden of pension verzorgd worden. Ik kan dat zelf dus totaal niet aan en heb er ook echt de honden niet voor. Zij willen bij mij zijn, en ik bij hen, dus zo gaan we op vakantie. :19:
Dat ik dan de komende 10 jaar geen azuurblauwe zeëen bezwem zal me dus ook gevoeglijk worst wezen. Manlief heeft het daar wat moeilijker mee, maar die heeft pech. Texel is azuurblauw genoeg. :tong: :pffff:
:smile:

Een vriendin van mij zit nu in India, en had het héél leuk gevonden als ik haar daar opzocht. Vliegticket betaald en al, en gratis verblijf bij haar in huis. Maar de honden kunnen wat haar betreft niet mee - ze vindt het daar te heet voor honden - en ik heb haar lieflijk verteld dat ik mijn honden niet wekenlang ergens onder ga brengen en ook niet voor één weekje naar India vertrek.

Er hoort eigenlijk een bijsluiter te zitten bij het fenomeen hond. Nooit gedacht dat ik ooit een reisje naar India af zou slaan. :oohja: :mrgreen:

Overigens kunnen honden voor een redelijk bedrag mee in het vliegtuig, dat heb ik nog wel uitgezocht voor ooit. Reizen hou ik wel van, maar niet meer zonder mijn hondjes.
Zoek stok!
Zeer actief

Miss_Liz schreef:Het is niet echt meer het hoogseizoen als ze er heen gaan.
En druk was het dan ook niet zeiden ze.
Eind augustus is zeker nog hoogseizoen. Dat het dan niet druk meer is, vind ik gek. Staan ze wel goed bekend?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

christo schreef:Daarom koos ik ook voor een pension met groepshuisvesting, waar mijn honden het prima naar hun zin hebben gehad.
En dat zou ik dus niet durven. Veel te bang voor vechtpartijen als ze 24 uur per dag bij elkaar zitten (veelal in een kleine ruimte) zonder toezicht.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Fin
Zeer actief

Mijn vriendin komt uit India, heeft daar familie zitten, en kan ervoor zorgen dat dingen bij aankomst soepel verlopen. Zonder haar daar al aanwezig en zonder zeer grondige voorbereidingen, echt niet.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”