Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Hond meer dood dan levend terug van Hotel/Pension.

Ongelezen bericht door smoekie »

malinois schreef: tja daarom ga ik al ruim 16 jaar naar Oostenrijk op vakantie en niet naar een of ander exotisch land,.... Oostenrijk is qua klimaat en qua omgeving perfect voor mijn honden dus dan ga ik daarheen... leuke bijkomstigheid dat ik het zelf ook een heel mooi land vind dus zeker geen straf om er heen te mogen (sterker nog, ik zou er morgen nog gaan wonen als dat zou kunnen)
Het ene jaar dat ze naar een pension zijn gegaan was met de WK africhting 2 jaar geleden. Deze was in hartje Turijn in hartje zomer... A. heeft een hond het daar bar slecht op dat moment (bloedheet, geen grassprietje te vinden etc.) B. vond ik de reis te lang voor ze (ook wat betreft de hitte onderweg).
De honden die meededen (iig van het NL team) zaten een heel eind buiten Turijn waar nog net wat groen te vinden was, maar dat zat dus al helemaal vol met deelnemers en zodoende niet meer beschikbaar voor ons supporters.
Dus ja mocht er op dat moment wat met 1 van mn honden geweest zijn, ga ik niet op vakantie.. helaas pindakaas...
Heel mooi van jou. Ik houd niet van Oostenrijk of dergelijke landen. Als wij op vakantie gaan zoek ik een goed onderkomen voor de hond(en) zodat wij met een gerust hart kunnen vertrekken, en dat is ook altijd zo geweest. Maar ja dit keer niet en dat is voor mij ook geen reden om de rest van mijn leven maar niet meer op vakantie te gaan met mijn gezin en moeder en vriend, of om ze dan maar mee te nemen. Daar ga (gaan we) niet voor op vakantie. De rest van het jaar staat mijn leven nagenoeg in het teken van mijn gezin en de hond.

De hond was op het moment dat we haar wegbrachten mede door de metacam al nagenoeg de oude, en bij thuiskomst bleek ze alleen maar beter te zijn geworden, of nee beter worden is verkeerd gezegd, ze is gewoon weer volledig de oude.

Dus nee, voor ons geen optie om de hond of honden mee op vakantie te nemen, die laten wij genieten van een vakantie met zijn 3en bij het pension. Jammer is dat dit keer voor Syll anders verlopen dan normaal gesproken.

In het ziekenhuis worden dagelijks fouten gemaakt, zou dat voor jou inhouden dat je dan ook maar niet meer naar het ziekenhuis gaat? Voor mij niet. Ik zoek een andere dokter en of ziekenhuis waar ik me laat behandelen. Als ik ergens in een restaurant eet waar ik een voedselvergiftiging oploop omdat ze niet hygiënisch werken of omdat hun eten niet goed bleek te zijn, ga ik daar niet meer heen, maar wijk ik uit naar een ander restaurant.

Ik vind de reacties nogal overtrokken en krijg nu meer het gevoel dat ik weet ik veel wat voor misdaad heb begaan, of niet goed voor mijn hond zou zorgen of wat dan ook zeg. Kom nou.

De 1 is de ander niet hoor. Zoals ik met mijn kinderen omga hoef jij nog niet met je kinderen om te gaan, en het is daarmee niet gezegd dat jouw opvoeding of jouw manier van omgaan daarmee beter is dan die van mij, zo is dat ook met de honden. Dat mijn manier van omgang niet de jouwe is klaarblijkelijk houd niet in dat mijn manier niet goed is. Prima dat jij je honden mee op vakantie neemt hoor, maar ik zie dat niet zitten, en hoef daar bij de rest ook niet mee aan te komen, zou ook niet eens weten hoe dat uit te voeren al zou ik dat willen. Ja op vakantie gaan naar een Land waar ik niks mee heb, of waar ik niet heen wil, ik ben besodemieterd :smile:

Nee hoor, voor de volgende keer gaan ze of naar een ander pension of ze gaan zoals mijn vriendin vanmiddag aanbood naar de nicht van de man van mijn vriendin die een hondenuitlaatservice heeft, maar soms ook honden van kennissen in huis houd zodat ze in een huiselijke omgeving zijn.

malinois schreef:[Dus ja mocht er op dat moment wat met 1 van mn honden geweest zijn, ga ik niet op vakantie.. helaas pindakaas...
Toch nog maar een keer even ter aanvulling, want klaarblijkelijk wordt dat niet gelezen of wil men dat niet lezen. Ten tijde van vertrek ging het hartstikke goed met Nell en was er geen reden om de vakantie af te zeggen of wat dan ook. En als er goed gelezen is in het medische gedeelte had je kunnen zien dat als de hond er dusdanig aan toe was zoals de week en maandag voor vertrek, ik dus zeker niet op vakantie zou zijn gegaan en het dus afwachten was hoe ze zich zou herstellen de week voorafgaand aan ons vertrek.

En nogmaals, daar ging het hier in dit topic ook niet over. Mijn vraag was simpelweg wat andere zouden doen in geval zoals hier nu bij mijn moeder met haar hond gebeurt is.
Laatst gewijzigd door smoekie op 07 jul 2009 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik kan me niet voorstellen dat de hond echt geen eten heeft gehad, ik zie ook niet in wat daar het voordeel voor is
voor de pensionhouder. Dat van het springen zou best kunnen, ook al is ze thuis niet zo, maakt niet dat een hond
in een pension niet zo kan zijn. Ben is thuis ook rustig, maar in het pension doet hij niets anders dan rondjes lopen, springen tegen het hek en blaffen. Het pension moet hem ook altijd dubbel voeren, omdat hij door het hele dag rondjes lopen zoveel energie verbruikt, dat hij anders erg afvalt. Bloed in diarree kan ook zijn door stress.
Kan best dat er inderdaad niet goed voor het dier gezorgd is etc. maar ik zie niet zo de waarom dan in het verhaal.
smoekie
Zeer actief

Aimee schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de hond echt geen eten heeft gehad, ik zie ook niet in wat daar het voordeel voor is
voor de pensionhouder. Dat van het springen zou best kunnen, ook al is ze thuis niet zo, maakt niet dat een hond
in een pension niet zo kan zijn. Ben is thuis ook rustig, maar in het pension doet hij niets anders dan rondjes lopen, springen tegen het hek en blaffen. Het pension moet hem ook altijd dubbel voeren, omdat hij door het hele dag rondjes lopen zoveel energie verbruikt, dat hij anders erg afvalt. Bloed in diarree kan ook zijn door stress.
Kan best dat er inderdaad niet goed voor het dier gezorgd is etc. maar ik zie niet zo de waarom dan in het verhaal.

ze heeft het ook niet bewust gedaan, ze heeft de dingen niet helemaal goed begrepen zo bleek uit het telefoongesprek wat ik met haar nadat dat we thuis waren gekomen, ze dacht zo zei ze dat die andere bakjes die Syll had moeten krijgen dat dat reserve bakjes waren voor Nell.

Dus ja ik begrijp jouw beredenering dat je je niet kan voorstellen dat de hond geen eten heeft gehad, maar dat is feitelijk wel wat er gebeurt is. Zij heeft daar verder ook geen voordeel aan, zij heeft er gewoon niet bij nagedacht dat die andere bakjes ondanks onze duidelijke uitleg voor Syll waren bedoelt.

En nee wat dat springen betreft, Syll kan niet springen. Niet thuis, niet buiten, niet in het pension. Wat zij doet is zichzelf met haar voorpoten omhoog gooien, maar blijft daarmee altijd met haar achterpoten op de grond , terwijl de andere jacks zoals de meeste echt van de grond afkomen.

Ik snap niet waarom men niet aanneemt wat een eigenaar zegt, en de dingen die de eigenaar in kwestie zegt in twijfel trekt. Denk je nou echt dat een hond die wij al 4 jaar hebben, al 4 jaar niet springt, zelf de bank niet opkomt, maar daarop getild moet worden omdat ze het gewoon niet red wel 1x per jaar 11 dgn zou springen. Dat geloof je toch zeker zelf niet.

Dus kortom, er is geen waarom in dit verhaal. Zij is het gewoonweg vergeten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Aimee schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de hond echt geen eten heeft gehad, ik zie ook niet in wat daar het voordeel voor is
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vermoed dat degene die geen cesar op heeft wel wat brokken heeft gegeten. Niet voldoende misschien, maar wel wat. Ik moest het verhaal ook 3x lezen, dus ik kan mij voorstellen dat het bij pension ook niet duidelijk geworden is. Ook kunnen ze in pension sneller afvallen omdat ze zich drukker maken als thuis. Wel vind ik dat een pension daar op moet in springen.
Perry en Noah

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik denk, als t andere jaren gewoon een naar tevredenheid handelend pension was, dat ik de honden(nadat ik verhaal gehaald had) hier gewoon weer naar toe terug gebracht had. Als ik je verhaal goed begrijp, stond er wel de gehele dag Frolick en brokjes ter beschikking? Dan zal de hond mogelijk minder gegeten hebben, maar verhongeren zal ie echt niet gedaan hebben. Vervelende fout, maar ik zou ze, na aanspreken hierop, gewoon opnieuw gebracht hebben.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

smoekie schreef: Ik snap niet waarom men niet aanneemt wat een eigenaar zegt, en de dingen die de eigenaar in kwestie zegt in twijfel trekt. Denk je nou echt dat een hond die wij al 4 jaar hebben, al 4 jaar niet springt, zelf de bank niet opkomt, maar daarop getild moet worden omdat ze het gewoon niet red wel 1x per jaar 11 dgn zou springen. Dat geloof je toch zeker zelf niet.

Waarom geloof je ook andersom degene niet die in pension werken :mrgreen: Zelf heb ik ook gemerkt dat de sloomste honden opeens heel druk zijn in pension, of juist de drukste honden opeens rustig werden. Niet te benaderen honden zijn opeens heel makkelijk te benaderen en natuurlijk andersom. Dus opzich verbaasd het mij niet geheel dat ze spierpijn hebben. Misschien ook teveel op de harde vloer gelegen?
Wel zeg ik nogmaals dat er beter opgelet had moeten worden, daar ben ik het met je eens. Natuurlijk kunnen ze niet dwingen ene hond rustig te zijn, goed te eten en vooral niet ziek te worden :engel: maar in praktijk gebeuren die dingen gewoon. Alleen hadden ze dat wel mogen melden
Perry en Noah

Afbeelding
smoekie
Zeer actief

duitse herder schreef: Ik vermoed dat degene die geen cesar op heeft wel wat brokken heeft gegeten. Niet voldoende misschien, maar wel wat. Ik moest het verhaal ook 3x lezen, dus ik kan mij voorstellen dat het bij pension ook niet duidelijk geworden is. Ook kunnen ze in pension sneller afvallen omdat ze zich drukker maken als thuis. Wel vind ik dat een pension daar op moet in springen.
Geloof me als ik zeg dat Syll verder totaal niets anders eet van wat de andere honden wel eten. En ja natuurlijk kunnen ze in een pension sneller afvallen omdat ze daar de hele dag in de weer zijn.

Hoe dan ook blijft het een vaststaand feit dat de hond 1100 gram is afgevallen en geen enkel dag haar broodnodige cesar heeft gehad. Wat is daar moeilijk aan om te snappen.

Nog ff en ik moet niet zeuren en ligt het aan de hond zelf dat ze zo kieskeurig is dat ze niets anders wil eten. :scratch:
Anne&Taar schreef:Ik denk, als t andere jaren gewoon een naar tevredenheid handelend pension was, dat ik de honden(nadat ik verhaal gehaald had) hier gewoon weer naar toe terug gebracht had. Als ik je verhaal goed begrijp, stond er wel de gehele dag Frolick en brokjes ter beschikking? Dan zal de hond mogelijk minder gegeten hebben, maar verhongeren zal ie echt niet gedaan hebben. Vervelende fout, maar ik zou ze, na aanspreken hierop, gewoon opnieuw gebracht hebben.
Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen, is dit niet de 1e keer, maar al de 2e keer, met dat verschil dat het de laatste keer om een paar dagen ging (4) en ook toen heeft de hond haar cesar niet gehad, dus je zou en mag verwachten dat een dergelijk iets gewoon niet meer gebeurt. En nu dat we 11 dgn weggingen heeft ze alle 11 dgn geen cesar gehad. Dus die 2e kans heeft ze nu gehad, en ruimschoots verspeeld dat wij geen vertrouwen meer in haar hebben.

Alleen maar slijm met bloed uitpoepen doet een hond doorgaans alleen maar als ie helemaal leeg is, waarschijnlijk had ik een foto van voor en na moeten maken om duidelijk te maken en om te laten zien dat de hond echt uitgemergeld was bij thuiskomt, ook had ik een filmpje moeten maken om te laten zien hoe het beestje op zijn poten strompelde om duidelijk te moeten maken dat ze lichamelijk helemaal uitgemergeld was. Maar goed dat heb ik niet, dus jullie zullen me op mijn woord moeten geloven. Daarentegen ben ik toch echt niet van plan om me steeds te blijven verdedigen of wat dan ook. Ik heb een vraag gesteld, ik heb duidelijk (meerdere malen zelfs) uitgelegd hoe de vork in de steel zit en wat de pensionhoudster door de telefoon vertelde, en als dat niet gelezen wordt, of men wil dat niet lezen jammer dan.

duitse herder schreef:
smoekie schreef: Ik snap niet waarom men niet aanneemt wat een eigenaar zegt, en de dingen die de eigenaar in kwestie zegt in twijfel trekt. Denk je nou echt dat een hond die wij al 4 jaar hebben, al 4 jaar niet springt, zelf de bank niet opkomt, maar daarop getild moet worden omdat ze het gewoon niet red wel 1x per jaar 11 dgn zou springen. Dat geloof je toch zeker zelf niet.

Waarom geloof je ook andersom degene niet die in pension werken :mrgreen: Zelf heb ik ook gemerkt dat de sloomste honden opeens heel druk zijn in pension, of juist de drukste honden opeens rustig werden. Niet te benaderen honden zijn opeens heel makkelijk te benaderen en natuurlijk andersom. Dus opzich verbaasd het mij niet geheel dat ze spierpijn hebben. Misschien ook teveel op de harde vloer gelegen?
Wel zeg ik nogmaals dat er beter opgelet had moeten worden, daar ben ik het met je eens. Natuurlijk kunnen ze niet dwingen ene hond rustig te zijn, goed te eten en vooral niet ziek te worden :engel: maar in praktijk gebeuren die dingen gewoon. Alleen hadden ze dat wel mogen melden
Aangezien ik aardig wat honden heb meegemaakt in mijn leven, zeker in de tijd dat mijn ouders zelf nog een kennel hadden en vaak genoeg nestjes e.d. weet ik echt wel waar ik het over heb. En waarom ik andersom degene die geloof die in het pension werkt? Ik geloof haar als ze zegt dat ze in de veronderstelling was dat die andere 11 bakjes RESERVE waren :( ik geloof haar als zij zegt dat ze denkt dat de hond wel spierpijn zal hebben van het springen. Zij ziet het huppelen van haar (zich omhoog gooien met de achterpoten op de grond blijvend) als springen aan, maar zij had moeten zien dat het geen spierpijn was, maar dat de hond dermate verzwakt was dat zij hierop had moeten ingrijpen, of moeten bellen, of moeten sms en of wat dan ook, zij heeft het gelaten voor wat het is.

Het kan onmogelijk zo zijn dat zij de dunne ontlasting van Syll (druipshit) niet opgemerkt heeft, een hond heeft niet zomaar diarree, dat krijg je als je ziek bent, of als je niet genoeg eet. En in de ren waren de drollen van de andere 2 te zien, en ja ook die dunne troep van Syll waardoor haar achterkant helemaal onder zat. En geloof me, ook dat was echt niet van 1 dag.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef:
malinois schreef: tja daarom ga ik al ruim 16 jaar naar Oostenrijk op vakantie en niet naar een of ander exotisch land,.... Oostenrijk is qua klimaat en qua omgeving perfect voor mijn honden dus dan ga ik daarheen... leuke bijkomstigheid dat ik het zelf ook een heel mooi land vind dus zeker geen straf om er heen te mogen (sterker nog, ik zou er morgen nog gaan wonen als dat zou kunnen)
Het ene jaar dat ze naar een pension zijn gegaan was met de WK africhting 2 jaar geleden. Deze was in hartje Turijn in hartje zomer... A. heeft een hond het daar bar slecht op dat moment (bloedheet, geen grassprietje te vinden etc.) B. vond ik de reis te lang voor ze (ook wat betreft de hitte onderweg).
De honden die meededen (iig van het NL team) zaten een heel eind buiten Turijn waar nog net wat groen te vinden was, maar dat zat dus al helemaal vol met deelnemers en zodoende niet meer beschikbaar voor ons supporters.
Dus ja mocht er op dat moment wat met 1 van mn honden geweest zijn, ga ik niet op vakantie.. helaas pindakaas...
Heel mooi van jou. Ik houd niet van Oostenrijk of dergelijke landen. Als wij op vakantie gaan zoek ik een goed onderkomen voor de hond(en) zodat wij met een gerust hart kunnen vertrekken, en dat is ook altijd zo geweest. Maar ja dit keer niet en dat is voor mij ook geen reden om de rest van mijn leven maar niet meer op vakantie te gaan met mijn gezin en moeder en vriend, of om ze dan maar mee te nemen. Daar ga (gaan we) niet voor op vakantie. De rest van het jaar staat mijn leven nagenoeg in het teken van mijn gezin en de hond.

De hond was op het moment dat we haar wegbrachten mede door de metacam al nagenoeg de oude, en bij thuiskomst bleek ze alleen maar beter te zijn geworden, of nee beter worden is verkeerd gezegd, ze is gewoon weer volledig de oude.

Dus nee, voor ons geen optie om de hond of honden mee op vakantie te nemen, die laten wij genieten van een vakantie met zijn 3en bij het pension. Jammer is dat dit keer voor Syll anders verlopen dan normaal gesproken.

In het ziekenhuis worden dagelijks fouten gemaakt, zou dat voor jou inhouden dat je dan ook maar niet meer naar het ziekenhuis gaat? Voor mij niet. Ik zoek een andere dokter en of ziekenhuis waar ik me laat behandelen. Als ik ergens in een restaurant eet waar ik een voedselvergiftiging oploop omdat ze niet hygiënisch werken of omdat hun eten niet goed bleek te zijn, ga ik daar niet meer heen, maar wijk ik uit naar een ander restaurant.

Ik vind de reacties nogal overtrokken en krijg nu meer het gevoel dat ik weet ik veel wat voor misdaad heb begaan, of niet goed voor mijn hond zou zorgen of wat dan ook zeg. Kom nou.

De 1 is de ander niet hoor. Zoals ik met mijn kinderen omga hoef jij nog niet met je kinderen om te gaan, en het is daarmee niet gezegd dat jouw opvoeding of jouw manier van omgaan daarmee beter is dan die van mij, zo is dat ook met de honden. Dat mijn manier van omgang niet de jouwe is klaarblijkelijk houd niet in dat mijn manier niet goed is. Prima dat jij je honden mee op vakantie neemt hoor, maar ik zie dat niet zitten, en hoef daar bij de rest ook niet mee aan te komen, zou ook niet eens weten hoe dat uit te voeren al zou ik dat willen. Ja op vakantie gaan naar een Land waar ik niks mee heb, of waar ik niet heen wil, ik ben besodemieterd :smile:

Nee hoor, voor de volgende keer gaan ze of naar een ander pension of ze gaan zoals mijn vriendin vanmiddag aanbood naar de nicht van de man van mijn vriendin die een hondenuitlaatservice heeft, maar soms ook honden van kennissen in huis houd zodat ze in een huiselijke omgeving zijn.

malinois schreef:[Dus ja mocht er op dat moment wat met 1 van mn honden geweest zijn, ga ik niet op vakantie.. helaas pindakaas...
Toch nog maar een keer even ter aanvulling, want klaarblijkelijk wordt dat niet gelezen of wil men dat niet lezen. Ten tijde van vertrek ging het hartstikke goed met Nell en was er geen reden om de vakantie af te zeggen of wat dan ook. En als er goed gelezen is in het medische gedeelte had je kunnen zien dat als de hond er dusdanig aan toe was zoals de week en maandag voor vertrek, ik dus zeker niet op vakantie zou zijn gegaan en het dus afwachten was hoe ze zich zou herstellen de week voorafgaand aan ons vertrek.

En nogmaals, daar ging het hier in dit topic ook niet over. Mijn vraag was simpelweg wat andere zouden doen in geval zoals hier nu bij mijn moeder met haar hond gebeurt is.
tja, mijn honden zijn belangrijker als mijn vakantie... dat zal vast aan mij liggen, maar aan mn hondjes kan geen vakantie tippen :ok:
Overigens geef je metacam niet voor jan lul... ik heb het hier ook in huis en ze krijgen dat alleen als het echt nodig is.
Dat laat ik dus niet aan een vreemde over... alleen aan mezelf... ik heb nou eenmaal weinig vertrouwen in andere mensen wat zoiets betreft...

Wat ik zou doen, mn honden niet meer er naar toe doen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Brindlecardi
Zeer actief

smoekie schreef:
duitse herder schreef: Ik vermoed dat degene die geen cesar op heeft wel wat brokken heeft gegeten. Niet voldoende misschien, maar wel wat. Ik moest het verhaal ook 3x lezen, dus ik kan mij voorstellen dat het bij pension ook niet duidelijk geworden is. Ook kunnen ze in pension sneller afvallen omdat ze zich drukker maken als thuis. Wel vind ik dat een pension daar op moet in springen.
Geloof me als ik zeg dat Syll verder totaal niets anders eet van wat de andere honden wel eten. En ja natuurlijk kunnen ze in een pension sneller afvallen omdat ze daar de hele dag in de weer zijn.

Hoe dan ook blijft het een vaststaand feit dat de hond 1100 gram is afgevallen en geen enkel dag haar broodnodige cesar heeft gehad. Wat is daar moeilijk aan om te snappen.

Nog ff en ik moet niet zeuren en ligt het aan de hond zelf dat ze zo kieskeurig is dat ze niets anders wil eten. :scratch:
Anne&Taar schreef:Ik denk, als t andere jaren gewoon een naar tevredenheid handelend pension was, dat ik de honden(nadat ik verhaal gehaald had) hier gewoon weer naar toe terug gebracht had. Als ik je verhaal goed begrijp, stond er wel de gehele dag Frolick en brokjes ter beschikking? Dan zal de hond mogelijk minder gegeten hebben, maar verhongeren zal ie echt niet gedaan hebben. Vervelende fout, maar ik zou ze, na aanspreken hierop, gewoon opnieuw gebracht hebben.
Zoals je eerder in dit topic hebt kunnen lezen, is dit niet de 1e keer, maar al de 2e keer, met dat verschil dat het de laatste keer om een paar dagen ging (4) en ook toen heeft de hond haar cesar niet gehad, dus je zou en mag verwachten dat een dergelijk iets gewoon niet meer gebeurt. En nu dat we 11 dgn weggingen heeft ze alle 11 dgn geen cesar gehad. Dus die 2e kans heeft ze nu gehad, en ruimschoots verspeeld dat wij geen vertrouwen meer in haar hebben.

Alleen maar slijm met bloed uitpoepen doet een hond doorgaans alleen maar als ie helemaal leeg is, waarschijnlijk had ik een foto van voor en na moeten maken om duidelijk te maken en om te laten zien dat de hond echt uitgemergeld was bij thuiskomt, ook had ik een filmpje moeten maken om te laten zien hoe het beestje op zijn poten strompelde om duidelijk te moeten maken dat ze lichamelijk helemaal uitgemergeld was. Maar goed dat heb ik niet, dus jullie zullen me op mijn woord moeten geloven. Daarentegen ben ik toch echt niet van plan om me steeds te blijven verdedigen of wat dan ook. Ik heb een vraag gesteld, ik heb duidelijk (meerdere malen zelfs) uitgelegd hoe de vork in de steel zit en wat de pensionhoudster door de telefoon vertelde, en als dat niet gelezen wordt, of men wil dat niet lezen jammer dan.

duitse herder schreef:

Aangezien ik aardig wat honden heb meegemaakt in mijn leven, zeker in de tijd dat mijn ouders zelf nog een kennel hadden en vaak genoeg nestjes e.d. weet ik echt wel waar ik het over heb. En waarom ik andersom degene die geloof die in het pension werkt? Ik geloof haar als ze zegt dat ze in de veronderstelling was dat die andere 11 bakjes RESERVE waren :( ik geloof haar als zij zegt dat ze denkt dat de hond wel spierpijn zal hebben van het springen. Zij ziet het huppelen van haar (zich omhoog gooien met de achterpoten op de grond blijvend) als springen aan, maar zij had moeten zien dat het geen spierpijn was, maar dat de hond dermate verzwakt was dat zij hierop had moeten ingrijpen, of moeten bellen, of moeten sms en of wat dan ook, zij heeft het gelaten voor wat het is.

Het kan onmogelijk zo zijn dat zij de dunne ontlasting van Syll (druipshit) niet opgemerkt heeft, een hond heeft niet zomaar diarree, dat krijg je als je ziek bent, of als je niet genoeg eet. En in de ren waren de drollen van de andere 2 te zien, en ja ook die dunne troep van Syll waardoor haar achterkant helemaal onder zat. En geloof me, ook dat was echt niet van 1 dag.
Ik heb zelf ook een tijdje in een pension gewerkt, en honden veranderen daar. Het brengt stress met zich mee, wat bij velen diarree kan geven. Daarnaast kan een pension daar weinig mee, je kan er vrij weinig tegen doen, behalve het melden aan de eigenaar.

En er zit nog wel een verschil tussen geen Cesar en helemaal geen eten gehad hebben,
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:tja, mijn honden zijn belangrijker als mijn vakantie... dat zal vast aan mij liggen, maar aan mn hondjes kan geen vakantie tippen :ok:
Overigens geef je metacam niet voor jan lul... ik heb het hier ook in huis en ze krijgen dat alleen als het echt nodig is.
Dat laat ik dus niet aan een vreemde over... alleen aan mezelf... ik heb nou eenmaal weinig vertrouwen in andere mensen wat zoiets betreft...

Wat ik zou doen, mn honden niet meer er naar toe doen...
:oohja: als je goed had gelezen, had je gezien dat als Nell zo ziek zou zijn geweest zoals ze de maandag ervoor was, had je kunnen lezen dat ik ook inderdaad niet op vakantie zou zijn gegaan, maar dat was later in de week niet aan de orde. Het ging vanaf de dinsdag alleen maar beter met haar dat ze nagenoeg de oude was toen ze naar het hotel ging. Dus tja, ook mijn hond is belangrijker als mijn vakantie.

Wbt het geven van die metacam, inderdaad geef je dat niet voor jan lul, als je dat topic in het medische gedeelte hebt gelezen, had je ook opgemerkt dat als medicijnen niet noodzakelijk zijn zowel voor onszelf als voor mijn kinderen of hond ik dat niet geef, dus in die zin geef ik ze het ook alleen maar als het noodzakelijk is. En misschien had ik wel op de zaterdag al kunnen stoppen met de metacam, maar ik heb er in overleg met de DA voor gekozen dit niet te doen uit voorzorg.

Ik ben gelukkig niet zo negatief over andermans kunnen, dat ik denk dat alleen ik bepaalde dingen kan, en heb wat dat betreft wat meer vertrouwen in het kunnen van andere mensen dan jij.

En zeker een pensionhouder die gespecialiseerd is in het verzorgen van honden en die niet vreemd is met het geven van medicatie aan vreemde honden vertrouw ik wel degelijk. En dat heeft ze verder ook goed gedaan hoor, dat is hier (nogmaals zucht) ook totaal niet aan de orde.

Alleen doordat het nu voor een 2e niet goed gegaan is wbt het eten geven van Syll is onze vertrouwen in haar dusdanig geschaad dat wij een volgende keer toch uitwijken naar een ander pension. Dus wat dat betreft doe ik hetzelfde als jij hoor. Ze gaan daar niet meer heen.
smoekie
Zeer actief

Aimee schreef:Ik heb zelf ook een tijdje in een pension gewerkt, en honden veranderen daar. Het brengt stress met zich mee, wat bij velen diarree kan geven. Daarnaast kan een pension daar weinig mee, je kan er vrij weinig tegen doen, behalve het melden aan de eigenaar.

En er zit nog wel een verschil tussen geen Cesar en helemaal geen eten gehad hebben,
:oohja: uiteraard veranderen honden, ze komen in een geheel andere omgeving met een heel ander ritme. Niks mis mee, lopen ze niks van op, en ze hebben het daar altijd goed naar de zin. Ik mag graag kijken als ik ze net heb achtergelaten, en ook stiekem kijken voor we ze ophalen, dus ik zie hoe ze het daar doen, en wat ze daar doen. Dus die diarree is ook echt mijn zorg niet hoor, ze had het wel even kunnen zeggen, klaar.

Jij vindt er een verschil tusen zitten, tussen helemaal geen cesar of helemaal geen eten. :( Als je de hond in kwestie zou kennen, zou je reactie ook geheel anders zijn.

Als jij een hond hebt die nagenoeg NIETS anders eet dan cesar en je geeft aan dat ze dit altijd krijgt in de ochtend, en het is in het verleden al 1x mis gegaan waarbij de hond al afgevallen was en waardoor je de volgende keer(dit keer) duidelijk hebt aangegeven hoe en wat, en HEEL DUIDELIJK ook nog, ben ik er van overtuigd dat je zeker niet zo laconiek zou reageren zoals nu het geval is.

Maar maakt ook verder niet uit. Ik ben er wel klaar mee. Ik stelde een vraag, van sommige heb ik daar antwoord op gekregen, van sommige heb ik daar zelfs verwijten e.d. op gekregen dusse thanks in ieder geval voor hen die reageerde naar aanleiding van het topic :E:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

lees hier nu dit topic. maar ik snap zelf ook even niet wat je drie honden nu moeten eten hoor.
nell moet cesar met medicijn en syll moet ook cesar. maar de honden lusten elkaars eten niet :scratch: ik kan er geen chocola van maken. :mrgreen:

maar als je als pensionhouder ziet dat het niet goed gaat met een hond, of je bedenkingen hebt over het feit van zoveel ``reserve`` voer. dan zou ik toch zeker contact opnemen met de eigenaar van de honden.

ik zou als pensionhouder het heel vervelend vinden als een hond zo slecht zou worden. en ik vind het ook raar dat zij niks meer van hun laten horen.
ik zou overigens mijn honden daar niet meer naar toe brengen. misschien hebben ze dan de hele dag brokken staan, als ze niet merken dat een hond zo slecht wordt en meer levend dan dood is, dan vind ik dat een heel kwalijke zaak. en zou mijn honden er niet niet mee vertrouwen.

sterkte voor syll !
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Vervelend voor jullie dat het met syll niet goed is gegaan. Als je het voor je gevoel niet meer vetrouwd vind om je honden daar te brengen, kun je beter proberen een ander hotel te vinden. Dat honden alleen hun eigen eten en niets anders, gebeurt hier ook, Boomer hongert zich gewoon uit als ze haar eigen eten niet krijgt.

Of je wel of niet je honden meeneemt op vakantie doet helemaal niet ter zake, je bent geen slechte baas als je ze niet meeneemt, evenmin ben je een goede baas als je ze overal mee naar toe sleept.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Nou ik kan aannemen dat al de schadelike stoffen van de cesar uit het klijf van de hond zijn en de hond leeggereinigd is. Dat een hond kan overleven op cesar en frolic verbaasd me al
Brindlecardi
Zeer actief

smoekie schreef:
Aimee schreef:Ik heb zelf ook een tijdje in een pension gewerkt, en honden veranderen daar. Het brengt stress met zich mee, wat bij velen diarree kan geven. Daarnaast kan een pension daar weinig mee, je kan er vrij weinig tegen doen, behalve het melden aan de eigenaar.

:oohja: uiteraard veranderen honden, ze komen in een geheel andere omgeving met een heel ander ritme. Niks mis mee, lopen ze niks van op, en ze hebben het daar altijd goed naar de zin. Ik mag graag kijken als ik ze net heb achtergelaten, en ook stiekem kijken voor we ze ophalen, dus ik zie hoe ze het daar doen, en wat ze daar doen. Dus die diarree is ook echt mijn zorg niet hoor, ze had het wel even kunnen zeggen, klaar.

Jij vindt er een verschil tusen zitten, tussen helemaal geen cesar of helemaal geen eten. :( Als je de hond in kwestie zou kennen, zou je reactie ook geheel anders zijn.

Als jij een hond hebt die nagenoeg NIETS anders eet dan cesar en je geeft aan dat ze dit altijd krijgt in de ochtend, en het is in het verleden al 1x mis gegaan waarbij de hond al afgevallen was en waardoor je de volgende keer(dit keer) duidelijk hebt aangegeven hoe en wat, en HEEL DUIDELIJK ook nog, ben ik er van overtuigd dat je zeker niet zo laconiek zou reageren zoals nu het geval is.

Maar maakt ook verder niet uit. Ik ben er wel klaar mee. Ik stelde een vraag, van sommige heb ik daar antwoord op gekregen, van sommige heb ik daar zelfs verwijten e.d. op gekregen dusse thanks in ieder geval voor hen die reageerde naar aanleiding van het topic :E:
Wat wil je nou dat men zegt? Het is een dubbel verhaal, daarnaast schrijf je ook nog eens verschrikkelijk verwarrend,
en ik ken dus ook de kant van een pension. Ook doe je in je posts hiervoor wel alsof de diarree is gekomen door nalatigheid van het pension. En doe je alsof ze je hond een week lang niets hebben voorgeschoteld, daar heb ik gewoon mijn twijfels over, en dat schrijf ik dan ook. Simpelweg omdat ik niet zie wat een pension ermee opschiet om jouw hond niks te eten te geven, behalve een klant die de volgende keer niet meer komt.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Ik heb je hele topic gelezen en ook jouw informatie, maar kan me nog steeds niet inleven in jouw situatie..
Ook al was je hondje opgeknapt en heb je een gezin die ook iets verwacht in de vakantie, dan nog, nee..dan ga je niet! Of je kiest ( had ik gedaan als hond redelijk was opgeknapt in een situatie waar kinderen in het spel zijn, waaraan het moeilijker uit te leggen is, dat snap ik :wink: ) om de honden mee te nemen, naar bv een vakantiehuis waar honden welkom zijn. Je schrijft, ik houd niet van oorden zoals Oostenrijk, maar het gaat er niet om waar jij van houdt als je hond nog steeds jouw zorg nodig heeft. Ik had die verantwoordelijkheid absoluut niet genomen, dit is geen mooi praten, ik heb het zelf vaak bij de hand, want Nebla onze berner heeft extreem heimwee en heeft arthrose dus soms ook aan de medicijnen, vaak gebeurt dit dus, wanneer wij op vakantie willen, maar die laat ik dan zelfs niet aan mijn beste vriendin over. Dan zoeken we een andere vakantiebestemming en gaan ze dus wel mee.
Dat is mijn mening.
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Hoi Smoekie,

Voor mij is het duidelijk dat je alle voorzorgsmaatregelen hebt genomen voordat je vertrok. Voer gescheiden en met naametiket afgegeven. Handleiding erbij gedaan en de honden kennen het pension. Op het moment dat je hond diarree kreeg - en dat kan niet anders dan dat dit vrij snel of een paar dagen later gebeurde tijdens het verblijf- had de pensionhoudster de DA moeten inschakelen. Het kan namelijk ook zijn dat er een of ander virus/bacterie op dat terrein rondwaait en ik mag aannemen dat ze dit zo snel mogelijk uitgezocht had willen hebben. Dit heeft ze nagelaten. Om dus direct de stress te koppelen aan diarree is mij iets te kort door de bocht. Bloed en slijm in de ontlasting kan vele oorzaken hebben. De DA had jouw hondje onderzocht en het verschil van gewichtsafname vrij snel ontdekt. Gewicht bakje Cecar koppelen aan gewicht hondje en je komt al een heel eind. Bij kleine hondje is gewichtsafname van 300gr. al zeer snel zichtbaar laat staan 1100 gr.

Men heeft gewoon niet naar die etiketten gekeken en er al automatisch vanuit gegaan dat dit voor het ene specifieke hondje was bedoeld. Het andere hondje kreeg standaard eten van het pension, die daar verder niet over heeft nagedacht en dit vind ik een verwijtbare fout van het pension. Helemaal als de hondjes daar al vaker zijn gebracht en men gebruik maakt van een computer.

Dat je de hondjes naar een, voor jouw bekend, pension brengt voordat je op vakantie gaat juig ik toe en gooi dus al je schuldgevoelens overboord. Ik zie liever een hond verzorgd achtergelaten in een pension dan dat we weer eens in het bos vastgebonden hondjes tegenkomen omdat de vakantietijd is aangebroken. In dit geval hulde voor je handelen en nog meer klasse dat je alle moeite hebt gedaan om alles in goede banen te leiden.

Daarnaast vind ik het een persoonlijke keuze of je je hond laat verzorgen door een pensionhoudster die je kent, of dat je niet of op bepaalde voorwaarde op vakantie gaat. Jouw keuze is jou niet te verwijten.

Laat het even bezinken en maak over een paar dagen een afspraak met de desbetreffende pensionhoudster. Misschien heeft ze een goede verklaring voor het gebeuren waar je wel begrip voor kunt opbrengen maar natuurlijk niet geheel hoeft te accepteren. Het afdoen met: dit was een miscommunicatie komt tweezijdig op mij over. Jij correspondeerde niet goed en daarom kon zij de informatie niet correct verwerken. Dit klopt niet en dat kun je met een onderling gesprek zo de wereld uit helpen. De DA kosten zou ik eisen dat ze dat vergoedt.

Natuurlijk zou ook ik driftig op zoek gaan naar een ander pension en dan daarna lekker op vakantie gaan. Waarom niet! Je betaalt voor de zorg van je hond en dan mag je eisen dat dit correct verloopt.

Ik hoop dat je kanjer al weer de oude is!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

smoekie schreef: Vorig jaar ging het ook niet helemaal goed met de bakjes voor Syll en was ze ook al afgevallen, maar nu was ze bijna 1100 gr afgevallen. Wetende dat ze net 5 kg weegt, is dat voor 11 dgn natuurlijk wel heel erg veel.
Waarom breng je haar dan alsnog daarheen? :scratch:
Dat gaat mijn verstand te boven....
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Emma schreef:lees hier nu dit topic. maar ik snap zelf ook even niet wat je drie honden nu moeten eten hoor.
nell moet cesar met medicijn en syll moet ook cesar. maar de honden lusten elkaars eten niet :scratch: ik kan er geen chocola van maken. :mrgreen:

maar als je als pensionhouder ziet dat het niet goed gaat met een hond, of je bedenkingen hebt over het feit van zoveel ``reserve`` voer. dan zou ik toch zeker contact opnemen met de eigenaar van de honden.

ik zou als pensionhouder het heel vervelend vinden als een hond zo slecht zou worden. en ik vind het ook raar dat zij niks meer van hun laten horen.
ik zou overigens mijn honden daar niet meer naar toe brengen. misschien hebben ze dan de hele dag brokken staan, als ze niet merken dat een hond zo slecht wordt en meer levend dan dood is, dan vind ik dat een heel kwalijke zaak. en zou mijn honden er niet niet mee vertrouwen.

sterkte voor syll !
Tis eigenlijk heel simpel. Alle 3 hebben ze hun eigen voer. Met dat verschil dat Nell dit keer ook cesar at,omdat dat ze dat heel erg goed at, en de brokken haar wat minder leken te bevallen, zodoende gaf ik voor Nell ook die bakjes cesar mee. Ik spoot haar de medicijnen in de mond, maar de pensionhoudster deed dit door de cesar heen vertelde ze me bij terugkomst.

Van cesar hebben we 2 verschillende soorten. 1 met de vleesbrokken zeg maar, en de andere is in pate vorm omdat Syll (waar het hier dus om gaat) geen grote dingen wegkrijgt, en wat tevens ook de reden is dat zij geen brokken of wat dan ook eet. Zij krijgt alles in zachte vorm zoals van cesar.

Ze had simpelweg precies wat jij al zegt voor de zekerheid even contact op kunnen nemen hoe en wat. Ze had geen sms terug moeten sturen dat het zo goed met ze zich, en dat ze ALLE 3 zo goed aten. Terwijl dat bij thuiskomst dus niet zo bleek te zijn.

Juist omdat de honden verder zo makkelijk in “onderhoud” zijn vertrouw je er gewoon op dat dat kleine stukje aandacht die ze nodig hebben (2x cesar aan beide honden) gewoon gedaan wordt, je verwacht gewoonweg niet dat je een hond terugkrijgt die helemaal uitgemergeld is en niet meer op zijn poten kan zijn van ellende.

En ze gaan er dan ook inderdaad niet meer heen 1x fout kan gebeuren, maar een 2e keer over een veel langere periode gaat er bij ons niet in.

Thanks.
sjef schreef:Vervelend voor jullie dat het met syll niet goed is gegaan. Als je het voor je gevoel niet meer vetrouwd vind om je honden daar te brengen, kun je beter proberen een ander hotel te vinden. Dat honden alleen hun eigen eten en niets anders, gebeurt hier ook, Boomer hongert zich gewoon uit als ze haar eigen eten niet krijgt.

Of je wel of niet je honden meeneemt op vakantie doet helemaal niet ter zake, je bent geen slechte baas als je ze niet meeneemt, evenmin ben je een goede baas als je ze overal mee naar toe sleept.
Inderdaad, en daar ben ik ook mee mee bezig, we hebben vooralsnog een heel jaar te gaan dus dat moet ongetwijfeld wel lukken, en we overwegen ook of het misschien een optie is de honden een volgende keer bij die nicht van mijn vriendin mans te brengen. Voor nu is het gewoon jammer dat het zo gegaan is, want je hebt er gewoon een rot gevoel over dat juist dat stumpertje (zoals wij Syll vaak noemen) geen eten heeft gehad. Voor mensen die makkelijke honden hebben, of in ieder geval honden die makkelijk ander eten eten is het haast niet voor te stellen (zo blijkt wel weer) dat er honden zijn die daar echt apart in zijn, en daadwerkelijk iets anders eten, zoals ook bij jouw boomer.

Ik vind mezelf ook echt geen slechte baas hoor omdat ik ze niet meeneem op vakantie, maar dat gevoel van, wordt je aan de hand van sommige reacties wel nagenoeg door de strot geduwd. Fijn voor andere dat ze hun honden meenemen, niks mis mee, maar ik vertik dat, dat gaat mij gewoon te ver. Zo goed is het voor een hond in mijn ogen ook niet overal mee heen gesleept te worden, maar dat is een andere discussie die er in mijn ogen ook totaal niet toe doet, al lijkt dat andersom wel het geval te zijn.

Maar goed, niet leuk voor jou natuurlijk, maar ben wel blij te lezen dat jij weet wat ik bedoel, omdat jouw hond ook zichzelf uithongert als het zijn eigen voer niet krijgt, die honden zijn er gewoon, en daar moet je goed rekening mee houden, zeker in een hondenhotel.

Gr.smoekie
loony schreef:Nou ik kan aannemen dat al de schadelike stoffen van de cesar uit het klijf van de hond zijn en de hond leeggereinigd is. Dat een hond kan overleven op cesar en frolic verbaasd me al
:scratch: :blah: :blah: :blah: :blah: :blah:
Aimee schreef: Wat wil je nou dat men zegt? Het is een dubbel verhaal, daarnaast schrijf je ook nog eens verschrikkelijk verwarrend,
en ik ken dus ook de kant van een pension.

Ook doe je in je posts hiervoor wel alsof de diarree is gekomen door nalatigheid van het pension. En doe je alsof ze je hond een week lang niets hebben voorgeschoteld, daar heb ik gewoon mijn twijfels over, en dat schrijf ik dan ook. Simpelweg omdat ik niet zie wat een pension ermee opschiet om jouw hond niks te eten te geven, behalve een klant die de volgende keer niet meer komt.
Wat ik wil dat men zegt? Gewoon lezen wat er staat, en daar antwoord op geven, en als ik het terug lees staat het er (voor mij) duidelijk genoeg hoor. Zo niet in mijn openingspost, dan later wel door uitleg. Maar men schijnt het leuker te vinden de rol van boeman terug te werpen op een of andere manier, zo lijkt het wel tenminste als ik sommige reacties lees. Ik probeer aan andere te vragen hoe zij hiermee om zouden gaan en ipv daarvan krijg ik diverse verwijten dat ik niet op vakantie had moeten gaan wbt nell (wat niet ter sprake is omdat zij goed was) dat Syll heus wel goed zal hebben gegeten terwijl wij het levende bewijs letterlijk in handen hadden, dat Syll daar volgens de deskundige ineens uitpopt tot een springhond die de overige 52 wkn van het jaar niet kan springen etc etc etc. dat de diarree van de stress is, en niet van het weinige eten. Dat de pensionhoudster het heus wel goed gezien zou hebben ipv de eigenaars zelf die hun honden door en door kennen, en dachten dat de pensionhoudster dit inmiddels ook wel kon.

Dus nogmaals het ging en gaat er om dat Syll de jongste haar bakjes cesar niet van de pensionhoudster heeft gehad, dit terwijl ze de honden al jaren krijgt, en toch echt wel eens zou moeten weten hoe en wat, en zeker nadat haar 2x zowel door mij als door mijn moeder is uitgelegd hoe belangrijk die cesar voor haar is je mag verwachten dat dat ook gebeurt.

Je staat er niet bij stil dat als je terugkomt van vakantie een uitgemergelde hond meekrijgt die bijna niet meer op zijn poten kan lopen van ellende.

Dat diarree gebeuren is voor mij niet eens belangrijk, en wat ik zeg, is dat als een hond geen eten krijgt op een gegeven moment aan de diarre gaat ja, maar het belangrijkste is en blijft dat Syll over alle dagen dus gewoon geen eten heeft gehad. Het lijkt er bij jou en sommige andere niet in te gaan dat dit is gebeurt omdat jullie je vraagtekens stellen wat voor belang de pensionhoudster hierbij zal hebben. Geen belang, en het is ook niet uit kwaadwilligheid gegaan, maar het is wel gebeurt en niet voor de 1ex en dat is het heel kwalijke eraan.

Dus ik doe niet alsof ze Syll een week (is 7 dgn, het gaat hier om 11 dgn btw) ze heeft Syll alle dagen geen eten voorgeschoteld, simpelweg omdat ze niet geluisterd heeft de dag van brengen, zij is in de veronderstelling geweest, en ook dat heb ik hier al meerdere keren verteld dat het reserve bakjes waren voor Nell. Dat is ook wat zijzelf door de telefoon vertelde toen ik haar hierover opbelde.
bernersennenfan schreef:Ik heb je hele topic gelezen en ook jouw informatie, maar kan me nog steeds niet inleven in jouw situatie..
Ook al was je hondje opgeknapt en heb je een gezin die ook iets verwacht in de vakantie, dan nog, nee..dan ga je niet! Of je kiest ( had ik gedaan als hond redelijk was opgeknapt in een situatie waar kinderen in het spel zijn, waaraan het moeilijker uit te leggen is, dat snap ik :wink: ) om de honden mee te nemen, naar bv een vakantiehuis waar honden welkom zijn. Je schrijft, ik houd niet van oorden zoals Oostenrijk, maar het gaat er niet om waar jij van houdt als je hond nog steeds jouw zorg nodig heeft. Ik had die verantwoordelijkheid absoluut niet genomen, dit is geen mooi praten, ik heb het zelf vaak bij de hand, want Nebla onze berner heeft extreem heimwee en heeft arthrose dus soms ook aan de medicijnen, vaak gebeurt dit dus, wanneer wij op vakantie willen, maar die laat ik dan zelfs niet aan mijn beste vriendin over. Dan zoeken we een andere vakantiebestemming en gaan ze dus wel mee.
Dat is mijn mening.
:oohja: Wat jij doet moet jij weten, ik ben jou niet, jij bent mij niet klaar toch. Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat het met Nell goed ging, en als ik daar aan getwijfeld had we inderdaad niet op vakantie zouden zijn gegaan, dus wat deze opmerking er voor de zoveelste keer toe doet mag Joost weten. Misschien om jezelf een oppepper te geven, van kijk “ik ben nou in tegenstelling tot jou een goede baas, ik neem ze mee naar oostenrijk e.o” Prima, doe waar jij je goed bij voelt. Ik voelde me goed en belangrijker de honden ook bij dat pension. Hoeveel honden zijn er die medicijnen nodig hebben, soms het hele jaar door, ik ben wat dat betreft echt wel positief ingesteld dat ik op het kunnen van zo’n pensionhoudster vertrouw die daar ongetwijfeld vaker dan ik mee in aanraking is gekomen (geven van medicijnen)

Jouw hond heeft extreem heimwee en arthrose en daar is bij ons geen sprake van, als onze hond nergens heen zou kunnen door bovenstaande zou het waarschijnlijk ook een heel ander verhaal worden, maar punt is, dat onze hond(en) verder heel makkelijk zijn, zeker als ze met zijn 3en zijn en dat van jou bij ons niet ter sprake is, ook zijn gezondheid staat verder niet ter discussie,want mijn laatste bericht in het medische gedeelte dateert van de woensdag voor vertrek, en toen was er al te lezen dat het goed ging met nell (stukken beter) en vrijdags was er nagenoeg niets meer aan de hand. Uiteraard ook wel in combi van de metacam denk ik dat is gissen, want ze was zoals ze nu nog steeds is, met dat verschil dat ze nu niets meer krijgt, en we de metacam uit voorzorg hebben laten geven. Dus ik snap dat terugkomen op Nell en de vakantie dan ook niet zo goed hoor, maar dat zal dan wel aan mij liggen :scratch:

Wilma+Barca schreef:Hoi Smoekie,

Voor mij is het duidelijk dat je alle voorzorgsmaatregelen hebt genomen voordat je vertrok. Voer gescheiden en met naametiket afgegeven. Handleiding erbij gedaan en de honden kennen het pension. Op het moment dat je hond diarree kreeg - en dat kan niet anders dan dat dit vrij snel of een paar dagen later gebeurde tijdens het verblijf- had de pensionhoudster de DA moeten inschakelen. Het kan namelijk ook zijn dat er een of ander virus/bacterie op dat terrein rondwaait en ik mag aannemen dat ze dit zo snel mogelijk uitgezocht had willen hebben. Dit heeft ze nagelaten. Om dus direct de stress te koppelen aan diarree is mij iets te kort door de bocht. Bloed en slijm in de ontlasting kan vele oorzaken hebben.

De DA had jouw hondje onderzocht en het verschil van gewichtsafname vrij snel ontdekt. Gewicht bakje Cecar koppelen aan gewicht hondje en je komt al een heel eind. Bij kleine hondje is gewichtsafname van 300gr. al zeer snel zichtbaar laat staan 1100 gr.

Men heeft gewoon niet naar die etiketten gekeken en er al automatisch vanuit gegaan dat dit voor het ene specifieke hondje was bedoeld. Het andere hondje kreeg standaard eten van het pension, die daar verder niet over heeft nagedacht en dit vind ik een verwijtbare fout van het pension. Helemaal als de hondjes daar al vaker zijn gebracht en men gebruik maakt van een computer.

Dat je de hondjes naar een, voor jouw bekend, pension brengt voordat je op vakantie gaat juig ik toe en gooi dus al je schuldgevoelens overboord. Ik zie liever een hond verzorgd achtergelaten in een pension dan dat we weer eens in het bos vastgebonden hondjes tegenkomen omdat de vakantietijd is aangebroken. In dit geval hulde voor je handelen en nog meer klasse dat je alle moeite hebt gedaan om alles in goede banen te leiden.

Daarnaast vind ik het een persoonlijke keuze of je je hond laat verzorgen door een pensionhoudster die je kent, of dat je niet of op bepaalde voorwaarde op vakantie gaat. Jouw keuze is jou niet te verwijten

Laat het even bezinken en maak over een paar dagen een afspraak met de desbetreffende pensionhoudster. Misschien heeft ze een goede verklaring voor het gebeuren waar je wel begrip voor kunt opbrengen maar natuurlijk niet geheel hoeft te accepteren. Het afdoen met: dit was een miscommunicatie komt tweezijdig op mij over. Jij correspondeerde niet goed en daarom kon zij de informatie niet correct verwerken. Dit klopt niet en dat kun je met een onderling gesprek zo de wereld uit helpen. De DA kosten zou ik eisen dat ze dat vergoedt.

Natuurlijk zou ook ik driftig op zoek gaan naar een ander pension en dan daarna lekker op vakantie gaan. Waarom niet! Je betaalt voor de zorg van je hond en dan mag je eisen dat dit correct verloopt.

Ik hoop dat je kanjer al weer de oude is!

Dankjewel dat dat toch even gezegd wordt, want je zou bijna gaan twijfelen aan jezelf als je de reacties van sommige lees, en hoewel ik zelf van mening ben dat wij meer doen dan menig hondeneigenaar zodra een hond naar een hotel/pension wordt gebracht geeft het je toch een nare bijsmaak.

Als ik langs al die kennels loop, zie ik er geen enkele hond (uitzonderingen daargelaten) zitten met een deken,mand of wat dan ook, hoogstens enkele speeltjes, en thats is, verder zijn ze totaal overgeleverd aan een vreemde omgeving met vreemd eten. Wij proberen dat op dusdanige manier te voorkomen door ze hun eigen deken uit de bench mee te geven, door Nell haar eigen mand mee te geven, door ze hun eigen speeltjes en nog belangrijker hun eigen voer en tussendoor stokjes (v pedigree) mee te geven. Dit zoals gezegd in tegenstelling tot 9 van de 10 andere honden die er in het pension verblijven. Dus zo slecht zijn wij toch echt niet. En ik ben blij dat jij al ben je een uitzondering zo is inmiddels wel gebleken dit wel ziet.

Er is duidelijk afgesproken dat mocht er iets met de honden zijn ze naar onze eigen DA kan, of dat de DA langskomt en dat wij bij thuiskomst wel de rekening krijgen dus ja als er idd iets is, verwacht je ook dat dat gedaan wordt. Sowieso staat mijn nr als nr 1 als er iets is omdat ik dat graag zelf als eerste wil weten, en daarnaast zijn er 2 andere nrs daar bekend die gebeld kunnen worden om de honden in geval van nood naar de DA te brengen of wat dan ook.

Wat de precieze reden van de diarree is weet ik niet ,wij vermoeden zelf dat het komt doordat ze dus haar eten niet heeft gehad en uiteindelijk natuurlijk helemaal leeg is, en wat mijn moeder uit ervaring weet met eigen honden als die ziek waren en niets wilde of konden eten (sommige terminaal) is dat ze uiteindelijk slijmerig bloed uit de darmen gooien omdat er niets meer in zit. Dit was over nadat ze thuis weer goed gegeten had, en ze weer gewone ontlasting produceerde. Daarom weet ik ook bijna zeker dat het niets met stress te maken heeft gehad, en ook niet met een virus/bactere op het terrein, al ben ik het met je eens dat zij dit had moeten opmerken en had kunnen uitzoeken waar dat ineens vandaan komt.

Piet (vriend van moeders en eigenaar van Syll) zei direct, maar dan ook echt direct dat Syll veel afgevallen was, zij antwoordde hierop dat ze wel spierpijn zou hebben van al dat gespring van haar (lees gehuppel zoals uitgelegd) en dat we haar maar lekker moesten verwennen als ze weer thuis was. :sst:

Ik denk,en dat hoor ik wel als ik haar persoonlijk confronteer als ik geen antwoord op mijn mail krijg, dat zij geen personeel meer heeft, dat haar relatie op de klippen is gelopen, en dat zij het hotel nu in haar eentje runt, waarvoor alle respect als dat je goed lukt, wat dus niet het geval is. Ze heeft tijdens het brengen denk ik gewoon met haar kop ergens anders gezeten, ze heeft niet goed op de honden gelet in die zin dat ze anders had kunnen en moeten opmerken dat Syll zoveel was afgevallen( dat zie je bij haar direct ) Gaat er dan geen lichtje branden vraag ik me af, of is ze zo druk geweest met van alles en nog wat dat ze dat gewoon niet gezien heeft, ze heeft totaal geen vraagtekens gezet bij de hoeveelheid andere cesar bakjes die zijn meegeven. 11 RESERVEBAKJES??????? Als je nagaat dat de hond net 5 kg weegt is het 1/5 wat ze van haar lichaamsgewicht is kwijtgeraakt en dat is gewoon ontzettend veel, zeker voor zo’n kleine hond.

Ze zal wel naar de etiketten gekeken hebben, anders hadden er van Nell wel bakjes cesar overgebleven, maar ze heeft denk ik niet eens meer opgemerkt dat die andere de paté vorm was ipv de verse vleesbrokken. Wij zijn doorgaans echt niet zo moeilijk hoor, en omdat het vorig jaar toen wij een paar dagen weggingen al niet helemaal goed ging wat het eten geven van syll betreft, hebben we het haar dit keer heel heel erg duidelijk uitgelegd zodat je nagenoeg verzekerd bent dat het wel goed moet gaan. Sommige zeggen dat ik haar een 2e kans had moeten geven (welke ze nu dus heeft gehad), en sommige zeggen dat ze na een eerste keer al niet meer terug zouden zijn gegaan. Ik ga er van uit dat waar gewerkt wordt er fouten worden gemaakt, al moet dat met levende wezens wel heel erg nihil zijn natuurlijk, maar toch fouten maken is menselijk, maar 2x dezelfde fout maken, en dan de 2e maal in een omvang zolas deze (11 dgn) gaat ons, ondanks onze makkelijkheid veel en veel te ver gewoon, en is het vertrouwen nu echt weg, en gaat ze daar dus nooit meer heen.

We gaan weer goed op zoek naar een hotel/pension en ik heb gisteren al een pension gevonden die me wel aanspreekt, en waar we na de vakantiedrukte eens rustig een kijkje gaan werpen of dat misschien iets is voor de honden waar ze goed verzorgd worden. Meer dan wat we nu gedaan hebben hadden we niet kunnen doen, dus het is best wel bitter als men er klaarblijkelijk toch verheugd over is je op de een of andere manier toch een schuldgevoel kan proberen aan te praten. Jouw reactie doet me dan ook echt wel goed.

Begrijp me niet verkeerd hoor,ik speel ook wel eens advocaat van de duivel, als je iets post moet je ook negatieve berichten kunnen ontvangen, maar ik haal het toch echt niet in mijn hoofd om iets wat een ts verteld in twijfel te trekken of daar zelfs lijnrecht tegen in te gaan. Je gaat er van uit dat wat iemand verteld juist is, en dan ga je niet, tenminste ik niet in ieder geval, een of andere betweter spelen die het wel eventjes vanachter een vierkante bril weet door te zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen etc etc etc

Wat de pensionhoudster betreft, haar verklaring was dat ze in de veronderstelling was dat het reservebakjes voor Nell waren en dat dat dus de reden is geweest dat ze Syll geen eten heeft gegeven. Kortom miscommunicatie dus, en daar waar ik misschien te kort geschoten kan zijn wat betreft de uitleg over Nell en Syll, is mijn moeder dat zeer zeker niet geweest, die heeft haar er nog op gewezen dat Syll de laatste keer ook maar 2x een bakje heeft gehad ipv 4 en zij verzekerde haar dat dat niet nog een keer zou gebeuren en wist ook niet meer te vertellen wat de vorige keer de reden was dat Syll ze niet zou hebben gehad.

Dus miscommunicatie met mij, prima, daar houden we het dan op, maar 2x? Ze is er op het moment van brengen gewoon niet bij geweest met haar hoofd waardoor er wat Syll betreft niets van is blijven hangen bij haar.

Ik heb haar dan ook een heel nette mail gestuurd, dat we eigenlijk voornamelijk een welgemeend excuus wilde en liefst ook restitueren (of een deel) van het bedrag wat mijn moeder heeft moeten betalen voor het verblijf van Syll in het hotel.

Dus ja inderdaad op zoek naar een ander pension, zodat we volgend jaar weer met een gerust hart op vakantie kunnen gaan zoals we altijd al deden.

Onze kanjer is inderdaad gelukkig alweer een heel eind opgeknapt. Ze heeft de eerste paar dagen aardig wat porties op en komt al weer goed aan, dus dat komt gelukkig wel weer goed, wat dat betreft knappen honden sneller op dan mensen.

Thanks voor je reactie,
Groetjes smoekie

.
nance schreef:
smoekie schreef: Vorig jaar ging het ook niet helemaal goed met de bakjes voor Syll en was ze ook al afgevallen, maar nu was ze bijna 1100 gr afgevallen. Wetende dat ze net 5 kg weegt, is dat voor 11 dgn natuurlijk wel heel erg veel.
Waarom breng je haar dan alsnog daarheen? :scratch:
Dat gaat mijn verstand te boven....
Omdat het de vorige keer om een paar dagen ging en er gelukkig niet zo heel veel aan de hand was nog met Syll, en daarbij geven wij iemand graag een 2e kans, want waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, en je gaat er dan van uit dat het een 2e keer niet meer zal gebeuren. Jammer genoeg bleek ons vertrouwen in haar wat Syll betreft dus ongegrond, en tja, nu is dat vertrouwen dus wel geschaad en weg, en zo dus ook de honden uit haar pension.

Zo heel veel verstand heb je daar niet voor nodig hoor. Vind het trouwens wel frappant te lezen dat waar de 1 zegt dat je mensen (pensionhoudster in dit geval) een 2e kans moet geven, er dus ook mensen zijn (jij dus) die zeggen dat je direct je hond er nooit meer heen zou hebben gebracht, en dat dit je verstand te boven gaat.

Ik heb wat dat betreft gegrond of ongegrond iets meer vertrouwen in de mens en kundigheid van sommige dat ik(wij in dit geval) toch nog positief zijn gebleven omdat het voorgaande jaren dus wel altijd goed was gegaan. Helaas is het vertrouwen in haar dus nu na deze 2ex wel dusdanig geschaad dat dat vertrouwen nu dus volledig weg is, dus tja welk verstand beter werkt? Die van jou of die van ons laten we maar in het midden. :sst:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ij dit topic heb ik echt een hangende langspeelplaatgevoel, alles blijft in herhaling vallen
smoekie
Zeer actief

loony schreef:ij dit topic heb ik echt een hangende langspeelplaatgevoel, alles blijft in herhaling vallen

Yep, dat kan wel kloppen. Blijkbaar moet men af en toe dingen 10x lezen of uitgelegd krijgen voor het kwartje eens gaat vallen, en bij sommige zal het kwartje nooit vallen. Maar zolang men reacties plaatst ondanks duidelijke uitleg, blijf ik het toch (is wel zo netjes he :lol1: ) uitleggen tot misschien wel eens begrepen wordt het nou precies zit, want dat blijft voor sommige zo blijkt wel nog steeds heel erg moeilijk. Selectief lezen is ook een vak apart :D
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik laat nooit meer iemand voor mijn dieren zorgen, voor de honden zowiezo al niet.
Te vaak heb ik meegemaakt dat dieren zwaar ziek waren of zelfs dood zijn gegaan.
Ik vertrouw dus totaal niemand meer, en wij gaan dan ook nooit op vakantie.
De laatste keer dat ik op vakantie ben geweest, is met mijn ouders geweest jaren geleden.

Maar als je toch je honden aan iemand toevertrouwt, zeker als je ervoor betaalt, verwacht je dat het goed gebeurt.
Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat je zelf niet helemaal duidelijk bent geweest.
Je hebt alleen op de kuipjes van 1 hondje een naam geplakt, op de andere niets.
Als je ooit nog eens je honden naar een pension brengt, is het handig om per hond een briefje te maken met alles dat hij/zij nodig heeft.
Per hond een aparte doos/tas te maken met de spulletjes, en zo nodig de honden een hangertje aan de riem te doen met hun naam erop.
Als het dan nog mis gaat, dan pas vind ik dat je echt kunt klagen, omdat je dan overduidelijk bent geweest en een vergissing niet meer mogelijk is.

Maar mocht er dan nog iets mis gaan, dan zou ik dus nooit meer zonder honden op vakantie gaan, en anders ga je maar niet op vakantie.
Wat is er zo erg aan om geen vakantie te hebben? Je hebt toch heerlijk een aantal dagen vrij, ga dan gezellig met het hele gezin een dagje naar de efteling, een dagje naar de dierentuin, een dagje museum, een dagje naar een stad wat terrasjes pakken, verzin het maar!
Vakantie is niet iets dat je nodig hebt, dat praten mensen zichzelf alleen maar aan.
Er zijn genoeg mensen die niet eens op vakantie kunnen, zelfs mensen die niet eens een huis hebben.

Uiteindelijk zijn jouw dieren jouw verantwoordelijkheid, en door ze ergens achter te laten schuif je dat in andermans schoenen.
Natuurlijk betaal je ervoor, en behoort alles goed te gaan, maar daar kan je helaas niet vanuit gaan.
:zweep:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Smoekie, mogen die quotes wat minder lang? Het is bijna een boek :wink:

Verder ben ik het met bernersennenfan eens. Als mijn hond pas geleden zo ziek is geweest en nog steeds herstellende is, dan houd ik de zorg in eigen hand. Ik zou hem niet eens achter kunnen laten dan.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Frenk schreef:
Verder ben ik het met bernersennenfan eens. Als mijn hond pas geleden zo ziek is geweest en nog steeds herstellende is, dan houd ik de zorg in eigen hand. Ik zou hem niet eens achter kunnen laten dan.
Ik ook niet hoor, dus ik ben het er ook mee eens.
Moet er niet aan denken.
:zweep:
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

naar de dierenarts met het beestje. Hij of zij kan zien wat er aan de hand is, waardoor de hond zo afgevallen is. Dit zwart op wit laten zetten en hiermee naar de pensionhoudster gaan lijkt mij.
Honden krijgen nou eenmaal vaak diarree in een pension. Ook gedragen ze zich vaak anders dan thuis. De pensionhoudster weet niet hoe de hond zich 'normaal' gedraagt, dus zal dit wellicht anders inschatten dan de eigen baas.
Om een welles - nietes spelletje te voorkomen lijkt het me nodig om een derde partij in te schakelen die hier iets zinnigs over kan zeggen.
zeker als je een vergoeding o.i.d. wil, is het handig iets zwart op wit te hebben.
er zijn veel mensen met veel ervaring en die hebben allemaal een andere mening, zoek dan iemand die er een opleiding voor gevolgd heeft.
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Zelfs al heb ik oppas in huis (meestal mijn moeder of schoonmoeder) dan schrijf ik alles nog op papier, hoelaat wie wat krijgt en hoeveel. De hoeveelheid doe ik trouwens nog in zakjes met de naam erop.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

en dan nog kan het fout gaan. Ik had mijn hond een week bij mijn ouders gebracht en voor twee weken voer meegegeven. Mijn vader was bijna nieuw voer gaan halen omdat het op was.
En dan krijgt ze alleen maar brokken, twee bekers per dag, en dit alles op papier.....

Volgens mij takelt een hond die beschikking heeft over voer niet zo snel af, maar dat terzijde.
iedereen heeft daar z'n mening al over gegeven denk ik.
smoekie
Zeer actief

Paulala schreef:Ik laat nooit meer iemand voor mijn dieren zorgen, voor de honden zowiezo al niet.
Te vaak heb ik meegemaakt dat dieren zwaar ziek waren of zelfs dood zijn gegaan.
Ik vertrouw dus totaal niemand meer, en wij gaan dan ook nooit op vakantie.
De laatste keer dat ik op vakantie ben geweest, is met mijn ouders geweest jaren geleden.

Maar als je toch je honden aan iemand toevertrouwt, zeker als je ervoor betaalt, verwacht je dat het goed gebeurt.
Ik moet wel zeggen dat ik het idee heb dat je zelf niet helemaal duidelijk bent geweest.
Je hebt alleen op de kuipjes van 1 hondje een naam geplakt, op de andere niets.
Als je ooit nog eens je honden naar een pension brengt, is het handig om per hond een briefje te maken met alles dat hij/zij nodig heeft.
Per hond een aparte doos/tas te maken met de spulletjes, en zo nodig de honden een hangertje aan de riem te doen met hun naam erop.
Als het dan nog mis gaat, dan pas vind ik dat je echt kunt klagen, omdat je dan overduidelijk bent geweest en een vergissing niet meer mogelijk is.

Maar mocht er dan nog iets mis gaan, dan zou ik dus nooit meer zonder honden op vakantie gaan, en anders ga je maar niet op vakantie.
Wat is er zo erg aan om geen vakantie te hebben? Je hebt toch heerlijk een aantal dagen vrij, ga dan gezellig met het hele gezin een dagje naar de efteling, een dagje naar de dierentuin, een dagje museum, een dagje naar een stad wat terrasjes pakken, verzin het maar!
Vakantie is niet iets dat je nodig hebt, dat praten mensen zichzelf alleen maar aan.
Er zijn genoeg mensen die niet eens op vakantie kunnen, zelfs mensen die niet eens een huis hebben.

Uiteindelijk zijn jouw dieren jouw verantwoordelijkheid, en door ze ergens achter te laten schuif je dat in andermans schoenen.
Natuurlijk betaal je ervoor, en behoort alles goed te gaan, maar daar kan je helaas niet vanuit gaan.
Tja, als ik de afgelopen keer dat we een paar dagen zijn weggeweest niet meereken, zijn de honden tot dan toe altijd goed verzorgd, en is er ook nooit eerder reden tot ongerustheid tijdens onze afwezigheid geweest.

En wij hadden dan ook geenzins de verwachting dat dit niet goed zou gaan, zeker niet omdat er een duidelijke uitleg is achtergebleven welke bij wijze van spreke een klein post it papiertje zou beslaan omdat er weinig uit te leggen valt. Maar wat er uitgelegd moest worden, is gewoon helder en duidelijk uitgelegd.

Wbt die stickers op de kuipjes, daarover heb ik haar uitgelegd dat die andere met sticker dit keer voor Nell waren en Syll die van haar(pate) niet eet en andersom, dus duidelijker kon ik het eigenlijk niet doen, ja achteraf met koeieletters ook op die andere de naam van Syll schrijven maar goed dat is een achteraf gebeuren, ik ga uit van het heldere verstand en de goede oren van de pensionhoudster dat ze luistert naar wat er verteld wordt, zeker ook in combinatie door het ophalen van het misgaan van de vorige keer met de bakjes cesar, waarna zij ons verzekerde dat dit niet weer zou gebeuren.

Ik begrijp wel wat jij bedoelt als je zegt voor iedere hond een aparte doos spulletjes, maar wat moet er nog verduidelijkt worden? Ze krijgt 3 honden, voor alle 3 de honden elke hun eigen standaard voer zoals ze deze thuis krijgt, en 2x per dag een pedigree stokje wat normaliter ook altijd goed gegaan is, dan mag, (tenminste dat verwacht ik wel) je wel verwachten dat het ook zo uitgevoerd word. Wij zijn zoals wij van haar begrijpen de enige die zelf eigen voer van huis uit mee neemt voor de honden en wat voor haar dan ook de reden is dat zij hun voer op het aanracht in het keukentje bij de bakken laat staan.

En ja, dit keer is het goed misgegaan in onze ogen, maar dat is voor ons geen reden om daarom maar niet meer op vakantie te kunnen of mogen (zo komt het er van jou op neer :denken: ) Dagjes weg zoals jij zegt, gaan we vaak genoeg, tenminste waar het mijn gezin betreft, mijn moeder en haar vriend kunnen niet mee, tenzij ze de honden in een pension onderbrengen, want daar waar mijn hond gerust thuis kan blijven (binnen of buiten) kunnen die van haar dat niet, maar goed dat staat verder ook los van de jaarlijkse vakantie.

En jij kan vakantie misschien niet nodig hebben, maar wij (zeker mijn man) hebben die vakantie wel nodig, of we ons dat nu zelf aanpraten of niet dat boeit mij niks.

Wat mij wel boeit is ervoor te zorgen dat de honden tijdens onze vakantie ergens onder worden gebracht waar ze het naar de zin hebben, en nog belangrijker waar ze goed verzorgd worden, dat werden ze altijd, en ik hoop dat we een pension/hotel vinden waar dat ook gebeurt, want dat dergelijke gevallen uitzonderingen zijn is voor mij wel duidelijk en daarom ook echt geen reden om dan maar niet meer op vakantie te gaan.

Tuurlijk zijn er mensen die niet eens op vakantie kunnen, of die niet eens een huis hebben, maar wat heb ik met die mensen te maken???? Volgens mij totaal niets, en dat doet er volgens mij ook in zijn geheel toe :scratch:

En precies wat je zegt, mijn (onze) hond(en) is mijn verantwoordelijkheid, en die heb ik tot op de dag van vandaag ook altijd genomen, en die verantwoordelijkheid zal ik in de toekomst ook gewoon blijven nemen, dat jij zegt dat ik die verantwoordelijkheid andere in de schoenen schuif, slaat kant nog wal natuurlijk, als we zo gaan lullen kan ik er ook nog wel een paar.

Wat te denken van al die werkende ouders die hun kinderen van ‘sochtends vroeg half 8 tot ’s avonds laat 20.00 uur “dumpen” bij een kinderdagverblijf omdat ze zo nodig moeten werken, of graag carrière willen maken, als je het dan toch over de verantwoordelijkheid doorschuiven hebt. :oohja: Ik neem tenminste de volledige verantwoordelijkheid van mijn kinderen door er gewoon altijd voor ze te zijn 365 dgn per jaar zolang als dat ze me nodig hebben, en dat doe ik ook op pakweg 11 dgn per jaar na voor de hond, niks mis mee hoor, maar kom niet met stom gelul aan over het doorschuiven van de verantwoordelijkheid naar andermans schoenen.

Wel realistisch blijven alsjeblieft. Als dergelijke dingen onder doorschuiven van jouw verantwoordelijkheid als vader-moeder-eigenaar van valt kunnen alle kinderdagverblijven en opvang wel gesloten worden. Nee die opmerking slaat kant noch wal.

Frenk schreef:Smoekie, mogen die quotes wat minder lang? Het is bijna een boek :wink:

He Frenk, niet zo zeuren hoor :neenee: :wink: gaat als vanzelf, maarre zodra ik ze gebundeld heb, krijg jij de eerste druk. :wink:

En dat jij jouw bernersenner thuis zou laten is jouw ding, en ook jij gaat net als andere volledig heen over het feit dat Nell in goede gezondheid was toen ik haar wegbracht, en nog steeds is dus what’s your point :wink:

Paulala schreef:
Frenk schreef:
Ik ook niet hoor, dus ik ben het er ook mee eens.
Moet er niet aan denken.
:E: :E: :E: :E: :E: :E: :E: :E: :E: :E:
Mechelfan schreef:naar de dierenarts met het beestje. Hij of zij kan zien wat er aan de hand is, waardoor de hond zo afgevallen is. Dit zwart op wit laten zetten en hiermee naar de pensionhoudster gaan lijkt mij.
Honden krijgen nou eenmaal vaak diarree in een pension. Ook gedragen ze zich vaak anders dan thuis. De pensionhoudster weet niet hoe de hond zich 'normaal' gedraagt, dus zal dit wellicht anders inschatten dan de eigen baas.
Om een welles - nietes spelletje te voorkomen lijkt het me nodig om een derde partij in te schakelen die hier iets zinnigs over kan zeggen.
zeker als je een vergoeding o.i.d. wil, is het handig iets zwart op wit te hebben.
er zijn veel mensen met veel ervaring en die hebben allemaal een andere mening, zoek dan iemand die er een opleiding voor gevolgd heeft.
Met Syll gaat het al weer helemaal goed, ze is uiteraard nog niet op gewicht, maar nadat ze goed gegeten had ging het gelukkig alweer stukken beter met haar, en na een paar dagen was er van haar slechte lichamelijke conditie niets meer te merken. Ze eet (uiteraard) heeeel goed, ze plast-drinkt goed, kortom ze is op het gewicht na gelukkig alweer als vanouds. Dus een DA is ook niet nodig verder, en ik hoef ook niets op zwart wit te hebben van een DA want wat moet of kan ik daar mee?

De pensionhoudster weet wel degelijk hoe de hond zich normaliter gedraagt en ook hoe de andere honden normaal gesproken zijn, dat de honden in het pension anders zijn dan thuis is logisch, Bell heeft altijd de tijd van zijn leven daar, en heeft een tijdje last van zijn stembanden, want die kan daar blaffen dat het een lieve lust is, Nell is in tegenstelling tot thuis rustiger in het pension dan thuis (waar de kinderen steeds op de bel drukken en hij daarop reageert) en Syll is daar ook drukker dan thuis omdat zij daar ook naar liever lust kan blaffen, dus we weten echt wel hoe de honden daar zijn, en zij hoe ze normaliter thuis zijn, dat is ook het probleem niet.

Ik heb de pensionhoudster hierover telefonisch aangesproken en later toch ook via mail, en daar heb ik vanmiddag antwoord op gekregen, jammer genoeg niet van haarzelf daar zij pas weer vanaf de 27 bereikbaar zou zijn, maar van haar vervanger? Gelukkig is er van welles – nietes geen sprake, want behalve dat zij telefonisch al had aangegeven dat Syll geen cesar van haar had gehad, en dat zij het dan verkeerd begrepen had, geeft ook hij aan, dat zij waarschijnlijk niet goed geluisterd had, en beter had moeten luisteren ten tijde van het brengen, en daarbij bied hij zoals gevraagd hun welgemeende excuus aan dat zij niet hebben kunnen brengen wat wij verwacht hadden (zoals hij dat letterlijk zei) en restitueert dan ook het bedrag dat mijn moeder betaald heeft voor de verzorging en het verblijf van Syll.

Dus wat betreft het pension is het voor mij in die zin afgehandeld dat hij naar mijn idee netjes en correct heeft gehandeld, en hoop ik dat ik van haar later als zij weer terug is toch ook nog een reactie krijg en tja, jammer genoeg toch op zoek naar een ander pension voor de honden ondanks de nette en correcte afhandeling waar het Syll betreft.
Laatst gewijzigd door smoekie op 08 jul 2009 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief

enjo schreef:Zelfs al heb ik oppas in huis (meestal mijn moeder of schoonmoeder) dan schrijf ik alles nog op papier, hoelaat wie wat krijgt en hoeveel. De hoeveelheid doe ik trouwens nog in zakjes met de naam erop.
Als je iets meer de moeite zou nemen om mijn opening te lezen, zou je gezien hebben dat er bij ons geen sprake is van eten op gezette tijden. De honden hebben zowel thuis als ergens anders (pension/hotel) 24 u per dag voer tot hun beschikking

Dus voor ons valt er verder niets op te schrijven, geen hoeveelheden, voor wie of wat. Het staat er gewoon klaar.

Wij hebben nooit iets ermee gehad om honden op gezette tijden eten te geven, en zullen dat ook nooit doen, dat is gewoon ieder voor zich, dat dat voor jou en of jouw hond goed is prima, maar mijn ding is het niet. Enige waar een naam op moest komen te staan dit keer waren die bakjes voor Nell thats it.

Mechelfan schreef:en dan nog kan het fout gaan. Ik had mijn hond een week bij mijn ouders gebracht en voor twee weken voer meegegeven. Mijn vader was bijna nieuw voer gaan halen omdat het op was.
En dan krijgt ze alleen maar brokken, twee bekers per dag, en dit alles op papier.....

Volgens mij takelt een hond die beschikking heeft over voer niet zo snel af, maar dat terzijde.
iedereen heeft daar z'n mening al over gegeven denk ik.
Tuurlijk kan het altijd fout gaan, maar geloof me dat de honden meer dan genoeg voer mee krijgen dan dat zij op kunnen in de periode dat ze weggaan.

Ook bij jou krijgt je hond op gezette tijden voer voorgeschoteld, hier staat het dus altijd klaar voor ze, en mocht het onverhoopt zo zijn dat ze zich ineens vol zouden vreten dan nog kan het voer dat ze hebben in elke willekeurige (grote) supermarkt gehaald worden zonder dat men rare capriolen uit moet halen of de hond iets moet gaan voorschotelen wat ze niet eten.

Tis heel mooi hoor, dat aparte voer dat sommige aan hun honden geven, maar juist door ze apart voer of wat dan ook te geven, kunnen dergelijke dingen dus voorkomen.

En inderdaad wbt het aftakelen van een hond, daar zijn de meningen al over gegeven, en ik heb in de praktijk jammer genoeg mogen zien dat een hond die niet eet of niets te eten krijgt wel degelijk snel aftakelt wat er bij andere maar moeizaam in gaat zolang ze het niet zelf aan de hand hebben gehad, dus ja, laat die reactie daarover inderdaad maar verder terzijde :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

smoekie schreef: Dus voor ons valt er verder niets op te schrijven, geen hoeveelheden, voor wie of wat. Het staat er gewoon klaar.
--
Tis heel mooi hoor, dat aparte voer dat sommige aan hun honden geven, maar juist door ze apart voer of wat dan ook te geven, kunnen dergelijke dingen dus voorkomen.
Ik blijf maar lezen dat de hond dus wel brokken tot z'n beschikking had. Het is dus zeker niet zo dat de eigenares de hond voer onthouden heeft. Hij zal vast minder gegeten hebben omdat hij de brokken niet goed eet, of omdat hij stress had, dat geloof ik direct van je.

En apart voer? Ik zou toch eens nadenken over ander voer voor je honden. Cesar en Frolic? Dat vind ik net zoiets als zelf elke dag McDonalds voer eten. Koop dan gewoon huismerkbrokken bij de AH ofzo. Maar dit terzijde, want je zit vast niet te wachten op deze opmerking :mrgreen:

Sterkte voor je hondje en ik hoop dat dat je nog een verklaring krijgt van de pensionhoudster.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”