Emma schreef:lees hier nu dit topic. maar ik snap zelf ook even niet wat je drie honden nu moeten eten hoor.
nell moet cesar met medicijn en syll moet ook cesar. maar de honden lusten elkaars eten niet

ik kan er geen chocola van maken.
maar als je als pensionhouder ziet dat het niet goed gaat met een hond, of je bedenkingen hebt over het feit van zoveel ``reserve`` voer. dan zou ik toch zeker contact opnemen met de eigenaar van de honden.
ik zou als pensionhouder het heel vervelend vinden als een hond zo slecht zou worden. en ik vind het ook raar dat zij niks meer van hun laten horen.
ik zou overigens mijn honden daar niet meer naar toe brengen. misschien hebben ze dan de hele dag brokken staan, als ze niet merken dat een hond zo slecht wordt en meer levend dan dood is, dan vind ik dat een heel kwalijke zaak. en zou mijn honden er niet niet mee vertrouwen.
sterkte voor syll !
Tis eigenlijk heel simpel. Alle 3 hebben ze hun eigen voer. Met dat verschil dat Nell dit keer ook cesar at,omdat dat ze dat heel erg goed at, en de brokken haar wat minder leken te bevallen, zodoende gaf ik voor Nell ook die bakjes cesar mee. Ik spoot haar de medicijnen in de mond, maar de pensionhoudster deed dit door de cesar heen vertelde ze me bij terugkomst.
Van cesar hebben we 2 verschillende soorten. 1 met de vleesbrokken zeg maar, en de andere is in pate vorm omdat Syll (waar het hier dus om gaat) geen grote dingen wegkrijgt, en wat tevens ook de reden is dat zij geen brokken of wat dan ook eet. Zij krijgt alles in zachte vorm zoals van cesar.
Ze had simpelweg precies wat jij al zegt voor de zekerheid even contact op kunnen nemen hoe en wat. Ze had geen sms terug moeten sturen dat het zo goed met ze zich, en dat ze ALLE 3 zo goed aten. Terwijl dat bij thuiskomst dus niet zo bleek te zijn.
Juist omdat de honden verder zo makkelijk in “onderhoud” zijn vertrouw je er gewoon op dat dat kleine stukje aandacht die ze nodig hebben (2x cesar aan beide honden) gewoon gedaan wordt, je verwacht gewoonweg niet dat je een hond terugkrijgt die helemaal uitgemergeld is en niet meer op zijn poten kan zijn van ellende.
En ze gaan er dan ook inderdaad niet meer heen 1x fout kan gebeuren, maar een 2e keer over een veel langere periode gaat er bij ons niet in.
Thanks.
sjef schreef:Vervelend voor jullie dat het met syll niet goed is gegaan. Als je het voor je gevoel niet meer vetrouwd vind om je honden daar te brengen, kun je beter proberen een ander hotel te vinden. Dat honden alleen hun eigen eten en niets anders, gebeurt hier ook, Boomer hongert zich gewoon uit als ze haar eigen eten niet krijgt.
Of je wel of niet je honden meeneemt op vakantie doet helemaal niet ter zake, je bent geen slechte baas als je ze niet meeneemt, evenmin ben je een goede baas als je ze overal mee naar toe sleept.
Inderdaad, en daar ben ik ook mee mee bezig, we hebben vooralsnog een heel jaar te gaan dus dat moet ongetwijfeld wel lukken, en we overwegen ook of het misschien een optie is de honden een volgende keer bij die nicht van mijn vriendin mans te brengen. Voor nu is het gewoon jammer dat het zo gegaan is, want je hebt er gewoon een rot gevoel over dat juist dat stumpertje (zoals wij Syll vaak noemen) geen eten heeft gehad. Voor mensen die makkelijke honden hebben, of in ieder geval honden die makkelijk ander eten eten is het haast niet voor te stellen (zo blijkt wel weer) dat er honden zijn die daar echt apart in zijn, en daadwerkelijk iets anders eten, zoals ook bij jouw boomer.
Ik vind mezelf ook echt geen slechte baas hoor omdat ik ze niet meeneem op vakantie, maar dat gevoel van, wordt je aan de hand van sommige reacties wel nagenoeg door de strot geduwd. Fijn voor andere dat ze hun honden meenemen, niks mis mee, maar ik vertik dat, dat gaat mij gewoon te ver. Zo goed is het voor een hond in mijn ogen ook niet overal mee heen gesleept te worden, maar dat is een andere discussie die er in mijn ogen ook totaal niet toe doet, al lijkt dat andersom wel het geval te zijn.
Maar goed, niet leuk voor jou natuurlijk, maar ben wel blij te lezen dat jij weet wat ik bedoel, omdat jouw hond ook zichzelf uithongert als het zijn eigen voer niet krijgt, die honden zijn er gewoon, en daar moet je goed rekening mee houden, zeker in een hondenhotel.
Gr.smoekie
loony schreef:Nou ik kan aannemen dat al de schadelike stoffen van de cesar uit het klijf van de hond zijn en de hond leeggereinigd is. Dat een hond kan overleven op cesar en frolic verbaasd me al
Aimee schreef:
Wat wil je nou dat men zegt? Het is een dubbel verhaal, daarnaast schrijf je ook nog eens verschrikkelijk verwarrend,
en ik ken dus ook de kant van een pension.
Ook doe je in je posts hiervoor wel alsof de diarree is gekomen door nalatigheid van het pension. En doe je alsof ze je hond een week lang niets hebben voorgeschoteld, daar heb ik gewoon mijn twijfels over, en dat schrijf ik dan ook. Simpelweg omdat ik niet zie wat een pension ermee opschiet om jouw hond niks te eten te geven, behalve een klant die de volgende keer niet meer komt.
Wat ik wil dat men zegt? Gewoon lezen wat er staat, en daar antwoord op geven, en als ik het terug lees staat het er (voor mij) duidelijk genoeg hoor. Zo niet in mijn openingspost, dan later wel door uitleg. Maar men schijnt het leuker te vinden de rol van boeman terug te werpen op een of andere manier, zo lijkt het wel tenminste als ik sommige reacties lees. Ik probeer aan andere te vragen hoe zij hiermee om zouden gaan en ipv daarvan krijg ik diverse verwijten dat ik niet op vakantie had moeten gaan wbt nell (wat niet ter sprake is omdat zij goed was) dat Syll heus wel goed zal hebben gegeten terwijl wij het levende bewijs letterlijk in handen hadden, dat Syll daar volgens de deskundige ineens uitpopt tot een springhond die de overige 52 wkn van het jaar niet kan springen etc etc etc. dat de diarree van de stress is, en niet van het weinige eten. Dat de pensionhoudster het heus wel goed gezien zou hebben ipv de eigenaars zelf die hun honden door en door kennen, en dachten dat de pensionhoudster dit inmiddels ook wel kon.
Dus nogmaals het ging en gaat er om dat Syll de jongste haar bakjes cesar niet van de pensionhoudster heeft gehad, dit terwijl ze de honden al jaren krijgt, en toch echt wel eens zou moeten weten hoe en wat, en zeker nadat haar 2x zowel door mij als door mijn moeder is uitgelegd hoe belangrijk die cesar voor haar is je mag verwachten dat dat ook gebeurt.
Je staat er niet bij stil dat als je terugkomt van vakantie een uitgemergelde hond meekrijgt die bijna niet meer op zijn poten kan lopen van ellende.
Dat diarree gebeuren is voor mij niet eens belangrijk, en wat ik zeg, is dat als een hond geen eten krijgt op een gegeven moment aan de diarre gaat ja, maar het belangrijkste is en blijft dat Syll over alle dagen dus gewoon geen eten heeft gehad. Het lijkt er bij jou en sommige andere niet in te gaan dat dit is gebeurt omdat jullie je vraagtekens stellen wat voor belang de pensionhoudster hierbij zal hebben. Geen belang, en het is ook niet uit kwaadwilligheid gegaan, maar het is wel gebeurt en niet voor de 1ex en dat is het heel kwalijke eraan.
Dus ik doe niet alsof ze Syll een week (is 7 dgn, het gaat hier om 11 dgn btw) ze heeft Syll alle dagen geen eten voorgeschoteld, simpelweg omdat ze niet geluisterd heeft de dag van brengen, zij is in de veronderstelling geweest, en ook dat heb ik hier al meerdere keren verteld dat het reserve bakjes waren voor Nell. Dat is ook wat zijzelf door de telefoon vertelde toen ik haar hierover opbelde.
bernersennenfan schreef:Ik heb je hele topic gelezen en ook jouw informatie, maar kan me nog steeds niet inleven in jouw situatie..
Ook al was je hondje opgeknapt en heb je een gezin die ook iets verwacht in de vakantie, dan nog, nee..dan ga je niet! Of je kiest ( had ik gedaan als hond redelijk was opgeknapt in een situatie waar kinderen in het spel zijn, waaraan het moeilijker uit te leggen is, dat snap ik

) om de honden mee te nemen, naar bv een vakantiehuis waar honden welkom zijn. Je schrijft, ik houd niet van oorden zoals Oostenrijk, maar het gaat er niet om waar jij van houdt als je hond nog steeds jouw zorg nodig heeft. Ik had die verantwoordelijkheid absoluut niet genomen, dit is geen mooi praten, ik heb het zelf vaak bij de hand, want Nebla onze berner heeft extreem heimwee en heeft arthrose dus soms ook aan de medicijnen, vaak gebeurt dit dus, wanneer wij op vakantie willen, maar die laat ik dan zelfs niet aan mijn beste vriendin over. Dan zoeken we een andere vakantiebestemming en gaan ze dus wel mee.
Dat is mijn mening.

Wat jij doet moet jij weten, ik ben jou niet, jij bent mij niet klaar toch. Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat het met Nell goed ging, en als ik daar aan getwijfeld had we inderdaad niet op vakantie zouden zijn gegaan, dus wat deze opmerking er voor de zoveelste keer toe doet mag Joost weten. Misschien om jezelf een oppepper te geven, van kijk “ik ben nou in tegenstelling tot jou een goede baas, ik neem ze mee naar oostenrijk e.o” Prima, doe waar jij je goed bij voelt. Ik voelde me goed en belangrijker de honden ook bij dat pension. Hoeveel honden zijn er die medicijnen nodig hebben, soms het hele jaar door, ik ben wat dat betreft echt wel positief ingesteld dat ik op het kunnen van zo’n pensionhoudster vertrouw die daar ongetwijfeld vaker dan ik mee in aanraking is gekomen (geven van medicijnen)
Jouw hond heeft extreem heimwee en arthrose en daar is bij ons geen sprake van, als onze hond nergens heen zou kunnen door bovenstaande zou het waarschijnlijk ook een heel ander verhaal worden, maar punt is, dat onze hond(en) verder heel makkelijk zijn, zeker als ze met zijn 3en zijn en dat van jou bij ons niet ter sprake is, ook zijn gezondheid staat verder niet ter discussie,want mijn laatste bericht in het medische gedeelte dateert van de woensdag voor vertrek, en toen was er al te lezen dat het goed ging met nell (stukken beter) en vrijdags was er nagenoeg niets meer aan de hand. Uiteraard ook wel in combi van de metacam denk ik dat is gissen, want ze was zoals ze nu nog steeds is, met dat verschil dat ze nu niets meer krijgt, en we de metacam uit voorzorg hebben laten geven. Dus ik snap dat terugkomen op Nell en de vakantie dan ook niet zo goed hoor, maar dat zal dan wel aan mij liggen
Wilma+Barca schreef:Hoi Smoekie,
Voor mij is het duidelijk dat je alle voorzorgsmaatregelen hebt genomen voordat je vertrok. Voer gescheiden en met naametiket afgegeven. Handleiding erbij gedaan en de honden kennen het pension. Op het moment dat je hond diarree kreeg - en dat kan niet anders dan dat dit vrij snel of een paar dagen later gebeurde tijdens het verblijf- had de pensionhoudster de DA moeten inschakelen. Het kan namelijk ook zijn dat er een of ander virus/bacterie op dat terrein rondwaait en ik mag aannemen dat ze dit zo snel mogelijk uitgezocht had willen hebben. Dit heeft ze nagelaten. Om dus direct de stress te koppelen aan diarree is mij iets te kort door de bocht. Bloed en slijm in de ontlasting kan vele oorzaken hebben.
De DA had jouw hondje onderzocht en het verschil van gewichtsafname vrij snel ontdekt. Gewicht bakje Cecar koppelen aan gewicht hondje en je komt al een heel eind. Bij kleine hondje is gewichtsafname van 300gr. al zeer snel zichtbaar laat staan 1100 gr.
Men heeft gewoon niet naar die etiketten gekeken en er al automatisch vanuit gegaan dat dit voor het ene specifieke hondje was bedoeld. Het andere hondje kreeg standaard eten van het pension, die daar verder niet over heeft nagedacht en dit vind ik een verwijtbare fout van het pension. Helemaal als de hondjes daar al vaker zijn gebracht en men gebruik maakt van een computer.
Dat je de hondjes naar een, voor jouw bekend, pension brengt voordat je op vakantie gaat juig ik toe en gooi dus al je schuldgevoelens overboord. Ik zie liever een hond verzorgd achtergelaten in een pension dan dat we weer eens in het bos vastgebonden hondjes tegenkomen omdat de vakantietijd is aangebroken. In dit geval hulde voor je handelen en nog meer klasse dat je alle moeite hebt gedaan om alles in goede banen te leiden.
Daarnaast vind ik het een persoonlijke keuze of je je hond laat verzorgen door een pensionhoudster die je kent, of dat je niet of op bepaalde voorwaarde op vakantie gaat. Jouw keuze is jou niet te verwijten
Laat het even bezinken en maak over een paar dagen een afspraak met de desbetreffende pensionhoudster. Misschien heeft ze een goede verklaring voor het gebeuren waar je wel begrip voor kunt opbrengen maar natuurlijk niet geheel hoeft te accepteren. Het afdoen met: dit was een miscommunicatie komt tweezijdig op mij over. Jij correspondeerde niet goed en daarom kon zij de informatie niet correct verwerken. Dit klopt niet en dat kun je met een onderling gesprek zo de wereld uit helpen. De DA kosten zou ik eisen dat ze dat vergoedt.
Natuurlijk zou ook ik driftig op zoek gaan naar een ander pension en dan daarna lekker op vakantie gaan. Waarom niet! Je betaalt voor de zorg van je hond en dan mag je eisen dat dit correct verloopt.
Ik hoop dat je kanjer al weer de oude is!
Dankjewel dat dat toch even gezegd wordt, want je zou bijna gaan twijfelen aan jezelf als je de reacties van sommige lees, en hoewel ik zelf van mening ben dat wij meer doen dan menig hondeneigenaar zodra een hond naar een hotel/pension wordt gebracht geeft het je toch een nare bijsmaak.
Als ik langs al die kennels loop, zie ik er geen enkele hond (uitzonderingen daargelaten) zitten met een deken,mand of wat dan ook, hoogstens enkele speeltjes, en thats is, verder zijn ze totaal overgeleverd aan een vreemde omgeving met vreemd eten. Wij proberen dat op dusdanige manier te voorkomen door ze hun eigen deken uit de bench mee te geven, door Nell haar eigen mand mee te geven, door ze hun eigen speeltjes en nog belangrijker hun eigen voer en tussendoor stokjes (v pedigree) mee te geven. Dit zoals gezegd in tegenstelling tot 9 van de 10 andere honden die er in het pension verblijven. Dus zo slecht zijn wij toch echt niet. En ik ben blij dat jij al ben je een uitzondering zo is inmiddels wel gebleken dit wel ziet.
Er is duidelijk afgesproken dat mocht er iets met de honden zijn ze naar onze eigen DA kan, of dat de DA langskomt en dat wij bij thuiskomst wel de rekening krijgen dus ja als er idd iets is, verwacht je ook dat dat gedaan wordt. Sowieso staat mijn nr als nr 1 als er iets is omdat ik dat graag zelf als eerste wil weten, en daarnaast zijn er 2 andere nrs daar bekend die gebeld kunnen worden om de honden in geval van nood naar de DA te brengen of wat dan ook.
Wat de precieze reden van de diarree is weet ik niet ,wij vermoeden zelf dat het komt doordat ze dus haar eten niet heeft gehad en uiteindelijk natuurlijk helemaal leeg is, en wat mijn moeder uit ervaring weet met eigen honden als die ziek waren en niets wilde of konden eten (sommige terminaal) is dat ze uiteindelijk slijmerig bloed uit de darmen gooien omdat er niets meer in zit. Dit was over nadat ze thuis weer goed gegeten had, en ze weer gewone ontlasting produceerde. Daarom weet ik ook bijna zeker dat het niets met stress te maken heeft gehad, en ook niet met een virus/bactere op het terrein, al ben ik het met je eens dat zij dit had moeten opmerken en had kunnen uitzoeken waar dat ineens vandaan komt.
Piet (vriend van moeders en eigenaar van Syll) zei direct, maar dan ook echt direct dat Syll veel afgevallen was, zij antwoordde hierop dat ze wel spierpijn zou hebben van al dat gespring van haar (lees gehuppel zoals uitgelegd) en dat we haar maar lekker moesten verwennen als ze weer thuis was. :sst:
Ik denk,en dat hoor ik wel als ik haar persoonlijk confronteer als ik geen antwoord op mijn mail krijg, dat zij geen personeel meer heeft, dat haar relatie op de klippen is gelopen, en dat zij het hotel nu in haar eentje runt, waarvoor alle respect als dat je goed lukt, wat dus niet het geval is. Ze heeft tijdens het brengen denk ik gewoon met haar kop ergens anders gezeten, ze heeft niet goed op de honden gelet in die zin dat ze anders had kunnen en moeten opmerken dat Syll zoveel was afgevallen( dat zie je bij haar direct ) Gaat er dan geen lichtje branden vraag ik me af, of is ze zo druk geweest met van alles en nog wat dat ze dat gewoon niet gezien heeft, ze heeft totaal geen vraagtekens gezet bij de hoeveelheid andere cesar bakjes die zijn meegeven. 11 RESERVEBAKJES??????? Als je nagaat dat de hond net 5 kg weegt is het 1/5 wat ze van haar lichaamsgewicht is kwijtgeraakt en dat is gewoon ontzettend veel, zeker voor zo’n kleine hond.
Ze zal wel naar de etiketten gekeken hebben, anders hadden er van Nell wel bakjes cesar overgebleven, maar ze heeft denk ik niet eens meer opgemerkt dat die andere de paté vorm was ipv de verse vleesbrokken. Wij zijn doorgaans echt niet zo moeilijk hoor, en omdat het vorig jaar toen wij een paar dagen weggingen al niet helemaal goed ging wat het eten geven van syll betreft, hebben we het haar dit keer heel heel erg duidelijk uitgelegd zodat je nagenoeg verzekerd bent dat het wel goed moet gaan. Sommige zeggen dat ik haar een 2e kans had moeten geven (welke ze nu dus heeft gehad), en sommige zeggen dat ze na een eerste keer al niet meer terug zouden zijn gegaan. Ik ga er van uit dat waar gewerkt wordt er fouten worden gemaakt, al moet dat met levende wezens wel heel erg nihil zijn natuurlijk, maar toch fouten maken is menselijk, maar 2x dezelfde fout maken, en dan de 2e maal in een omvang zolas deze (11 dgn) gaat ons, ondanks onze makkelijkheid veel en veel te ver gewoon, en is het vertrouwen nu echt weg, en gaat ze daar dus nooit meer heen.
We gaan weer goed op zoek naar een hotel/pension en ik heb gisteren al een pension gevonden die me wel aanspreekt, en waar we na de vakantiedrukte eens rustig een kijkje gaan werpen of dat misschien iets is voor de honden waar ze goed verzorgd worden. Meer dan wat we nu gedaan hebben hadden we niet kunnen doen, dus het is best wel bitter als men er klaarblijkelijk toch verheugd over is je op de een of andere manier toch een schuldgevoel kan proberen aan te praten. Jouw reactie doet me dan ook echt wel goed.
Begrijp me niet verkeerd hoor,ik speel ook wel eens advocaat van de duivel, als je iets post moet je ook negatieve berichten kunnen ontvangen, maar ik haal het toch echt niet in mijn hoofd om iets wat een ts verteld in twijfel te trekken of daar zelfs lijnrecht tegen in te gaan. Je gaat er van uit dat wat iemand verteld juist is, en dan ga je niet, tenminste ik niet in ieder geval, een of andere betweter spelen die het wel eventjes vanachter een vierkante bril weet door te zeggen dat het allemaal wel mee zal vallen etc etc etc
Wat de pensionhoudster betreft, haar verklaring was dat ze in de veronderstelling was dat het reservebakjes voor Nell waren en dat dat dus de reden is geweest dat ze Syll geen eten heeft gegeven. Kortom miscommunicatie dus, en daar waar ik misschien te kort geschoten kan zijn wat betreft de uitleg over Nell en Syll, is mijn moeder dat zeer zeker niet geweest, die heeft haar er nog op gewezen dat Syll de laatste keer ook maar 2x een bakje heeft gehad ipv 4 en zij verzekerde haar dat dat niet nog een keer zou gebeuren en wist ook niet meer te vertellen wat de vorige keer de reden was dat Syll ze niet zou hebben gehad.
Dus miscommunicatie met mij, prima, daar houden we het dan op, maar 2x? Ze is er op het moment van brengen gewoon niet bij geweest met haar hoofd waardoor er wat Syll betreft niets van is blijven hangen bij haar.
Ik heb haar dan ook een heel nette mail gestuurd, dat we eigenlijk voornamelijk een welgemeend excuus wilde en liefst ook restitueren (of een deel) van het bedrag wat mijn moeder heeft moeten betalen voor het verblijf van Syll in het hotel.
Dus ja inderdaad op zoek naar een ander pension, zodat we volgend jaar weer met een gerust hart op vakantie kunnen gaan zoals we altijd al deden.
Onze kanjer is inderdaad gelukkig alweer een heel eind opgeknapt. Ze heeft de eerste paar dagen aardig wat porties op en komt al weer goed aan, dus dat komt gelukkig wel weer goed, wat dat betreft knappen honden sneller op dan mensen.
Thanks voor je reactie,
Groetjes smoekie
.
nance schreef:smoekie schreef:
Vorig jaar ging het ook niet helemaal goed met de bakjes voor Syll en was ze ook al afgevallen, maar nu was ze bijna 1100 gr afgevallen. Wetende dat ze net 5 kg weegt, is dat voor 11 dgn natuurlijk wel heel erg veel.
Waarom breng je haar dan alsnog daarheen?
Dat gaat mijn verstand te boven....
Omdat het de vorige keer om een paar dagen ging en er gelukkig niet zo heel veel aan de hand was nog met Syll, en daarbij geven wij iemand graag een 2e kans, want waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, en je gaat er dan van uit dat het een 2e keer niet meer zal gebeuren. Jammer genoeg bleek ons vertrouwen in haar wat Syll betreft dus ongegrond, en tja, nu is dat vertrouwen dus wel geschaad en weg, en zo dus ook de honden uit haar pension.
Zo heel veel verstand heb je daar niet voor nodig hoor. Vind het trouwens wel frappant te lezen dat waar de 1 zegt dat je mensen (pensionhoudster in dit geval) een 2e kans moet geven, er dus ook mensen zijn (jij dus) die zeggen dat je direct je hond er nooit meer heen zou hebben gebracht, en dat dit je verstand te boven gaat.
Ik heb wat dat betreft gegrond of ongegrond iets meer vertrouwen in de mens en kundigheid van sommige dat ik(wij in dit geval) toch nog positief zijn gebleven omdat het voorgaande jaren dus wel altijd goed was gegaan. Helaas is het vertrouwen in haar dus nu na deze 2ex wel dusdanig geschaad dat dat vertrouwen nu dus volledig weg is, dus tja welk verstand beter werkt? Die van jou of die van ons laten we maar in het midden. :sst: