Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asiel zoekt eigenaar vastgebonden hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gos
Zeer actief

Re: Asiel zoekt eigenaar vastgebonden hond

Ongelezen bericht door Gos »

Het blijft natuurlijk intriest, maar ik ben het met Marc eens dat het beter zo kan gebeuren, en ruim voor de bevalling. Nu zal de hond in ieder geval de nodige zorg krijgen rondom de bevalling. Beter zo dat de hond houden als je er echt geen geld voor hebt, niet alleen voor de voeding maar ook voor eventuele DA-kosten.

Neemt niet weg dat het beter helemaal niet had kunnen gebeuren inclusief dracht, maar goed, dat verander je nu niet meer.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

S@ndr@ schreef:ze zullen hun hond dan niet dumpen waar een heleboel mensen lopen natuurlijk
dam doe je het maar 's ochtends om 5 uur een keer. Zolang je fiets er gejat kan worden kun je ook je hond er wel dumpen zonder gezien te worden, lijkt me zo.
Volgens mij wil een groot deel van die mensen helemaal niet dat hun dier gevonden wordt, anders zou je er toch wel iets nozeler mee om gaan.

Natuurlijk is gratis en legaal afgeven bij een asiel makkelijker. Maar dat betekent niet dat diep in het Grote Buitenbos laten creperen het enige alternatief is.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als het je verder koud laat wat ermee gebeurt, als je er maar vanaf bent :oeps:
marktplaats kan ook, staan er alweer genoeg, gratis af te halen

het ging erom de drempel lager te maken naar het asiel toch?
zodat die dieren goed terecht kwamen en nog een kans zouden krijgen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Als je werkelijk in geldnood zit, en je neemt zelf contact op met de dierenbescherming, dan komen ze bij je langs, laten je een afstandsverklaring tekenen, en dan betaal je niets.
Dus als je echt wilt dat je hond naar het asiel gaat terwijl je geen cent meer kunt missen, dan is er gewoon een oplossing.
Mijn beste vriend heeft niets betaald, toch zit zijn hond nu in het asiel via de hulp van de dierenbescherming.

Waar geen geld is, is geen geld.
En ze laten de hond dan echt niet zitten terwijl ze weten dat hij geen voedsel meer zal krijgen en geen medische verzorging.
:zweep:
S@ndr@
Zeer actief

en jij denkt dat iedereen daarvan op de hoogte is,

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat ook niet bedacht zou hebben de DB doet niet zo heel veel namelijk hier :U:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nee, ik denk absoluut niet dat iedereen daarvan op de hoogte is.
Maar als je in zo'n situatie zit, dan probeer je toch alles?
Dan ga je toch bedenken wat je kunt doen om je hond zonder kosten (die je niet kunt betalen) toch onder te laten brengen?
Dan ga je toch vanzelf instanties bellen met de vraag wat ze voor je kunnen doen?
:zweep:
S@ndr@
Zeer actief

Paulala schreef:Nee, ik denk absoluut niet dat iedereen daarvan op de hoogte is.
Maar als je in zo'n situatie zit, dan probeer je toch alles?
Dan ga je toch bedenken wat je kunt doen om je hond zonder kosten (die je niet kunt betalen) toch onder te laten brengen?
Dan ga je toch vanzelf instanties bellen met de vraag wat ze voor je kunnen doen?
sommige mensen wel ja, als ze van hun hond houden, anderen willen er alleen maar zo snel mogelijk vanaf.
jij bent misschien heel creatief in het bedenken van oplossingen, maar dat is niet aan iedereen voorbehouden helaas :roos:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Walgelijk :kotz:

Maar daarentegen heeft hij de hond niet met een dikke steen om de nek het water ingepleurd. Dus daar valt anderzijds ook weer wat voor te zeggen. Je weet nooit vanaf deze kant wat de reden is geweest dat de hond bij het asiel gedumpt is. Beter op deze manier een krantenkop lezen, dan een krantenkop zwangere staff opgevist :boos:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk eerlijk gezegd ook dat de eigenaar hoopte op een dierenliefhebber die de hond meteen in huis zou nemen. Als ik heel eerlijk ben gaat de eerste reu die ik met een briefje om de nek vind ook met mij mee en dan blijft hij ook als het klikt met de dames. Ik heb geen weerstand tegen misstanden en lieve hondenogen. Veel mensen niet en ik ken genoeg gevonden honden die nooit meer weggegaan zijn. Dat is een beter traject dan via het asiel. Direct mee met de vinder en zijn hond en op naar de gouden mand.

Laatst zag ik een doos naast de weg staan om 08:00 uur smorgens bij ons op de 80 km weg. Gelukkig zat er niks in maar als daar een lief reutje in had gezeten dan had hij meteen een thuis gehad :oohja: :roll: :mrgreen:
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Vroeger werd er te weinig afstandgeld gevraagd. Daardoor waren wij bijna failliet. Met het nieuwe beleid nu betalen mensen meer. Een stuk meer.
Er worden nu overigens zeker niet meer en ook niet minder dieren gedumpt. Eigenlijk iedereen die we aan de telefoon krijgen hebben het er voor over. Een ander gaat ergens anders kijken.
Ook toen er bijna niks voor werd gevraagd deden de mensen moeilijk.

En ke krijgt voor een afstandsdier ook wel wat geld als asiel. Maar je moet alle kosten dekken, want het overgrote deel is vondeling. En ook die katten moet geneutraliseerd worden. Gechipped geent. De honden moeten een chip en een enting. Medicijnen, schoonmaken, voer, noem maar op. Materiaal om alles te onderhouden, spullen voor schoonmaken.

En je krijgt als asiel per gemeente zoveel cent per inwoner. Dat klopt. Maar dat is bij lange na niet dekkend voor alle kosten die er zijn. Dus ja, de afstandkosten zijn zeker nodig.

Groetjes Marieta
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gelukkig is de hond op een plek achter gelaten waar deze zeker gevonden zou worden...tis heel sneu maar nu wordt er tenminste voor d ehond en puppies gezorgt.. mss kunnen de pups nog weggehaald worden ???
Ik vind d ehond er niet slecht uitzien hoor.
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik hoop iig dat ze niet geplaatst wordt terwijl ze zwanger is. Ik neem aan van niet. Of naar een gastgezin en laten komen, of weghalen en plaatsen. Ligt er helemaal aan hoe ver ze is natuurlijk.

Groetjes Marieta
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”