Het is je vergevenMoos schreef:sorryPaulala schreef:Was een beetje sarcastisch bedoeld van mijMoos schreef:
Nou, zo uit het blote hoofd hebben we al twee incidenten met andere rassen, uit de media, op kunnen hoesten hoordat begrijp jij toch wel
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stafford valt kind aan
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: Stafford valt kind aan

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ken het verhaal van een tante van mij wiens zuster door haar eigen (mannelijke baas lag in het ziekenhuis) ierse setter flink is toegetakeld... de hond wilde niet mee uitgelaten worden.. toen ze wat meer dwang uit wilde oefenen vloog hij haar aan.. een buurman hoorde haar gillen en heeft met de grootste moeite.. een dikke houten plank de hond van haar af moeten slaan.. de vrouw was ernstig verwond.. hond was nooit eerder aggressief geweest..Inge O schreef:aanvallen zoals in meerdere keren hard bijten met serieuze verwondingen?Wil de hond schreef:Toevallig, (alhoewel, toevallig?) heb ik afgelopen zaterdag gesproken met een paar eigenaars van een Yorkie wiens gedrag redelijk lijkt op het gedrag van de onderhavige zgn. Stafford uit het knipseltje van tante Nanna.Inge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.
sorry voor de politiek vreselijk incorrecte opmerking, maar zo is het gewoon.
En alweer niet geheel toevallig is het niet de eerste keer dat ik met eigenaars van zomaar een ras praat wiens hond soortgelijke neigingen heeft. Ik heb al zoveel verschillende honden meegemaakt die "zomaar" mensen/kinderen/honden/paarden/auto's/fietsen/autobussen etc aanvallen...
dan ben ik toch blij dat ik alleen de braverds lijk te kennen.
Verder ken ik gelukkig in mijn omgeving geen enkel ras dat uit het niets een mens aanvalt en het als prooi ziet.. zo lees ik dit verhaal eerlijk gezegd.. het jongetje werd meegesleurd en her en der gebeten.. vreselijk voor dat kind.. en als het inderdaad waar is dat de hond ook nooit eerder een mens heeft aangevallen of mensaggressief is vind ik het ook erg voor de eigenaren...
Kan me in Belgie ook niets bij de wet voorstellen dat honden nergens los mogen lopen.. dan werk je denk ook in de hand dat mensen met grote tuinen de honden alleen daar binnen houden..
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Tja maar als een labrador een beetje gemeen kijkt is het al meteen een pitbull, andersom zal dat minder snel gaanMoos schreef:Hoe kom je daar nou bij? Dat van die Duitse Doggen was in ieder geval op het journaal hoorAnne Panne schreef: omdat dat kind wel dood is gebeten door dat beest.. en dan is het schijnbaar wel interresant genoeg om dat ergens op pagina 13 te plaatsen![]()
![]()
Als het gegaan was om een blauwe plek was dit vast ook niet in het nieuws gekomen. Jochie was alleen bewusteloos geraakt, en had meerdere zware verwondingen. Dus tja.er worden dagelijks mensen gebeten door honden.. door stomme ongelukken en/of onopgevoede honden
maar het valt wel op dat er alleen maar stukjes in de krant komen als het een staffie oid betreft
Daarnaast gebeurde dit dus niet in huizelijke kring, maar op straat. En ik wed dat als een Labje midden op straat een vreemd kind flink te grazen neemt dat dat ook echt wel in een krant komt
- Moos
- Zeer actief
Maar dat heb je ook met andere rassen. Kan je het ook om gaan draaien, misschien waren die Duitse Doggen eigenlijk wel Amerikaanse StaffordsValerie schreef:
Tja maar als een labrador een beetje gemeen kijkt is het al meteen een pitbull, andersom zal dat minder snel gaanAlles wat er een beetje "eng" uit ziet in leken ogen is het meteen een pitbull en tegenwoordig word er ook iets vreemds van het woord stafford gemaakt want tja het is toch 1 pot nat. Maar hoe vaak is het niet voorgekomen dat het een compleet ander ras/kruising/bastaard was? Volgens mij zeker 99 van de 100 keer, vandaar dat zo een krantenberichtje inderdaad stemming makerij is en complete onzin imo.
Ik geloof direct hoor dat de rassenkennis van 'de media' niet erg groot is, en ook wel dat ze redelijk snel van iets wat lijkt op een Stafford/Pit een Stafford/Pit maken. Maar een chihuahua gaan ze geen Stafford of Pittbul noemen, en een Labje of een Setter vast ook niet.
Daarnaast denk ik dus dat juist een volwassen page pup die op straat een vreemd kind doelbewust grijpt heel interessant materiaal is voor kranten.

- Valerie
- Zeer actief
Werd Ben ook niet ooit eens pitbull genoemdMoos schreef:Maar dat heb je ook met andere rassen. Kan je het ook om gaan draaien, misschien waren die Duitse Doggen eigenlijk wel Amerikaanse StaffordsValerie schreef:
Tja maar als een labrador een beetje gemeen kijkt is het al meteen een pitbull, andersom zal dat minder snel gaanAlles wat er een beetje "eng" uit ziet in leken ogen is het meteen een pitbull en tegenwoordig word er ook iets vreemds van het woord stafford gemaakt want tja het is toch 1 pot nat. Maar hoe vaak is het niet voorgekomen dat het een compleet ander ras/kruising/bastaard was? Volgens mij zeker 99 van de 100 keer, vandaar dat zo een krantenberichtje inderdaad stemming makerij is en complete onzin imo.
![]()
![]()
Ik geloof direct hoor dat de rassenkennis van 'de media' niet erg groot is, en ook wel dat ze redelijk snel van iets wat lijkt op een Stafford/Pit een Stafford/Pit maken. Maar een chihuahua gaan ze geen Stafford of Pittbul noemen, en een Labje of een Setter vast ook niet.
Daarnaast denk ik dus dat juist een volwassen page pup die op straat een vreemd kind doelbewust grijpt heel interessant materiaal is voor kranten.
- Moos
- Zeer actief
Voor zover ik weet stond Ben nooit in de krant met een bijtincident.Valerie schreef:
Werd Ben ook niet ooit eens pitbull genoemd
Ik kwam toevallig van de week iemand tegen die me vroeg wat voor ras Vera was, en op mijn "een Golden Retriever" verbaasd uitriep "meen je dat nou? Daar lijkt ze helemaal niet op!"
Uiteindelijk eindigde het gesprek met dat ze misschien als ze ouder werd nog wat op een Golden zou gaan lijken. Dus tja, mensen die rare dingen in je hond zien heb je overal
Dat betekent niet dat 'de media' bijna alle chihuahua's en Setters en Labjes ook Pittbulls noemt. Blijkt alleen al uit de incidenten met de Duitse Doggen en Husky.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Volgens mij heeft Inge het niet over de honden die daadwerkelijk in beslag genomen worden, maar de honden die uberhaupt op een dergelijke manier tekeergaanduitse herder schreef:Precies, het zijn toch bepaalde type honden die volgens mij in beslag genomen worden, niet een golden die bijt, eerder een staffie/pitje die bijtInge O schreef:ik heb eerlijk gezegd nog nooit van een golden gehoord die op dit soort manier tekeer ging - of bij uitbreiding ook niet van een shih tzu, een cavaliertje of een weimaraner, om er maar een paar te noemen die je ook vaak genoeg ziet.
sorry voor de politiek vreselijk incorrecte opmerking, maar zo is het gewoon.

- pammetje
- Zeer actief
vind het heel triest voor het kind
hoop dat de verwondingen mee vallen
hoop dat de verwondingen mee vallen

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1
Mijn tante had een (broodfok) Golden pup die ze weggedaan had omdat ze hem niet vertrouwde. Dat beest had bij zijn nieuwe huis toen op 1 dag 4 mensen gebeten, die allemaal richting ziekenhuis mochten en was niet meer voor rede vatbaar. Hoe het kan? Geen idee en dit is toch wel een jaar of 15 terug.
Punt is alleen, ik was 9 / 10 jaar op dat moment. Specifieke details weet ik er dus ook echt niet van. Alleen dat het om een Golden ging en dat het echt vrij ernstig was.
Punt is alleen, ik was 9 / 10 jaar op dat moment. Specifieke details weet ik er dus ook echt niet van. Alleen dat het om een Golden ging en dat het echt vrij ernstig was.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Triest hoor, als het werkelijk zo gebeurd is.
Een hond die echt 'out of the blue' zo aanvalt, zou van mij (hoe verdrietig ook) ook een enkeltje dierenarts krijgen.
Ik heb geen flauw idee of je bij een Pit hier meer risico op hebt. Naar mijn weten zijn deze honden juist erg mensvriendelijk.
De enige keer dat ik, zeer betrouwbaar en dichtbij, gehoord heb dat een hond een mens aanviel, was een Mechelaar. Verder gelukkig nog nooit.
Een hond die echt 'out of the blue' zo aanvalt, zou van mij (hoe verdrietig ook) ook een enkeltje dierenarts krijgen.
Ik heb geen flauw idee of je bij een Pit hier meer risico op hebt. Naar mijn weten zijn deze honden juist erg mensvriendelijk.
De enige keer dat ik, zeer betrouwbaar en dichtbij, gehoord heb dat een hond een mens aanviel, was een Mechelaar. Verder gelukkig nog nooit.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Ik vraag me dan echt af wat er moet gebeuren of wat er aan de hand is waardoor een, zelfs overdreven mensvriendelijk ras zo compleet uit z'n plaat te laten gaan. Of zit er soms toch echt iets in het ras of in bepaalde lijnen waardoor je dit soort buitensporige reacties krijgt?Caro. schreef: Ik heb geen flauw idee of je bij een Pit hier meer risico op hebt. Naar mijn weten zijn deze honden juist erg mensvriendelijk.
Of bestaat er bij een stafford (ik generaliseer nu even) alleen maar zwart en wit en geen grijs, ook geen grijs in hun communicatie? Dat als er een grens bereikt is dat ze meteen voor de volle 100% los gaan?
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Mijn idee maar hoor, maar iedere hond kan doordraaien. Oftewel door een aangeboren 'karakterfout', een medische kwestie óf opvoeding.Tamara. schreef:Ik vraag me dan echt af wat er moet gebeuren of wat er aan de hand is waardoor een, zelfs overdreven mensvriendelijk ras zo compleet uit z'n plaat te laten gaan. Of zit er soms toch echt iets in het ras of in bepaalde lijnen waardoor je dit soort buitensporige reacties krijgt?Caro. schreef: Ik heb geen flauw idee of je bij een Pit hier meer risico op hebt. Naar mijn weten zijn deze honden juist erg mensvriendelijk.
Of bestaat er bij een stafford (ik generaliseer nu even) alleen maar zwart en wit en geen grijs, ook geen grijs in hun communicatie? Dat als er een grens bereikt is dat ze meteen voor de volle 100% los gaan?
Overigens denk ik wel, dat er bij bepaalde rassen minder 'grijs' is. Persoonlijk zie ik dat verschil al heel duidelijk bij mijn twee rassen: bij Puch is heel veel grijs, bij Kaya is het veel meer wit of zwart (of helemaal goed of helemaal niet goed).
Geen idee of dat bij een Pit nog duidelijker aanwezig is.
Echt zonder voorafgaand contact een mens (kind) aanvallen, lijkt mij wel zeer uitzonderlijk en er moet dan iets goed mis zijn met de hond.
Wie weet wat de achtergrond van het beestje is? Wellicht zwaar mishandeld, ingezet voor gevechten, gepest tot en met, toch die uitzonderlijke hersentumor... je weet het stomweg niet.
Behalve dan dat zo'n hond m.i. niet in deze maatschappij kan functioneren.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik vind het echt bizar wat ik allemaal hoor, ik heb dit soort dingen zo extreem echt nooit meegemaakt met Staffies.
Zelfs niet Staffies die bij drugsverslaafden zitten, echt eerlijk waar. (want ik ken ze)
Als er een kind valt en mijn honden zijn in de buurt, dan komen ze kijken of het wel goed gaat, krijgt het kind een dikke lebber en kan weer lachen.
En dan kwispelen de honden weer.
Het zijn zulke gevoelige honden, zo ontzettend lief voor mensen en vooral kinderen.
Ik vraag me echt af wat voor opvoeding de honden hebben gehad als ze zo eng reageren.
Ik zou met zo'n hond niet over straat durven zonder muilkorf, doodeng!
En dan maakt het me niet uit wat voor ras het is.
Maar ik weet wel dat juist omdat Staffies zo gevoelig en zo zacht zijn van karakter, je ze makkelijk kunt 'breken'.
Ze zien er nml zo stoer uit, en als je een Staf te hardhandig en te grof (harde stem etc.) opvoedt, weet ik niet wat dit met zo'n hond doet, maar ik kan me voorstellen dat hij zich raar kan gaan gedragen.
Een Staf wordt graag bij alles betrokken binnen het gezin.
Ze voelen zich snel buitengesloten, misschien dat zo'n hond wel onnodig vaak is weggehouden bij kinderen en steeds is weggetrokken etc.
Ook het opsluiten in een andere kamer als er kinderen over de vloer komen kan voor een Staf een reden zijn om kinderen als bedreiging te ervaren. Want de hond krijgt tenslotte 'straf' telkens als er kinderen zijn.
Dus een kind moet weg, want dan mag de hond weer deelnemen aan het gezinsleven.
Als de hond heel af en toe weg wordt gezet zal dit niet snel gebeuren, maar wel als het altijd is als er een kind over de vloer komt.
Wij hebben onze honden altijd overal bij betrokken, elke baby die hier binnen is geweest, elk kind, bij alles mochten ze komen snuffelen, en we hebben kinderen ook altijd een koekje laten geven.
Kinderen zijn dus leuk, en worden geaccepteerd.
Het heeft altijd tegen mijn gevoel ingedruist om de honden weg te zetten als er een kind kwam, ik heb het altijd logisch gevonden dat ze dan het kind zouden koppelen met opsluiting, en dat wilde ik voorkomen.
Zelfs toen dat bijna een ruzie met mijn vader tot gevolgd had op mijn verjaardag, want hij vond het maar eng met mijn baby nichtje die in een maxicosi op de vloer stond.
De honden kwamen even gedag zeggen, likte een keer aan haar handje en gingen toen hun eigen gang.
Tja, het was toen net op het nieuws geweest van die Staf/pit bij een oude vrouw die haar kleinzoontje gegrepen had en meegesleurd naar de tuin.
Dus volgens mijn vader: 'hoorde je het maar al te vaak'
Ik heb hem toen uitgelegd dat hij heel de achtergrond niet wist waarom dat kind gegrepen was door de hond.
En dat hij dat niet moest vergelijken met mijn honden.
Ook heb ik hem verteld wat ik hier boven heb geschreven.
Gelukkig klonk dat uiteindelijk wel logisch in zijn oren, want anders had ik hem op dat moment mijn huis uit gezet, want ik begon echt boos te worden dat hij me niet vertrouwde.
Ik sluit gewoon mijn honden niet buiten, ik weet dat ze dan down worden, en ik ga het risico niet lopen dat ze dan een kind als boosdoener zien met alle gevolgen van dien.
Tenzij een kind echt heel bang is, dan zet ik de honden eventueel in de bench of in de slaapkamer.
Maar probeer ik dan al te doen voor het kind in zicht is, zodat de honden dat niet koppelen.
Zelfs niet Staffies die bij drugsverslaafden zitten, echt eerlijk waar. (want ik ken ze)
Als er een kind valt en mijn honden zijn in de buurt, dan komen ze kijken of het wel goed gaat, krijgt het kind een dikke lebber en kan weer lachen.
En dan kwispelen de honden weer.
Het zijn zulke gevoelige honden, zo ontzettend lief voor mensen en vooral kinderen.
Ik vraag me echt af wat voor opvoeding de honden hebben gehad als ze zo eng reageren.
Ik zou met zo'n hond niet over straat durven zonder muilkorf, doodeng!
En dan maakt het me niet uit wat voor ras het is.
Maar ik weet wel dat juist omdat Staffies zo gevoelig en zo zacht zijn van karakter, je ze makkelijk kunt 'breken'.
Ze zien er nml zo stoer uit, en als je een Staf te hardhandig en te grof (harde stem etc.) opvoedt, weet ik niet wat dit met zo'n hond doet, maar ik kan me voorstellen dat hij zich raar kan gaan gedragen.
Een Staf wordt graag bij alles betrokken binnen het gezin.
Ze voelen zich snel buitengesloten, misschien dat zo'n hond wel onnodig vaak is weggehouden bij kinderen en steeds is weggetrokken etc.
Ook het opsluiten in een andere kamer als er kinderen over de vloer komen kan voor een Staf een reden zijn om kinderen als bedreiging te ervaren. Want de hond krijgt tenslotte 'straf' telkens als er kinderen zijn.
Dus een kind moet weg, want dan mag de hond weer deelnemen aan het gezinsleven.
Als de hond heel af en toe weg wordt gezet zal dit niet snel gebeuren, maar wel als het altijd is als er een kind over de vloer komt.
Wij hebben onze honden altijd overal bij betrokken, elke baby die hier binnen is geweest, elk kind, bij alles mochten ze komen snuffelen, en we hebben kinderen ook altijd een koekje laten geven.
Kinderen zijn dus leuk, en worden geaccepteerd.
Het heeft altijd tegen mijn gevoel ingedruist om de honden weg te zetten als er een kind kwam, ik heb het altijd logisch gevonden dat ze dan het kind zouden koppelen met opsluiting, en dat wilde ik voorkomen.
Zelfs toen dat bijna een ruzie met mijn vader tot gevolgd had op mijn verjaardag, want hij vond het maar eng met mijn baby nichtje die in een maxicosi op de vloer stond.
De honden kwamen even gedag zeggen, likte een keer aan haar handje en gingen toen hun eigen gang.
Tja, het was toen net op het nieuws geweest van die Staf/pit bij een oude vrouw die haar kleinzoontje gegrepen had en meegesleurd naar de tuin.
Dus volgens mijn vader: 'hoorde je het maar al te vaak'
Ik heb hem toen uitgelegd dat hij heel de achtergrond niet wist waarom dat kind gegrepen was door de hond.
En dat hij dat niet moest vergelijken met mijn honden.
Ook heb ik hem verteld wat ik hier boven heb geschreven.
Gelukkig klonk dat uiteindelijk wel logisch in zijn oren, want anders had ik hem op dat moment mijn huis uit gezet, want ik begon echt boos te worden dat hij me niet vertrouwde.
Ik sluit gewoon mijn honden niet buiten, ik weet dat ze dan down worden, en ik ga het risico niet lopen dat ze dan een kind als boosdoener zien met alle gevolgen van dien.
Tenzij een kind echt heel bang is, dan zet ik de honden eventueel in de bench of in de slaapkamer.
Maar probeer ik dan al te doen voor het kind in zicht is, zodat de honden dat niet koppelen.

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
en vandaag was het eens geen Stafford of Pitbull..., maar even triest voor het kind
Gisteren vermeldde "de redactie" het ras van de hond (staff) niet, vandaag wel (euuuhhh hoezo omgekeerde discriminatie
)
bron: de redactie
"Meisje van vier jaar aangevallen door hond di 14/07/2009 - 07:26
Een meisje van vier jaar is gisteren in Poperinge aangevallen en ernstig verwond door een hond. Dat schrijft het de krant Het Laatste Nieuws.
Het kindje was met haar stiefmoeder in het huis van vrienden de honden eten gaan geven. Eén van de honden, een Newfoundlander, had zelf een deur geopend en viel het kind aan dat in de woonkamer wachtte.
Het meisje en haar stiefmoeder werden gebeten. Het kindje werd gisteren nog geopereerd en is niet in levensgevaar."
Gisteren vermeldde "de redactie" het ras van de hond (staff) niet, vandaag wel (euuuhhh hoezo omgekeerde discriminatie
Een meisje van vier jaar is gisteren in Poperinge aangevallen en ernstig verwond door een hond. Dat schrijft het de krant Het Laatste Nieuws.
Het kindje was met haar stiefmoeder in het huis van vrienden de honden eten gaan geven. Eén van de honden, een Newfoundlander, had zelf een deur geopend en viel het kind aan dat in de woonkamer wachtte.
Het meisje en haar stiefmoeder werden gebeten. Het kindje werd gisteren nog geopereerd en is niet in levensgevaar."
Laatst gewijzigd door -Mieke- op 14 jul 2009 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

-
S@ndr@
- Zeer actief
ik zit me echt af te vragen of dat een kwestie van opvoeding is, er zit een schroefje los aan zo`n hond
( waarschijnlijk wel meer dan één)
daar zou ik ook niet mee over straat willen
is toch doodeng
daar zou ik ook niet mee over straat willen
is toch doodeng
-
Marion.
Wat dus weer Marloes haar vermoeden billijker doet maken, dat het júist als het bv een Golden oid is dat dat júist meer sensatiewaarde heeft...paulemieke schreef:en vandaag was het eens geen Stafford of Pitbull..., maar even triest voor het kind![]()
Gisteren vermeldde "de redactie" het ras van de hond (staff) niet, vandaag wel (euuuhhh hoezo omgekeerde discriminatie)
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ik ken persoonlijk geen enkele staff of pit die ooit een kind of eigenaar of volwassene zo uit het niets heeft aangevallen. MIjn eigen ervaring met die honden is dat je er bij wijze van spreke alles mee kunt doen, en zelfs dan doen ze nog niets. Kinderen al helemaal. Als je foto's zou zien van de honden samen met de kinderen (vroeger) kun je je echt niet voorstellen dat ze dergelijke dingen zouden kunnen doen.
De honden lagen letterlijk tegen de kinderen aan op de bank en lieten zich in de slaap van de kinderen nog van de bank aftrappen, om vervolgens heel heel zachtjes weer terug op de bank te komen, en zo te gaan liggen dat het kind er niet van af kon rollen. De hond op de grond, en de kinderen loslopend leverde aardig wat plezier op, zowel voor de kinderen, als voor de hond. Dingen in ieder geval die ik zelf nooit bij andere heb gezien die honden van een ander ras hadden. Of ze emotioneel "snel" kunnen breken zoals Pammetje net zei? Misschien wel, ik heb het zelf in ieder geval nooit meegemaakt terwijl je toch juist met je stem(andere toon dan je normaal hebt) er voor moet zorgen dat de honden dermate onder commando staan dat ze goed naar je luisteren wat zeker belangrijk is in een gezin met veel kinderen.
Zelf heb ik het idee dat de honden misschien toch soms wel wat doorgefokt zijn dat ze weer vaker in het nieuws komen vanwege bijt incidenten.
De honden lagen letterlijk tegen de kinderen aan op de bank en lieten zich in de slaap van de kinderen nog van de bank aftrappen, om vervolgens heel heel zachtjes weer terug op de bank te komen, en zo te gaan liggen dat het kind er niet van af kon rollen. De hond op de grond, en de kinderen loslopend leverde aardig wat plezier op, zowel voor de kinderen, als voor de hond. Dingen in ieder geval die ik zelf nooit bij andere heb gezien die honden van een ander ras hadden. Of ze emotioneel "snel" kunnen breken zoals Pammetje net zei? Misschien wel, ik heb het zelf in ieder geval nooit meegemaakt terwijl je toch juist met je stem(andere toon dan je normaal hebt) er voor moet zorgen dat de honden dermate onder commando staan dat ze goed naar je luisteren wat zeker belangrijk is in een gezin met veel kinderen.
Zelf heb ik het idee dat de honden misschien toch soms wel wat doorgefokt zijn dat ze weer vaker in het nieuws komen vanwege bijt incidenten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Marion.
En dat ze over het algemeen wat 'stoerdere' baasjes hebben dan een GoldenNanna schreef:Misschien is het wèl zo dat dit ras wat dit soort zaken betreft eerder te triggeren is door foute behandeling.
- nero
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jack russell
Maar kan het dan niet zo zijn dat zoals je het "red cocker syndroom" en het "golden rage syndroom" hebt er ook zoiets bij staffords voorkomt?
Of zeg ik nu iets geks ?
Of zeg ik nu iets geks ?

Laatst gewijzigd door nero op 14 jul 2009 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.

- Valerie
- Zeer actief
Deze krantenberichten gaan NIET over staffords laat dat even heel duidelijk zijn
Ze gaan geen stambomen controleren. Daarnaast is vaker na zo een berichtje gebleken dat het ineens om een spaanse import kruizing ging om maar een voorbeeldje te noemen.
Deze berichten gaan niet over de met stamboom gefokte stafford rassen, heeft dus niets met "de stafford" te maken.
Het zou best een of andere boomloze bastaard broodfok pitbull achtige kunnen gaan die zie je ook genoeg in asiels zitten.
In de echte rassen zitten helemaal geen agressieproblemen wegens mensen. Wat er met de kruizingen en boomloze aan de hand is geen idee, zal wel niet door het beste volk aangekocht worden en ook niet met de beste bedoelingen. Of met zn alle in een vrachtwagen vanuit Polen meegenomen, en wat daar gebeurt is ook geen zuivere koffie. Over de broodfok bull terriers hoor je ook vaker dat ze "uit het niets" ineens mensen bijten.
Deze berichten gaan niet over de met stamboom gefokte stafford rassen, heeft dus niets met "de stafford" te maken.
Het zou best een of andere boomloze bastaard broodfok pitbull achtige kunnen gaan die zie je ook genoeg in asiels zitten.
In de echte rassen zitten helemaal geen agressieproblemen wegens mensen. Wat er met de kruizingen en boomloze aan de hand is geen idee, zal wel niet door het beste volk aangekocht worden en ook niet met de beste bedoelingen. Of met zn alle in een vrachtwagen vanuit Polen meegenomen, en wat daar gebeurt is ook geen zuivere koffie. Over de broodfok bull terriers hoor je ook vaker dat ze "uit het niets" ineens mensen bijten.
- Valerie
- Zeer actief
Als ze de stamboom erbij hadden konden ze op zn minst de rasnaam correct spellenNanna schreef:Ah, jij was erbij?. Graag verneem ik je bron waaruit je weet dat het hier beslist niet om een stamboomhond gaat.Valerie schreef:Deze krantenberichten gaan NIET over staffords laat dat even heel duidelijk zijnDeze berichten gaan niet over de met stamboom gefokte stafford rassen, heeft dus niets met "de stafford" te maken.
Het zou best een of andere boomloze bastaard broodfok pitbull achtige kunnen gaan.
- Valerie
- Zeer actief
Zoals ik al eerder vermeldde hoor je achteraf ineens dat het om een ander ras of type hond gaat dan in het eerste krantenbericht vermeld. Stafford of pitbull is tegenwoordig gewoon erg makkelijk te schrijven, en aangezien het erg duidelijk is dat de feiten in het eerste bericht niet gecontroleerd zijn neem ik absoluut niet aan dat dit of elk ander krantenbericht ook daadwerkelijk om een stafford gaat.
En natuurlijk, een staffordachtige kan ook mensen bijten of agressief zijn tegen mensen maar de gemiddelde mens weet niet eens hoe zo een hond eruit ziet. Alles wat maar bijt of gevaarlijk lijkt is een pitbull of stafford tegenwoordig dus om nou te gaan denken hoe het komt dat dit type hond steeds zo in de kranten komt terwijl je niet eens weet of het wel om een stafford gaat is wat onnodig imo.
En natuurlijk, een staffordachtige kan ook mensen bijten of agressief zijn tegen mensen maar de gemiddelde mens weet niet eens hoe zo een hond eruit ziet. Alles wat maar bijt of gevaarlijk lijkt is een pitbull of stafford tegenwoordig dus om nou te gaan denken hoe het komt dat dit type hond steeds zo in de kranten komt terwijl je niet eens weet of het wel om een stafford gaat is wat onnodig imo.
- smoekie
- Zeer actief
Nanna schreef:[Dus als een Benner Senner aanvalt dan is het ook geen echte omdat de dienstdoende journalist niet de stamboom ter inzage heeft gevraagd?
Dacht altijd dat het berner senner was
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Moos
- Zeer actief
Nog leuker; het is Berner Sennensmoekie schreef:Nanna schreef:[Dus als een Benner Senner aanvalt dan is het ook geen echte omdat de dienstdoende journalist niet de stamboom ter inzage heeft gevraagd?
Dacht altijd dat het berner senner was

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik denk dat we gewoon een paar simpele feitjes op een rijtje moeten zetten.
Elk ras kent gestoorde en slecht gefokte exemplaren. Bij de mecheltjes zie ik daar ook heel wat van rondlopen en zelf heb ik ook zo'n hond die gewoon een gevolg is van héél fout fokken.
Ik vind dat overigens bijzonder ernstig; als een bepaald ras opvallend vaak bijt, is er vaak iets aan de hand.
Zoals de brave golden retriever, waar een hele groep agressief was door beroerd fokken, of het beroemde red-cocker-syndroom.
Anderzijds moeten we er rekening mee houden dat alle bullachtigen, waar ik de stafford ook onder reken, gewoon een enorme kaakkracht hebben. Daarnaast is de vorm van de kaak zo dat het gemakkelijker voor het dier is stukken vlees af te scheuren.
Daar kan het ras niets aan doen... in combinatie met goede fok en goede eigenaren zijn al dat soort honden geen enkele bedreiging. Dit ras moet een hogere bijtdrempel krijgen dan andere rassen, JUIST omdat de bijtdrempel in het verleden zo laag was. Allemaal een kwestie van fok, die honden zijn ooit zo gemaakt.
Helaas komen niet alle bullachtigen terecht bij de juiste bazen, en worden ze ook zeker niet allemaal door goede fokkers gefokt. En zelfs bij de beste fokker kan je het ''oude'' type, met de lage bijtdrempel, nog zien een enkele keer zien opduiken, allemaal een kwestie van erfelijkheid.
Al met al is de conclusie eigenlijk simpel; alles valt en staat met de fokkers; zij moeten de honden selecteren en fokken en een keuze maken in het vinden van geschikte bazen. De agressievere dieren moeten, bij ALLE rassen, uitgesloten worden van de fok. Hoe braver hoe beter.
Veel mensen zullen dat met me oneens zijn, die zien graag een pittige hond. Heus begrijpelijk, maar zeker niet passend in de maatschappij en in verkeerde handen worden deze dieren gewoon tijdbommen.... Zeker van bullachtige rassen.
Er zijn teveel rassen met een slecht imago. Heel veel mensen zijn bang van staffies, american bulldogs, bullterriers, herders, rottweilers, dobermans... En laten we heel eerlijk zijn, de angst komt ergens vandaan. We praten hier over voormalige vechthonden en over waakhonden; de types die juist een zorgvuldige fok en een goede baas nodig hebben.
Elk ras kent gestoorde en slecht gefokte exemplaren. Bij de mecheltjes zie ik daar ook heel wat van rondlopen en zelf heb ik ook zo'n hond die gewoon een gevolg is van héél fout fokken.
Ik vind dat overigens bijzonder ernstig; als een bepaald ras opvallend vaak bijt, is er vaak iets aan de hand.
Zoals de brave golden retriever, waar een hele groep agressief was door beroerd fokken, of het beroemde red-cocker-syndroom.
Anderzijds moeten we er rekening mee houden dat alle bullachtigen, waar ik de stafford ook onder reken, gewoon een enorme kaakkracht hebben. Daarnaast is de vorm van de kaak zo dat het gemakkelijker voor het dier is stukken vlees af te scheuren.
Daar kan het ras niets aan doen... in combinatie met goede fok en goede eigenaren zijn al dat soort honden geen enkele bedreiging. Dit ras moet een hogere bijtdrempel krijgen dan andere rassen, JUIST omdat de bijtdrempel in het verleden zo laag was. Allemaal een kwestie van fok, die honden zijn ooit zo gemaakt.
Helaas komen niet alle bullachtigen terecht bij de juiste bazen, en worden ze ook zeker niet allemaal door goede fokkers gefokt. En zelfs bij de beste fokker kan je het ''oude'' type, met de lage bijtdrempel, nog zien een enkele keer zien opduiken, allemaal een kwestie van erfelijkheid.
Al met al is de conclusie eigenlijk simpel; alles valt en staat met de fokkers; zij moeten de honden selecteren en fokken en een keuze maken in het vinden van geschikte bazen. De agressievere dieren moeten, bij ALLE rassen, uitgesloten worden van de fok. Hoe braver hoe beter.
Veel mensen zullen dat met me oneens zijn, die zien graag een pittige hond. Heus begrijpelijk, maar zeker niet passend in de maatschappij en in verkeerde handen worden deze dieren gewoon tijdbommen.... Zeker van bullachtige rassen.
Er zijn teveel rassen met een slecht imago. Heel veel mensen zijn bang van staffies, american bulldogs, bullterriers, herders, rottweilers, dobermans... En laten we heel eerlijk zijn, de angst komt ergens vandaan. We praten hier over voormalige vechthonden en over waakhonden; de types die juist een zorgvuldige fok en een goede baas nodig hebben.

-
Marion.
Maar waarom mogen dan "Stafford-mensen" wel altijd en eeuwig aan komen dragen met "de Golden staat op 1 hoor!!!". Die Goldens zijn ook niet altijd (meestal niet) zorgvuldig gefoktValerie schreef:Deze berichten gaan niet over de met stamboom gefokte stafford rassen, heeft dus niets met "de stafford" te maken.
Ben je het wel met me eens dat je met de gemiddelde (goed gefokte) Golden minder 'problemen', 'hobbels', 'strijd' - kan mij het schelen hoe je het noemt - te verwachten hebt dan met een goed gefokte Stafford?
- smoekie
- Zeer actief
Marion. schreef:
Ben je het wel met me eens dat je met de gemiddelde (goed gefokte) Golden minder 'problemen', 'hobbels', 'strijd' - kan mij het schelen hoe je het noemt - te verwachten hebt dan met een goed gefokte Stafford?
zeker niet, een golden bijt net zo als vele andere gezinshonden vaker dan een staff of pitje, alleen de schade die daarmee worden aangericht zijn groter dan wat een golden of bwv tekkel aanricht.
- smoekie
- Zeer actief
trouwens volgens mij staat een golden bij lange na niet nr 1 wat bijt incidenten betreft, maar dat is als je wil zo op te zoeken. Het zijn vaker de wat kleinere (minder schade aanrichtende) honden.Marion. schreef:Maar waarom mogen dan "Stafford-mensen" wel altijd en eeuwig aan komen dragen met "de Golden staat op 1 hoor!!!". Die Goldens zijn ook niet altijd (meestal niet) zorgvuldig gefokt![]()
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Als je bij de bijtende Golden gaat vragen om de stamboom, zou je ook wel eens bedrogen uit kunnen komen.smoekie schreef:trouwens volgens mij staat een golden bij lange na niet nr 1 wat bijt incidenten betreft, maar dat is als je wil zo op te zoeken. Het zijn vaker de wat kleinere (minder schade aanrichtende) honden.Marion. schreef:Maar waarom mogen dan "Stafford-mensen" wel altijd en eeuwig aan komen dragen met "de Golden staat op 1 hoor!!!". Die Goldens zijn ook niet altijd (meestal niet) zorgvuldig gefokt![]()
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Tuurlijk staan Golden en Labbies op nr 1 qua bijtincidenten... het zijn de meest gehouden honden.
Tijdens die tabellen houden ze vaak geen rekening met de hoeveelheid honden die per ras worden gehouden.