Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vakantieopvang dilemma.
Moderator: moderatorteam
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: vakantieopvang dilemma.
Mijn oppassers mogen de dames naar eigen inzicht los laten lopen. Alleen niet in de buurt van verkeerswegen. Maar dat komt ook doordat mijn honden even 'goed' (of slecht
) luisteren naar een vreemde als naar mijzelf. Ik kan me voorstellen dat meer baasgerichtere/menstrouwe rassen minder goed naar een vreemde luisteren en daarom beter niet los kunnen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Ja opzich snap ik de angst wel hoor. Helemaal als je een hond bent kwijtgeraakt, wat een drama...Moet er niet aan denken... Ik vind het ook dubbel. Heb heel veel zin in onze reis maar zal ook blij zijn als ik mijn meisje weer terug heb. Ik probeer het alleen los te laten voor die paar weken per jaar dat ik haar niet bij me heb.
Als de oppas doorgaat is het gelukkig een Hondenforum oppas dus ik zal wel als opdracht geven dat ze verplicht 3 keer per week foto's moet posten

Als de oppas doorgaat is het gelukkig een Hondenforum oppas dus ik zal wel als opdracht geven dat ze verplicht 3 keer per week foto's moet posten
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Voor Tsuki is mama god. Ik heb geen idee hoe goed ze naar anderen luistert en ik vind het een enorm risico om te nemen. Als madam namelijk niet wil dan zet ze het op een lopen.Geer schreef:Mijn oppassers mogen de dames naar eigen inzicht los laten lopen. Alleen niet in de buurt van verkeerswegen. Maar dat komt ook doordat mijn honden even 'goed' (of slecht) luisteren naar een vreemde als naar mijzelf. Ik kan me voorstellen dat meer baasgerichtere/menstrouwe rassen minder goed naar een vreemde luisteren en daarom beter niet los kunnen.
- Moos
- Zeer actief
Moos mochten hele bekenden ook los laten lopen op vertrouwde plekken. Die was zo dol op die mensen dat hij dan alleen maar adorerend naast ze mee liep te huppelenGeer schreef:Mijn oppassers mogen de dames naar eigen inzicht los laten lopen. Alleen niet in de buurt van verkeerswegen. Maar dat komt ook doordat mijn honden even 'goed' (of slecht) luisteren naar een vreemde als naar mijzelf. Ik kan me voorstellen dat meer baasgerichtere/menstrouwe rassen minder goed naar een vreemde luisteren en daarom beter niet los kunnen.
Saar heeft nooit iemand los mogen laten omdat ze soms toch onverwacht kan schrikken, en ik geen idee heb wat ze dan doet als ik er niet ben. Vera mogen mensen ook niet loslaten, omdat ik serieus bang ben dat ze opeens bedenkt "wacht, nu ga ik de baas zoeken
Sinds Vera gaan ze ook alleen maar 'te oppas' bij een heel select groepje mensen, want anders blijft Vera nerveus naar de deur lopen op zoek naar mij. Alleen bij hele, hele bekenden doet ze dat niet, dus alleen daar laat ik ze nu nog achter

-
Job
- Zeer actief
ik vang zelf honden op,
heb er nog geen één gehad die het hier niet naar de zin had.
Als je wil kan je in dit topic lezen en kijken hie het de honden vergaat.
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 59362.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mocht je interesse hebben hoor ik het wel,
geen interesse ook helemaal goed hoor.
Maar dan heb je in ieder geval een idee van hoe het ook kan.
Er wordt best veel van dit soort kleinschalige opvang zonder kennels aangeboden.
Ik hoef maar naar de opvanghonden van de buren (wel kennels)
te luisteren om te weten dat ik dat dus nooit zal doen,
sommige honden blaffen of janken de hele dag.
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... 59362.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er wordt best veel van dit soort kleinschalige opvang zonder kennels aangeboden.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Toen ik nog thuis woonde en met me ouders op vakantie ging, pastte mijn tante altijd op Gizmo. Nu komt Gizmo bij mij als me ouders op vakantie gaan. Een pension is geen optie voor haar het is een moeilijk hondje die niet van vreemde mensen en omgeving houdt dus ik denk dat ze erg gaat weg kwijnen. Als ik volgend jaar een pup krijg dan gaat hij bij mijn beste vriendin of in haar huis of ze gaan hier bij mij in huis.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Hier komt ook alleen oppas in huis, mijn moeder of mijn schoonmoeder. Zeker omdat mijn oudste blind is en bij thuiskomst is mijn huis weer helemaal schoongepoetst door de oppas

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
- Aantal honden: 2
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van een pension. Maar dat is voornamelijk dat mijn beide hondjes heel erg aan mij hangen en waarschijnlijk weg zouden kwijnen. (Floortje is ook niet heel erg sociaal naar andere honden toe)
Gelukkig hebben wij een super oppasadres waar ik mijn twee honden naar toe kan brengen. Als wij echt op vakantie gaan gaan beide honden mee (kamperen) maar bij een dagje weg zorgen vrienden van ons voor beide honden. Die brengen we dan naar ze toe. (ze zorgen tijdens onze vakantie ook voor al onze andere dieren, konijnen, vogels, schildpad en cavia's)
Ik denk dat je gewoon moet kijken wat het beste bij je honden past en waar jij je het beste bij voelt.
Denk niet dat de honden van elkaar zullen vervreemde mocht je ze niet samen ergens onder kunnen brengen.
Gelukkig hebben wij een super oppasadres waar ik mijn twee honden naar toe kan brengen. Als wij echt op vakantie gaan gaan beide honden mee (kamperen) maar bij een dagje weg zorgen vrienden van ons voor beide honden. Die brengen we dan naar ze toe. (ze zorgen tijdens onze vakantie ook voor al onze andere dieren, konijnen, vogels, schildpad en cavia's)
Ik denk dat je gewoon moet kijken wat het beste bij je honden past en waar jij je het beste bij voelt.
Denk niet dat de honden van elkaar zullen vervreemde mocht je ze niet samen ergens onder kunnen brengen.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Grappig, de reacties lopen erg uiteen. Voor vrijwel alle opties heb ik voors en tegens lansg zien komen en ik denk dat vrijwel overlal wel wat in zit. Ik ben toch wel een beetje geruster, welke keus ik ook maak, alles heeft wel een keerzijde. Ik denk dat een kennel het niet gaat worden, wel evt. kleinschalige opvang of tòch splitsen en bij vriendjes onderbrengen. (Moos; jij had wel een heel helder verhaal over het niet leuk vinden in het pension> dan waarschijnlijk ook samen niet leuk vinden, eyeopener!))
Ik ga er eens rustig over denken.
(maar gaan jullie vooral door met het spuien van je gedachten!
)
Ik ga er eens rustig over denken.
(maar gaan jullie vooral door met het spuien van je gedachten!

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Ik zou ook kiezen voor pension of alleen bij vrienden die je goed kent. Noah hangt heel erg aan mij, toch zit ze 4 dagen per week in een kennel. Dat gaat prima, ondanks dat zij het nooit gewend is. Ze is erg makkelijk met honden, die vermaakt zich wel met de andere honden 
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn honden 12 dagen naar een pension te brengen zeker niet in het hoogseizoen. Zo'n vol pension met blaffende honden, ik weet nu al dat Wieke daar helemaal in de stress schiet :N: Ze raakte al gestresst van een weekendje bij haar fokker die 8 honden heeft.
Wij zijn begin juli naar Schotland geweest en de honden apart bij vrienden/familie ondergebracht. Timo ging naar mijn ouders waar hij het heel erg naar zijn zin heeft en Wieke naar een kennis die ook een Hovawart heeft. Ik ben met een gerust gevoel op vakantie gegaan
En bij thuiskomst vonden ze elkaar nog net zo lief als voor de vakantie 
Wij zijn begin juli naar Schotland geweest en de honden apart bij vrienden/familie ondergebracht. Timo ging naar mijn ouders waar hij het heel erg naar zijn zin heeft en Wieke naar een kennis die ook een Hovawart heeft. Ik ben met een gerust gevoel op vakantie gegaan
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Kijk, dat is fijn om te horen. Overigens is mijn vakantie niet meer in het hoogseizoen, of althans, de zomervakantie is (hier) dan al weer even voorbij dus dat scheelt wel neem ik aan. Maar (grootschalig) pension gaat het waarschijnlijk echt niet worden.Frenkie schreef:En bij thuiskomst vonden ze elkaar nog net zo lief als voor de vakantie

- MechelGin
- Vaste gebruiker
hoi,
wij hebben de honden ook altijd gescheiden naar oppasadresjes gebracht en de honden herkenden elkaar meteen en waren nog steeds heel erg leuk samen!
Persoonlijk zou ik mijn hond niet naar een kennel brengen en dat is meer om het gevoel erachter, want ik heb er geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat je het liefste de hondjes samen onderbrengt. Ken je niet iemand die in jouw huis wil tijdens die 12 dagen weg? Dat lijkt mij de beste oplossing, honden in vertrouwde omgeving én samen!
Succes met je beslissing en alvast een fijne vakantie!
wij hebben de honden ook altijd gescheiden naar oppasadresjes gebracht en de honden herkenden elkaar meteen en waren nog steeds heel erg leuk samen!
Persoonlijk zou ik mijn hond niet naar een kennel brengen en dat is meer om het gevoel erachter, want ik heb er geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat je het liefste de hondjes samen onderbrengt. Ken je niet iemand die in jouw huis wil tijdens die 12 dagen weg? Dat lijkt mij de beste oplossing, honden in vertrouwde omgeving én samen!
Succes met je beslissing en alvast een fijne vakantie!
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
De keer dat de honden echt niet mee konden (wij gingen naar Curacao, nadat Gio al 19 jaar niet teruggeweest was), zijn ze apart naar vrienden gegaan.
Scheelt waarschijnlijk dat ze beiden de 1e 3 jaar van hun leven alleen geweest zijn, ze hebben elkaar wel gemist, maar gingen prima samen toen ze beiden terug waren.
Als het ooit weer voorkomt dat ze niet mee kunnen, want in principe gaan ze altijd mee, dan gaan ze weer apart ergens logeren. Niet in een pension, dat vind ik echt niet prettig.
Scheelt waarschijnlijk dat ze beiden de 1e 3 jaar van hun leven alleen geweest zijn, ze hebben elkaar wel gemist, maar gingen prima samen toen ze beiden terug waren.
Als het ooit weer voorkomt dat ze niet mee kunnen, want in principe gaan ze altijd mee, dan gaan ze weer apart ergens logeren. Niet in een pension, dat vind ik echt niet prettig.
-
Binkie2
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Wij zijn ook vakantieoppas, en ik vind dat zelf eigenlijk een hele goede oplossing voor veel honden. Maar dat komt omdat ik weet dat de honden het hier super naar hun zin hebben en wij ook! Wij vinden het echt zo super leuk om te doen, we vinden het ook altijd erg jammer als we een paar weken geen oppashond hebben. Wij hebben hier trouwens de standaard dat we de hond(en) van 1 baas tegelijk opvangen. Op die manier blijft het leuk, en heb je genoeg tijd en aandacht voor de honden. Hoe het bij andere oppassen gaat weet ik niet, maar ik denk dat er net als bij pensions goede en slechte tussen zitten. Wij gaan iedere dag naar bos of strand en de baas geeft zelf aan of de hond los kan of niet. Maar als wij niet volledig vertrouwen dat de hond bij ons blijft, gaat íe ondanks toestemming niet los. Gelukkig is hier achter een leuke wandelroute waar de honden eigenlijk altijd los kunnen, omdat dit een afgesloten lange smalle strook is. Wij mogen daar in, omdat we toestemming hebben van de eigenaar. Als er ruzie tussen de honden zou ontstaan, gaat de onze naar mijn ouders, maar dit is gelukkig nog nooit voorgekomen.
Wil je niet je hond naar zo'n soort oppas brengen? Als je van te voren goed uitzoekt of het goed is, en je kennismaakt van te voren dan lijkt me het een prima optie!
Wil je niet je hond naar zo'n soort oppas brengen? Als je van te voren goed uitzoekt of het goed is, en je kennismaakt van te voren dan lijkt me het een prima optie!

- pammetje
- Zeer actief
mijn honden gaan onder niemands anders zijn toezicht als het mijne
bob eet niet meer en beweegt niet meer (gaat echt niet over)
baukje heeft angst aanvallen en die laat ik niet over aan een ander
dan zijn ze ook nog eens niet lief voor andere honden
nee ik durf dat echt niet aan
dus wij gaan lekker met onze drie honden op vakantie
bob eet niet meer en beweegt niet meer (gaat echt niet over)
baukje heeft angst aanvallen en die laat ik niet over aan een ander
dan zijn ze ook nog eens niet lief voor andere honden
nee ik durf dat echt niet aan
dus wij gaan lekker met onze drie honden op vakantie

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
estelle
Wij gaan eigenlijk niet op vakantie zonder de hondjes. Maar met 4 honden is dat ook lastig omdat er maar weinig campings/huisjes zijn waar je met 4 honden in mag. 3 mag vaak nog wel als je het netjes via de mail vraagt maar 4 niet.
Afgelopen 14 dagen is Kimba dan ook gaan logeren bij Joyce. Kimba omdat ze gewoon super gemakkelijk is en je er als oppasser eigenlijk geen omkijken naar hebt.
Zelf heb ik een weekje op de hondjes van Joyce gepast, gewoon bij hen in huis gezeten.
Afgelopen 14 dagen is Kimba dan ook gaan logeren bij Joyce. Kimba omdat ze gewoon super gemakkelijk is en je er als oppasser eigenlijk geen omkijken naar hebt.
Zelf heb ik een weekje op de hondjes van Joyce gepast, gewoon bij hen in huis gezeten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
daar zou ik dus niet aan moeten denken... allemaal vreemde honden bij elkaar... :N: zelfs al had ik wat dat betreft makkelijke honden, nee hoor, doe mij maar een kennel waar ze lekker alleen of bij een andere eigen hond van me zitten.Job schreef:ik vang zelf honden op,
Hier zijn ze 1 keer in een pension geweest en heb daar hele goede ervaringen mee... ze hadden hun eigen kennel (er zaten er 2 van me bij elkaar de rest alleen), eigen uitlaatveld, hoefden niet aangelijnd meegenomen te worden naar de losloopweides maar konden zo via de buitenkennels naar een speciale weide voor moeilijkere honden, ideaal...
Ik zou ze dus ook niet snel naar een oppas doen, naast het feit dat er in mijn ogen maar heel weinig mensen goed genoeg zijn hiervoor zal ik ook alleen maar doodsangsten uitstaan dat ze niet weglopen oid.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Job
- Zeer actief
dat ligt natuurlijk ook aan de honden die je zelf hebt.
Ik vang alleen honden op die heel sociaal zijn naar andere honden toe.
Weglopen kunnen ze niet en aangelijnd zijn ze nooit,
ik heb een stuk van bijna 3000m2 tuin,
waarvan de helft een heuse hondenwei is
daar mogen ze graven en doen wat ze willen.
Probeer mijn "gazon" nog wel kuilvrij te houden,
al lukt dat niet helemaal, maar ach lang leven de pret.
Wat ik belangrijk vind is dat de honden het naar hun zin hebben
en het, net als voor hun baasjes, ook voor hen vakantie is.
Gelukkig maar dat er zoveel keuze aan opvang is,
zo is er voor iedere hond, en iedere baas, wat wils!
Ik vang alleen honden op die heel sociaal zijn naar andere honden toe.
Weglopen kunnen ze niet en aangelijnd zijn ze nooit,
ik heb een stuk van bijna 3000m2 tuin,
waarvan de helft een heuse hondenwei is
daar mogen ze graven en doen wat ze willen.
Probeer mijn "gazon" nog wel kuilvrij te houden,
al lukt dat niet helemaal, maar ach lang leven de pret.
Wat ik belangrijk vind is dat de honden het naar hun zin hebben
en het, net als voor hun baasjes, ook voor hen vakantie is.
Gelukkig maar dat er zoveel keuze aan opvang is,
zo is er voor iedere hond, en iedere baas, wat wils!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
-
Binkie2
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Ik denk ook niet dat elke hond geschikt is voor een huiselijke oppas. Maar als je een makkelijke hond hebt, dan zie ik geen probleem. Zelf hebben wij Veltha een keer naar een pension gebracht en dat doen wij dus juist nooit weer. Om en om even op een speelweide en voor de rest in een kennel in een schuur
Ze was ook helemaal overstuur, dus daar is die van ons dan weer niet geschikt voor. Als we nu oppas nodig hebben doen we dat altijd particulier, en dan merk je aan haar dat ze zich veel beter heeft gevoeld en vermaakt. Ze is blij om ons te zien, maar helemaal niet overdreven en ook niet meer overstuur.
Denk dat het maar net is, wat voor baas je bent, en wat voor hond je hebt.
Denk dat het maar net is, wat voor baas je bent, en wat voor hond je hebt.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
toen ik Ragyo alleen had zorgde mijn vriend voor hem als ik een paar dagen weg was.
met Kiba erbij ging dat niet meer. Kiba kan ik echt niet aan zomaar iemand meegeven. toen ik een keer 4 dagen wegging heb ik ze beide ondergebracht bij de opvang waar ik Kiba vandaan heb, dat meisje kent hem en ik weet dat ze hem aankan en Ragyo mocht haar ook wel. ze hebben deels in een ruimte gezeten die bestond uit een schuur met banken om op te liggen en een buitenkennel er aan vast. en 's avonds mochten ze dan in het huis. ze hadden daar een groot omheind veld waar ze een aantal keer per dag op mochten, er werd niet met ze gewandeld (hoefde ook niet wat mij betreft). ze zullen het misschien niet heel super hebben gevonden omdat ze erg aan mij hangen maar ze hebben het zeker wel goed gehad, Ragyo heeft ook op schoot gelegen bij de moeder des huizes en dat doet ie alleen als ie lekker in zijn vel zit.
echt lang weggaan zonder honden (hele vakantie) zou ik niet doen denk ik. zo een paar dagen vond ik wel gaan en ik was gewoon in Nederland, dus als het echt niet gegaan zou zijn had ik ze weer opgehaald.
met Kiba erbij ging dat niet meer. Kiba kan ik echt niet aan zomaar iemand meegeven. toen ik een keer 4 dagen wegging heb ik ze beide ondergebracht bij de opvang waar ik Kiba vandaan heb, dat meisje kent hem en ik weet dat ze hem aankan en Ragyo mocht haar ook wel. ze hebben deels in een ruimte gezeten die bestond uit een schuur met banken om op te liggen en een buitenkennel er aan vast. en 's avonds mochten ze dan in het huis. ze hadden daar een groot omheind veld waar ze een aantal keer per dag op mochten, er werd niet met ze gewandeld (hoefde ook niet wat mij betreft). ze zullen het misschien niet heel super hebben gevonden omdat ze erg aan mij hangen maar ze hebben het zeker wel goed gehad, Ragyo heeft ook op schoot gelegen bij de moeder des huizes en dat doet ie alleen als ie lekker in zijn vel zit.
echt lang weggaan zonder honden (hele vakantie) zou ik niet doen denk ik. zo een paar dagen vond ik wel gaan en ik was gewoon in Nederland, dus als het echt niet gegaan zou zijn had ik ze weer opgehaald.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier ook zo'n huiselijke oppas, maar wel eentje met ook wel wat minder leuke ervaringen. Waarschijnlijk trek ik het aan ofzo, maar op 1 of andere manier komen hier altijd zeer slecht opgevoede honden logeren. Denk dat ik bij meer dan de helft gezegd heb dat ze geen volgende keer kunnen komen. Heb ook wel een aantal vaste klanten hoor, waar het met de hondjes prima gaat. Maar ik begin haast te discrimineren in de zin van dat ik misschien wel geen kleine hondjes wil opvangen. Tot nu toe hebben alle kleintjes hier de boel op stelten gezet (2 x 2 boomers en een westy). Deze hondjes konden zicht totaal niet aanpassen aan de nieuwe situatie. Blaften de buren gek(gelukkig heb ik tolerante buren
), sloopten altijd wel iets in huis, waren zenuwachtig en konden uiteindelijk niet zo goed met de kat overweg. Ook wel goede ervaringen hoor, maar dan wel met wat meer grotere honden die allemaal duidelijk wel gewoon opvoeding gehad hebben (Schotse Collies, Duitse Herder, Beagle, Boxer en een Stabijpup).
Weglopen uit de deur dat vind ik toch wel knap hoor. De beagle die hier regelmatig komt logeren heeft die neiging ook om verder niet weg te lopen, maar wat kattedrollen te eten en dan weer vrolijk terug te komen. Maar als het huis zich er voor leent, hoeft een huis helemaal niet onveiliger te zijn dan een kennel. De honden komen hier niet in de gang naar de voordeur. Ik heb dus ook 2 net als in een kennel een zogenaamde opvangdeur. Naar de achterdeur zit eveneens nog een extra gangetje en mijn achtertuin is afgesloten met een hek en deur die met een slotje dichtgaat. Momenteel met 2 boomers heb ik zelfs nog een extra afzetting in de tuin. Nou knappe honden die hier weten te ontsnappen hoor.
Echter voor lang niet elke hond is thuisopvang geschikt. Maar dat geld dus eigenlijk niet voor weglopende honden, want daar kunnen gewoon maatregelen tegen genomen worden. Ik laat honden ook niet zo maar los.
Ik ken ook genoeg negatieve verhalen over hondenpensions, maar schrijf daarbij niet meteen alle pensions af. Zo ook dus huiselijke opvang. ER zijn zoveel verschillende honden en eigenaren en elke hond heeft baat bij iets anders. Er zijn honden die niet goed in een kennel kunnen en er zijn honden die niet goed in huiselijke kring opgevangen kunnen worden. En soms is het de baas die zich ergens niet goed bij voelt. Heel persoonlijk dus en in beide categorien heb je goede en slecht opvang
Weglopen uit de deur dat vind ik toch wel knap hoor. De beagle die hier regelmatig komt logeren heeft die neiging ook om verder niet weg te lopen, maar wat kattedrollen te eten en dan weer vrolijk terug te komen. Maar als het huis zich er voor leent, hoeft een huis helemaal niet onveiliger te zijn dan een kennel. De honden komen hier niet in de gang naar de voordeur. Ik heb dus ook 2 net als in een kennel een zogenaamde opvangdeur. Naar de achterdeur zit eveneens nog een extra gangetje en mijn achtertuin is afgesloten met een hek en deur die met een slotje dichtgaat. Momenteel met 2 boomers heb ik zelfs nog een extra afzetting in de tuin. Nou knappe honden die hier weten te ontsnappen hoor.
Echter voor lang niet elke hond is thuisopvang geschikt. Maar dat geld dus eigenlijk niet voor weglopende honden, want daar kunnen gewoon maatregelen tegen genomen worden. Ik laat honden ook niet zo maar los.
Ik ken ook genoeg negatieve verhalen over hondenpensions, maar schrijf daarbij niet meteen alle pensions af. Zo ook dus huiselijke opvang. ER zijn zoveel verschillende honden en eigenaren en elke hond heeft baat bij iets anders. Er zijn honden die niet goed in een kennel kunnen en er zijn honden die niet goed in huiselijke kring opgevangen kunnen worden. En soms is het de baas die zich ergens niet goed bij voelt. Heel persoonlijk dus en in beide categorien heb je goede en slecht opvang

- Arline
- Zeer actief
Ik ben nog nooit zonder mijn honden op vakantie geweest, maar het is wel eens voorgekomen dat we vanwege bijv. familieomstandigheden een weekend of dag weg moesten en de hond echt niet mee kon.
Ik heb voor dat geval een goed adres achter de hand. Het is een kleinschalig pension, geloof max 12 honden. Die vrouw doet alles alleen, dus mijn honden hebben ook niet te maken met wisselende oppas. Voor mij is het een ideale oplossing. Fenja vind het prima daar en raakt absoluut niet in de stress. Sting is er al een keer samen met mij geweest en al een keer alleen (met Fenja) zodat het voor hem niet compleet raar is mocht hij er in een onverwachte situatie heen moeten.
Ik vertrouw niet veel mensen met mijn honden. Ik heb eventueel wel 1 vriendin die op kan en wil passen en waarbij ik het ook aandurf.
Persoonlijk zou ik niet snel voor een pension kiezen, maar ook niet snel voor een particulier
Lekker onduidelijk misschien, maar het ene pension is het andere echt niet en particulier moet je heel goed kennen en vertrouwen om daar je hond aan uit te geven vind ik.
Voor mij zou het geen probleem zijn om de honden te scheiden als je een goed gevoel over de beide oppas adressen hebt. Na 12 dagen vinden ze elkaar nog wel lief lijkt mij. Maar goed ik ben ook iemand die dingen apart onderneem met mijn honden, ik weet niet hoe erg ze aan elkaar hangen.
Ik heb voor dat geval een goed adres achter de hand. Het is een kleinschalig pension, geloof max 12 honden. Die vrouw doet alles alleen, dus mijn honden hebben ook niet te maken met wisselende oppas. Voor mij is het een ideale oplossing. Fenja vind het prima daar en raakt absoluut niet in de stress. Sting is er al een keer samen met mij geweest en al een keer alleen (met Fenja) zodat het voor hem niet compleet raar is mocht hij er in een onverwachte situatie heen moeten.
Ik vertrouw niet veel mensen met mijn honden. Ik heb eventueel wel 1 vriendin die op kan en wil passen en waarbij ik het ook aandurf.
Persoonlijk zou ik niet snel voor een pension kiezen, maar ook niet snel voor een particulier
Voor mij zou het geen probleem zijn om de honden te scheiden als je een goed gevoel over de beide oppas adressen hebt. Na 12 dagen vinden ze elkaar nog wel lief lijkt mij. Maar goed ik ben ook iemand die dingen apart onderneem met mijn honden, ik weet niet hoe erg ze aan elkaar hangen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Een pension met kennels is zeker voor honden die het niet gewend zijn niet ideaal. Maar voor mij toch wel een beter alternatief dan een huiskamerpension of logeren bij andere mensen. In zo'n huiskamerpension ben ik bang voor vechtpartijen, inclusief ganging up. En bij andere mensen ben ik bang voor weglopen. Alleen Marye zou ik ze wel toevertrouwen omdat ze ze heel goed kent.Frenkie schreef:Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mijn honden 12 dagen naar een pension te brengen zeker niet in het hoogseizoen. Zo'n vol pension met blaffende honden, ik weet nu al dat Wieke daar helemaal in de stress schiet :N:

Linda, Izzie en Bram
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hm.. dat is apart, want het is namelijk een verplichting! Ik dacht vwettelijk geregeld in het honden en kattenbesluit ofzo, dat bij een "erkend pension" de honden die enting MOETEN hebben ter bescherming van de andere honden.Dusty schreef:dat is niet in elk pension zo. er zijn ook heel veel die het wel adviseren maar niet verplicht stellenInge schreef:Mijn honden hebben geen kennelhoestenting (en die wil ik ook niet geven) dus in het pension willen ze hen niet hebben.
Maar, 100% zeker ben ik hier niet van.
Suzanne
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nee hoor, alleen hondenziekte en parvo is wettelijk verplichtSuzanne123 schreef:Hm.. dat is apart, want het is namelijk een verplichting! Ik dacht vwettelijk geregeld in het honden en kattenbesluit ofzo, dat bij een "erkend pension" de honden die enting MOETEN hebben ter bescherming van de andere honden.Dusty schreef:dat is niet in elk pension zo. er zijn ook heel veel die het wel adviseren maar niet verplicht stellenInge schreef:Mijn honden hebben geen kennelhoestenting (en die wil ik ook niet geven) dus in het pension willen ze hen niet hebben.
Maar, 100% zeker ben ik hier niet van.
Suzanne