Ik moet zeggen ik heb wat ervaring met schurft, zoals eerder vertelt 1x met een hond. 2x met een kat en een paar maal met knaagdieren.Suzanne123 schreef: Dus niet, ze had schurft... klassieke.. dus niet demodex, maar schurft. Mijn honden moeten nu preventief worden meebehandeld.
En ik vind het behandelen altijd wat ehhh .... sorry dat ik het zeg: "kuttig".
Die hond ging nog wel: grote bak met oplossing, natte spons en maar soppen.
Maar met katten wil dat niet zo, tegen de tijd dat de kat nat was, was ik dat óók.
Het verschil was dat IK daarbij ook nog bekrast was.
Knaagdieren gaan makkelijker hoewel Cavia's weinig kunnen hebben.
Ratten daarentegen kan je gewoon even laten zwemmen in een lauw BoDip badje.
Maar de rest van de veestapel preventief meebehandelen doe ik nooit, ik zit niet om werk verlegen.
Dat doet me er trouwens aan denken dat ik ook nog kalveren met Bo Dip heb staan afsoppen.
Maar dat waren dan verder geen huisdieren.
Dat kán misinformatie vanuit het asiel zijn: maar ook vanuit de vorige eigenaar. Ik heb vaker honden uit het asiel gehad die zeker gesteriliseerd waren (niet) of die zeker niet gesteriliseerd waren (wel).Suzanne123 schreef: Ze zou gesteriliseerd zijn; was voor mij een "voorwaarde" want mijn reuen zijn intact. Dus niet: ze had een knijter van een baarmoederontsteking (derhalve dus een baarmoeder, derhalve dus niet gesterilieerd).
Mensen geven in deze vaak de informatie waarvan ze denken dat het asiel dat graag wil horen.
Die ontsteking had wel of niet opgemerkt moeten worden. Als die bij het inchecken van de hond nog niet speelde hadden ze het niet kunnen merken. En als die nog niet ernstig was kan ik begrijpen dat je in een druk vol asiel de begin verschijselen mist. Maar als ze bij het ophalen al erg ziek was had dat moeten opvallen.
Overigens had ik er dan op gestaan om met de hond naar de asieldokter te gaan of de kosten op andere wijze te verrekenen en dan de hond verder thuis te laten herstellen.
Bij mij zijn de omstandigheden allicht beter dan in het asiel.
En dat vind ik zo raar: kijk je wordt verliefd op zo'n oude dame en die gun je een rustige comfortabele oude dag.Suzanne123 schreef: Had ik dit van tevoren geweten hadden wij niet gaan kijken en ja, dan had ze daar dus nog gezeten. Ik ben eerlijk genoeg om dat toe te geven.
Dan maken de rest van de omstandigheden toch niet meer uit.
Nee dat begrijp ikSuzanne123 schreef: Begrijp echter ook: ze is hier van harte welkom en we doen er nu alles aan om eea voor haar in orde te maken... die paar jaar (hooguit) die ze nog heeft is haar leventje en mandje "van goud" als het aan mij ligt. TERUG gaat ze nu niet, toen niet en straks niet.
Je had haar dus alleen meegenomen als ze gezond en geholpen was???Suzanne123 schreef: ....knip....
In DIT asiel haal ik van mijn levensdagen geen hond meer, hoe triest voor die hond ook. Er zit rek in mijn bankrekening, maar niet zoveel(ter illustratie en nee niet omdat ik een punt wil maken: ze is hier nu 2,5 maand en we zijn 1200 euro aan haar kwijt aan DA-kosten die onvoorzien zijn en niet hadden hoeven plaatsvinden als het asiel eerlijk was geweest; ik reken voedsel en dergelijke niet mee)
Dubbel is en blijft het dus, maar toch....
Suzanne
Maar dat is toch de reden waarom het asiel liever niet zegt dat er een probleempje met de hond is?
Als het jong mooi en gezond is heeft het zo een nieuw tehuis.
Maar als het oud ziek en incontinent is kan je dat beter niet melden: want dan komt er niemand voor.
Dan kan je beter zeggen dat alles best gaat met de hond: dan heb je kans dat ze nog ergens onder dak komen en dat ze dan mogen blijven: "omdat je zo'n beest toch niet terug doet".