Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo fokking kwaad net.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Zo fokking kwaad net.

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn honden niet laat doen. En zou het wel gebeuren zou ik ze meteen roepen en mijn excuus aanbieden.
Maar ik denk als ik jou tegen kwam ik ook gewoon door zou lopen. ALs iemand zo ontzettend asosiaal te keer gaat met vloeken enz enz, dan zou ik ook doorlopen.
Ik zou ook als mijn hond dat zou doen netjes excuses enzo proberen aan te bieden. En de schade betalen mocht dit nodig zijn. Zeker omdat je wel verzekerd bent.
Maar als iemand zo tekeer tegen mij zou zijn gegaan had ik niet eens gedurft mijn excuses aan te bieden. Niet op dat moment.. :N:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Marion. schreef:
smoekie schreef:Vind het "taalgebruik" wel meevallen hoor. Denk dat menigeen er een gvd uit zou hebben gegooid op zo'n moment.
Mwah. Volgens mij heb je er niet alleen daadwerkelijk in je eerste zin een gvd uitgegooid, maar wordt er ook nog gestrooid met J.L. en K.t nagels.
smoekie schreef:Zie ik die J.L. die even verderop bij mijn moeder in de flat woont lopen met zijn hond (los) en kinderwagen. Terwijl ik langzaam achteruit rijd om te kijken waar die hond is, en of ik al met mijn achterwielen tegen de stoep rijd, staat ineens die hond (golden) met zijn lange k. nagels tegen de bijrijders kant aan te springen. Ik vloeken dat die hond gvd weg moet wezen (mijn raam stond nog open, dus eigenaar moet dat gehoord hebben)
Laat ik het dan zo zeggen. De meeste mensen die ik ken laten zich niet gelijk zo gaan. Gelukkig maar. Ik hoop trouwens dat alleen de vriend van je moeder maar in de auto zat, en niet één van je kinderen. Zo'n goed voorbeeld heb je hier niet laten zien voor je kinderen.
Nee hoor, heb em geen J.L genoemd (dat is ie wel, maar dat heb ik hetzij met enige moeite nog voor me weten te houden) , heb er enkel uitgegooid dat ie zijn hond bij zich moest houden en dat ie gvd die hond eens moet leren aanlijnen. Bij een ander zou mijn reactie waarschijnlijk anders geweest.

Oh enne nee alleen vriend van in de auto. Kids thuis en jongste bij moeders :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik zou er op zijn minst gezegt ook zeker niet blij mee zijn... en zou zeker eisen dat eigenaar de schade zou gaan vergoeden.
Als eigenaar idd als J.L door zou lopen zou ook ik lichtelijk uit mijn slof schieten... en ws zou mijn taalgebruik daarbij aansluiten :boos:

Reactie op zich viel nog wel mee en kwam meer voort doordat hij gewoon rustig achter de buggy bleef lopen en geen enkele aanstalte maakte om de hond terug te roepen of wat dan ook. Zelfs niet nadat ik eruit gooide dat ie zijn hond bij zich moest houden en doordat hij verder niks deed gooide ik er uit dat ie zijn hond gvd eens een keer moet aanlijnen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

LéonieHonden schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn honden niet laat doen. En zou het wel gebeuren zou ik ze meteen roepen en mijn excuus aanbieden.
Maar ik denk als ik jou tegen kwam ik ook gewoon door zou lopen. ALs iemand zo ontzettend asosiaal te keer gaat met vloeken enz enz, dan zou ik ook doorlopen.
Ik zou ook als mijn hond dat zou doen netjes excuses enzo proberen aan te bieden. En de schade betalen mocht dit nodig zijn. Zeker omdat je wel verzekerd bent.
Maar als iemand zo tekeer tegen mij zou zijn gegaan had ik niet eens gedurft mijn excuses aan te bieden. Niet op dat moment.. :N:
Oh jawel hoor, zeker als diegene zo gereageerd had zoals ik reageerde (men maakt er hier meer van dan het in werkelijkheid was maar goed) en al zou iemand zo gruwelijk te keer gaan zou ik enkel terwijl ik naar diegene toeloop zeggen dat het wel wat rustiger kan en dat ik verzekerd ben. Kan me niet voorstellen dat iemand dan nog door zou gaan met tieren of wat dan ook
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

smoekie schreef:Kom ik net met de vriend van mijn moeder terug van boodschappen doen.

Wil ik mijn auto op het parkeerterrein parkeren. Zie ik die J.L. die even verderop bij mijn moeder in de flat woont lopen met zijn hond (los) en kinderwagen. Terwijl ik langzaam achteruit rijd om te kijken waar die hond is, en of ik al met mijn achterwielen tegen de stoep rijd, staat ineens die hond (golden) met zijn lange k. nagels tegen de bijrijders kant aan te springen. Ik vloeken dat die hond gvd weg moet wezen (mijn raam stond nog open, dus eigenaar moet dat gehoord hebben) staat die hond 2 tellen erna nog eens fijn tegen mijn portier aan te springen. Ik de auto uit gezet en al vloekend de auto uit dat ie die hond moet aanlijnen. Geen excuus helemaal niks :boos: Gewoon lekker stoicijns doorlopen met zijn hond zonder op of om te kijken.

Als die van mij dat ooit zou doen zou ik echt wel kijken of ze geen schade aan de auto zou hebben gemaakt of wat dan ook, maar zeker mijn excusex aanbieden maar hij niet, niks hoor, kan hem het schelen. Asociale r.t l.l :piew:

Bah bah :kotz:
Ik kan mij voorstellen dat je niet blij bent als je dit overkomt, maar om dan als Ma Tokkie tekeer te gaan zegt dan meer over jou dan over de ander. Én de kans dat je het fatsoenlijk op kunt lossen wordt er natuurlijk ook niet groter op door dit taalgebruik.

Zelf zou ik zulke mensen aansprakelijk stellen en de schade laten vergoeden. Hierdoor is de kans groter dat dit gedrag voorkomen gaat worden, dan met een ordinaire Tokkie scheldpartij.
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
smoekie schreef:Ik heb op mijn andere deur een kras zitten die er ooit op gekomen is terwijl mijn zoon aan het voetballen was. Zo te zien een kras van iemand die tussen de autos doorliep met een fiets.(fietsstuur of weet ik veel) Zien we vaak zat gebeuren, in ieder geval dat ze met de fietsen tussen de auto's doorgaan vandaar die gedachte. Maar niemand had verder iets gezien maar wel geïnformeerd wat het zou kosten en alleen dat zou al € 1700,- kosten. Kan ik zelf wel met een spuitbusje in de weer gaan maar die gooit er nooit dezelfde originele kleur op dat je geen kleurverschil ziet en het alleen maar erger maakt. :19:

Grappig he? Dat is nou kattekwaad wat kinderen (en jaaaaaaaaaaaa, ook de jouwe, uithalen). Honden brengen soms ook schade aan aan anderen. Daar ben je voor verzekerd. Maar als je als een viswijf op me afkomt en me J.L. en mijn hond een K.t hond noemt, dan ben ik snel klaar met je.

Oh maar dat boeit me ook echt niet hoor Marion. Als me dat wel geïnteresseerd zou hebben zou ik em wel aan zijn kraag hebben getrokken(edit: bij wijze van spreke voor je dadelijk weer denkt dat ik em letterlijk in zijn nek zou grijpen :smile: ) of ie even zou willen wachten zodat ik de "schade" even kon bekijken. Dus jij kan wel een viswijf van me maken die op je afkomt, dat is verre van hetgeen er gebeurt is dus maak lekker je eigen verhaal, maak een viswijf van me, maak ervan dat ik zijn hond een k.thond noem :E:
Laatst gewijzigd door smoekie op 22 aug 2009 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
smoekie
Zeer actief

Muk schreef:
smoekie schreef:Kom ik net met de vriend van mijn moeder terug van boodschappen doen.

Wil ik mijn auto op het parkeerterrein parkeren. Zie ik die J.L. die even verderop bij mijn moeder in de flat woont lopen met zijn hond (los) en kinderwagen. Terwijl ik langzaam achteruit rijd om te kijken waar die hond is, en of ik al met mijn achterwielen tegen de stoep rijd, staat ineens die hond (golden) met zijn lange k. nagels tegen de bijrijders kant aan te springen. Ik vloeken dat die hond gvd weg moet wezen (mijn raam stond nog open, dus eigenaar moet dat gehoord hebben) staat die hond 2 tellen erna nog eens fijn tegen mijn portier aan te springen. Ik de auto uit gezet en al vloekend de auto uit dat ie die hond moet aanlijnen. Geen excuus helemaal niks :boos: Gewoon lekker stoicijns doorlopen met zijn hond zonder op of om te kijken.

Als die van mij dat ooit zou doen zou ik echt wel kijken of ze geen schade aan de auto zou hebben gemaakt of wat dan ook, maar zeker mijn excusex aanbieden maar hij niet, niks hoor, kan hem het schelen. Asociale r.t l.l :piew:

Bah bah :kotz:
Ik kan mij voorstellen dat je niet blij bent als je dit overkomt, maar om dan als Ma Tokkie tekeer te gaan zegt dan meer over jou dan over de ander. Én de kans dat je het fatsoenlijk op kunt lossen wordt er natuurlijk ook niet groter op door dit taalgebruik.

Zelf zou ik zulke mensen aansprakelijk stellen en de schade laten vergoeden. Hierdoor is de kans groter dat dit gedrag voorkomen gaat worden, dan met een ordinaire Tokkie scheldpartij.
Ja hoor daar zijn ze weer :smile:

Muk leer ook eens een keer lezen joh. Heb jij mij hier zien schrijven dat ik J.L. voor J.L uitschold. Heb jij mij zien schrijven dat ik als een viswijf tekeer ben gegaan??? :scratch:
Het is een J.L. en het is een asociale r.t l.l maar dat eruit gooien tegen hem zelf :neenee: Dat is gewoon mijn mening die ik over hem heb omdat ie zich nooit ook maar iets van een ander aantrekt. Ik kots gewoon op dat soort mensen.

Dus mag ik zeggen dat ie zijn hond bij zich moet houden, mag ik er een gvd uitgooien als ie gewoon doorloopt en het hem totaal niet boeit wat zijn hond uitspookt. Ik vind van wel, dat jij dat niet vind prima hoor. Ma –Tokkie – tekeer gaan – ordinaire scheldpartij :scratch: jullie maken er ook zelf wel een heel mooi verhaal van hoor. Jij bent iemand denk ik dat als iemand je verteld te zijn gevallen en en zijn teen gekneusd hebt er een verhaal van maakt dat diegene een zwaar ongeluk heeft gehad en zijn voet nog net niet geamputeerd hoefde te worden. :smile:
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Nou nou als iemand zo tekeer zou gaan tegen mij,
zou ik die persoon ook totaal negeren.
Ik vind het aso om zo te keer te gaan.
Mensen hebben tegenwoordig zo'n kort lontje,
en een Golden Retriever is nu eenmaal een hardstikke lieve aanhalige hond.
Ik zou bijna zeggen een allemans vriendje.
Ik zie helemaal Ma Tokkie voor me.
Tuurlijk liep die man door, zou ik ook gedaan hebben. :pffff:
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
smoekie
Zeer actief

vinkje schreef:Nou nou als iemand zo tekeer zou gaan tegen mij,
zou ik die persoon ook totaal negeren.
Ik vind het aso om zo te keer te gaan.
Mensen hebben tegenwoordig zo'n kort lontje,
en een Golden Retriever is nu eenmaal een hardstikke lieve aanhalige hond.
Ik zou bijna zeggen een allemans vriendje.
Ik zie helemaal Ma Tokkie voor me.
Tuurlijk liep die man door, zou ik ook gedaan hebben. :pffff:

:smile:
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ligt er ook een beetje aan hoe erg je aan je auto gehecht bent wellicht.
Als een hond tegen mijn bus aan zou springen dan kan het me niet bommen, echt niet.
Een kras meer of minder, ach.
Maar als een hond zijn nagels zet in de andere auto en de eigenaar loopt door, dan zou ik ook flink over de zeik gaan.
Wie is er nou een tokkie, degene die doorloopt of degene die flinke krassen in zijn auto heeft ?
smoekie
Zeer actief

*Ellen* schreef:Ligt er ook een beetje aan hoe erg je aan je auto gehecht bent wellicht.
Als een hond tegen mijn bus aan zou springen dan kan het me niet bommen, echt niet.
Maar als een hond zijn nagels zet in de andere auto en de eigenaar loopt door, dan zou ik ook flink over de zeik gaan.
Wie is er nou een tokkie, degene die doorloopt of degene die flinke krassen in zijn auto heeft ?

Ik klaarblijkelijk, want ik mag niet roepen dat hij zijn hond bij zich moet roepen,en dat ik daarna roep dat ie "gvd zijn hond eens moet leren aanlijnen" is al helemaal uit den boze :smile:

ach ja, ieder zijn eigen kijk erop. Verhalen verzinnen kunnen ze hier als de beste in ieder geval maar dat had ik al in de gaten. Ze bijten zich in 1 ding vast en laten niet meer los (op die gvd) :smile:
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

mijn excusex aanbieden
Je wat aanbieden? :oeps:
Daar zal ik dan vriendelijk voor bedanken denk ik :smile:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

*Ellen* schreef:Maar als een hond zijn nagels zet in de andere auto en de eigenaar loopt door, dan zou ik ook flink over de zeik gaan.
Degene die zo loopt te schelden als de eerste de beste kamp-mevrouw.

Voor de goede orde. Ook mijn Golden Retrievers willen best tegen portieren aanspringen als ze in die auto iemand ontwaren die ze leuk vindt. Dat mag niet van mij, ik belet ze het. Lukt me dat niet (omdat ik bv zoals nu even wat minder stabiel op 2 voeten staat) dan ga ik óf zelf de schade vergoeden, óf (in het geval van 1700 euro) schakel ik mijn verzekering in.
Maar als iemand in een auto zich "doodschrikt" van mijn hond die met zijn poten in het open raampje staat, en gaat lopen viswijven en ik J.L. en mijn hond K.T hond wordt genoemd... nah, dan krijg ik toch de neiging om snel door te lopen. "Zaken" doen met Tokkies gaat normaal gesproken niet zo heel erg vredig. En neuh, dan zoek je het maar lekker uit (en zeker als de 'schade' wat gekras is, en je dat met polijst prima weggepoetst krijgt).
*Ellen*

Dus het is normaal dat als je hond krassen op iemands auto maakt, dat je dan gewoon doorloopt?
En het is niet normaal dat degene die in de auto zit kwaad wordt omdat je doorloopt alsof je neus bloedt ?
Okee dan.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

*Ellen* schreef:Dus het is normaal dat als je hond krassen op iemands auto maakt, dat je dan gewoon doorloopt?
En het is niet normaal dat degene die in de auto zit kwaad wordt omdat je doorloopt alsof je neus bloedt ?
Okee dan.
Dat zegt Martijn niet Ellen, althans zo lees ik het niet.
*Ellen*

Ik had mijn bericht gepost voordat ik die van Martijn gelezen had, dus mij post is geen reactie op zijn bericht.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

smoekie schreef:
*Ellen* schreef:Ligt er ook een beetje aan hoe erg je aan je auto gehecht bent wellicht.

Ik klaarblijkelijk, want ik mag niet roepen dat hij zijn hond bij zich moet roepen,en dat ik daarna roep dat ie "gvd zijn hond eens moet leren aanlijnen" is al helemaal uit den boze :smile:

ach ja, ieder zijn eigen kijk erop. Verhalen verzinnen kunnen ze hier als de beste in ieder geval maar dat had ik al in de gaten. Ze bijten zich in 1 ding vast en laten niet meer los (op die gvd) :smile:
Tja, ik ga alleen maar af op wat ik hier lees. En dan vliegen de J.L me toch om de oren hoor. En niet in 1 post, maar in meerdere. Hoe het gesprek is verlopen :19: daar was ik niet bij, maar de manier waarop je erover schrijft zorgt wel voor een bepaald beeld. Kun je je dat voorstellen? En nogmaals, ik zou ook niet blij zijn als er een hond tegen mijn auto aan zou springen hoor. Maar ik vind het nog steeds een beetje vreemd om te zeggen dat je "fokking" kwaad bent maar er vervolgens niks mee doet "omdat de auto je niet zoveel kan schelen, maar het gaat om de manieren van die man" :denken:
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:Maar als iemand in een auto zich "doodschrikt" van mijn hond die met zijn poten in het open raampje staat, en gaat lopen viswijven en ik J.L. en mijn hond K.T hond wordt genoemd... nah, dan krijg ik toch de neiging om snel door te lopen. "Zaken" doen met Tokkies gaat normaal gesproken niet zo heel erg vredig. En neuh, dan zoek je het maar lekker uit (en zeker als de 'schade' wat gekras is, en je dat met polijst prima weggepoetst krijgt).

Nog 1x zal ik het je proberen aan je verstand te brengen. En dan geef ik het echt op bij je, dan zuig je maar verder op je duim en verzin je er van mij part maar van alles en nog wat bij :E: weet ik veel, maak ervan dat ik met mijn knuppel achter aan ging, dat ie nog net een slag op zijn schedel kon voorkomen doordat zijn trouwe viervoeter hem in bescherming nam met gevaar voor eigen scheldbasis :jank:

Heb die hele kerel niet 1x uitgescholden voor J.L. ik heb zijn hond niet 1x uitgemaakt voor k.t hond. Beide zijn dingen die jij er van gemaakt hebt, en beide zijn dingen waar sommige "schapen" je blindelings in volgen.

begrijpend lezen is hier echt een dagelijks terugkerend probleem hoor :smile:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

*Ellen* schreef:Ik had mijn bericht gepost voordat ik die van Martijn gelezen had, dus mij post is geen reactie op zijn bericht.
Ohhh, kan gebeuren natuurlijk :wink:
Marion.

*Ellen* schreef:Dus het is normaal dat als je hond krassen op iemands auto maakt, dat je dan gewoon doorloopt?
Okee dan.
Nee, het is niet normaal dat je honden anderen schade toebrengt. Maar als degene waar je hond schade toegebracht heeft zich direct als een bitch laat zien (getuige haar post), dan heb ik neigingen om door te lopen inderdaad.
Op normale toon kan alles geregeld worden (graag zelfs, kan in èindelijk eens iets claimen voor al die jaren verzekeringsgeld). Maar als iemand sowieso al slecht gehumeurd is omdat ze met haar stiefvader boodschappen moet doen voor haar moeder, en haar humeur afreageerd om mijn hond......... zoek het lekker zelf uit. Totaal geen behoefte om op zo'n moment met zo iemand in discussie te gaan.

Verder ben ik hier in de buurt bekend, dus zodra iemand roept "diegene met die Golden" komen ze al vrij snel bij mijn huis uit. Prima. Mogen ze aan de deur komen zodra het een beetje bekoeld is, regelen we de boel alsnog.

Maar ik ga echt niet in discussie met iemand die mij een J.L. noemt, en hou GVD die hond aan de lijn. Ik hou niet zo van gescheld.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

als hem al tien keer gevraagd is de hond aan te lijnen,en hij heeft er gewoon maling aan,dan kan ik mij jouw schrikreactie wel voorstellen :N:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

maar ja ik woon wel in een vogelaarwijk :smile:
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik geloof dat ze gewoon even haar ei kwijt wilde en hier heeft gescholden en niet tegen die meneer.
Ik kan me voorstellen dat je boos wordt dat een hond tegen je auto springt en er niks door de eigenaar gedaan wordt. Al helemaal niet als er meerdere mensen zijn die daarover klagen of klagen dat de hond dingen doet en de eigenaar maar alles toelaat.

Voor de 2 is een auto een gebruiksvoorwerp en voor de andere is zn auto meer waard. Het zijn andermans spullen, dus als eigenaar moet je er gewoon voor zorgen dat je dier/kind daar vanaf blijft. Ook al zijn het maar een "paar krasjes op de lak".

Mijn eerste auto had me niet uitgemaakt of daar krassen op kwamen. Mijn laatste auto wilde ik toch graag netjes houden.

Groetjes Marieta
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Martijn schreef:
*Ellen* schreef:L
Auto's krijgen nu eenmaal krassen. Daar zijn het auto's voor.
Ik vind het al vrij ordinair om totaal in de lak van je auto te gaan zitten fetishen maar dan ook nog je stem verheffen tegen mensen die je amper kent?
Ergens zuinig op zijn is iets totaal anders dan achteraf gaan lopen bléren.
Waarom zou ik in vredesnaam de beschaving op moeten brengen om je aan te horen als jij niet de beschaving hebt om een beetje normale bewoordingen te gebruiken?

Ik was ook doorgelopen. Ik praat niet met mensen die met hun eerste woord al aangeven niet voor rede vatbaar te zijn.
Je kunt honderd keer iets vinden over of mijn honden goed genoeg opgevoed zijn en als jij daar schade van ondervindt wil ik daar best met je over praten.
Maar het gesprek begint niet met dergelijk onbeschoft gekrijs want daar luister ik verder dus niet naar.
Als je buiten het forum om ook zo schreeuwerig bent als hier dan kan ik me trouwens voorstellen dat je buren niet staan te popelen.
Klopt. Geen probleem. Zijn verschillende redenen waarom je krassen op je auto kunt krijgen, je kan ze nou eenmaal niet nieuw houden he.

Maar draai de rollen even om en probeer je even in de andere kant voor te stellen. Stel jij bent meerdere malen door mensen die daar wonen op een fatsoenlijke manier gevraagd je hond aan te lijnen op het parkeerterrein. Mensen hebben last van je hond omdat de hond (heel lief daar niks verkeers over) tegen iedereen aan springt. Tegen mensen, tegen kinderen en ja ook tegen auto’s. Jouw hond staat gewoon ongegeneerd in de tassen van mensen te snuffelen die hun boodschappen uit de kofferbak staan te tillen en achter zich neerzetten.

Als jij herhaaldelijk door mensen gevraagd ben je hond aan te lijnen en je bent zo asociaal dat het gros wat er woont echt een hekel aan jou hebt omdat je je gewoon niets van dat alles aantrekt. Wie is er dan asociaal? Jij die vind dat jouw hond in de boodschappen van andere mag snuffelen. De ouder van het kind die door jouw hond omgesprongen wordt omdat de hond het kind zo lief vind met als gevolg een jankend kind wat verkeerd gevallen is?

Ik weet het niet hoor. Maarre op het moment dat jouw hond tegen een auto aanspringt en iemand roept tegen jou dat je je hond bij je moet houden. Vind jij dat dan nog steeds asociaal. Moet diegene wachten tot de hond gezellig op schoot zit ofzo. Als jij doorloopt en ook bij diegene doet of je neus bloed vind jij het dan vreemd dat mensen (ik in dit geval) tegen jou zegt “gvd leer die hond eens aan te lijnen”

Nogmaals hoor als ik hierin al iemand van het tokkie gehalte herken, herken ik daar alleen maar die kerel in die vind dat zij hond het alleenrecht heeft op het parkeerterrein en niet degene die schade van zijn asociale instelling ondervind.

En nogmaals ik vind hem een j.l., heb hem niet uitgescholden voor jan lul. En al helemaal heb ik zijn hond niet voor k.t hond uitgemaakt, dat is wat ons fantasieprinsesje Marion er van maakt. :F:
smoekie
Zeer actief

flamme schreef: Maar ik vind het nog steeds een beetje vreemd om te zeggen dat je "fokking" kwaad bent maar er vervolgens niks mee doet "omdat de auto je niet zoveel kan schelen, maar het gaat om de manieren van die man" :denken:
Daar ben ik inderdaad nog het meeste kwaad om. Gewoon de manier hoe hij zich nooit ergens iets van aantrekt. Hij ziet dat de hond tegen de auto aanspringt,en vrolijk met zijn poot om aandacht vraagt, maar kijkt ernaar en loopt gewoon door. :boos: Ik roep dat hij zijn hond bij zich moet houden, maar loopt nog steeds gewoon door. De hond staat vlak daarna aan mijn kant, en zelfs dat boeit em niets en doet ie net of zijn neus bloed :19: Ik kan daar echt met mijn pet niet bij hoor. Als ik zou zien dat mijn hond op een andere auto afstuift roep zou ik haar al terug roepen, heb ik het even niet in de gaten roep ik haar direct terug op het moment dat ik zou zien dat ze tegen een auto zou staan springen. :19: Maar ja, beter kun je gewoon doorlopen want dat is immers de normaalste zaak van de wereld blijkt wel.

Als men dan tegen mij roept dat ik mijn hond bij me moet houden moet ik nog boos zijn ook. Gelijk hebben ze. Maar hier op het HF werkt dat klaarblijkelijk anders :smile:
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
Okee dan.
Nee, het is niet normaal dat je honden anderen schade toebrengt. Maar als degene waar je hond schade toegebracht heeft zich direct als een bitch laat zien (getuige haar post), dan heb ik neigingen om door te lopen inderdaad.
Op normale toon kan alles geregeld worden (graag zelfs, kan in èindelijk eens iets claimen voor al die jaren verzekeringsgeld). Maar als iemand sowieso al slecht gehumeurd is omdat ze met haar stiefvader boodschappen moet doen voor haar moeder, en haar humeur afreageerd om mijn hond......... zoek het lekker zelf uit. Totaal geen behoefte om op zo'n moment met zo iemand in discussie te gaan.

Verder ben ik hier in de buurt bekend, dus zodra iemand roept "diegene met die Golden" komen ze al vrij snel bij mijn huis uit. Prima. Mogen ze aan de deur komen zodra het een beetje bekoeld is, regelen we de boel alsnog.

Maar ik ga echt niet in discussie met iemand die mij een J.L. noemt, en hou GVD die hond aan de lijn. Ik hou niet zo van gescheld.
Stel je dan inderdaad maar even voor dat jij diegene betreft als dat het dan wat makkelijker te begrijpen maakt voor je, en dat het jouw hond is. Dus jij ziet dat je hond op een auto afrent en hem lekker laat gaan, ben jij van mening dat ik niet tegen jou mag roepen dat je je hond bij je moet houden? :scratch:

Als jij dan totaal geen sjoege geeft en gewoon met je buggy vrolijk verder loopt en toekijkt hoe de hond ook nog even de andere deur “meeneemt’ mag ik niet tegen jou zeggen dat “je gvd die hond eens moet leren aan te lijnen” :scratch:

Ok duidelijk :ok:
smoekie
Zeer actief

Marieta schreef:Ik geloof dat ze gewoon even haar ei kwijt wilde en hier heeft gescholden en niet tegen die meneer.
Ik kan me voorstellen dat je boos wordt dat een hond tegen je auto springt en er niks door de eigenaar gedaan wordt. Al helemaal niet als er meerdere mensen zijn die daarover klagen of klagen dat de hond dingen doet en de eigenaar maar alles toelaat.

Voor de 2 is een auto een gebruiksvoorwerp en voor de andere is zn auto meer waard. Het zijn andermans spullen, dus als eigenaar moet je er gewoon voor zorgen dat je dier/kind daar vanaf blijft. Ook al zijn het maar een "paar krasjes op de lak".

Mijn eerste auto had me niet uitgemaakt of daar krassen op kwamen. Mijn laatste auto wilde ik toch graag netjes houden.

Groetjes Marieta

:E: Jij snapt em.

Ondanks dat ik mijn auto ook graag netjes wil houden (chrysler 300M) was dat niet eens datgene waar ik boos over was.

Het was de schrik ineens die hond te zien, daar waar je die totaal niet verwachtd. hij die gewoon toekijkt als in "ik stond erbij en ik keer ernaar" en gewoon zijn weg vervolgt alsof er niets aan de hand is :ugh:

Edit:
Pepie schreef:maar ja ik woon wel in een vogelaarwijk :smile:
:smile: :smile:
Laatst gewijzigd door smoekie op 22 aug 2009 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

smoekie schreef:Stel je dan inderdaad maar even voor dat jij diegene betreft als dat het dan wat makkelijker te begrijpen maakt voor je, en dat het jouw hond is. Dus jij ziet dat je hond op een auto afrent en hem lekker laat gaan, ben jij van mening dat ik niet tegen jou mag roepen dat je je hond bij je moet houden? :scratch:

Als jij dan totaal geen sjoege geeft en gewoon met je buggy vrolijk verder loopt en toekijkt hoe de hond ook nog even de andere deur “meeneemt’ mag ik niet tegen jou zeggen dat “je gvd die hond eens moet leren aan te lijnen” :scratch:
Op de eerste plaats loop ik niet met een buggy, en met een zware tas met boodschappen. Als ik met mijn honden loop, loop ik met mijn honden. En ja, je mag alles tegen me zeggen en je mag me opvoeden. Maar wel graag op normale toon. Anders luister ik niet.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Als ik me om dat soort dingen zo zou moeten opfokken dan zou mijn bloeddruk helemaal levensbedreigend hoog zijn. Redelijk zinloos dus.
En ook voor mij geld; je kan normaal tegen me praten en anders loop ik lekker met oogkleppen op door. Ik ga geen discussie aan met een krijsend viswijf.
Afbeelding
miss V

Ongelezen bericht door miss V »

Ik kan me goed voorstellen dat er een vloek uit je mond ontsnapt als er een hond tegen je auto aan jumpt en de eigenaar toekijkt en niets doet.
Ben ook erg zuinig op mijn spullen en vloek of niet het had de honden eigenaar netjes gestaan even erop af te lopen en te vragen hoe hij de schade kon vergoede, snap best dat men niet gedient is van een vloek maar goed kan je verwachten en ookal vind je het aso dan denk je maar ach ik sta er boven en zorg netjes dat de schade vergoed word, want weglopen en niets doen vind ik nog veel asocialer namenlijk!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”