Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ongewenst gedrag van vrienden/familie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Re: Ongewenst gedrag van vrienden/familie

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Mijn ouders geven als ze aankomen alle3 de honden een hondenkoekje, als we daar zijn krijgen ze ook bij aankomst een koekje en als we weggaan. Verder krijgen ze niets, ze weten dat wij dat liever niet hebben. Bij mijn schoonouders krijgen ze ook een hondenkoekje.
Willen ze de honden toch graag iets geven dan kunnen ze ze een hondenkoekje op hun eigen plek geven.

Bij een verjaardagsfeestje hebben de mensen die thuis een hond hebben meestal iets lekkers voor ze bij, dit krijgen ze dan bij binnenkomst, daar heb ik geen probleem mee maar geen gevoer aan tafel hier.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Ik zou me ook niet zo druk maken.
Ik heb zelf 2 hoogbejaarde ouders en die vinden het geweldig als Akira erbij is en willen haar dan graag iets lekkers geven....
Zolang het niet de spuigaten uitloopt en ik zowel hond als ouders hier een plezier mee kan doen, vind ik het persoonlijk geen probleem.

Ik zou er zeker geen ruzie om gaan maken, ze bedoelen het waarschijnlijk wel goed, toch?
Afbeelding

Happy en Lemmi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zout is slecht voor honden. Ze krijgen dus wel eens wat lekkers maar iets zoals chips is uit den boze. En chocola trouwens ook.
Dus mijn vader gaat steeds chips voeren. Dan word ik zo pislink, maar er is dan bezoek bij en dan moet ik me inhouden. Maar ik zet de chips dus wel bij hem weg. Het interesseert hem kennelijk niet hoe ik er aan toe ben als een hond sterft. Terwijl hij dat wel weet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Hutsje schreef:
christo schreef:
Hutsje schreef:hier wordt het meestal wel gevraagd of ze wat mogen hebben maar ik kan me er ook niet druk om maken als ze ongevraagd wat geven. ze krijgen van ons ook wel dingen die niet altijd even gezond zijn voor ze, nou en? ik eet zelf ook wel dingen tussendoor die niet goed zijn voor me.
Hier idem dito. Ze krijgen bij mij ook af en toe kattebrokjes, ze doen er een moord voor, maar het is nooit hun hoofdmaaltijd, dus wat zou het? Mijn ouders zijn me ook te dierbaar om daar over te gaan lopen miepen. Wat dat betreft vraag ik me een beetje af hoe jij er ermee om zou gaan als het geen schoonfamilie was, maar gewoon familie?
het kan me niet schelen wie het doet. of het nou familie, schoonfamilie of vreemden zijn ;). ik haal het ook niet van de gewone maaltijd af, zo snel worden ze daar niet dik van, want zo vaak gebeurt het niet ;).
Sorry :roos: dat was even onduidelijk, maar ik bedoelde dus TS.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

iones schreef:Zout is slecht voor honden. Ze krijgen dus wel eens wat lekkers maar iets zoals chips is uit den boze. En chocola trouwens ook.
Dus mijn vader gaat steeds chips voeren. Dan word ik zo pislink, maar er is dan bezoek bij en dan moet ik me inhouden. Maar ik zet de chips dus wel bij hem weg. Het interesseert hem kennelijk niet hoe ik er aan toe ben als een hond sterft. Terwijl hij dat wel weet.
Met chips of chocolade zou ik ook niet blij zijn :oeps:

Misschien kan je het anders aanpakken en je vader wat geven wat de honden wel mogen hebben? Een stukje kaas, worst of zoiets? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

iones schreef:Zout is slecht voor honden. Ze krijgen dus wel eens wat lekkers maar iets zoals chips is uit den boze. En chocola trouwens ook.
Hij is dus bezig je hond ziek te voeren en jij houdt je in voor de goede vrede :80:
honden gewoon in een andere kamer, klaar :U:
Edit, bij mij kwam ie er gewoon niet meer in, punt.
maar als je het goed wilt houden zou ik dan de honden weg houden, je schijnt ze op een andere manier niet te kunnen beschermen :19:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

chocola is het enige dat ze niet mogen. te veel zout is idd niet goed, niet voor honden en niet voor mensen. maar van af en toe wat chips gaan ze écht, écht niet dood hoor ;). ik denk dat frolic slechter is ;).
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Fax gaat altijd in de kennel bij bezoek, die mag niets hebben en die mag ook geen commando's krijgen. Om alle heibel te vermijden, gaat die gewoon daarin.

Ds vindt niets fijner dan truukjes uit te voeren, ongeacht wie het haar vraagt. Dus ze doen maar, niemand gaat er in overdrijven en meestal gaan ze belonen met een bal ofzo.
Als er aperitief op tafel staat, verdwijnt er wel eens wat kaas/salami/chips/... richting Ds. Maakt me zoveel niet uit, ik gooi haar ook af en toe wel wat toe. we aperitieven overigens niet zo vaak.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mag ik vragen wat de rol van je partner is in deze situatie? Zelf is hij / zij (in mijn ogen dan) de eerste die zijn / haar familie hierop moet aanspreken. Jullie moeten op één lijn zitten hierover.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Familie e.d. vragen altijd netjes of de honden iets mogen. En vaak mag dat ook gewoon.
Dan gaat het om bijv. restjes van het avondeten. Mijn moeder, die eigenlijk niks heeft met honden e.d. heeft wel altijd mariabiscuitjes in huis voor de hondjes. Bij de koffie krijgen ze daar dan van.

Ik lig ook niet wakker van wat de honden krijgen. Ze krijgen hier thuis ook van alles. En ze krijgen ook chipjes, koekjes etc etc.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Het is de manier waarop, als een klein kind mijn hond chipjes gaat zitten voeren ,dan kan ik daar wel om lachen, :mrgreen: , daar maken ze vrienden mee.
als mijn vader of schoonvader of wie dan ook tegen mijn wensen in de hond gaan zitten voeren, dan wordt het een heel ander verhaal.
want dan nemen ze mij niet serieus en dan zal ik dus echt even mijn poot stijf neer moeten zetten om te zorgen dat dat wel gebeurt, of ze blijven maar weg, :pffff: jammer dan
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hutsje schreef:chocola is het enige dat ze niet mogen. te veel zout is idd niet goed, niet voor honden en niet voor mensen. maar van af en toe wat chips gaan ze écht, écht niet dood hoor ;). ik denk dat frolic slechter is ;).
Nou, inderdaad. Ik moet altijd heel erg in mezelf grinniken als in uit een ooghoek zie dat nichtje stiekem (zodat ik het niet zie) haar zakje chips zit te delen met de honden. En als ik dan even omdraai, dan zet ze haar meest onschuldige koppie op "ik doe niets hoor!".

En hoe vaak gebeurt dat nou helemaal. Drie keer in het jaar misschien. Ik kan er niet mee zitten.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Degene die dat doet, komt er hier niet meer in.
Ik ben hier zo strikt in, omdat Milo best gevoelig is in zn darmen, en als ik mijn oma bijv. 1x iets laat geven, blijft ze het de hele tijd doen.
Daarbij is hij een ontzettende schooier, heeft hij 1x wat gehad, blijft hij echt áltijd weer terugkomen voor meer.

Ik ben 1x behoorlijk uit mn slof gegaan tegen mn oma, die deed het dan stiekem, binnen, als ik bijv buiten was. Maar sindsdien doet ze het niet meer, ze mag hem een klein koekje geven als ze weggaat.
Mn moeder is precies zo, maar die heeft het inmiddels ook door :engel:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

familie en schoonfamilie begrijpen gelukkig heel goed dat ze even overleggen wat mag voor de honden. daarbij zijn ze ook wel verantwoordelijke dierenbezitters. dus snappen ze die dingen goed :ok: en ze weten dat honden nou eenmaal erg graag hun lieve smoeltje gebruiken en de hele dag door kunnen smullen :mrgreen: maar dat gebeurd dus niet.

als mensen jou regels niet willen respecteren dan zou ik zo min mogelijk mijn honden bij die mensen laten.

en anders eens goed op je strepen gaan staan wil ook wel eens wonderen verrichten. zonder dat je daarbij meteen ruzie voor het leven hebt.

het is ook een stukje respect naar jou toe, vind ik. als ze je regels betreffende je honden niet op willen volgen. en soms moet je eerst een beetje op je strepen gaan staan voordat ze je genoeg bewust respecteren :ok:
iones
Zeer actief

Caro. schreef:

Misschien kan je het anders aanpakken en je vader wat geven wat de honden wel mogen hebben? Een stukje kaas, worst of zoiets? :denken:
Helpt niet. Mijn vader is niet voor rede vatbaar. Er is eigenlijk ook niet met hem te leven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

iones schreef:
Caro. schreef:

Helpt niet. Mijn vader is niet voor rede vatbaar. Er is eigenlijk ook niet met hem te leven.
:smile: :smile: :smile: (sorry)
Afbeelding
iones
Zeer actief

Emma schreef:het is ook een stukje respect naar jou toe, vind ik. als ze je regels betreffende je honden niet op willen volgen. en soms moet je eerst een beetje op je strepen gaan staan voordat ze je genoeg bewust respecteren :ok:
Juist, en daar zit het hem in. Mijn vader heeft geen respect voor zijn vrouw en zijn kinderen.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hutsje schreef:hier wordt het meestal wel gevraagd of ze wat mogen hebben maar ik kan me er ook niet druk om maken als ze ongevraagd wat geven. ze krijgen van ons ook wel dingen die niet altijd even gezond zijn voor ze, nou en? ik eet zelf ook wel dingen tussendoor die niet goed zijn voor me.

Is hier ook zo hoor;zo af en toe iets erg fouts is echt niet erg maar als iemand heel welbewust chips gaat zitten voeren vraag ik of die dat niet meer wil doen.Maar dat gebeurt maar vreselijk zelden omdat iedereen hier weet dat ik het niet wil hebben.
en ja,ze krijgen hier ook echt weleens een patatje of zo maar dat is dan omdat ik wat over heb en meestal alleen ben.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Cedhil
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

Ik geef ze ook zat aan snacks, het is meer het idee dat ze inderdaad dingen toch voeren aan de honden om me dwars te zitten.

Vandaag een zak pensstaafjes in de handen gedrukt met de mededeling: "Dit vinden ze heerlijk, ook beter voor ze dan die speklapjes". Ik geloof dat ze dat wel hebben begrepen, hele dag niks raars gevoerd :)

Het is totaal niet zo dat ik het erg vind dat ze een koekje of stukje chips hier en daar krijgen. Joh, dat doe ik zelf ook. Alleen soms loopt het de spuigaten uit :roll:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

De enige die het maar niet wil leren is mijn 90-jarige oma, maar ach zij mag het. :mrgreen:
Mijn ouders nemen Leia al niet meer mee, omdat die wederom op 'dieet' is.
Shib is toch nooit te dik, dus heb ik ook echt geen zin om die enkele keer dat hij er is daar energie en moeite in te moeten stoppen. Oma weet gelukkig wel wat ze wel en niet kan geven. :F:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Soms krijgt zazoe zelfs een stukje krentenbol van mijn oude oma :N:
Tjah rozijnen zijn inderdaad slecht maar zolang hij het niet elke week krijgt. Een kwart krentenbol gaan ze heus niet dood van.
Maak je niet zo druk en anders doe je honden in een andere kamer of de visite niet binnen en neem ze gewoon niet mee naar mensen die ze alles voeren...Mocht je je daar zo druk om maken!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Mijn moeder gaf vroeger wel eens stiekem varkensvlees aan mijn honden, ondanks mijn protesten. Tot één van mijn vorige collies (die erg zwakke darmen had) binnen een uur vreselijk aan de diarree raakte en op haar mooie tapijt poepte. 't Was gelijk afgelopen :mrgreen: .
Sindsdien gaat ze (inmiddels al bijna 80 en met ernstige reuma) regelmatig naar een speciale paardenslager en haalt speciaal voor de honden zelfgemaakte paardenworst. Zo'n enorme van een kilo :80: :mrgreen: . 'Voor de hondjes', zegt ze er dan trouwhartig bij.
Dat neem ik in dank aan, geef ze een stukje en deel de rest op de hondenschool uit. De honden daar zijn werkelijk dól op me :cheer: !
Afbeelding
Fin
Zeer actief

lieke schreef:Dat neem ik in dank aan, geef ze een stukje en deel de rest op de hondenschool uit. De honden daar zijn werkelijk dól op me :cheer: !
:smile: Ik had vanavond op de behendigheidsles rookworst mee voor Durga - de rest had alleen maar van die trainertjes. Nog nooit zoveel honden smachtend naar me zien kijken. :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik had vanavond op de behendigheidsles rookworst mee voor Durga - de rest had alleen maar van die trainertjes. Nog nooit zoveel honden smachtend naar me zien kijken.
Ken dat precies. Aan het begin van de les, als ik 'naast' roep tegen één van mijn honden, zitten er direct 4 of 5 honden van anderen ook keurig naast mij. Tot grote woede en frustratie van de andere cursisten. En ik maar onschuldig lachen en zeggen dat ik ook niet weet waarom ze dat doen. :smile:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

lieke schreef:
Ik had vanavond op de behendigheidsles rookworst mee voor Durga - de rest had alleen maar van die trainertjes. Nog nooit zoveel honden smachtend naar me zien kijken.
Ken dat precies. Aan het begin van de les, als ik 'naast' roep tegen één van mijn honden, zitten er direct 4 of 5 honden van anderen ook keurig naast mij. Tot grote woede en frustratie van de andere cursisten. En ik maar onschuldig lachen en zeggen dat ik ook niet weet waarom ze dat doen. :smile:
Ik had ook niet de indruk dat het me door de andere cursisten in dank werd afgenomen. :smile:
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Mijn honden krijgen wel eens paar kattenbrokjes van mijn moeder. Kan me niet zoveel schelen, die paar minibrokjes op redelijk grote honden. Mijn moeder heeft niks met honden (zelfs bang voor de meeste) maar mijn honden zitten keurig voor haar en dan dauwt ze er een kattenbrokje in. Dus zij kan zonder bestookt te worden met haar mooiste jurk naar binnen omdat de honden braaf gaan zitten. Ze zegt heel droog: ik heb geen verstand van honden maar als ik een kattenbrokje meeneem gaan ze netjes zitten :smile:

En verder kan ik mijn familie incl. schoonfamilie gelukkig wel duidelijk maken wat ik wel en niet wil hebben.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”