Moderator: moderatorteam
Nee, hij geeft hem wel aan, maar hij zit er niet bij en soms moet ik wat nadrukkelijker 'los!' zeggenspijkerhond schreef:Goed hoor! zo zie je maar dat de aanhouder wint en dat een kwartje soms kan vallen!
Of een neergegooid apport nog wat aan punten oplevert tijdens een examen is een ander verhaal en nogal afhankelijk van de keurmeester kan ik uit uit eigen ervaring spreken!
Ja, dat is een goed advies.Charles vd B schreef:Goed hoor
gewoon lekker zo doorgaan, maar pas wel op dat je het niet te vaak achter elkaar doet
Het moet wel leuk blijven
Dat is dan goedFrenk schreef:Ja, dat is een goed advies.Charles vd B schreef:Goed hoor
gewoon lekker zo doorgaan, maar pas wel op dat je het niet te vaak achter elkaar doet
Het moet wel leuk blijvenVoor nu breek ik het steeds af als hij het blok nog heel erg graag wil hebben
Nee, maar die klinkt leuk, dus die ga ik meteen toevoegen. Volgens mij kan hij dat wel, hij moet immers ook wachten met starten bij behendigheid, terwijl ik alvast het parcours in loop. Het is de beweging van het blok die hem triggert. Volgens iemand die ik sprak heeft dat te maken met prooidrift?ranetje schreef:Heb je het ook al eens als tussenapport (G&G B) geoefend?
Dus hondje zit,............ jij loopt een aantal passen weg,............... legt het blok neer, ..............loopt nog wat verder door .........draait je om en dan roep je de hond bij je met het commando apport.
Gedeeltelijk.Frenk schreef:Nee, maar die klinkt leuk, dus die ga ik meteen toevoegen. Volgens mij kan hij dat wel, hij moet immers ook wachten met starten bij behendigheid, terwijl ik alvast het parcours in loop. Het is de beweging van het blok die hem triggert. Volgens iemand die ik sprak heeft dat te maken met prooidrift?ranetje schreef:Heb je het ook al eens als tussenapport (G&G B) geoefend?
Dus hondje zit,............ jij loopt een aantal passen weg,............... legt het blok neer, ..............loopt nog wat verder door .........draait je om en dan roep je de hond bij je met het commando apport.
Volgens de trainsters die de proef afnamen was hij zo opzichtig aan het klieren dat zij hun lachen niet in konden houden langs de kant :N: en helemaal toen hij voor de *actie* opdrachten (vak sturen en apport) wel meteen in de houding sprong was het hen duidelijk... Frenk vindt volgen saai en is niet te beroerd om dat te laten merkenInge O schreef:en ach, voor dat slecht volgen geef je hem toch gewoon een pakje extra slaag.
Ach ja, maar je weet hoe irritant het is als iets niet lukt waarvan je gewoon weet dat je het samen behoort te kunnen.LongFields schreef:Helemaal niet slecht toch, goed gedaan van jullie!
Ja jammer inderdaad. Het is sowieso gezellig zo'n dag.Ik vond het heel jammer dat ik juist voor vanmorgen een activiteit op mijn werk gepland had, anders was ik er met Tapas ook bij geweest. Volgend jaar beter voor ons!
geen idee hoe het nu hebt aangeleerd maar misschien is de target training iets. korte stukjes en dan lekker spelen en later uitbouwen?Frenk schreef:Dank jullie wel allemaal![]()
Volgens de trainsters die de proef afnamen was hij zo opzichtig aan het klieren dat zij hun lachen niet in konden houden langs de kant :N: en helemaal toen hij voor de *actie* opdrachten (vak sturen en apport) wel meteen in de houding sprong was het hen duidelijk... Frenk vindt volgen saai en is niet te beroerd om dat te laten merkenInge O schreef:en ach, voor dat slecht volgen geef je hem toch gewoon een pakje extra slaag.
![]()
Nu dus bedenken hoe ik iets als volgen spannend en leuk ga maken
Als een podenco kampioen GG1 kan worden, dan kan een Oosterse haarbal leren dat volgen leuk is, tochDomie schreef:Ik had je al uitgebreidgefeliciteerd op de KC maar bij deze nogmaals! Goed gedaan meid! Enneh......over 2 weken feestje bouwen tijdens het volgen!
Werd de kampioen een beetje feestelijk onthaald thuis???Geef Frenk maar een dikke knuffel van mij en van de kampioen GG1 die hier moe maar voldaan op de bank ligt te hangen.
Tot nu toe deed hij het op de training altijd keurig. Maar hij vind het inderdaad wel minder leuk dan de andere, meer actievolle, onderdelen.Dianavdberkt schreef:geen idee hoe het nu hebt aangeleerd maar misschien is de target training iets. korte stukjes en dan lekker spelen en later uitbouwen?