Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diego aangevallen Update: Drains eruit
Moderator: moderatorteam
-
linda]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Diego aangevallen
Bah wat naar, wat zul jij geschrokken zijn! Heel veel beterschap gewenst voor Diego 
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Jemig, das schrikken!
Ik hoop voor jou dat Diego gauw hersteld, en er vooral niet teveel psychische schade aan overhoudt...sterkte ermee!
Ik hoop voor jou dat Diego gauw hersteld, en er vooral niet teveel psychische schade aan overhoudt...sterkte ermee!

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Oh wat ontzettend balen! Is hier ook eens gebeurt, ik weet hoe naar je je daarna voelt, vooral omdat je niks kon doen om het te voorkomen. Dat is ook de reden dat de honden hier op mij moeten wachten voor ze een bocht om gaan. Zo moeilijk was dat niet om aan te leren en ik vind het zo'n risico om allemaal maar te laten gaan. En dat iemand dat van agressieve honden toelaat vind ik helemaal asociaal!
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
arme Diego
gisteren rende Dusty ook ineens een eindje vooruit en ergens de bocht om, krijg dan echt een akelig gevoel als ik daar geen zicht op heb. hier het voorbeeld.
heel veel sterkte hopen dat Diego zowel lichamelijk als geestelijk goed hersteld. zelf al een beetje van de schrik bekomen?? stopen de honden wel vanzelf??
heel veel sterkte hopen dat Diego zowel lichamelijk als geestelijk goed hersteld. zelf al een beetje van de schrik bekomen?? stopen de honden wel vanzelf??

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Zo loop je met een gezonde hond te wandelen, en zo zit je bij de DA door de schuld van anderen, die niet op hun honden letten.
Beterschap voor Diego, en een voorzichtige knuffel voor hem.
Beterschap voor Diego, en een voorzichtige knuffel voor hem.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
anica
- Actief
heel veel sterkte met hem.
geef hem maar een dikke kus!
geef hem maar een dikke kus!
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Stoere Diego
hopenlijk blijft hij zo makkelijk tov andere honden.
Geef hem maar een voorzichtige knuffel.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Idem van deze kant. Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn hond een andere hond zo zou grijpen, maar lees een beetje tussen de regels dat deze eigenaren niet echt onder de indruk waren? (Of lees ik het verkeerd?)Stoere Diego
Lekker een beetje verwennen die lieverd! (Oeps, hoop dat ik niet een andere discussie open..
Heel veel succes en ik blijf volgen om te lezen hoe het gaat!
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gadverdarrie zeg! Het telefoonnummer klopte toch wel.. en heb je de meneer inmiddels gesproken?
Wat rot dat er ook nog geschud is, hoop op een spoedig herstel en dat er geen nare ontstekingen komen!
Dit is inderdaad ook 1 van de redenen dat ik bij bochten mijn honden ook altijd naast of achter me wil hebben lopen.. dan zie ik als eerste wie of wat er aan komt.
Beterschap voor Diego!
Wat rot dat er ook nog geschud is, hoop op een spoedig herstel en dat er geen nare ontstekingen komen!
Dit is inderdaad ook 1 van de redenen dat ik bij bochten mijn honden ook altijd naast of achter me wil hebben lopen.. dan zie ik als eerste wie of wat er aan komt.
Beterschap voor Diego!
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Hoe is het nu met je mannetje?
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Ja ben ook wel benieuwd hoe het nu met hem is..
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat naar
Beterschap met Diego
Beterschap met Diego
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Als je de gegevens hebt van die mensen, dan zou ik zelf niet schromen om er een aangifte van op te laten maken 
En beterschap voor Diego!
En beterschap voor Diego!
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- marjoleinn
- Actief
Ik heb de eigenaar vanmiddag gebeld. Ik vond het maar vaag en een raar persoon. Hij was nog steeds wel zo dat hij zei dat hij de kosten zou betalen. Maar vervolgens wel de vraag of ik het geld echt nodig had, want hij zat erg krap in tijd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de moeilijkste niet ben. Dus heb hem het weekend gegeven en er ook bij gezegd dat hij daarna een verkeerde aan mij heeft. Het gaat me echt niet om het geld, maar ik vind dat toch wel het minste van hun kant wat er gedaan kan worden. En misschien wat meer belangstelling, maar dat zat er niet in
Verder vertelde hij dat hij het ook ooit met zijn eigen hond heeft meegemaakt, een andere dan deze hoor en dat was heel anders afgelopen. Die was er ook echt niet meer. Maar dan snap ik niet dat je het nu een ander aandoet??? En dan ook nog naar mijn idee onverschillig reageren?
Met Diego gaat het nog moeizaam. Buiten loopt hij het kortste rondje en alleen even snel plassen. Hij wilde ook niks eten en drinken, zelfs geen koekjes of dingen waar hij normaal een moord voor doet. Gelukkig kwam mijn vader nog even langs. Die is echt helemaal gek met Diego en Diego met hem. Die heeft nog wat eten bij hem binnen gekregen en daarna dronk hij ook wel wat. Maar ik heb nog nooit zo'n hoopje hond gezien. Hij kijkt zo zielig uit z'n ogen, dat gaat je echt aan het hart.
Ik heb Diego net een t-shirt aan getrokken voor de nacht en neem hem straks lekker mee naar bed. Kan ik hem goed in de gaten houden. En dan maar weer zien hoe het morgen gaat.
Verder vertelde hij dat hij het ook ooit met zijn eigen hond heeft meegemaakt, een andere dan deze hoor en dat was heel anders afgelopen. Die was er ook echt niet meer. Maar dan snap ik niet dat je het nu een ander aandoet??? En dan ook nog naar mijn idee onverschillig reageren?
Met Diego gaat het nog moeizaam. Buiten loopt hij het kortste rondje en alleen even snel plassen. Hij wilde ook niks eten en drinken, zelfs geen koekjes of dingen waar hij normaal een moord voor doet. Gelukkig kwam mijn vader nog even langs. Die is echt helemaal gek met Diego en Diego met hem. Die heeft nog wat eten bij hem binnen gekregen en daarna dronk hij ook wel wat. Maar ik heb nog nooit zo'n hoopje hond gezien. Hij kijkt zo zielig uit z'n ogen, dat gaat je echt aan het hart.
Ik heb Diego net een t-shirt aan getrokken voor de nacht en neem hem straks lekker mee naar bed. Kan ik hem goed in de gaten houden. En dan maar weer zien hoe het morgen gaat.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Wat sneu voor Diego zeg
Heel veel beterschap voor hem, en geef hem maar een dikke knuffel!
Heel veel beterschap voor hem, en geef hem maar een dikke knuffel!
-
blondie
- Zeer actief
Tsja dat is wat je vaker leest... als er een conflict is tussen honden gooien veel mensen het op "ze liepen beiden los" helaas is dit volgens mij ook in de wet niet goed geregeld..
mijn hond liep destijds los en ik liep met hem aan de voet langs de (kruising?)ridgeback die aangelijnt zat... de ridgeback zat aan de flex en viel toch uit lijn brak en hij klapte op mijn reu.. die dus terug reageerde... Finn had toen alleen een wond aan zijn oor, en ondanks dat Finn omdat ik wegliep met mij mee wilde de hond hem bleef aanvallen en de twee mannen die bij de ridge waren niets deden kon ik ook niet veel meer dan kijken wat er zou gebeuren. de (kruising|) ridge koos op een gegeven moment het hazenpad.. weet niet welke verwondingen die hond had.. boeide me ook niet zo... was toen ik Finn net een week had... ik stond te shaken.. van omstanders die op het lawaai waren afgekomen.. kreeg ik ook te horen. jouw hond liep los hoor!!
Het deed er niet toe dat die andere hond had aangevallen.. in het losloopgebied had ik het ook.. een kruising mechel.. samen gingen ze even aan de knok...
die hond was ook niet zo leuk naar andere honden... dat wist ik niet... had die man dat gezegd.. dan had ik Finn bij me gehouden.. ik heb er van geleerd dat ik ze zowiezo niet meer op vreemde honden af laat gaan...
Die man zei ook toen ik nadat ik het knokken had doorbroken en finn mank liep... (ik vroeg nr ivm letsel...) ja meisje zei hij.... ze lopen beiden los... en het mag hier.. niemand is aansprakelijk....
Lekker dan... heb zijn vrouw later gesproken, die verontschuldigde zich.. zij zou dus wel gewaarschuwd hebben.. haar man liet het begaan en toen het knokken werd ramde hij er met de riem in.. ik werd echt met mijn neus op de feiten gedrukt toen dat het niet zo leuk was om gezellig te wandelen en dat alle honden leuk met elkaar overweg konden
mijn hond liep destijds los en ik liep met hem aan de voet langs de (kruising?)ridgeback die aangelijnt zat... de ridgeback zat aan de flex en viel toch uit lijn brak en hij klapte op mijn reu.. die dus terug reageerde... Finn had toen alleen een wond aan zijn oor, en ondanks dat Finn omdat ik wegliep met mij mee wilde de hond hem bleef aanvallen en de twee mannen die bij de ridge waren niets deden kon ik ook niet veel meer dan kijken wat er zou gebeuren. de (kruising|) ridge koos op een gegeven moment het hazenpad.. weet niet welke verwondingen die hond had.. boeide me ook niet zo... was toen ik Finn net een week had... ik stond te shaken.. van omstanders die op het lawaai waren afgekomen.. kreeg ik ook te horen. jouw hond liep los hoor!!
Het deed er niet toe dat die andere hond had aangevallen.. in het losloopgebied had ik het ook.. een kruising mechel.. samen gingen ze even aan de knok...
die hond was ook niet zo leuk naar andere honden... dat wist ik niet... had die man dat gezegd.. dan had ik Finn bij me gehouden.. ik heb er van geleerd dat ik ze zowiezo niet meer op vreemde honden af laat gaan...
Die man zei ook toen ik nadat ik het knokken had doorbroken en finn mank liep... (ik vroeg nr ivm letsel...) ja meisje zei hij.... ze lopen beiden los... en het mag hier.. niemand is aansprakelijk....
Lekker dan... heb zijn vrouw later gesproken, die verontschuldigde zich.. zij zou dus wel gewaarschuwd hebben.. haar man liet het begaan en toen het knokken werd ramde hij er met de riem in.. ik werd echt met mijn neus op de feiten gedrukt toen dat het niet zo leuk was om gezellig te wandelen en dat alle honden leuk met elkaar overweg konden
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik denk dat hij nu ook last heeft van de narcosemarjoleinn schreef:Ik heb de eigenaar vanmiddag gebeld. Ik vond het maar vaag en een raar persoon. Hij was nog steeds wel zo dat hij zei dat hij de kosten zou betalen. Maar vervolgens wel de vraag of ik het geld echt nodig had, want hij zat erg krap in tijd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de moeilijkste niet ben. Dus heb hem het weekend gegeven en er ook bij gezegd dat hij daarna een verkeerde aan mij heeft. Het gaat me echt niet om het geld, maar ik vind dat toch wel het minste van hun kant wat er gedaan kan worden. En misschien wat meer belangstelling, maar dat zat er niet in![]()
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
marjoleinn schreef:Ik heb de eigenaar vanmiddag gebeld. Ik vond het maar vaag en een raar persoon. Hij was nog steeds wel zo dat hij zei dat hij de kosten zou betalen. Maar vervolgens wel de vraag of ik het geld echt nodig had, want hij zat erg krap in tijd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de moeilijkste niet ben. Dus heb hem het weekend gegeven en er ook bij gezegd dat hij daarna een verkeerde aan mij heeft. Het gaat me echt niet om het geld, maar ik vind dat toch wel het minste van hun kant wat er gedaan kan worden. En misschien wat meer belangstelling, maar dat zat er niet in![]()
Geef het wat tijd, zijn ego heeft nu een flinke deuk opgelopen, maar als je een weekje verder bent is hij het al gauw vergeten hoor. Mischien is het wel leuk voor hem, om z'n favo speelmaatje erbij te halen, zodat hij zelf kan ervaren dat andere honden verre van eng zijn
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ohhh
wat zielig voor hem.
ik hoop dat het goed komt..
geef hem een aai over zijn bol van mij..
ik hoop dat het goed komt met andere honden..
storm is ook een keer aangevallen door een grote herder reu.. en die heeft hem toen ook goed gebeten..
en sindsdien pakt ie alle reutjes die groter als hem zijn of naar hem grommen....
wat zielig voor hem.
ik hoop dat het goed komt..
geef hem een aai over zijn bol van mij..
ik hoop dat het goed komt met andere honden..
storm is ook een keer aangevallen door een grote herder reu.. en die heeft hem toen ook goed gebeten..
en sindsdien pakt ie alle reutjes die groter als hem zijn of naar hem grommen....
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- marjoleinn
- Actief
Diego is de nacht goed doorgekomen. Hij sliep bij mij boven en af en toe piepte hij wel wat als hij omdraaide ofzo. Ik denk dat hij verkeerd draaide of dat er iets tegen zijn wond aan kwam. Naar mijn idee heeft hij wel wat pijn. Vanmorgen wilde hij ook schudden (doet hij altijd na het slapen), maar dat ging niet. Hij keek me zo zielig aan.
Hij wil opzich wel graag naar buiten om te wandelen (kleine stukjes natuurlijk). Ik ben al een aantal honden tegengekomen, maar hij loopt er met een grote boog omheen. Het ziet er echt uit alsof hij er nog wat bang voor is. Ik laat jou met rust, laat jij mij dan met rust? Hij heeft vanmorgen wel gegeten en drinkt ook weer goed. Dat is wel erg fijn.
De wonden zien er opzich redelijk uit. Er zit nog wel wat vocht en bloed onder, want dat komt er af en toe wat uit. We mogen er ook niet aankomen, logisch natuurlijk.
Maandag moeten we weer naar de DA om de drains eruit te laten halen. Ik ben benieuwd wat die er dan van zeggen.
Hij wil opzich wel graag naar buiten om te wandelen (kleine stukjes natuurlijk). Ik ben al een aantal honden tegengekomen, maar hij loopt er met een grote boog omheen. Het ziet er echt uit alsof hij er nog wat bang voor is. Ik laat jou met rust, laat jij mij dan met rust? Hij heeft vanmorgen wel gegeten en drinkt ook weer goed. Dat is wel erg fijn.
De wonden zien er opzich redelijk uit. Er zit nog wel wat vocht en bloed onder, want dat komt er af en toe wat uit. We mogen er ook niet aankomen, logisch natuurlijk.
Maandag moeten we weer naar de DA om de drains eruit te laten halen. Ik ben benieuwd wat die er dan van zeggen.

-
blondie
- Zeer actief
Hij zal wel beurs zijn.. arme diego.. maar dat vocht en bloedverlies is denk wel ok dat houd de wonden schoon m.i. fijn dat hij in ieder geval niet defensief op andere honden reageert en ze met een bocht ontwijkt.. dat is wel positief.. wel opletten dat er niet een loslopende hond met een nitwitt van een baas loopt die op hem afkomt.. dat kan hij nu even niet gebruiken ook al doet de hond niets, hij is lichamelijk nu even wat minder stabiel .. nogmaals beterschap met de mooie man!
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Schrikken zeg! Hopelijk word hij wel weer wat relaxter..
Wel fijn dat hij goed de nacht is doorgekomen.
Wel fijn dat hij goed de nacht is doorgekomen.
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
sterkte met Diego, moet vreselijk zijn om je hond zo als een hoopje ellende te zien 

- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Hopelijk hoor je na het weekend wel weer wat van die mensen!
Arm ventje, RR zijn ook grote honden en ook nog eens 2, hopen dat
hij goed hersteld ook qua gedrag naar andere honden toe!
Arm ventje, RR zijn ook grote honden en ook nog eens 2, hopen dat
hij goed hersteld ook qua gedrag naar andere honden toe!

http://www.Adebowale.nl
- plekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Gelukkig dat hij al weer wat heeft gegeten en gedronken, goed nieuws. En verder hoop ik dat hij snel weer opknapt (kan gelukkig bij honden snel gaan!!).
Sterkte en een dikke zoen voor Diego!
Sterkte en een dikke zoen voor Diego!
- marjoleinn
- Actief
Bedankt voor alle lieve reacties
En het is sowieso vreselijk om je hondje zo als een hoopje ellende te zien. Vooral omdat Diego normaal zo erg energiek is en bijna niet moe te krijgen is en nu ligt hij alleen maar en staart wat om zich heen.
Ik zal jullie sowieso op de hoogte houden hoe het met hem gaat. Maandag heb ik meer info, want dan moeten we naar de DA. En ik hoop maandag ook van die eigenaren te horen.
En het is sowieso vreselijk om je hondje zo als een hoopje ellende te zien. Vooral omdat Diego normaal zo erg energiek is en bijna niet moe te krijgen is en nu ligt hij alleen maar en staart wat om zich heen.
Ik zal jullie sowieso op de hoogte houden hoe het met hem gaat. Maandag heb ik meer info, want dan moeten we naar de DA. En ik hoop maandag ook van die eigenaren te horen.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
In ieder geval wel goed dat hij weer een beetje eet en drinkt, zo komt hij mss wat sneller op krachten. En ben jij zelf al een beetje bekomen van de schrik?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Gelukkig dat hij wel weer wat eet en drinkt en zelfs een klein stukje meehobbelt buiten. Hij zal denk ik toch wel behoorlijk pijn/last hebben en dat is natuurlijk ook niet zo gek. Hopelijk gaat zijn herstel in stijgende lijn en kan hij als hij straks weer helemaal genezen is toch weer genieten van de wandelingen en andere honden.