Dilute als in d/d (dat bedoelde ze ongetwijfeld) verdund alle donkere pigmenten, dus ook die van de neus.Belle schreef:Ooit ben ik eens iemand tegengekomen met twee duitse doggen die ik werkelijk prachtig van kleur vond. Ze waren geel, met over het hele lichaam een zilvergrijze gloed. Zij noemde die kleur toen Isabella. Ik heb daar weleens op gegoogled en kwam dan toch op iets anders uit naar mijn idee. Het ging dan om doggen met een kleur die ook wel palomino of drapp werd genoemd en een dilute van chocoladebruin zou zijn. Afbeeldingen daarvan waren echter egaal van kleur, terwijl de doggen die ik toen had gezien volgens mij zilveren/grijze haarpunten hadden, waardoor er een gloed over de vacht heen lag.
Zou dat seal kunnen zijn? Ik ben altijd nog heel benieuwd naar die kleur en heb ook steeds gezegd dat ik ooit hoop nog eens een doggenpup van die kleur te vinden.
Overigens lees ik nu net in een van de reacties hierboven dat dilute niet samen kan gaan met een zwarte neus en de doggen die ik toen had gezien hadden zeker een zwarte neus.
d/d honden hebben dus een lichtbruine of grijze neus.
Isabella is de normale naam voor verdund bruin inderdaad, maar dat lijkt mij niet wat deze doggen waren.
Misschien kan iemand er een foto van vinden?