Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

campings Zweden

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Hamilton
Zeer actief

Re: campings Zweden

Ongelezen bericht door Hamilton »

nog wat tips van een fervente zwedengangster :D
links
http://www.camping.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.camping.no" onclick="window.open(this.href);return false;
geven campinggidsen uit die eventueel aan te vragen zijn, of mee te nemen bij de 1e camping in dat land, ook als je de brug bij Malmö overgaat is er rechts gelijk een zweden info centrum ( Skanegarden) waar je gidsen ed kunt krijgen.
verder http://www.husvagnochcamping.se/fcamping" onclick="window.open(this.href);return false; met kleinschalige campings zoiets als onze SVR
en verder veel info te lezen en te krijgen op dit forum
http://webforum.zwedenweb.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
vrij camperen kan ook heel goed in Zweden, lees dan wel het "allemansrecht"
mochten er gerichte plaatsen of streken zijn, laat het dan even weten, ik heb hier zoveel campinggidsen liggen, kan ik wel wat opzoeken( meest Zweeds)
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Pol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pol »

Op de valreep nog een vraag, wellicht heb ik eroverheen gelezen, op de diverse sites staat dat je je hond zelf aan moet geven bij de douane/grensovergang.
Heeft iemand hier ervaring mee of handige tips voor?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wij hebben het wel eens gedaan, maar ik begin er niet meer aan.
Je zoekt je kapot om iemand die met je wil praten, want iedereen haalt de schouders op, en vervolgens wordt er ham&eggs met de 'aangifte' gedaan.
Wij zijn bij de grens wel eens aangehouden vanwege controle op de titeruitslag en entingen. Dát doen ze wel.
En daarom houdt ik mij ook (op papier tenminste, als ik het kan rooien met de betreffende dierenarts) aan de ontworming in het land zelf.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Jaap* schreef:Wij hebben het wel eens gedaan, maar ik begin er niet meer aan.
Je zoekt je kapot om iemand die met je wil praten, want iedereen haalt de schouders op, en vervolgens wordt er ham&eggs met de 'aangifte' gedaan.
Wij zijn bij de grens wel eens aangehouden vanwege controle op de titeruitslag en entingen. Dát doen ze wel.
En daarom houdt ik mij ook (op papier tenminste, als ik het kan rooien met de betreffende dierenarts) aan de ontworming in het land zelf.
Voor Zweden is het niet nodig om in dat land nogmaals te ontwormen. Ga je via Zweden naar Noorwegen hoeft het in Noorwegen ook niet meer. En omdat er niet wordt vermeld wanneer je bent aangekomen (nergens ook niet in het boekje van de hond)vroegen wij ons af hoe ze dat willen controleren. Wij gingen vorig jaar met de boot Kiel-Göteborg en vandaar direct naar Noorwegen en hoefden hierom niet nogmaals te ontwormen. Bij het afrijden van de boot trouwens controle door douane en niet gemeld. Bij de Noorse grens wel gemeld maar dat doen we dus net als Jaap niet meer.
Afbeelding
gevni havanezers
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

blacky schreef:Ga je via Zweden naar Noorwegen hoeft het in Noorwegen ook niet meer. En omdat er niet wordt vermeld wanneer je bent aangekomen (nergens ook niet in het boekje van de hond)vroegen wij ons af hoe ze dat willen controleren. Wij gingen vorig jaar met de boot Kiel-Göteborg en vandaar direct naar Noorwegen en hoefden hierom niet nogmaals te ontwormen. Bij het afrijden van de boot trouwens controle door douane en niet gemeld. Bij de Noorse grens wel gemeld maar dat doen we dus net als Jaap niet meer.
Hmm. Wij gaan idd vrijwel altijd naar noorwegen :mrgreen: , maar is dat dan sinds kort dat je in dat geval niet meer hoeft te ontwormen in noorwegen?
Dat ontbreken van de registratie heb je wel gelijk in, ik vraag me ook af hoe ze mij het ontbreken van de wormenpilsticker aan willen wrijven :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Volgens mij vanaf 2004? Vorig jaar hoefde dat in iedergeval niet meer. Volgens de website die ik toen raadpleegde gaan ze er in Noorwegen vanuit dat wanneer je via Zweden binnen komt je aan alle door hen gestelde eisen voldoet. Ik moet ook bekennen dat we juist daarom via Göteborg zijn gereden. (ik kun je op de boot Kiel Göteborg hondenhutten nemen)
Afbeelding
gevni havanezers
Pol
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Pol »

Bedankt voor jullie reakties!
Als ik het zo zie dan is onze hond aangeven bij de grens niet echt een aanrader....
We zien maar hoe het loopt.
Chezzies
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Chezzies »

Pol schreef:Op de valreep nog een vraag, wellicht heb ik eroverheen gelezen, op de diverse sites staat dat je je hond zelf aan moet geven bij de douane/grensovergang.
Afgelopen keer in Zweden maar wel eens gedaan, wij bij de grens naar binnen met de papieren voor de honden, eerst moet je tig keer kloppen op deuren of er iemand bereid is je te woord te staan, dan wordt er lullig in je entboekjes gekeken...en dat was het. Dat doe ik dus niet meer, wat een onzin zeg.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Chezzies schreef:
Pol schreef:Op de valreep nog een vraag, wellicht heb ik eroverheen gelezen, op de diverse sites staat dat je je hond zelf aan moet geven bij de douane/grensovergang.
Afgelopen keer in Zweden maar wel eens gedaan, wij bij de grens naar binnen met de papieren voor de honden, eerst moet je tig keer kloppen op deuren of er iemand bereid is je te woord te staan, dan wordt er lullig in je entboekjes gekeken...en dat was het. Dat doe ik dus niet meer, wat een onzin zeg.
Hier precies hetzelfde. Je krijgt niks van een bewijs dat je het hebt laten zien ofzo dus wij gaan het ook niet meer doen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”