Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samen honden hebben of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Samen honden hebben of niet?

Ongelezen bericht door Wilma »

Ceseman schreef:Wij hebben samen heel bewust voor dit ras, de Witte herder, onze honden gekozen. Qua eigendom zijn ze van ons tweeën.
Ik ben wel degene die het meeste met de honden doet, zich verdiept heeft in de voeding, hun gedrag en de opvoeding. Qua tijd ben ik wat flexibeler.
Ik vind dat eigenlijk wel zo prettig want als mij iets overkomt of als ik door omstandigheden niet voor de honden kan zorgen, dan is het een hele grote zorg minder dat er een partner achter me staat die de verzorging van de honden over kan nemen.
Hier is dat eigenlijk hetzelfde, welliswaar dat we Tatra's hebben dan.
Ik zou het trouwens niet helemaal in mijn eentje kunnen en willen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik kan me niet voorstellen dat ik een relatie zou hebben met iemand die niets van dieren zou moeten hebbe.
Of er dan een hond zou komen? Ik weet het niet. Denk het wel. Ieder toch ook zijn eigen hobby.

Hier is het echt wel samen onze keuze. Al heeft Leon wat meer met Kelly, logisch want daar werkt hij mee.
En ik ga met Indy trainen.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Marjoleine schreef:
DebbieZ schreef: Dus het speelt nu nog niet, maar ik vraag me af of je voor een hond kunt kiezen als je partner er niet voor zou kiezen.
Ik niet.
Ik heb honden, ik heb altijd honden gehad en ik zal altijd honden hebben of er moet iets heel raars gebeuren.
En wie mij zonder honden wil, heeft mij dus niet, simpel.
Dat is gewoon geen optie. ;)
Dit gedeelte geldt ook voor mij.
Maar helaas heeft mijn partner niet zoveel met honden.
Nou trouwde hij met toen ik een aantal volwassen en goed opgeleide honden had.
Dus die kon hij wel waarderen.
Daarna hebben we een hele serie tigste handjes gehad waarbij hij het eerste half jaar tot jaar weliswaar grote problemen met de "nieuwe" hond had.
Maar eigenlijk niet zoveel tegen dat het niet na verloop van tijd wende (ik moest in die tussentijd wel de nieuwste hond zoveel mogelijk voor zijn voeten weghouden)
Nu hebben we een pup in huis: en een pup is niet een "nog niet helemaal opgevoede hond" een pup is gewoon een "helemaal nog niet opgevoede hond".
En dat blijkt toch wel erg veel problemen op te leveren.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Wat een leuke verhalen allemaal. Bedankt alvast, maar meer, meer!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Mijn vriend vind het leuk om een hond te hebben, maar wil er liever niet "de lasten" van hebben. Toen wij dan ook besloten om een hond te nemen hebben we duidelijk afgesproken dat de zorg ervoor op mij neer komt. Dit doe ik met alle liefde en wij kunnen dan ook prima met deze situatie leven :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

cybert2 schreef:Honden, net als kinderen, neem je samen.
Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat ik verliefd zou worden op iemand die niet van dieren houdt :N:
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat als de een dieren niet zo denderend vindt dat de ander zijn zin maar doordrukt. Wat gebeurt er als jij ziek wordt en de ander moet de verzorging op zich nemen?
Ik vind dat je in een relatie nooit je zin moet doordrukken, dit soort dingen doe je in overleg.
Wat hebben kinderen er nou weer mee te maken? Mijn vriend vindt dieren best leuk, maar hij wil er de zorg niet voor. We waren al bij elkaar voordat ik honden had.

De honden zijn er in overleg gekomen. Met duidelijke afspraken dat het mijn verantwoordelijkheid is. En als ik ziek ben? Dat ben ik bijna nooit, maar dan heb ik wel andere oplossingen. En trouwens, als ik nou geen partner had gehad? Dan had ik toch ook andere oplossingen moeten zoeken als ik ziek word? Mijn vriend wil Bram trouwens best uitlaten zo nu en dan. Izzie niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik had chico al voordat we gingen samen wonen, maar hij is echt wel gek met hem hoor, hij zegt welleens moet ik hem weer uitlaten, ik wil ook een hond jij hebt de jouwe etc, maar moet wel bekennen dat hij chico wel heel erg leuk vind :D
ik zou ook wel een klein hondje erbij willen, maakt mij niet zoveel uit maar hij wil niet met die "cavia" uit en zeker geen 2 :D (hij laat hem wel uit hoor), dus helaas als er een hond bij zou komen mag hij kiezen en wordt het een groter ras, wat ik nog afwimpel :D
dus ja de hond is natuurlijk van ons samen, we dragen allebeide de verantwoordelijkheid en moeten het met zn 3tjes doe';)
en als mn vriend niet van dieren houdt prima, er is vast een middenweg
maar een kennis van ons, die heeft er echt een "hekel" aan, tjah ga dan maar ff gauw buiten zitten ofzo,daar kan ik dus niet mee, altijd die hond pesten en plagen, en als ie langsloopt, zeggen dat hij haart en stinkt en etc...ja nou daar kan ik dus echt niet tegen! hoop dat hij hem een keer in zn billen bijt :D
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Toen ik mijn partner leerde kennen, had ik al een hond, dus daar had hij geen enkele keus in. Nou is hij zelf ook gek op honden, dus dat is het punt niet. Zijn ex-vrouw hield helemaal niet van honden en toch heeft hij lang honden gehad (maar niet binnen, dat was overigens zijn eigen keus). Ik ben het met een andere reactie eens dat wel/niet een hond in overleg gaat, je moet er beiden achter staan. Maar inmiddels heb ik 2 honden en mijn man ook, alles in overleg, maar er is wel een duidelijke verdeling qua verantwoordelijkheid. Ik heb m'n ouwetje (inmiddels hoogbejaard) en een teef waar ik ook mee sport, m'n man heeft een teef die dit jaar naar de keuring gaat (KNPV PH1), en waarmee hij een nest gefokt heeft waarvan er een reutje gebleven is. Hij traint daar nog maar beperkt mee maar die zal meer getraind worden als z'n moeder eenmaal gecertificeerd is.

Qua verzorging "doen" we zoveel mogelijk ieder z'n eigen honden, maar afhankelijk van de omstandigheden kun je de andere honden er eventueel ook bij pakken.

Toevoeging: kroelen doen we met ze allemaal :wink:
Laatst gewijzigd door Gos op 19 jan 2010 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ze zijn van ons samen, moet ook wel anders hadden we het nooit op deze manier kunnen doen, het aantal en de sport...
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

ik nam mijn hond mee naar hem toe 1 week nadat ik hem leerde kennen.
diva heb ik gekregen van mijn ex dus ik had haar al..
gelukkig is mijn vriend en zijn hele familie gek op honden en diva is al heel snel geacepteerd door iedereen.
Hij had overginds tot eind vorig jaar zelf een herder die bij zijn moeder in de kennel zat hier u heeft hij alijd mee gertaind echter hebben we hem in moeten laten slapen die was echt op.
nu hebben we diva en hierna zal er zeker weer een hond komen..
echter echt uren lopen dat doe ik voor de res een wandeling doet hij wel en verwent hij haar giga :lol1: ik vind het niet erg want diva adoreert hem en dan is goed.

Ik heb ook nog een paard ma daar heeft hij dan wer helemaak niks mee vind het prima dat ik er geld en tijd in stop en gaa zelfs wel eens mee maar aanraken,rijden en of knuffelen daar bedankt hij voor :N: vind haar zelfs een beetje maar dat vind ik niet erg is ook echt puur mijn hobby en ze staat nie aan huis ofzo als ze ziek is vind hij het ook niet leuk en help me wel met evt. rekeningen of beslissingen kwa behandelen dus een goede steun als he nodig is en dat is voldoende...

gr gemma
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Wij hebben samen gekozen voor de honden. We nemen samen de verzorging voor onze rekening en uitlaten doen we vaak ook samen.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Samen. Al komt de meeste zorg op mij neer. Ik ben van de lange wandelingen en de verzorging qua DA en wat ze te eten krijgen e.d.

Het is zeker prettig als je het samen doet, zodat de ander ook zorg uit handen kan nemen.
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Zoek stok! schreef:
Trouwens, ik kan me niet voorstellen dat ik verliefd zou worden op iemand die niet van dieren houdt :N:
Maar ik kan me ook niet voorstellen dat als de een dieren niet zo denderend vindt dat de ander zijn zin maar doordrukt. Wat gebeurt er als jij ziek wordt en de ander moet de verzorging op zich nemen?
Ik vind dat je in een relatie nooit je zin moet doordrukken, dit soort dingen doe je in overleg.
Wat hebben kinderen er nou weer mee te maken? Mijn vriend vindt dieren best leuk, maar hij wil er de zorg niet voor. We waren al bij elkaar voordat ik honden had.

De honden zijn er in overleg gekomen. Met duidelijke afspraken dat het mijn verantwoordelijkheid is. En als ik ziek ben? Dat ben ik bijna nooit, maar dan heb ik wel andere oplossingen. En trouwens, als ik nou geen partner had gehad? Dan had ik toch ook andere oplossingen moeten zoeken als ik ziek word? Mijn vriend wil Bram trouwens best uitlaten zo nu en dan. Izzie niet.
Ik vind dit ook een vergelijk van niks. En mijn partner vind dieren erg leuk, maar zonder mij had hij ze niet gehad. Hij gunt het mij bovendien. Hij is alleen niet van het gedoe eromheen. 's Avonds lekker knuffelen op de bank is genoeg voor hem.
Maar mocht er een reden zijn dat ik de honden echt niet zelf uit kan laten, dan laat hij ze wel even een plas doen, maar uren gaat hij er absoluut niet mee op sjouw. Ook kan ik ze gerust een dagje bij hem achterlaten en dan past hij op. Voor hem alleen geen trainen, wandelen, fietsen, wedstrijden, al die haren opzuigen, voeren enz enz enz.
Het komische is dat hij wel opschept over ze (als ik het niet hoor :D )
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Arline schreef:
Zoek stok! schreef:En trouwens, als ik nou geen partner had gehad? Dan had ik toch ook andere oplossingen moeten zoeken als ik ziek word? Mijn vriend wil Bram trouwens best uitlaten zo nu en dan. Izzie niet.
Ik vind dit ook een vergelijk van niks. En mijn partner vind dieren erg leuk, maar zonder mij had hij ze niet gehad.
In dat geval had ik dus beslist geen honden gehad. Ik vind honden geweldig, maar niet als ze 24 uur per dag van mijn zorg afhankelijk zijn. Zonder mijn partner had ik ook geen honden gehad, maar andersom geldt precies hetzelfde.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik wilde heel graag een hond. En met een beetje zeuren is Sita gekomen. En nu, nu is Jeroen net zo verslaafd aan het hondenvirus. Zo erg zelfs dat nummer twee al snel volgde en nummer 3 ook in de planning zit.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit klinklare onzin; "Honden, net als kinderen, neem je samen." :hmmm: Dat is me nog al een wereld van verschil. Opvoeden van kinderen doe je samen, als je een partner hebt uiteraard. Dat kun je bij een hond heel prima in je eentje. Die lijdt echt niet onder een discussie over zijn opvoeding. En ligt er ook niet wakker van als hij door een gezinslid genegeerd wordt.
Ik zou trouwens ook niet verliefd kunnen worden op iemand die niet van dieren houdt. Maar iemand die van dieren houdt hoeft nog niet persee van honden te houden.

Mijn partner heeft een hekel aan honden. Ik heb er 3 :lol1: . Oh nee, officieel heb ik er nog 2 en Simon (zoonlief) heeft er 1.
Op ons hoogtepunt hadden we 4 honden. Toen ik mijn partner leerde kennen had ik al een hond, gaf ik les op een KC, zat ik het bestuur van een RV kortom ik ademde en droomde hond. Heb hem toen ook gezegd dat hij met mij altijd 1 of meerdere honden zou hebben, tot aan mijn dood. Dus hij kon er nog vanaf zien. Dat heeft hij niet gedaan. Ik heb mijn zin dus niet doorgedreven, dat heeft hij gedaan. :lol1:

Ik had trouwens ook 3 katten, daar had ie nog meer een hekel aan (vogelliefhebber hè :roll: ) en dat heb ik toen wel beloofd, als de katten dood zijn neem ik er geen weer, daar had ik ook niet zoveel moeite mee.

Ondertussen zijn we 15 jaar, 2 kinderen (die hebben we samen genomen :wink: ), en 8 honden verder. Hij heeft nog nooit een hond uitgelaten of eten gegeven. Als hij thuiskomt in zijn nette pak hebben de honden al vlot geleerd zich uit de voeten te maken en als hij weer beneden komt in normaal kloffie gaat het leven weer zijn dagelijks gangetje.

Als ik ziek ben heb ik pech en hijs me rillend, snuffend en kotsend in de benen om de honden uit te laten, als ik in het ziekenhuis lag gingen de honden naar pension. Toen ik laatst 's ochtends aan mijn hand werd geoppereerd (volledige narcose) liep ik 's middags alweer met de honden. Niets anders dus als wat iemand moet doen die alleen woont en honden heeft. :U: De honden en hun verzorging komen dus geheel en al op mij neer, niets veranderd dus met toen ik alleen met ze woonde.

Kijk ik kan niet leven zonder honden, ik kan echter wel prima leven met een partner die niet naar de honden omkijkt, dus dan is de keuze heel simpel.

Klein lichtpuntje aan de horizon, in al die jaren is het nog nooit voor gekomen, maar kleine Perry lijkt hem om zijn vinger te hebben gewonden. :F: Die windt iedereen om zijn vingertjes en zelfs André dus, heel grappig om te zien.
Gr. Aniek

Afbeelding
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Toen ik mijn vriend ontmoette had hij al 2 honden buiten in een kennel (collie en een herder)
En ik had Griffin
Hij is heel anders met honden dan mij,hij zorgt ervoor maar daar is ook alles mee gezegd (geeft eten en drinken that's it)
Ik daar integen ben veel en veel meer met de honden bezig.
Mijn vriend heeft nu geen honden meer,en wil er ook geen meer.
Ik kan echt niet zonder honden,en heb er nu dus weer 2 lopen hij is er erg gek mee vind ze leuk en soms erg vervelend.
(Boris kan echt drammen soms :roll: ik vind het grappig, hij vervelend)
Alle zorg komt op mij terecht en dat vind ik niet erg,ik wilde deze hondjes graag dus ook de verantwoording
Maar als er iets is zit hij als eerste in de auto om naar de DA te rijden
Hebben ze een ongelukje gehad (binnen gepoept of gekotst) ruimt hij het net zo makkelijk op als mij.
mcmaro
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Engelse Bassethound

Ongelezen bericht door mcmaro »

Onze honden zijn van mijn vrouw maar de zorg en alles wat daar bij hoort doen we samen.
Omdat het de honden van mijn vrouw zijn heeft zij het laatste woord wat betreft de belangrijke beslissingen die er evt. gemaakt moeten worden. Hoewel we samen voor de honden hebben gekozen vonden wij het belangrijk om dit te regelen zodat er geen discussie ontstaat over bijvoorbeeld een operatie of iet dergelijks.

Ik vind overigens de vergelijking met kinderen niet zo gek hoor!!! Het houden van mijn honden verschilt niet zoveel van het houden van mijn kinderen en dat is maar goed ook want daarom pik je de dingen die ze flikken zonder ze er meteen uit te schoppen :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Arline schreef: Het komische is dat hij wel opschept over ze (als ik het niet hoor :D )
Haha, dat doet die van mij ook. Leuk is dat he :D
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

mcmaro schreef:Ik vind overigens de vergelijking met kinderen niet zo gek hoor!!! Het houden van mijn honden verschilt niet zoveel van het houden van mijn kinderen en dat is maar goed ook want daarom pik je de dingen die ze flikken zonder ze er meteen uit te schoppen :mrgreen:
Ik denk dat het hebben van kinderen niet mogelijk is als je dat niet alletwee graag wilt. Vooral naar het kind toe.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Zoek stok! schreef:
mcmaro schreef:Ik vind overigens de vergelijking met kinderen niet zo gek hoor!!! Het houden van mijn honden verschilt niet zoveel van het houden van mijn kinderen en dat is maar goed ook want daarom pik je de dingen die ze flikken zonder ze er meteen uit te schoppen :mrgreen:
Ik denk dat het hebben van kinderen niet mogelijk is als je dat niet alletwee graag wilt. Vooral naar het kind toe.
En zo denk ik er dus ook over met honden. Die neem je samen. Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand maar z'n zin doordrukt onder het mom: ik zorg er voor en jij hebt er geen last van. Nogmaals: wat als jij niet voor de hond kan zorgen en hij wil het niet? Ga je dan een ander inschakelen om je hond uit te laten? :piew: Gewoon mijn mening hoor :19:
En een P.S.: Ik hoef niet al die vrouwen op de koffie die de pil "vergeten" zijn omdat zij wel een kind willen en hun partner niet, zoveel koffie heb ik niet in huis.
Laatst gewijzigd door cybert2 op 19 jan 2010 20:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janine
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik had al een hond dus veel viel er niet te kiezen. De tweede is wel in overleg en we zijn er nu samen wel uit dat er nog wel een paar bij kunnen als we willen :mrgreen: Maar toen ik mijn vriend net leerde kennen had ie niet veel op met honden was er zelf wat bang voor.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

wij kozen samen voor de honden. Wel is nu dat Ivan er is, Diego mijn trainingshond en Ivan die van mijn partner.
Maar we hebben voor beiden samen gekozen en zorgen er ook samen voor. Maar de een gaat niet met de andere hond oefeningen doen verder als het zit, af, wacht, hier komen etc wat de honden bij iedereen meoten doen.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Wij hebben samen gekozen voor honden en delen ook de zorg. De eindverantwoording en trainingen doe ik, verzorgen en uitlaten dan weer beide evenveel, ook de lange wandelingen. En inderdaad ook hier, vriendlief staat vaker in het weekend om 07.00 uur op voor de honden dan ik :ok: Beide hebben we om beurten 1 of 2 middagen in de week vrij, vooral voor de honden. In mijn eentje had ik beslist geen honden gehad. Beide honden lijken iets meer naar mij te trekken (vanwege de trainingen denk ik) maar ze gaan ook heel graag met mijn vriend mee en luisteren zeker niet slechter naar hem.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben momenteel alleen, dus de volledige verantwoordelijk ligt ook bij mij. Maar dat zou ook zo zijn als ik wel een vriend had, van mij hoeft niet zo nodig iemand met mij honden te wandelen of er iets mee te doen. Dat vind ik zelf gewoon leuk.
Alleen dat alerlaatste avondrondje...Dat had ik graag uitbesteed. :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

cybert2 schreef:
Zoek stok! schreef:
En zo denk ik er dus ook over met honden. Die neem je samen. Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand maar z'n zin doordrukt onder het mom: ik zorg er voor en jij hebt er geen last van. Nogmaals: wat als jij niet voor de hond kan zorgen en hij wil het niet? Ga je dan een ander inschakelen om je hond uit te laten? :piew: Gewoon mijn mening hoor :19:
En een P.S.: Ik hoef niet al die vrouwen op de koffie die de pil "vergeten" zijn omdat zij wel een kind willen en hun partner niet, zoveel koffie heb ik niet in huis.
Ik heb niet m'n zin doorgedrukt, we hebben goede afspraken gemaakt. Ik heb de pup niet zelf gebaard hoor, dus ik snap niet zo goed waarom je met baby's en voorbehoedsmiddelen aan komt zetten :denken:

Nogmaals: als ik geen partner had gehad, was ik dan ook :piew: geweest als ik honden had genomen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anne&Taar schreef:Ik ben momenteel alleen, dus de volledige verantwoordelijk ligt ook bij mij. Maar dat zou ook zo zijn als ik wel een vriend had, van mij hoeft niet zo nodig iemand met mij honden te wandelen of er iets mee te doen. Dat vind ik zelf gewoon leuk.
Alleen dat alerlaatste avondrondje...Dat had ik graag uitbesteed. :pffff:
Ja, daar had ik ook graag iemand voor gehad, dat laatste rondje :mrgreen:
Ik ben ook alleen, maar vind het vaak juist ook wel prettig om alleen 'de zeggenschap' te hebben over de honden. Alles met ze gaat altijd precies zoals ik dat wil :F: Alleen die verantwoordelijkheid in mijn eentje vind ik soms wel zwaar. Maar goed, da's een andere discussie denk ik :mrgreen:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik ben wel eens bij mijn ouders in t weekend, en vind t gewoon NIET leuk als ze mijn honden meenemen om mij eens te ontzien...Dus dat doen ze maar niet meer... :mrgreen: Ik ben zelfs een keer mn vader achterop gefietst toen t wandelen net wat te lang duurde naar mijn zin... :oeps:
Maar idd, het heeft ook nadelen. Iemand die ook eens lekker iets op kan lossen is wel zo fijn... :wink:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

cybert2 schreef: Ik kan er met mijn pet niet bij dat iemand maar z'n zin doordrukt onder het mom: ik zorg er voor en jij hebt er geen last van. Nogmaals: wat als jij niet voor de hond kan zorgen en hij wil het niet? Ga je dan een ander inschakelen om je hond uit te laten? :piew: Gewoon mijn mening hoor :19:
Lezen Cybert, lezen.... Er is geen sprake van je zin doordrukken. Er is sprake van een vooraf gemaakte afspraak tussen partners.

En nogmaals lezen Cybert lezen, als ik niet voor de hond kan zorgen dan schakel ik dus een ander in. Maar dat had ik immers al gezegd. Vroeguh gingen ze indien nodig naar pension en nu zijn er de zonenlief die ze uitlaten. Dat doen ze omdat ze het leuk vinden niet omdat dat noodzakelijk is. Dat is in de afgelopen 15 jaar slechts 2 x voorgekomen, tijdens de geboorte van beide zonenlief :smile1: .

Je moet ook al ernstig lang uit de running zijn trouwens, om een ander in te moeten schakelen, een hond gaat niet dood van in nood een week lang plassen en poepen in de tuin.

En nogmaals wat moet iemand dan die alleen is :U: of mag die geen hond.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Ik kan er trouwens ook met m'n pet niet bij als iemand niet van honden houdt en deze zijn "zin" doordrukt onder het mom van : "Ik mot ze niet dus jij krijgt ze niet".

Dan lijkt mij: "Ik wil ze graag maar zorg dat jij er geen last van hebt" een prima compromis.

Ja ik geef toe dat 4 honden dan wel weer een beetje valt onder je zin doordrijven..... :F: :smile:
Laatst gewijzigd door Budkes op 19 jan 2010 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”