Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reu vs teef

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Reu vs teef

Ongelezen bericht door laeken »

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Eva is laatst door een gecastreerde reu in haar kop gebeten terwijl ze zelf niks deed.
dat was toch niet hoe ik het uit jouw verhaal begrepen had. dat een gecastreerde reu het misschien net nog iets langer uit had gehouden, kan best, maar zo'n onschuldig lammetje leek eva me nu toch ook niet in dat incident.
Zij heeft die hond met geen vinger aangeraakt. :wink: Ja, ze stond in zijn gezicht te keffen (ze was irritant maar zelf dus totaal niet agressief) maar om daar nu een intact teefje voor door haar oor heen en in haar wang (door) te hakken vind ik wat overdreven. Dapper zou dat nooit gedaan hebben bij een teefje. :neenee:
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Zoek stok! schreef:Ik kom juist graag gecastreerde reuen tegen. Dat gaat altijd goed eigenlijk. Soms wordt Bram een beetje opgewonden ervan, maar dat is ook meer uitzondering dan regel.

Vanochtend met Bram en loopse Izzie gelopen. Kwam drie honden tegen, waarvan twee gecastreerde reuen en een teef. Niks geen gezeur dus. Bram gedraagt zich (geen bedreiging mbt zijn loopse teef) en Izzie snuft even en rent snel door. Als ik naar eigen belang kijk, mag elke reu van mij gecastreerd worden :mrgreen:

Oh ja, graag alle reuen castreren. :E:
Dan kan ik met Rein ook overal lopen. Behalve Bram dan he, want zij kunnen samen zijn zonder te ruzien.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Bas Rouge schreef:
Zoek stok! schreef:Ik kom juist graag gecastreerde reuen tegen. Dat gaat altijd goed eigenlijk. Soms wordt Bram een beetje opgewonden ervan, maar dat is ook meer uitzondering dan regel.

Vanochtend met Bram en loopse Izzie gelopen. Kwam drie honden tegen, waarvan twee gecastreerde reuen en een teef. Niks geen gezeur dus. Bram gedraagt zich (geen bedreiging mbt zijn loopse teef) en Izzie snuft even en rent snel door. Als ik naar eigen belang kijk, mag elke reu van mij gecastreerd worden :mrgreen:

Dan kan ik met Rein ook overal lopen. Behalve Bram dan he, want zij kunnen samen zijn zonder te ruzien.
:neenee: :M:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

MARC_S schreef:
Inge O schreef:
MARC_S schreef:Eva is laatst door een gecastreerde reu in haar kop gebeten terwijl ze zelf niks deed.
dat was toch niet hoe ik het uit jouw verhaal begrepen had. dat een gecastreerde reu het misschien net nog iets langer uit had gehouden, kan best, maar zo'n onschuldig lammetje leek eva me nu toch ook niet in dat incident.
Zij heeft die hond met geen vinger aangeraakt. :wink: Ja, ze stond in zijn gezicht te keffen (ze was irritant maar zelf dus totaal niet agressief) maar om daar nu een intact teefje voor door haar oor heen en in haar wang (door) te hakken vind ik wat overdreven. Dapper zou dat nooit gedaan hebben bij een teefje. :neenee:
Gecastreerde Moos ook niet, ook niet bij een reu. 1 zo'n ervaring maakt niet alle gecastreerde reuen 'raar' in gedrag.
Ik denk dat als je zelf wat fellere teven hebt je graag ongecastreerde reuen treft omdat die alles pikken van zo'n teef. Maar dat maakt gecastreerde reuen die niet alles dan pikken niet meteen raar. Ja, meteen gaten bijten omdat een hond iets doet wat je niet aanstaat vind ik ook raar. Maar dat vind ik ook als een intacte reu het bij een andere intacte reu doet, of een teef bij een gecastreerde reu, of een teef bij een teef. Corrigeren omdat een hond je enorm irritant in je gezicht staat te tetteren vind ik dan weer niet vreemd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bas Rouge schreef:

Kijk een medestander :mrgreen: Soms snap ik niet dat ik kritiek lever in een castratietopic hahaha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Inge O schreef:
nee, ze heeft hem fysiek niks gedaan, dat weet ik, maar je hoeft iemand niet aan te raken om het bloed vanonder de nagels vandaan te halen.
en een oorpiercing heb je al snel, daarvoor hoeft de correctie echt niet zwaar te zijn.

ik ben benieuwd of ze zich dit dan zomaar bij alle volle reuen zou kunnen permitteren zonder na verloop van tijd een vergelijkbare reactie te krijgen.
Rein pikt ongeveer alles van bekende teven maar onbekende teven moet niet onredelijk zijn (in zijn ogen dan he), hem bijten of nadrukkelijk domineren, hij zegt daar absoluut iets van. Ook met Inge's (jouw) Hovawartdames (ik denk dat het Sette en Attack waren) heeft ie woorden gehad. Dat verloopt zonder schade maar hij laat zich niet ringeloren.
laeken
Zeer actief

Inge O schreef: nee, ze heeft hem fysiek niks gedaan, dat weet ik, maar je hoeft iemand niet aan te raken om het bloed vanonder de nagels vandaan te halen.
en een oorpiercing heb je al snel, daarvoor hoeft de correctie echt niet zwaar te zijn.

ik ben benieuwd of ze zich dit dan zomaar bij alle volle reuen zou kunnen permitteren zonder na verloop van tijd een vergelijkbare reactie te krijgen.
Ik ben het gewoon niet gewend dat een reu een teefje in haar kop grijpt, tegen de grond smijt en nog even doorgaat. Eva had meerdere bijtplekken en bloed. Ze is dan wel soms heel irritant met dat gekef maar ik blijf vinden dat andere honden dan niet zouden moeten ingrijpen met harde fysieke correcties als dat gewoon reuen zijn. De andere hond die erbij was kon prima met Eva maar die was niet gecastreerd. Eva zelf was totaal niet agressief en ze hebben daarvoor 10 minuten normaal met elkaar omgegaan.

Bij Dapper mochten teefjes zeker in zijn gezicht keffen. Leuk zelfs. Deze reu reageerde daar echter agressief op. Dat zou Dapper die hartstikke agressief was tegen reuen nooit doen bij een teef. Die zou daar op in gaan. Deze gecastreerde reu had sowieso geen interesse in Eva dus die begon zich overdreven uit te sloven :engel: Daarna had ze dus wat gaatjes in haar kop. :boos:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:ik ben benieuwd of ze zich dit dan zomaar bij alle volle reuen zou kunnen permitteren zonder na verloop van tijd een vergelijkbare reactie te krijgen.
Idd. Ik zag laatst nog dat een DH teef er flink van langs kreeg van een DH reu. Alletwee intact en zeer bekend met elkaar.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Eline* schreef:
duitse herder schreef:Wat ik mij afvraag. Merken honden ook verschil met intacte teef of gecastreerde teef? Bij de reuen zie je onderscheid, maar bij teven ook?
Volgens mij niet. Ik denk dat in de geurafscheiding veel minder veranderd dan bij een reu.
Hier overigens een reu met ballen die alles pikt van teven en een teef die alleen iets pikt van een reu met ballen..al pikt ze weer bar weinig van haar eigen reu met ballen! :mrgreen:
Maar hoe kan dat dan? Toevallig had ik het er van de week geloof ik met Connie (b) over. Ik merk bij Noah wel verschil tussen intacte reuen en gecastreerde. Ze vindt intacte geweldig, andere honden zijn gewoon leuk :mrgreen:
Reageren teven feller/minder veel op een intacte teef? Ik kan bij een teef nooit raden wat het is en volgens mij is bijna alles wat ik tegen kom gecastreerd. Alleen Tuana weet ik zeker dat zij intact is
Perry en Noah

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik heb gewoon aangegeven hoe ik er over denk. Ik kan niet op alles ingaan want sommige dingen zie ik nu eenmaal anders. Ik vind het raar als een intacte reu een teef gaat lopen afstraffen met gebijt. Beetje dom ook want dat wordt dan in ieder geval niks meer in de toekomst. Dapper hield daar wel rekening mee en dat vind ik ook logischer. Een teef is een teef en die hoort een reu in mijn ogen niet door te bijten of grof af te straffen. Ik heb het nooit met een ongecastreerde reu gehad. Daarvan ben ik nog nooit een sociaal exemplaar tegengekomen die een van mijn teven tot bloed afstraft om wat irritant gedoe. Die vinden het normaal gesproken fantastisch als een leuk jong teefje lekker wild komt doen met ze :ok: Logisch ook want waarom geen banden aangaan met het andere geslacht? :denken:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef: Die vinden het normaal gesproken fantastisch als een leuk jong teefje lekker wild komt doen met ze :ok: Logisch ook want waarom geen banden aangaan met het andere geslacht? :denken:
En als dat leuke jonge teefje een type is met weinig haar op d'r tanden pakken ze d'r eens even goed beet en zetten zich er klemvast op. Of, ze douwen d'r eerst even op de grond en gaan dan eens kijken hoe ze zich op d'r uit kunnen leven :mrgreen:
Mijn ervaring met dat soort teefjes (die heb ik namelijk :mrgreen: ) en intacte reuen is dus gewoon een paar keer in de maand wel zo. Niks "gallant of charmant", gewoon gebruiken zo'n onderdanige teef.
Het ligt dus ook gewoon erg aan hoe je eigen teef is. Heb je een pittige teef dan kan ik me heel goed voorstellen dat je de reacties van ongecastreerde reuen op haar prettiger vindt. Zich laten gebruiken zal ze nooit toestaan, en die reuen zullen heel erg veel van haar pikken (ook dat ze woest wordt als ze erop willen).
Maar heb je nogal gezeggelijke teefjes dan is een intacte reu tegenkomen dus echt niet altijd gezellig hoor :wink: Er zijn ook best wat intacte reuen die een kans zien wanneer ze hem tegenkomen en zich dan even lekker uit gaan leven op zo'n teef die niet durft af te bekken. Of door te rijden enzo, of soms ook gewoon door even lekker de overheersende patser uit te hangen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar daar zeg ik toch niks over? Ik zeg alleen dat ik het niet normaal vind van een reu om een druk niet agressief teefje in haar kop te bijten. Over wat leuker is om tegen te komen voor mensen met andere honden hoor je mij niets zeggen. Ik zeg alleen dat gecastreerde reuen vaker een vreemde reactie geven op teven. Meer zoals een andere teef. Als Eva door een teef in haar kop geknauwd was had ik dat veel normaler gevonden. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:Maar daar zeg ik toch niks over? Ik zeg alleen dat ik het niet normaal vind van een reu om een druk niet agressief teefje in haar kop te bijten. Over wat leuker is om tegen te komen voor mensen met andere honden hoor je mij niets zeggen. Ik zeg alleen dat gecastreerde reuen vaker een vreemde reactie geven op teven. Meer zoals een andere teef. Als Eva door een teef in haar kop geknauwd was had ik dat veel normaler gevonden. :wink:
Ja, maar dan is het dus een beetje ook wat je definitie van raar is. Ik vind het namelijk ook raar als een intacte reu tegen Vera staat te grommen dat ze vooral zo moet blijven staan/liggen zodat hij er goed bij kan :wink: Dat bedoel ik dus een beetje te zeggen. Ik vind het ook raar als een reu een teef bijt, maar ik vind het net zo goed raar als die (intacte) reu Vera zo behandeld. Ook niet zo slim als je nog een kans wil maken bij d'r namelijk :mrgreen:

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Zo'n gecastreerde reu zal, als die bepaalde 'felheid' naar andere honden erin zit, eerder een teef knauwen dan een niet gecastreerde reu denk ik ook. Alleen 'vreemd gedrag' is niet voorbehouden aan gecastreerde reuen, aangezien ik dus nogal wat intacte reuen tegenkom die ook niet bijster handig bezig zijn als ze ooit nog kans willen maken om vriendjes met Vera te worden. Hoogstens denken ze misschien "die teef zegt toch niks terug, als ze dan loops is pak ik d'r ook gewoon" :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind niet dat een reu zomaar alles moet accepteren van een teef, of andersom. Osa heeft ook een keer een gaatje in de oor van een reu gemaakt, die continu zichzelf zat op te dringen bij haar. Dan heb ik er geen moeite mee dat een teef hap zegt. Evenmin als een reu op zo'n moment een correctie zou geven. Zolang ze elkaar maar niet dood wensen, want dan is er denk ik toch wel iets mis.

Ik herinner me trouwens weer dat Osa een aantal jaren geleden, toen was ze al gecastreerd volgens mij, ( dus zo'n 11 jaar oud )
echt flink is aangevallen door een rottweiler reu. Ze zou daar gaan logeren, ging allemaal leuk en aardig, Osa die heeft een balletje, en is daar gewoon bezitterig mee, maar meer dan blaffen en/of grommen doet ze niet, en was ook haar goed recht, ik bedoel het is haar bal, dat pikte de rottweiler van zo'n 50 a 60 kg niet, hij had er echt in d'r nek te pakken en zat er bovenop. Gelukkig had ze daar veel vel en haar zitten, en viel de schade mee op een paar gaten na en een AB kuurtje. Maar daar zou ik haar absoluut niet meer bij in de buurt laten. Omdat ik dat dus wel een 'gestoorde' reactie vind.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 10 feb 2010 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef: Alleen 'vreemd gedrag' is niet voorbehouden aan gecastreerde reuen, aangezien ik dus nogal wat intacte reuen tegenkom die ook niet bijster handig bezig zijn als ze ooit nog kans willen maken om vriendjes met Vera te worden.
Een reu is ook meer dan een voortplantingsmachine natuurlijk. Ik denk niet dat Bram de hele dag rondloopt met het idee vriendjes te maken met teven omdat hij er nog een keer op wil. Ja bij Izzie nu wel hahaha.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Alleen 'vreemd gedrag' is niet voorbehouden aan gecastreerde reuen, aangezien ik dus nogal wat intacte reuen tegenkom die ook niet bijster handig bezig zijn als ze ooit nog kans willen maken om vriendjes met Vera te worden.
Een reu is ook meer dan een voortplantingsmachine natuurlijk. Ik denk niet dat Bram de hele dag rondloopt met het idee vriendjes te maken met teven omdat hij er nog een keer op wil. Ja bij Izzie nu wel hahaha.
Haha, ja Brammie wel nu :mrgreen:
Maar nee, als ik kijk naar hoe sommige intacte reuen dus reageren op mijn teven zie ik ook niet dat ze alleen maar bezig zijn met "beleefd blijven voor als ze loops wordt".
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Volgens mij was hier laatst een topic over.

Ik hoor van mensen dat teefjes wat feller zijn dan reuen. Maar dat heb ik zelf nooit ondervonden: ik heb altijd alleen teefjes gehad en die vond ik niet fel. Ik vond ze goed zoals ze waren (ik hou trouwens wel van een beetje fel maar dat is ook heel erg afhankelijk van het ras).
Ik vind bij kooikers dat reuen mooiere koppen hebben en dan zou ik dus weer eerder voor een reu kunnen kiezen.

Reuen moeten weer bij elke paal blijven hangen, snuffelen en pissen. DAt vind ik wel storend.

Maar uiteindelijk weet ik niet of ik nog wel voorkeur heb. Ik heb vooral voorkeur voor..... een hond! :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Aimee schreef: Ik herinner me trouwens weer dat Osa een aantal jaren geleden, toen was ze al gecastreerd volgens mij, ( dus zo'n 11 jaar oud )
echt flink is aangevallen door een rottweiler reu. Ze zou daar gaan logeren, ging allemaal leuk en aardig, Osa die heeft een balletje, en is daar gewoon bezitterig mee, maar meer dan blaffen en/of grommen doet ze niet, en was ook haar goed recht, ik bedoel het is haar bal, dat pikte de rottweiler van zo'n 50 a 60 kg niet, hij had er echt in d'r nek te pakken en zat er bovenop. Gelukkig had ze daar veel vel en haar zitten, en viel de schade mee op een paar gaten na en een AB kuurtje. Maar daar zou ik haar absoluut niet meer bij in de buurt laten. Omdat ik dat dus wel een 'gestoorde' reactie vind.
Ik heb dat eens meegemaakt met een gecastreerde spaniel. Noah was schijnzwanger en vond het HAAR tak. Ze gaf een snauw en die spaniel (waar ze echt heerlijk altijd mee speelde) kleunde er vol terug in :oeps: Dat werd dus knokken en heb ze uit elkaar gehaald. Daarna gebeurde het nog een keertje, weer Noah die een snauw gaf omdat het haar bal was en weer kleunde die spaniel er op in :piew:
Ik moet zeggen, dat ik het zowiezo erg grof vind als een hond een snauw geeft vanwege een bal/stok, dat de tegenpartij er meteen vol tegenin gaat. Dat heb ik in die jaren eigenlijk nog nooit meegemaakt
Perry en Noah

Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Roos heeft nog nooit zó een ruzie gehad met reuen. Een keer toen ze voor het eerst loops was wel ja, was er een reu die duidelijk homo was en had ineens terwijl hij aan het snuffelen was haar rechterpoot opengereten. Gatver ik haat die berner sennen. Verder speelt Roos toch wel vaak een speelse onderdanige rol met reuen, nog nooit problemen gehad. Bij teven is dat wel anders.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind trouwens onder reuen wel meer aggressie dan onder teven en dat vind ik trouwens wel een nadeel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:Waar komt je vraag eigenljik vandaag Tamara?
Gister viel me (weer) eens op dat reuen niet altijd even leuk reageren op teven en toen ging ik erover nadenken en daar ontstond mijn vraag :mrgreen: nu ik er nog verder over nadenk waren het in de meeste gevallen gecastreerde reuen ook degene die uit zichzelf al niet zo vriendelijk reageerden op een intacte teef :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tamara. schreef:
Zoek stok! schreef:Waar komt je vraag eigenljik vandaag Tamara?
Gister viel me (weer) eens op dat reuen niet altijd even leuk reageren op teven en toen ging ik erover nadenken en daar ontstond mijn vraag :mrgreen: nu ik er nog verder over nadenk waren het in de meeste gevallen gecastreerde reuen ook degene die uit zichzelf al niet zo vriendelijk reageerden op een intacte teef :wink:
En ik gok dat die reuen ,vaak gecastreerd zijn omdat ze voor die tijd ook al niet heel gezellig waren :wink:
castratie help toch overal tegen :mann:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn meisjes hebben met intacte heren nooit problemen.
Terwijl ze toch niet voor de poes zijn, de stabijs althans.

Zeker reuen als Rein, dat vinden ze ge-wel-dig! Dat snappen ze. En het is wederzijds ook ;)
Ook ouwe Timmie, een DH-heer van 12 hier, die oud en stram is, respecteren ze. Maar goed, die is dus groot, lomp en intact. Was ie gecastreerd, dan was ie waarschijnlijk al tien keer ondersteboven gelopen, maar nu maken ze elke ontmoeting weer een keurig knixje: hij krijgt respect en zij ook.

Gecastreerde reuen is een ander verhaal, die krijgen negen van de tien keer op hun flikker en niet te zuinig. Ze zullen ze niet beschadigen, maar iets van respect of krediet zit er niet meer in. Eén verkeerde blik en ze kunnen het getrokken krijgen, en dan komt er een hoop kabaal uit zo'n zwartwit hondje :N:
Ik weet niet waar dat in zit, maar vooral toch blijkbaar in die ballen. :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

duitse herder schreef:
Aimee schreef: Ik herinner me trouwens weer dat Osa een aantal jaren geleden, toen was ze al gecastreerd volgens mij, ( dus zo'n 11 jaar oud )
Ik heb dat eens meegemaakt met een gecastreerde spaniel. Noah was schijnzwanger en vond het HAAR tak. Ze gaf een snauw en die spaniel (waar ze echt heerlijk altijd mee speelde) kleunde er vol terug in :oeps: Dat werd dus knokken en heb ze uit elkaar gehaald. Daarna gebeurde het nog een keertje, weer Noah die een snauw gaf omdat het haar bal was en weer kleunde die spaniel er op in :piew:
Ik moet zeggen, dat ik het zowiezo erg grof vind als een hond een snauw geeft vanwege een bal/stok, dat de tegenpartij er meteen vol tegenin gaat. Dat heb ik in die jaren eigenlijk nog nooit meegemaakt
Sowiezo vind ik t wat raar dat een hond zo reageert op bezitsagressie. Bezitsagressie is toch eigenljik ook vrij normaal in mijn ogen. De meeste honden hebben 'mijn en dijn' wel leren respecteren tijdens het opgroeien.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Anne&Taar schreef:Sowiezo vind ik t wat raar dat een hond zo reageert op bezitsagressie. Bezitsagressie is toch eigenljik ook vrij normaal in mijn ogen. De meeste honden hebben 'mijn en dijn' wel leren respecteren tijdens het opgroeien.
Zo'n teef loopt hier ook, een bordercollie x stabij, gecastreerde teef.
Die vliegt alles aan wat maar naar haar stok kijkt. Alle honden lopen er in een boog omheen, alleen doet die hond dat zelf dus niet.
Soms moet je er langs en dan is het oppassen, anders pakt ze je hond, klaar.
En ik heb haar nog nooit aan de lijn gezien, ook niet in het dorp zelf, want dat hoeft niet want "ze luistert altijd heel goed, alleen met een bal of een stok niet".
Tja, dan ben je uitgepraat.

Laatst zat ze (los) voor een winkel en kwam ik aan de overkant langs. Toen stak ze dus wel over naar mij (vanwege Isabel). Geen bal te zien, hoor, trouwens. Ik zeg maar niks.
En die is gecastreerd omdat ze een x border is en daar zou ze dan rustiger van worden. :roll:
Ja, castratie helpt tegen alles. :klaar:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Wat vreselijk, ook omdat het juist een border is.. dat zijn zulke lieve honden. Maar ze zijn gauw genoeg verpest. :N:
Afbeelding
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Lance en Tristan kunnen als dweil gebruikt worden door teven, die pikken alles. Chad maar tot op bepaalde hoogte, als hij vind dat een teef hem onheus bejegend zegt hij er wat van
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

gecastreerde Timo is niet de makkelijkste maar met teefjes heeft hij eigenlijk nooit problemen. Voor teven gaat hij zich zelfs helemaal uitsloven, helemaal vrolijk in de spelboog en hoge blafjes :mrgreen:. Maar aan de meeste reuen heeft hij een sch*rfthekel en dan vooral de niet gecastreerden. Ik moet zeggen dat dit gedrag t.o.v. reuen is verergerd na zijn castratie.
Voor Wieke heeft hij veel respect maar hij kan zo af en toe er ook wel tegenin gaan door terug te snauwen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

buck is gecastreerd het maakt volgens mij geen onderscheid in honden. :19:
hij vind alle vreemde honden spannend, ook pups tot intacte teven Hij lijkt vooral druk bezig om zijn eigen onzekerheid te maskeren :mrgreen:
het kan ook zijn dat ik een patroon over het hoofd zie :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kijk, er zijn meer mensen die dezelfde ervaring hebben als ik. Dan kan ik stoppen met alles verklaren want ik vind mijn uitspraken helemaal niet vreemd en gezien de roedel van Marjolein in ieder geval hetzelfde doet zie ik het nog steeds als normaal.

Er zijn ook geen hanen die kippen aanvallen. Dat klopt niet. Er zijn wel heel wat gradaties in sociaal handig. Er zijn ook heel wat rasverschillen. Je kan helemaal niet praten over "de hond" en dan een hond als Eva vergelijken met Saar of Vera. Eva is heviger dan gemiddeld (dus drukker en feller EN minder vergevingsgezind naar iets dat anders en onnatuurlijk ruikt bv) en een goldenteefje dat zich niet kan weren tegen een opdringerige reu is zachter en weerlozer dan gemiddeld en de vrede bewaren staat veel hoger in de hersenen dan een conflict opzoeken bij zo'n ras. Dat zijn dus helemaal geen graadmeters. En een uberdominante rottweilerreu of bulterriër is weer niet DE standaard reu. Dus om nu verhalen te vertellen over reuen die wel teven aanvallen is zinloos. Die reuen zijn in mijn ogen niet sociaal.

Normaal gesproken en gemiddeld gezien kan je een ongecastreerde reu bij vrijwel elke teef zetten. Beide sociaal en de kans op bijterijen is wel heel erg klein. Reuen horen toch wel die rem te hebben zoals de meeste dieren van verschillend geslacht elkaar niet zomaar aanvallen. Honden zijn geen hamsters natuurlijk. Ze horen sociaal te zijn.

Gecastreerd valt die rem weg. Het is dus niet voor niets dat Estelle's teef niet goed met castraten kan, de teven van Marjolein niks met castraten hebben en mijn teven maakt het dan wel niet zoveel uit, ze doen echter heel droog en ongeïnteresseerd en spelen zit er bij Cleo ook niet zo in. Mijn vorige teef kon totaal niet met gecastreerde reuen. Dus dat is gewoon niet te ontkennen. Ook niet met uitzonderingsverhalen van agressieve reuen naar teven. Natuurlijk zijn die er. :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”