De situaties waarvoor ik het zou willen gebruiken is de echte angst die hij heeft en de moeite die hij heeft om dan te herstellen. Dat is echt pure angst. Trillen, vergrote pupillen, onder je stoel en benen weg kruipen, staart tussen de poten, niet kunnen ontspannen, niet spelen, enz. En hij blijft er in hangen, ook al zijn we uren bij iemand op visite, hij herstelt niet. Wat betreft de angst voor vreemden, in bepaalde situaties is dat ook echt angst, ik hoop dat we dan een ingang kunnen vinden hem beter te trainen doordat de angst een minder grote rol speelt en dat hij o.h.a. minder wordt beheerst door angst. Alleen de vrees die ik dan heb is dat hij door de medicatie dan wél durft te happen in situaties waar ik er niet op zit te wachten. Bijvoorbeeld als er iemand onze tuin in loopt of als iemand hem laat schrikken o.i.d. Dat is dus de overweging. Ik heb nu een afspraak gemaakt om het weer met Bach te proberen, maar dan iemand die iets samen stelt voor hem, wat specifiek bij onze situatie past. Ik weet niet zeker of dat echt helpt, maar baat het niet dan schaadt het niet.MARC_S schreef:Zoals in Eline's verhaal te lezen is is dat hondje gewoon minder bang. Ik denk dat Rhodin misschien nu uit angst blaft en als hij zekerder is is de kans groter dat hij eerder niet meer blaft dan dat hij wel blaft en dan uit zekerheid ineens gaat bijten. Maar je moet wel zeker weten dat het gedrag pure angst is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zylkene bij angst/update
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Zylkene bij angst/update
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Of je nou bach of zylkene inzet; dat maakt niet uit. je moet denk ik samen met een gedragstherapeut bekijken of het veilig zal zijn de angst aan te pakken met middelen en daarnaast moeten trainen. Heeft hij ooit agressie getoond?
Als hij dat niet heeft zou ik het proberen, maar zie je de angst omslaan in gedrag waarbij hij de dreiging wil wegjagen , dan stoppen met het middel.
Marc heeft gelijk en ook ik heb twijfels of je bij honden die angstig zijn en neigen tot agressie met middelen moet werken. Bij honden die enkel angst hebben en niet neigen tot agressie kun je in mijn ogen goed een middel als zylkene gebruiken.
Als hij dat niet heeft zou ik het proberen, maar zie je de angst omslaan in gedrag waarbij hij de dreiging wil wegjagen , dan stoppen met het middel.
Marc heeft gelijk en ook ik heb twijfels of je bij honden die angstig zijn en neigen tot agressie met middelen moet werken. Bij honden die enkel angst hebben en niet neigen tot agressie kun je in mijn ogen goed een middel als zylkene gebruiken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
snuffel11
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Leuk! Ga er naar uitkijkenEline* schreef:Ik zal binnenkort weer eens wat foto's maken!Lydia schreef:Fijn om te lezen dat het best goed met haar gaat, kijk ook zo nu en dan als er een update omtrent Neska isEline* schreef:Wat wil je weten? Met Neska gaat het best aardig!.. .ze komt met regelmaat mn gedachtens nog voorbij
-
Dj0w
Het middel is dus echt alleen voor angst? Niet voor agressie?
- Keke
- geregistreerd lid
Mijn hond Keke is er vandaag mee begonnen. Ben benieuwd of het helpt tegen angst voor vreemde mensen en geluiden.

- Keke
- geregistreerd lid
Volgens mij ook voor agressieDj0w schreef:Het middel is dus echt alleen voor angst? Niet voor agressie?

- -Gaby-
- Zeer actief
Ik was dit topic alweer helemaal vergeten, maar jullie hadden gelijk.Eline* schreef:Of je nou bach of zylkene inzet; dat maakt niet uit. je moet denk ik samen met een gedragstherapeut bekijken of het veilig zal zijn de angst aan te pakken met middelen en daarnaast moeten trainen. Heeft hij ooit agressie getoond?
-
yvette_van_alert
- Actief
- Mijn ras(sen): duits herder, mechelse herder, corgi, dingo, hannoveraanse zweethond, kaukasische owcharka.
Je zou ook geitenmelk kunnen proberen. 2 x dgs een scheutje van ca 50 ml dat werkt vaak prima en is goedkoop. Tip van Shaun Ellis en hier hebben we er goede ervaringen mee en met de DAP band ook
- -Gaby-
- Zeer actief
Goh, dat van de geitenmelk is nieuw voor me! Heb je dat gebruikt voor Sil? En wat is het beoogde effect van geitenmelk? En hoe is het bij jullie uitgepakt?yvette_van_alert schreef:Je zou ook geitenmelk kunnen proberen. 2 x dgs een scheutje van ca 50 ml dat werkt vaak prima en is goedkoop. Tip van Shaun Ellis en hier hebben we er goede ervaringen mee en met de DAP band ook
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Wat bregt geitenmelk dan?
Mooi beschreven Gaby! Dank! Wat ik me afvraag; heeft je GT je ook aangegeven dat er bij wegnemen van angst mogelijk meer agressie zichtbaar wordt? Was dat bekend?
Ik heb soms de indruk dat bach ook door gt nog steeds wordt gezien als iets wat zomaar kan, terwijl ik tocht echt hele andere ervaringen heb en je ook met een gezond verstand kan bedenken welk effect dingen kunnen hebben.
Mooi beschreven Gaby! Dank! Wat ik me afvraag; heeft je GT je ook aangegeven dat er bij wegnemen van angst mogelijk meer agressie zichtbaar wordt? Was dat bekend?
Ik heb soms de indruk dat bach ook door gt nog steeds wordt gezien als iets wat zomaar kan, terwijl ik tocht echt hele andere ervaringen heb en je ook met een gezond verstand kan bedenken welk effect dingen kunnen hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- -Gaby-
- Zeer actief
GT zei wel dat het mogelijk was, maar ook dat als het effect niet zo was als gewenst dan konden we er meteen mee stoppen. We hoopten beiden dat hij door minder angst minder agressie zou tonen, maar het tegenovergestelde bleek waar. Ze heeft het aan mijn eigen inschatting over gelaten of ik zou moeten stoppen of niet. We hadden alleen niet zo'n heftige reactie verwacht, ik niet, de GT niet en de Bach bloesem therapeut niet. Terwijl ik er best sceptisch tegenover stond eerlijk gezegd.Eline* schreef:Wat bregt geitenmelk dan?
-
Coockie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C
Hier ook Zylkene gebruikt, en met succes ! DAP toestel en band hielpen niet, en Bachbloesems ook niet . Ik heb het bijna 4 maanden gegeven aan 1 van de honden, en na 2,5 maanden zag ik echt verbetering : ze is socialer geworden t.o andere honden en mensen, en ze is niet meer zo dwangmatig bezig met rond de tuin te lopen . Haar "tic" om alles in te graven in de tuin, is ook bijna verdwenen . Ik ben heel blij, dat ze nu eindelijk meer rus gevonden heeft .
- Keke
- geregistreerd lid