Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met de hond naar Spanje geweest?
Moderator: moderatorteam
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: Met de hond naar Spanje geweest?
Bedankt voor de info.
Als we weer naar Frankrijk gaan, wordt het iig een scalibor-band icm stronghold pipet.
Als we weer naar Frankrijk gaan, wordt het iig een scalibor-band icm stronghold pipet.
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Je moet wel kijken of die 2 weer samen kunnen.
Want heb ergens gelezen dat je niet alles kunt combineren..
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Chippen is verplicht, maar inschrijven in het NDG toch niet?Eline* schreef:Het is verplicht als je de grens overwilt. Echter wil dat nog niet zeggen dat het europees zo is geregeld dat je je hond ook terugkrijgt bij vermissing.Scooby schreef: O.k. Nou ja, het kan in elk geval nooit kwaad om je hond te laten chippen en in te laten schrijven in de NDG, lijkt mij?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, maar deze dingen gebeuren wel heel regelmatig, helaas...Sanne&Bo schreef:Nou zijn dat denk ik wel de meest erge dingen die kunnen gebeuren.
Je moet er gewoon hele goede maatregelen tegen treffen!
Liever te voorzichtig he..
Groetjes, Karen
- yuki
- Zeer actief
Heeft iemand ervaring met Pulvex tegen zandvliegen enz.?jacq1970 schreef:je hond een scalibor band omdoen is zowiezo heel erg belangrijk, is het enigste wat beschermen kan tegen de zandvlieg... garanties heb je nooit natuurlijk.
Op een ander forum waar ik zelf een waarschuwingstopic opende in mei 2007 om de gevaren van het meenemen van je hond naar mediterrane landen te benoemen, noemde ik alleen de Scalibor band. Iemand anders kwam met als aanvulling Pulvex. Ik had er nog nooit van gehoord!
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... 3godzVrqdA" onclick="window.open(this.href);return false;
@jacq, hier de link van de site (die blijkbaar nog niet af is) Meende echt een foto van jouw hondje te herkennen?
Zou overigens een goed intiatief zijn als er 1 site was waar alle info verzameld werd, nu staat het her en der verspreid.
Of is het iemand anders hond op deze site? Heb hem ieder geval laatst in de fotohoek gezien!
http://www.leishmania-info.nl/index.php ... &Itemid=26" onclick="window.open(this.href);return false;
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Pulvex werkt idd ook tegen zandvliegjes en is een van de weinige middelen die echt tekenwerend is. Officieel heeft Pulvex in Nederland nog geen registratie voor de werking tegen zandvliegen, maar in andere landen al wel.yuki schreef:Heeft iemand ervaring met Pulvex tegen zandvliegen enz.?jacq1970 schreef:je hond een scalibor band omdoen is zowiezo heel erg belangrijk, is het enigste wat beschermen kan tegen de zandvlieg... garanties heb je nooit natuurlijk.
Op een ander forum waar ik zelf een waarschuwingstopic opende in mei 2007 om de gevaren van het meenemen van je hond naar mediterrane landen te benoemen, noemde ik alleen de Scalibor band. Iemand anders kwam met als aanvulling Pulvex. Ik had er nog nooit van gehoord!
https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... 3godzVrqdA" onclick="window.open(this.href);return false;
@jacq, hier de link van de site (die blijkbaar nog niet af is) Meende echt een foto van jouw hondje te herkennen?
Zou overigens een goed intiatief zijn als er 1 site was waar alle info verzameld werd, nu staat het her en der verspreid.
Of is het iemand anders hond op deze site? Heb hem ieder geval laatst in de fotohoek gezien!
http://www.leishmania-info.nl/index.php ... &Itemid=26" onclick="window.open(this.href);return false;

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ja is idd mijn Samara!
En nu ik de site zie weet ik het alweer, deze site ging volgens mij 3jaar geleden in aanbouw.... maar heb er verder nooit meer wat van gehoord, heb zelf het idee dat er ook niks meer meegedaan gaat worden dan dit... er zou ook een soort vraag en antwoord forum opkomen.
Degene die dit zou maken heb ik ook al heel erg lang niks meer van gehoord, ook op andere fora niet meer aanwezig... dus ik heb werkelijk geen idee.. vind het wel jammer dat er niks mee is gedaan want de insteek was goed!
En nu ik de site zie weet ik het alweer, deze site ging volgens mij 3jaar geleden in aanbouw.... maar heb er verder nooit meer wat van gehoord, heb zelf het idee dat er ook niks meer meegedaan gaat worden dan dit... er zou ook een soort vraag en antwoord forum opkomen.
Degene die dit zou maken heb ik ook al heel erg lang niks meer van gehoord, ook op andere fora niet meer aanwezig... dus ik heb werkelijk geen idee.. vind het wel jammer dat er niks mee is gedaan want de insteek was goed!
- yuki
- Zeer actief
Ja zonder meer een goed idee! Zeker als er ook een vraagbaak in de vorm van een forum bijkwam. Zelf zat ik destijds boordevol vragen, geloof dat Anita mij toen enorm geholpen heeft.jacq1970 schreef:ja is idd mijn Samara!
Dus je snapt dat ik gelijk de link naar jou legde toen ik deze "site in aanbouw" zag? Jammer dat het niets geworden is...........
Esther
Esther
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het niet handig om die site met een Sticky hier in de 'Vakantie met de hond' hoek te zetten?
Groetjes, Karen
- Mark-Tinny
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en een kruising
Ik combineer ook druppels en een scaliborband als ik met de honden naar spanje ga, nooit problemen gehad.Sanne&Bo schreef:Je moet wel kijken of die 2 weer samen kunnen.
Tinny: raszuivere kruising (01/01/98-12/04/08 )
Benji: Kruising en ons duveltje (30/01/08-24/05/08 )
Zora: labrador in hart en nieren (06/06/01-10/04/14)
Vicky: lieve knuffelbeer
- Mark-Tinny
- Actief
Dit vind ik toch een beetje overdreven, met de nodige voorzorgen (er staat info zat op het net over welke ziektes je hond kan oplopen en hoe je hem er tegen kunt beschermen) kun je vrij gerust je hond meenemen naar Spanje. Op al die jaren is er nog maar 1 keer een hond ziek naar huis gekomen, dit was namelijk een insektenbeet in zijn oor dat achteraf een flinke oorontsteking is geworden. Onze Tinny is 3 x mee naar Spanje geweest, onze Vicky 2 x en onze Zora is vorig jaar voor haar 1 ste maal naar Spanje geweest. Op 1 keer dat geval met dat oor na geen enkel keer een probleem gehad, de honden hebben al ieder jaar samen met het baasje zalig genoten aan de Spaanse Costa.Scooby schreef:Nee, daar zou ik, gezien alle mogelijke, ernstige ziektes die ze daar toch vrij makkelijk op kunnen lopen, ook nooit doen.Eline* schreef:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik aan me nooit niet mijn honden zou meenemen naar Spanje voor vakantie.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Bij leishmania kan het 7 jaar duren, je weet dus eigenlijk nooit of ze ziek zijn of niet. Persoonlijk zou ik ook nooit de hond meenemen. We zijn in september 10 dagen geweest, Max heeft zich prima vermaakt bij iemand anders thuis. Van te voren had ik sterke twijfels of ik wel 10 dagen zonder hem zou kunnen (jaja ik weet het), dat is me achteraf echt heel erg meegevallen. Je hoeft niet om de hond te denken, en dat heb je niet alleen met ziektes, maar ook met uitlaten/kwijtraken, de temperatuur daar, etc. Je kunt rustig van je vakantie genieten, uit eten bijv.Mark-Tinny schreef:Dit vind ik toch een beetje overdreven, met de nodige voorzorgen (er staat info zat op het net over welke ziektes je hond kan oplopen en hoe je hem er tegen kunt beschermen) kun je vrij gerust je hond meenemen naar Spanje. Op al die jaren is er nog maar 1 keer een hond ziek naar huis gekomen, dit was namelijk een insektenbeet in zijn oor dat achteraf een flinke oorontsteking is geworden. Onze Tinny is 3 x mee naar Spanje geweest, onze Vicky 2 x en onze Zora is vorig jaar voor haar 1 ste maal naar Spanje geweest. Op 1 keer dat geval met dat oor na geen enkel keer een probleem gehad, de honden hebben al ieder jaar samen met het baasje zalig genoten aan de Spaanse Costa.Scooby schreef:Nee, daar zou ik, gezien alle mogelijke, ernstige ziektes die ze daar toch vrij makkelijk op kunnen lopen, ook nooit doen.Eline* schreef:Ik moet je eerlijk zeggen dat ik aan me nooit niet mijn honden zou meenemen naar Spanje voor vakantie.
Ieder mag het voor zichzelf beslissen natuurlijk, maar de ellende die erachter weg kan komen is mij het risico niet waard. Ik zou je hond wel bij kennissen of zo onderbrengen, 2 weken voor een pension is wel lang.

- Mark-Tinny
- Actief
Vemits wij met de caravan gaan staan wij ieder jaar op een camping, honden meenemen heeft soms zijn beperkingen maar heb ik nog nooit als last ondervonden. Thuis moet je ook de honden uitlaten, mij maakt het dus niet uit dat ik dat op mijn vakantie adres ook moet doen. Wij kiezen echt de campings uit, en dit is soms wel een zoektocht, waar de honden welkom zijn en (veel) schaduwrijke plaatsen zijn. Uit eten gaan met de honden heeft bij ons nog nooit problemen gegeven, overal waren de honden welkom op het terras en kregen ze haast overal een bak vers water.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
En ik woon met man en 2 honden in Spanje en als ik het zo lees hadden de honden al allerhande enge ziektes moeten hebben.
Zandvliegen zijn in de schemering actief en dat is de tijd dat mijn honden per sé binnen moeten blijven. Er wordt dan niet gewandeld en niet buiten gespeeld.
Teken zitten overal, ook in Nederland. We wandelen elke dag in een bosrijke omgeving en een heel enkele keer komt ze thuis met een teek.
Ze dragen allebei een scaliborband, vind ze ideaal.
Waar je eerder voor op moet passen is de warmte, daar worden ze echt beroerd van en moet je naar de da. Laat ze op het heetst van de dag niet in de zon, ook niet even wandelen. Je hebt het niet in de gaten maar de straatstenen en asfalt zijn kokend heet.
In de zomer wandelen we vroeg, heel vroeg en 's avonds laat. Overdag moeten ze genoegen nemen met de tuin.
Zorg dat ze een halsband dragen, een hond zonder halsband is een zwerver en wordt opgepakt. Officieel mogen honden nergens los lopen maar dat is een verbod wat met handen en voeten overtreden wordt. Die van mij lopen altijd los!
Honden zijn over het algemeen niet welkom op het strand en alleen op terrassen bij restaurants en bars. Dat geldt ook voor restaurants langs de autosnelweg. Zorg ook dat ze in de auto in de schaduw kunnen liggen, de zon door het raampje is erg heet.
Rabiës is verplicht, geldig paspoort moet je kunnen tonen op verzoek.
Als je gewoon je verstand gebruikt en net zo op je honden let als in Nederland, gaat het helemaal goed en hebben zij en jullie een heerlijke vakantie.
Zandvliegen zijn in de schemering actief en dat is de tijd dat mijn honden per sé binnen moeten blijven. Er wordt dan niet gewandeld en niet buiten gespeeld.
Teken zitten overal, ook in Nederland. We wandelen elke dag in een bosrijke omgeving en een heel enkele keer komt ze thuis met een teek.
Ze dragen allebei een scaliborband, vind ze ideaal.
Waar je eerder voor op moet passen is de warmte, daar worden ze echt beroerd van en moet je naar de da. Laat ze op het heetst van de dag niet in de zon, ook niet even wandelen. Je hebt het niet in de gaten maar de straatstenen en asfalt zijn kokend heet.
In de zomer wandelen we vroeg, heel vroeg en 's avonds laat. Overdag moeten ze genoegen nemen met de tuin.
Zorg dat ze een halsband dragen, een hond zonder halsband is een zwerver en wordt opgepakt. Officieel mogen honden nergens los lopen maar dat is een verbod wat met handen en voeten overtreden wordt. Die van mij lopen altijd los!
Honden zijn over het algemeen niet welkom op het strand en alleen op terrassen bij restaurants en bars. Dat geldt ook voor restaurants langs de autosnelweg. Zorg ook dat ze in de auto in de schaduw kunnen liggen, de zon door het raampje is erg heet.
Rabiës is verplicht, geldig paspoort moet je kunnen tonen op verzoek.
Als je gewoon je verstand gebruikt en net zo op je honden let als in Nederland, gaat het helemaal goed en hebben zij en jullie een heerlijke vakantie.
Groetjes, Terry
- Sanne&Bo
- Zeer actief
Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!! 
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus eigenlijk wilde je alleen de positieve verhalen horen, begrijp ik? En niet de verhalen en adviezen over bezorgde hondeneigenaars uit eigen ervaring...? O.k., dan kan...Sanne&Bo schreef:Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!!
Groetjes, Karen
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik kan me best voorstellen dat het fijn is om ook een andere kant van het verhaal te horen. je hond meenemen op vakantie naar Spanje hoeft niet alleen maar een doemsenario te betekenen. Het is goed dat er gewaarschuwd wordt en TS moet zich idd goed beseffen wat de risico's zijn. Maar met een goed voorbereiding en de juiste maatregelen kan het ook gewoon heel leuk zijn om je hond mee te nemen naar zo'n land en dat hoeft echt niet altijd verkeerd af te lopen.Scooby schreef:Dus eigenlijk wilde je alleen de positieve verhalen horen, begrijp ik? En niet de verhalen en adviezen over bezorgde hondeneigenaars uit eigen ervaring...? O.k., dan kan...Sanne&Bo schreef:Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!!

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat je je ook af moet vragen of je je hond er wel een plezier mee doet, en of dat plezier opweegt tegen de risico's. Als ik in Nederland op vakantie ga, gaan de honden altijd mee, die vinden het geweldig om in een nieuwe omgeving rond te lopen en te rennen en om in zo'n huisje bij mij op bed te slapen (thuis kan dat niet vanwege trap) lekker mee naar een restaurant en alles helemaal gezellig.Sanne&Bo schreef:Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!!
Maar ik ben een paar jaar geleden naar Spanje geweest en toen hebben de honden gewoon in Nederland gelogeerd. Want die hele reis, en wat hebben ze dan? Ze mogen bijna nergens binnen, loslaten is doodeng, en ze komen uit Spanje maar Jack kan heel slecht tegen de hitte (of hij is gewoon verstandig, met heel warm weer wil hij schaduw en drinkwater in de buurt, en dus niet wandelen).
Ik zie echt geen voordelen opwegen tegen alle nadelen om je hond zo'n eind mee te slepen naar een hondonvriendelijke, riskante omgeving.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Graag gedaan en mocht je nog vragen hebben......Sanne&Bo schreef:Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!!
Waar gaan jullie in Spanje naartoe?
Groetjes, Terry
- lidy2
- Zeer actief
Wij gaan weliswaar niet naar Spanje, maar wel al jaren naar (Zuid-)Frankrijk en wij vinden 't de heerlijkste manier van vakantie vieren samen met onze honden. Ik wil ze helemaal niet achterlaten, of dat nou in een pension is of waar dan ook. Juist in de vakantie heb ik alle tijd voor ze en juist dan genieten we zo met z'n allen.Hanneke2 schreef:Ik denk dat je je ook af moet vragen of je je hond er wel een plezier mee doet, en of dat plezier opweegt tegen de risico's. Als ik in Nederland op vakantie ga, gaan de honden altijd mee, die vinden het geweldig om in een nieuwe omgeving rond te lopen en te rennen en om in zo'n huisje bij mij op bed te slapen (thuis kan dat niet vanwege trap) lekker mee naar een restaurant en alles helemaal gezellig.Sanne&Bo schreef:Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!!
Maar ik ben een paar jaar geleden naar Spanje geweest en toen hebben de honden gewoon in Nederland gelogeerd. Want die hele reis, en wat hebben ze dan? Ze mogen bijna nergens binnen, loslaten is doodeng, en ze komen uit Spanje maar Jack kan heel slecht tegen de hitte (of hij is gewoon verstandig, met heel warm weer wil hij schaduw en drinkwater in de buurt, en dus niet wandelen).
Ik zie echt geen voordelen opwegen tegen alle nadelen om je hond zo'n eind mee te slepen naar een hondonvriendelijke, riskante omgeving.
En Hanneke, je ziet 't echt verkeerd, sorry! Met een camper ga je meestal niet van A naar B. 't Hoeft niet in elk geval. Zodra je de straat uitrijdt, begint de vakantie. Nou okay, we gaan zo snel mogelijk de grens over (met Duitsland of België, afhankelijk van de bestemming) en daarna ... ??? Ziet 't er linksaf leuk uit, dan gaan we linksaf, anders rechtsaf of soms gewoon rechtdoor. Binnen een paar uur ben je in Noord-Frankrijk en vaak rijden we niet meer dan 2 uur per dag en dan parkeren we weer naast een beekje, stroompje, meertje of bij een wijngaard in the middle of nowhere. De stoelen/ligmatten gaan naar buiten en niets hoeft. De honden kunnen lekker rondstruinen en wij doen ook waar we zin in hebben. Broodje, wijntje, kaasje, boekje, als je wilt uren wandelen terwijl je nauwelijks een mens tegenkomt, heerlijk! Dat kan niet altijd en overal en vergt soms wat planning, maar we zijn ook al vaak echt bij toeval op de mooiste plekjes terechtgekomen. Zorgen dat je koelkast en voorraadkast gevuld zijn en je hoeft dagenlang niks behalve genieten. En reken maar dat de honden daar ook van genieten. Ze springen niet voor niets meteen in de camper zodra we gaan inpakken! Ze associeren 't alleen maar met leuke dingen.
Als 't ergens echt bloedheet is, mijden we dat. Ik ben er zelf ook niet dol op, dus dat komt mooi uit. Over 't algemeen is onze ervaring dat de honden in Frankrijk welkom zijn op terrasjes en in restaurants (niet de superluxe restaurants, maar die zoek ik toch al niet). Vaker dan in Nederland! Een bak water wordt meestal zonder vragen al automatisch neergezet en de eventuele restanten van een maaltijd aangeboden als doggybag.
We rijden ook weleens in een paar dagen door naar Z-Frankrijk omdat een broer van me daar woont (die trouwens ook al jaren een paar honden heeft rondlopen zonder allerlei 'enge ziektes'
Dusse Sanne, neem alle nodige voorzorgsmaatregelen, gebruik je gezond verstand en lekker gaan genieten samen met je hond!
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen! Onze honden gaan dit jaar voor de derde keer mee naar de camping in Spanje. Inderdaad; wel de nodige voorbereidingen treffen en maatregelen nemen. Zorg voor schaduw en koelte. Onderweg en op locatie. Ook de genoemde bescherming tegen zandvliegjes/teken etc moet je je in verdiepen.
Tijdens de reis is onze bestelwagen achter geblindeerd zodat er geen zon in komt. Ramen open, extra ventilator in de auto en zodanig je reistijden kiezen dat je met name 's avonds rijdt en zo weinig mogelijk in het zuiden op het midden van de dag. Twee jerrycans met water bij ons en een cool-mat in de auto waar Ean met name op ligt.
Voor Ean (zwart) hebben we een ook een swampcooler; zo'n vest dat zich vult met water en hem daarmee koel houdt. Bij extreem hoge temperaturen heeft hij die ook om bij de tent maar eigenlijk is dat zelden. Wij gaan met ze naar het strand waar honden mogen komen. We hebben een tent voor ze zodat ze altijd in de schaduw kunnen liggen (maar Aisha kiest vaak voor de zon!) en ze gaan natuurlijk geregeld mee het water in!
Lange wandelingen doen we vroeg in de ochtend (en niet 's avonds ivm zandvliegjes). Restaurants zijn geen probleem aangezien we op het terras zitten.
Het is zeker wel anders dan je hond meenemen naar pak hem beet Belgie of Duitsland. Maar als je weet waar je aan begint en je wilt rekening houden met de eerder genoemde zaken is het zeker een overweging waard.
Tijdens de reis is onze bestelwagen achter geblindeerd zodat er geen zon in komt. Ramen open, extra ventilator in de auto en zodanig je reistijden kiezen dat je met name 's avonds rijdt en zo weinig mogelijk in het zuiden op het midden van de dag. Twee jerrycans met water bij ons en een cool-mat in de auto waar Ean met name op ligt.
Voor Ean (zwart) hebben we een ook een swampcooler; zo'n vest dat zich vult met water en hem daarmee koel houdt. Bij extreem hoge temperaturen heeft hij die ook om bij de tent maar eigenlijk is dat zelden. Wij gaan met ze naar het strand waar honden mogen komen. We hebben een tent voor ze zodat ze altijd in de schaduw kunnen liggen (maar Aisha kiest vaak voor de zon!) en ze gaan natuurlijk geregeld mee het water in!
Lange wandelingen doen we vroeg in de ochtend (en niet 's avonds ivm zandvliegjes). Restaurants zijn geen probleem aangezien we op het terras zitten.
Het is zeker wel anders dan je hond meenemen naar pak hem beet Belgie of Duitsland. Maar als je weet waar je aan begint en je wilt rekening houden met de eerder genoemde zaken is het zeker een overweging waard.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je alle voorzorgmaatregelen hebt genomen, gaan én genieten!!!!!Sanne&Bo schreef:Nu maken jullie me een beetje onzeker..
We zijn bezig met de voorbereidingen.
Laten speciale penningen maken met de naam van de hond en onze 06 nummers erop.
MET 0031 ervoor. Waarschijnlijk zullen deze in het Spaans zijn.
De vrienden met wie we gaan zijn Spaans.
Heeft zo zn voordelen.
Bovendien is het een huis met omheinde tuin. Er zal continue iemand zijn (of meer) om op de honden te letten.
Wanneer er niemand buiten is gaan de honden mee naar binnen. En de benches zijn er ook bij.
Ik denk dat het wel goed gaat komen. Naar een camping ofzo zou ik er gevreesder voor zijn, maar in een huis?
Maggie
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Scooby schreef:Dus eigenlijk wilde je alleen de positieve verhalen horen, begrijp ik? En niet de verhalen en adviezen over bezorgde hondeneigenaars uit eigen ervaring...? O.k., dan kan...Sanne&Bo schreef:Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!!
Het jammere is dat de negatieve verhalen altijd de overhand hebben.
Maggie
- yuki
- Zeer actief
Nou ik lees hier ook wat mensen die het wel doen en daar de nodige maatregelen voor nemen.goud schreef:Scooby schreef:Dus eigenlijk wilde je alleen de positieve verhalen horen, begrijp ik? En niet de verhalen en adviezen over bezorgde hondeneigenaars uit eigen ervaring...? O.k., dan kan...Sanne&Bo schreef:Dankje Terry! Voor deze opbeurende reactie!!!!!!
Het jammere is dat de negatieve verhalen altijd de overhand hebben.![]()
Het is ieders eigen keuze, maar het gaat hier niet over een virusje ofzo; als je weet hoe het verloop van bepaalde buitenlandse ziektes is, hoe heftig voor hond en baas, is het heel begrijpelijk dat mensen het risico niet willen aangaan. Dan weegt 2 weekjes "pret" niet op tegen de gevolgen.........
Esther
Esther
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn met de honden naar Portugal en Spanje geweest. Is prima bevallen. En wij hebben gekampeerd. En ook de negatieve kant hebben we meegemaakt met vrienden. Maar het heeft hen niet weerhouden om nog steeds naar Frankrijk te gaan. Mét hun 2 honden.
Maggie
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
als je de risico's goed in acht neemt, en vind dat je het risico kan lopen met je hond moet je gewoon gaan..... maar na afloop als blijkt dat de hond ziet is niet miepen en janken..want je vond het toen zo leuk om de hond mee tenemen dus dan hoort dit er gewoon bij.
Ik heb een hond heel ziek van de Leish gehad en ik zal je zeggen.... echt niet leuk.
Ik heb een hond heel ziek van de Leish gehad en ik zal je zeggen.... echt niet leuk.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vindt dat ik dat risico kan nemen, en dat doe ik dan ook.jacq1970 schreef:als je de risico's goed in acht neemt, en vind dat je het risico kan lopen met je hond moet je gewoon gaan..... maar na afloop als blijkt dat de hond ziet is niet miepen en janken..want je vond het toen zo leuk om de hond mee tenemen dus dan hoort dit er gewoon bij.
Maggie
- Sanne&Bo
- Zeer actief
Miepen en janken...
sjonge, wat een vriendelijkheid hier!
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Contacteer:
Giorgio is vorig jaar meegeweest naar Spanje en gaat dit jaar ook weer mee...
wij gaan wel in september maar toch...
hij krijgt advocate en milbemax, is gechipt en is geënt tegen rabies en alle andere zaken...
steeds drinken mee op uitstap, elke avond controle op teken, grasaren ed
airco in de auto en letten op de warmte...
wij gaan wel in september maar toch...
hij krijgt advocate en milbemax, is gechipt en is geënt tegen rabies en alle andere zaken...
steeds drinken mee op uitstap, elke avond controle op teken, grasaren ed
airco in de auto en letten op de warmte...
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben hardstikke vriendelijk hoorSanne&Bo schreef:Miepen en janken...