Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weekje vakantie gehad

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Weekje vakantie gehad

Ongelezen bericht door YvetteJ »

:smile: Ik moet altijd zo lachen om mensen die als eerste roepen dat je met een wcrol onder je arm naar een smerig scheithuis moet als je gaat kamperen, wij hebben dat namelijk nog niet vaak meegemaakt, dat laatste dan. En douches eigenlijk ook niet, gewoon warm water en slipper-schoon, alleen vaak een zeikstraaltje waar je je haar niet onder uitgespoeld krijgt maar dat is in een gemiddelde bungalow ook :hmmm:
Nee, doe mij maar een mooie camping waar ik lekker met een wcrol mag rondlopen en heerlijk in een tent kan slapen! :E:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

prachtig jaap! ik ben een enorme ardennenfan!

maar wel in een huisje of caravan. tent doe ik niet meer :engel:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Tsja soms tref je een camping met een minder schoon sanitair maar die campings zijn echt op 1 hand te tellen hoor en ik campeer toch al vanaf peuter, jaar in, jaar uit.
En vaak waren dat dan van die enorme grote massale campings waar zoveel 'gasten' rondliepen (met naar verhouding dan te weinig wcruimtjes) dat er ook niet tegenop te schoonmaken was.

Geef mij maar de wat kleinschalige campings daar is het vaak prima in orde en heb je ook nog leuk contact met de eigenaar die het je maar wat graag naar de zin willen maken.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Cash schreef:Geef mij maar de wat kleinschalige campings daar is het vaak prima in orde en heb je ook nog leuk contact met de eigenaar die het je maar wat graag naar de zin willen maken.
Haha, ik heb niet eens het gevóel dat ik vakantie heb gehad als ik een week in een huisje heb gezeten. Daarentegen heb ik met een weekendje kamperen al vakantie :mrgreen:
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Prachtige foto's!!!
De omgeving ziet er super uit!!

Zelf heb ik ook altijd met mijn ouders gekampeerd, in een De Waard vergrote zilvermeeuw!! Heerlijke tent, alleen zo ontzettend groot om mee te nemen.
Aantal jaar geleden is hij verkocht en hebben wij nog altijd gekampeerd aleen dan in een tent die er al stond van Keycamp..

Heerlijk kamperen!!

(ik heb in totaal denk ik 15 jaar gekampeerd in nederland,frankrijk (zowel zuid als noord) en spanje en ik heb nog nooooit een smerige wc gezien... Ja onderweg van die typische franse wc's :N:
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Martijn schreef:
Cash schreef:leuk contact met de eigenaar die het je maar wat graag naar de zin willen maken.
En daar zit ik dan weer helemaal niet op te wachten.

Kamperen vind ik heerlijk maar bediening die het je maar wat graag naar de zin wil maken is het tegenovergestelde van wat kamperen voor mij inhoudt.

Een huisje vind ik trouwens ook leuk, hoor. Niet direct in drieën geschakeld en net buiten rotterdam maar er zijn ook hele leuke plekjes en het is hier nu eenmaal niet altijd kampeerweer.
Die goedkope kutmeubels alleen. Zucht.
ahh nee op de manier waarop jij het bedoeld zit ik ook niet te wachten hoor.
ik hoef niet ieder uur de eigenaar aan mijn tent 'alles naar wens? kan ik nog wat doen?'. gets zeg.
Maar ik vind het wel leuk als je met de eigenaar een praatje kan maken e.d.

huisjes vind ik ook prima hoor. Maar dan wel graag vrijstaande huisjes zonder buren e.d. Ergens midden in het bos bijv.
Beetje leuk ingericht e.d.
Vorig jaar in zo'n huisje gezeten een week. Huisje lag in het bos, je kon allerlei kanten op, sfeervol ingericht, lekkere banken.
En koffie met krentenwegge die voor ons klaar stond bij aankomst met voor de honden ook wat lekkers erbij. Ja daar kan ik ook prima van genieten hoor.

Maar in de zomer wil ik toch het liefst kamperen.
AfbeeldingAfbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:'s Morgens deur open en de honden rennen naar buiten. Lekker de hele dag wandelen, naar het strand, koffietenten ferquenteren. En 's avond met de voeten omhoog op de bank naar het journaal kijken.
Daar geniét ik van.
Weinig anders dan mijn favoriete bezigheden op vakantie hoor. Behalve dan dat journaal kijken, het nieuws lees ik wel in de kranten. Maar ik geniet er dus nog extra van als ik 's nachts met een koude neus onder mijn eigen warme dekbed lig, alleen gescheiden door een doekje met de buitenlucht. Liefst heb ik dan ook nog regen en wind. Wel alleen 's nachts graag :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Prachtig gebied :ok:

Ik ben er overigens ook zoeentje die dat onrendabele kamperen een helse straf vind. En toch schijn ik van de zomer mee te moeten naar iets onzegbaars met een glijbaanexperiencetoestand :pale:
Ik heb toegestemd (want verliefd he :love: ), maar dan wel onder voorwaarde dat ik én over eigen sanitair beschik én in een normaal bed kan slapen én buiten gehoorsafstand van het (hoe ironisch kan een woord zijn) zwemparadijs kan bivakkeren.
Dus :cool2:
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Nanna schreef:
Martijn schreef: Een huisje vind ik trouwens ook leuk, hoor.
Ik ben juist blij met dat triefel. Ik laat mijn honden dus rústig op de bank, nadat ik daar een eigen deken op heb gelegd.
Bij een dure Jan de boevierbank doe ik dat niet. :N:
Ik zit tijdens mijn vakantie ook helemaal niet op wat voor soort luxe huiselijk design dan ook te wachten....doe ik thuis al niet :mrgreen:
nou je hebt van die huisjes met van die vreselijke banken met houten armleuningen e.d. Waar je onmogelijk lekker op kunt zitten.
Het huisje waar wij vorig jaar zaten hadden 2 mooie leren banken staan en daar mochten de honden ook gerust op.
Dat ligt toch prettiger hoor als je een filmpie wil kijken.
AfbeeldingAfbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nanna schreef:Ik laat mijn honden dus rústig op de bank, nadat ik daar een eigen deken op heb gelegd.
Bij een dure Jan de boevierbank doe ik dat niet. :N:
Toen wij tuinstoelen kochten waren er alleen nog een paar overjaarse jan de boevier stoelkussens voorhanden, die mochten we zo wel meenemen.
Jan had er met veel moeite een stuk soortement van zeemanstouw doorheen geknoopt voor de sier. Dat had felix er na vijf onbewaakte minuten al uitgehaald. Zodat we ons daar ook geen zorgen meer over hoefden te maken :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Ik kampeer het liefst vrij, maar waar dat niet mag kampeer ik het liefst bij een boer ofzo. Dat je melk uit de tank kunt krijgen, en eieren van de eigen kippen. Ik vind dat leuk, dat soort gefrut.
En ik vind het comfortgevoel ook veel groter in een tent. Ik ben me veel meer bewust van luxe als je slechts door een stukje stof droog kunt zitten. Net zoals je je in een citroen 2cv doorlopend kunt verkneukelen over het feit dat je niet hoeft te fietsen en ook nog droog zit. Heerlijk :mrgreen:
De luxefactor om in de luwte te kunnen gaan zitten vind ik veel groter dan een tv of een kachel :wink:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Heerlijk Jaap :ok: mooie omgeving daar, wij komen er regelmatig met de honden :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
szervusz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door szervusz »

Als ik de foto's zo bekijk, is het voor mij ook een bekende camping in de Ardennen, wij zijn er ook een aantal maal geweest. Erg hondvriendelijk en ongecompliceerd, zoals dat alleen in Belgie kan. :ok: Een aantal jaar geleden zat er ook nog een geweldig restaurant bij, maar dat is helaas al een tijd gesloten. De camping heet 'Moulin De Rensiwez' en heeft een zeer vriendelijke uitbaatster, die je zelfs na jaren nog herkend. We hebben nog steeds een tegoedbon van 50 Euro voor deze camping, misschien toch maar eens een keer gaan verzilveren als ik de foto's zo zie. :lees:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik kampeer wild achter de flat want de camper doet niks meer :U:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

szervusz schreef:Als ik de foto's zo bekijk, is het voor mij ook een bekende camping in de Ardennen, wij zijn er ook een aantal maal geweest. Erg hondvriendelijk en ongecompliceerd, zoals dat alleen in Belgie kan. :ok: Een aantal jaar geleden zat er ook nog een geweldig restaurant bij, maar dat is helaas al een tijd gesloten. De camping heet 'Moulin De Rensiwez' en heeft een zeer vriendelijke uitbaatster, die je zelfs na jaren nog herkend. We hebben nog steeds een tegoedbon van 50 Euro voor deze camping, misschien toch maar eens een keer gaan verzilveren als ik de foto's zo zie. :lees:
Hahaha, ik dacht ik hou het lekker onder de pet maar dat is hem inderdaad :smile: :ok:
De kok van het restaurant heeft nu een restaurant in Houffalize of in de buurt in ieder geval :wink:
szervusz
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef: Hahaha, ik dacht ik hou het lekker onder de pet maar dat is hem inderdaad :smile: :ok:
De kok van het restaurant heeft nu een restaurant in Houffalize of in de buurt in ieder geval :wink:
Ach, Jaap dit is toch een camping die gelukkig geen grote getallen trekt. Daarvoor is de camping te basic en zonder toeters of bellen. Dus geen animatie en avondprogramma :Q:
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Wat ziet dat er geweldig uit ! Prachtig !
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

szervusz schreef:
Jaap* schreef: Hahaha, ik dacht ik hou het lekker onder de pet maar dat is hem inderdaad :smile: :ok:
Ach, Jaap dit is toch een camping die gelukkig geen grote getallen trekt. Daarvoor is de camping te basic en zonder toeters of bellen. Dus geen animatie en avondprogramma :Q:
Carolein heb ik al overtuigd met de omgeving, rest nu de vraag hoe het sanitair is? oud maakt niets uit, is het schoon?
En de groeten van de mannen :zwaai
szervusz
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef: Carolein heb ik al overtuigd met de omgeving, rest nu de vraag hoe het sanitair is? oud maakt niets uit, is het schoon?
Het is voor mij al een paar jaar geleden dat ik op deze camping ben geweest, ook toen was het sanitair al oud en simpel, maar wel schoon. Verder staat er een generator vlak bij het douchegebouw die veel herrie maakt, je kunt dus beter een plek kiezen niet te dicht bij dit gebouw. :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef:
Cash schreef:leuk contact met de eigenaar die het je maar wat graag naar de zin willen maken.
En daar zit ik dan weer helemaal niet op te wachten.

Kamperen vind ik heerlijk maar bediening die het je maar wat graag naar de zin wil maken is het tegenovergestelde van wat kamperen voor mij inhoudt.

Een huisje vind ik trouwens ook leuk, hoor. Niet direct in drieën geschakeld en net buiten rotterdam maar er zijn ook hele leuke plekjes en het is hier nu eenmaal niet altijd kampeerweer.

het liefst heb ik een partikulier huisje

*niet op een park
*niet tussen de toeristen
*goede meubels

:ok:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ah ik mis weer eens wat :oeps:
Het is inderdaad (nog steeds) simpel maar wel schoon.
De camperplekken zijn ver genoeg van het aggregaat :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Oh dat is een heel mooi plekje. :I:

Jullie hebben het echt lekker gehad.

En wij gaan ook steeds vaker met de tent, ondanks de caravan die we hebben, omdat je dan minder drukte hebt, maf genoeg. Lekker naar ruige campingplekjes waar gewoon alleen water is en een douche, dan komt het wel goed. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Jaap* schreef: Als het niet op een, op een half amusementspark gelijkend, druk complex is tenminste :wink:
Lekker kindonvriendelijk en een beetje tegen het verval aan, dan is het goed. Want dan rijden alle zeikerds door :mrgreen:

**kwijl** een de waard (albatros?) Geweldige tenten! Die van ons hebben we net weggegeven, die was na dertig jaar helemaal op.
Met die instelling gaan wij ook altijd kamperen.(tent plaatsen zonder stroom zijn helemaal geweldig rustig) Zo stonden wij twee jaar terug op een vervallen camping in Oostenrijk. Camping stond te koop en eigenaren deden er niks meer aan (behalve het sanitair brandschoon houden) We hadden een prachtige plek aan een rivier en we waren de enige gasten. (mocht je het adres willen hebben, pb dan maar. Tenminste als de camping inmiddels al niet is verkocht)

Dat plekje waar jullie stonden ziet er ook geweldig uit zeg. Hebben jullie vanaf de camping gewandeld? Ziet er erg mooi uit daar!
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Bullekes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door Bullekes »

Dat ziet er echt uit als een heerlijke vakantie!
Dat kon ik ook wel gebruiken nu.
Ik ben ook een echte kampeer fan, ook met mijn waakhonden uiteraard :pffff: :mrgreen:
Het gevoel van niks hoeven en vrijheid, het knusse gevoel. Helemaal als je ook mag fikkie stoken bij je tent!

*Droom droom*
** Groetjes Nadieh, pootje van Loïz & Yara **
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

's morgens wakker worden door een vogelconcert, kabbelend beekje op de achtergrond, de wind die door de takken ruist en de geur van vochtige bosgrond. Ja hoor dat wil ik wel een weekje in een tentje. Schepje mee dan kan ik mijn uitwerpselen begraven en hoef ik dus niet naar een vieze toiletpot.

Maar ja........manlief heeft het niet zo op kamperen dus voor mij zal dat een mooie droom blijven.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Oh Jaap, dat ziet er heerlijk uit! Het is dat ik met mijn uitbuikende pens een luchtbed niet meer een héél groot succes is, maar anders was ik zeker eens gaan kijken dit voorjaar.

Wij zijn net terug, voor hen die niet in een tent willen, uit de Achterhoek; een heerlijk drukbevogeld verstophuisje midden in het bos, met eigen bos rondom en aanpalend aan de Gorsselse hei. Sophie heeft de hele week geen riem om gehad en het was er prachtig.

En voor deze ene keer was dat bubbelbad ook geen straf; de volgende keer gaan we weer in een tent :engel:
Jaap*
Zeer actief

Bedankt voor de leuke reactie's :ok:
Gelukkig zijn er toch wel meer mensen die het leuk vinden om zo nu en dan eens buiten te leven :wink:
Charlotte* schreef:Hebben jullie vanaf de camping gewandeld?
Ja, we hebben de auto eigenlijk niet gebruikt. Maar je kunt daar eigenlijk overal zomaar "opstappen". Het sterft van de wandelpaden, en met een goede wandelkaart kun je prima je eigen route's plannen :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Geer schreef:Wij zijn net terug, voor hen die niet in een tent willen, uit de Achterhoek; een heerlijk drukbevogeld verstophuisje midden in het bos, met eigen bos rondom en aanpalend aan de Gorsselse hei. Sophie heeft de hele week geen riem om gehad en het was er prachtig.
Dat klinkt goed, kun je dat adres pb-en?

Jaap, daar in Houffalize en omgeving is het ontzettend mooi en zo'n rustige camping is ook heel fijn. Leuke foto's ook.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Oh ik ben jaloers! Heerlijk zo kamperen! Ik hou niet van die toeristische campings met een tentenkamp op rij.
Mijn laatste keer kamperen dateert van voor m'n vent, die wil niet :(
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
bydevries
Zeer actief

Ongelezen bericht door bydevries »

Heerlijke foto's Jaap je krijg er meteen een vakantie gevoel van. Ene ik zie een
bekend kooktoestelletje van Coleman :mrgreen: . Is die leuke rode auto van jullie ?

groet Brigitte
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”