Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oma wil een hondje... wat vinden jullie nou van de leeftijd

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Oma wil een hondje... wat vinden jullie nou van de leeftijd

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mijn schoonmoeder is 84 en die kan ik niet bijbenen. :19:

Leeftijd is geen probleem, het gaat om de persoon.
Gewoon doen dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Doen, dat houdt de ouderen ook actief als het even niet zo lekker gaat want het hondje moet toch naar buiten en zorgt ook voor de sociale contacten in de buurt !
Sandra
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Budkes schreef:Gewoon lekker de hond nemen die ze wil, of ze nu een pup wil of een herplaatser. De manier waarop erover gepraat wordt vind ik al raar. Wat is ze anders dan jij en ik? Behalve haar leeftijd.
Mijn schoonmoeder is 77 en kan nog wel 3 honden slijten als ze net zo oud wordt als haar moeder.
We praten over een mens dat toevallig 76 jaar oud is, dat maakt iemand toch niet incapabel. :U:

De hele familie heeft immers honden, dus 't hondje komt wel terecht mocht ze de 100 niet halen.
Vind ik ook, gewoon doen, een jonger iemand kan ook wegvallen om wat voor reden dan ook, en er is nog back up ook in dit geval.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Afbeelding

.... dit is Doris.

Vier maandjes oud. Woont sinds kort bij buurman Piet, 89 jaar oud.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Net als iedereen tot nu toe vind ook ik: doen!!
Het is toch hartstikke fijn als ze dan weer iets/iemand heeft om voor te zorgen en te vertroetelen?!
Als ik dat zo lees, zal het hondje het heerlijk hebben.
Zelf zou ik dan wel eerder gaan voor een herplaatsertje dan voor een pup, maar goed, dat is aan jouw oma.
Ik ben benieuwd!
JOY
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

waarom niet! helemaal niet als er goede opvang is en controle ;-)

Wij plaatsen ook wel eens tibbies bij oudere mensen, maar willen wij altijd goed weten wat het back-up plan is. Dat is gewoon belangrijk.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Doen :ok:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Badu schreef:Afbeelding

.... dit is Doris.

Vier maandjes oud. Woont sinds kort bij buurman Piet, 89 jaar oud.
Ikke wil Doris als buurman Piet haar niet meer wil... :I: Hihi.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik heb haar al een paar leuke laten zien maar ze wil echt een pupje..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Gewoon lekker een pupke met haar uit gaan zoeken!
Heerlijk toch en van het wandelen en bezig zijn met het beesje blijft ze ook nog eens vitaal.
Jullie hebben een back-up voor als het niet meer kan, dus waar wacht je op, doen! Laat dat vrouwtje en pupke samen maar lekker genieten!
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

StormenRoxy schreef:ik heb haar al een paar leuke laten zien maar ze wil echt een pupje..
Op die leeftijd neem je toch wat je wilt, lekker een pup, wie weet wordt je oma wel 100! Ze heeft waarschijnlijk haar hele leven hard gewerkt zoals de meesten van die generatie heel veel meegemaakt en moeten toegeven. Het is nu haar tijd, wat zij wil, dus ga gezellig een goede fokker uitzoeken en een heerlijk pinksterpuppy meisje kopen!
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Neeltje schreef:
StormenRoxy schreef:ik heb haar al een paar leuke laten zien maar ze wil echt een pupje..
Op die leeftijd neem je toch wat je wilt, lekker een pup, wie weet wordt je oma wel 100! Ze heeft waarschijnlijk haar hele leven hard gewerkt zoals de meesten van die generatie heel veel meegemaakt en moeten toegeven. Het is nu haar tijd, wat zij wil, dus ga gezellig een goede fokker uitzoeken en een heerlijk pinksterpuppy meisje kopen!
helaas woon ik niet in de buurt en ben ik er maar 1x p maand dus dat moeten mijn tantes en moeder doen met haar
maar dat komt helemaal goed denk ik.. :F:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Of ik het zou aanraden weet ik niet, ik ben daarin wat voorzichtiger, ik vind de leeftijd om aan een pup te beginnen wel wat aan de hoge kant. Zindelijkheidstraining, spelen met de hond, wandelingen... kweenie... vind het voor een zo ouder iemand toch nog wel een hele opgave... ik zeg niet "niet doen" maar zeg ook zeker niet zoals iedereen hier "geen probleem en doemaar".
Maar, ALS ze het doet, zou ik zeggen ... ga via de rasvereniging of een asiel, in geen geval voor MP / broodfokker / handelaar, maar goed, dat adviseer ik altijd en overal ;-)

Suzanne
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

LéonieHonden schreef:Denk zelfs dat een leuk seniorenhondje bijvoorbeeld bij haar een leuker leven kan hebben dan een gezin ofzo! :ok:
Waarom een ouder hondje?
Zo te lezen is deze oma vitaal genoeg om een jonge hond of zelfs een pup te nemen. Kunnen ze samen oud worden :ok:

Altijd doen :E:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
It's Me!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door It's Me! »

Lekker doen!
Grtz. Jo
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Leuk :cheer: , ik zeg doen oma!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Lekker doen, ons mam is nu 76 en is 4 jr terug ook nog aan een pup begonnen, idd wel even moeten zoeken naar een (goede) fokker, want er waren er genoeg die haar idd ondanks onze backup, minmaal 2 opties, toch te oud vonden. De uitkomst vonden wij bij een fokker van haar leeftijd :F:

Ze is er jaren jonger en aktiever van geworden, gewoon doen dus :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik zeg, Doen... :ok:
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Wie zegt dat ik volgend jaar nog leef? Gewoon Oma een leuke pup doen! Zorgen voor een back up en lekker laten genieten!

Ik zeg: DOEN! :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Als ze zich goed beseft wat voor werk er in een pup zit, dan doen :ok:. Misschien de voorwaarde stellen dat je samen op puppyjacht wilt :F:.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik zou toch eerder voor een hondje van een jaar of ouder gaan, omdat je dan al die pupperigheid eruit hebt. Ik weet niet of ik het op mijn 76e nog leuk zou vinden er 's nachts uit te moeten, of op mijn knieen de boel te moeten oprapen en dweilen. Dat vind ik nu ook al niet leuk.... :lol:

edit: oh, maar in den algemene: inderdaad gewoon doen!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Heb je al een afspraak bij een fokker gemaakt?

Hier, dit is de site van de club met adressen van goede fokkers.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Marjoleine schreef:Heb je al een afspraak bij een fokker gemaakt?

Hier, dit is de site van de club met adressen van goede fokkers.
Zie net dat mijn jongens ook op de site staan :F:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Suzanne123 schreef:Of ik het zou aanraden weet ik niet, ik ben daarin wat voorzichtiger, ik vind de leeftijd om aan een pup te beginnen wel wat aan de hoge kant. Zindelijkheidstraining, spelen met de hond, wandelingen... kweenie... vind het voor een zo ouder iemand toch nog wel een hele opgave... ik zeg niet "niet doen" maar zeg ook zeker niet zoals iedereen hier "geen probleem en doemaar".
Maar, ALS ze het doet, zou ik zeggen ... ga via de rasvereniging of een asiel, in geen geval voor MP / broodfokker / handelaar, maar goed, dat adviseer ik altijd en overal ;-)

Suzanne
Nah, mijn moeder van 84 fietst nog met gemak 'n 60 tot 70 km per dag, d'r achtertuin is een bloemenweelde en dan geloof ik dat ze zo wat iedere week het huis van boven tot onder poetst incl. kastjes en wasmachine van de muur en zo. Ze doet op d'r fiets de wekelijkse boodschappen, maar gaat ook op de fiets naar een tuincentrum 'n dorp verder (Nuenen of Geldrop). Dus er zijn genoeg ouderen die waarschijnlijk veeeeeeeel meer energie hebben dan wij. Als er bij ons in de familie 'n flinke tuinjob is, dan roepen we ons mam erbij, dan is de klus zo geklaard.

Laat oma lekker zorgen voor een puppy.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Neeltje, je hebt heus een punt!

Maar het rotte is dat het toch, hoe dan ook gaat om mensen van hoge leeftijd. Daarmee kan het "morgen ineens" minder gaan. Met mij ook ;-) maar de kans dat het "snel minder" wordt met oudere mensen is gewoon veel groter.
Het is korte termijn denken om te redeneren "opa en oma zijn nog prima van lijf en leden"... Je moet ook rekening houden met de langere termijn... en bij mensen van zo'n leeftijd komt die "langere termijn" als je pecht hebt behoorlijk snel (weken/maanden). Dat er een goede achterwacht is voor de hond is prachtig, maar past zo'n hondje ook "volgende maand al" in het leven van de achterwacht?

Het gaat 'm mij niet om de dag van vandaag, maar letterlijk die van morgen, overmorgen, volgende week, volgende maand....
Het risico dat het met de (lichamelijke en geestelijke) gezondheid van een zoveel oudere persoon snel minder gaat is mij te groot.

Suzanne
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

StormenRoxy schreef:
MARC_S schreef:Gewoon doen en als er back-up is is het toch goed? Dan kan ze ook een jonger hondje nemen want ook een jonger hondje is erg blij met een tuin en een vitaal zeer zorgzaam baasje. Moet er wel zeker iemand zijn die het hondje opneemt als oma ziek wordt. Maar dat moet met een oud hondje ook en een oud hondje is helemaal niet zo makkelijk plaatsbaar als een jonger hondje.

Mijn oma wilde een York toen ze die leeftijd had. Ik heb gezegd, neem lekker een pup want Uw hondje kan altijd bij mij komen wonen als er iets is. Ze heeft het niet gedaan en heeft daarna nog 15 jaar geleefd zonder hondje. Dat is toch ook niet leuk? :cry:

Honden zijn er voor mensen. Als dit geen hulphondje is weet ik het ook niet meer. Oma uit haar eenzame bestaan bevrijden lijkt mij een zeer dankbare taak voor een hondje uit het asiel of evt zelfs gewoon bij een goede fokker vandaan als er een liefdevol 2e huis voor bestaat dat zeker is. :ok: Als oma blind was zou ze zo een nieuwe labrador gekregen hebben en was er vanzelf back-up. Dus gun haar maar een nieuwe huisgenoot, bijna net zo belangrijk als elke andere hulphond :ok:
ze wil inderdaad ook graag een jong hondje... ze doet opzich wel veel.. is nog veel met haar zussen onderweg.. maar ze mist het zorgen voor en gewoon de aanwezigheid en de aanspreekbaar heid.. ze zegt nu zit ik soms maar tegen me zelf te praten... dan kan ze beter tegen een hondje praten.. ik weet zeker dat een hondje het super goed heeft bij haar...

ze was zo verdrietig toen ze haar vorige moest laten inslapen (hij had kanker) ze heeft nog steeds een beeldje van een beertje staan op de plek waar haar mandje altijd stond... en o wee als iemand dat beertje weg haald.. :devil:

Doen, 76 is nog helemaal niet oud.
Maar ik zou wel gaan voor een jongere hond, als evt het hondje ( op leeftijd) komt te overlijden is dat voor haar weer een extra klap.
Ik werk bij oude mensen en ik kan me heel goed voorstellen dat ze een beetje aanspraak wil.Het zorgen en het knuffelen is heerlijk voor ze.
Dus ik zou zeggen gewoon doen.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Suzanne123 schreef:Neeltje, je hebt heus een punt!

Maar het rotte is dat het toch, hoe dan ook gaat om mensen van hoge leeftijd. Daarmee kan het "morgen ineens" minder gaan. Met mij ook ;-) maar de kans dat het "snel minder" wordt met oudere mensen is gewoon veel groter.
Het is korte termijn denken om te redeneren "opa en oma zijn nog prima van lijf en leden"... Je moet ook rekening houden met de langere termijn... en bij mensen van zo'n leeftijd komt die "langere termijn" als je pecht hebt behoorlijk snel (weken/maanden). Dat er een goede achterwacht is voor de hond is prachtig, maar past zo'n hondje ook "volgende maand al" in het leven van de achterwacht?

Het gaat 'm mij niet om de dag van vandaag, maar letterlijk die van morgen, overmorgen, volgende week, volgende maand....
Het risico dat het met de (lichamelijke en geestelijke) gezondheid van een zoveel oudere persoon snel minder gaat is mij te groot.

Suzanne
Lekker zonnig type ben jij :wink:
Er zijn altijd duizend redenen om iets niet te doen.
In dit geval blijven er maar een paar overeind, dus: haal lekker een (jong) hondje in huis, oma :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Suzanne
Nou nou, als ik mijn hele leven dicht moet timmeren met als-en, maar-en en mitsen kwam er niet veel leuks meer op mijn pad.
Dus als je 76 bent moet je maar stoppen met leven, want misschien ga je wel dood??
Je zult maar honderd worden, daar ben je maar mooi klaar mee, dan ben je al 14 jaar dood. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Budkes schreef:

Suzanne
Nou nou, als ik mijn hele leven dicht moet timmeren met als-en, maar-en en mitsen kwam er niet veel leuks meer op mijn pad.
Dus als je 76 bent moet je maar stoppen met leven, want misschien ga je wel dood??
Je zult maar honderd worden, daar ben je maar mooi klaar mee, dan ben je al 14 jaar dood. :U:
24 maar liefst ;)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Suzanne123 schreef:Of ik het zou aanraden weet ik niet, ik ben daarin wat voorzichtiger, ik vind de leeftijd om aan een pup te beginnen wel wat aan de hoge kant. Zindelijkheidstraining, spelen met de hond, wandelingen... kweenie... vind het voor een zo ouder iemand toch nog wel een hele opgave... ik zeg niet "niet doen" maar zeg ook zeker niet zoals iedereen hier "geen probleem en doemaar".

Suzanne
wat natuurlijk ook wel te verwachten was dat jij het niet zo verstandig vindt...

ik vind het een superleuk idee! backup is geregeld dus lekker een pupje gaan zoeken voor/met oma!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”