Leeftijd is geen probleem, het gaat om de persoon.
Gewoon doen dus.
Moderator: moderatorteam

Vind ik ook, gewoon doen, een jonger iemand kan ook wegvallen om wat voor reden dan ook, en er is nog back up ook in dit geval.Budkes schreef:Gewoon lekker de hond nemen die ze wil, of ze nu een pup wil of een herplaatser. De manier waarop erover gepraat wordt vind ik al raar. Wat is ze anders dan jij en ik? Behalve haar leeftijd.
Mijn schoonmoeder is 77 en kan nog wel 3 honden slijten als ze net zo oud wordt als haar moeder.
We praten over een mens dat toevallig 76 jaar oud is, dat maakt iemand toch niet incapabel.![]()
De hele familie heeft immers honden, dus 't hondje komt wel terecht mocht ze de 100 niet halen.

Ikke wil Doris als buurman Piet haar niet meer wil...Badu schreef:
.... dit is Doris.
Vier maandjes oud. Woont sinds kort bij buurman Piet, 89 jaar oud.

Op die leeftijd neem je toch wat je wilt, lekker een pup, wie weet wordt je oma wel 100! Ze heeft waarschijnlijk haar hele leven hard gewerkt zoals de meesten van die generatie heel veel meegemaakt en moeten toegeven. Het is nu haar tijd, wat zij wil, dus ga gezellig een goede fokker uitzoeken en een heerlijk pinksterpuppy meisje kopen!StormenRoxy schreef:ik heb haar al een paar leuke laten zien maar ze wil echt een pupje..
helaas woon ik niet in de buurt en ben ik er maar 1x p maand dus dat moeten mijn tantes en moeder doen met haarNeeltje schreef:Op die leeftijd neem je toch wat je wilt, lekker een pup, wie weet wordt je oma wel 100! Ze heeft waarschijnlijk haar hele leven hard gewerkt zoals de meesten van die generatie heel veel meegemaakt en moeten toegeven. Het is nu haar tijd, wat zij wil, dus ga gezellig een goede fokker uitzoeken en een heerlijk pinksterpuppy meisje kopen!StormenRoxy schreef:ik heb haar al een paar leuke laten zien maar ze wil echt een pupje..

Waarom een ouder hondje?LéonieHonden schreef:Denk zelfs dat een leuk seniorenhondje bijvoorbeeld bij haar een leuker leven kan hebben dan een gezin ofzo!

Als ze zich goed beseft wat voor werk er in een pup zit, dan doenStormenRoxy schreef:ik heb haar al een paar leuke laten zien maar ze wil echt een pupje..
Zie net dat mijn jongens ook op de site staanMarjoleine schreef:Heb je al een afspraak bij een fokker gemaakt?
Hier, dit is de site van de club met adressen van goede fokkers.
Nah, mijn moeder van 84 fietst nog met gemak 'n 60 tot 70 km per dag, d'r achtertuin is een bloemenweelde en dan geloof ik dat ze zo wat iedere week het huis van boven tot onder poetst incl. kastjes en wasmachine van de muur en zo. Ze doet op d'r fiets de wekelijkse boodschappen, maar gaat ook op de fiets naar een tuincentrum 'n dorp verder (Nuenen of Geldrop). Dus er zijn genoeg ouderen die waarschijnlijk veeeeeeeel meer energie hebben dan wij. Als er bij ons in de familie 'n flinke tuinjob is, dan roepen we ons mam erbij, dan is de klus zo geklaard.Suzanne123 schreef:Of ik het zou aanraden weet ik niet, ik ben daarin wat voorzichtiger, ik vind de leeftijd om aan een pup te beginnen wel wat aan de hoge kant. Zindelijkheidstraining, spelen met de hond, wandelingen... kweenie... vind het voor een zo ouder iemand toch nog wel een hele opgave... ik zeg niet "niet doen" maar zeg ook zeker niet zoals iedereen hier "geen probleem en doemaar".
Maar, ALS ze het doet, zou ik zeggen ... ga via de rasvereniging of een asiel, in geen geval voor MP / broodfokker / handelaar, maar goed, dat adviseer ik altijd en overal
Suzanne
StormenRoxy schreef:ze wil inderdaad ook graag een jong hondje... ze doet opzich wel veel.. is nog veel met haar zussen onderweg.. maar ze mist het zorgen voor en gewoon de aanwezigheid en de aanspreekbaar heid.. ze zegt nu zit ik soms maar tegen me zelf te praten... dan kan ze beter tegen een hondje praten.. ik weet zeker dat een hondje het super goed heeft bij haar...MARC_S schreef:Gewoon doen en als er back-up is is het toch goed? Dan kan ze ook een jonger hondje nemen want ook een jonger hondje is erg blij met een tuin en een vitaal zeer zorgzaam baasje. Moet er wel zeker iemand zijn die het hondje opneemt als oma ziek wordt. Maar dat moet met een oud hondje ook en een oud hondje is helemaal niet zo makkelijk plaatsbaar als een jonger hondje.
Mijn oma wilde een York toen ze die leeftijd had. Ik heb gezegd, neem lekker een pup want Uw hondje kan altijd bij mij komen wonen als er iets is. Ze heeft het niet gedaan en heeft daarna nog 15 jaar geleefd zonder hondje. Dat is toch ook niet leuk?![]()
Honden zijn er voor mensen. Als dit geen hulphondje is weet ik het ook niet meer. Oma uit haar eenzame bestaan bevrijden lijkt mij een zeer dankbare taak voor een hondje uit het asiel of evt zelfs gewoon bij een goede fokker vandaan als er een liefdevol 2e huis voor bestaat dat zeker is.Als oma blind was zou ze zo een nieuwe labrador gekregen hebben en was er vanzelf back-up. Dus gun haar maar een nieuwe huisgenoot, bijna net zo belangrijk als elke andere hulphond
ze was zo verdrietig toen ze haar vorige moest laten inslapen (hij had kanker) ze heeft nog steeds een beeldje van een beertje staan op de plek waar haar mandje altijd stond... en o wee als iemand dat beertje weg haald..

Lekker zonnig type ben jijSuzanne123 schreef:Neeltje, je hebt heus een punt!
Maar het rotte is dat het toch, hoe dan ook gaat om mensen van hoge leeftijd. Daarmee kan het "morgen ineens" minder gaan. Met mij ookmaar de kans dat het "snel minder" wordt met oudere mensen is gewoon veel groter.
Het is korte termijn denken om te redeneren "opa en oma zijn nog prima van lijf en leden"... Je moet ook rekening houden met de langere termijn... en bij mensen van zo'n leeftijd komt die "langere termijn" als je pecht hebt behoorlijk snel (weken/maanden). Dat er een goede achterwacht is voor de hond is prachtig, maar past zo'n hondje ook "volgende maand al" in het leven van de achterwacht?
Het gaat 'm mij niet om de dag van vandaag, maar letterlijk die van morgen, overmorgen, volgende week, volgende maand....
Het risico dat het met de (lichamelijke en geestelijke) gezondheid van een zoveel oudere persoon snel minder gaat is mij te groot.
Suzanne
Nou nou, als ik mijn hele leven dicht moet timmeren met als-en, maar-en en mitsen kwam er niet veel leuks meer op mijn pad.Suzanne123 schreef:Neeltje, je hebt heus een punt!
Maar het rotte is dat het toch, hoe dan ook gaat om mensen van hoge leeftijd. Daarmee kan het "morgen ineens" minder gaan. Met mij ookmaar de kans dat het "snel minder" wordt met oudere mensen is gewoon veel groter.
Het is korte termijn denken om te redeneren "opa en oma zijn nog prima van lijf en leden"... Je moet ook rekening houden met de langere termijn... en bij mensen van zo'n leeftijd komt die "langere termijn" als je pecht hebt behoorlijk snel (weken/maanden). Dat er een goede achterwacht is voor de hond is prachtig, maar past zo'n hondje ook "volgende maand al" in het leven van de achterwacht?
Het gaat 'm mij niet om de dag van vandaag, maar letterlijk die van morgen, overmorgen, volgende week, volgende maand....
Het risico dat het met de (lichamelijke en geestelijke) gezondheid van een zoveel oudere persoon snel minder gaat is mij te groot.
Suzanne

24 maar liefstBudkes schreef:Nou nou, als ik mijn hele leven dicht moet timmeren met als-en, maar-en en mitsen kwam er niet veel leuks meer op mijn pad.Suzanne123 schreef:Neeltje, je hebt heus een punt!
Suzanne
Dus als je 76 bent moet je maar stoppen met leven, want misschien ga je wel dood??
Je zult maar honderd worden, daar ben je maar mooi klaar mee, dan ben je al 14 jaar dood.
wat natuurlijk ook wel te verwachten was dat jij het niet zo verstandig vindt...Suzanne123 schreef:Of ik het zou aanraden weet ik niet, ik ben daarin wat voorzichtiger, ik vind de leeftijd om aan een pup te beginnen wel wat aan de hoge kant. Zindelijkheidstraining, spelen met de hond, wandelingen... kweenie... vind het voor een zo ouder iemand toch nog wel een hele opgave... ik zeg niet "niet doen" maar zeg ook zeker niet zoals iedereen hier "geen probleem en doemaar".
Maar, ALS ze het doet, zou ik zeggen ... ga via de rasvereniging of een asiel, in geen geval voor MP / broodfokker / handelaar, maar goed, dat adviseer ik altijd en overal
Suzanne