Ik ben geen showmens, maar wilde toch ergens aan meedoen omdat de eigenaar van Izzie pa en broer een aantal dagen voor Aussies organiseerde. De volgende keer doe ik aan obedience en agility mee, ik was daar nu zelf nog niet aan toe

Moderator: moderatorteam
Volgens mij heeft JP foto's gemaakt en Ilonka heeft gefilmd. Dat filmpje ga ik natuurlijk niet hier plaatsen hahaha (heb ik ook nog niet hoor)Marjoleine schreef:Je maakt me nieuwsgierig.Zoek stok! schreef: Ze ziet er echt anders uit dan de andere teven in de showring. Veel mooier vind ik, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk
Heb je foto's?
Izzie vond het bijzonder lollig, ze snapte alleen niet wat de bedoeling was. Een rondje rennen aan een touwtje, wat leuk Linda rent naast me en in de riem bijten mag ik ook altijdPumi schreef:Ach showen is ook niet voor elke hond weg gelegt, Ayla vind er geenaan en behendigheid vind ze top. Dus voor Ayla ook geen showcarriere, gaan we wel met een ander heen die het wel leuk vind
Mijn type is het ook nietInge O schreef:huhh, wat een afgelikt boomstampotentypje :N: .
Zoek stok! schreef:Die anderen waren gewoon neppertssjaak-k schreef: Dat is nou eenmaal dat Australische, kun je niks aan doen![]()
(het ras is Amerikaans, maar dat doet er even niet toe)
Als rennen en stuiteren op de achterpoten een gang zou zijn, had de keurmeester prachtige gangen gezienInge schreef:Bleef je zelf wel overeind?
Tijdens mijn enige show met Marouck stuiterde ze zo naast me dat ik een snoekduik over haar heen maakte in de ring![]()
Stond wél tot 2x toe dat ze temperamentvol was
in haar rapportje én dat ze goede gangen had
(dat ze dat überhaupt hebben kunnen zien verbaast me nog)
Zoek stok! schreef:Als rennen en stuiteren op de achterpoten een gang zou zijn, had de keurmeester prachtige gangen gezienInge schreef:Bleef je zelf wel overeind?
Tijdens mijn enige show met Marouck stuiterde ze zo naast me dat ik een snoekduik over haar heen maakte in de ring![]()
Stond wél tot 2x toe dat ze temperamentvol was
in haar rapportje én dat ze goede gangen had
(dat ze dat überhaupt hebben kunnen zien verbaast me nog)
![]()
Ik was blij dat ik m'n oncharmante wandelschoenen aan had gehouden, daardoor bleef ik zelf overeindOver een week vind ik het vast bijzonder geinig, maar in de ring dacht ik echt 'o help, ik wil weg, NU'
Naar mijn weten is het juist andersom, via Australie naar Amerika waar het ras is 'afgemaakt'.massam schreef:Zoek stok! schreef:Die anderen waren gewoon neppertssjaak-k schreef: Dat is nou eenmaal dat Australische, kun je niks aan doen![]()
(het ras is Amerikaans, maar dat doet er even niet toe)
niet volgens dogs101volgens hen ligt de basis in spanje en zijn ze via amerika naar australie gegaan en daar "afgemaakt"
Volgens mij welsjaak-k schreef:En weer niemand die het gefilmd heeft?
Zoek stok! schreef: Naar mijn weten is het juist andersom, via Australie naar Amerika waar het ras is 'afgemaakt'.
Daar ben ik ook echt zo tevreden over. Het was gelijk een vuurdoop met best een aanwezige man die over haar heen hing. Het was niet zo dat ze hoi hoi hoi erbij stond. Maar ook helemaal niet weggedoken of grommend. Gewoon super dus.suzan25 schreef:Wat goed dat ze zich liet betasten, echt knap want dat lukt met Fenja nog steeds niet goed![]()
Ik denk dat er dan alleen had gestaan 'Needs training'Tamara. schreef:Knappe Izzie, dat ze het zo goed deed in de ring!! Dat springen en stuiteren nemen we er dan maar voor lief bij![]()
Wel jammer dat je er geen keurrapport bij hebt gekregen, dat vond ik nog het leukste van de hele show toentertijd met fien
Op basis van exterieur is ze gewoon beoordeeld en is ook keurig uitgewerkt! Wat er exact staat weet ik niet zo uit het hoofd. Als laatste is er wel een opmerking over haar gedrag geplaatst maar dat vond ik ook niet meer dan terecht. Er staat dat ze zich lichtelijk of enigszins agressief gedrag vertoonde in de ring. in de ring zelf ging alles goed het was alleen de keurmeesterZoek stok! schreef:Ik denk dat er dan alleen had gestaan 'Needs training'Tamara. schreef:Knappe Izzie, dat ze het zo goed deed in de ring!! Dat springen en stuiteren nemen we er dan maar voor lief bij![]()
Wel jammer dat je er geen keurrapport bij hebt gekregen, dat vond ik nog het leukste van de hele show toentertijd met fien![]()
Wat stond er bij Fien dan?
Wow, zeker een mooie hond zegZoek stok! schreef:Daar ben ik ook echt zo tevreden over. Het was gelijk een vuurdoop met best een aanwezige man die over haar heen hing. Het was niet zo dat ze hoi hoi hoi erbij stond. Maar ook helemaal niet weggedoken of grommend. Gewoon super dus.suzan25 schreef:Wat goed dat ze zich liet betasten, echt knap want dat lukt met Fenja nog steeds niet goed![]()
Dit is de hond die Most Versatile Aussie is geworden, die heeft het beste gescoord op drijven, obedience en agility:
Dat vind ik zo'n prachtige hond op foto's, zo jammer dat ik die niet live heb gezien. De eigenaren hebben ook een zusje van Izzie. Die ik dus ook niet gezien heb