Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fries Open voor jachthonden 2010

Moderator: moderatorteam

L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Re: Fries Open voor jachthonden 2010

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Jaap* schreef:En wat ook lachen was: Er zijn meerdere tweedkostuums langsgekomen die uiterst geinteresseerd vroegen welk apart soort rashond ik bij mij had. En als ik dan zei dat het een kruising was tussen een ....... waren ze al weggelopen zonder verder iets te zeggen.... :80: :smile: :smile: :smile:
:smile: moet hier toch wel om lachen, doet mij denken aan die kakkers die een test rit gemaakt hebben in de Dacia. :pffff:

@ranetje:
prachtig verhaal, jammer dat ik zoiets altijd te laat lees want daar had ik graag heengewild.
En dat verhaal van dat konijn aan dat touw :blah: wel erg slim....was zeker geen kruising :pffff:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Leuk verslag. Helaas kon ik zondag niet maar ik ben zaterdag op de fair geweest. We hadden buitenlandse logees en hebben met 2 tollers meegedaan aan een workshop dirigeren. Inderdaad tot de enkels in de modder maar we hebben ons prima vermaakt.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

under the red sky schreef:Leuk verslag. Helaas kon ik zondag niet maar ik ben zaterdag op de fair geweest. We hadden buitenlandse logees en hebben met 2 tollers meegedaan aan een workshop dirigeren. Inderdaad tot de enkels in de modder maar we hebben ons prima vermaakt.
Leuk die workshop :ok:
Vertel er eens iets meer over? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

foto's staan er: http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 99320.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 99324.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

eerst de foto's gezien (gaaf zijn ze Jes :ok:) en toen met plezier het verslag gelezen.
ik vind het zo leuk om zo'n enthousiast verhaal te lezen over een tak van hondensport waar ik helemaal geen bal vanaf weet.
Dat is altijd heerlijk Nettie aan jouw verslagen, ze zijn prima leesbaar, heel enthousiast en ook heel duidelijk, juist voor leken zoals ik :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ranetje
Zeer actief

renee-uk schreef:eerst de foto's gezien (gaaf zijn ze Jes :ok:) en toen met plezier het verslag gelezen.
ik vind het zo leuk om zo'n enthousiast verhaal te lezen over een tak van hondensport waar ik helemaal geen bal vanaf weet.
Dat is altijd heerlijk Nettie aan jouw verslagen, ze zijn prima leesbaar, heel enthousiast en ook heel duidelijk, juist voor leken zoals ik :ok:
Dank je renee :D
Fijn dat je er een beeld bij kunt vormen.
Met de foto's erbij lukt dat nog beter :ok:

De foto van Ita bij het camouflagenet is waar ze alleen achter moest blijven terwijl ik met iemand het bos in ging en een hond voor haar neus moest apporteren.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:
under the red sky schreef:Leuk verslag. Helaas kon ik zondag niet maar ik ben zaterdag op de fair geweest. We hadden buitenlandse logees en hebben met 2 tollers meegedaan aan een workshop dirigeren. Inderdaad tot de enkels in de modder maar we hebben ons prima vermaakt.
Eerst hebben we geoefend met laten zitten op handsignaal. Achteruit lopen, hand omhoog steken en hond laten zitten. Toen laten zitten op de fluit. Vervolgens moest de hond tussen twee paaltjes zitten. Bij ieder paaltje stond een bakje met lekkers. De afstand tussen paaltje en hond varieerde al naar gelang de ervarenheid van de hond. Ik deed mee met een hond van 8 maanden en bij mij stonden de paaltjes op zo'n 5 meter afstand. De handler gebaarde naar links of naar rechts waarna de helper bij het paaltje de hond die kant op lokte. Dat was het wel :D
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
ranetje
Zeer actief

under the red sky schreef:
ranetje schreef:
Eerst hebben we geoefend met laten zitten op handsignaal. Achteruit lopen, hand omhoog steken en hond laten zitten. Toen laten zitten op de fluit. Vervolgens moest de hond tussen twee paaltjes zitten. Bij ieder paaltje stond een bakje met lekkers. De afstand tussen paaltje en hond varieerde al naar gelang de ervarenheid van de hond. Ik deed mee met een hond van 8 maanden en bij mij stonden de paaltjes op zo'n 5 meter afstand. De handler gebaarde naar links of naar rechts waarna de helper bij het paaltje de hond die kant op lokte. Dat was het wel :D
Is toch een leuke manier voor jonge hondjes om iets te gaan begrijpen over richting :D

Waren er ook gevorderden en heb je daar iets van gezien?
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Contacteer:

We zaten in een groepje van 4, de andere 3 waren meer ervaren. We deden allemaal hetzelfde maar voor de meer ervaren honden werden de paaltjes verder weg gezet.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”