Eens, en denk aan de paardentransporten naar Italie, wrak vee wat toch in de veewagen naar de slachthuizen gaat, de veemarkten bij evenementen en niet te vergeten het eerder genoemde onverdoofd slachten wat steeds meer gedaan wordt, is ook niet bepaald humaan omgaan met je dieren.ladybird schreef:Ik weet niet hoor, maar kippen worden nog vrij vaak levend geplukt. Varkens in minimale hokjes en met stroomstokken de vrachtwagens ingedreven. Nertsen worden ook nog gehouden en ook regelmatig doodgeknuppeld. (ja ook in NL nog steeds) Een kreeft wordt ook levend gekookt.dagmar88 schreef:Dat we koeien niet levend dagenlang geketend in water laten liggen of kippen levend koken omdat ze daar malser van worden.
Het boeit me niet welk dier ze dragen of eten; zolang het lijden beperkt wordt.
Of krijg je daar EKO hondenbieflapjes?
Ik praat het niet goed. Nooit! Maar waarom is het erger als het een hond of een kat is dan als het vee of vis is? Dierenleed in welke vorm dan ook is altijd erg. Net zo erg als mijn genoemde voorbeelden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
China dol op broek van hondenbont
Moderator: moderatorteam
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Re: China dol op broek van hondenbont
- M@ri@nne
- Zeer actief
Dit soort topics en zeker dit soort foto's horen niet thuis op het algemene gedeelte van ons forum. We hebben niet voor niets de rubriek Hond en Leed. Deze rubriek is niet te zien zonder in te loggen en mensen die daar komen weten wat ze kunnen verwachten.
Als je opmerkt dat dit soort foto's toch in het algemene gedeelte staat dan graag gebruik maken van het uitroepteken zodat wij gewaarschuwd zijn.
Als je opmerkt dat dit soort foto's toch in het algemene gedeelte staat dan graag gebruik maken van het uitroepteken zodat wij gewaarschuwd zijn.
Groetjes, Marianne.

- Renee1966
- Zeer actief
Ik heet geen Niels, maar ik heb pas een film bekeken over onverdoofd slachten in onze slachthuizen en ik ben daar behoorlijk van geschrokken.Anne&Taar schreef:Ik ben heel benieuwd waar je dat op basseert??Niels schreef: Humaner dan halal slachten, wat hier in Nederland op enige schaal gedaan wordt.
.
Dat ging gepaard met veel stress en pijn.
Film PvdD
Edit:
Filmpje toegevoegd
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 21 dec 2010 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Actief
- Mijn ras(sen): Segugio Italiano
- Contacteer:
Een filmpje van traditioneel, onverdoofd halal slachten:Anne&Taar schreef:Ik ben heel benieuwd waar je dat op basseert??Niels schreef: Humaner dan halal slachten, wat hier in Nederland op enige schaal gedaan wordt.
.
http://www.dailymotion.com/video/xba35j ... re_animals" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ik heb niet het hele filmpje bekeken en ben dat ook niet van plan.)
En een recent artikel in de volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... zien.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat een antwoord op je vraag?
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
In 'onze' slachthuizen mag alleen verdoofd geslacht worden; in halal slachthuizen wordt enkel halal-gecontroleert vlees toegestaan. En ik ben er niet over uit welke methode humaner is; met verdoven of netjes halal.Renee1966 schreef:Ik heet geen Niels, maar ik heb pas een film bekeken over onverdoofd slachten in onze slachthuizen en ik ben daar behoorlijk van geschrokken.Anne&Taar schreef:Ik ben heel benieuwd waar je dat op basseert??Niels schreef: Humaner dan halal slachten, wat hier in Nederland op enige schaal gedaan wordt.
.
Ik ben overiegns vaak genoeg in slachthuizen geweest om te weten dat het er niet overal even netjes aan toe gaat, maar verdoven moet, alleen al omdat ernstig gestresste dieren een afwijkende vleessmaak krijgen. Ik zou de film welke je op doelt wel eens willen zien.
- Renee1966
- Zeer actief
Ik heb net mijn bericht ge-edit, het linkje naar de film staat er nu bij.Anne&Taar schreef: In 'onze' slachthuizen mag alleen verdoofd geslacht worden; in halal slachthuizen wordt enkel halal-gecontroleert vlees toegestaan. En ik ben er niet over uit welke methode humaner is; met verdoven of netjes halal.
Ik ben overiegns vaak genoeg in slachthuizen geweest om te weten dat het er niet overal even netjes aan toe gaat, maar verdoven moet, alleen al omdat ernstig gestresste dieren een afwijkende vleessmaak krijgen. Ik zou de film welke je op doelt wel eens willen zien.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Het is natuurlijk wel errug makkelijk om de 'geslaagde' verdoving naast de 'minder geslaagde' halal te plaatsen. Ik houd verder op met discusieren, hoor. Vieze plaatjes downloaden kan ik ook prima. Ben notabene zelf vegetarisch en ik moet hier gaan bewijzen dat de Nederlandse bioindustrie beter is dan die uit china. Ga voortaan een lekker stukkie vlees uit China halen dan. Zou ik zo zeggen. Scheelt on-getijveld in de prijs, want de levensstandaard voorafgaand aan de slacht zal ietsje lager zijn. Of is dat ook een punt van discussie?Niels schreef:Een filmpje van traditioneel, onverdoofd halal slachten:Anne&Taar schreef:Ik ben heel benieuwd waar je dat op basseert??Niels schreef: Humaner dan halal slachten, wat hier in Nederland op enige schaal gedaan wordt.
.
http://www.dailymotion.com/video/xba35j ... re_animals" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ik heb niet het hele filmpje bekeken en ben dat ook niet van plan.)
En een recent artikel in de volkskrant:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... zien.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat een antwoord op je vraag?

- Corneel
- Actief
Ach... wat kan ik hierop zeggen?
Het is vreselijk om te zien natuurlijk.
Maar langs de andere kant kan ik enorm genieten van de biefstuk op mijn bord en van de leren schoenen die ik draag.
Ik voel er niets voor om vegetarisch te worden bijvoorbeeld. Ik kan dieren ook op andere manieren steunen.
En trouwens, het dier dat ik in de winkel koop is nu toch al dood. Zou zonde zijn als ik het zou weggooien want dan is het helemaal voor niets geweest.
(Ja, ja, misschien wel kortzichtig en voor discussie vatbaar...)
Het vreselijk gebeuren van het niet humaan genoeg slachten even buiten beschouwing gelaten (zowel in china als hier bij ons), vind ik het ten minste nog 'ok' dat ze het niet ENKEL om het bont doen. Het vlees word gegeten, de botten worden vermalen en verwerkt, etc... Beter dat dan gewoon 1 ding gebruiken en de rest weggooien.
Het is vreselijk om te zien natuurlijk.
Maar langs de andere kant kan ik enorm genieten van de biefstuk op mijn bord en van de leren schoenen die ik draag.
Ik voel er niets voor om vegetarisch te worden bijvoorbeeld. Ik kan dieren ook op andere manieren steunen.
En trouwens, het dier dat ik in de winkel koop is nu toch al dood. Zou zonde zijn als ik het zou weggooien want dan is het helemaal voor niets geweest.

Het vreselijk gebeuren van het niet humaan genoeg slachten even buiten beschouwing gelaten (zowel in china als hier bij ons), vind ik het ten minste nog 'ok' dat ze het niet ENKEL om het bont doen. Het vlees word gegeten, de botten worden vermalen en verwerkt, etc... Beter dat dan gewoon 1 ding gebruiken en de rest weggooien.
- Niels
- Actief
- Contacteer:
Voor zover ik weet is Halal altijd 'minder geslaagd': Het duurt vrij lang voordat dieren leegbloeden. Halal is (wederom voor zover ik weet) altijd onverdoofd. Graag tegenbewijs als ik ongelijk heb.Anne&Taar schreef:Het is natuurlijk wel errug makkelijk om de 'geslaagde' verdoving naast de 'minder geslaagde' halal te plaatsen.
Voordat we China dingen verwijten moeten we inderdaad onomstotelijk bewijzen dat dingen hier een stuk beter zijn.[...] Ik moet hier gaan bewijzen dat de Nederlandse bioindustrie beter is dan die uit china.
- Renee1966
- Zeer actief
Van mij hoeft onverdoofd slachten niet, nee.Inge O schreef:
ik hoef het filmpje in ieder geval niet te bekijken om te weten dat ik óók tegen halal-slachten ben.
maar hebben we daar nog iéts over te vertellen? vraag ik om halal? vraag jij om halal? vraagt onze cultuur om halal?
De vergelijking ging volgens mij trouwens om dood/KO via 1 harde klap op de kop en dan geslacht worden of Halal.
Dan lijkt mij de 1e versie humaner, in de praktijk gaat het in China helaas anders, eerst martelen dan slachten.
- dagmar88
- Zeer actief
Met de aanname dat ik alleen zeur en niks zou doen krijg je van mij ook geen serieus antwoord terug.Denise. schreef:Je maakt er nu een grapje van, maar als je het echt verschrikkelijk vind wat er gebeurd en je wilt je inzetten zodat er wat veranderd, zijn er natuurlijk genoeg dingen die je kan doen.dagmar88 schreef:Wat kan ik nog meer doen dan zelf geen bio industrie vlees eten?
In m'n superwoman pakje idereen die kiloknallers koopt met een vleeshamer bewerken?
Voor ons is het afschuwelijk wat chinezen met honden doen, want wij kennen honden als geliefde huisdieren.
Maar in China zijn het gewoon dingen om geld aan te verdienen.
Net zoals hier koeien dingen zijn om geld aan te verdienen, en dat zullen ze in India wel weer afschuwelijk vinden.
Het interesseert mij daarbij niet of iemand struisvogel, varken, slang of kat wil eten

Ik ben van nature nieuwsgierig, heb kistkalfjes op m'n vingers laten sabbelen, in de kippenvolière tussen de zieke en rottende beesten gestaan en mijn levensstijl daar op aangepast.
Mijn ex werkte in een slachthuis en ondanks dat het nooit bepaald prettig is om vervoerd en afgemaakt te moeten worden vind ik wel degelijk dat de kwaliteit van het leven dat het dier daarvoor gehad er toe doet.
Mijn vleesconsumptie is laag en wanneer mogelijk biologisch, groenten en fruit biologisch dynamisch, eitjes komen van een boer in de buurt met wat kippen op z'n erf, rauwe koemelk tap ik 's zomers zelf uit de tank nadat ik even bij de koeien heb gekeken en mijn vis komt vlak achter m'n huis de haven binnen.
Ook mijn bedrijf dat in de startblokken staat is zo veel mogelijk dier en milieuvriendelijk en daarin maak ik nu al afwegingen op dat gebied.
Mijn vraag was dus, wat kan ik nog meer doen dan?
@Niels, het filmateriaal dat ik heb gezien staat niet op internet, maar wordt als lesmateriaal gebruikt bij een opleiding dierkunde.
Honden worden tot wel twee weken in een teil met water vastgebonden tot de huid begint los te laten en katten meerdere keren levend ondergedompeld in heet kokend water.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Jeetje waarom kun je nooit over een ander land praten hoe ongelooflijk gruwelijk hun daar met dieren omgaan voordat jezelf met je biefstuk om je oren gemept wordt. Dat is toch totaal iets anders 

- Niels
- Actief
- Contacteer:
Okee, dat beschouw ik als inhumaan en reden tot protest. We zouden kunnen vragen om dieren te verdoven voordat ze zo behandeld worden.dagmar88 schreef:@Niels, het filmateriaal dat ik heb gezien staat niet op internet, maar wordt als lesmateriaal gebruikt bij een opleiding dierkunde.
Honden worden tot wel twee weken in een teil met water vastgebonden tot de huid begint los te laten en katten meerdere keren levend ondergedompeld in heet kokend water.
-
- Zeer actief
Ik denk niet dat wij elkaar begrijpen, dus ik laat het maar hierbijdagmar88 schreef:Met de aanname dat ik alleen zeur en niks zou doen krijg je van mij ook geen serieus antwoord terug.Denise. schreef:Je maakt er nu een grapje van, maar als je het echt verschrikkelijk vind wat er gebeurd en je wilt je inzetten zodat er wat veranderd, zijn er natuurlijk genoeg dingen die je kan doen.dagmar88 schreef:Wat kan ik nog meer doen dan zelf geen bio industrie vlees eten?
In m'n superwoman pakje idereen die kiloknallers koopt met een vleeshamer bewerken?
Voor ons is het afschuwelijk wat chinezen met honden doen, want wij kennen honden als geliefde huisdieren.
Maar in China zijn het gewoon dingen om geld aan te verdienen.
Net zoals hier koeien dingen zijn om geld aan te verdienen, en dat zullen ze in India wel weer afschuwelijk vinden.
Het interesseert mij daarbij niet of iemand struisvogel, varken, slang of kat wil eten![]()
Ik ben van nature nieuwsgierig, heb kistkalfjes op m'n vingers laten sabbelen, in de kippenvolière tussen de zieke en rottende beesten gestaan en mijn levensstijl daar op aangepast.
Mijn ex werkte in een slachthuis en ondanks dat het nooit bepaald prettig is om vervoerd en afgemaakt te moeten worden vind ik wel degelijk dat de kwaliteit van het leven dat het dier daarvoor gehad er toe doet.
Mijn vleesconsumptie is laag en wanneer mogelijk biologisch, groenten en fruit biologisch dynamisch, eitjes komen van een boer in de buurt met wat kippen op z'n erf, rauwe koemelk tap ik 's zomers zelf uit de tank nadat ik even bij de koeien heb gekeken en mijn vis komt vlak achter m'n huis de haven binnen.
Ook mijn bedrijf dat in de startblokken staat is zo veel mogelijk dier en milieuvriendelijk en daarin maak ik nu al afwegingen op dat gebied.
Mijn vraag was dus, wat kan ik nog meer doen dan?

-
- Zeer actief
Jij wil honden 2 weken laten verdoven?Niels schreef:Okee, dat beschouw ik als inhumaan en reden tot protest. We zouden kunnen vragen om dieren te verdoven voordat ze zo behandeld worden.dagmar88 schreef:@Niels, het filmateriaal dat ik heb gezien staat niet op internet, maar wordt als lesmateriaal gebruikt bij een opleiding dierkunde.

- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt ook gewoon praten zodat ik je wel begrijp...Denise. schreef:Jij wil honden 2 weken laten verdoven?Niels schreef:Okee, dat beschouw ik als inhumaan en reden tot protest. We zouden kunnen vragen om dieren te verdoven voordat ze zo behandeld worden.dagmar88 schreef:@Niels, het filmateriaal dat ik heb gezien staat niet op internet, maar wordt als lesmateriaal gebruikt bij een opleiding dierkunde.
Volgens mij valt er weinig te veranderen een hoe er in bepaalde Aziatische culturen met dieren om wordt gegaan. Het begint toch met de kwaliteit van het leven van mensen zelf te verbeteren en via onderwijs kinderen van jongs af aan bij brengen dat dieren ook gevoel hebben en dit soort martelingen niet acceptabel zijn.

-
- Zeer actief
Ik denk dat er heus wel wat te veranderen valt. Maar dan moeten er wel mensen zijn die er in geloven dat er wat kan veranderen.dagmar88 schreef:Je kunt ook gewoon praten zodat ik je wel begrijp...Denise. schreef:Jij wil honden 2 weken laten verdoven?Niels schreef: Okee, dat beschouw ik als inhumaan en reden tot protest. We zouden kunnen vragen om dieren te verdoven voordat ze zo behandeld worden.
Volgens mij valt er weinig te veranderen een hoe er in bepaalde Aziatische culturen met dieren om wordt gegaan. Het begint toch met de kwaliteit van het leven van mensen zelf te verbeteren en via onderwijs kinderen van jongs af aan bij brengen dat dieren ook gevoel hebben en dit soort martelingen niet acceptabel zijn.
Alleen houden veel Aziatische landen zich totaal niet aan welke verdragen dan ook, niet op het gebied van mensenrechten, milieu of dieren en gaan er omwille van de westerse economie ook echt geen pressiemiddelen ingezet worden.
Mooi voorbeeldje hiervan is mijn buurvrouw. Heeft jaren in Thailand gewoond. Daar zijn honden en katten ook gewoon dingen om op te eten of om geld aan te verdienen. Buuf heeft dus ook pups en kittens op behoorlijk brute wijze gedood, geslacht en opgegeten.
En nu woont ze hier en heeft ze 3 huishonden

- dagmar88
- Zeer actief
Maar zij is nu in een andere cultuur en heeft een hogere levensstandaard, of niet?
-
- Zeer actief
Hmm, ze is wel in een andere cultuur. Maar een hogere levensstandaard zou ik het niet noemendagmar88 schreef:Maar zij is nu in een andere cultuur en heeft een hogere levensstandaard, of niet?

Maar ze heeft inderdaad wel gezien dat mensen hier anders met hun dieren omgaan, en daar heeft ze wat van opgepikt.
- Niels
- Actief
- Contacteer:
Wat ik voorstel is om met die mensen manieren te bedenken om hetzelfde (of meer) te bereiken met minder leed voor de dieren.Denise. schreef:Jij wil honden 2 weken laten verdoven?Niels schreef:We zouden kunnen vragen om dieren te verdoven voordat ze zo behandeld worden.
We hebben geen enkel moreel recht om ze het gebruiken van katten en honden te verbieden. We kunnen ze alleen met ze meedenken over mogelijkheden om dat netter te doen - en hopen dat ze niet zo koppig zijn als halal-eters.
Volgens mij is diezelfde strijd gevoerd in Nederland, over bijvoorbeeld het verdoven van koeien voor de slacht, en het verdoven van andere jonge dieren om horens/slagtanden/snavels af te knippen. De boeren willen er geen cent voor betalen en geen seconde aan verliezen, dus moet ze manieren aangeboden worden waarmee dat kan. Als je een dier goedkoop verdoofd (met CO2 meen ik) is het beest makkelijker te hanteren - en dat is pure winst. Daar kun je mee aankomen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Och hebben we haar ook weer.iones schreef:Sommige mensen lijken alles wel recht te willen praten wat krom is, onder het mom van "respect voor andermans cultuur". Vrouwenbesnijdenis moeten we waarschijnlijk ook respecteren.
Als jij je klit in moest leveren zou dat van een andere orde zijn dan het stukkie vlees wat je op je bord hebt liggen hoor schat.
Met die klit van jouw los je de wereld honger niet op.
Zometeen ga je nog lopen gillen dat we toch ook geen kleine kindjes eten.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wij hebben allemaal boter op ons hoofd.
En diegeen die het harste schreeuwen vreten geen vlees of alleen eco/xxxxx produten ,maar lopen wel op de winner een leuke leren riem en halsband te scoren om Fifi te verwennen .
Of worden helemaal geil van die leren schoenen/tas/riem/handschoenen of dat leren auto dashbord/stuur/bekleding.
Voeren wel Barff en de beste honden brok.
Kom zeg af en toe lijkt het wel een wedstrijd wie het meest van dieren houd.
Ben al wat jaartjes niet meer in een slachthuis geweest maar het zal ondertussen niet veel veranderd zijn.
Ook niet allemaal gaan ze netjes de dood in hoor.
Dat vingertje naar andere landen zal ook niet helpen in het dieren leed te veranderen.
Meestal werkt het juist andersom en gaan mensen lekker door met hun praktijken .
Want het is wel hun manier zoals het al generaties gaat.
En halal word toch ook toegestaan ook al doen we het zelf niet.
Maakt dat het dan misschien minder erg omdat de moslim het doet.?
Kom zeg we staan ook grote puppy farms toe en kippen batterijen en weet ik al niet meer.
Ik geloof dat je als beest in NL uit de vleesopfok graag een slag met een knuppel op je harses zou krijgen om je uit je lijden te verlossen.
Maar we blijven ook allemaal vlees produceren op die manier.
En dat is erg .
Maar de fabricage van honden benches is nog nooit zo hoog geweest als de laatste paar jaar en dat word weer heel normaal gevonden.
Want een hond heeft 16 slaap noding per dag en mag niet over prikkeld worden.
We slepen honden met te dichte vachten hier naar NL die in de zomer geen leven hebben.
We slepen honden hier naar toe die geen haar op hun pens hebben en en zomers en s'winters zich haast een orgasme staan te trillen.
We fokken dikbillen die geen eens normaal kunnen funtioneren.
We fokken honden die nu onder vuur liggen met het ene gebrek na het andere.
We sluiten cavia's/konijnen/kippen/vogels/hamsters en noem maar op.
Maar dat is dan om te knuffelen en dan mag martelen wel in 1 keer om ze klein op te sluiten ,zolang je ze maar niet opvreet .
Nederlanders hebben zich al eeuwenlang heiliger als de paus gevonden.
We moeten eens op houden met dat vingertje en even naar ons zelf kijken.
En diegeen die het harste schreeuwen vreten geen vlees of alleen eco/xxxxx produten ,maar lopen wel op de winner een leuke leren riem en halsband te scoren om Fifi te verwennen .
Of worden helemaal geil van die leren schoenen/tas/riem/handschoenen of dat leren auto dashbord/stuur/bekleding.
Ben al wat jaartjes niet meer in een slachthuis geweest maar het zal ondertussen niet veel veranderd zijn.
Dat vingertje naar andere landen zal ook niet helpen in het dieren leed te veranderen.
Meestal werkt het juist andersom en gaan mensen lekker door met hun praktijken .
Kom zeg we staan ook grote puppy farms toe en kippen batterijen en weet ik al niet meer.
Ik geloof dat je als beest in NL uit de vleesopfok graag een slag met een knuppel op je harses zou krijgen om je uit je lijden te verlossen.
En dat is erg .
Maar de fabricage van honden benches is nog nooit zo hoog geweest als de laatste paar jaar en dat word weer heel normaal gevonden.
Want een hond heeft 16 slaap noding per dag en mag niet over prikkeld worden.

We slepen honden met te dichte vachten hier naar NL die in de zomer geen leven hebben.
We slepen honden hier naar toe die geen haar op hun pens hebben en en zomers en s'winters zich haast een orgasme staan te trillen.
Maar dat is dan om te knuffelen en dan mag martelen wel in 1 keer om ze klein op te sluiten ,zolang je ze maar niet opvreet .
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- geregistreerd lid
Punt is en blijft gewoon je kan zeuren wat je wil, dierenleed gebeurt overal. Maar, ik denk dat we het er allemaal over eens zullen zijn dat het er in sommige landen erger aan toe gaat dan anderen. Als je daadwerkelijk gelooft dat gemiddeld gezien de dieren in Nederland en China dezelfde kwaliteit van leven hebben, dan heb je een flinke plaat voor je hoofd. Dan praten we over gemiddeld gezien, want uiteraard zijn er genoeg ernstige gevallen van verwaarlozing en mishandeling in Nederland, maar geloof maar gerust dat dat aantal flink wat hoger ligt in China en andere landen.
Tuurlijk kun je ons er dan leuk op wijzen dat de toestand in Nederland ook niet perfect is en deze zal hoogstwaarschijnlijk ook nooit perfect worden, maar wat schiet je daarmee op? Als je je buurman een hond genadeloos in elkaar ziet schoppen, jij zegt er wat van, en hij wijst je er vervolgens op dat jij waarschijnlijk lapjes vlees eet van dieren die niks beter behandeld worden, dan pik je het toch ook niet?
Het gaat er gewoon om dat er gevallen zijn waar je wel of niet wat aan kan doen, en die gevallen waar je wel wat aan kan doen, daar doe je dan ook wat aan. Hoewel het verschrikkelijk moeilijk zal zijn om ervoor te zorgen dat China gemiddeld gezien humaner om zal gaan met haar dieren, het is toch een poging waard? En daar gaat het uiteindelijk toch om? Het feit dat we iets proberen om ervoor te zorgen dat er in ieder geval wat dieren gered worden, of dat hun leed kan worden verzacht. Of dat dan een hond is in China, een koe of kip in Nederland of een aap in Afrika, het gaat erom dat je ermee bezig bent en er iets aan probeert te doen.
Ruzie maken over wie er nou het slechtst met z'n dieren omgaat schiet je niks mee op. Om het voorbeeld van de schoppende buurman maar te geven; Je kan wel met elkaar gaan bekvechten over wie het slechtst bezig is, maar het gaat erom dat hij z'n hond niet meer schopt. Dan is er in ieder geval 1 hond gered.
Tuurlijk kun je ons er dan leuk op wijzen dat de toestand in Nederland ook niet perfect is en deze zal hoogstwaarschijnlijk ook nooit perfect worden, maar wat schiet je daarmee op? Als je je buurman een hond genadeloos in elkaar ziet schoppen, jij zegt er wat van, en hij wijst je er vervolgens op dat jij waarschijnlijk lapjes vlees eet van dieren die niks beter behandeld worden, dan pik je het toch ook niet?
Het gaat er gewoon om dat er gevallen zijn waar je wel of niet wat aan kan doen, en die gevallen waar je wel wat aan kan doen, daar doe je dan ook wat aan. Hoewel het verschrikkelijk moeilijk zal zijn om ervoor te zorgen dat China gemiddeld gezien humaner om zal gaan met haar dieren, het is toch een poging waard? En daar gaat het uiteindelijk toch om? Het feit dat we iets proberen om ervoor te zorgen dat er in ieder geval wat dieren gered worden, of dat hun leed kan worden verzacht. Of dat dan een hond is in China, een koe of kip in Nederland of een aap in Afrika, het gaat erom dat je ermee bezig bent en er iets aan probeert te doen.
Ruzie maken over wie er nou het slechtst met z'n dieren omgaat schiet je niks mee op. Om het voorbeeld van de schoppende buurman maar te geven; Je kan wel met elkaar gaan bekvechten over wie het slechtst bezig is, maar het gaat erom dat hij z'n hond niet meer schopt. Dan is er in ieder geval 1 hond gered.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Ben ik het helemaal mee eensbouvierpoedel schreef:Wij hebben allemaal boter op ons hoofd.
En dat is erg .
Want een hond heeft 16 slaap noding per dag en mag niet over prikkeld worden.![]()

Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- iones
- Zeer actief
Ik snap ook niet dat dit mag en kan gebeuren en ik ben hier absoluut tegen!Renee1966 schreef:
Ik heet geen Niels, maar ik heb pas een film bekeken over onverdoofd slachten in onze slachthuizen en ik ben daar behoorlijk van geschrokken.
Film PvdD
Edit:
Filmpje toegevoegd
NOg even wachten en dan wordt ook vrouwenbesnijdenis toegestaan want onder het mom van islam mag kennelijk wel alles.
het wordt inderdaad een flauwe dooddoener ja!Valerie schreef:Jeetje waarom kun je nooit over een ander land praten hoe ongelooflijk gruwelijk hun daar met dieren omgaan voordat jezelf met je biefstuk om je oren gemept wordt. Dat is toch totaal iets anders
Ik vind dat in nederland aan dierenwelzijn HEEL veel te verbeteren valt en in politiek opzicht hou ik daar ook rekening mee.
Maar nu ging het even niet over NEderland maar China, maar nu mogen we niets zeggen omdat het een ander land betreft. We mogen ons in ons oordeel kennelijk alleen beperken tot Nederland.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Niels
- Actief
- Contacteer:
Ja hoor, je mag er best iets over zeggen - maar geef honden/katten geen streepje voor omdat wij het toevallig schattige beesten vinden. Om een eerlijk oordeel te geven kun je beter kijken naar het vermogen van dieren om te lijden, en ik ben er niet van overtuigd dat honden/katten meer kunnen lijden dan varkens, geiten of de rest van ons vee.iones schreef:Maar nu ging het even niet over NEderland maar China, maar nu mogen we niets zeggen omdat het een ander land betreft.
Zolang we zoveel boter op ons hoofd hebben moeten we in ieder geval geen dierenbeschermings-evangelisten naar China sturen. Je mag er best een oordeel over hebben - maar denk drie keer na voordat je denkt dat onze ethiek superieur is aan de Chinese, en dat we die mensen iets te leren hebben.We mogen ons in ons oordeel kennelijk alleen beperken tot Nederland.
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
- Aantal honden: 6
In Nederland hebben onze koetjes en varkens het ook niet even leuk. Maar goed ik ben dol op vlees. Ik zou het wel een prettig idee vinden dat wat ik eet een dierwaardig bestaan heeft gehad. Nee dat weet je niet zeker. Deze dieren in Cina hebben het niet goed, dat is duidelijk, maar het is oud nieuws...en als er een forumlid gereageerd met wij eten hier ook vlees dan moeten er gore foto's geplaatst worden, wel je iemand overtuigen? Het is al algemeen bekent dat ze zo met dieren om gaan in China.
Mensen die zo verschrikkelijk vel tegen vlees eten zijn, ik heb het ondertussen al wel eens gezien en gehoord. Zelf 100% vega en de hondjes lekker aan Renske of Rodi.
Ieder zn mening ik de mijne:)
Mensen die zo verschrikkelijk vel tegen vlees eten zijn, ik heb het ondertussen al wel eens gezien en gehoord. Zelf 100% vega en de hondjes lekker aan Renske of Rodi.
Ieder zn mening ik de mijne:)

- dagmar88
- Zeer actief
Je kunt wel kiezen voor vlees van dieren die een redelijk bestaan hebben gehad; alleen ligt dat vlees niet voor een paar euro per grootverpakking bij de supermarkt.
Een hond is een carnivoor, wil je die om ethische redenen geen vlees geven, dan kun je maar beter geen hond nemen.
Voor mij heeft dat verder weinig met principes te maken.
Daarbij is wat er in de kvv gaat en barf spulletjes van gespecialiseerde bedrijven over het algemeen niet geschikt voor menselijke consumptie en dus een bijproduct/'afval'.
Een hond is een carnivoor, wil je die om ethische redenen geen vlees geven, dan kun je maar beter geen hond nemen.
Voor mij heeft dat verder weinig met principes te maken.
Daarbij is wat er in de kvv gaat en barf spulletjes van gespecialiseerde bedrijven over het algemeen niet geschikt voor menselijke consumptie en dus een bijproduct/'afval'.
- iones
- Zeer actief
Nee, en ook niet meer dan een mens. Maar ik ben een van de weinigen die dat helaas in ziet.Niels schreef: Ja hoor, je mag er best iets over zeggen - maar geef honden/katten geen streepje voor omdat wij het toevallig schattige beesten vinden. Om een eerlijk oordeel te geven kun je beter kijken naar het vermogen van dieren om te lijden, en ik ben er niet van overtuigd dat honden/katten meer kunnen lijden dan varkens, geiten of de rest van ons vee.
Maar dat terzijde. Ik weet dat paarden in ieder geval op een humane manier geslacht worden en dat de slacht vaak nog een betere optie is dan euthanasie. Dit geldt ook voor koeien, mits het zorgvuldig gebeurt. Bij varkens weet ik het niet. Ik weet wel dat de transport alleen al een hoop stress oplevert.
Daarom snap ik de klaagbaken niet die zonder schuld gevoel het vlees uit de supermarkt eten maar jagers beschuldigen van dierenbeulerij.
Er is overigens wel een verschil tussen het slachten van vee hier in Nederland en de manier waarop honden daar omgebracht worden. Het gaat over levend gevild worden, neergeknuppeld worden, en ik weet niet wat meer voor dingen die getuigen van een in en in slechte geest. Ik snap ook weer niet goed hoe mensen daar zo voorbij aan kunnen gaan.
Ik denk wel dat in bepaalde dingen we chinezen wel degelijk iets te leren hebben ja. Op andere vlakken andersom weer.Niels schreef: Zolang we zoveel boter op ons hoofd hebben moeten we in ieder geval geen dierenbeschermings-evangelisten naar China sturen. Je mag er best een oordeel over hebben - maar denk drie keer na voordat je denkt dat onze ethiek superieur is aan de Chinese, en dat we die mensen iets te leren hebben.
Ik zie ook niet in dat we qua verbetering van mentaliteit t.a.v. dierenwelzijn zouden oeten beperken tot Nederland, mijn liefde voor dieren gaan ook over de grens.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Niels
- Actief
- Contacteer:
Een paar lastige vragen:Inge O schreef: ja ik heb er dus een oordeel over en wat ik vind dat we die mensen wél mogen leren is het feit om überhaupt na te willen denken over dierenwelzijn en om er minstens aan te werken dat er een evolutie in zit in hun ideeën daarover. dat doet 'het westen' immers wel en zelfs al zijn de resultaten daarom nog niet wat ze idealiter zouden moeten worden : het maakt voor mij wel al een wereld van verschil.
- Als we allemaal veganisten zouden worden, dan zou de gedomesticeerde koe uitsterven. Moeten we niet juist vlees blijven eten om het ras te redden?
- Wilde dieren lijden in Nederland net zo erg als elders. Vogels en kleine zoogdieren worden gruwelijk geslacht door katten en vossen. Moeten we niet alle katten en vossen humaan uitroeien om dat leed te voorkomen? En zoja, hoe zorgen we dat de populaties van hun prooidieren klein genoeg blijven om een dierwaardig bestaan te garanderen voor iedere rat, mol, konijn, merel, ekster en roodborst in ons land?
- Moeten we naar het buitenland stellen dat alle "gruwelijk moordende" roofdieren (zoals adelaars, ijsberen en leeuwen) afgeslacht moeten worden, dan wel opgesloten en vegetarisch gevoed?
- Als we besluiten om herten in de Oostvaardersplassen uit te dunnen, moeten we dan niet ook propageren om mensen in Afrika uit te dunnen?
- Wat is erger: Leven en vervelend sterven, of helemaal niet leven?
Ikzelf heb geen antwoord op die vragen.
Zolang we geen sluitende antwoorden hebben zijn we, in mijn ogen, blind aan het rondstrompelen in de ethiek. Wat mij betreft kunnen we pas met onze mening naar buiten treden als we antwoorden hebben; doen we dat nu, dan maken we ons belachelijk als arrogante evangelisten die in de stoofpot thuishoren.