Ik ben het zonnetje in huis, ben af en toe over bepaalde dingetjes in de samenleving bezorgd, en ben voor de duvel niet bang .. zo goed dan.Strega schreef:Ja dat begrijp ik wel en dat woord heb ik inderdaad verkeerd overgenomen, maar voor het negatieve idee van de maatschappij dat ermee gepaard gaat, maakt het niet zoveel uit lijkt me.Toontje schreef:Bezorgd zijn is toch heel iets anders dan BANG zijn.Begrijp je dat niet of ???.Strega schreef:
Je denkt dat mensen niet bezorgd zijn over hun toekomst ?.Dat ik de enige ben ?.
Shit, ga ik ik toch weer door, maar ik kan het niet uitstaan dat we elkaar blijkbaar écht niet begrijpen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond dood geschoten na beroving
Moderator: moderatorteam
- Toontje
- Zeer actief
Re: Hond dood geschoten na beroving
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Prima. Volgens mij hebben we verder ook helemaal geen verschil van mening alleen een heleboel verschil in opvattingen van woorden. Zo, nu weer vrienden?Toontje schreef: Ik ben het zonnetje in huis, ben af en toe over bepaalde dingetjes in de samenleving bezorgd, en ben voor de duvel niet bang .. zo goed dan.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Toontje
- Zeer actief
Tja, ben BANG dat dat wel zal lukkenStrega schreef:Prima. Volgens mij hebben we verder ook helemaal geen verschil van mening alleen een heleboel verschil in opvattingen van woorden. Zo, nu weer vrienden?Toontje schreef: Ik ben het zonnetje in huis, ben af en toe over bepaalde dingetjes in de samenleving bezorgd, en ben voor de duvel niet bang .. zo goed dan.
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Toontje schreef:Tja, ben BANG dat dat wel zal lukkenStrega schreef:Prima. Volgens mij hebben we verder ook helemaal geen verschil van mening alleen een heleboel verschil in opvattingen van woorden. Zo, nu weer vrienden?Toontje schreef: Ik ben het zonnetje in huis, ben af en toe over bepaalde dingetjes in de samenleving bezorgd, en ben voor de duvel niet bang .. zo goed dan...
-
Mojuan
- Zeer actief
Sjee wat een verhaal.
Je gaat toch niet gezellig een bewapende overvaller achtervolgen?
Was die hond een herder? Waar staat dat dan?

-
Strega
- Zeer actief
Kruising staff/bullmastiff las ik ergens.Paulala schreef:Sjee wat een verhaal.
-
Mojuan
- Zeer actief
Op die foto's zie ik wel iets gespierds met een korte vacht dat er uitziet als zo'n soort hond idd.
Maar iemand schreef in dit topic iets over een herder, vandaar mijn vraag.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
het zal je hond maar zijn geweest. Je bent hem nu kwijtPaulala schreef:Op die foto's zie ik wel iets gespierds met een korte vacht dat er uitziet als zo'n soort hond idd.
-
Strega
- Zeer actief
Ergens onder in de reacties schrijft de eigenaar dat het een mastiff/staff is (oid, misschien herinner ik me iets verkeerd, geen herder iig).Paulala schreef:Op die foto's zie ik wel iets gespierds met een korte vacht dat er uitziet als zo'n soort hond idd.
-
Marion.
Ik krijg alleen buikpijn van de foto 
-
Mojuan
- Zeer actief
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook heel erg triest.
Maar dan vooral voor de hond en ik hoop dat hij geen pijn heeft gehad.
Ik kan alleen écht niet begrijpen dat iemand achter een bewapende overvaller aan gaat.
Maar dan vooral voor de hond en ik hoop dat hij geen pijn heeft gehad.
Ik kan alleen écht niet begrijpen dat iemand achter een bewapende overvaller aan gaat.

-
Devel
Ik vind het vreselijk, maar wij begrijpen het niet, maar ik denk als je op zo'n moment je dat overkomt je niet weet hoe je reageerd en je er misschien wel achteraan huppeld omdat hij je honden dood knalt.. 
- Toontje
- Zeer actief
Overvallers schieten dappere Odin dood
• In achtervolging op drie overvallers van een Amsterdamse edelsmid is Bullmastiff Odin doodgeschoten. Medewerkers van de dierenambulance kunnen niets meer voor hem doen. De hond werd in zijn kop geraakt. FOTO: RICHARD MOUW
door Nienke Oort en Tjerk de Vries
AMSTERDAM, vrijdag
De Amsterdamse politie heeft grote steun aan burgers in de strijd tegen overvallers, maar die moeten dat de laatste tijd geregeld bekopen. Mens en dier lopen levensgevaar, zo bleek gisteren maar weer eens toen een hond het leven liet omdat hij zijn baasje wilde beschermen in een vuurgevecht na een overval op een goudsmit. Bullmastiff Odin werd met kogels doorzeefd.
Voor de tweede keer in zeer korte tijd werd een goudsmit in de Karel Klinkenbergstraat in NieuwWest, die in een garagebox zijn atelier heeft, overvallen. Drie gewapende jongens beukten tegen de deur, wat veel lawaai maakte. De bovenbuurman kwam op de overvallers af en werd met een moker op zijn hoofd geslagen.
De eigenaar van de garage was toen al vastgebonden. De buurvrouw riep onmiddellijk de hulp in van de buurman op twee hoog, de eigenaar van twee flinke honden.
„Ik heb geen moment getwijfeld en liep naar beneden met Odin. Hij is getraind om mensen te beschermen. We troffen de overvallers nog aan en ik stuurde Odin op die gasten af. Zij sloegen op de vlucht en een buurman en ik renden erachteraan, maar een paar meter verderop zag eentje kans zich om te draaien en zijn pistool op ons te richten. Odin dook ervoor en die arme hond werd precies in zijn kop geschoten. Hij was meteen dood”, vertelt eigenaar Hoskar aangeslagen.
„Die hond heeft echt ons leven gered. Hij heeft die kogel voor mij opgevangen”, zo realiseert hij zich terdege.
„Die gasten lopen al weken hier rond om de garage te bespieden”, zegt Hoskar. „Ik heb zelfs camerabeelden van ze aan de politie gegeven maar die heeft er niks mee gedaan.”
Het slachtoffer van de overval en zijn partner waren te aangeslagen om te reageren. Volgens de politie hebben de overvallers buit gemaakt en zijn ze gevlucht in een auto.
Laatst gewijzigd door Toontje op 27 mei 2011 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Marion. schreef:Ik ben blij dat er hier niets te halen valt, en ik hoop ook nooit dat dat gaat gebeuren![]()
Dat maakt niet altijd uit Marion, natuurlijk ben je eerder doelwit als er wèl bekend is dat er wat te halen valt maar gestoorden hou je altijd

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beter de hond dan de eigenaar zullen we maar zeggen. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Hoe kan iemand nou zeggen dat het vroeger net zo erg was als nu.
Onder welke steen komt die uit gekropen.
Vroeger ging je boodschappen doen en je liet gewoon alle deuren open staan, en als je terug kwam was er niets weg. Toen kon je als jong meisje nog vlot in je eentje over een donkere weg fietsen.
Nu kun je de deur niet eens meer fatsoenlijk open doen, of ze slaan je achterover de gang in, in je eigen huis.
Kijk naar opsporing verzocht, je bent niet eens meer veilig in je eigen huis.
Als je vroeger naar bed ging was de deur niet op slot, nu moet je, je huis barricaderen.
De ene overval na de andere, mensen die zonder aanleiding op straat in elkaar geslagen worden.
Elke dag wordt er wel weer iemand vermoord en dat zijn er soms meerdere per dag.
Ik ben niet meer de jongste, en weet echt wel dat het vroeger lang niet zo erg was, nu wordt het steeds erger.
Vroeger leefde je gewoon veilig, ik verlang terug naar de jaren 60/70. Maar die tijd komt nooit meer terug, en Nederland wordt steeds crimineler.
Vroeger ging je boodschappen doen en je liet gewoon alle deuren open staan, en als je terug kwam was er niets weg. Toen kon je als jong meisje nog vlot in je eentje over een donkere weg fietsen.
Nu kun je de deur niet eens meer fatsoenlijk open doen, of ze slaan je achterover de gang in, in je eigen huis.
Als je vroeger naar bed ging was de deur niet op slot, nu moet je, je huis barricaderen.
De ene overval na de andere, mensen die zonder aanleiding op straat in elkaar geslagen worden.
Elke dag wordt er wel weer iemand vermoord en dat zijn er soms meerdere per dag.
Ik ben niet meer de jongste, en weet echt wel dat het vroeger lang niet zo erg was, nu wordt het steeds erger.
Vroeger leefde je gewoon veilig, ik verlang terug naar de jaren 60/70. Maar die tijd komt nooit meer terug, en Nederland wordt steeds crimineler.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Over welke "vroeger" heb jij het nu? Ik ben in de 50er jaren geboren en zelfs ik heb die tijd zoals jij hem beschrijft al niet meegemaakt. En ik ben niet opgegroeid in een grote stad, maar in een middelgroot provinciestadje... Ik kon niet alleen over straat midden in de nacht als ik uit was geweest en een vriendin van mij die dat wel deed is verkracht. De buurt waar ik woonde is op geven moment enkel jaren geteroriseerd door een potloodventer en wij moesten huis én fiets op slot doen hoor...vinkje schreef:Hoe kan iemand nou zeggen dat het vroeger net zo erg was als nu.
Nederland wordt niet steeds crimineler, de misdaadcijfers zijn in de jaren '70 en '80 gestegen maar dalen gestaag sinds 1995
Wél is er steeds meer media-aandacht voor criminaliteit en worden zaken stevig opgeblazen door de media.Want dan pas heeft het nieuwswaarde. Vroeger heette het doktertje spelen, nu wordt een 8-jarig jongentje beschuldigd van aanranding......
edit: in 2010 zaten we in Nederland op 169 moorden.Dat was een daling t.o.v. voorgaande jaren, waarin het aantel moorden rond de 200 lag. In vergelijking met New York, waar het 531 waren, is er dus maar weinig aan de hand

- Toontje
- Zeer actief
Tuurlijk, vroeger zullen er ook wel problemen zijn geweest.Maar Nederland wordt steeds crimineler en de criminaliteit wordt ook nog eens steeds gewelddadiger.Daders worden ook steeds jonger.En zelfs het vrouwvolk doet steeds meer mee.En het ene jaar zie je wat afname van het een en toename van het ander.
Of dit b.v.
Denk wel dat we er ook steeds meer " gewend "aan zijn geraakt, onverschillig ook .. Mijn inziens lopen er ook meer " tijdbommentje " rond ..
Las ergens dat de criminaliteit in de jaren 50 negen minder was dan nu, en dat er ook nog eens 65% van werd opgelost t.o.v. +-20% nu ..
Of dit b.v.
Persoonlijk denk ik dat de " gewone " man er steeds mee te maken heeft gekregen door de jaren heen.Ze komen je tegenwoordig ook thuis opzoeken.Maar ook financiele criminaliteit heb je tegenwoordig toch veel meer als vroeger.Maar ook vandalisme.92 criminele jeugdbendes in Nederland
Er zijn bijna 1800 jeugdbendes in Nederland. De meeste zorgen vooral voor overlast op straat, maar 92 jeugdbendes zijn ronduit crimineel.
Denk wel dat we er ook steeds meer " gewend "aan zijn geraakt, onverschillig ook .. Mijn inziens lopen er ook meer " tijdbommentje " rond ..
Las ergens dat de criminaliteit in de jaren 50 negen minder was dan nu, en dat er ook nog eens 65% van werd opgelost t.o.v. +-20% nu ..
Laatst gewijzigd door Toontje op 27 mei 2011 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je moet het ook aflezen tegen het aantal inwoners wat gestegen is sinds de jaren 50.
Ik ben van 58 en wat nu een pedo heet noemde ze vroeger een vreemde man met snoepjes.
In een klein gat konden ze nog wel eens zeggen dat al die dingen in de grote stad gebeurde ,maar een dorp met een kroeg en kerk had ook zijn criminelen .
Inbraken/berovingen /verkrachtingen/moord en mishandeling en meer zijn van alle tijden.
Ik ben van 58 en wat nu een pedo heet noemde ze vroeger een vreemde man met snoepjes.
In een klein gat konden ze nog wel eens zeggen dat al die dingen in de grote stad gebeurde ,maar een dorp met een kroeg en kerk had ook zijn criminelen .
Inbraken/berovingen /verkrachtingen/moord en mishandeling en meer zijn van alle tijden.

- Toontje
- Zeer actief
Dat wordt gewoon in de berekeningen meeegenomen hoor, dat verschil in inwoners.Je kan het gewoon op internet vinden tot de jaren zeventig was de criminaliteit vrij laag in Nederland.
-
Ήυs
Jeumig Strenga en Toontje, wat een gekat 
- Toontje
- Zeer actief
En jou naam is ? .. o wacht .. Krengetje 
-
Ήυs
Nee hoor, dat is mijn Forum naam. Ik heet JodyToontje schreef:En jou naam is ? .. o wacht .. Krengetje
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
bouvierpoedel schreef:Je moet het ook aflezen tegen het aantal inwoners wat gestegen is sinds de jaren 50.
Ja, en vroeger kon je als opgroeiend kind nog lekker alleen het bos in, hutjes bouwen, boompje klimmen noem maar op, vroeger kon je gewoon de kroeg in en had je ruzie gaf de 1 de ander een paar draaien om zijn/haar oren om elkaar ff later een biertje of wat anders te geven, vroege kon je gewoon de 1 van de ander aftrekken als je zag dat er 2 ruzie hadden, nu hoef je als kind niet meer het bos in te gaan hoor, althans, die van mij mogen het nu echt niet. Nu hoef je niet eens meer tegen een ander aan te stoten, want dan moet je nog maar afwachten of het niet bij een draai om je oren blijft of dat je ff later een ijzeren ding tegen je kop aan krijgt, en nu hoef je nergens meer tussen te springen (doe t wel daar neit van) want grote kans dat "jij" degene bent die int overlijdens gedeelte terecht komt
Wie zegt dat het nu nog steeds hetzelfde is als vroeger?
Edit"
zou willen dat mijn kinderen net als ik vroeger vrij en blij in het bos (hier even verderop) konden spelen, hutjes bouwen en noem maar op. Ze mogen tot aan de straat van (inmiddels) maar beide mogen van mij nog geen meter het bos in
vinkje schreef:Hoe kan iemand nou zeggen dat het vroeger net zo erg was als nu.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Strega
- Zeer actief
Ik zeg nergens dat het hetzelfde is als vroeger hoor, maar ik vind het ook onzin om te doen alsof het allemaal alleen maar erger wordt. Daarom verwees ik naar vroeger tijden toen men het reuze normaal vond om elkaar met knotsen en speren te bewerken. Ook niet leuk hoor. En misschien werd er vroeger gewoon minder gerapporteerd. Tuurlijk veranderen er dingen, maar van dat nostalgische geneuzel over hoe veel beter het vroeger wel niet was en hoe slecht de jeugd van tegenwoordig wel niet is, word ik gewoon een beetje gallisch.
- Toontje
- Zeer actief
Dan wordt je maar een beetje gallisch.
Vroeger had je nozums en provo's.Tegenwoordig jeugdbendes, jeugdige draaideurcrimineeltjes, zit de opvang en gevangnissen vol en kan de reclasserings het bijna niet bijhouden.Slaan ze je hersens in voor een paar tientjes, wordt je vermoord als je kritiek hebt op een geloof, moet je uitkijken als je staat te pinnen.Komen ze je thuis ook al steeds meer opzoeken.Is het geweld wat gebruikt wordt ook extreem toegenoemen.Niet alle jeugd is slecht en gelukkig zijn er meer niet criminelen dan wel criminelen.Maar daar gaat het niet over.
Beweren dat het vroeger ( jaren 50 ) w.b. criminaliteit net zo slecht of slechter is als nu is gewoon niet waar.Je hoeft alleen maar te googelen.
Verder wordt er tergenwoordig ook minder aangifte gedaan t.o.v. vroeger ( bron:De politie zelf ) en wisselen de cijfertjes zo nu en dan.Zoals de cijfertjes van woning inbraken opeens met 10% zijn gestegen.Ik vind het trouwens ook altijd leuk dat gegoochel met die cijfers.Overgens doen ondernemingen als ze het over winst hebben dat ook altijd.
b.v. Er is een daling van de schade veroorzaakt door vandalisme.Dit jaar maar " 3 miljard euro " t.o.v. vorig jaar " 3.5 miljard " euro.
Aantal auto-inbraken gestegen.
Aantal inbraken en mishandelingen gestegen.Om maar wat te noemen.
En als de politie komt met " aantal overvallen gedaald " staat de winkeliers op hun achterstepoten zich af te vragen hoe men tot die conclusie komt.
Mentaliteit van de mensen is ook sterk verandert t.o.v. vroeger en nu.
Is dan alles kommer en kwel en het einde der tijden ?.Geloof niet dat iemand dat hier beweerd in deze discussie van hoe het vroeger was en hoe het nu is.Vandaar mijn opsomming ook van wat er hier zoal voor je geregeld wordt op het moment dat het mis gaat kwa baan, of ziekte ( was vroeger ook slechter trouwens ) zelf voor de crimineel(tjes) zijn genoeg instanties die je willen en kunnen helpen met een nieuwe stap in de maatschappij .. Maar dan moet je dat zelf wel willen ..
Beweren dat het vroeger ( jaren 50 ) w.b. criminaliteit net zo slecht of slechter is als nu is gewoon niet waar.Je hoeft alleen maar te googelen.
Verder wordt er tergenwoordig ook minder aangifte gedaan t.o.v. vroeger ( bron:De politie zelf ) en wisselen de cijfertjes zo nu en dan.Zoals de cijfertjes van woning inbraken opeens met 10% zijn gestegen.Ik vind het trouwens ook altijd leuk dat gegoochel met die cijfers.Overgens doen ondernemingen als ze het over winst hebben dat ook altijd.
b.v. Er is een daling van de schade veroorzaakt door vandalisme.Dit jaar maar " 3 miljard euro " t.o.v. vorig jaar " 3.5 miljard " euro.
Aantal auto-inbraken gestegen.
Aantal inbraken en mishandelingen gestegen.Om maar wat te noemen.
En als de politie komt met " aantal overvallen gedaald " staat de winkeliers op hun achterstepoten zich af te vragen hoe men tot die conclusie komt.
Mentaliteit van de mensen is ook sterk verandert t.o.v. vroeger en nu.
Is dan alles kommer en kwel en het einde der tijden ?.Geloof niet dat iemand dat hier beweerd in deze discussie van hoe het vroeger was en hoe het nu is.Vandaar mijn opsomming ook van wat er hier zoal voor je geregeld wordt op het moment dat het mis gaat kwa baan, of ziekte ( was vroeger ook slechter trouwens ) zelf voor de crimineel(tjes) zijn genoeg instanties die je willen en kunnen helpen met een nieuwe stap in de maatschappij .. Maar dan moet je dat zelf wel willen ..
- daywalker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
- Aantal honden: 4
De criminaliteit is wel degelijk hoger geworden in Nederland, maar dat geldt ook voor vele andere landen. Het zal er ook niet beter op worden vrees ik.
We leven immers met een pak meer mensen op deze aarde dan jaren terug.
Botsende culturen, weinig begrip voor elkaar, werkloosheid, enz.. doe er dan ook nog de factor politiek bij die alles naar de kloten helpen en je hebt genoeg redenen om te begrijpen dat het niet erg goed gaat met ons.
We leven immers met een pak meer mensen op deze aarde dan jaren terug.
Botsende culturen, weinig begrip voor elkaar, werkloosheid, enz.. doe er dan ook nog de factor politiek bij die alles naar de kloten helpen en je hebt genoeg redenen om te begrijpen dat het niet erg goed gaat met ons.
Laatst gewijzigd door daywalker op 28 mei 2011 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Maar er zijn ook meer mensen bijgekomen.daywalker schreef:De criminaliteit is wel degelijk hoger geworden in Nederland, maar dat geldt ook voor vele andere landen. Het zal er ook niet beter op worden vrees ik.
Dus zal dat percentage gewijs met vroeger qua aantallen inwoners veel uitmaken.??
Vroeger vielen er ook minder verkeers slachtoffers.
Minder mensen minder wagens en ze reden niet zo hard als nu.

-
Strega
- Zeer actief
Ik denk dat heel veel met beeldvorming te maken heeft. Misschien is de criminaliteit wel gestegen (dat geloof ik ook best), maar hoeveel van bovenstaande heb je meegemaakt? Nu komt het over alsof je de straat niet op kunt zonder met minstens een stel gebroken ribben terug te komen. In 25 jaar in Amsterdam wonen heb ik nog nóóit zoiets meegemaakt en het ook nog nóóit van iemand in mijn omgeving gehoord. Er gebeuren nare dingen, maar er wordt ook door de media een hoop aangedikt.Toontje schreef:Dan wordt je maar een beetje gallisch.Vroeger had je nozums en provo's.Tegenwoordig jeugdbendes, jeugdige draaideurcrimineeltjes, zit de opvang en gevangnissen vol en kan de reclasserings het bijna niet bijhouden.Slaan ze je hersens in voor een paar tientjes, wordt je vermoord als je kritiek hebt op een geloof, moet je uitkijken als je staat te pinnen.Komen ze je thuis ook al steeds meer opzoeken.Is het geweld wat gebruikt wordt ook extreem toegenoemen.Niet alle jeugd is slecht en gelukkig zijn er meer niet criminelen dan wel criminelen.Maar daar gaat het niet over.