Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frontline

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Frontline

Ongelezen bericht door annemick »

tycha schreef:Ik heb jaren frontline gebruikt, maar op een gegeven moment toch vlooien en teken. Nu gebruik ik Prac-tic en geen last meer.
Hier precies hetzelfde (ik volgde de gebruiksaanwijzingen) maar na jaren werkte het gewoon niet meer goed, nu ook Prac. tic.
Afbeelding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

[Sandra] schreef:
Lillith schreef:Ik koop 1 pakje met 6 stuks voor ongeveer E22,- 2 tot 10 kilo

Dit zou voor logeerhond (35 kg) en Otto (13 kg) samen zijn geweest

6x10 = 60kg hond E22,-
35+13=48kg hond :U:
Je hoeft van mij helemaal niet aan de Frontline maar ik snap niet hoe je aan dat reuze bedrag komt? :pffff:
Het ging om vlooien, niet om teken. Ik zag er twee op de logeerhond. Dichtstbijzijnde dierenwinkel verloopt geen Bolfo Gold, wat ik gebruik bij vlooien. Wel hadden ze Frontline, dat was ook het enige merk dat ze hadden. Otto kennen ze daar. 'Komt hij boven de 10 kilo?' Ja, 13 kilo. Maar dus ook voor logeerhond en die weegt 35 kilo. Ze pakt er een tweede pakje bij en komt uit op 68 euro.

Ik kijk nu even op zooplus voor de prijzen: voor 10-20 kg kost het 29,95 en voor 20-40 kg 34,50. Zo heeft het meisje van de dierenwinkel het ook gerekend, naar gewicht.

Maar.
Als ik jou zo lees dan had ik aan een pakje van 6 x 10 voor 22,- meer dan genoeg kunnen hebben :denken: :idea:
:E: :E: :E:
Dierapotheek heeft soms aanbiedingen, nog voordeliger is bv. heb je 2 honden van samen 20kg,
dan koop je de 3/6 x 20 en dan verdeel je 1 pipet over de 2 honden, zo of met een doseerspuitje.
Verpakking 3x20kg en nog groter is raar maar waar goedkoper. :engel: :ok:
ps.. dit is niet alleen bij Frontline. :hmmm: :lol1:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Lillith schreef:
[Sandra] schreef:
Lillith schreef:Ik koop 1 pakje met 6 stuks voor ongeveer E22,- 2 tot 10 kilo

Dit zou voor logeerhond (35 kg) en Otto (13 kg) samen zijn geweest

6x10 = 60kg hond E22,-
35+13=48kg hond :U:
Je hoeft van mij helemaal niet aan de Frontline maar ik snap niet hoe je aan dat reuze bedrag komt? :pffff:
Het ging om vlooien, niet om teken. Ik zag er twee op de logeerhond. Dichtstbijzijnde dierenwinkel verloopt geen Bolfo Gold, wat ik gebruik bij vlooien. Wel hadden ze Frontline, dat was ook het enige merk dat ze hadden. Otto kennen ze daar. 'Komt hij boven de 10 kilo?' Ja, 13 kilo. Maar dus ook voor logeerhond en die weegt 35 kilo. Ze pakt er een tweede pakje bij en komt uit op 68 euro.

Ik kijk nu even op zooplus voor de prijzen: voor 10-20 kg kost het 29,95 en voor 20-40 kg 34,50. Zo heeft het meisje van de dierenwinkel het ook gerekend, naar gewicht.

Maar.
Als ik jou zo lees dan had ik aan een pakje van 6 x 10 voor 22,- meer dan genoeg kunnen hebben :denken: :idea:
:E: :E: :E:
Dierapotheek heeft soms aanbiedingen, nog voordeliger is bv. heb je 2 honden van samen 20kg,
dan koop je de 3/6 x 20 en dan verdeel je 1 pipet over de 2 honden, zo of met een doseerspuitje.
Verpakking 3x20kg en nog groter is raar maar waar goedkoper. :engel: :ok:
ps.. dit is niet alleen bij Frontline. :hmmm: :lol1:
Sjesus. Over desillusies gesproken :LOL: :oohja: Dank je! :flower:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

EschaenStefanie schreef:ik zeg altijd je kan beter je geld in de prullenbak gooien want het werkt gewoon niet meer. De halve wereldbevolking gebruikt het en dan krijg je resistentie.
Toen bij onze eerste hond gebruikt en nog liepen de vlooien een feestje te geven op zijn buik. Bij Escha ook 1x gebruikt omdat er op dat moment niets anders in de winkel lag, kon beter mijn geld in mijn eigen zak houden.
Prutspul

Ik ben het absoluut níet met jou eens.
Wij gebruiken al Frontline sinds Romeo hier als pup kwam.
En het werkt nog altijd hoor.
We zijn niet overgestapt op de combo, en gebruiken dus nog altijd het oude vertrouwde middel.
De honden hebben zélden vlooien, en ik gebruik het middel dan ook NOOIT preventief.
Als je het preventief altijd maar gebruikt heb je idd kans dat het op een bepaald moment niet meer wil werken.
En dus denk ik ook dat het omgevingsgebonden is.
In onze omgeving ontvlooien de mensen hun honden eigenlijk altijd alleen maar als ze ook daadwerkelijk een vlo (of meer) hebben gezien. En iedereen gebruikt weer andere middelen, ik hoor ook nog vaak dat er producten uit de supermarkt gebruikt worden.

Een aantal maanden terug zijn de honden nog besmet geweest met vlooien door een hond die hier op visite is geweest.
En ik heb ze direct behandeld met Frontline spot on, en weg zijn de vlooien.
Herhaling van de behandeling is tot nu toe ook nooit nodig geweest.

Dus ervaringen zijn heel verschillend, en uitproberen is het enige dat je kunt doen om te weten of het werkt.
:zweep:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Paulala schreef: Dus ervaringen zijn heel verschillend, en uitproberen is het enige dat je kunt doen om te weten of het werkt.
Dat is zeker zo.
Hier raadde de DA het gebruik van frontline af. Die zei dat het spult e veel gebruikt wordt waardoor heel veel vlooien resistent zijn. Ze hebben nu een nieuw middel wat wel zou werken.

Zelf gebruik ik stronghold. En ook zeker niet preventief maar alleen als ik vermoedens heb dat er iets niet goed zit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Machie schreef: Hier raadde de DA het gebruik van frontline af. Die zei dat het spult e veel gebruikt wordt waardoor heel veel vlooien resistent zijn. Ze hebben nu een nieuw middel wat wel zou werken.
Na een aantal jaren komen de middelen op de vrije markt.
Opvallend genoeg is dat altijd het moment waarop dierenartsen gaan roepen dat vlooien resiistent zijn :scratch:

Ik gebruik niks.
Niet op mijn honden althans.
Ik gebruik wel wat in mijn huis. En als ze daar niet zitten, zitten ze ook niet op de honden.
Want van de 100% zit er maar 5% op de honden en de rest in de omgeving. Reken maar uit dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Marjoleine schreef:
Machie schreef: Hier raadde de DA het gebruik van frontline af. Die zei dat het spult e veel gebruikt wordt waardoor heel veel vlooien resistent zijn. Ze hebben nu een nieuw middel wat wel zou werken.
Opvallend genoeg is dat altijd het moment waarop dierenartsen gaan roepen dat vlooien resiistent zijn :scratch:

Ik gebruik niks.
Ik gebruik wel wat in mijn huis. En als ze daar niet zitten, zitten ze ook niet op de honden.
Want van de 100% zit er maar 5% op de honden en de rest in de omgeving. Reken maar uit dus.
Dat nieuwe middel is ook al verkrijgbaar bij de dierenwinkel hier hoor ;)

Wat gebruik jij in huis dan?
Carola Sabic
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Carola Sabic »

En als je hond ineens toch vlooien heeft, ontwormen jullie dan de hond gelijk ?
Groetjes, Carola
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Marjoleine schreef:

Ik gebruik niks.
dat zal wel kloppen, vorig jaar hadden wij van die pluchen hondenmandjes, en juist dat jaar alleen vlooien gehad. voorgaande jaren geen vlooien, en -even afkloppen- dit jaar ook nog niet. dit jaar hebben we plastic hondenmanden met wasbare kleedjes.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”