Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Euthanasie,.......wanneer maak jij die beslissing

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

javi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): staffordshire/ norder collie

Re: Euthanasie,.......wanneer maak jij die beslissing

Ongelezen bericht door javi »

Jippie schreef:Als ik je verhaal zo lees zou ik zeggen. Laat nog lekker lopen.
Onze oude bejaarde pony van 39 is vorig jaar(of was het alweer het jaar daarvoor?) ingeslapen. Ze was een lopend skeletje. We hadden haar dan wel een dekentje op, gewoon om het zelf ook niet te hoeven zien. Ze mocht op het hele terrein rondlopen, fantastisch vond ze dat! Ze racede nog wel eens de wei in oid. Het kon gewoon nog! Ze kreeg wel slobber en speciaal voor oude paarden. Maar ook zat reacties van mensen gehad dat het belachelijk was hoor! Nou oude wezens zijn nou eenmaal mager! Uiteindelijk was ze wel ineens slecht geworden, kon niet meer op staan, toen was de keus makkelijk. Inslapen!

En zo hadden we ook een oude herder, die had bijv. in een rijtjeshuis jaren eerder ingeslapen moeten worden, want je kon niet meer met haar aan de lijn lopen oid. Maar bij ons leefde ze gewoon dag en nacht buiten, op de zanderige ondergrond/stenen kon ze nog lopen op haar manier. Ze was ook een lopend skeletje. Maar die was nog zo bij de tijd, zielig om al in te laten slapen. Uiteindelijk moest het dan wel, werd ze te slecht. Maar dat was zo moeilijk. Het lichaam was helemaal afgetakeld, maar het koppie die was er nog helemaal bij. Ze had een driedubbele dosis nodig voor haar hartje er eindelijk mee stopte. Echt zielig. Ik heb dan toch liever dat een dier ook een beetje dement in zijn kop wordt..dan is het minder moeilijk. Maar hier gaan alle dieren pas echt dood, als ze echt niet meer kunnen. Want ook al zijn ze oud, en lopen ze misschien wankel, en ziet het er zielig uit, zolang ze goed eten, vrolijk uit de ogen kijken mogen ze gewoon nog op aarde blijven :-)
Helemaal mee eens
If you don't risk anything, you risk everything.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”