Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

karakter Saarloos wolfhond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: karakter Saarloos wolfhond

Ongelezen bericht door Van »

ik kom ook wel eens mensen tegen die denken dat mijn Ravi een saarloos is, die steken dan heel voorzichtig een handje uit om hem te laten snuffelen, om compleet verbaast terug te deinzen als meneer zowat bij ze op schoot springt :LOL:

ik hoop ook niet dat ze erkend worden, vind daar sowieso geen toegevoegde waarde aan zitten. Ik fok zelf met Turkse Vans een kattenras waar er ook maar vrij weinig van zijn, als er een kans is een nieuwe foundation kat in te brengen word die meteen aangegrepen, ookal is die kat qua uiterlijk niet perfect, dingen als te grote oren heb je er in een paar generatie alweer uit, ik snap niet waarom daar zo'n groot probleem van word gemaakt. Ik snap sommige combinaties ook niet, no way dat een kater bij de Turkse Van zo vaak gebruikt zal worden als Jackal bij de Tamaskans, daar schiet je toch niks mee op :19:
-Gaby- schreef:Mocht je ooit in het Noorden des lands zijn, dan mag je Mila mijn Tamaskan ook wel een keer komen bekijken! Avak van Tamaskan is volgens mij ook prachtig. Wordt weer eens hoog tijd voor nieuwe foto's Miran! :mrgreen:
als je dan toch in het noorden bent, ben je ook welkom om Ravi te komen bekijken :mrgreen:
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Tamaskan schreef: En idd word het weer tijd voor foto's maar tja gezien ikzelf altijd zo'n kluns ben met zo'n fotomaakding kunnen vrijwilligers zich aanmelden om foto's te maken whahahaha :engel:
Misschien moet je dan maar eens mee gaan wandelen, ik heb een erg mooi fotomaakding :F:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Rahne schreef:
Tamaskan schreef: En idd word het weer tijd voor foto's maar tja gezien ikzelf altijd zo'n kluns ben met zo'n fotomaakding kunnen vrijwilligers zich aanmelden om foto's te maken whahahaha :engel:
Misschien moet je dan maar eens mee gaan wandelen, ik heb een erg mooi fotomaakding :F:
Nou dat is idd zeker wel weer hoog nodig tijd. Kan ik ons meiske ook weer eens live bewonderen :engel:
Dus eeeeh een keertje datumpje prikken dat het hier mogelijk is te regelen( tja is hier altijd regelwerk gezien de huisige situatie :wink: )
Van
Zeer actief
Contacteer:

jammer dat jullie zo ver wonen, ik zou graag eens mee wandelen :)
Afbeelding
Rahne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tamaskan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rahne »

Tamaskan schreef:
Rahne schreef:
Nou dat is idd zeker wel weer hoog nodig tijd. Kan ik ons meiske ook weer eens live bewonderen :engel:
Dus eeeeh een keertje datumpje prikken dat het hier mogelijk is te regelen( tja is hier altijd regelwerk gezien de huisige situatie :wink: )
Gaan we doen ;)
Van schreef:jammer dat jullie zo ver wonen, ik zou graag eens mee wandelen :)
Ik kom snel die kant op Lynn om Ravi te bewonderen! :F:
-Rahne-
Afbeelding
Nederlandse Tamaskan Club: http://www.tamaskan-dog.nl
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Sowieso binnenkort in het Noorden dus, en met zijn allen lijkt mij ook leuk, als het te rijden is dan ben ik ook zeker geïnteresseerd! Ben ook wel benieuwd naar Sierra trouwens!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Micheldl
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd: Devil.
Jack russel, Boeren fox (vriendin)

Ongelezen bericht door Micheldl »

@ gaby: zal trouwens wel leuk zijn met Rhodin, mensen vragen geheid wel eens aan je "wat is dat nou voor ras?"

Ehm een labrador mevrouw,,,,....pft. :evil:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nou mensen berg je opblaas krokodil maar op als Devil in de buurt is.:devil:
-Gaby-
Zeer actief

Micheldl schreef:@ gaby: zal trouwens wel leuk zijn met Rhodin, mensen vragen geheid wel eens aan je "wat is dat nou voor ras?"

Ehm een labrador mevrouw,,,,....pft. :evil:
Ja, mensen vragen dat regelmatig. Maar dat vind ik meestal niet erg en heb twee vaste zinnen. Ik zeg dan "een Catahoula" en dan kijken ze bedenkelijk en dan zeg ik dat het kan kloppen dat het ze niet bekend voorkomt, want het is een ras dat amper voorkomt buiten Amerika. Vaker merken ze op dat hij blauwe of hele lichte ogen heeft. En dan weet ik eerder niet zo goed wat ze willen horen. "Goh bedankt, was me nog niet opgevallen!" :denken: :F:
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Van schreef:jammer dat jullie zo ver wonen, ik zou graag eens mee wandelen :)
Ik weet niet precies waar je woonachtig ben maar misschien is het een keer haalbaar om met zijn allen misschien ergens elkaar tegemoed te komen :wink:
Of een keertje op een zondag kan ik ook best wel een endje rijden hoor.( andere dagen is vaak te druk hier :wink: )
Van
Zeer actief
Contacteer:

ik woon in het noorden van Drenthe, vlakbij de grens van Groningen :)
Afbeelding
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Ben al even met Rahne in overleg hoe wat waar enz. Onze weekenden zitten nml ook best wel vol en wil toch graag een keertje lekker met allemaal keertje aan de wandel
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

sas&Billy schreef:Ik heb mensen gekend die er zo eentje hadden. Je moet echt als roedel gaan leven dan. Heel hard opletten dat je zelf alfa blijft. Een heuse levenwijze. Ideaal als je in een bos woont met een hoog hek dat diep ingegraven is ook....
Als je je levenswijze wil aanpassen aan de van de wolf ben je goed af.
(Ik hou het toch liever bij mij teckeltje..... hoe mooi ik ze ook vind)

Dit echt onzin hoor :wink: Een saarloos is geen hond waarbij je de alfa uit moet hangen.

Een saarloos is een ras waarbij je juist veel samen moet werken, hard moet werken een de band die je met je hond opbouwd. Dan heb je een hond die je vertrouwd en in vreemde situaties niet als een schijtlaars overal zigzaggend doorheen rent.
Een saarloos reageerd stekr op lichaamstaal en intonatie van stem. Je hoeft vaak e stem niet eens te verheffen als je een wens hebt.

Wel zijn ze bovengemiddeld inovatief. Mijn teef spant de kroon. Nog nooit zo'n ondernemend exemplaar meegemaakt :mrgreen:
Slopen heb ik hier nooit last van gehad, maar dat komt omdat ze in de kennel slapen na de eerste periode.

Iedereen die kennis wil maken met de saar is hier welkom. Ik heb een behoorlijk rastypisch exemplaar. zowel qua uiterlijk als innerlijk :ok:
Tamaskan
Zeer actief
Contacteer:

Idd samenwerken op basis van respect. Ga je een beetje de alfa uithangen zoals de meeste dat onder het woord verstaan( ik gebruik het woord ook wel hoor maar altijd anders dan de meeste onder dit woord verstaan) dan heb je kans dat een Saarloos zelfs in de blokken gaat zoals ik het noem en niets meer voor je wil doen want ze houden gewoon echt niet van dwang.
Maar eerlijk is eerlijk het leven met wolfhonden vind ik idd wel een levenswijze *grin*

En nu is het kwa sloopgedrag natuurlijk ook wel zo dat je veel horror verhalen hoor omdqat je kans heb dat het voor kan komen maar wil natuurlijk niet zeggen dat elk het doet. Het is meer gewoon zodat men weet wat men kan verwachten en dus niet van een koude kermis terug komen mocht het op het moment gebeuren dat ze er 1 hebben en er nog nooit over gehoord hebben ;) Ik heb 5 wolfhonden(niet allemaal zelfde ras) waarvan er maar 2 slopen. 1 om wie hij idd is en 1 omdat het nog in hun ogen een pup is en dus nog de grenzen verkent ;) Mijn Saarloos echter sloopt niet!

En idd Natas heb jij een lekker ding ;)
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Tamaskan schreef:
En idd Natas heb jij een lekker ding ;)
Thanks :mrgreen: * schrijft dit met een dikke onderlip dankzij een poot van flamme in d'r gezicht*

Flamme is een schatje, maar samen spelen op de grond was niet zo handig :mep:
Ze is echt de ergste Saar die ik ken qua streken. Vind het heerlijk, maar voor iemand die het ras niet kent is het ehmmmm verrassend.
Ellen!
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellen! »

Had deze ff gemist!

Tja, ik heb ook zo'n uitzonderlijk geval. Mijn Saarloos teefje is juist heel open en vrij.
Een clown, drukke, blije vogel, die alles en iedereen leuk vindt. Ja ze heeft wel eens wat gesloopt, maar eigenlijk niet eens toen ze alleen was.
Pas toen Balou erbij kwam, werd er gesloopt, hoe verklaar je dat?? :roll:
Behoorlijk eigenwijs, cursussen werden m niet. Niet omdat ze 'schijtensbang' was, maar juist omdat ze heel vrij en open is, en dus het veld en alle andere honden veeeeel leuker en belangrijker vond dan ik en mijn beloning. Niet voergevoelig, doet er ook geen moeite voor. Loslopen is op zoek naar alle leuke andere dingen.
Hoef haar inderdaad bijna nooit echt aan te pakken, beetje houding en ze weet het..

Tot 3 jaar terug (toen ik nog samen met mijn ex was) was Djengis er, een herplaatsreu. Terughoudend, maar zeker niet bang.. veel meer baasgericht als Bantu, en dat was ook wel te merken. Hij hield je continu in de gaten, ging niet ver weg (als er geen haas voorbij rent :piew: ) en een ontzettende knuffelkont, kindervriend. Helaas was mijn ex dus wel zo'n Alfa type, waardoor hij Djengis en mij als ranglagere behandelde. Hierdoor (en dit bedenk je allemaal achteraf) heeft Djengis continu geprobeerd boven mij te kunnen komen.. Hij is bij mijn ex gebleven.

Het kan dus ook echt verschillen per Saar. Ik zou niet meer zonder kunnen. En ook ik woon in de stad, loop in alle drukte, en ze gaat mee in de trein (1x hihi) en loop door de winkelstraat, kan allemaal!
Groetjes Ellen & Bantu

AfbeeldingAfbeelding

www.mijnroedel.nl - Over mij, mijn saarloos en meer...
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Oke hier even een wolfhond leek tussendoor :engel:

Ik vind de tamaskan en de saarloos erg mooi. De karakter verschillen zijn duidelijk maar wat zijn nou precies de uiterlijke verschillen? Als ik op Google foto's van beide zoek kan ik nog niet zien wat nu de tamaskan en wat nou de saarloos is (of ik ben blind :F:). In beide rassen zie ik namelijk ook veel verschillen onderling in het ras zelf waardoor ik makkelijk verkeerd zou kunnen gokken. Hoe zien jullie dat? Zelfde vind ik eigenlijk ook bij de tsjech. Of heeft iemand de 3 rassen misschien naast elkaar op een foto?
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Zilla schreef:Oke hier even een wolfhond leek tussendoor :engel:

Ik vind de tamaskan en de saarloos erg mooi. De karakter verschillen zijn duidelijk maar wat zijn nou precies de uiterlijke verschillen? Als ik op Google foto's van beide zoek kan ik nog niet zien wat nu de tamaskan en wat nou de saarloos is (of ik ben blind :F:). In beide rassen zie ik namelijk ook veel verschillen onderling in het ras zelf waardoor ik makkelijk verkeerd zou kunnen gokken. Hoe zien jullie dat? Zelfde vind ik eigenlijk ook bij de tsjech. Of heeft iemand de 3 rassen misschien naast elkaar op een foto?
de tjech vind ik duidelijk te herkennen iig, heeft een heel andere kop. De saarloos vind ik meer op een wolf lijken dan de tamaskan
vgl
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saarloos - Tsjech - Tamaskan
-Gaby-
Zeer actief

@ Zilla, nee hoor, je bent niet blind. De Tamaskan kan erg op een Saarloos lijken inderdaad.

Bij de Tamaskan is er nog veel verschil in type, omdat het nog zo'n jong "ras" is. Bij sommigen zie je duidelijk het poolhondenbloed, anderen hebben wel weer wat weg van een Saarloos of Tsjech. Bij de Tamaskan komt bosbruin (zoals bij de Saarloos) niet voor. Wel komen er zwarte Tamaskans voor, en die zijn er niet bij beide wolfhondenrassen. Dit zijn allemaal Tamaskans:

Afbeelding
Afbeelding
Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Zilla »

Bij de drie kop foto's zie ik idd duidelijke verschillen! Maar zoals Caby ook schrijft en de plaatjes van de verschillende Tamaskans erbij zou ik zonder het te weten niet met zekerheid kunnen zeggen dat dat allemaal Tamaskans zijn nee! alhoewel ik nu wel de gelijkenissen aan de kop zie.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ach ik snap je verwarring hoor. Ik ken de Saarloos heel goed en zelfs ik heb soms moeite met het herkennen van een Saar. Er zijn veel verschillende types. Er is gerommeld met het ras. Zo met tamaskan ook. Daar zit saarloos doorheen dus dan wordt het al helemaal lastig te zien. Alleen de Tsjech heeft toch wel echt een andere kop. Meestal ook qua kleur anders. Maar bijvoorbeeld de Tsjech heeft een heel andere ooraanzet en andere ogen. Dat valt meestal het meeste op.

Sam, thanks voor de tip :F:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”