Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uitslag allergietest grasssen en mijten met updates beh.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Bij de allergietest kwam grassen en mijten uit, en nu?

Ongelezen bericht door joyce83 »

Ja klopt heb ik ook hoor. Ben daar ook wat tegen. Maar goed de brok is 37.50 voor 20kg dus dat scheelt. Maar als ze bij wijze van na die brok goed gaat dan denk ik dat we evengoed vers gaan proberen. Maar we moeten even zijn advies opvolgen voor ons gevoel.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als je gevoel zegt 'proberen', dan moet je dat altijd doen natuurlijk :ok:

En zolang je hond niet gek wordt van de jeuk en het nu nog te doen is allemaal, heb je die tijd ook om dingen uit te proberen.
Ik ben benieuwd, geef je wel updates?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
joyce83
Zeer actief

Ik zal hier updates geven. Voor het geval mensen hier ook mee in aanraking komen dan hebben ze in elk geval een kloppende update. Merk toch dat ik sommige dingen weer vergeten ben wat ik vorig jaar uitgeprobeerd heb om maar zo te noemen.

Ontlasting is in elk geval goed. Wat natter als op de vorige brok, maar bij de rijst giet ik best veel water dus niet vreemd. Ze is behoorlijk actief. Valt ook nog niet af. Ze krijgt nu de rijstvlokken met 250 gam vlees en ik geef haar tartaar, schaap en spiervlees. Aangezien het zakjes van 500 gram zijn wisselt het elke dag. Morgen krijgt ze wegens een dag naar zee de hele dag vlees.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

joyce83 schreef:Nou we zijn naar de dierenarts geweest en hebben om de uitslag op papier gevraagd. Eerlijk is eerlijk ben er erg van geschrokken.. Ze heeft 24 allergieen. Ik zal eens het overzicht geven, met de waarden erbij. Lees en huiver. boven 300 is buitengewoon hoog, tussen 150-300 zijn alleen klinisch relevant indien de allergenen in de omgeving van het dier voorkomen en er een duidelijke relatie is met de ziektegeschiedenis en onder de 150 zijn twijfelachtig maar komen toch naar boven. Diana nog heel erg bedankt over de reactie van meelmijt, dit schijnt dus een van de ergste te zijn en ik heb door jouw reactie mijn vriend al wat kunnen voorbereiden dat ze op vers over moet. Nu na het krijgen van de uitslag staat hij er nog meer achter.

Beemdlandbloem 1816
kropaar 1599
Engels raaigras 729
Timotheegras 1033
Veldbeemdgras 776
copramijt 4000
farinaemijt 4000
Hooimijt 3311
huisstofmijn 225
meelmijt 4000Vlo 66
katten epitheel 54
berk 227
hazelaar, europese 110
katwilg 324
bijvoet 262
brandnetel 56
groot glaskruid 279
Melganzevoet 494
smalle weegbree 445
alternaria altermata 100
aspergillus fumigatus 95
cladosporium herbarum 87
Malassezia 341
Ik heb even rood gemaakt waar je hond echt allergisch voor is. Overigens wil dat nog niet zeggen dat ze daar dan ook juist op reageerd.
Nu ben ik geen arts maar mijn zoon heeft ook een heel uitgebreid onderzoek gehad. bij hem werkte het van 1 tot 5. 1 is matig en 5 is erg. Hij is graad 3 allergisch voor honden en pinda's van beide bijna geen reactie.
Ons is wel gezegd allert te zijn.

Je schrikt idd van zo'n was lijst. Dat deden wij ook eerst we hadden echt zo iets van is hij wel ergens niet allergisch voor?
Een allergie voor berken wil overigens ook zeggen dat er dan een allergie is voor boom fruit. dus appels, peren, perziken enz.
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

joyce83 schreef:Gisteren zijn we bij een homeopaat geweest. Deze gaf aan dat het allemaal tekenen van voedingsallergie zijn. Wat hij aangaf is dat waarschijnlijk de darmen niet 100% goed werken, nu een reinigingskuur mee gekregen en een soort van rijst voer. Dit moeten we een maand doen (indien nodig nog een maand langer). Ze mag bij de rijst wat vlees. Indien alles goed gaat kan ze volgens hem daarna op een brok van hem (daar had hij goede ervaringen mee). Schijnt niet een hele dure brok te zijn dus dat valt weer mee voor ons.

Voor mij was het dubbel toen we daar weg gingen. Ik had me ingesteld op; de mijten zitten in brokken dus moeten de brokken weg en moet ze over op vers (ook de meest goede ervaringen op gevonden op internet), hadden ook al gekeken voor een diepvries. Had zelf al vanalles uitgezocht om haar over te kunnen zetten. Ik had dus gedacht we krijgen druppels mee en advies om op vers te zetten. Ik had daarna dus even moeite om alles weer op een rij te krijgen.

Daarbij ben ik altijd ervanuit gegaan dat ze niet goed tegen gluten kan en niet tegen vlees. Hij zegt weer bij de rijst mag je vlees geven. Tevens zit er in de brok die hij heeft wel weer granen. Dus gaat iets tegen mijn gevoel in maar we hebben afgesproken dat we nu even doen wat deze man zegt en zien hoe we eruit komen. Het zou stom zijn om hulp te zoeken maar dan wat anders te gaan doen als wat hij zegt.
Ik vind het maar vaag.
Wat zou rijst moeten doen voor de darmen?
Ik zou lekker overgaan op kvv zonder rijst of granen (lotgering bijvoorbeeld), eens per week een dag met pens en boekmaag (heel gunstig voor de darmen) en elke dag een flinke scheut yoghurt over het eten.

Brokken met een dermate erge allergie voor mijt lijkt mij echt héél onverstandig!
joyce83
Zeer actief

Re: uitslag allergietest grasssen en mijten met updates beh.

Nou weer een week verder. Ze heeft in haar rechter oor weer viezigheid dus we gaan weer druppelen. Ze is een klein beetje afgevallen maar ze is niet te mager aan het worden.
Hals zijn de wondjes helemaal weg en zag er rustig uit (even gaan controleren maar zie toch dat ze zich wat heeft gekrabt). Hotspot wat ik meende die eraan zat te komen is niet doorgekomen gelukkig.
Ze eet wel meer gras als voorheen. Jeuk heeft ze wel nog aan de mond en aan flanken richting de rug.

Hebben wel de brede leren halsband niet meer omgedaan omdat we dachten dat deze wel eens met het over de wondjes heen gaan de wondjes open kon maken. Ze heeft sinds de nylon halsband wel dat de keel rustiger is.
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Toevallig.....
Heb sinds vrijdag de uitslag van Senna zijn bloed. Ook de Copramijt, Farena mijt en de meelmijt.
Schijnen toch heel wat honden allergisch voor te zijn.
Groetjes Belinda
Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Ja dat valt me ook heel erg op! welke klachten heeft Senna?
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Tja bij 24 allergieen zul je een selectie moeten maken. je kunt er geen 24 gaan desensibiliseren namelijk. Met sommigen zal hij nauwelijks in aanraking komen , die zou je kunnen weglaten of vermijden zoveel mogellijk. Aangezien de ene grassoort lastig van de andere is te onderscheiden, zou je die allen moeten pakken als je het zou willen proberen. Ik ken wisselende resultaten van veel mensen met allergische hondjes.
Zelf heb ik 7 jaar met een kriebelhondje te maken gehad en het was een heel gevogel en lastig omdat allergieen opbouwen en er dus kunnen bijkomen. Was begonnen in alterntieve hoek (tannetje koning en bioresonantietherapie) en later bij de dermatoloog.
Mijn hondje had zowel atopische dermatitis als voedselallergie en dat is erg lastig. Zowel indoor als outdoor (dus paar grassoorten en copra en meelmijtallergie) Tevens allergisch voor bijna alle vleessoorten. Uiteindelijk ging hij goed op konijn, geit en paard (en elandvlees als ik eraan kon komen) Die soorten wisselde ik zoveel mogelijk af (haaksbarf) Na een aantal jaren kon ik er niet omheen hem in de zomer en voorjaar te behandelen met onderhoudsdosis Moderin (cortico) en s´winters was hij medicatievrij en zat goed in zijn vacht.
Geitenyoghurt deed zijn vacht ook goed overigens. Verder dus geen koekjes en snoep waar mijten e.d. in konden zitten.

Op je lijstje staat ook malassezia trouwens, dat is geen allergie maar een gist, die bij alle honden voorkomen, maar in te grote hoeveelheid bij allergische hondjes. Hiervoor kun je medicatie geven of wassen met Malaseb. Wassen neemt overigens ook veel jeukweg, mits je de juiste shampoo hebt.

Enten was ik ook mee gestopt, aangezien alle vaccinaties zijn gebaseerd op kippeneiwit en mijn hond ook allergisch was voor kip. Overigens zou ik bij iedere volgende hond ook weer kritisch gaan enten, allergisch of niet.

Sterkte, het is ontzettend lastig en soms verdrietig als je hondje erge jeuk heeft!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
joyce83
Zeer actief

Nou de homeopaat heeft contact met me opgenomen over hoe het ging. Op basis wat ik aangaf qua hoeveelheid jeuk schrijft hij nu nog een antiallergie druppel voor. Tot nu toe kreeg ze alleen druppels voor de darmen. Hij gaf aan dat hij aan het twijfelen was om het te geven toen we bij hem waren maar eigenlijk had de jeuk nu weg moeten zijn of in elk geval heel minimaal.
joyce83
Zeer actief

Nou 1 ding is weer duidelijk geworden, rund kan ze beter niet hebben. Daar krijgt ze toch wat reactie op.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ik weet wat het is om een hond te hebben met allergieen.
Yenthe verdraagt alleen eendenvlees. Gelukkig ken ik mensen die regelmatig eenden schieten en die krijg ik dan.
Moet ze wel zelf villen, want ze mag absoluut de maaginhoud van de eend niet binnen krijgen.
Voor de rest krijgt ze nodige medicijnen en als buiten los loopt krijgt ze een muilkorf om. Puur om te voorkomen dat ze ook
maar iets eet. Gras eten is voor haar al voldoende om een maagbloeding te krijgen. :ugh:
Door de prednison die ze krijgt is ze bij tijd en wijle behoorlijk depressief, maar zonder pred kan ze echt niet. Op dit moment heeft ze een goede periode. Maar als ze straks weer slechter wordt dan trek ik, iom de dierenarts, de stekker voor haar eruit. :cry: :cry:
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
joyce83
Zeer actief

Ach jeetje wat erg! dat lijkt me heel erg moeilijk om mee om te gaan. Heel veel sterkte, ik hoop dat ze nog lang een goede periode blijft houden.
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Bij een pollenallergie kun je Puur Pollen proberen. Mijn oudste hond had er ook erg veel last van tussen 1/2 en 2 jaar, maar bij haar sloeg het vooral op de oogjes en ging het vooral om pollen van grassoorten. Zo zielig, van die dikke oogjes :cry: Gelukkig is ze er uiteindelijk overheen gegroeid en heeft het nog zelden...
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoi .

Ik weet niet of het wat is , Maar er is een hele goede holistische dieren arts die ook echt dieren arts is , ze behandelen ook paarden .
zo zijn wij er terecht gekomen met mijn verzorg paard . het heet de hoek kliniek .

Mijn verzorgpaard Irene is zoon beetje overal alergisch voor , maar ze hebben verschillende dierenartsen ook voor gezelschapsdieren.

Maar Irene zit op een aantal middeltjes die haar onder andere van de suiker alergie afhouden .

sterkte met alle nare alergieen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

joyce83 schreef:Nou 1 ding is weer duidelijk geworden, rund kan ze beter niet hebben. Daar krijgt ze toch wat reactie op.
dat is nr. 1 dus.
Mijn hond had het ook heel erg op rund. Final check was een plak ossenhaas met kerst en binnen 10 minuten jeuk en plekken. Einde rund dus (pensstaafjes is ook rund trouwens!)
Zo kun je steeds wat afstrepen, dus het is niet alleen de atopie maar ook voedselallergie?? Heel lastig, ik weet het
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
joyce83
Zeer actief

Ja rund wist ik eigenlijk wel al. Vorig jaar had ik een keer van carnibest puur rund genomen en toen kreeg ze binnen drie dagen flink jeuk en een hotspot. Nu dacht ik eigenlijk terugkijkend dat het misschien toch van het gras zou zijn omdat het wel half juni was toen. Hoopte dus ook een beetje dat het door het gras was gekomen (had ik nog niet tegen mijn vriend gezegd).
Had nu drie soorten vlees gepakt om bij de rijstvlokken te doen (op advies van homeopaat) en nu zat ze op de tartaar. Belt mijn vriend me op van schat wat krijgt ze nu voor vlees?? Dus ik heel onschuldig tartaar? Euh schat je weet toch dat ze allergisch is voor rund?? (ja hoor ik had weer eens niet door dat tartaar rund is :blont: ) Maar goed beter zo wat af kunnen strepen. Ben heel erg benieuwd hoe ze het gaat doen als ze over ongeveer 2 weken over gaat op de brok van hem.
joyce83
Zeer actief

Nou vandaag de laatste dag de rijstvoeding. Heeft een tijd schaap erbij gekregen en heeft andere druppels namelijk allergicur erbij gekregen.
Nu heeft ze weer veel jeuk, bijt in de poten, keel is weer wat rood gekrabt en haar rechteroor had gisteren wat oorsmeer. Oorsmeer heb ik gisteren met een wattenschijf weg gehaald en oorreiniger gebruikt om het schoon te krijgen, het ziet er vandaag een stuk rustiger uit. Ik weet alleen dus niet of het krabben komt door het schaap of door de grassen die nu in bloei staan.

Als ze ook nog eens allergisch is voor schaap dan hou ik helemaal mijn hart vast. Heb gekeken wat het zou kosten om haar op kvv te gaan zetten maar dat zal erg prijzig worden. Maar goed morgen eerst maar eens starten met de brokken van de homeopaat.
joyce83
Zeer actief

Nou ze staat op de brok van de homeopaat. 2de dag voelde ik wat bulten bij de kaken en rondom de hals. Vandaag zijn er wat open wondjes wat veel lijkt op hotspot (en waarschijnlijk ook is). Nu elke dag even schoonmaken met betadine en heb nog wat liggen wat ze de vorige keer erop kreeg toen ze een hotspot had.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik me nu afvraag, is waarom een allergie voor o.a. gras en pollen met andere voeding behandelt wordt?

Bij mijn hond werd duidelijk gekeken of het seizoensgebonden is de allergie. Zo ja (dus voorjaar tot najaar meestal) en krijgt de
hond altijd hetzelfde te eten, dan kan je dus al een voedselallergie zo goed als zeker uitsluiten, want anders had de hond er ook in januari last van gehad.

Heeft de hond naast gras en pollen ook een voedingsallergie, dan zal je het allemaal te samen moeten aanpakken, maar één onderdeel aanpakken, dat lijkt mij eerlijk gezegd niet zo heel zinvol.
Nu heb ik dus geen ervaring met voedselallergie hoor, maar dit zijn zo even mijn gedachten.
Ik vermoed dat als ik mijn hond op één onderdeel van de 9 allergieën die hij heeft, zou behandelen, dat de allergie praktisch net zo hevig blijft.
Afbeelding
A good dog never dies...

plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Heeft jou hond in de wintermaanden ook last van de allergie ??
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
joyce83
Zeer actief

In de winter ging het goed alleen af en toe oren wat vuil/ontstoken. Stond toen op canex fish and rice.
joyce83
Zeer actief

Caro dat klopt daar heb je ook gelijk in. Op zich ging het op die canex redelijk goed in de winter. We hadden echter zelf zoiets omdat de mijten veel in de brokken voor komen dat we het idee hadden dat we op vers vlees over zouden moeten. Dat is ook weer veel terug te vinden via internet dat bij een meelmijt overgang op kvv al veel helpt.

Nu achteraf gezien denk ik zijn we wel goed bezig geweest? (maar ja dat is altijd achteraf). Nu zitten we evengoed weer op een brok en denk ik van tja we hadden dus net zo goed die andere brok kunnen aanhouden en daar de druppels bij kunnen geven. Om dan in de winter te kijken als we perse willen overstappen op kvv zodat ze dan niet die last heeft van de grassen en dus ook eventuele symptomen gewoon echt alleen van de grassen komen en niet van wisseling van voer.
Laatst gewijzigd door joyce83 op 08 aug 2011 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

joyce83 schreef:Caro dat klopt daar heb je ook gelijk in. Op zich ging het op die canex redelijk goed in de winter. We hadden echter zelf zoiets omdat de mijten veel in de brokken voor komen dat we het idee hadden dat we op vers vlees over zouden moeten. Dat is ook weer veel terug te vinden via internet dat bij een meelmijt overgang op kvv al veel helpt.

Nu achteraf gezien denk ik zijn we wel goed bezig geweest (maar ja dat is altijd achteraf). Nu zitten we evengoed weer op een brok en denk ik van tja we hadden dus net zo goed die andere brok kunnen aanhouden en daar de druppels bij kunnen geven. Om dan in de winter te kijken als we perse willen overstappen op kvv zodat ze dan niet die last heeft van de grassen en dus ook eventuele symptomen gewoon echt alleen van de grassen komen en niet van wisseling van voer.
Ja precies.
Om uit te zoeken hoe of wat, moet je dus enorm secuur bezig zijn en dan nog is het af en toe een gok.
Zodra je teveel afwisselt of niet het juiste seizoen pakt of wat dan ook, dan heeft het meestal geen nut om zaken uit te proberen.

Om bij allergie voor meelmijt over te gaan op kvv lijkt mij prima, alleen je hebt geen idee of de meeste reacties komen van die meelmijt of niet.
Wil je dat uittesten, zal je dat in een seizoen moeten doen dat de andere allergieën niet spelen, tenminste als je niet de juiste reactie krijgt in een seizoen waar de andere allergieën opspelen.

Als ik bv naar mijn hond kijk, dan zijn er 9 allergieën bekend. Hoog uit de testen kwamen bv alle soorten mijten, laag uit de test kwam
de plant bijvoet. Maar wat geeft in augustus volgens de pollenkalender de meeste allergische reacties? Dat is dus bijvoet.
En wanneer heeft hij het meeste last van zijn allergieën, juist in augustus. Dus 1 + 1 = 2,4 (haha, omdat je het nooit zeker weet) en conclusie mag zo ongeveer zijn dat die bijvoet bij hem wel heel veel slecht doet.

Afijn, het is een heel gepuzzel in ieder geval.
Hou het heel strak bij, wanneer je wat hebt gedaan, hoe lang, wat de reacties waren, enz. enz.
Denk goed aan de seizoenswisselingen.
Start je bv met immunotherapie in het seizoen, dan denk je al snel dat het niet werkt. Logisch werkt het niet, want die allergieën vieren
hoogtij in dat seizoen.

Heeft je hond een meelmijtallergie en wil je die als eerste uittesten, ga dan over op kvv en hou het ruim vol totdat je uit het normale
allergieseizoen bent. Pas dan kan je, m.i. althans, bepalen hoe of wat.
Je kan niet te snel resultaat verwachten, dat duurt allemaal ontzettend lang en dat is waardeloos, want een allergie is ontzettend zielig en rot voor de hond, alleen er is helaas geen andere manier.
Afbeelding
A good dog never dies...

joyce83
Zeer actief

Ik hoop in elk geval door hier mijn ervaring en mijn gedachten op te schrijven dat er mensen zijn die ooit in hetzelfde belanden van mijn fouten kunnen leren en eventueel ook dingen lezen waar ze aan moeten denken.

De meest uitspringende allergieen volgens de test zouden zijn: Copramijt, Farinaemijt en meelmijt. Deze drie staan evenhoog qua cijfers. Dan komt de hooimijt gevolgd door beemdlangbloem, kropaar, timotheegras enz enz. De mijten zouden dus in principe het meeste last moeten veroorzaken als ik naar de cijfers kijk. Echter in de winterperiode heeft ze alleen regelmatig flink wat oorsmeer en wat geirriteerde oren. De hotspots heeft ze tot nu toe gehad in juni en dan nu. Weet alleen dat we de eerste keer toen Naturis rund hebben gegeven en we daar toen gelijk mee gestopt zijn.

Ik ben sinds 1-7 op aan het schrijven wat we doen qua voeding en eventuele reacties van haar. Misschien moet ik nog wat beter opschrijven wanneer haar dekens schoon gemaakt worden. Wandelen is meestal toch hetzelfde. We zitten dicht aan de bosrand en midden in het veld dus dat zal niks uitmaken lijkt me om op te schrijven. Ze krijgt nu in elk geval alleen de voorgeschreven brok en soms een stukje glutenvrije rijstwafel.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

pfff ellende hoor!

bij ons heeft de zoektocht 5 jaar geduurd en nu gaat het best goed gelukkig.

heel veel succes!
Afbeelding
joyce83
Zeer actief

Massam hebben jullie zij Sam een hyposensibilisatie gedaan of was dat geen mogelijkheid?
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

joyce83 schreef:Ik hoop in elk geval door hier mijn ervaring en mijn gedachten op te schrijven dat er mensen zijn die ooit in hetzelfde belanden van mijn fouten kunnen leren en eventueel ook dingen lezen waar ze aan moeten denken.

De meest uitspringende allergieen volgens de test zouden zijn: Copramijt, Farinaemijt en meelmijt. Deze drie staan evenhoog qua cijfers. Dan komt de hooimijt gevolgd door beemdlangbloem, kropaar, timotheegras enz enz. De mijten zouden dus in principe het meeste last moeten veroorzaken als ik naar de cijfers kijk. Echter in de winterperiode heeft ze alleen regelmatig flink wat oorsmeer en wat geirriteerde oren. De hotspots heeft ze tot nu toe gehad in juni en dan nu. Weet alleen dat we de eerste keer toen Naturis rund hebben gegeven en we daar toen gelijk mee gestopt zijn.

Ik ben sinds 1-7 op aan het schrijven wat we doen qua voeding en eventuele reacties van haar. Misschien moet ik nog wat beter opschrijven wanneer haar dekens schoon gemaakt worden. Wandelen is meestal toch hetzelfde. We zitten dicht aan de bosrand en midden in het veld dus dat zal niks uitmaken lijkt me om op te schrijven. Ze krijgt nu in elk geval alleen de voorgeschreven brok en soms een stukje glutenvrije rijstwafel.

Dat is hier dus ook zo: de mijten sprongen er hoog uit (en daarnaast berk, enzo), maar de bijvoet dus maar matig en toch heeft Puchu
in augustus (Bijvoet allergie maand) de meeste last en in de wintermaanden maar een heel klein beetje.
Met de hyposensibilisatie heeft hij nauwelijks meer last gehad (gestart september vorig jaar), maar nu is het augustus en hoppa daar gaan we weer :(
Ik ga morgen in gesprek met de dermatoloog, vrees dat we toch een maand medicijnen bij moeten gaan geven om die rottige augustus maand door te komen. Hij jeukt nu steeds weer aan zijn ogen, kale oogranden alweer, ontstoken ogen en kapotte voetjes. Alleen zijn buik blijft dit jaar goed (tot nu toe dan...).

Dus ik wil maar zeggen, dat het één hoog op de lijst staat en het ander minder hoog, wil niet alles zeggen :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Hoe moet je dat Puur Pollen eigenlijk geven? Ik dacht dat je het voor het seizoen moest gaan geven, dus dan zou het nu te laat zijn om mee te beginnen. Heb hier een jeukpoedel sinds de lente. Ik zit ook aan een allergietest te denken. Zijn last is minimaal, en hij is al 10+, maar ik wil gewoon weten wat hij heeft. Maar als dan de waardes niet altijd precies overeenkomen met waar hij de meeste last van heeft, lijkt me dat wel erg vervelend. Ik ben dolblij dat hij het maar minimaal heeft. Ik zou die heftige allergieen echt vreselijk vinden voor de hond (en eigenaar, al die frustratie!).
joyce83
Zeer actief

DebbieZ je geeft het goed aan. Het is gewoon erg frustrerend dat het zo tergend langzaam gaat, je hond ziet krabben, de hotspots die komen enz enz. Als je nu precies zou weten bij wijze van op die brok/vlees doet ze het goed maar probeer ook maar niet om een snoepje van iets anders te geven dan komt er een reactie dat zou zo veel makkelijker zijn. Dan is het gewoon dat je ook precies weet waar dan vandaan komt. Bij Do gaat het steeds op en neer. Zo denk ik he het gaat goed en twee dagen later veranderd het weer dan heeft ze ineens meer jeuk terwijl er niks veranderd is.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”