Alleen?Marjoleine schreef:Misschien dat ik nu dan wil overwegen een pup naar de UK te verkopen.
Buiten die aan Renee uiteraard, die mocht er toch alleen

Moderator: moderatorteam
Alleen?Marjoleine schreef:Misschien dat ik nu dan wil overwegen een pup naar de UK te verkopen.
LongFields schreef:Alleen?Marjoleine schreef:Misschien dat ik nu dan wil overwegen een pup naar de UK te verkopen.
ik zelf heb nu 3 puppen opgevoed voor engeland en ik heb ze alle 3 maar 1x laten enten met de rabiës. mijn dierenarts zette de spuit wel in een spier, daardoor word het beter opgenomen als onderhuids. alle 3 de titerbepalingen waren hoog genoeg om de grens over te mogen.Linx schreef:Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
rabiës te enten, en dan na 2 weken een herhalingsenting te doen en dáárna pas de titer test....? Dit omdat er anders kans zou zijn op negatieve
uitslag en het feit dat je dan dus alsnog opnieuw moet enten en titeren, en je dus weer een heleboel extra tijd (en geld) eraan moet besteden?
Zou dit kloppen??? Of gewoon volledig onnodig zijn..?? (Ik heb er mijn eigen gedachten wel over, maar misschien dat iemand hier er wel wat
meer van weet/ervaring mee heeft.)
ik heb 3 puppen voor engeland en 1 voor australie hier gehad, allemaal hebben ze met 16 weken de rabies inenting gewoon in de nek gehad en alle 4 hadden ze ruim voldoende titer, die we voor de UK pups al na 2 weken getest hadden ipv de gebruikelijke 4.tollerlover schreef:ik zelf heb nu 3 puppen opgevoed voor engeland en ik heb ze alle 3 maar 1x laten enten met de rabiës. mijn dierenarts zette de spuit wel in een spier, daardoor word het beter opgenomen als onderhuids. alle 3 de titerbepalingen waren hoog genoeg om de grens over te mogen.Linx schreef:Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
rabiës te enten, en dan na 2 weken een herhalingsenting te doen en dáárna pas de titer test....? Dit omdat er anders kans zou zijn op negatieve
uitslag en het feit dat je dan dus alsnog opnieuw moet enten en titeren, en je dus weer een heleboel extra tijd (en geld) eraan moet besteden?
Zou dit kloppen??? Of gewoon volledig onnodig zijn..?? (Ik heb er mijn eigen gedachten wel over, maar misschien dat iemand hier er wel wat
ellen
Toevallig heb ik momenteel een pup in huis voor een bevriende fokker in Schotland.Maeve schreef:Ik vind het alleen maar geweldig nieuws!![]()
Weet dat veel Britse fokkers moeite hebben nieuw bloed het land in te krijgen want niet iedereen wil een pup een maand of 6 voor ze aanhouden.
O ja dat was ik nog even vergeten...Valerie schreef:EindelijkJigzy is ook getiterd voor Engeland
Maarja kan nooit kwaad zullen we maar zeggen. Kost alleen veel geld
Oeps mijn foutje. ik ging uit van na het enten een wacht tijd van 4 maand. Dat geldt namelijk voor Scandinavië. En ik dacht dat dit voor de UK ook zou gelden. 1maand na het enten is er vaak nog wel genoeg entstof aanwezig. dit neemt echter wel snel af. (Hier in 1 maand een verschil van 4.6 naar 0.55) Vlak voor het titeren nog eens enten is dus wel belangrijk als je heel zeker wil weten of de waardes goed zullen zijn.Linx schreef:Het is wel belangrijk want de nieuwe eigenaar van onze pup vertrouwt er niet 100% op dat dit ook daadwerkelijkrenee-uk schreef: Is toch niet zo belangrijk meer, ze hoeft niet getiterd met de nieuwe regeling
door gaat komen en op dat tijdstip dus die wil echt dat we enten en titeren..![]()
Ik geloof niet dat ik het helemaal snap..blacky schreef: Twee weken voor het titeren nog eens enten. En niet na twee weken na de eerste enting. Dus na 120 dagen kun je titeren is 4 maand. Dan met 3.5maand nog eens enten. En ja dat is vaak echt wel nodig want de titers lopen erg snel terug.Je ent toch op de leeftijd van 3 maanden? Dan mag je een maand later toch titeren?
Dus is die tweede enting toch ongeveer 2 weken (paar dagen meer) later? En twee weken daarna dus de titer..???
kun je me uitleggen wat er veranderd. volgens mij niets.
Import from EU member states and listed third countrieskun je me uitleggen wat er veranderd. volgens mij niets.
Mit schreef:Misschien dan toch nog een Japanse Chin pup ooit
Ik weet niet hoe de fok in de UK is maar hier in NL fokken ze ze met veel te weinig neus vind ik.Podenji schreef:Mit schreef:Misschien dan toch nog een Japanse Chin pup ooit
Zo doe ik het ook. Werkt prima.Linx schreef:Oh zo, ik dacht dat dat vanaf het moment van uitslag was.. Nou ja de conclusie is wel hetzelfde, met 10 maanden kan de pup (inmiddels geen
pup meer te noemen) pas vertrekken naar UK.. Nu zou ze een stuk eerder kunnen wat voor zowel haar nieuwe baasje als voor ons toch wel
weer een stuk zal schelen denk ik!
Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
dat eerste deel van het roodgemaakte was hoe het was, het tweede hoe het nu isShima schreef:Toch ff checken hoor:
Requirement Now - From 1 January 2012
Microchip Yes Yes
Rabies vaccination Yes Yes
Documentation (pet passport or third country certificate) Yes Yes
Blood test (dogs and cats) Yes No
Pre-entry waiting period-Length of waiting period before entry to the UK 6 months from date sample taken for blood test 21 days after vaccination against rabies Yes Yes
Tick treatment Yes No
Tapeworm treatment Yes Under consideration at European level
Dat betekent dan toch dat de pups nog steeds 6 maanden moeten wachten? Help, hoe zit het nu?????????
Ik moest van de week ook drie keer kijken voor ik het door had, het staat er inderdaad niet wat je zegt errug duidelijkShima schreef:Pfft opluchting! Ik was even in verwarring omdat ik niet doorhad dat het twee gedeelten was. Ze hadden het even in een mooi kolommetjes moeten zetten, was duidelijker. Bedankt Renee, kan ik mijn puppymensen gerust stellen
Maar als je in de UK een pup wil halen dan kun je die nu ook wel meenemen met 8 weken.Mit schreef:Ik weet niet hoe de fok in de UK is maar hier in NL fokken ze ze met veel te weinig neus vind ik.Podenji schreef:Mit schreef:Misschien dan toch nog een Japanse Chin pup ooit
Oh dan ben ik een beetje abuis. SorryHayley84 schreef:
Maar als je in de UK een pup wil halen dan kun je die nu ook wel meenemen met 8 weken.
Of bedoel je dat niet?
werkte maar 1 kant op hoor, de UK had die regels, Nederland niet, dus importeren was en is nooit een probleem geweest, exporteren welMit schreef:Oh dan ben ik een beetje abuis. SorryHayley84 schreef:
Maar als je in de UK een pup wil halen dan kun je die nu ook wel meenemen met 8 weken.
Of bedoel je dat niet?
Dan heb ik niet opgelet in de lesyamie schreef:werkte maar 1 kant op hoor, de UK had die regels, Nederland niet, dus importeren was en is nooit een probleem geweest, exporteren welMit schreef:Oh dan ben ik een beetje abuis. SorryHayley84 schreef:
Of bedoel je dat niet?
de regels voor de bloedtest tot nu toe waren dat je DA een maand na de vaccinatie bloed moest opsturen naar een erkend laboratorium.JR Fan schreef:Wat ik me nou afvraag: binnen Europa (bijv. Duitsland of Frankrijk) moet je hond ook de Rabies enting hebben gehad (hoef je dus niet die bloedtest te laten doen). Tegenwoordig is de Rabies enting ook 3 jaar geldig. Werkt hij dan nog wel zolang door? Als je er met de bloedtest naar de UK achterkomt dat de antistoffen zijn gedaald en nog een keer moet enten.
Ach wel of geen tick and worm treatment, de 6 maanden wachttijd is en blijft weg vanaf 1 Januari en daar draait het om imhoChief medical officer Professor Dame Sally Davies said: “It is important to continue to protect the public against the risk of serious exotic tapeworm infections and the government is pressing to retain our tapeworm controls for pets entering the UK. The wider public health risks from exotic tick-borne infections and the need for tick controls for pets entering the UK will be kept under review.”
All pet owners travelling abroad with their animals are being advised to still discuss with their vets the use of treatments, including those designed to control ticks as part of good animal health practice.
en in de mijneHayley84 schreef:Ach wel of geen tick and worm treatment, de 6 maanden wachttijd is en blijft weg vanaf 1 Januari en daar draait het om imhoChief medical officer Professor Dame Sally Davies said: “It is important to continue to protect the public against the risk of serious exotic tapeworm infections and the government is pressing to retain our tapeworm controls for pets entering the UK. The wider public health risks from exotic tick-borne infections and the need for tick controls for pets entering the UK will be kept under review.”
All pet owners travelling abroad with their animals are being advised to still discuss with their vets the use of treatments, including those designed to control ticks as part of good animal health practice.