kelpie in deze kleur (gejat van topic over Jesse)

Moderator: moderatorteam

Grappig, ik vind eenkleurige wetters juist heel mooi. En bruin of zwart maakt me wel uit, ik vind bruin mooier. Hoewel het weinig scheelt.Marjoleine schreef:Ik houd van bont, ik zou geen eenkleurige wetter willen. Bruin of zwart maakt me niet uit, ik houd wel van veel schimmel.
Zoals RR dus
En dan heb ik graag redelijk wat wit zodat je die schimmel goed ziet (al is dat erg moeilijk op de foto vast te leggen):
Stabijs ook graag flink geschimmeld en geen mantel, daar houd ik niet van. En zwartbont, in bruin vind ik ze niet mooi.
Dit is een broer van Orpa, een plaatje vind ik hem:
Ah, Jesse! Leuk! Dat vind ik ook de mooiste kleur voor een kelpie!Browny schreef: kelpie in deze kleur (gejat van topic over Jesse)

kynos schreef:

Allemaal fout, dit is Colin..........nestbroer van Jess en zoon van Molly...en een grote vriend van mijn Peggy en ook een halfbroer (zelfde papa)*Esther schreef:Free spirit From Luna's Star Jess zo heet ze. Ik ken Molly nietMireillevdw schreef:Hey, is dat toevallig Molly?*Esther schreef:
Leverschimmel met tan, echt bijzonder mooi! Engelse Cocker Spaniel.
Ik vind bij de Cockers dit, een blauwschimmel tan en een chocolate-tan het mooiste.![]()
Maar al zoekende zag ik dat jij deze foto al eens geplaatst hebt! Dus wel Molly denk ik

Ik kwam van de week een kruising amstaff x bull mastiff tegen die er zo uit zag (alleen een beetje meer wit op de borst). Hij was even groot als Lyndie (die is 52cm) en was heel mooi slank en gespierd met een brede borstkas.massam schreef:voor een staffbully heb ik het liefst pikzwart met een beetje wit:

Mooie zwarte kann mij ook wel bekoren alhoewel ik die zwarte een lelijke kop vind hebben met zin flaporen.Maylala schreef:Bouviers moeten van mij gewoon goed zwart.![]()

Och juist die oortjes vind ik zo zoet!bouvierpoedel schreef: Mooie zwarte kann mij ook wel bekoren alhoewel ik die zwarte een lelijke kop vind hebben met zin flaporen.
Enige nadeel van zwart is dat ze niet de beste vacht structuur [ te zacht] hebben en de zwarte meestal bij africhtings fokkers liggen en die zijn zo lelijk meestal en mij teveel hyper.
Blond is ook wel heel mooi ,maar dan met een mooi zwart masker en mits goed getrimt kan daar een plaatje van een hond staan.
Ik heb ze nogal eens in mijn nesten liggen uit 2 donkere ouders..
Kleur maakt mij nniet uit.Maylala schreef:Och juist die oortjes vind ik zo zoet!bouvierpoedel schreef: Mooie zwarte kann mij ook wel bekoren alhoewel ik die zwarte een lelijke kop vind hebben met zin flaporen.
Enige nadeel van zwart is dat ze niet de beste vacht structuur [ te zacht] hebben en de zwarte meestal bij africhtings fokkers liggen en die zijn zo lelijk meestal en mij teveel hyper.
Blond is ook wel heel mooi ,maar dan met een mooi zwart masker en mits goed getrimt kan daar een plaatje van een hond staan.
Ik heb ze nogal eens in mijn nesten liggen uit 2 donkere ouders..Een goed getrimde blonde met zwart masker heb ik volgens mij nog nooit gezien, klinkt interessant.
![]()
Welke kleur is jouw favo bij de boeven dan?

Maar als jij 100 bouviers ziet die allemaal even goed in elkaar zitten en allemaal exact evenveel van dezelfde charme hebbenbouvierpoedel schreef: Kleur maakt mij nniet uit.
De hond moet iets hebbben en goed in elkaar zitten.
Nanna schreef:Ik vind het een soort van reuze softcoaten wheaten terriërsMaylala schreef: Een goed getrimde blonde met zwart masker heb ik volgens mij nog nooit gezien, klinkt interessant.![]()
![]()
Muil houden jij met je mislukte poedel met klitten.Nanna schreef:Ik vind het een soort van reuze softcoaten wheaten terriërsMaylala schreef: Een goed getrimde blonde met zwart masker heb ik volgens mij nog nooit gezien, klinkt interessant.![]()

Nee voor blond zou ik niet gaan omdat ik in mijn fok geen blonde honden wil gebruiken .Maylala schreef:Maar als jij 100 bouviers ziet die allemaal even goed in elkaar zitten en allemaal exact evenveel van dezelfde charme hebbenbouvierpoedel schreef: Kleur maakt mij nniet uit.
De hond moet iets hebbben en goed in elkaar zitten., heb je dan nog steeds 0 voorkeur voor het kleurtje?

Jezus man. Geef nou toch eens gewoon ántwoord.bouvierpoedel schreef:Nee voor blond zou ik niet gaan omdat ik in mijn fok geen blonde honden wil gebruiken .Maylala schreef:Maar als jij 100 bouviers ziet die allemaal even goed in elkaar zitten en allemaal exact evenveel van dezelfde charme hebbenbouvierpoedel schreef: Kleur maakt mij nniet uit.
De hond moet iets hebbben en goed in elkaar zitten., heb je dan nog steeds 0 voorkeur voor het kleurtje?
En bij de rest van de erkende kleuren kijk ik welke mij het meeste wouw gevoel geeft.

OFF TOPIC, volgens mij hebben wij elkaar wel eens ontmoet in een grijs verleden, ik had Leroy de l'Amorasas .......irmaLeo schreef:"Kleur" maakt mij niets uit in mijn eigen ras...
Vind black and tan erg mooi, maar ja niet erkent

Thank you bescherm engeltje :love:ook van jou.Nanna schreef:Nou niet zo lelijk doen tegen mensen die een beetje beperkt zijn. Dan moet je juist mééverenMaylala schreef: Jezus man. Geef nou toch eens gewoon ántwoord.![]()

Valerie schreef:Ik hou ook niet zo van blauw, doe mij maar pikzwart

Ja zeg. Dan leren ze het toch nooit?Nanna schreef:Nou niet zo lelijk doen tegen mensen die een beetje beperkt zijn. Dan moet je juist mééverenMaylala schreef: Jezus man. Geef nou toch eens gewoon ántwoord.![]()
Zeg dan toch gewoon zwart, man. Of grijs. Of grijs met een zwartblond masker en een paarse halsband, voor mijn part.bouvierpoedel schreef:Ik gaf toch antwoord.![]()
Dat jij het dan niet begrijpt.![]()
dagmar88 schreef:Valerie schreef:Ik hou ook niet zo van blauw, doe mij maar pikzwart
Doe mij de diep rode maar, met zo klein mogelijke borstvlek.

Lieverddje als het allemaal honden van dezelfde kwaliteit zijn dan ga ik niet voor blond zoals ik schreef.Maylala schreef:Zeg dan toch gewoon zwart, man. Of grijs. Of grijs met een zwartblond masker en een paarse halsband, voor mijn part.bouvierpoedel schreef:Ik gaf toch antwoord.![]()
Dat jij het dan niet begrijpt.![]()
Wauw-factor is geen kleur en ik hou het graag overzichtelijk, en ontopic.![]()