Het is toch algemeen bekend dat dit soort honden niet hondvriendelijk is, ik begrijp echt niet dat ze daar zo van staan te kijken.
Het zegt wel een hoop over de interesse die ze in hun ras hebben

*een ernstige taalfout

Moderator: moderatorteam
renee-uk schreef:goh mij dh vernielt ook zn speeltjes, is ie nou ook vals?
Het is toch algemeen bekend dat dit soort honden niet hondvriendelijk is, ik begrijp echt niet dat ze daar zo van staan te kijken.
Het zegt wel een hoop over de interesse die ze in hun ras hebben
*een ernstige taalfout
Ik wil me verder nergens mee bemoeien, maar vind het erg kort door de bocht te suggereren dat pitbulls, staffords of weet ik wat voor honden jij gevaarlijk vindt, meer bijtincidenten veroorzaken dan andere rassen. Het is zelfs zo dat deze rassen helemaal niet in de top 10 van meeste bijtincidenten voorkomen. Mijn liever golden retriever helaas wel, net zoals labradors en andere door de maatschappij aanvaarde honden. Ben het helemaal met je eens dat een pitbull in de handen van een verkeerde eigenaar een moordwapen kan zijn, maar dat kan een labrador ook zijn. Helaas lopen er nogal wat "verkeerde" hondeneigenaren rond, of in ieder geval hondeneigenaren die niet sterk genoeg zijn voor een ras als een pitbull, maar om dan de schuld bij een ras te leggen, vind ik niet correct.Je kunt zoveel kotsicoontjes plaatsen als je wilt, maar je zit er zoals gewoonlijk weer meer dan de helft naast. En wat dat bijten van Bailey betreft: door wat soort honden is ze gebeten? Ja ja, niet door Goldens, Labradors, RR's, Cocker Spaniels, Maltezers, Keeshonden, Stabijen en alle andere hondensoorten waarmee ze volkomen probleemloos speelt, behalve..... juist ja: supergespierde (en daarop eens gefokte) en andere als wat meer "gevaarlijk bij de verkeerde eigenaar" bekend staande honden.
Ik concludeer dat vrouwen gevaarlijker zijn dan Pit Buls:Nanna schreef:Naar mensen?Mojo2008 schreef: Ben het helemaal met je eens dat een pitbull in de handen van een verkeerde eigenaar een moordwapen kan zijn, maar dat kan een labrador ook zijn.
Even een vergelijkend onderzoek op het internet. We googlen op "Pitbull doodt vrouw" en "Labrador doodt vrouw". Dit omdat het gewraakte nieuwsartikel daarover ging.
Krijgen we onderstaande hits:
http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl ... 76&bih=623
Ze hadden al ervaring met een pit bull. Dit is hun jongste. Die ander is twee jaar geleden overleden. Deze was altijd de lievere, maar die ander daar hebben ze nooit problemen mee gehad. Daarom komt het relatief onverwacht voor hen, deze gedragsveranderingen. Ze hebben toen links en rechts hun licht opgestoken en het meest werd een medische oorzaak als mogelijkheid gezien, maar daar is dus niets uitgekomen. Het zou ook geen rouw/gemis van die ander zijn omdat het pas meer dan anderhalf jaar na diens dood begon. Verder hebben er geen veranderingen plaatsgevonden.Nanna schreef:De ingefokte hondagressie is er bij het ouder worden natuurlijk aan het uit komen, dat kan. Dat wil niet zeggen dat hij ook de baby wat aan zal doen, dat zijn twee verschillende grootheden.BAILEYSBAASJE schreef: Sinds een week of wat kost het ze veel moeite om hem aan te lijnen om uit te gaan en in de mail waarin ze het bericht stuurde uit mijn originele post schreef ze dat ze inmiddels niet meer welkom zijn in het hondenpark in hun buurt, tenzij hun hond gemuilkorfd is.
Maar eerlijk? Zo'n hond hoefde ik ook niet. Al was het maar omdat ik geen op andere honden loerend beest naast mijn kinderwagen zou moeten, zó lekker loopt dat niet.![]()
Tis wèl kinderachtig dat ze nu beginnen te piepen. Als ze zich een béétje hadden voorbereid hadden ze geweten dat dit er aan zat te komen.
Ja en jij weet net zo goed als iedereen dat heel veel honden nogal eens gauw pitbull of vechthond genoemd worden, die doen het nog steeds goed in de media hoor.Nanna schreef:Naar mensen?Mojo2008 schreef: Ben het helemaal met je eens dat een pitbull in de handen van een verkeerde eigenaar een moordwapen kan zijn, maar dat kan een labrador ook zijn.
Even een vergelijkend onderzoek op het internet. We googlen op "Pitbull doodt vrouw" en "Labrador doodt vrouw". Dit omdat het gewraakte nieuwsartikel daarover ging.
Krijgen we onderstaande hits:
het hondje is pup af en toont zn ware volwassen aard en die hadden ze kunnen kennen als ze zich in dat ras ingelezen haddenBAILEYSBAASJE schreef:Ze hadden al ervaring met een pit bull. Dit is hun jongste. Die ander is twee jaar geleden overleden. Deze was altijd de lievere, maar die ander daar hebben ze nooit problemen mee gehad. Daarom komt het relatief onverwacht voor hen, deze gedragsveranderingen. Ze hebben toen links en rechts hun licht opgestoken en het meest werd een medische oorzaak als mogelijkheid gezien, maar daar is dus niets uitgekomen. Het zou ook geen rouw/gemis van die ander zijn omdat het pas meer dan anderhalf jaar na diens dood begon. Verder hebben er geen veranderingen plaatsgevonden.Nanna schreef:De ingefokte hondagressie is er bij het ouder worden natuurlijk aan het uit komen, dat kan. Dat wil niet zeggen dat hij ook de baby wat aan zal doen, dat zijn twee verschillende grootheden.BAILEYSBAASJE schreef: Sinds een week of wat kost het ze veel moeite om hem aan te lijnen om uit te gaan en in de mail waarin ze het bericht stuurde uit mijn originele post schreef ze dat ze inmiddels niet meer welkom zijn in het hondenpark in hun buurt, tenzij hun hond gemuilkorfd is.
Maar eerlijk? Zo'n hond hoefde ik ook niet. Al was het maar omdat ik geen op andere honden loerend beest naast mijn kinderwagen zou moeten, zó lekker loopt dat niet.![]()
Tis wèl kinderachtig dat ze nu beginnen te piepen. Als ze zich een béétje hadden voorbereid hadden ze geweten dat dit er aan zat te komen.
Nee maar ook niet altijd om vechthondenNanna schreef:Het exacte ras zal gerust weleens niet kloppen maar je weet natuurlijk net zo goed als ik dat het bij dit soort zware incidenten 999 van de 1000 keer niet om poedels gaat.renee-uk schreef:[
Ja en jij weet net zo goed als iedereen dat heel veel honden nogal eens gauw pitbull of vechthond genoemd worden, die doen het nog steeds goed in de media hoor.
Die andere hond, die ze (althans, haar man) ook vanaf pup hadden, is 10 geworden en daar hebben ze geen enkel probleem mee gehad, al had die een minder zacht karakter dan deze tot voor kort. Volgens mij is 10 aardig volwassen.renee-uk schreef:het hondje is pup af en toont zn ware volwassen aard en die hadden ze kunnen kennen als ze zich in dat ras ingelezen haddenBAILEYSBAASJE schreef:Ze hadden al ervaring met een pit bull. Dit is hun jongste. Die ander is twee jaar geleden overleden. Deze was altijd de lievere, maar die ander daar hebben ze nooit problemen mee gehad. Daarom komt het relatief onverwacht voor hen, deze gedragsveranderingen. Ze hebben toen links en rechts hun licht opgestoken en het meest werd een medische oorzaak als mogelijkheid gezien, maar daar is dus niets uitgekomen. Het zou ook geen rouw/gemis van die ander zijn omdat het pas meer dan anderhalf jaar na diens dood begon. Verder hebben er geen veranderingen plaatsgevonden.Nanna schreef:De ingefokte hondagressie is er bij het ouder worden natuurlijk aan het uit komen, dat kan. Dat wil niet zeggen dat hij ook de baby wat aan zal doen, dat zijn twee verschillende grootheden.BAILEYSBAASJE schreef: Sinds een week of wat kost het ze veel moeite om hem aan te lijnen om uit te gaan en in de mail waarin ze het bericht stuurde uit mijn originele post schreef ze dat ze inmiddels niet meer welkom zijn in het hondenpark in hun buurt, tenzij hun hond gemuilkorfd is.
Jemig hoe moeilijk is dat nou toch
de ene hond is de andere niet heBAILEYSBAASJE schreef: Die andere hond, die ze (althans, haar man) ook vanaf pup hadden, is 10 geworden en daar hebben ze geen enkel probleem mee gehad, al had die een minder zacht karakter dan deze tot voor kort. Volgens mij is 10 aardig volwassen.
inderdaad simple comme bonjourNanna schreef:Als je een hond zonder jachtpassie wilt koop je geen Whippet. Al bestaan er zat Whippets die geen klauw naar een konijn uitsteken. Je mag er gewoon niet van uitgaan.
En als je geen hondagressieve hond wilt koop je geen vechthond, al zijn ook daar sukkeltjes te vinden. Hoe moeilijk is het nou helemaal?
Nou dat geloof ik niet eerlijk gezegd.BAILEYSBAASJE schreef:^Ja, de ene hond is de andere niet en de ene hond heeft meer raseigenschappen dan de ander. Maar dat is bij mijn vriendin denk ik het punt niet. Het punt voor hen is dat dit sukkeltje (liever eigenlijk dan de overleden hond) enige maanden geleden plotseling, zonder medische of andere aanleiding, een karakter verandering heeft ondergaan en dat uit naar vreemden (honden: hondenpark, maar ook visite of voorbijgangers) en bekenden (zij en haar man). Het was zo opvallend dat dus een medische en niet een rasgebonden oorzaak het meest voor de hand liggend leek.
Had gewoon in je begintopic gezegd dat je het bericht doorgestuurd hebt gekregen uit de vs van vrienden die n.a.v. dit bericht gingen twijfelen aan hun hond.BAILEYSBAASJE schreef:^Ja, de ene hond is de andere niet en de ene hond heeft meer raseigenschappen dan de ander. Maar dat is bij mijn vriendin denk ik het punt niet. Het punt voor hen is dat dit sukkeltje (liever eigenlijk dan de overleden hond) enige maanden geleden plotseling, zonder medische of andere aanleiding, een karakter verandering heeft ondergaan en dat uit naar vreemden (honden: hondenpark, maar ook visite of voorbijgangers) en bekenden (zij en haar man). Het was zo opvallend dat dus een medische en niet een rasgebonden oorzaak het meest voor de hand liggend leek.
Daar dacht ik ook aan.ZaZa schreef:Ik en best benieuwd wat er uit de autoptie komt.
Misschien heeft de vrouw wel een aanval gehad of iets dergelijks, waardoor ze zich "vreemd" gedroeg.
Of er zit iets helemaal niet goed in de hond zijn kop.
Of...
In ieder geval een erg triest verhaal
Nou nou. Lekker ingelezen.BAILEYSBAASJE schreef:"wat anders gedraagt" is een understatement. Hun hond was zo mak dat ze hem gekscherend "Daddy 2" noemden (niet zijn echte naam). Maar sinds enige maanden is hij onvoorspelbaar aan het worden: had eerst zijn kussen uit elkaar getrokken. Kan gebeuren: meer honden houden daar niet van. Vervolgens al zijn speeltjes gekilled, terwijl hij er voorheen helemaal gek mee was. De volgorde van de veranderingen daarna weet ik niet, maar hij ging opeens meer ijsberen/werd onrustiger, ging niet meer op zijn vaste plaats liggen in huis, wilde bij het uitlaten maar 1 kant op, wilde steeds minder door hun aangehaald worden. Ze hebben hem door de medische molen gehaald zonder resultaat. Sinds een week of wat kost het ze veel moeite om hem aan te lijnen om uit te gaan en in de mail waarin ze het bericht stuurde uit mijn originele post schreef ze dat ze inmiddels niet meer welkom zijn in het hondenpark in hun buurt, tenzij hun hond gemuilkorfd is.Denise. schreef:Omdat die hond zich wat anders gedraagt durven ze geen kinderen te nemen![]()
En dat omdat ze een nieuwsbericht heeft gelezen over een pitbull die helemaal niks met haar hond te maken heeft. Laat haar even 3 leuke filmpjes zien met pitbulls en kinderen, dan is ze vast zo weer over die angst heen als ze zo beïnvloedbaar is.
Maar niet dat ze ook nog eens mensagressief zijnYaika schreef:Baileysbaasje.. Wat is nu helemaal je punt?
Wil je ons vertellen dat pittbullachtige vaak hondachressief zijn? OLD NEWS.. Dat wisten we al..
smoekie schreef:Maar niet dat ze ook nog eens mensagressief zijnYaika schreef:Baileysbaasje.. Wat is nu helemaal je punt?
Wil je ons vertellen dat pittbullachtige vaak hondachressief zijn? OLD NEWS.. Dat wisten we al..
Ik voel me even zwaar aangesproken nouNanna schreef:Nee, de rotkwijlers blazen hun partijtje ook nog wel eens meerenee-uk schreef:Nee maar ook niet altijd om vechthondenNanna schreef:Het exacte ras zal gerust weleens niet kloppen maar je weet natuurlijk net zo goed als ik dat het bij dit soort zware incidenten 999 van de 1000 keer niet om poedels gaat.renee-uk schreef:[
Ja en jij weet net zo goed als iedereen dat heel veel honden nogal eens gauw pitbull of vechthond genoemd worden, die doen het nog steeds goed in de media hoor.
Wat is nu je punt want er staat nogal wat tegenstrijdigheden in.j@ck schreef:Ik heb veel al gelezen maar....Wat is nu het probleem?![]()
Elke hond is anders. Net als bij MENSEN.
Gaan we discrimineren op soort?
Nee, de fokker die er steeds meer van het een of ander in z'n honden wil hebben maakt het soort hond.
Als hij er wat meer agressie in wil hebben, zoekt hij dat bij de reu die moet dekken.
De mens heeft de soorten honden gemaakt.
Er is er geen een met een afgeknipte staart of oren geboren.
Of met een platte neus of kaal.
Honden zijn vanuit het verleden gefokt voor het doel waarvoor ze bestemd waren.
Als je een jachthond wilt dan fok je er jachtdrift in.
Als je een vechthond wilt, fok je er agressie in.
Zij die dit soort honden aanschaffen, kijken soms alleen maar naar de naam en het uiterlijk.
Als niemand meer een agressieve bullterrier wil hebben, zullen de fokkers het er uit fokken, omdat ze niet meer verkopen.
per slot van rekening willen de meesten van hen geld verdienen.
Het zijn de mensen die vaak (niet altijd) schuldig zijn aan het misgedrag van hun hond.
Er wordt veel teveel naar uiterlijk gekeken en niet naar karakter.
Een kleine schattige wolbaal, kan als hij niet opgevoed wordt, worden tot een levensgevaarlijk etterbak.
Maar ook kan een afschrikwekkende hond gewoon door goede opvoeding heel lief zijn.
Mensen behandelen honden als kinderen en denken dat ze daar goed mee doen.
Dit is wat anders dan van je hond houden, alsof het een kind van je is.
Is dan de hond of het soort schuldig??
Naar mijn idee niet!
Het is de mens die van een dier maakt wat hij mooi of fijn vindt.
Helaas denken we daar niet allemaal hetzelfde over.
J@ck
j@ck schreef:Wat is nu je punt want er staat nogal wat tegenstrijdigheden in.
Verklaar je nader, of geef aan, waar tegenstrijdigheden staan!!
j@ck
Precies,Niemand weet wat er met de hond uit dit bericht is gebeurd en gedaan.
Er zal vast wel iets mis zijn gegaan op meerdere fronten.