Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo maar een foutje ingeslopen.??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Zo maar een foutje ingeslopen.??

Ongelezen bericht door Maeve »

Ptje schreef:Is dat nou een fout die je bij een pup al kunt zien of zegt dit nog niks.
Ik bedoel, stel je voor als je een pup hebt die niet helemaal goed staat, kan dit nog goed groeien of is dat dan ook als volwassene een verkeerde stand.
Soms wel, soms niet. Sommige pups staan al duidelijk frans op jonge leeftijd, maar dit kan verbeteren of verergeren naarmate ze ouder worden. En er zullen ook beslist honden zijn die als jonge pups een prima front hebben maar later een franse stand ontwikkelen. Was het maar zo simpel :mrgreen:
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Als leek zeg ik dat ze er raar uitzien (dank voor de uitleg)
Ik geloof dat dat witte erg in is, ik kwam laatst een golden retrieverclubje tegen en er waren er bij die witter waren dan Zappa. Raar, ik vind het zonde, ik vind dat witte niet mooi (ben dan ook blij dat Zappa eigenlijk niet wit genoeg is)
Bovendien lijken er veel wat aan de dikke kant.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, dat beantwoordt ook al weer een vraag van mijn kant. Nl. wat voor rassen er allemaal bij Bonnie inzitten. Dat is nu overduidelijk: Golden retriever.... :idea: :
Afbeelding

Even zonder gein: honden met zulke pootjes krijgen later last van artrose of andere dingen? Bonnie wordt in februari 2, is er nog iets aan te doen?
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:Franse stand? Of bedoelde je de foute jassen? :tongue:
:ok: Allemaal zwakke polsen en franse stand. :wink: :cheer:
Ik zag het ook gelijk. Zo lelijk :ugh:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Bonnie F schreef: Ik geloof dat dat witte erg in is, ik kwam laatst een golden retrieverclubje tegen en er waren er bij die witter waren dan Zappa. Raar, ik vind het zonde, ik vind dat witte niet mooi (ben dan ook blij dat Zappa eigenlijk niet wit genoeg is)
het valt mij de laatste tijd juist op dat veel jonge goldens gelukkig wat donkerder zijn.

@ tara: als iemand vol trots zulke foto's op internet zet zie ik geen bezwaar om die foto's dan ergens anders op internet te bespreken :19:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jikke
Actief
Mijn ras(sen): Een grote en een kleinere "rasechte" kliko ;)

Ongelezen bericht door Jikke »

Tja ik ben blij dat het besproken is want zo heb ik er weer wat bijgeleerd en lijkt me niet zo gek om zulk soort dingen te weten voor eventuele toekomst
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Net een boos telefoontje gehad van iemand die dreigde met gerecht wegens smaad en laster en ik moest het topic weg halen.
Deze meneer sprak op eigen titel , ik maakte deze topkennel van goldens zwart en volgens hem zei ik dat ze ongezond waren wat natuurlijk ook niet zo is want een paar zwakke polsen zegt niets over dat een hond ongezond is.
Gekke was dat de kennel eigenaar geen eens op de hoogtte was van zijn telefoontje en dreigement naar mij met gerecht wegens smaad en laster.

Even mijn mening ik heb het stukje wat een krantenartikel was over deze kennel van internet/poedelprikbord afgehaald en hier geplaatst omdat de foto zwakke polsen en franse stand liet zien bij het overgrote deel.
Ik heb niets over de gezondheid van deze honden/kennel gezegt of dat het een foute of goede kennel is want dat weet ik niet en daar zal ik ook niets over zeggen.
.

Hij stelde mij verantwoordelijk voor jullie meningen hier in dit topic wat natuurlijk niet kan want het is jullie mening en mijn mening is de mijne.
Nu kan ik natuurlijk het stukje weghalen.
Maar dan nog staan er foto's van deze kennel hier in het topic.
Dus jongens weghalen die handel .??
Want het is het gezeik ookk niet waard natuurlijk.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: heb de link naar de site weg gehaald.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ah, dat is dus een fokker die wat te verbergen heeft?
Diegene kan zich toch ook aanmelden en uitleggen waarom de honden frans staan?

Ik zou het toch wel gek vinden om een topic te verwijderen omdat iemand boos een belletje pleegt...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wat een zielepoten.
Marion.

bouvierpoedel schreef:Net een boos telefoontje gehad van iemand die dreigde met gerecht wegens smaad en laster en ik moest het topic weg halen.
Deze meneer sprak op eigen titel , ik maakte deze topkennel van goldens zwart en volgens hem zei ik dat ze ongezond waren wat natuurlijk ook niet zo is want een paar zwakke polsen zegt niets over dat een hond ongezond is.
Gekke was dat de kennel eigenaar geen eens op de hoogtte was van zijn telefoontje en dreigement naar mij met gerecht wegens smaad en laster.

Even mijn mening ik heb het stukje wat een krantenartikel was over deze kennel van internet/poedelprikbord afgehaald en hier geplaatst omdat de foto zwakke polsen en franse stand liet zien bij het overgrote deel.
Ik heb niets over de gezondheid van deze honden/kennel gezegt of dat het een foute of goede kennel is want dat weet ik niet en daar zal ik ook niets over zeggen.

Hij stelde mij verantwoordelijk voor jullie meningen hier in dit topic wat natuurlijk niet kan want het is jullie mening en mijn mening is de mijne.
Nu kan ik natuurlijk het stukje weghalen.
Maar dan nog staan er foto's van deze kennel hier in het topic.
Dus jongens weghalen die handel .??

Want het is het gezeik ookk niet waard natuurlijk.
Waarom? Er staat toch geen enkele smaad of laster, en je hebt nooit iets gezegd over ongezond zijn. Gewoon een mening over een artikel dat online staat, en blijkbaar ook in een krant. Mij viel direct de Franse stand op, en ik vind dat heel lelijk bij Goldens. Dat mogen we toch gewoon zeggen? Een aantal van hun "meiden" heeft overigens dezelfde opa als mijn Mieppie, maar ik denk dat daar de Franse stand niet vandaan komt. Mieppie heeft in elk geval keurig rechte kattevoetjes :mrgreen:

Volgens mij kun je het trouwens niet eens meer weghalen, of iedereen moet zijn eigen reactie ook gaan deleten. En topkennel.... ik kende hem in elk geval nog niet (ook niet van naam), maar dat zegt natuurlijk ook niets.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

:piew: :80:
Ptje schreef:Is dat nou een fout die je bij een pup al kunt zien of zegt dit nog niks.
Ik bedoel, stel je voor als je een pup hebt die niet helemaal goed staat, kan dit nog goed groeien of is dat dan ook als volwassene een verkeerde stand.
Als pupje van 9 weken stonden de voorpootjes van mijn hond ook behoorlijk scheef en had ze ook de Franse stand. Naarmate ze nu groter wordt, zijn haar voorpoten zo goed als helemaal bijgetrokken en hiermee is ook de Franse stand veel en veel minder geworden. Het kan dus overgaan.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Marion.

dagmar88 schreef::wink: heb de link naar de site weg gehaald.
De site van de kennel? Mwah, die is niet zo heel moeilijk te vinden hoor. Of gaan ze nu ook het Andijker suffertje bellen met de vraag om hun artikel weg te halen?
Laatst gewijzigd door Marion. op 29 nov 2011 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief

Machie schreef:Ah, dat is dus een fokker die wat te verbergen heeft?

Ik zou het toch wel gek vinden om een topic te verwijderen omdat iemand boos een belletje pleegt...
Volgens hem waren het alleen bij de jonge honden en dat trok weg en ik had geen verstand van Goldens.
Maar ik heb ook helemaal geen zin in gezeik ,ga er maar vanuit dat die mensen en deze man die misschien een pup van hun heeft allemaal van hun hond houden.
Aanmelden zal hij zich wel niet anders had hij wel niet gebeld.
Maar goed zo kampt iedere kennel met zijn probleempjes in het fokken en zegt niets over de rest van de gezondheid en karakters van die honden.
dagmar88
Zeer actief

Marion. schreef:
dagmar88 schreef::wink: heb de link naar de site weg gehaald.
De site naar de kennel? Mwah, die is niet zo heel moeilijk te vinden hoor. Of gaan ze nu ook het Andijker suffertje bellen met de vraag om hun artikel weg te halen?
:tongue: dan vinden mensen die maar zelf; kunnen ze in ieder geval niets tegen BP zeggen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

bouvierpoedel schreef: Volgens hem waren het alleen bij de jonge honden en dat trok weg en ik had geen verstand van Goldens.
Maar ik heb ook helemaal geen zin in gezeik ,ga er maar vanuit dat die mensen en deze man die misschien een pup van hun heeft allemaal van hun hond houden.
Aanmelden zal hij zich wel niet anders had hij wel niet gebeld.
Maar goed zo kampt iedere kennel met zijn probleempjes in het fokken en zegt niets over de rest van de gezondheid en karakters van die honden.
Vaak trekken ze ook wel rechter. Luca had als pup ook iets franse pootjes en nu keurig nette rechte poten. Maar deze voeten staan wel heel erg naar buiten.. En op de fotoin dat krantje, je maakt mij niet wijs dat dat allemaal jonge honden zijn :mrgreen:
Marion.

bouvierpoedel schreef:Volgens hem waren het alleen bij de jonge honden en dat trok weg en ik had geen verstand van Goldens.
Dan moet hij dat hier maar eens even komen vertellen, hoe dat komt. En hoe het komt dat op die spontane foto ook de oudere honden, de Franse stand vertonen. Mijn Goldens hebben dat als pup niet gedaan, en doen dat nog niet. Nooit. In geen enkele relaxte stand ook.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nee was iemand en niet de fokker .
Vroeg of de fokker wist dat hij namens hen sprak.
Nee dus.
Dus de fokker heeft niets te verbergen.
Blijkt wel want anders had hij nooit zo'n foto bij hett artikel laten plaatsen.
Machie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:

Nee was iemand en niet de fokker .
Vroeg of de fokker wist dat hij namens hen sprak.
Nee dus.
Dus de fokker heeft niets te verbergen.
Blijkt wel want anders had hij nooit zo'n foto bij hett artikel laten plaatsen.
Ahok, dat is helemaal gek dan :denken:
Marion.

De 3 gepensioneerde dames zijn in elk geval - lijkt me - uit 1 nest aangehouden (staat geen geboortedatum bij, maar zelfde ouders). Goeiedag, ga er maar aan staan :80:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

tjongejonge wat een trieste reactie zeg, heb het niet gezien waar het over ging. Maar de reactie van de fokker zegt genoeg. Stel je voor dat je een pupje minder verkoopt :eek:
Afbeelding
Marion.

Volgens mij wordt hier gewoon een foto besproken, zonder smaad of laster. Ik vind het wel heel vreemd dat er dan onpartijdige mensen telefoonnummers gaan opzoeken en wildvreemden gaan bellen. Maar ja, hier op het HF gebeurd wel vaker iets wat ik niet begrijp.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

->Chanty<- schreef:tjongejonge wat een trieste reactie zeg, heb het niet gezien waar het over ging. Maar de reactie van de fokker zegt genoeg. Stel je voor dat je een pupje minder verkoopt :eek:
Even goed lezen....het is niet de fokker die gebeld heeft!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
bouvierpoedel
Zeer actief

Marion. schreef:Volgens mij wordt hier gewoon een foto besproken, zonder smaad of laster. Ik vind het wel heel vreemd dat er dan onpartijdige mensen telefoonnummers gaan opzoeken en wildvreemden gaan bellen. Maar ja, hier op het HF gebeurd wel vaker iets wat ik niet begrijp.
Ach zo zie je maar weer hoe hondenland snel op de teentjes getrapt is.
En die fokker weet van niets en zal het misschien ook een rotzorg zijn en is zich ook met het probleem bezig aan het houden qua fokken om het eruit te krijgen.

Ik heb hier ook 2 type poedels lopen ,het moderne en het ouderwetse werktype.
Dat mag dus ook niet en is een schande dat ik daar mee fok zulke ouderwetse honmden met van die stoere robuuste snuiten ipv lange smalle elegante zoals het betaamt. :19:
Met mjn bouviers heb ik ook jarenlang pups gehad die onder de maat waren.
Zo heeft iedere fokker wel iets wat hij eruit wil fokken...
dagmar88
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Marion. schreef:Volgens mij wordt hier gewoon een foto besproken, zonder smaad of laster. Ik vind het wel heel vreemd dat er dan onpartijdige mensen telefoonnummers gaan opzoeken en wildvreemden gaan bellen. Maar ja, hier op het HF gebeurd wel vaker iets wat ik niet begrijp.
Ach zo zie je maar weer hoe hondenland snel op de teentjes getrapt is.
En die fokker weet van niets en zal het misschien ook een rotzorg zijn en is zich ook met het probleem bezig aan het houden qua fokken om het eruit te krijgen.

Dat mag dus ook niet en is een schande dat ik daar mee fok zulke ouderwetse honmden met van die stoere robuuste snuiten ipv lange smalle elegante zoals het betaamt. :19:
Met mjn bouviers heb ik ook jarenlang pups gehad die onder de maat waren.
Zo heeft iedere fokker wel iets wat hij eruit wil fokken...
Daarom zouden ze met 2 van de pups uit dit nest verder willen fokken, waarvan de reu er volgens mij nog het slechtste bij staat van het hele stel?
Lizzie.
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Persoonlijk vind ik het ''ouderwetse'' type veel mooier dan die smalle smoelwerken, helaas zie je alleen die spitsmuilen. Dat is ook 1 van de redenen dat ik kale snoeten niet zo mooi vind. Met een beetje krul erop maak het net wat ''stoerder'' uiterlijk :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:
Persoonlijk vind ik het ''ouderwetse'' type veel mooier dan die smalle smoelwerken, helaas zie je alleen die spitsmuilen. Dat is ook 1 van de redenen dat ik kale snoeten niet zo mooi vind. Met een beetje krul erop maak het net wat ''stoerder'' uiterlijk :wink:
Kijk maar uit jij anders klaag ik je aan wegens smaad en laster. :S: :S:
Smalle smoelwerken en spitsmuilen. :jank: :jank: :jank: :jank:
Lizzie.
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:
Wat let je :mrgreen:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:
->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:
Ook nog uitlokken van geweld . :80:
Lizzie.
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
->Chanty<- schreef:
bouvierpoedel schreef:

Ook nog uitlokken van geweld . :80:
Uitlokken??/ ik kijk nu heel onschuldig hoor :mann:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”