Ody schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel werk de poedeleigenaren kwijt zijn aan de vachtverzorging van een poedel. Hoe vaak moet je borstelen en ze laten trimmen? Blijven ze lang vies/nat, hoe doen jullie dit? Hierbij ga ik natuurlijk niet uit van een showkapsel, want dat is veel meer werk dat een kort koppie.

Jip trim ik ong. elke 2-3maanden. Dan ben ik er een uurtje of 4 mee bezig. Daarnaast gaat ze elke 3-4 weken (soms ook na langere tijd, beetje afhankelijk van hoe lang haar vacht is) in bad, blaas ik haar droog en borstel ik haar helemaal uit. Dat kost me ongeveer een uurtje. Verder doe ik er niet zo veel aan.
Als ik haar elke 6 weken naar de trimmer zou brengen zou ik er eigenlijk helemaal geen omkijken naar hebben, maar dat wordt me wat te prijzig
Als ze wat langer in de vacht zit blijft ze wel lang nat na het zwemmen of als het heel hard geregend heeft. Vuil valt er wel aardig uit maar ik merk wel dat met regelmatig wassen haar vacht beter uit de klit blijft dan wanneer ik dat niet doe.