Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vragen over een toypoedel

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Re: vragen over een toypoedel

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Dineke schreef:Hallo allemaal!

Ik weet niet zeker of dit hier geplaatst moet worden maar waag het er maar op.

Ik en mijn vriend willen graag een hond als we gaan samenwonen en hadden eigenlijk al besloten een Golden Retriever te nemen maar de twijfel slaat soms wel toe of dit niet te groot voor ons is omdat ik eigenlijk altijd kleine hondjes gewent ben. Ik heb gezocht naar kleinere hondjes met wel een vriendelijk karakter en sociaal hondje en steeds kwamen wij op een Toy Poedel uit.

Qua uiterlijk vinden wij deze hond gewoon wel iets minder als hij zo opgeschoren is met van die balletjes enzo, wij vinden het gewoon mooier als alle haren op 1 lengte zijn. Alleen steeds als ik denk aan poedels denk ik aan poedels met hele lange haren met opgeschoren neusjes en al die poespas. Ik snap best dat mensen dit leuk vinden hoor daar niet van! Nu heb ik al wat op het forum gezocht over toy poedels maar kan er eigenlijk niet zoveel over vinden, het zijn levendige hondjes die van lekker rennen houden en vrolijk en aanhankelijk zijn. Maar mijn vraag was dus zijn er hier mensen die ook hun poedeltje niet helemaal op scheren maar alles in 1 lengte houden? zeg maar het puppykapsel? ik kan gewoon nergens een foto vinden. Op google vinden wij alleen poedels met een opgeschoren neusje. Is er misschien ook een fokker die poedels heeft rondlopen met haren op 1 lengte? dit is misschien een rare vraag maar wij wilde graag bij een fokker gaan kijken.

Dan had ik ook nog een vraagje over het haar van een poedel. Ik weet dat je ze geregeld moet bij knippen/scheren maar als je niet van plan bent om shows te lopen, hoe vaak zou je ze dan moeten bijscheren? of bij knippen?

Ik hoop op leuke reacties.

Groetjes.
Ik heb een middenslag, gewoon geknipt, gaat om de drie maand naar de hondekapper.
Afbeelding
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ody schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel werk de poedeleigenaren kwijt zijn aan de vachtverzorging van een poedel. Hoe vaak moet je borstelen en ze laten trimmen? Blijven ze lang vies/nat, hoe doen jullie dit? Hierbij ga ik natuurlijk niet uit van een showkapsel, want dat is veel meer werk dat een kort koppie. ;)
Jip trim ik ong. elke 2-3maanden. Dan ben ik er een uurtje of 4 mee bezig. Daarnaast gaat ze elke 3-4 weken (soms ook na langere tijd, beetje afhankelijk van hoe lang haar vacht is) in bad, blaas ik haar droog en borstel ik haar helemaal uit. Dat kost me ongeveer een uurtje. Verder doe ik er niet zo veel aan.
Als ik haar elke 6 weken naar de trimmer zou brengen zou ik er eigenlijk helemaal geen omkijken naar hebben, maar dat wordt me wat te prijzig :wink:

Als ze wat langer in de vacht zit blijft ze wel lang nat na het zwemmen of als het heel hard geregend heeft. Vuil valt er wel aardig uit maar ik merk wel dat met regelmatig wassen haar vacht beter uit de klit blijft dan wanneer ik dat niet doe.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik borstel om de dag, haal elke 4 weken de tondeuse erover. Als ze echt flink nat is droog ik haar met de fohn, dus heb geen idee hoe lang ze normaal nat zou blijven...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Borstelen om de dag, trimmen ligt er aan, ik denk zo elke 2 maanden ongeveer. Wassen doe ik elke 2/3 weken. Dan is ze weer lekker schoon en blijft haar vacht ook beter uit de klit. Maar ik scheer wel vaak tussendoor even haar kont en snoet.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik doe haar eens in de twee maanden ongeveer in bad, en dan borstel ik haar ook meteen.
Als ik het nodig vind trim ik haar dan ook meteen, en dan ben ik in totaal ongeveer 3 uur bezig.
Tussendoor doe ik helemaal niets aan haar vacht, dus ik vind het wel meevallen kwa tijd en werk.
:zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”