Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras past bij mij? + vraagjes over Tibetaanse terriër

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: Welk ras past bij mij?

Ongelezen bericht door Lillith »

laura93 schreef:Ik ben ondertussen toch stiekem wel verliefd geworden op schapendoesjes, maar kwam ondertussen ook het ras Tibetaanse terriër tegen.
kan iemand mij wat over dit ras vertellen?
heb er wel al over gelezen op internet maar toch een paar vraagjes aan mensen die ervaring met deze honden hebben:
-hoe zijn ze tegen andere honden?
-kunnen ze een paar uur alleen leren zijn?
-hoe veel beweging hebben ze nodig?
-kunnen ze naast de fiets lopen/ gewoon hardlopen?
-zijn ze geschikt voor in een appartement?
Lillith is een echte Tibetaan :wink: , ze denkt dat ze een reus is niet altijd makkelijk bij vreemde honden.
Lief voor alles wat klein is en heel beschermend, herder gedrag tav van wat tot haar (tijdelijke)roedel hoort.
Ze kan prima alleen zijn maar is wel beledigd wil echt geen koekje bij het weggaan.
Ze loopt op de lange wandeling minstens een uur, los, luistert prima.
Naast de fiets los of vast gaat prima is lol.
Eens een dagje niet veel lopen is bij haar niet erg, slaapt ze lekker uit.
Ze houdt wel van haar tuintje, maar is niet druk en erg makkelijk in en om huis, flat zal best kunnen.
Ze is gevoelig en slim, wil best wat leuks doen. Kan wel giga eigenwijs zijn maar daar wen je aan.
Ze houdt niet van vreemden maar ze kan wel aangehaald worden of zo, het interesseert haar niet.
Schapendoes is ook heel leuk, wat groter dan een TT en waarschijnlijk niet zo gereserveerd..
maar ze zijn niet allemaal hetzelfde dus.....succes :D :ok:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

laura93 schreef:Ik ben ondertussen toch stiekem wel verliefd geworden op schapendoesjes, maar kwam ondertussen ook het ras Tibetaanse terriër tegen.
heb er wel al over gelezen op internet maar toch een paar vraagjes aan mensen die ervaring met deze honden hebben:
Mijn Tibetaantje is zeer selectief naar andere honden toe ..... maar ik ken genoeg Tibetanen die alle andere honden prachtig vinden.
Ze kan heel goed alleen zijn, neemt genoegen met zowel een korte als een lange wandeling. Tibetanen zijn best sportief en er wordt dan ook wel behendigheid met ze gedaan. Prima te doen in een appartement mits je de hond natuurlijk voldoende uitlaat. In huis is mijn hond super rustig (zeg maar gewoon een luibak :mrgreen: )
Mijn TT is gek op mensen - ook kinderen - en begroet iedereen of ze ze nou kent of niet even enthousiast.
Het zijn clowntjes, tikkie eigenwijs/stoïcijns maar persoonlijk vind ik dat wel de charme van het ras.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat het een ras is waar de nodige vachtverzorging bij komt kijken.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Re: Welk ras past bij mij? + vraagjes over Tibetaanse terrië

Ongelezen bericht door Lin-C »

In mijn vorige buurt woonde een TT, chagerijnig en dominant hondje was dat. Die vloog ook echt andere honden aan als het hem niet aanstond. Nu in mijn 'nieuwe buurt' woont ook een TT; hetzelfde verhaal. :19: Deze is altijd aangelijnd en valt ontzettend uit als je langs loopt.

Ik heb dus niet echt goede ervaringen met de TT. :engel:
Lillith
Zeer actief

Lin-C schreef:In mijn vorige buurt woonde een TT, chagerijnig en dominant hondje was dat. Die vloog ook echt andere honden aan als het hem niet aanstond. Nu in mijn 'nieuwe buurt' woont ook een TT; hetzelfde verhaal. :19: Deze is altijd aangelijnd en valt ontzettend uit als je langs loopt.

Arme jij...zoentje van Lille :wink:
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Lillith schreef:
Lin-C schreef:In mijn vorige buurt woonde een TT, chagerijnig en dominant hondje was dat. Die vloog ook echt andere honden aan als het hem niet aanstond. Nu in mijn 'nieuwe buurt' woont ook een TT; hetzelfde verhaal. :19: Deze is altijd aangelijnd en valt ontzettend uit als je langs loopt.

Aahhh :mann:
Kan er ook niks aan doen, misschien heb ik net twee TT's getroffen die niet goed opgevoed zijn.
Lillith
Zeer actief

Lin-C schreef:
Lillith schreef:

Aahhh :mann:
Kan er ook niks aan doen, misschien heb ik net twee TT's getroffen die niet goed opgevoed zijn.
:LOL: vast, de meeste worden heel goed opgevoed :cheer: :E:
flatcoat
Zeer actief

Ongelezen bericht door flatcoat »

Lin-C schreef:

We hebben allemaal wel eens een nare ervaring met een bepaald ras ...... plus dat er veel hondjes doorgaan voor een Tibetaanse Terriër maar waar de nodige andere rassen ingefokt zijn wat ook nog van invloed kan zijn op bepaald gedrag.
Mijn TT heeft bepaalde honden waar ze heel goed mee kan maar er zijn er ook die ze direkt afsnauwd :19:
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier nog een Tibetaanse Terrier, die alles even leuk en aardig vindt. Alle honden worden enthousiast begroet, nu gelukkig (ze is 1,5) iets rustiger dan vorig jaar. En mensen, die zijn nog veeeeeeeeeeeeel leuker. Het lukt nu al veel om mensen gewoon voorbij te lopen, maar als ze maar enig aanstalten maken, om alleen maar goedeavond tegen mij te zeggen, moeten ze eigenlijk enthousiast besprongen worden, wat door mij dan weer meteen in de kiem gesmoord wordt.

Wandelen doen we ook veel.

Je moet zeker in de eerste twee jaar rekening houden met veel en vaak borstelen. Een bezoek aan een trimmer doet wonderen en hij/zij kan je ook goede tips geven hoe goed te borstelen. Ik zou zeggen ga een keer naar een show, dan kun je fokkers leren kennen en de honden in het echt zien. Ga niet over één nacht ijs.
cindy1986
Zeer actief
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Mi-Lan is wel een beetje opdringerig tegen andere honden. Er zijn honden die dit natuurlijk niet fijn vinden. Over het algemeen kan hij wel goed met andere honden overweg, als hij ze eenmaal kent.

Mijn honden zijn 2 dagen per week alleen. Gaat goed. Bij Mi-Lan was het alleen wel moeilijk om het alleen zijn aan te leren. Moeilijker dan bij mijn andere honden. Ik hoor dit wel vaker bij Tibetanen.
Beweging valt mee. Ik loop ongeveer een uurtje per dag. Is ook een paar weken minder geweest, en dat ging ook goed.
Ja, met Mi-Lan fiets ik regelmatig een aantal kilometers.

Ik zou niet weten waarom ze niet in een appartement kunnen.

Wat je wel mee moet nemen in je beslissing is de vachtverzorging, die is wel intensief. Daarnaast nemen ze ontzettend veel takjes en zand mee naar binnen van een wandeling. Daar staat tegenover dat ze niet uitharen, dat scheelt wel weer.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”