Dat zou het verschil in ieder geval wel verklaren. Ik ging er inderdaad vanuit dat er 1 ovulatie is die circa 24 uur duurt.Podenji schreef:volgens mij hebben teven mogelijk meerdere ovulaties, ik weet dat niet iedereen dat met me eens zal zijn maar ik ben ook zeker niet de enige die dit denkt.under the red sky schreef:En toch snap ik dat niet. Een teef ovuleert toch geen week lang? Ik weet dat wordt geadviseerd om de periode tussen eerste en laatste dekking niet te lang laten zijn i.v.m. verschillen tussen de pups. Ik begrijp ook wel dat het ene eitje eerder klaar is om te worden bevrucht dan het andere eitje maar daar kan toch nooit een week tussen zitten?Podenji schreef:de fokker van Solar had eens een teef ook laten dekken en een week later weer...toen de pups geboren werden , waren er 5 pups normaal ontwikkelt en 5 waren er duidelijk kleiner...blijkbaar had ze beide dekkingen opgenomen
de 5 kleine pups hebben het overigens ook allemaal gehaald, maar ideaal was het niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over dekken...
Moderator: moderatorteam
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Re: Vraagje over dekken...
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet dat er komende week een nestje BC's verwacht wordt waarvan de teef gedekt is en 12 dagen later weer gedekt is. De teef is drachtig van 9-10 pups van de 2e dekking. Dus het zou wel kunnen, we zullen zien wat mijn dame gaat brengen....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dacht ik ook altijd, ik kon nog wel geloven dat als een dekking niet plaats had gevonden of niet gelukt was dat een teef nog een ovulatie zou krijgen, maar niet als de dekking al gelukt was, maar goed hoe het precies zit weet ik ook niet, de natuur blijft vol raadselen.under the red sky schreef:Dat zou het verschil in ieder geval wel verklaren. Ik ging er inderdaad vanuit dat er 1 ovulatie is die circa 24 uur duurt.Podenji schreef:volgens mij hebben teven mogelijk meerdere ovulaties, ik weet dat niet iedereen dat met me eens zal zijn maar ik ben ook zeker niet de enige die dit denkt.under the red sky schreef:En toch snap ik dat niet. Een teef ovuleert toch geen week lang? Ik weet dat wordt geadviseerd om de periode tussen eerste en laatste dekking niet te lang laten zijn i.v.m. verschillen tussen de pups. Ik begrijp ook wel dat het ene eitje eerder klaar is om te worden bevrucht dan het andere eitje maar daar kan toch nooit een week tussen zitten?Podenji schreef:de fokker van Solar had eens een teef ook laten dekken en een week later weer...toen de pups geboren werden , waren er 5 pups normaal ontwikkelt en 5 waren er duidelijk kleiner...blijkbaar had ze beide dekkingen opgenomen
de 5 kleine pups hebben het overigens ook allemaal gehaald, maar ideaal was het niet.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je nu, na de verkregen reacties besluit. Laat je het hier bij, of ging je nog terug naar de dekreu?Danielle schreef:ik weet dat er komende week een nestje BC's verwacht wordt waarvan de teef gedekt is en 12 dagen later weer gedekt is. De teef is drachtig van 9-10 pups van de 2e dekking. Dus het zou wel kunnen, we zullen zien wat mijn dame gaat brengen....
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ga vanavond nog een keer dekken
Danielle Boshouwers
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Kan het niet ook zo zijn, dat de 5 kleinere pups uit de ene baarmoederhoorn kwamen en de andere 5 uit de andere dus dat het niet zozeer een andere dekking is geweest maar iets van een achterblijvende groei in die ene baarmoederhoorn (of zeg ik nou iets stoms).Podenji schreef:de fokker van Solar had eens een teef ook laten dekken en een week later weer...toen de pups geboren werden , waren er 5 pups normaal ontwikkelt en 5 waren er duidelijk kleiner...blijkbaar had ze beide dekkingen opgenomen
Oh en ik ben wel benieuwd naar de reactie van de reu, hoor Danielle!
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom? Denk je dat ze niet drachtig is?Danielle schreef:ik ga vanavond nog een keer dekken
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben daar inderdaad bang voor, noem het een gevoel, maar ik vind dit te vreemd.... En dit is de laatste kans, dus zou toch wel erg balen als het niet gelukt zou zijnBadu schreef:Waarom? Denk je dat ze niet drachtig is?Danielle schreef:ik ga vanavond nog een keer dekken
Danielle Boshouwers
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hmmmm, ik ken ook mensen die erg zouden balen.
Succes vanavond. Ben ook wel benieuwd of het tot een dekking komt. Zowel van de kant van de reu als de teef, gezien de reacties hier. Maar ik zal duimen.
-
irmaLeo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhond
Nee normaal gesproken heeft een teef geen meerdere ovulaties volgens mij. ( bij een normale loopsheid althans)
Maar natuurlijk kan een teef over een langere periode gedekt worden niets vreemds en de puppen die daar uitkomen verschillen daardoor ook niet, e.e.a heeft te maken met de innesteling van de embryo's op ongeveer 17 dagen na de eisprong..
Maar natuurlijk kan een teef over een langere periode gedekt worden niets vreemds en de puppen die daar uitkomen verschillen daardoor ook niet, e.e.a heeft te maken met de innesteling van de embryo's op ongeveer 17 dagen na de eisprong..
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Badu heeft ondanks haar hitsige gedrag, 5 prachtige pups gekregen van een Peruaanse reuDanielle schreef:ik ben daar inderdaad bang voor, noem het een gevoel, maar ik vind dit te vreemd.... En dit is de laatste kans, dus zou toch wel erg balen als het niet gelukt zou zijnBadu schreef:Waarom? Denk je dat ze niet drachtig is?Danielle schreef:ik ga vanavond nog een keer dekken
Imo heeft het dan ook helemaal niets te maken met wel of niet drachtig zijn.
E.e.a. is afhankelijk van hoe een teef haar loopsheden doorgaans doormaakt lijkt mij. Als ze voorheen van dag 8 tot 22 voor een reu gaat staan, doet ze dat net zo goed als ze (succesvol) gedekt is.
-
irmaLeo
- Zeer actief
Oja hier een leuk artikel van IVIS over het tijdstip van bevallen dit heeft namelijk niet zoveel te maken met de dekking maar met het LH en de ovulatie daarnairmaLeo schreef:Nee normaal gesproken heeft een teef geen meerdere ovulaties volgens mij. ( bij een normale loopsheid althans)
Maar natuurlijk kan een teef over een langere periode gedekt worden, als ze wil niets vreemds en de puppen die daar uitkomen verschillen daardoor ook niet, e.e.a heeft te maken met de innesteling van de embryo's op ongeveer 17 ( sommigen spreken over 22 dagen) dagen na de eisprong als ik het goed begrepen heb komt dan pas de echte groei opgang van de pup..
.......... And, in rare instances where a bitch is still fertile 9 or 10
days after the LH surge and is bred then, the interval from mating to whelping can be as short as 55 or 56
days.
Part of the explanation is that dog sperm may, in some instances, survive in the bitch's tract for up to 7 or even
9 days and still remain viable in terms of being able to achieve fertilization and result in pregnancy. It is
possible that in dogs as in other species, many sperm die or loose fertility after 1 or 2 days.
hier het hele artikel http://akitasites.net/IVIS.pdf
-
irmaLeo
- Zeer actief
Is het zelfde stuk volgens mij IngeInge O schreef:irmaLeo schreef:ga ik morgen eens lezen, ik vind het sowieso (mirandairmaLeo schreef:Nee normaal gesproken heeft een teef geen meerdere ovulaties volgens mij. ( bij een normale loopsheid althans)
hier het hele artikel http://akitasites.net/IVIS.pdf!) een interessant onderwerp met nog heel wat onbekende stukjes erin.
dit is ook eentje waar het goed in wordt uitgelegd:
http://www.hilltopanimalhospital.com/IVIS.pdf
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
nou, ze was nog g****r dan vorige week en weer binnen een paar seconden opnieuw een dekking....
Danielle Boshouwers
- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
*proest*
En nou afwachten of ze twee keer pups gaat krijgen (écht, laatst een geboorteaangifte van een tweeling, maar die ene zat er nog in! Ik viel van mijn stoel)
En nou afwachten of ze twee keer pups gaat krijgen (écht, laatst een geboorteaangifte van een tweeling, maar die ene zat er nog in! Ik viel van mijn stoel)
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
IK ben wel niet goed met taal maar rekenen gaat me goed af hoor.Marjoleine schreef:Aha.miekemuis schreef:de pups kwamen op dag 66 van de laatste dekking
Dat is dus dag 59-60 na de eerste dekking.
Het kan dus allebei en ikzelf zou gokken op resultaat van de eerste dekking hierbij
Als dekking 1 een week voor dekking 4 was en de pups zijn 66 dagen na laatste dekking geboren dan zijn ze 73 dagen na de 1e dekking geboren. Lijkt me dus zeer waarschijnlijk dat ze de laatste dekking heeft opgenomen.
Nu pas alles gelezen en spuit elf komt ook eens kijken
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
vandaag dag 28 gerekend vanaf de 1e dekking dus naar de DA voor een echo. Helaas maar 2 vruchtjes te zien die waarschijnlijk 25-26 dagen oud zijn, dus vanaf de 3e dekking. Een van de 2 vruchtjes was wat kleiner dan de andere dus of die het gaat overleven. Als ze pas met de laatste dekking (dus nu 19 dagen) opgenomen had, zouden ze ook al iets moeten zien, dus helaas....
Danielle Boshouwers
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
he twee dat zou jammer zijn
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
2 kan ook nog 1 worden en daar zitten we natuurlijk niet echt op te wachten. Uiteraard werd er natuurlijk meteen door DA gesproken over rontgenfoto op 55 dagen en inplannen keizersnede, dacht het dus niet.....
Danielle Boshouwers
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Danielle schreef:2 kan ook nog 1 worden en daar zitten we natuurlijk niet echt op te wachten. Uiteraard werd er natuurlijk meteen door DA gesproken over rontgenfoto op 55 dagen en inplannen keizersnede, dacht het dus niet.....
Duimen dat het er 2 zijn

-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
niet, waarom zou ik???? Ik heb al een keer eerder een eenling en 2x een tweeling nestjes gehad en die zijn ook gewoon zonder problemen geboren.
Danielle Boshouwers
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gaat meer keren goed dan fout.Danielle schreef:niet, waarom zou ik???? Ik heb al een keer eerder een eenling en 2x een tweeling nestjes gehad en die zijn ook gewoon zonder problemen geboren.
Nu maar hopen dat die ene ook een goede is.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
En de tweede echo gaf geen beter nieuws? Ik hoop dat die twee lekker groeien en gezond geboren worden!
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Tweede echo vandaag gaf 4 vruchtblaasjes waarvan er 3 goed gevuld zijn, dus hopelijk toch eentje meer dan eerst gedacht..
Danielle Boshouwers
- poembaa
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah! Goed nieuws dus! Hihi, geef het nog drie weken en je hebt een nest van acht pups bij elkaar gespaard 
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
haha, als het zo makkelijk zou gaan.....
Danielle Boshouwers
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat zou mooi zijn Danielle!Danielle schreef:Tweede echo vandaag gaf 4 vruchtblaasjes waarvan er 3 goed gevuld zijn, dus hopelijk toch eentje meer dan eerst gedacht..
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer: