Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Welk ras?

Ongelezen bericht door Inge »

Hollandse Herder ruwhaar??? Vind dat doorgaans hele stabiele honden. Als een toller mag met zijn 20 kilo dan kan een Hollander ook wel, zeker teefjes (mijne weegt 18 kilo).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
martine-tom

Ongelezen bericht door martine-tom »

Esther12 schreef:Ik zeg: Lagotto. Volgens mij worden die wel vaker ingezet als hulphond en ze zijn behoorlijk slim.
Maar inderdaad wel goed opletten bij welke fokker je terecht komt.
Ik heb zelf een heel leuk en stabiel Lagotto teefje van bijna 1 jaar die helemaal in jouw plaatje past.
Volgens mij komt er bij haar fokker binnenkort weer een nestje maar dat is wel in Duitsland.
Maar er zijn meer goede fokkers, ook in Nederland.
Denk dat ik die qua uiterlijk tot nu toe ook het leukst vind, niet dat dat doorslaggevend is hoor, maar het speelt wel mee natuurlijk ;-)

Herders hebben denk ik een te stabiele leiding nodig en daar ben ik niet altijd toe in staat... :oops:

Tot nu toe vind ik de Bearded Collie en de Lagotto het leukst en meest passend klinken, ik ga ze eens samen met de Toller vergelijken en mijn wensen nog duidelijker op papier zetten en dan eens opzoek naar mensen die deze honden hebben om ze eens live mee te maken, Toller is niet zo moeilijk daar lopen er genoeg van rond hier, de andere 2 zal ff zoeken worden :lol1:
martine-tom

Ongelezen bericht door martine-tom »

Trouwens heel leuk om alle suggesties te lezen!
Kooiker baasgericht, ja idd zoals je het nu zegt klinkt het logisch. Ik ken er maar 1 hier, en die is zo vals als maar kan naar andere honden, voor mensen niet, volgens de baas omdat hij als pup is aangevallen. Het zijn wel hele gevoelige honden of niet?
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ik vind cockertjes wel horen bij het werklustige, ze zijn ook erg baasgericht en zijn zeker graag in de buurt. Boris is de hele dag onze schaduw. Ze hebben niet zo'n will to please als herders, maar vele hebben toch wel een eager to please. Het zijn ook enorme knuffels en zijn over het algemeen makkelijk met vreemden.
Boris is enorm op ons gericht...soms een beetje te en denkt ons ook te moeten beschermen, maar dat is ook een beetje onze fout in de opvoeding geweest. Ik ken een cockertje die ook de epilepsie aanvallen voelt aankomen bij zijn baasje en dan erg oplettend is, aan haar cockertje merkt ze dat ze een aanval gaat krijgen (zelf merkt ze het vaak nog niet eens).
reutjes zijn meestal rond een kilo of 14 en teefjes wat minder. Ze zijn daarom ook nog makkelijk te tillen. Boris kan daardoor ook makkelijk mee op de roltrap, in een winkelwagentje in het tuincentrum of andere plekken dat hij even getild moet. Is reuze handig vind ik zelf!
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk aan een sheltie. Baasgericht, goed trainbaar, goede werklust, intelligent, niet te groot, geen allemansvrienden doorgaans. Zou ik ook eens naar kijken!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”