Maar ik vind al die oude foto's mooiere honden tonen. Beter in balans.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ja waarom.......???
Moderator: moderatorteam
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Re: Ja waarom.......???
Ik vind die Duitser echt zo'n duitse herder uit grootvaders tijd... schitterend beest. Eigenlijk zegt het feit dat enkele mensen hier die hond al niet meer als Duitse herder herkennen al genoeg over wat er met het ras is gebeurd. 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik ben absoluut geen fan van de extremen van de laatste tijd maar hoewel ik het een prachtige hond vind is dit voor mij geen dh zoals ik mij de ideale duitse herder voorstel.
shoot me!
shoot me!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Mooi filmpje!
Die Mastino "Best Bitch Crufts" echt die staat gewoon op instorten, dan heb ik het nog niet eens over die vellen. Maar die poten, echt 1 zuchtje wind en die hond ligt om
Ik moet wel zeggen dat ik de Sharpei met strakke mond best mooi vind. (lijkt een beetje op Zazoe van Sanne).
En bij die Show Cocker heb ik echt de neiging om de schaar in die haren te zetten
Die Mastino "Best Bitch Crufts" echt die staat gewoon op instorten, dan heb ik het nog niet eens over die vellen. Maar die poten, echt 1 zuchtje wind en die hond ligt om
Ik moet wel zeggen dat ik de Sharpei met strakke mond best mooi vind. (lijkt een beetje op Zazoe van Sanne).
En bij die Show Cocker heb ik echt de neiging om de schaar in die haren te zetten

- ziva/faithe
- Actief
- Mijn ras(sen): american staffordshire terrier
ik vind de honden van vroeger een stuk mooier dan dat ze tegewoordig zijn.
als ik alleen al kijk naar amerikaanse stafford van vroeger en toen ...bij de vroegere loopt het kwijl me uit de mond.
waarschijnlijk al bekend dit filmpje
http://www.myspace.com/video/bordercoll ... d/44215931
als ik alleen al kijk naar amerikaanse stafford van vroeger en toen ...bij de vroegere loopt het kwijl me uit de mond.
waarschijnlijk al bekend dit filmpje
http://www.myspace.com/video/bordercoll ... d/44215931

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een mooie eye opener
Wat mij betreft maar daar best meer aandacht aan besteed worden tijdens keuringen. Komt het exterieur van de hond overeen met de oorspronkelijke taak van het ras? Aan de ene kant worden honden heel functioneel gefokt en uiterlijk is absoluut ook belangrijk! Niet voor niets word er zo gelet op gangwerk. Mensen zien vaak gewoon niet dat het samen gaat. Een werkhond moet ook goed gebouwd zijn en lijd ook onder fouten in het exterieur, al zal hij niet wakker liggen van een verkeerd kleurtje. Weet die twee te combineren: een goed gebouwde hond voor zijn oorspronkelijke taak, met een bijpassend gangwerk en als het even kan een goed type. Dan heb je in mijn ogen de "perfecte" hond
Dit vond ik zelf wel een hele mooie uitspraak: Life is too short to hunt with an ugly dog.
Wat mij betreft maar daar best meer aandacht aan besteed worden tijdens keuringen. Komt het exterieur van de hond overeen met de oorspronkelijke taak van het ras? Aan de ene kant worden honden heel functioneel gefokt en uiterlijk is absoluut ook belangrijk! Niet voor niets word er zo gelet op gangwerk. Mensen zien vaak gewoon niet dat het samen gaat. Een werkhond moet ook goed gebouwd zijn en lijd ook onder fouten in het exterieur, al zal hij niet wakker liggen van een verkeerd kleurtje. Weet die twee te combineren: een goed gebouwde hond voor zijn oorspronkelijke taak, met een bijpassend gangwerk en als het even kan een goed type. Dan heb je in mijn ogen de "perfecte" hond
Dit vond ik zelf wel een hele mooie uitspraak: Life is too short to hunt with an ugly dog.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik vind juist de sheltie van vroegr prachtig!Esther1963 schreef:Zelf vind ik de sheltie van nu mooier dan vroegermaar ja smaken verschillen en ik houd ook van lang haar.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Als dit in reactie op mijn opmerking was; Maar daar is toch niks mis mee?renee-uk schreef:ik ben absoluut geen fan van de extremen van de laatste tijd maar hoewel ik het een prachtige hond vind is dit voor mij geen dh zoals ik mij de ideale duitse herder voorstel.
shoot me!
Iedereen heeft een ander beeld van de ideale Duitse herder. Zelf zie ik ze ook graag wat groffer, maar dat is gewoon smaak.
Wat ik bedoelde, is dat het echt het type hond is dat je ook op oude zwart-wit foto's in de familiealbums vind. Zo zag een Duitse herder er toen heel vaak uit.

- renee-uk
- Zeer actief
nee hoor, was niet speciaal naar jou bedoeld.Nakisha schreef:Als dit in reactie op mijn opmerking was; Maar daar is toch niks mis mee?renee-uk schreef:ik ben absoluut geen fan van de extremen van de laatste tijd maar hoewel ik het een prachtige hond vind is dit voor mij geen dh zoals ik mij de ideale duitse herder voorstel.
shoot me!
Iedereen heeft een ander beeld van de ideale Duitse herder. Zelf zie ik ze ook graag wat groffer, maar dat is gewoon smaak.
Wat ik bedoelde, is dat het echt het type hond is dat je ook op oude zwart-wit foto's in de familiealbums vind. Zo zag een Duitse herder er toen heel vaak uit.
was gewoon een algemene opmerking.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Klopt. Verder vond ik de komondor van vroeger niet heel veel anders dan die van nu. Ja, een stuk minder haarNanna schreef: Met die Komondor was ik het trouwens niet eens. Dat pak haar is er niet "opgefokt" maar was er altijd al. Ze hebben doorgroeivachten, dus het is een kwestie van wel of niet de schaar er in zetten.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Het valt echt reuze mee dat de vacht veel te bewerkelijk is. Zelf borstel ik mijn sheltiemeiden eens in de twee weken en soms lang langer en dan zitten er echt geen klitten in. Nu moet ik zeggen dat ik het heerlijk vind om met vacht bezig te zijn en leer het mijn shelties ook heel vroeg aan. Sanne die nu 19 weken is weet al wat er gebeuren staat als ik de borstels paklor1_1984 schreef:Ik vind de Sheltie van vroeger juist weer geweldig, zo een zou ik hier graag willen hebben rondlopen.Esther1963 schreef:Zelf vind ik de sheltie van nu mooier dan vroegermaar ja smaken verschillen en ik houd ook van lang haar.
De huidige vind ik ook erg mooi om te zien, maar die vacht, veel te bewerkelijk voor mij...
Esther en d'r beestenboel

-
blondie
- Zeer actief
Nou ik vind de eerste dh in het filmpje eerlijk gezegd niet echt rastypisch. Zag er geen duitse herder in in ieder geval.Nakisha schreef:Als dit in reactie op mijn opmerking was; Maar daar is toch niks mis mee?renee-uk schreef:ik ben absoluut geen fan van de extremen van de laatste tijd maar hoewel ik het een prachtige hond vind is dit voor mij geen dh zoals ik mij de ideale duitse herder voorstel.
shoot me!
Hier een linkje van info over degene die er bewust een ras van ging maken met foto's uit de vroegere tijd erbij.
http://www.dragongsd.com/TheGSDpage.html
Persoonlijk vind ik Beowulf een hond die me dan opvalt.

Het filmpje is mooi en triest tegelijk. Maar het einde vind ik prachtig met de honden die wel nog "normaal" zijn gebleven.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Contacteer:
Als je toch weg bent van het karakter van de sheltie, maar niet van het haar dan neem je het toch voor lief om haar/hem eens in de zoveel tijd naar de trimsalon te brengen? Daar willen ze met alle liefde wel jouw hondje keurig bijhouden hoorlor1_1984 schreef:Kijk, dat scheelt weer.Esther1963 schreef:Het valt echt reuze mee dat de vacht veel te bewerkelijk is. Zelf borstel ik mijn sheltiemeiden eens in de twee weken en soms lang langer en dan zitten er echt geen klitten in. Nu moet ik zeggen dat ik het heerlijk vind om met vacht bezig te zijn en leer het mijn shelties ook heel vroeg aan. Sanne die nu 19 weken is weet al wat er gebeuren staat als ik de borstels paklor1_1984 schreef:Ik vind de Sheltie van vroeger juist weer geweldig, zo een zou ik hier graag willen hebben rondlopen.Esther1963 schreef:Zelf vind ik de sheltie van nu mooier dan vroegermaar ja smaken verschillen en ik houd ook van lang haar.
De huidige vind ik ook erg mooi om te zien, maar die vacht, veel te bewerkelijk voor mij...
Ik ben zelf helemaal niet van het borstelen etc, ben daar veel te chaotisch (en laks) voor.
Ben dan ook bang dat als ik een langharige hond zou nemen, dat het arme beest óf kaalgeschoren wordt óf vervilt.
En heb nog nooit gehoord van kortharige Shelties, helaas, want ben echt weg van het karakter sinds ik er met 1 heb mogen trainen.
Esther en d'r beestenboel

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die oude Duitse Herders hebben veel meer overeenkomsten met de Belg (Mechelaar) dan die van tegenwoordig. Waar de Belg over het algemeen nog aardig lichtvoetig, elegant en rank is gebleven is de (getoonde) Duitser totaal uit balans en verhouding met vooral een hele grote kop en een vreemd bochelachtig lichaam erachter.
Ik vond het wel een goed filmpje, hoewel je bijvoorbeeld van de Greyhound ook een veel groter verschil tussen vroeger en nu had kunnen laten zien door een foto van een showtype neer te zetten en geen hond die vermoedelijk voor de coursing gefokt is zoals nu gebeurd is.
Ik vond het wel een goed filmpje, hoewel je bijvoorbeeld van de Greyhound ook een veel groter verschil tussen vroeger en nu had kunnen laten zien door een foto van een showtype neer te zetten en geen hond die vermoedelijk voor de coursing gefokt is zoals nu gebeurd is.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Dat vind ik ook... Ik vind het verschrikkelijk om te zien[Sandra] schreef:Wat is de bullterriër verminkt zegWaarom inderdaad.
Mijn Luna is echt niet zoals die bullterriër daar. Misschien is Luna geen eens een volle bullterriër, ik weet het niet. Ik vind haar lelijk, maar ook weer mooi. Ze heeft dat extreme niet.

-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
Bij ons traint precies zo'n duitse herder (kruising). Ik vind dat een prachtige hond!

-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik zie de schoonheid van zo'n kromme kop ook niet.Nanna schreef:Ik vind het hoofd van Luna ook mooier.
Dat neigt meer naar het oude type
Het nieuwe type lijkt wel aangevallen te zijn door een zwerm bijen. Ik zie de functie ook niet zo van zo'n kromme kop.

Groetjes,
Sandra
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
- Aantal honden: 4
Ik zou willen dat alle rassen die ooit bedoeld zijn om mee te werken, eerst weer een aanlegtest moeten doen voor ermee gefokt werd. Bij de Whippets hebben we het voor elkaar, in ieder geval. Nu moet één van de ouders nog geslaagd zijn voor de aanlegtest, later wellicht zelfs allebei.
Ik realiseer me dat dit niet voor alle rassen mogelijk is.
- Chica Raqui
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Contacteer:
Houden de kopers ook niet allemaal zelf in stand, want laten we wel zijn, de fokkers kunnen doen wat ze willen, de keurmeesters ook maar als de pups niet verkocht worden lost het probleem zich zelf op, ik ben blij dat het gelukkig binnen ons ras de schapendoes niet speelt maar als ervaren kynologen zien we dit al jaren gebeuren bij een heleboel rassen, begin tegen een Duitse herder eigenaar hier eens over en je krijgt de hele wereld over je heen, dit onderwerp is al zo vaak aangekaart maar er is maar een persoon die het kan stoppen en dat is de pupkoper.
- renee-uk
- Zeer actief
zo dan!Chica Raqui schreef:Houden de kopers ook niet allemaal zelf in stand, want laten we wel zijn, de fokkers kunnen doen wat ze willen, de keurmeesters ook maar als de pups niet verkocht worden lost het probleem zich zelf op, ik ben blij dat het gelukkig binnen ons ras de schapendoes niet speelt maar als ervaren kynologen zien we dit al jaren gebeuren bij een heleboel rassen, begin tegen een Duitse herder eigenaar hier eens over en je krijgt de hele wereld over je heen, dit onderwerp is al zo vaak aangekaart maar er is maar een persoon die het kan stoppen en dat is de pupkoper.
alle schuld naar de pupkopers en alle anderen gaan vrijuit
nou ja, het is ook een idee natuurlijk, vooral als je van grote stappen snel thuis houdt!
oh en off topic: doe zo nu en dan eens een . in plaats van een ,
dat leest een stuk makkelijker

-
Devel
Ik denk ook nog altijd dat de fokker er ook een boel mee te maken heeft.
Zolang die niet voor een partner zoekt die zo goed past bij het plaatje, zal uit die combinatie geen pups komen, geen pups geen puppenkopers.
Zolang die niet voor een partner zoekt die zo goed past bij het plaatje, zal uit die combinatie geen pups komen, geen pups geen puppenkopers.
-
Devel
Er kan wel mee gefokt worden, maar wel richting de oude standaard, maar of dat handig is of uberout kan?
- Paddle
- Zeer actief
Ik vind dat zowel fokkers als pupkopers fout zitten. Je zou gewoon beter moeten weten voor je zo'n gehandicapte hond aanschaft, laat staan er mee fokt.
Dat geldt imo ook voor héél veel mensen hier op het forum. Hoeveel zitten er hier niet met een DH met bijhorende bochelrug, of een schotse herder die je niet kan zien onder het haar. Of een Engelse Buldog.
Je houd het alleen maar in stand zo.
Dat geldt imo ook voor héél veel mensen hier op het forum. Hoeveel zitten er hier niet met een DH met bijhorende bochelrug, of een schotse herder die je niet kan zien onder het haar. Of een Engelse Buldog.
Je houd het alleen maar in stand zo.
Laatst gewijzigd door Paddle op 23 dec 2011 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Dan moet ik een koets met paarden aanschaffenAnnemarie Rouw schreef:Ik zou willen dat alle rassen die ooit bedoeld zijn om mee te werken, eerst weer een aanlegtest moeten doen voor ermee gefokt werd. Bij de Whippets hebben we het voor elkaar, in ieder geval. Nu moet één van de ouders nog geslaagd zijn voor de aanlegtest, later wellicht zelfs allebei.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Weet je wat je aan de kerstman moet vragenElmo/maureen schreef:Dan moet ik een koets met paarden aanschaffenAnnemarie Rouw schreef:Ik zou willen dat alle rassen die ooit bedoeld zijn om mee te werken, eerst weer een aanlegtest moeten doen voor ermee gefokt werd. Bij de Whippets hebben we het voor elkaar, in ieder geval. Nu moet één van de ouders nog geslaagd zijn voor de aanlegtest, later wellicht zelfs allebei.
ik ben heel blij dat de DC nog lang niet zo ver is, maar ze zijn er wel mee bezig wat ik dan weer erg vind
er zijn wel een hele hoop fokkers die fokken naar de oude (is van 1989 en de eerste die vast gesteld is) rasstandaard fokken, maar die vallen bij FCI uit de boot, omdat het uiterlijk niet klopt (wit mag volgens FCI niet, terwijl het wel altijd in het ras ingezeten heeft en er nog altijd uit komt) en het karakter "te" fel is
- Annemarie Rouw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippets
Nou..een heel stuk flink doorfietsen met je hond zou ook nog wel moeten lukken. Of je moet een heel genereuze kerstman hebben, natuurlijk..Elmo/maureen schreef:Dan moet ik een koets met paarden aanschaffenAnnemarie Rouw schreef:Ik zou willen dat alle rassen die ooit bedoeld zijn om mee te werken, eerst weer een aanlegtest moeten doen voor ermee gefokt werd. Bij de Whippets hebben we het voor elkaar, in ieder geval. Nu moet één van de ouders nog geslaagd zijn voor de aanlegtest, later wellicht zelfs allebei.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
http://www.archive.org/stream/dogsofall ... 6/mode/2up
Deze was hier nog niet gepost zag ik, dacht dat jullie vast wel interesse hadden. (hij linkt nu door naar de pagina met de chihuahua, met de balk onderaan kan je het hele boek navigeren.)
Ik vind de chi's (en bijna alle rassen) veel mooier hoe ze vroeger waren. Vind het ook wel "leuk" dat er bij de chi staat dat het een "performing dog" is, omdat ze zo behendig en slim zijn... Jammer dat ze tegenwoordig als handtas vulling het meeste gebruikt worden
Ook dat de kop/snuit lang en spits moet zijn.. tegenwoordig zie je zoveel van die opgeblazen koppies en korte snuiten...
Deze was hier nog niet gepost zag ik, dacht dat jullie vast wel interesse hadden. (hij linkt nu door naar de pagina met de chihuahua, met de balk onderaan kan je het hele boek navigeren.)
Ik vind de chi's (en bijna alle rassen) veel mooier hoe ze vroeger waren. Vind het ook wel "leuk" dat er bij de chi staat dat het een "performing dog" is, omdat ze zo behendig en slim zijn... Jammer dat ze tegenwoordig als handtas vulling het meeste gebruikt worden
Ook dat de kop/snuit lang en spits moet zijn.. tegenwoordig zie je zoveel van die opgeblazen koppies en korte snuiten...

-
Gos
- Zeer actief
Onze eigen Victor lijkt erg op deze hond qua bouw. Vic's moeder komt uit een xMH met een stamboom DH, de rest is xMH. Ik heb helaas heen mooie standfoto om dat te verduidelijkenfalkje schreef:![]()
Bij ons traint precies zo'n duitse herder (kruising). Ik vind dat een prachtige hond!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Moer heel eerlijk bekennen dat ik sommige rassen wel mooier vind geworden dan de basis.
Maar met dit topic kom ik ook weer terug op wat ik in een ander topic al aanhaalden en dat is dat heel wat geleuter van : wij fokken om het ras in stand te houden en wij fokken volgens de standaard of wij fokkenn om het ras te verbeteren.
Sommige of eigenlijk de meeste lijken al niet op meer op het ras zoals het oorspronkelijk bedoeld was dus waar lul je over denk ik dan.
Soms dan lijken het wel totaal andere rassen met nu en toen.
Maar met dit topic kom ik ook weer terug op wat ik in een ander topic al aanhaalden en dat is dat heel wat geleuter van : wij fokken om het ras in stand te houden en wij fokken volgens de standaard of wij fokkenn om het ras te verbeteren.
Sommige of eigenlijk de meeste lijken al niet op meer op het ras zoals het oorspronkelijk bedoeld was dus waar lul je over denk ik dan.
Soms dan lijken het wel totaal andere rassen met nu en toen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
De honden van vroeger konden echt gebruikt worden voor het werk wat ze destijds deden. Alleen tegenwoordig worden zelden nog honden gehouden voor hun oorspronkelijke doel, het zou reeeler zijn als we daar ook vanaf stappen als we steeds gaan vergelijken met vroeger.
Daarbij vraag ik mij af, als je terug gaat fokken naar de honden van "vroeger", of ze dan meteen gezonder zijn. Een bobtail die zo gekampt word voor een show, is die dan echt zoveel ongezonder dat de oorspronkelijke hond? De bullterrier met zo een kop, heeft dat nadelige gevolgen? De bouw, de kleine compacte en dikke kan ik me voorstellen dat het invloed heeft op de gezondheid, net als de rimpels bij de sharpei, bassethound en de mastino.
Daarbij vraag ik mij af, als je terug gaat fokken naar de honden van "vroeger", of ze dan meteen gezonder zijn. Een bobtail die zo gekampt word voor een show, is die dan echt zoveel ongezonder dat de oorspronkelijke hond? De bullterrier met zo een kop, heeft dat nadelige gevolgen? De bouw, de kleine compacte en dikke kan ik me voorstellen dat het invloed heeft op de gezondheid, net als de rimpels bij de sharpei, bassethound en de mastino.