Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meedenken.??
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
- Aantal honden: 2
Re: meedenken.??
Maar Poedels hebben heel wat meer humorbouvierpoedel schreef:Poedels kunnen ook nog wel eens de politie agent uithangen hoor.Panna schreef:Overigens zou ik best interesse hebben in een Poedel x Duitse Herder. Wel een stabiele, niet al te overmatig werklustige Duitser dan.
Hopelijk haalt de Poedel dan net de scherpste randjes van de regelt/neverigheid af en zorg voor iets minder belachelijke achterhanden
Met die achterhand.??
Poedel heeft sterke hoekingen en de herder ook dus.....
Net wat foto's opgezocht van de kruising, ze zijn niet heel aantrekkelijk
Wat Denise zegt is inderdaad wel echt een punt, natuurlijk
Kruisen met een wat kleinere hond kan misschien helpen.
Oooh, Poedel x Basenji! Ik ga zoeken of daar foto's van zijn!
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Esther, die kruising is met een blue merle. Glenn is hartstikke sable.
Maar goed, het asiel komt er idd. nooit achter dat Glenn een pleziertje heeft gehad. En op het forum zijn vast en zeker liefhebbers te vinden voor de pups. Ik reserveer alvast een teefje. Doe ik zoonlief ook een plezier want die zeurt al heel lang om een (poedel)pup.
Maar goed, het asiel komt er idd. nooit achter dat Glenn een pleziertje heeft gehad. En op het forum zijn vast en zeker liefhebbers te vinden voor de pups. Ik reserveer alvast een teefje. Doe ik zoonlief ook een plezier want die zeurt al heel lang om een (poedel)pup.

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zet die foto van herder x poedel dan eens hier neer.Panna schreef:Maar Poedels hebben heel wat meer humorbouvierpoedel schreef:Poedels kunnen ook nog wel eens de politie agent uithangen hoor.Panna schreef:Overigens zou ik best interesse hebben in een Poedel x Duitse Herder. Wel een stabiele, niet al te overmatig werklustige Duitser dan.
Hopelijk haalt de Poedel dan net de scherpste randjes van de regelt/neverigheid af en zorg voor iets minder belachelijke achterhanden
Met die achterhand.??
Poedel heeft sterke hoekingen en de herder ook dus.....De achterhand is ook niet te vergelijken, vind ik.
Net wat foto's opgezocht van de kruising, ze zijn niet heel aantrekkelijk![]()
Wat Denise zegt is inderdaad wel echt een punt, natuurlijk
Kruisen met een wat kleinere hond kan misschien helpen.
Oooh, Poedel x Basenji! Ik ga zoeken of daar foto's van zijn!
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Panna
- Zeer actief
Deze is nog wel grappig

De rest ziet eruit als mislukte Briards: http://www.dogbreedinfo.com/shepadoodle.htm
De rest ziet eruit als mislukte Briards: http://www.dogbreedinfo.com/shepadoodle.htm
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat ziet er welNanna schreef:Colliedoodle
Vraag mij af hoe dat puppy fluf word met het volwassen worden.?

-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Maarre....Wat je zoekt qua karakter dat biedt de poedel zelf toch ook al?
Die foto's zijn echt om op te vreten maar ik vraag me idd net als Denise ook wel af of men zit te wachten op de zoveelste poedelkruising.
Die foto's zijn echt om op te vreten maar ik vraag me idd net als Denise ook wel af of men zit te wachten op de zoveelste poedelkruising.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh god geen haar op mijn hoofd.lieke schreef:Esther, die kruising is met een blue merle. Glenn is hartstikke sable.![]()
Dan staat oma Nanna iedere dag op de stoep om haar kleinkinderen te bezoeken.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
O, nou ja.lieke schreef:Esther, die kruising is met een blue merle. Glenn is hartstikke sable.![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Nanna schreef:Rij ik eerst even langs de Mac om jou te plezierenbouvierpoedel schreef:Oh god geen haar op mijn hoofd.lieke schreef:Esther, die kruising is met een blue merle. Glenn is hartstikke sable.![]()
Maar goed, het asiel komt er idd. nooit achter dat Glenn een pleziertje heeft gehad. En op het forum zijn vast en zeker liefhebbers te vinden voor de pups. Ik reserveer alvast een teefje. Doe ik zoonlief ook een plezier want die zeurt al heel lang om een (poedel)pup.![]()
Dan staat oma Nanna iedere dag op de stoep om haar kleinkinderen te bezoeken.![]()
Bovendien hèb je geen haar op je kop, dus dat staat

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Met Italiaanse windhondjes of andere windhonden lijkt me heel leuk. Een keer op het forum een foto gezien van een kruising poedel x italiaanse windhond en die was toch wel leuk! Weet alleen niet meer waar ik die zag...
Verder hoor je ook wel kruisingen met schnauzers en cocker spaniels. Misschien andere spaniels nog een optie?
Verder hoor je ook wel kruisingen met schnauzers en cocker spaniels. Misschien andere spaniels nog een optie?
- kipo
- Zeer actief
Wat mis je eigenlijk in de poedel? Want dat is toch belangrijk om uit te zoeken welk ras je er het best bij kunt zetten. En, zoals Mit en Denise al zeiden, aan wie wil je ze kwijt?
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké, dat is dus geregeld.
Nanna en Kees hebben al een bijzondere band en dat kan alleen maar verstevigd worden door het kruisen van elkaars honden. Ik zie het al helemaal voor me: stiefoma en -opa samen de stiefpups vertroetelend.
Ik bedenk me trouwens net dat een kruising tussen een blue merle collie en een witte poedel ook qua kleuren heel interessante resultaten zal opleveren. Of een tricolour met witte poedel. En rode poedel met sable en zwarte poedel ook met blue merle.
Kortom, er is nog heel wat werk voor je te verrichten, Kees.
Begin maar met Glenn.
Nanna en Kees hebben al een bijzondere band en dat kan alleen maar verstevigd worden door het kruisen van elkaars honden. Ik zie het al helemaal voor me: stiefoma en -opa samen de stiefpups vertroetelend.
Ik bedenk me trouwens net dat een kruising tussen een blue merle collie en een witte poedel ook qua kleuren heel interessante resultaten zal opleveren. Of een tricolour met witte poedel. En rode poedel met sable en zwarte poedel ook met blue merle.
Begin maar met Glenn.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb sinds ik fok best nog wel eens de vraag gehad of ik (als ik geen nest had) misschien anders een Laekense kruising wist te vinden, dus ik denk dat je best een aantal pups zou kwijtraken in dat "circuit". En wellicht dat de hulphondenorganisatie er ook wel brood in zou zien?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Mis niets in de poedel maar soms dan kunnen 2 rassen elkaar net ietsje meer aanvullen.kipo schreef:Wat mis je eigenlijk in de poedel? Want dat is toch belangrijk om uit te zoeken welk ras je er het best bij kunt zetten. En, zoals Mit en Denise al zeiden, aan wie wil je ze kwijt?
En het lijkt mij gewoon leuk .
Die puppen raak je zo kwijt hoor aan hulphonden scholen die er al een stel van mij hebben of aan mensen die er mee willen gaan werken...

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Opa en oma bombarderen jou wel als petemoei en mag je komen boenen en soppen om van je petekinderen te mogen genieten.lieke schreef:Oké, dat is dus geregeld.![]()
Nanna en Kees hebben al een bijzondere band en dat kan alleen maar verstevigd worden door het kruisen van elkaars honden. Ik zie het al helemaal voor me: stiefoma en -opa samen de stiefpups vertroetelend.![]()
Begin maar met Glenn.
Gaan opa en oma lekker zitten zeveren bover de pups en tegen elkaar vertellen hoe geweldig mooi knap en schattig ze wel niet zijn.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het lijken wel Beardies op de foto's uit je link. Een beetje een aparter uiterlijk dan een ras dat er al is zou wel leuk zijn, als je toch wil gaan kruisen (vind ik dan).Nanna schreef:Een kruising poedel met collie wordt trouwens een 'cadoodle' genoemd. Vraag me af waarom.
klik
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Misschien een Viszla en een poedel. Heb geen idee hoe die eruit gaan zien overigens. Ik vind beide honden heel leuk. De werklust van de Viszla heeft mij doen besluiten voor een poedel te gaan, maar misschien dat de poedel die net iets tempert en de jachtlust ook.
-
Supernova
- Zeer actief
Nouja, ik geloof niet dat meedenken echt de bedoeling is. Aangezien je mijn reactie 2 keer negeert.
Het is meer de bedoeling om te gillen dat het een geweldig idee is, al die poedelkruisingen.
Succes ermee dan maar.
Het is meer de bedoeling om te gillen dat het een geweldig idee is, al die poedelkruisingen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
De antwoorden op jouw vragen staan ook wel ergens hoor Denise.
Niet gelijk denken dat je niet mee mag spelen.

Niet gelijk denken dat je niet mee mag spelen.

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Jezus wat een lelijkerd zegannemick schreef:Deze kruising boxer x poodle is wel heel erg leuk![]()
http://www.dogbreedinfo.com/boxerdoodle.htm
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hahaha, jij schrijft exact wat ik dacht!Mit schreef:Jezus wat een lelijkerd zegannemick schreef:Deze kruising boxer x poodle is wel heel erg leuk![]()
- Panna
- Zeer actief
Dat lijkt me wel een erg hyperdepiep kruising. Stuiter stuiter stuiterannemick schreef:Deze kruising boxer x poodle is wel heel erg leuk![]()
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Jeetje 2 keer je reactie genegeerd. Ernstig, hij zal best weten wat 'ie doet hoor. Wel een fijn oud/nieuw gehad?
-
29996D
Een vizsla!
Ik ken kruisingen vizsla x flatcoated x poedel (Armani
) en dat zijn heerlijke rustige sociale sportieve stabiele honden!
En mooi ook!
Ik ken kruisingen vizsla x flatcoated x poedel (Armani
En mooi ook!
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
LongFields schreef:Hahaha, jij schrijft exact wat ik dacht!Mit schreef:Jezus wat een lelijkerd zegannemick schreef:Deze kruising boxer x poodle is wel heel erg leuk![]()
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Zal ik dan maar even op die van jouw reageren, anders is jouw jaar ook verpestEllen. schreef:Jeetje 2 keer je reactie genegeerd. Ernstig, hij zal best weten wat 'ie doet hoor. Wel een fijn oud/nieuw gehad?