Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dat toch met duitse herders?!

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Wat is dat toch met duitse herders?!

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef:Ik loop er niet voor om, maar dat komt door Vera. Saar gaat of aan de lijn, of op de arm, afhankelijk van hoe de DH in kwestie aan komt zetten. Vera mag helemaal zelf bepalen wat ze doet en hoe ze reageert, omdat ze gewoon heel behendig is in conflicvermijdend gedrag. En ja, bij de gemiddelde DH heeft ze dat ook wel nodig. Ik kom er zelden eentje tegen die gewoon neutraal vriendelijk even rustig kennen wil komen maken. Meestal willen ze wel even kijken of er iets te regelen valt, en mag Vera zich in 1000 excuses uitdrukken dat ze bestaat en ook toevallig op datzelfde pad rondloopt voordat ze weer verder kan lopen.

Ik snap bijbehorende bazen vaak ook gewoon niet. Van de week in het bos kwam een (heel mooi overigens!) DH teefje met boomstam in de bek onze kant op. Vera dacht gewoon even met een boog eromheen te kunnen gaan, maar die DH dacht van niet en kwam dus op Vera af. Vervolgens gaat die hond voor Vera staan, kwat die boomstam uit, en gaat al tongelend met borstel op de rug, stramme staart, Vera staan fixeren.
Gezellig man :ok: En nee, dan gebeurt er idd niks, omdat Vera verdorie zelf voor lantaarnpaal staat te spelen, met alles laag, en pas weer gaat bewegen als mevrouw de DH met boomstam daar toestemming voor heeft gegeven. Maar om nou te zeggen dat het zo lollig is, mwa.
ja maar dat zijn dus de bazen die niet begrijpen dat andere mensen niet zo gecharmeerd van hun honden zijn:
'want ze zijn toch zo lief'
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ja ik! En als het even kan met een grote boog. Ik ken serieus geen enkele DH hier in de buurt waar ik graag mijn honden tussen zou laten lopen. Daarnaast mag ik blij zijn dat Chester zijn intermezzo met 2 DH nog kan navertellen, ze grepen hem uit het niets, hij stond te plassen, dus nee, ik loop waar het kan om.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

renee-uk schreef:
Moos schreef:Ik loop er niet voor om, maar dat komt door Vera. Saar gaat of aan de lijn, of op de arm, afhankelijk van hoe de DH in kwestie aan komt zetten. Vera mag helemaal zelf bepalen wat ze doet en hoe ze reageert, omdat ze gewoon heel behendig is in conflicvermijdend gedrag. En ja, bij de gemiddelde DH heeft ze dat ook wel nodig. Ik kom er zelden eentje tegen die gewoon neutraal vriendelijk even rustig kennen wil komen maken. Meestal willen ze wel even kijken of er iets te regelen valt, en mag Vera zich in 1000 excuses uitdrukken dat ze bestaat en ook toevallig op datzelfde pad rondloopt voordat ze weer verder kan lopen.

Ik snap bijbehorende bazen vaak ook gewoon niet. Van de week in het bos kwam een (heel mooi overigens!) DH teefje met boomstam in de bek onze kant op. Vera dacht gewoon even met een boog eromheen te kunnen gaan, maar die DH dacht van niet en kwam dus op Vera af. Vervolgens gaat die hond voor Vera staan, kwat die boomstam uit, en gaat al tongelend met borstel op de rug, stramme staart, Vera staan fixeren.
Gezellig man :ok: En nee, dan gebeurt er idd niks, omdat Vera verdorie zelf voor lantaarnpaal staat te spelen, met alles laag, en pas weer gaat bewegen als mevrouw de DH met boomstam daar toestemming voor heeft gegeven. Maar om nou te zeggen dat het zo lollig is, mwa.
ja maar dat zijn dus de bazen die niet begrijpen dat andere mensen niet zo gecharmeerd van hun honden zijn:
Ja, precies :wink: De baas van deze DH met boomstam stond er ook heel gelukzalig glimlachend naar te kijken. Hij zelf vond het een heel gezellig tafereeltje schijnbaar :19:

En kijk, ik heb er verder geen last van hoor. Het gaat wel goed, ik vertrouw Vera heel erg wat dat betreft, en als ze weer mag lopen gaat die staart ook de lucht weer in en is zij het zelf alweer vergeten. Dus dan maakt het mij verder ook niet uit. Ik ben alleen elke keer weer zo verbaasd over hoe slecht sommige bazen het gedrag van hun eigen hond interpreteren :wink: En dat is uiteraard niet specifiek voor de DH :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
Moos schreef: De baas van deze DH met boomstam stond er ook heel gelukzalig glimlachend naar te kijken. Hij zelf vond het een heel gezellig tafereeltje schijnbaar :19:

En kijk, ik heb er verder geen last van hoor. Het gaat wel goed, ik vertrouw Vera heel erg wat dat betreft, en als ze weer mag lopen gaat die staart ook de lucht weer in en is zij het zelf alweer vergeten. Dus dan maakt het mij verder ook niet uit. Ik ben alleen elke keer weer zo verbaasd over hoe slecht sommige bazen het gedrag van hun eigen hond interpreteren :wink:
Dat is niet zo moeilijk hoor. "Ze beschermt haar stok" :ok:
Nietus, ze daagde Vera uit om te spelen :pffff:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Panna schreef: Teckels ontloop ik wel :mrgreen:
Hoewel veel standaard Teckels weinig angst kennen en dan gaat het (zeker met een reu) prima met Panna.

Wij hebben toch ook wel eens gewandeld? Volgens mij ging dat goed met Eeb en Panna, toch?
ja, dat ging prima. eeb is ook niet bang. behalve voor herders die fixeren en besluipen :ugh:
ik was ook nooit bang, maar na een paar slechte ervaringen ben ik meer op m'n hoede dan me lief is.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
chant
Zeer actief

Ongelezen bericht door chant »

Ik heb zelf een 3/4 duitse herder reu en ik kom zelden tegen dat mensen voor mij omlopen. Nu lijn ik Dex ook altijd aan, omdat hij niet sociaal is naar andere reuen. Verder loop ik met een kinderwagen en teckel, dus misschien oogt dat wat vriendelijker? :engel:
Daarnaast kom ik vaak dezelfde mensen tegen en weten we wel of de honden samen gaan of niet.

Ik ontloop zelf wel een aantal honden, maar dit is meer omdat ik geen zin heb om Dex aan te lijnen en ik rustig door kan lopen als ik een ander pad neem. Ook een aantal ander duitse herders ontloop ik, ook als ik alleen met Tommy, mijn teckel loop. Deze komen al fixerend aan en gooien zich bovenop Tommy, terwijl baasje 300meter verder loopt. Dus ja, ik begrijp best dat sommige mensen herders onwijken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Moos schreef:
renee-uk schreef:

Ja, precies :wink: De baas van deze DH met boomstam stond er ook heel gelukzalig glimlachend naar te kijken. Hij zelf vond het een heel gezellig tafereeltje schijnbaar :19:

En kijk, ik heb er verder geen last van hoor. Het gaat wel goed, ik vertrouw Vera heel erg wat dat betreft, en als ze weer mag lopen gaat die staart ook de lucht weer in en is zij het zelf alweer vergeten. Dus dan maakt het mij verder ook niet uit. Ik ben alleen elke keer weer zo verbaasd over hoe slecht sommige bazen het gedrag van hun eigen hond interpreteren :wink: En dat is uiteraard niet specifiek voor de DH :mrgreen:
ik vind raskenmerken ontkennen en met oogkleppen naar je hond kijken een van de stomste dingen die je kunt doen.
er zijn zat dh's die wel gezellig met andere hondjes kunnen, maar dat wil niet zeggen dat die de norm zijn en daar gaat het nogal eens mis helaas.
plus natuurlijk degenen die juist vanwege deze uitstraling een dh nemen en ervan genieten dat de buurt geterroriseerd wordt, maar die mensen blijf je jammer genoeg altijd houden en niet alleen bij dit ras.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik loop meestal om of lijn Sem aan.
Het is me net ff te vaak gebeurd dat het 'net aan goed ging' met een herder. Ze vertonen over het algemeen gewoon gedrag dat ik niet leuk vind.
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

tekkel schreef:
Panna schreef: Teckels ontloop ik wel :mrgreen:
Hoewel veel standaard Teckels weinig angst kennen en dan gaat het (zeker met een reu) prima met Panna.

Wij hebben toch ook wel eens gewandeld? Volgens mij ging dat goed met Eeb en Panna, toch?
ja, dat ging prima. eeb is ook niet bang. behalve voor herders die fixeren en besluipen :ugh:
ik was ook nooit bang, maar na een paar slechte ervaringen ben ik meer op m'n hoede dan me lief is.
Snap ik hoor.
Ik ben blij dat ik nu Zinne heb die ik ertussen kan gooien :F:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

semmyboy schreef:Misschien dat ik hier me antwoord vind.
Zelf heb ik een onwijze schat van een duitse herder!
En ik geniet van alle wandelingen die ik met hem maak vooral als hij lekker los is.
Hij kan genieten van het spelen met andere honden!
Maar als ik ergens loop op straat zie ik als mensen mij aan zien lopen met de hond, hun eigen hond vast maken en een grote boog om me heen maken. Hun hond valt niet uit ofzo dus dat is het niet.
Dus dan zou het de stomme vooroordeel zijn: Ojee een herder die zijn vals!
Ik vind dat volkomen belachelijk want de herders zijn de liefste en de trouwste honden die er zijn.
Tuurlijk zullen er paar valse tussen zitten.Maar de hond is niet vals, de mens maakt hem vals.
Ik heb eigenlijk veel meer maltesertjes, terriers chiwawa's en nog meer van die kleine dingen vals gezien en agressief.
Dat komt ook puur omdat ze zo schattig zijn en vaak als een mens worden behandeld.
Mijn hond kan het met iedere hond goed opschieten groot of klein maakt hem niet uit.
Maar ik vind het toch echt belachelijk dat de vooroordeel er nog steeds is over herders!
Zijn er hier mensen die een grote boog om een herder heen lopen?
Ik zou graag mensen van die vooroordeel af willen helpen. Want ik word er soms chagrijnig van :tongue:
Mijn zus had eind jaren zestig begin jaren zeventig een prachtige, grote, perfect bruin/zwart getekende DH teef, Cora. Ze had haar niet vanaf pup, maar van bejaarde buren overgenomen toen ze een jaar of 2 was ofzo. Ik was toen nog een kleuter/net op de basisschool. Ik scheel maar 5 en 6 jaar met haar 2 oudste dochters. Toen die 2 peuters waren, konden ze echt letterlijk ALLES met Cora doen, die liet alles toe. Het was net een levend speelgoedbeest, niets geen kwaad in de zin. Kon met alle soorten mensen en honden overweg. Door haar zijn DH's mijn lievelingshonden geworden. Helaas kreeg ze later HD en moest worden ingeslapen.

Vele jaren later hadden buren van ons een DH reutje vanaf pup. Bentley. Ook weer een fysiek prachtig exemplaar en heel zacht van karakter. Kreeg helaas al vrij jong HD.
Dat waren twee DH's waarvan ik weet dat ze in heel rustige, sociale "roedels" leefden en er helemaal happy waren.

De paar DH's die we nu wel eens tegenkomen hebben wij telkens maar met 1 en dezelfde persoon gezien en 1 ervan is duidelijk helemaal op zijn baas gericht, maar wel zo erg, dat hij tegen alles dat binnen een straal van 10 meter komt begint te grommen. Dat is de prachtige herder die voor macho doeleinden lijkt te zijn aangeschaft.
De andere DH is ook heel mooi en heel groot (groter dan wat wij van DH's gewend zijn) maar is dus een agressieve hond met een bijtgeschiedenis.
Zulke gevallen zijn jammer, want het zijn zulke prachtdieren, vooral die met niet zo'n aflopende achterhand. En ondanks negatieve ervaringen met de twee genoemde DH's blijven ze als ras mijn lievelingshonden, maar deze twee exemplaren gaan (niet alleen) wij zeker uit de weg.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ook ik mijd Duitse herders liever dan dat ik een confrontatie krijg.

Op de één of andere manier gaan ze allemaal gefixeerd achter Macho aan en als hij er dan klaar mee is en van zich afsnauwt dan ziet de DH dit vaak als het excuus om hem even flink te corrigeren. Zo ver laat ik het dus niet meer komen, er komen nu gewoon geen herders meer in de buurt van mijn hond, enkel en alleen de honden die ik ken en waarvan ik weet dat het wel goed gaat.

En zoals vaker genoemd is, vaak lezen de eigenaren het gedrag van hun hond niet goed en komt de correctie te laat of helemaal niet, want hun hond doet immers nooit iets. :19:
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Er zijn ook veel honden-eigenaren die oversteken als ik met mijn golden aan kom. Aangezien mijn golden heel sociaal is, ga ik er van uit dat de andere honden het niet zijn
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

hier ook een duitse herder eigenaar en ja mijn herder kon ookm lekker spelen met andere honden................................

todat hij volwassen werd, toen was de pret over, nu kan hij dat niet meer en ik houd daar natuurlijk altijd rekening mee, hij gaat alleen daar los waar het kan en zeker niet bij andere honden,
helaas maar het is niet anders en helaas zijn er vele duitse herders die niet vriendeijk zijn,
maar hij blijft mijn grote vriend
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Marlieke met Boris schreef:tja als volwassen dh gaat het vaak niet leuk samen met mijn cockertje. Op een of andere manier hebben dh's (sorry de andere soorten herders minder) iets waardoor Boris niet graag contact met ze maakt en soms zelfs al gaat snauwen voordat ik door heb wat eraan scheelt. Overigens vinden heel veel cockers dh's niet leuk, ze snappen elkaars lichaamstaal misschien minder.
Dat is mijn ervaring ook, dat Noah niet al te best met spanieltjes op kan schieten. Haar grote jeugdvriend was een spaniel, dat is dan wel apart. Spanieltjes zijn over het algemeen erg onzeker, vooral de teven die ik tegen kom zijn erg onzeker. Noah gaat dus standaard aan de riem bij spanieltjes, ze heeft er helaas 2x op gezeten :ugh: (wel met voorgeschiedenis trouwens)
Perry en Noah

Afbeelding
Elvis
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Elvis »

Er lopen ook zat mensen om mij en mijn hond heen, maargoed, ik geef ze gelijk. Waarom zou je ''risico'' lopen als je ook een zijstraat kan nemen. Er zit hier paar straten achter ons een vrouw met 2 flinke dh aan de lijn (Ze fokt ze). Ze vallen tegen iedereen en alles uit. Als die vrouw iemand in de verte ziet, gaat ze naar de dichtsbij zijnde boom/paal en slaat de riemen daar een paar keer omheen zodat ze ze kan houden. Ja, dan loop ik ook liever om.

Laatst zat er op een pleintje bij de supermarkt een jack russel kruising vast aan een bankje, met de flexlijn helemaal los. Dat beest kwam dus in een keer naar voren en wou zo Boris in zijn poot happen. Blaffen en grommen dat ding, zelfs dan reageert Boris niet gelukkig. Ik loop ook nog is met kinderwagen namelijk.
09-11-2010
22-05-2011
Ik mis je zo.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

BAILEYSBAASJE schreef:
En ik geniet van alle wandelingen die ik met hem maak vooral als hij lekker los is.
Maar als ik ergens loop op straat zie ik als mensen mij aan zien lopen met de hond, hun eigen hond vast maken en een grote boog om me heen maken. Hun hond valt niet uit ofzo dus dat is het niet.
Ik vind dat volkomen belachelijk want de herders zijn de liefste en de trouwste honden die er zijn.
Tuurlijk zullen er paar valse tussen zitten.Maar de hond is niet vals, de mens maakt hem vals.
Ik heb eigenlijk veel meer maltesertjes, terriers chiwawa's en nog meer van die kleine dingen vals gezien en agressief.
Dat komt ook puur omdat ze zo schattig zijn en vaak als een mens worden behandeld.
Mijn hond kan het met iedere hond goed opschieten groot of klein maakt hem niet uit.
Maar ik vind het toch echt belachelijk dat de vooroordeel er nog steeds is over herders!
Ik zou graag mensen van die vooroordeel af willen helpen. Want ik word er soms chagrijnig van :tongue:
Mijn zus had eind jaren zestig begin jaren zeventig een prachtige, grote, perfect bruin/zwart getekende DH teef, Cora. Ze had haar niet vanaf pup, maar van bejaarde buren overgenomen toen ze een jaar of 2 was ofzo. Ik was toen nog een kleuter/net op de basisschool. Ik scheel maar 5 en 6 jaar met haar 2 oudste dochters. Toen die 2 peuters waren, konden ze echt letterlijk ALLES met Cora doen, die liet alles toe. Het was net een levend speelgoedbeest, niets geen kwaad in de zin. Kon met alle soorten mensen en honden overweg. Door haar zijn DH's mijn lievelingshonden geworden. Helaas kreeg ze later HD en moest worden ingeslapen.

Vele jaren later hadden buren van ons een DH reutje vanaf pup. Bentley. Ook weer een fysiek prachtig exemplaar en heel zacht van karakter. Kreeg helaas al vrij jong HD.
Dat waren twee DH's waarvan ik weet dat ze in heel rustige, sociale "roedels" leefden en er helemaal happy waren.

De paar DH's die we nu wel eens tegenkomen hebben wij telkens maar met 1 en dezelfde persoon gezien en 1 ervan is duidelijk helemaal op zijn baas gericht, maar wel zo erg, dat hij tegen alles dat binnen een straal van 10 meter komt begint te grommen. Dat is de prachtige herder die voor macho doeleinden lijkt te zijn aangeschaft.
De andere DH is ook heel mooi en heel groot (groter dan wat wij van DH's gewend zijn) maar is dus een agressieve hond met een bijtgeschiedenis.
Zulke gevallen zijn jammer, want het zijn zulke prachtdieren, vooral die met niet zo'n aflopende achterhand. En ondanks negatieve ervaringen met de twee genoemde DH's blijven ze als ras mijn lievelingshonden, maar deze twee exemplaren gaan (niet alleen) wij zeker uit de weg.
Wat een bulk aan vooroordelen in jouw stukje. Dus herders in "rustige" roedels zijn lief en op de baas gerichte herders die wel grommen zijn aangeschaft voor macho doeleinden. Tsja het zal wel.
Ik heb hier een ubersociale Duitser die destijds aangeschaft is voor het allerhoogste machodoel, namelijk boeven bijten. Doet daarbuiten geen vlieg kwaad en zal ook nooit een andere hond bijten, zit er gewoon niet in. Maar is de brigadier van de buurt en probeert alles naar zijn hand te zetten en te regelen. Altijd. Sommige honden zijn daar niet van gediend en dan wordt het geen leuk spelen, dan komt er veel spanning bij kijken. Dat zit bij het gros van de Duitsers in het karakter, dus ik vind het niet meer dan logisch dat mensen er met een boog om heen lopen. Duitsers zijn geen speelhonden, houden niet heel erg van interactie met andere honden. Met welk doel je ze ook aanschaft en in welke roedel ze ook opgroeien, het worden geen sociale hondenvriendjes, ja de vriendjes die ze kennen, maar verder, geen interesse.
En TS daar kom je nog wel achter als je Duitser ouder wordt. Of niet en dan heb je gewoon geluk, dat heeft niets met maakbaarheid te maken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

hier loop ik ook als het even kan de andere kant op. teveel (bijt) incidenten gehad
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Was jij niet degene die op het duitse herderforum riep dat je noooooit je reu zou castreren? Hij is nu 6 maanden oud en kan met alles en iedereen, dus je snapte de noodzaak niet ervan :19:
Perry en Noah

Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Ik heb een levensgevaarlijke herder. Als ze blij is om je te zien kan je een kopstoot krijgen als je er niet op berekend bent. Hoe ze zal zijn als ze straks echt volwassen is weet ik niet maar ik doe mijn best om haar zo sociaal als dat ze nu is, te houden.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik loop er niet voor om hoor, maar mijn honden spelen niet graag met vreemde honden en eigenlijk al helemaal niet zo graag met herders. Het principe 'geven en nemen' kennen een aantal herder-exemplaren in mijn ogen niet zo goed; deze regelen liever alles zelf. Maar goed, even goede vrienden, hoor, ook met mensen met een herder. Maar mag ik vragen waarom je, als je zo geniet van een hond die graag met andere honden speelt, voor een herder gekozen hebt; ras dat bij uitstek om zijn baasgerichtheid bekend staat? Ik sta er altijd van te kijken dat als mensen dan een heel sociale alemansvriend, lang leve de lol, hebben, ze er ook nog eens ontzettend blij mee zijn...Als dat nou net is wat je leuk vind, dan neem je toch juist geen herder? Of zie ik dat niet goed?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef: En net effe bij de pisronde langs de straat komt er twee jongens op een fiets aan....
Nanna!! komen er twee jongens op een fiets aan!!!
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Nanna schreef:
semmyboy schreef: me ooms
O dear :ugh:
(sorry, maar ik schiet even enorm in de lach... :mrgreen: )
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Er is er een hier in het dorp die ik ontloop en als dat niet lukt, Yentle heel omzichtig, zodat die kerel dat ziet, bij me houd en er zijn er een paar die totaal niet om andere honden geven en Yentle totaal niet zien staan. Misschien even komen snuffelen en dan gaan ze weer. Mocht ik een Duitse herder tegenkomen met eigenaar die ik niet ken, dan vraag ik of het goed gaat.
LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Er wonen hier 8 Duitse herders in de straat en geen 1 daarvan is te vertrouwen.
Mijn honden hebben door enkele van deze honden ( Jodan is bijna 3 x doodgebeten hier in de wijk, 2 x door een DH en 1 x AS)zo'n agressie opgebouwd dat ze nooit zomaar meer los kunnen als er een herder in de buurt komt.
Gelukkig kunnen we dagelijks wandelen in de bossen met een Duitse herder die wel te vertrouwen is.....

Helaas zijn mijn honden behoorlijk 'verpest' door de eigenaren van deze honden in mijn wijk.
De meeste honden hier krijgen geen/ weinig socialisatie, beweging en uitdaging, vandaar hun uitvallen/ agressie enz.
Afbeelding
LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Grappige is trouwens wel dat mijn vriend + 2 beste vrienden DH hebben :wink:
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Als je zelf al vooroordelen hebt over bepaalde rassen/type honden, dan zal iemand anders dat vast ook wel hebben over jou hond.
melizzy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising york-malthezer

Ongelezen bericht door melizzy »

Als ik alleen ben ga ik voor geen één hond aan de kant (nou ja...loop er niet dwars door heen hoor :D ).
Toen ik mijn duitse herder nog had merkte ik ook vaak dat mensen angstig reageerden....en terecht denk ik hoor....mijn hond heeft nooit iemand iets gedaan maar liet wel merken dat ze heel goed op t vrouwtje/baasje pastte(mmm schrijf ik dat nu goed?passte :denken: )
Nu met mijn kleine hondje ben ik zelf toch ook iets angstiger voor andere (grote)honden als ik met haar wandel.
Maar niet speciaal naar duitse herders.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik loop er niet voor om :19:
De DH's of kruisingen daarvan die ik ken zijn wel regelteverig maar niet op een vervelende manier én ze hebben bazinnen die weten wat ze aan de riem hebben.
Ik had een grotere hekel aan de los lopende York die veel terroriseerde dan aan een duidelijke DH.Maar daar komt waarschijnlijk ook bij dat ik zelf geen kleine hond heb die erg kwetsbaar is.
Laatst gewijzigd door marian* op 02 jan 2012 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Hier nog steeds best leuke herders..Ollie heeft een andere mening maar zo zwaar was het niet, hij is 1x opgejaagd, Lille en ik hebben de herder weggejaagd en 1x heeft een herder hem vastgepind op een bruggetje hij durfde er niet langs :tongue: . Ik vind deze ontmoetingen niet beangstigend wel als er ineens een vechthond uit de lucht komt vallen. Een herder heeft meestal het voordeel dat hij luistert en ik snap hem..dat andere gedoetje, brrr.
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Anne&Taar schreef:Ik loop er niet voor om hoor, maar mijn honden spelen niet graag met vreemde honden en eigenlijk al helemaal niet zo graag met herders. Het principe 'geven en nemen' kennen een aantal herder-exemplaren in mijn ogen niet zo goed; deze regelen liever alles zelf. Maar goed, even goede vrienden, hoor, ook met mensen met een herder. Maar mag ik vragen waarom je, als je zo geniet van een hond die graag met andere honden speelt, voor een herder gekozen hebt; ras dat bij uitstek om zijn baasgerichtheid bekend staat? Ik sta er altijd van te kijken dat als mensen dan een heel sociale alemansvriend, lang leve de lol, hebben, ze er ook nog eens ontzettend blij mee zijn...Als dat nou net is wat je leuk vind, dan neem je toch juist geen herder? Of zie ik dat niet goed?
Omdat de duitse herder zijn karakter goed bij me past.
Ze zijn zeer betrouwbaar, lief, vriendelijk enzo.
En ze zien er stoer uit want ik hou niet zo van de schattige hondjes.
En ze zijn waakzaam.
We willen ook met hem gaan speuren. En met een maltezertje kan je niet zo veel behalve op schoot hebben.
Herders zijn gewoon geweldige honden
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”