Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
750 honden bijna opgegeten in Vietnam
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: 750 honden bijna opgegeten in Vietnam
Stond in de krant, de honden zitten nu in een asiel
Weet niet of ze daar nu werkelijk beter af zijn..

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ja? Dus? Net zoals heel veel mensen die zich zorgen maken om vader of oma met kanker, maar echt niet elke seconde nadenken bij de honderden doden per dag in afrika. Ben ik nu slecht?Hanneke2 schreef:Je hebt er twee lopen, wat let je?sjaak-k schreef:Ik ben vast één van de weinigen, maar ik wil wel eens hondenvlees proberen
Ik vind het altijd wat vreemd dat veel mensen zich wel zorgen maken over een traanoogje bij hun eigen honden of dat de buurhond teveel in de bench zit, maar hun schouders ophalen over het feit dat er elders honden een ellendig leven en een afgrijselijke dood krijgen. En dat 'goedpraten' omdat er wel ergere dingen gebeuren vind ik ook bizar. Dat werkt blijkbaar maar naar 1 kant ofzo.
En nee, tuurlijk ga ik mijn eigen honden niet opeten, maar dat neemt toch niet weg dat ik wel eens hondenvlees wil proberen. Ik eet ook rund, varken, kip en vis

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wilde eigenlijk een beetje hetzelfde antwoorden.sjaak-k schreef:Ja? Dus? Net zoals heel veel mensen die zich zorgen maken om vader of oma met kanker, maar echt niet elke seconde nadenken bij de honderden doden per dag in afrika. Ben ik nu slecht?Hanneke2 schreef:Je hebt er twee lopen, wat let je?sjaak-k schreef:Ik ben vast één van de weinigen, maar ik wil wel eens hondenvlees proberen
Ik vind het altijd wat vreemd dat veel mensen zich wel zorgen maken over een traanoogje bij hun eigen honden of dat de buurhond teveel in de bench zit, maar hun schouders ophalen over het feit dat er elders honden een ellendig leven en een afgrijselijke dood krijgen. En dat 'goedpraten' omdat er wel ergere dingen gebeuren vind ik ook bizar. Dat werkt blijkbaar maar naar 1 kant ofzo.
En nee, tuurlijk ga ik mijn eigen honden niet opeten, maar dat neemt toch niet weg dat ik wel eens hondenvlees wil proberen. Ik eet ook rund, varken, kip en vis
Honden zijn ook een beetje een luxe artikel hier omdat we het ons allemaal kunnen veroorloven met onze rijkdom.
Zou hypocriet zijn om dat af te keuren en er schande van te spreken terwijl ikzelf wel alle ander soort vlees vreet.
De hele wereld zit krom in elkaar en de verhoudingen zijn scheef ,mag ik dan ook een beetje krom in mijn belevingswereld zijn.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als ze hier terechtkomen wel:Maeve schreef:Stond in de krant, de honden zitten nu in een asielWeet niet of ze daar nu werkelijk beter af zijn..
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... IaceLcOZAc
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Carnivoren schijnen niet zo best te smakensjaak-k schreef: En nee, tuurlijk ga ik mijn eigen honden niet opeten, maar dat neemt toch niet weg dat ik wel eens hondenvlees wil proberen. Ik eet ook rund, varken, kip en vis

Zoveel mogelijkPaulala schreef:Jojoke schreef: Misschien tóch tijd om biologisch vlees te kopen?
Dat doen wij al, ik koop altijd biologisch vlees, en de honden krijgen grootendeels Darf Eko.
Nu jij dus nog begrijp ik uit je overdenking.
Wanneer ga je beginnen?

- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Ja wij eten ook dieren die een naar leven hebben gehad, vervoerd worden op een misselijke manier en als ze pech hebben op een ondeskundige manier geslacht.
Honden worden in sommige aziatische landen levend in gloeiend heet water gegooid en daarna levend gevild.
Vind het echt ondenkbaar dat je dit oke kunt vinden. Het ene onrecht praat het andere niet goed.
Mocht je eens hond willen proeven dan vraag ik morgen mijn dierenarts om na een castratie wat voor je te bewaren, kan ook eventueel wel aan een menselijke tumor komen...eet smakelijk
Honden worden in sommige aziatische landen levend in gloeiend heet water gegooid en daarna levend gevild.
Vind het echt ondenkbaar dat je dit oke kunt vinden. Het ene onrecht praat het andere niet goed.
Mocht je eens hond willen proeven dan vraag ik morgen mijn dierenarts om na een castratie wat voor je te bewaren, kan ook eventueel wel aan een menselijke tumor komen...eet smakelijk

Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
dan moet je in spanje de juiste chinees opzoeken dan kan je hond eten. daar hebben ze een poosje terug een microchip van een vermiste hond in het etensjaak-k schreef:Ik ben vast één van de weinigen, maar ik wil wel eens hondenvlees proberen
-
- Zeer actief
Het zou de chip van je hond maar zijn... ik word spontaan misselijk bij de gedachte eraanbellabeest schreef:dan moet je in spanje de juiste chinees opzoeken dan kan je hond eten. daar hebben ze een poosje terug een microchip van een vermiste hond in het etensjaak-k schreef:Ik ben vast één van de weinigen, maar ik wil wel eens hondenvlees proberen