En dat is precies de reden waarom ik juist kinderen laat vragen of ze de hond mogen aaien. Mijn hond wordt niet door kinderen geaaid als ze daar niet om vragen. Luna doet niks, maar ze zullen maar een keer de verkeerde hond aaien.toots schreef: een kind die weet niet beter .
maar van een volwassen persoon verwacht ik dat die persoon het vraagt .
zo niet word er niet geaaid.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemde mensen die jouw hond aaien
Moderator: moderatorteam
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Re: Vreemde mensen die jouw hond aaien
- dagmar88
- Zeer actief
Klopt. Dus kunnen er bij een bijtincident na alleen een aai net zulke maatregelen genomen worden.Roompie schreef:Ik heb dat hele topic gelezen en Macho beet omdat er in zijn ogen werd geprikt. Dat is heel wat anders als een aai. (vind ik)dagmar88 schreef:Ja. Dan zie je hoe je er voor staat wanneer je hond bijt na ongewenst aaien.Roompie schreef: Ik krijg pagina 1 van het topic over Macho.Nico had toch dat mtb topic?
- Roompie
- Zeer actief
En daarom vind ik dat je met kinderen ogen voor en achter moet hebben.dagmar88 schreef:Klopt. Dus kunnen er bij een bijtincident na alleen een aai net zulke maatregelen genomen worden.Roompie schreef:Ik heb dat hele topic gelezen en Macho beet omdat er in zijn ogen werd geprikt. Dat is heel wat anders als een aai. (vind ik)dagmar88 schreef: Ja. Dan zie je hoe je er voor staat wanneer je hond bijt na ongewenst aaien.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Zo heb ik het nog nooit bekeken .luna2906 schreef:En dat is precies de reden waarom ik juist kinderen laat vragen of ze de hond mogen aaien. Mijn hond wordt niet door kinderen geaaid als ze daar niet om vragen. Luna doet niks, maar ze zullen maar een keer de verkeerde hond aaien.toots schreef: een kind die weet niet beter .
maar weet je kinderen die vragen het vaak uit zichzelf wel . al let ik er niet op of kinderen het vragen of niet .
omdat ik het dus zelf van kinderen niet erg vind .
maar vind dat je wel een punt hebt zeg maar . ik heb zelf geen kinderen en sta daar gewoon nooit bij stil .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Ik heb zelf ook geen kinderentoots schreef:Zo heb ik het nog nooit bekeken .luna2906 schreef:En dat is precies de reden waarom ik juist kinderen laat vragen of ze de hond mogen aaien. Mijn hond wordt niet door kinderen geaaid als ze daar niet om vragen. Luna doet niks, maar ze zullen maar een keer de verkeerde hond aaien.toots schreef: een kind die weet niet beter .
maar weet je kinderen die vragen het vaak uit zichzelf wel . al let ik er niet op of kinderen het vragen of niet .
maar vind dat je wel een punt hebt zeg maar . ik heb zelf geen kinderen en sta daar gewoon nooit bij stil .
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

-
- Zeer actief
Vanmiddag liep ik op een smal voetpaadje met mijn twee honden links van me aan de lijn. Een pas voor me liepen ze. Er komen twee jongens me tegemoet van een jaar of 9. De ene wijkt wat uit om meer ruimte te maken de ander loopt op dat pad ons tegemoet. Geen probleem. Mijn honden lopen gewoon door, ik let daar op omdat madam vroeger nog wel eens mensen de stuipen op het lijf joeg door ineens een kop opzij te gooien en een tasje of een jasje te gaan besnuffelen, sommige mensen kunnen daar erg van schrikken en dat begrijp ik best. Ik lette dus meer op haar om te zien of ze zou reageren. Ik had beter op dat joch kunnen letten want die maakte ineens een slag/aaibeweging richting haar kop waarop zij die hand zag komen en de neus de lucht indeed en op de arm reageerde. Ze beet niet! Maar dat joch roept ineens auw, de hond bijt, de hond probeerde te bijten! En dat nog een paar keer. Ik had geen zin in een discussie en ik had gezien dat er helemaal niet gebeten werd dus door dit soort interpretaties van kinderen of volwassenen krijg je praatjes in de wereld etc. met evt nare gevolgen.Roompie schreef:Ik heb dat hele topic gelezen en Macho beet omdat er in zijn ogen werd geprikt. Dat is heel wat anders als een aai. (vind ik)dagmar88 schreef:Ja. Dan zie je hoe je er voor staat wanneer je hond bijt na ongewenst aaien.Roompie schreef: Ik krijg pagina 1 van het topic over Macho.Nico had toch dat mtb topic?
En ik zat ook met dat verhaal van Macho in mijn hoofd.
Blijf verdorie gewoon met je poten van honden af of vraag of je ze mag aaien. Balletje gooien of wat dan ook. Bij leuke kinderen ben ik de beroerdste niet, zij vind het nog leuk ook en ze kunnen beiden aangehaald worden meestal. Maar dan wel graag met mijn goedkeuren en niet als ze hyper zijn of als het hyper kinderen zijn. Of dronken vervelende mannen

- Roompie
- Zeer actief
Kinderen moeten leren dat ze geen énkele hond zomaar mogen aaien zonder toestemming. Als iedereen dat nu in acht hield had je denk ik de minste ongelukken.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ik heb ze ook niettoots schreef:Zo heb ik het nog nooit bekeken .

- Yvet
- Zeer actief
Wat mij een heel goed idee lijkt als meer voorlichting zou komen over mensen en honden
Bij Sophiavereeniging hebben ze een Snuffelcollege dan ga je met je hond naar de lagere scholen toe en daar geef je als "gastdocent" een soort les hoe kinderen met honden om moet gaan alleen je moet wel eerst gescreend worden door ze
Alleen omdat mijn vorige hond mank liep werd ze afgekeurd
Bij Sophiavereeniging hebben ze een Snuffelcollege dan ga je met je hond naar de lagere scholen toe en daar geef je als "gastdocent" een soort les hoe kinderen met honden om moet gaan alleen je moet wel eerst gescreend worden door ze
Alleen omdat mijn vorige hond mank liep werd ze afgekeurd

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik laat kinderen als ze het vragen af en toe alleen Jarah aaien en dan houd ik de andere twee aan de andere kant kort aan de lijn.
Maar kijk ook een beetje de kinderen aan, sommigen willen stoer doen voor hun leeftijdgenootjes maar zijn eigenlijk bang die laat ik dus niet aaien.
En tegen drukke kinderen zeg ik dat de meiden bijten en ik niet wil dat ze geaaid worden.
Maar kijk ook een beetje de kinderen aan, sommigen willen stoer doen voor hun leeftijdgenootjes maar zijn eigenlijk bang die laat ik dus niet aaien.
En tegen drukke kinderen zeg ik dat de meiden bijten en ik niet wil dat ze geaaid worden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
En volwassenenengonnie schreef:Ik laat kinderen als ze het vragen af en toe alleen Jarah aaien en dan houd ik de andere twee aan de andere kant kort aan de lijn.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Op zichzelf heb ik er niet heel veel moeite mee als vreemde volwassenen mijn honden willen aaien, dat gebeurt meestal wel als ze me op de honden aanspreken. Zelf zijn ze gek op alle aandacht. Van kinderen heb ik ook liever dat ze het eerst vragen en dan mag het als ze zelf rustig zijn.

Groetjes,
Sandra
- BieVR
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Tja, als je het over kinderen hebt...het blijven toch kinderen hè...Ik had mijn dochter van 8 een boekje cadeau gedaan ( al een paar jaar geleden) dat over de omgang met honden gaat, maar dan speciaal voor kinderen geschreven. Ze heeft het verschillende keren gelezen en kwam me geregeld vertellen wat je wel en niet bij honden mag doen, en dan had ze op straat ook echt kritiek op mensen als die in haar ogen iets verkeerd deden...
Nu hebben we Lana en al van in het begin gaat ze om haar nek hangen en houdt haar dan erg stevig vast. Lana doet dan niets, maar ze heeft het duidelijk niet graag. Ik kan haar blijven zeggen dat ze dat niet mag doen, maar ja 'Lana is zo schattig en ik kan er niet vanaf blijven...' Ik zeg dan altijd dat ze dan maar met haar knuffelhond moet gaan knuffelen...
Mijn zoontje van 3 vraagt wel altijd netjes of hij Lana mag aaien, vind ik wel flink van hem op die leeftijd, maar hij is ook wel veel volgzamer. Mijn dochter is wat impulsiever en spontaner. Bij vreemde honden doet ze dit trouwens niet.
Daarstraks gromde Lana trouwens naar mijn dochter. Ze was op een bot aan het kluiven in haar mand en mijn dochter ging voor haar mand staan. Ik heb haar al verschillende keren gezegd dat ze niet bij de mand moet komen als Lana er in ligt te kluiven, maar dat wil niet in dat hoofdje van haar. Ik denk wel dat dat een beetje kind eigen is, gewoon niet kunnen inschatten wat de gevolgen kunnen zijn als...zijn ze ook kind voor vind ik. Ze moeten nog zoveel leren...
Voor volwassenen ligt het anders. Die moeten maar gewoon vragen of ze mogen aaien of niet, maar dat hebben nog niet zoveel mensen gevraagd. Mensen zeggen wel dat ze er nog jong uitziet en dat ze mooi is, maar aaien niet echt. Gewoon aaien zou ik bij haar wel toelaten, vind ze niet erg...om de nek hangen wel, dan begint ze zwaar te hijgen...
Nu hebben we Lana en al van in het begin gaat ze om haar nek hangen en houdt haar dan erg stevig vast. Lana doet dan niets, maar ze heeft het duidelijk niet graag. Ik kan haar blijven zeggen dat ze dat niet mag doen, maar ja 'Lana is zo schattig en ik kan er niet vanaf blijven...' Ik zeg dan altijd dat ze dan maar met haar knuffelhond moet gaan knuffelen...
Mijn zoontje van 3 vraagt wel altijd netjes of hij Lana mag aaien, vind ik wel flink van hem op die leeftijd, maar hij is ook wel veel volgzamer. Mijn dochter is wat impulsiever en spontaner. Bij vreemde honden doet ze dit trouwens niet.
Daarstraks gromde Lana trouwens naar mijn dochter. Ze was op een bot aan het kluiven in haar mand en mijn dochter ging voor haar mand staan. Ik heb haar al verschillende keren gezegd dat ze niet bij de mand moet komen als Lana er in ligt te kluiven, maar dat wil niet in dat hoofdje van haar. Ik denk wel dat dat een beetje kind eigen is, gewoon niet kunnen inschatten wat de gevolgen kunnen zijn als...zijn ze ook kind voor vind ik. Ze moeten nog zoveel leren...
Voor volwassenen ligt het anders. Die moeten maar gewoon vragen of ze mogen aaien of niet, maar dat hebben nog niet zoveel mensen gevraagd. Mensen zeggen wel dat ze er nog jong uitziet en dat ze mooi is, maar aaien niet echt. Gewoon aaien zou ik bij haar wel toelaten, vind ze niet erg...om de nek hangen wel, dan begint ze zwaar te hijgen...
- Yvet
- Zeer actief
Ik mag bij Pepper niet eens als hij op een kluifje ligt te kauwen of een pensstaaf oei oei dan gaat hij de verdediging of zoals vorige weekend weglopen
Het zou weleens uit z'n asielverleden kunnen komen toen hij met tig honden moest eten
Het zou weleens uit z'n asielverleden kunnen komen toen hij met tig honden moest eten

- BieVR
- Vaste gebruiker
Wees maar zeker dat ik haar erover heb aangepakt. Ik moet er niet aan denkenMellow schreef:Ik zou dan heel snel je dochter eens flink aanpakken dat ze dat echt niet meer mag doen bij Lana.
Jij hoort ervoor te zorgen dat Lana met rust gelaten wordt want anders zal ze dat zelf een keer moeten doen, met alle gevolgen van dien.

-
- Zeer actief
Oh begrijp me niet verkeerd hoor bij mijn vraag. Het gaat hier ook prima, al zijn het niet echt honden die bij iedereen enthousiast gaan kwispelen als ze aandacht krijgen. Bij sommige mensen hebben ze geen interesse, en anderen vinden ze weer geweldig[Sandra] schreef:Op zichzelf heb ik er niet heel veel moeite mee als vreemde volwassenen mijn honden willen aaien, dat gebeurt meestal wel als ze me op de honden aanspreken. Zelf zijn ze gek op alle aandacht. Van kinderen heb ik ook liever dat ze het eerst vragen en dan mag het als ze zelf rustig zijn.

Ik kijk altijd de mensen en de honden aan. Dronken gasten die op me/de honden af komen of wat overmoedige mensen die wel even stoer willen zijn om wat voor reden ook worden door m.n. mijn reu niet echt op prijs gesteld. Ik zie dat snel genoeg, en als mensen dat zelf niet zien dan spreek ik uit dat ze de hond niet moeten aaien. Maar ja, dat is nog wel eens genegeerd door volwassenen en dan denk ik ook wel eens

Maar in het voorbijgaan en als ik een praatje maak of mensen die op me afkomen op een praatje is geen probleem. Het is de sfeer ook soms die de situatie en reactie bepaald.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heb je geen bench?BieVR schreef:Wees maar zeker dat ik haar erover heb aangepakt. Ik moet er niet aan denkenMellow schreef:Ik zou dan heel snel je dochter eens flink aanpakken dat ze dat echt niet meer mag doen bij Lana.
Jij hoort ervoor te zorgen dat Lana met rust gelaten wordt want anders zal ze dat zelf een keer moeten doen, met alle gevolgen van dien.
als je die wel hebt zou ik lana met kluif maar in de bench stoppen.
denk dat het anders best eens heel erg mis kan gaan tussen die twee, lana waarschuwt al namelijk!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Yvet
- Zeer actief
Ik persoonlijk niet omdat ik daarop tegen benrenee-uk schreef:heb je geen bench?BieVR schreef:Wees maar zeker dat ik haar erover heb aangepakt. Ik moet er niet aan denkenMellow schreef:Ik zou dan heel snel je dochter eens flink aanpakken dat ze dat echt niet meer mag doen bij Lana.
denk dat het anders best eens heel erg mis kan gaan tussen die twee, lana waarschuwt al namelijk!
Die van mij wordt helemaal gek als ik hem in een bench zou stoppen
Hij heeft bij Martin Gaushondenschool tijdens de theorielessen toen wel in een bench gezeten nou hij was helemaal gek geworden de la lag half eruit en het kleedje ook

- renee-uk
- Zeer actief
jij hebt vast ook geen hond die lana heetYvet schreef:Ik persoonlijk niet omdat ik daarop tegen benrenee-uk schreef:heb je geen bench?BieVR schreef:Wees maar zeker dat ik haar erover heb aangepakt. Ik moet er niet aan denkenMellow schreef:Ik zou dan heel snel je dochter eens flink aanpakken dat ze dat echt niet meer mag doen bij Lana.
Die van mij wordt helemaal gek als ik hem in een bench zou stoppen
Hij heeft bij Martin Gaushondenschool tijdens de theorielessen toen wel in een bench gezeten nou hij was helemaal gek geworden de la lag half eruit en het kleedje ook

ik had het tegen BieVR

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Yvet
- Zeer actief
Ieder mag even reageren

- BieVR
- Vaste gebruiker
Ik heb geen bench nee, maar ik kan wel haar kluif enkel geven als ze alleen thuis moet zijn of zo, want nu ligt die constant in haar mand, en dat is misschien niet zo'n goed idee.renee-uk schreef:heb je geen bench?BieVR schreef:Wees maar zeker dat ik haar erover heb aangepakt. Ik moet er niet aan denkenMellow schreef:Ik zou dan heel snel je dochter eens flink aanpakken dat ze dat echt niet meer mag doen bij Lana.
- Yvet
- Zeer actief
Een mandje is ook haar priveplek
Bij een bench kan een kind er ook bij tenminste met hun vingertjes door de tralies steken
Bij een bench kan een kind er ook bij tenminste met hun vingertjes door de tralies steken

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik had het zo gelezen dat je vraag aan Gonnie was gerichtblondie schreef:Oh begrijp me niet verkeerd hoor bij mijn vraag. Het gaat hier ook prima, al zijn het niet echt honden die bij iedereen enthousiast gaan kwispelen als ze aandacht krijgen. Bij sommige mensen hebben ze geen interesse, en anderen vinden ze weer geweldig[Sandra] schreef:Op zichzelf heb ik er niet heel veel moeite mee als vreemde volwassenen mijn honden willen aaien, dat gebeurt meestal wel als ze me op de honden aanspreken. Zelf zijn ze gek op alle aandacht. Van kinderen heb ik ook liever dat ze het eerst vragen en dan mag het als ze zelf rustig zijn.zo geweldig dat mensen dan ineens schrikken dat ze ze "gelokt" hebben met een geluidje en ik ze laat gaan als ze willen reageren
dan zijn twee uitbundige herders ineens een tikkie eng terwijl ze ze zelf lokken
![]()
Ik kijk altijd de mensen en de honden aan. Dronken gasten die op me/de honden af komen of wat overmoedige mensen die wel even stoer willen zijn om wat voor reden ook worden door m.n. mijn reu niet echt op prijs gesteld. Ik zie dat snel genoeg, en als mensen dat zelf niet zien dan spreek ik uit dat ze de hond niet moeten aaien. Maar ja, dat is nog wel eens genegeerd door volwassenen en dan denk ik ook wel eenser is geen mens gebeten maar ik vind dat altijd zulke sneue acties.
Maar in het voorbijgaan en als ik een praatje maak of mensen die op me afkomen op een praatje is geen probleem. Het is de sfeer ook soms die de situatie en reactie bepaald.

Verder kijk ook ook hoor, naar degene die ze wil aaien.

Groetjes,
Sandra
- renee-uk
- Zeer actief
maar on topic:
ik heb geen honden die mensen makkelijk gaan aaien, maar als het wel gebeurt is er ook niks aan de hand.
gina vindt het heerlijk en jan ondergaat het lijdzaam.
idem als kinderen ze aaien.
ik wil wel dat het gevraagd wordt trouwens: volwassenen mogen jan niet over z'n kop aaien (niet dat ie dan wat doet, maar hij haat dat en dat hoeft ie van mij niet te ondergaan van een vreemde) en kinderen laat ik ook niet maar zo hun gang gaan, dat begeleid ik wel.
ik heb geen honden die mensen makkelijk gaan aaien, maar als het wel gebeurt is er ook niks aan de hand.
gina vindt het heerlijk en jan ondergaat het lijdzaam.
idem als kinderen ze aaien.
ik wil wel dat het gevraagd wordt trouwens: volwassenen mogen jan niet over z'n kop aaien (niet dat ie dan wat doet, maar hij haat dat en dat hoeft ie van mij niet te ondergaan van een vreemde) en kinderen laat ik ook niet maar zo hun gang gaan, dat begeleid ik wel.

- renee-uk
- Zeer actief
denk dat dat een prima idee is voorlopigBieVR schreef: Ik heb geen bench nee, maar ik kan wel haar kluif enkel geven als ze alleen thuis moet zijn of zo, want nu ligt die constant in haar mand, en dat is misschien niet zo'n goed idee.

en probeer je dochter er echt van te doordringen dat ze wat minder opdringerig met lana moet omgaan en dat ze lana niet mag storen in haar mand en als ze eet.
snap best dat dat moeilijk is hoor, want je hebt gelijk als je zegt dat kinderen vaak de gevolgen van iets niet kunnen inschatten, maar het is wel voor allebei het beste.
misschien kun je het er op gooien dat lana haar nog veel liever en leuker vindt als ze niet zo om haar heen hangt?

- Yvet
- Zeer actief
Ik heb eentje waar gauw een mens erop afstapt omdat hij lief en ontzettend leuk uitziet
En iedere keer loopt hij gracieus bij of een ree die door het bos loopt
En iedere keer loopt hij gracieus bij of een ree die door het bos loopt

-
- Zeer actief
Als ze die bezitterig heid uit zal ik zeker niet die kluif openbaar laten liggen. Ook even opletten hoe ze dan met balletjes of stokken is in bijzijn van je dochter.BieVR schreef:Ik heb geen bench nee, maar ik kan wel haar kluif enkel geven als ze alleen thuis moet zijn of zo, want nu ligt die constant in haar mand, en dat is misschien niet zo'n goed idee.
Het is wat geloof ik Renee-uk al zei, de hond waarschuwt al en je dochter mist die signalen.
Ik heb hier geen kinderen, en de honden zijn alleen bezitterig soms naar elkaar toe of naar de katten toe. En dan neem ik het onderwerp van discussie ook gewoon weg. Probleem opgelost.
Met neefjes en nichtjes idem, dan geen attributen die bewaakt zouden moeten worden. Kluiven geef ik dan bewust al niet. en ballen of speeltjes kan wel maar liever niet als ik er geen oog op heb.
En mijn ene nichtje kan alles zonder problemen pakken en knuffelen met de beide honden. Een ander nichtje niet. Het ene kind is de ander niet en dat merk ik best sterk aan mijn honden.
-
- Zeer actief
Ik heb waarschijnlijk zeer arrogante hondjes, ze willen helemaal geen aandacht van vreemden..
En kindertjes zullen eerst langs mij moeten, meestal schuif ik dan lille naar voren die heeft een kindjes kronkel.
Ollie alleen als ik zie dat hij zelf interesse heeft. Ik zeg liever dat ze bijten dan dat ik dat gekrijs krijg van hondje doet eng. Bekenden worden wel begroet, Lille wordt er zelfs vrijer in. Ollie houdt op het ogenblik alleen van oude vrouwtjes.
En kindertjes zullen eerst langs mij moeten, meestal schuif ik dan lille naar voren die heeft een kindjes kronkel.

Ollie alleen als ik zie dat hij zelf interesse heeft. Ik zeg liever dat ze bijten dan dat ik dat gekrijs krijg van hondje doet eng. Bekenden worden wel begroet, Lille wordt er zelfs vrijer in. Ollie houdt op het ogenblik alleen van oude vrouwtjes.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik zit hier net een heel verhaal te typen...laat Figo even plassen, nieuwe reacties. Ik kijken...staat er niet bij
Missch staat het in een heel ander topic dan. Zoveel bekeek ik er net niet. maar goed nog een keer dan.
Ik had Sandra gequoteerd (nog nooit van dat woord gehoord, maar mijn spellingscontrole zegt dat het zo moet
).
Meestal vind ik het geen probleem als mensen Figo willen aaien. Ik stel het wel op prijs als kinderen het even vragen.
Maar Sandra had een opmerking over mits de honden rustig zijn. Dat vind ik zelf dus ook belangrijk.
Ik word best veel aangesproken ( omdat het een pup is neem ik aan ) en ik vind het vaak niet erg, maar ik werk er zelf hard aan om hem niet te belonen met bijv. aaien als hij erg enthousiast is. En nu hebben we het 'bange' wat toch best in het ras zit, er aardig uit. Dus ja, ik vind het goed dat hij zoveel mogelijk met mensen/ dieren in contact komt. Maar als hij echt in een drukke bui is, dan bedoel ik trekken aan de riem of willen opspringen tegen mensen, dan zeg ik gewoon dat ik het nu liever niet heb dat hij aangehaald wordt.
Dan vinden ze dat maar stom ( als dat al zo is ). Denk dat ze me over een jaar dankbaar zijn als ik ze tegen kom ( hoop / denk ik dan maar ).
Bij kinderen is hij tot nog toe erg voorzichtig, dus die mogen hem gewoon aaien mits ze het vragen. En als ze het niet vragen probeer ik uit te leggen dat ze dat beter wel kunnen doen en waarom.

Missch staat het in een heel ander topic dan. Zoveel bekeek ik er net niet. maar goed nog een keer dan.
Ik had Sandra gequoteerd (nog nooit van dat woord gehoord, maar mijn spellingscontrole zegt dat het zo moet

Meestal vind ik het geen probleem als mensen Figo willen aaien. Ik stel het wel op prijs als kinderen het even vragen.
Maar Sandra had een opmerking over mits de honden rustig zijn. Dat vind ik zelf dus ook belangrijk.
Ik word best veel aangesproken ( omdat het een pup is neem ik aan ) en ik vind het vaak niet erg, maar ik werk er zelf hard aan om hem niet te belonen met bijv. aaien als hij erg enthousiast is. En nu hebben we het 'bange' wat toch best in het ras zit, er aardig uit. Dus ja, ik vind het goed dat hij zoveel mogelijk met mensen/ dieren in contact komt. Maar als hij echt in een drukke bui is, dan bedoel ik trekken aan de riem of willen opspringen tegen mensen, dan zeg ik gewoon dat ik het nu liever niet heb dat hij aangehaald wordt.
Dan vinden ze dat maar stom ( als dat al zo is ). Denk dat ze me over een jaar dankbaar zijn als ik ze tegen kom ( hoop / denk ik dan maar ).
Bij kinderen is hij tot nog toe erg voorzichtig, dus die mogen hem gewoon aaien mits ze het vragen. En als ze het niet vragen probeer ik uit te leggen dat ze dat beter wel kunnen doen en waarom.
- Yvet
- Zeer actief
Die van mij springt alleen tegen mensen op om te gaan bedelen
Ik had 1x bij iemand goed gevonden toen ik hem nog maar net had en hij hoeft bij je te ruiken dat je iets lekkers bij je hebt dan gaat hij
En het opspringen tegen mij op hoort bij mijn kunstje dat hij zo in m'n armen springt
Moet je dan de reacties die je krijgt dan horen van zo die springt hoog of zometeen springt hij zo in je fietsmand
Ik had 1x bij iemand goed gevonden toen ik hem nog maar net had en hij hoeft bij je te ruiken dat je iets lekkers bij je hebt dan gaat hij
En het opspringen tegen mij op hoort bij mijn kunstje dat hij zo in m'n armen springt
Moet je dan de reacties die je krijgt dan horen van zo die springt hoog of zometeen springt hij zo in je fietsmand