Ten eerste is jouw hond nog jong en zullen veel honden het accepteren. Volgens mij loop je ook vaak met dezelfde mensen op, de honden kennen elkaar dus.mijke schreef:Oh, dan zie ik het zeker verkeerd als ik dat gedrag in het park bij echt allerlei soorten rassen voorbij zie komen?dagmar88 schreef:mijke schreef:Nee, mijn hond is niet een halve stafford. En dat is precies de reden dat ik dat heb weggehaald bij de rasomschrijving. Omdat mensen wel de godganse tijd zaten te zeggen 'ja stafford he, dan krijg je zus, of zo', maar noooooit eens zeiden 'ja herder/husky/labrador/whatever he, dan krijg je dat'. Als mensen eenmaal dat ras zien staan zien ze ineens niks anders meer lijkt het soms, en dat is ook wat ik bedoel met het stigmatiseren dat er hier gebeurt. Bewust of onbewust, mensen zijn bevooroordeeld over bepaalde rassen, en dat rasicme praat men dan goed door te doen alsof het puur om veiligheidsredenen word gezegd. Terwijl feit is dat je de hond niet kent en niet ziet en je dus zeker in topics als deze geen idee hebt van wat er echt gebeurde. Je kunt het er bij zetten als kanttekening, maar reacties als 'dit had heel erg fout kunnen gaan WANT stafford' zijn gewoon ontzettend overdreven en werken alleen maar angst en onzekerheid bij de baasjes in de hand. En dan lijkt me, als het dan toch zulke gevaarlijke honden zijn als vaak word beweerd, behoorlijk counterproductief.laeken schreef:Hoi Mijke, in de oren en in de staart hangen is helemaal geen normaal speelgedrag. Is je eigen hond niet een halve stafford?Ja, Laeken en ik zijn óntzettend racistisch wanneer het op stafford kruisingen aan komt.
Als je denkt dat er bij andere rassen niet op raseigenschappen wordt gewezen heb je een flinke blinde vlek.
Niet melden dat je er stafford in je kruising zit maakt in oren en staart hangen niets normaler.
Mijn reu speelde bijvoorbeeld met engelse bullenmeisjes, kont tegen de krib gooien en die meiden beukten hem opzij hapten naar zijn poten en in de zij. Dat was een geweldig spel.
Mijn eigen teef kwam erbij en dat ging de eerste paar keren goed, maar toen zij op die manier met de bullen om wilde gaan (konthappen, nekhappen) zetten de bullen het op een gillen en moesten niets van haar meer weten. Ergens was haar manier van omgang toch anders dan hoe Finn met ze om ging.
Dezelfde reacties zou ik krijgen als ik haar met die manier van spelen zo maar zou laten gaan naar onbekende honden.
Ik vind het dus géén normaal "speel" gedrag naar totaal onbekende honden toe.
Onderling (mijn reu en teef) springen ze elkaar in de nek, bijten elkaar in de nek en beuken er flink op los. Betekent niet dat ze ditzelfde gedrag ook bij andere honden kunnen doen die ze niet kennen.
Dit is trouwens een halfzusje van Bluf, maar ik denk niet dat dit spel door andere honden begrepen wordt als ze zo begromt en nagejaagd worden
http://s615.photobucket.com/albums/tt23 ... I_0627.mp4
Alhoewel. Hier jagen de bullen Bluf op, haar had ik toen net 2 weken in huis denk. Toch is het na een paar maanden ergens mis gegaan. Loopse bull en Bluf die wat druk op haar afging en sindsdien moest de ene bull helemaal niets meer van haar weten

http://s55.photobucket.com/albums/g133/ ... 008003.mp4