Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat past bij ons?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: wat past bij ons?

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
semmyboy schreef:De Duitse herder!
Ik heb er 1 het is een hele lieve en sociale hond! Rustig betrouwbaar. Vind spelen erg leuk ook met andere honden.
Ik ken bijna geen volwassen duitse herders die interactie met andere honden op een gezellige sociale manier op prijs stellen :19:
ik ook niet en ik ken er toch echt een hoop :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik zou ook gaan voor een stoïcijns exemplaar asielhond.

Wat ik ook heel leuke, stabiele grote types vind zijn de Leonbergers (of andere grote berghonden). Maar ik denk dat die naar jouw smaak wat te harig zijn. Duitse dog is niet zo harig en volgens mij ook niet snel gek te krijgen. De enige rottweiler hier in de buurt is nogal bemoeierig/ bazig naar andere honden, ikweetniet hoe je daar tegenaan kijkt?
renee-uk
Zeer actief

Lief schreef:Ik zou ook gaan voor een stoïcijns exemplaar asielhond.

Wat ik ook heel leuke, stabiele grote types vind zijn de Leonbergers (of andere grote berghonden). Maar ik denk dat die naar jouw smaak wat te harig zijn. Duitse dog is niet zo harig en volgens mij ook niet snel gek te krijgen. De enige rottweiler hier in de buurt is nogal bemoeierig/ bazig naar andere honden, ikweetniet hoe je daar tegenaan kijkt?
en loeisterk normaal gesproken, houdt je moeder dat wel?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hoe fan ik ook ben van de Duitse Herder, zou ik die in deze echt niet aanraden.
In deze zou ik me ook niet vastpinnen op 1 ras. Je kunt wel wat rassen in gedachten houden, maar als je toch voor een asielhond wilt gaan zou ik focussen op of de klik er is tussen je kind en de hond.
Yosh
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Yosh »

Selene schreef: Dan zou ik mijn bedenkingen hebben als ik eerlijk ben. De ouders kun je natrekken op de kennelnaam en vanuit daar ook de voorouders (zo kun je ook eventuele testen nakijken die in de lijnen gedaan zijn).
Maar weet je zeker dat een rottweiler qua karakter ook past bij jullie?
Het zijn mooie honden maar het moet wel passen.
Waar heb je je bedenkingen over als ik vragen mag?
Laatst gewijzigd door Yosh op 08 apr 2012 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Yosh schreef:
Selene schreef: Dan zou ik mijn bedenkingen hebben als ik eerlijk ben. De ouders kun je natrekken op de kennelnaam en vanuit daar ook de voorouders (zo kun je ook eventuele testen nakijken die in de lijnen gedaan zijn).
Het dik gemaakte stuk van de tekst. De ouders hebben een stamboom maar met 7 weken zijn blijkbaar alle pups nog beschikbaar. Wat is er mis met de ouders of de fokker?
Ik heb geen verstand van rottweilers verder maar ik zou de lijnen eerst eens natrekken.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
dumbledore
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mix geadopteerd uit Portugal

Ongelezen bericht door dumbledore »

renee-uk schreef:
Lief schreef:Ik zou ook gaan voor een stoïcijns exemplaar asielhond.

en loeisterk normaal gesproken, houdt je moeder dat wel?
Uh ja dat is dus ook iets wat ik mij afvraag... haha arme moeder...
dumbledore
Vaste gebruiker

Ik vind dat dus ook behoorlijk raar. Bijna het hele nest is nog beschikbaar terwijl ik dat niet zou verwachten met puppies. Dat samen met het feit dat ik niets kon vinden over de ouders baart me zorgen.

Ik ben nu echt aan het orienteren geslagen door me goed in te lezen ivm de karakters van de hond. Zo vind ik bijvoorbeeld de Drentse patrijs, de rood witte Ierse setter, Engelse en Welsh Springer spaniel en de Engelse Coker spaniel erg mooi. (ik hou echt van die rood-witte of bruin-witte tekening samen met die zachte hare) Maar ik heb mijn kanttekeningen bij de begeweging. Ik werk drie dagen. Mijn man is 1 van die drie dagen thuis. Dus dat is geen probleem. Op dinsdag past mijn moeder op. Dus ze is dan ook bij de hond en op donderdag is er dus eigenlijk niemand thuis. Mijn moeder zou best op donderdag ook nog even onze hond uit willen laten. Dat is geen probleem. Vind ze leuk. Maar als het een hond is die bijv. echt een wandeling van 1 a 1.5 nodig heeft elke dag dan weet ik niet of ik dat wel van haar kan vragen. Snappen jullie wat ik bedoel..? Kijk even oppassen en een hondje van een ander uitlaten bijvoorbeeld is niet zo'n probleem. Maar de hierboven genoemde honden vragen een behoorlijke beweging. Kijk ik kan zelf natuurlijk altijd sávonds nog een uur met ze wandelen. Maar houden de hondje dat vol... Ik wil ten eerste niet een ander met mijn hondje opzadelen en ik wil graag een tevreden hondje dat blij is met de aandacht en beweging die hij/zij krijgt.

Ik weet er te weinig vanaf om te zeggen of bovengenoemde rassen daaraan voldoen. Nog even een aanvulling een puppie zou dus ook een mogelijkheid zijn. Mijn man ziet dat ook wel zitten. Genoeg mogelijkheden nog en een orienteerfase.... haha
Selene
Zeer actief

dumbledore schreef:Ik vind dat dus ook behoorlijk raar. Bijna het hele nest is nog beschikbaar terwijl ik dat niet zou verwachten met puppies. Dat samen met het feit dat ik niets kon vinden over de ouders baart me zorgen.

Ik ben nu echt aan het orienteren geslagen door me goed in te lezen ivm de karakters van de hond. Zo vind ik bijvoorbeeld de Drentse patrijs, de rood witte Ierse setter, Engelse en Welsh Springer spaniel en de Engelse Coker spaniel erg mooi. (ik hou echt van die rood-witte of bruin-witte tekening samen met die zachte hare) Maar ik heb mijn kanttekeningen bij de begeweging. Ik werk drie dagen. Mijn man is 1 van die drie dagen thuis. Dus dat is geen probleem. Op dinsdag past mijn moeder op. Dus ze is dan ook bij de hond en op donderdag is er dus eigenlijk niemand thuis. Mijn moeder zou best op donderdag ook nog even onze hond uit willen laten. Dat is geen probleem. Vind ze leuk. Maar als het een hond is die bijv. echt een wandeling van 1 a 1.5 nodig heeft elke dag dan weet ik niet of ik dat wel van haar kan vragen. Snappen jullie wat ik bedoel..? Kijk even oppassen en een hondje van een ander uitlaten bijvoorbeeld is niet zo'n probleem. Maar de hierboven genoemde honden vragen een behoorlijke beweging. Kijk ik kan zelf natuurlijk altijd sávonds nog een uur met ze wandelen. Maar houden de hondje dat vol... Ik wil ten eerste niet een ander met mijn hondje opzadelen en ik wil graag een tevreden hondje dat blij is met de aandacht en beweging die hij/zij krijgt.

Ik weet er te weinig vanaf om te zeggen of bovengenoemde rassen daaraan voldoen. Nog even een aanvulling een puppie zou dus ook een mogelijkheid zijn. Mijn man ziet dat ook wel zitten. Genoeg mogelijkheden nog en een orienteerfase.... haha
Als je de rest van de week voldoende aandacht en beweging voor de hond regelt kan dat best wel hoor, zelfs mijn werklijn DH kan ik een dag stil leggen indien nodig. Moet ik wel zorgen dat de andere dagen iets meer gedaan wordt. Kwestie van wennen. Het is maar 1 dag per week en hij wordt uitgelaten tussen door. Ik zie geen probleem.
Met de rassen die je noemt heb ik geen ervaring maar anderen hier vast wel!

Edit: het is vreemd dat je niets over de ouders kunt vinden lijkt me, ik zou het dus niet doen.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

dumbledore schreef:Welsh Springer spaniel a
Wij hebben een Welsh. Ik weet niet waar je woont maar als je wilt weten hoe ze echt zijn dan kunnen we altijd eens kijken of een wandeling mogelijk is :wink:
Overigens, onze Welsh is onvermoeibaar maar niet vervelend in huis. Ze krijgt in principe elke dag voldoende beweging (veel ballen gooien want ballen zijn haar leven) maar als ze een dag nauwelijks beweging krijgt dan deert dat haar ook niet zo.
Ze is altijd energiek en in voor rennen maar nooit op een vervelende manier. Het is wel zo dat er vrij weinig herplaatsers zijn dus dat je denk ik een pup zou moeten overwegen :wink:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Selene schreef:
dumbledore schreef:Ik vind dat dus ook behoorlijk raar. Bijna het hele nest is nog beschikbaar terwijl ik dat niet zou verwachten met puppies. Dat samen met het feit dat ik niets kon vinden over de ouders baart me zorgen.

Ik ben nu echt aan het orienteren geslagen door me goed in te lezen ivm de karakters van de hond. Zo vind ik bijvoorbeeld de Drentse patrijs, de rood witte Ierse setter, Engelse en Welsh Springer spaniel en de Engelse Coker spaniel erg mooi. (ik hou echt van die rood-witte of bruin-witte tekening samen met die zachte hare) Maar ik heb mijn kanttekeningen bij de begeweging. Ik werk drie dagen. Mijn man is 1 van die drie dagen thuis. Dus dat is geen probleem. Op dinsdag past mijn moeder op. Dus ze is dan ook bij de hond en op donderdag is er dus eigenlijk niemand thuis. Mijn moeder zou best op donderdag ook nog even onze hond uit willen laten. Dat is geen probleem. Vind ze leuk. Maar als het een hond is die bijv. echt een wandeling van 1 a 1.5 nodig heeft elke dag dan weet ik niet of ik dat wel van haar kan vragen. Snappen jullie wat ik bedoel..? Kijk even oppassen en een hondje van een ander uitlaten bijvoorbeeld is niet zo'n probleem. Maar de hierboven genoemde honden vragen een behoorlijke beweging. Kijk ik kan zelf natuurlijk altijd sávonds nog een uur met ze wandelen. Maar houden de hondje dat vol... Ik wil ten eerste niet een ander met mijn hondje
opzadelen en ik wil graag een tevreden hondje dat blij is met de aandacht en beweging die hij/zij
krijgt.
Ik weet er te weinig vanaf om te zeggen of bovengenoemde rassen daaraan voldoen. Nog even een
aanvulling een puppie zou dus ook een mogelijkheid zijn. Mijn man ziet dat ook wel zitten. Genoeg
mogelijkheden nog en een orienteerfase.... haha
Als je de rest van de week voldoende aandacht en beweging voor de hond regelt kan dat best wel
hoor, zelfs mijn werklijn DH kan ik een dag stil leggen indien nodig. Moet ik wel zorgen dat de
andere dagen iets meer gedaan wordt. Kwestie van wennen. Het is maar 1 dag per week en hij wordt
uitgelaten tussen door. Ik zie geen probleem.
Met de rassen die je noemt heb ik geen ervaring maar anderen hier vast wel!
Edit: het is vreemd dat je niets over de ouders kunt vinden lijkt me, ik zou het dus niet doen.
Helemaal mee eens. Overigens zou ik vanwege de jachtpassie niet voor een drentsche patrijshond kiezen. Een Engelse springer bv heeft dat veel minder.
dumbledore
Vaste gebruiker

Mit schreef:
dumbledore schreef:Welsh Springer spaniel a
Wij hebben een Welsh. Ik weet niet waar je woont maar als je wilt weten hoe ze echt zijn dan kunnen we altijd eens kijken of een wandeling mogelijk is :wink:
Overigens, onze Welsh is onvermoeibaar maar niet vervelend in huis. Ze krijgt in principe elke dag voldoende beweging (veel ballen gooien want ballen zijn haar leven) maar als ze een dag nauwelijks beweging krijgt dan deert dat haar ook niet zo.
Ze is altijd energiek en in voor rennen maar nooit op een vervelende manier. Het is wel zo dat er vrij weinig herplaatsers zijn dus dat je denk ik een pup zou moeten overwegen :wink:
ahhhh dat is lief. We wonen in Zeeland...

Ballen gooien zou hier ook makkelijk kunnen in de tuin... 28 meter lang... dat zouden zelfs mijn kinderen graag doen denk ik... Vooraf mijn zoon. Die heeft zelf energie genoeg. ADHD haha
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Oeh Zeeland is niet in de buurt helaas :mrgreen:
Maargoed, een Welsh zou op zich prima passen. Ik zou wel voor een reu gaan dan, ik gok namelijk dat die iets stabieler en stoïcijnser zijn dan de teefjes. Ons teefje kan behoorlijk nerveuzig worden van kinderen buiten bijvoorbeeld.
Afbeelding
Lin851
Zeer actief
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Lin851 »

dumbledore schreef:Ik zag net iets gek. Vlakbij ons huis, een kwartiertje rijden hiervandaan wordt een nestje pupjes aangeboden. Naar mijn idee gewoon iemand die thuis een nestje heeft en geen fokker. Ik heb de moeder gegoogled maar ik kon er niets over vinden hoor

Code: Selecteer alles

21 Februari zijn er prachtige rottweilerpups geboren uit een uitmuntende combinatie.Er zijn nog 3 reutjes en 2 teefje beschikbaar
Mooie stevige pups zoals ze horen te zijn met de juiste aftekening en bouw en een zeer goed karakter.Ouders en nakomelingen zijn zeer sociaal en geen gedrag problemen komen uit goede lijnen en zijn op karakter/schoonheid gefokt.
Ouders zijn beiden aanwezig en willen ook u graag ontmoeten zodat u kunt zien hoe vriendelijk ze zijn.
Moeder: Darling Dreamer (Didi) van de Jisxeldogs / Vader: Gringo v/d Laarbeekhoeveouders hebben stamboom en diverse diploma`s en werken heel graag voor hun baas.ze zijn goed met kinderen en andere dieren.
Wat ik vreemd vindt is dat het erop lijkt dat nog steeds alle pupjes beschikbaar zijn terwijl de pupjes 7 weken oud zijn. Druk forum dit trouwens!!! Leuk!!!!!!!!!
http://people.zeelandnet.nl/hilbert39/Onze-honden.html, zo te zien zijn dat de vader en moeder..
renee-uk
Zeer actief

hou je er wel rekening mee dat je, als je inderdaad voor een pup gaat, wel oppas moet verzorgen voor de dag dat ie alleen zit?
Afbeelding

Yosh
Actief

Selene schreef:
Yosh schreef:
Het dik gemaakte stuk van de tekst. De ouders hebben een stamboom maar met 7 weken zijn blijkbaar alle pups nog beschikbaar. Wat is er mis met de ouders of de fokker?
Ik heb geen verstand van rottweilers verder maar ik zou de lijnen eerst eens natrekken.

De ouders hebben een stamboom maar het is hoogstwaarschijnlijk een ARFE stamboom, dit heeft verder geen toegevoegde waarde, en daarom is het ook lastig om verdere informatie over de lijn te vinden.
Selene
Zeer actief

Yosh schreef:
Selene schreef:
Yosh schreef:

De ouders hebben een stamboom maar het is hoogstwaarschijnlijk een ARFE stamboom, dit heeft verder geen toegevoegde waarde, en daarom is het ook lastig om verdere informatie over de lijn te vinden.
En dus zou ik niet zomaar een pup daar gaan halen :wink:

Afbeelding

Yosh
Actief

Selene schreef:
Yosh schreef:
Selene schreef:
Yosh schreef: Waar heb je je bedenkingen over als ik vragen mag?

En dus zou ik niet zomaar een pup daar gaan halen :wink:

Tja of je een pup particulier haalt of een pup particulier met arfe stamboom, denk dat de zelfde regels van toepassing blijven :wink:
dumbledore
Vaste gebruiker

Iemand nog goede tips voor een ras dat bij ons zou passen.?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Heb je al eens op een hondenshow rondgekeken?
dumbledore
Vaste gebruiker

euh nee (als kind weleens gezien) .... niet echt iets voor mij ook (zonder iemand voor het hoofd te stoten)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Over Jar Jar lees ik dat hij delicaat en beschaafd is. Dat zou wel wat zijn, toch?

Karakter: Jar Jar is gevonden op straat. Hij is een hele grote mensenvriend. Jar Jar is erg liefdevol in het contact, zachtaardig en beschaafd. Hij is een delicate hond en is erg gefocust op mensen. Hij kan prima overweg met alle soorten dieren; met honden (reu/teef) en katten.

En toch niet een te kinderachtig maatje ;-)
Afbeelding
in jullie geval zou ik ook zeggen, inpakken en wegwezen.
Puppys bijten - allemaal
soms tot bloeden aan toe scherpe rottandjes, niet leuk( voor een kind) moeten nog zindelijk worden, hebben heel veel tijd en opvoeding nodig.
en een rottie is geen kinderachtig hondje, als niet alles van een leien dakje gaat
zomaar even wat bedenkingen :F:
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

ik zou in jullie geval gaan voor een herplaatser die al lekker stabiel is.
cockertjes zijn wel een stuk kleiner dan je eerst schreef, wel indezelfde kleur als een rottweiler te krijgen, maar meestal wel aardig drukke hondjes...beetje stuiterig, al is de onze wel rustig in huis. qua beweging zoals je schrijft moet het wel lukken met een cocker, maar in de puptijd moeten ze wel wat meer oppas hebben voor de tijden dat ze alleen moeten zijn.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik zou, zoals al eerder gezegd, jezelf ook niet alleen maar op rashonden storten. In asiel en opvang zitten allerlei soorten honden, kijk gewoon eens of er een hond tussen zit die jullie aanspreekt (vast wel, het zijn er genoeg!) en of hij bij jullie eisen past.

Er zijn verschillende site's van buitenlandse stichtingen maar ook inderdaad dierenasiels.com of ikzoekbaas.nl :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

dumbledore schreef:euh nee (als kind weleens gezien) .... niet echt iets voor mij ook (zonder iemand voor het hoofd te stoten)
Je moet een show zien als iets waar heel veel hondenrassen komen en waar jij een beeld kunt krijgen van de rassen die er zijn. En zit er een mooi ras tussen, dan vraag je de mensen die zo'n rashond hebben de oren van het lijf over het karakter en de eigenschappen van dat ras. Weet je gelijk of het ras voor je geschikt is.
renee-uk
Zeer actief

mijn tip: staar je alsjeblieft niet blind op alleen uiterlijk, dat is de beste manier om een gezin-hond combinatie hartstikke fout te laten gaan.
een voorkeur voor bepaalde kleurtjes is leuk, maar karakter is veel belangrijker.
als je een foute match maakt qua karakter helpt het echt geen moer dat je hond je favoriete kleurtjes heeft.
Afbeelding

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bij een druk kind zou ikzelf niet snel voor een pup kiezen. Ze beinvloeden elkaar en als je kind lastig stuurbaar is, is het nog maar de vraag wat je van een pup daarin kan verwachten. Wat al is genoemd, een pup is lastig, ze bijten dingen stuk en hebben er best lol in ook mensen vanuit spel te bijten. Een kind daarnaast wat ook druk is kan echt vervelende situatie's geven. Het gedrag van het kind kan de competitie aanwakkeren bij de hond en zeker als je zoekt naar een hond die de onrust niet versterkt zou ik niet voor een pup kiezen.

Ik heb zelf herplaatsers en vanuit de stichting plaatsen we ook honden. Wat ik altijd belangrijk vind bij mensen die een hond zoeken is een beeld van wat de hond moet kunnen, wat zoek je en in welke situatie moet de hond zich staande houden? Daarvanuit zoek je dan een passende hond. Rassen zijn een indicatie van wat je kan verwachten, maar meer ook niet. Elke hond heeft zijn eigen karakter wat moet passen bij jullie. Ik zou dus een beschrijving maken van wat je zoekt, op karakter..en daarmee stap je naar een asiel of herplaatsingsinstantie. Je kunt dan ook kennis maken met de hond en ervaren of het klikt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
dumbledore
Vaste gebruiker

Nou ik heb jullie wijze raad opgevolgd. :D Ik heb een mailtje gestuurd over Jar Jar Ik heb ze gevraagd of hij ook met kindjes overweg kan. Want dat stond niet in de advertentie.
Verder nog gereageerd op deze advertentie:
http://www.dierenhulpzondergrenzen.com/ ... am=Yiannis

Helaas is deze prachtige hond het niet geworden. Hij wordt namelijk erg druk van drukke kinderen. En aangezien onze zoon dat soms behoorlijk kan hebben is dat niet zo'n goed idee. Ook aldus de sticting. Ook kan hij nog niet goed alleen zijn. Ze vonden ons niet echt een match. Wel jammer wat dat was met die rottweiler ook al.

Daarna zag ik dit schatje:
http://www.dierenhulpmirbessa.nl/index. ... /1354-mica
Ik heb ze een mailtje gestuurd. Ben zo benieuwd.

Groetjes dumbledore
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

http://www.helpingdogs.be/

Hier staan ook vaak leuke honden op
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Waarom vraag je niet wat meer info over Jar Jar? Lijkt me een harstikke leuke hond en zal vast goed bij jullie passen.

Vind wel dat je heel wispelturig bent, een Rottweiler en een Cocker Spaniel...daartussen zit een wereld van verschil. Zou eerst op karakter gaan zoeken, daarna pas op uiterlijk.
Voor een pup moet je ook maar de tijd hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”