Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bruno's kruising
Moderator: moderatorteam
-
Lillith
- Zeer actief
Re: Bruno's kruising
Nee hoor, hij is niet van de sabbelige...Boeven wel? 
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Bij sommige mensen zouden ze "Google" moeten blokkeren.Hutsje schreef:ik vind je een leuke meid hoor, maar je moet eens stoppen met dit soort onzin te verkopenFizgig schreef:Dat zouden molossers niet zijn namelijk. Ze staan op de eerste plaats groepen honden dan die bijten, las ik ergens.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Nou komop meid, gebruik dat setje gewoon voor Bruno, wie weet komt er wel een verrassing uit zoals een ruwharige teckel of zo haha.
Met aannames maken kun je wel leuk je tijd doorbrengen maar als je het echt wilt weten zou je waarschijnlijk het beste dat testje er tegenaan gooien.
Met aannames maken kun je wel leuk je tijd doorbrengen maar als je het echt wilt weten zou je waarschijnlijk het beste dat testje er tegenaan gooien.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zegFizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sinds wanneer is een Rottweiler een ruwharige hond? Ik heb er wel eens gezien die langharig waren, maar dan nog is er geen garnituur op de snuit te bekennen. Dus er zal echt ergens iets ruwharigs door Bruno's aderen moeten stromen via 1 van zijn voorouders.
De kruising die jij nu zo stellig opgeeft als zijn voorouders Fizgig, dat is gewoon onmogelijk.
De kruising die jij nu zo stellig opgeeft als zijn voorouders Fizgig, dat is gewoon onmogelijk.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ptje schreef:Nou komop meid, gebruik dat setje gewoon voor Bruno, wie weet komt er wel een verrassing uit zoals een ruwharige teckel of zo haha.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat lijkt mij inderdaad ook een beter advies.Valerie schreef:Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zegFizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?Hij is nu al echt veel te dik wat funest is voor zijn gewrichten. Zeker bij zijn type hond. Laat hem liever een paar kg afvallen!
Hoe hoog is Bruno eigenlijk? Want ik vind 50 kilo echt behoorlijk zwaar als hij niet heel hoog is.
- Tank
- Zeer actief
Dat heeft echt geen nut meer om tegen Fizgig te zeggen. Ze heeft een soort obsessie over het gewicht van haar honden, ze moeten dagelijks volgepropt worden anders heeft ze geen rust.LongFields schreef:Dat lijkt mij inderdaad ook een beter advies.Valerie schreef:Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zegFizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?Hij is nu al echt veel te dik wat funest is voor zijn gewrichten. Zeker bij zijn type hond. Laat hem liever een paar kg afvallen!
Hoe hoog is Bruno eigenlijk? Want ik vind 50 kilo echt behoorlijk zwaar als hij niet heel hoog is.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ja of teckel met dalmatier x riesenschnauzer hihi.bouvierpoedel schreef:Ptje schreef:Nou komop meid, gebruik dat setje gewoon voor Bruno, wie weet komt er wel een verrassing uit zoals een ruwharige teckel of zo haha.
Met aannames maken kun je wel leuk je tijd doorbrengen maar als je het echt wilt weten zou je waarschijnlijk het beste dat testje er tegenaan gooien.teckel met lab en golden of zoiets.
Ik zal me maar snel aankleden en naar mijn werk gaan voor ik helemaal melig word en door ga slaan hihi.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- dagmar88
- Zeer actief
Nou, ik voel me inmiddels net een haperende LPTank schreef:Dat heeft echt geen nut meer om tegen Fizgig te zeggen. Ze heeft een soort obsessie over het gewicht van haar honden, ze moeten dagelijks volgepropt worden anders heeft ze geen rust.LongFields schreef:Dat lijkt mij inderdaad ook een beter advies.Valerie schreef:Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zegFizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?Hij is nu al echt veel te dik wat funest is voor zijn gewrichten. Zeker bij zijn type hond. Laat hem liever een paar kg afvallen!
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
LongFields schreef:Dat lijkt mij inderdaad ook een beter advies.Valerie schreef:Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zegFizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?Hij is nu al echt veel te dik wat funest is voor zijn gewrichten. Zeker bij zijn type hond. Laat hem liever een paar kg afvallen!

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
OMG! Is she like a freekin' feeder??? 
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
in het filmpje dat ze aan het spelen zijn, vind ik hem ook wat aan de zware kant
ik zou hem mooi slank laten worden en laten
anders zit er straks helemaal geen actie meer in en is hij alleen maar aan het uitbuiken 

- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
En volgens mij geeft hij het ook gewoon zelf aan. Hij heeft geen honger! Hij heeft genoeg gehad!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tis toch grappig dat bij sommige mensen alle honden die ze hebben eetproblemen hebben.... misschien moeten honden van dergelijke baasjes wel naar psychiaters, hebben allemaal eating bing disorerder? Volgens mij at Bruno in het begin toch zo goed? En dat kan zo mooi Shelly helpen. Hond is in korte periode kilo's aangekomen (volgens mij inmiddels een kilo of 10 in weet ik hoeveel maanden tijd?) En alleen maar kijken naar het hoofd dat zo groot is, niet dat er inmiddels een buik onderhangt. Hoofd romp verhouding is geen maatstaaf..... Alhoewel Shelly's hoofd bij haar lichaam inmiddels wegvalt......
Ruwharig(eigenlijk bearded)is een dominante vererving. De rotweiler is niet ruwharig maar stokharig.
En hoe weten eigenaren zo zeker dat het deze kruizing is? Dat is vaak namelijk met kruizingen nogal moeilijk te zeggen. Zeker als ouders al kruizingen waren en ofwel ook de grootouders. De 'fokker' heeft de honden waarschijnlijk onder deze kruizing verkocht, maar die is in dit verhaal dus niet te vertrouwen of heeft geen verstand van honden gehad, want er moet ergens een ruwharig hond in hebben gezeten en iets kleiners, want kruizingen worden niet kleiner dan hun ouders, niet zoveel tenminste. En dus moet jou hond omdat hij kleiner is, dus al helemaal niet het gewicht van zijn ouders hebben..... Dat die hond met dat overvoeren nog geen maagtorsie heeft gehad. Je lijkt met je honden haast op wat die ganzen in opfok moeten doorstaan.....
Ruwharig(eigenlijk bearded)is een dominante vererving. De rotweiler is niet ruwharig maar stokharig.
En hoe weten eigenaren zo zeker dat het deze kruizing is? Dat is vaak namelijk met kruizingen nogal moeilijk te zeggen. Zeker als ouders al kruizingen waren en ofwel ook de grootouders. De 'fokker' heeft de honden waarschijnlijk onder deze kruizing verkocht, maar die is in dit verhaal dus niet te vertrouwen of heeft geen verstand van honden gehad, want er moet ergens een ruwharig hond in hebben gezeten en iets kleiners, want kruizingen worden niet kleiner dan hun ouders, niet zoveel tenminste. En dus moet jou hond omdat hij kleiner is, dus al helemaal niet het gewicht van zijn ouders hebben..... Dat die hond met dat overvoeren nog geen maagtorsie heeft gehad. Je lijkt met je honden haast op wat die ganzen in opfok moeten doorstaan.....

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik mis vast het één en ander, maar op de foto hierboven vind ik het best mee vallen?
Hij lijkt idd wat fors, maar kan ook wat lange/lage ribbenkast zijn. Het vertekend een beetje..
Hij lijkt idd wat fors, maar kan ook wat lange/lage ribbenkast zijn. Het vertekend een beetje..

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hutsje schreef:bullmastiffreuen horen tussen de 50 en 59 kg te zitten, overigens.
heb je dat Kief ook wel eens verteld
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ZaZa schreef:Bij sommige mensen zouden ze "Google" moeten blokkeren.Hutsje schreef:ik vind je een leuke meid hoor, maar je moet eens stoppen met dit soort onzin te verkopenFizgig schreef:Dat zouden molossers niet zijn namelijk. Ze staan op de eerste plaats groepen honden dan die bijten, las ik ergens.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
crutz schreef:Hutsje schreef:bullmastiffreuen horen tussen de 50 en 59 kg te zitten, overigens.
heb je dat Kief ook wel eens verteld![]()

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Maar Kief is ook geen bullmastiffHutsje schreef:crutz schreef:Hutsje schreef:bullmastiffreuen horen tussen de 50 en 59 kg te zitten, overigens.
heb je dat Kief ook wel eens verteld![]()
die zit er maar een paar kilo boven
oh dan moet het wel een bruine dalmatier zijn geweest anders word hij niet effen bruinPtje schreef: Ja of teckel met dalmatier x riesenschnauzer hihi.
Ik zal me maar snel aankleden en naar mijn werk gaan voor ik helemaal melig word en door ga slaan hihi.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik vind het enorm veel, oudste dober was hier ruim 70 cm schoft en woog nog geen 45 kg op zn showgewicht destijds.... toen hij alleen nog maar ging sporten was dat max 38 kg.LongFields schreef:Dat lijkt mij inderdaad ook een beter advies.Valerie schreef:Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zegFizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?Hij is nu al echt veel te dik wat funest is voor zijn gewrichten. Zeker bij zijn type hond. Laat hem liever een paar kg afvallen!
Op de foto vind ik hem ook veel te zwaar lijken... dr zit geen vorm in....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Iemand een foto van Bruno voor me? 
-
Pat75
Ik heb echt medelijden met Fizig haar honden.
Plus ze heeft alles wel eens meegemaakt met haar eigen honden als iemand iets heeft met zijn/haar hond.
Naja ik weet nu wel zeker dat Gajes toch ook chiwawa in zich heeft LOL
Plus ze heeft alles wel eens meegemaakt met haar eigen honden als iemand iets heeft met zijn/haar hond.
Naja ik weet nu wel zeker dat Gajes toch ook chiwawa in zich heeft LOL
- dagmar88
- Zeer actief
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... o#p5302271tura schreef:Iemand een foto van Bruno voor me?

8 kilo en 2.5 maand geleden...
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
daar vind ik m al gevuld genoeg eigenlijk, 8 kilo erbij is echt veel
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
het probleem met fizgig is eigenlijk dat ze zo op een hoger plan met haar honden bezig is dat ze vergeet naar die honden zelf te kijken.
ze krijgt daarom ook niet mee wat die honden haar vertellen, zoals in dit geval dat ze helemaal geen honger hebben om de simpele reden dat ze overvoerd worden.
ze krijgt daarom ook niet mee wat die honden haar vertellen, zoals in dit geval dat ze helemaal geen honger hebben om de simpele reden dat ze overvoerd worden.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 10 apr 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
sbientje schreef:daar vind ik m al gevuld genoeg eigenlijk, 8 kilo erbij is echt veel
- Jeannettebo
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik vind hem hier ook prima eigenlijk hoordagmar88 schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... o#p5302271tura schreef:Iemand een foto van Bruno voor me?
8 kilo en 2.5 maand geleden...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies