Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bruno's kruising

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: Bruno's kruising

Ongelezen bericht door Lillith »

Nee hoor, hij is niet van de sabbelige...Boeven wel? :D
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

Hutsje schreef:
Fizgig schreef:Dat zouden molossers niet zijn namelijk. Ze staan op de eerste plaats groepen honden dan die bijten, las ik ergens.
ik vind je een leuke meid hoor, maar je moet eens stoppen met dit soort onzin te verkopen :piew:
Bij sommige mensen zouden ze "Google" moeten blokkeren.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou komop meid, gebruik dat setje gewoon voor Bruno, wie weet komt er wel een verrassing uit zoals een ruwharige teckel of zo haha.
Met aannames maken kun je wel leuk je tijd doorbrengen maar als je het echt wilt weten zou je waarschijnlijk het beste dat testje er tegenaan gooien.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Fizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?
Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zeg :schrik: Hij is nu al echt veel te dik wat funest is voor zijn gewrichten. Zeker bij zijn type hond. Laat hem liever een paar kg afvallen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Sinds wanneer is een Rottweiler een ruwharige hond? Ik heb er wel eens gezien die langharig waren, maar dan nog is er geen garnituur op de snuit te bekennen. Dus er zal echt ergens iets ruwharigs door Bruno's aderen moeten stromen via 1 van zijn voorouders.
De kruising die jij nu zo stellig opgeeft als zijn voorouders Fizgig, dat is gewoon onmogelijk.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ptje schreef:Nou komop meid, gebruik dat setje gewoon voor Bruno, wie weet komt er wel een verrassing uit zoals een ruwharige teckel of zo haha.
Met aannames maken kun je wel leuk je tijd doorbrengen maar als je het echt wilt weten zou je waarschijnlijk het beste dat testje er tegenaan gooien.
:LOL: teckel met lab en golden of zoiets. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Valerie schreef:
Fizgig schreef:@dagmar Ja echt waar! Nou ja, hij weegt nu 50 he. Maar denk je dat hij dan groter had moeten zijn? Dat zou misschien verklaren waarom zijn hoofd zo groot lijkt. Hij eet niet echt lekker, nog steeds helaas, al heb ik nu wel ontdekt dat smuldier pens zijn favoriet is. Misschien gaat ie nog wel zwaarder worden?
Laat hem alsjeblieft niet nog meer aankomen zeg :schrik: Hij is nu al echt veel te dik wat funest is voor zijn gewrichten. Zeker bij zijn type hond. Laat hem liever een paar kg afvallen!
Dat lijkt mij inderdaad ook een beter advies.
Hoe hoog is Bruno eigenlijk? Want ik vind 50 kilo echt behoorlijk zwaar als hij niet heel hoog is.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

LongFields schreef:
Valerie schreef:
Hoe hoog is Bruno eigenlijk? Want ik vind 50 kilo echt behoorlijk zwaar als hij niet heel hoog is.
Dat heeft echt geen nut meer om tegen Fizgig te zeggen. Ze heeft een soort obsessie over het gewicht van haar honden, ze moeten dagelijks volgepropt worden anders heeft ze geen rust.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

bouvierpoedel schreef:
Ptje schreef:Nou komop meid, gebruik dat setje gewoon voor Bruno, wie weet komt er wel een verrassing uit zoals een ruwharige teckel of zo haha.
:LOL: teckel met lab en golden of zoiets. :LOL:
Ja of teckel met dalmatier x riesenschnauzer hihi.
Ik zal me maar snel aankleden en naar mijn werk gaan voor ik helemaal melig word en door ga slaan hihi. :LOL:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tank schreef:
LongFields schreef:
Valerie schreef:
Dat heeft echt geen nut meer om tegen Fizgig te zeggen. Ze heeft een soort obsessie over het gewicht van haar honden, ze moeten dagelijks volgepropt worden anders heeft ze geen rust.
Nou, ik voel me inmiddels net een haperende LP :roll:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

LongFields schreef:
Valerie schreef:

Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

OMG! Is she like a freekin' feeder??? :Q:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

in het filmpje dat ze aan het spelen zijn, vind ik hem ook wat aan de zware kant :wink: ik zou hem mooi slank laten worden en laten :ok: anders zit er straks helemaal geen actie meer in en is hij alleen maar aan het uitbuiken :schrik:
Afbeelding
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

En volgens mij geeft hij het ook gewoon zelf aan. Hij heeft geen honger! Hij heeft genoeg gehad!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Tis toch grappig dat bij sommige mensen alle honden die ze hebben eetproblemen hebben.... misschien moeten honden van dergelijke baasjes wel naar psychiaters, hebben allemaal eating bing disorerder? Volgens mij at Bruno in het begin toch zo goed? En dat kan zo mooi Shelly helpen. Hond is in korte periode kilo's aangekomen (volgens mij inmiddels een kilo of 10 in weet ik hoeveel maanden tijd?) En alleen maar kijken naar het hoofd dat zo groot is, niet dat er inmiddels een buik onderhangt. Hoofd romp verhouding is geen maatstaaf..... Alhoewel Shelly's hoofd bij haar lichaam inmiddels wegvalt......

Ruwharig(eigenlijk bearded)is een dominante vererving. De rotweiler is niet ruwharig maar stokharig.

En hoe weten eigenaren zo zeker dat het deze kruizing is? Dat is vaak namelijk met kruizingen nogal moeilijk te zeggen. Zeker als ouders al kruizingen waren en ofwel ook de grootouders. De 'fokker' heeft de honden waarschijnlijk onder deze kruizing verkocht, maar die is in dit verhaal dus niet te vertrouwen of heeft geen verstand van honden gehad, want er moet ergens een ruwharig hond in hebben gezeten en iets kleiners, want kruizingen worden niet kleiner dan hun ouders, niet zoveel tenminste. En dus moet jou hond omdat hij kleiner is, dus al helemaal niet het gewicht van zijn ouders hebben..... Dat die hond met dat overvoeren nog geen maagtorsie heeft gehad. Je lijkt met je honden haast op wat die ganzen in opfok moeten doorstaan.....
Afbeelding
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Ik mis vast het één en ander, maar op de foto hierboven vind ik het best mee vallen?
Hij lijkt idd wat fors, maar kan ook wat lange/lage ribbenkast zijn. Het vertekend een beetje..
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hutsje schreef:bullmastiffreuen horen tussen de 50 en 59 kg te zitten, overigens.

heb je dat Kief ook wel eens verteld :schrik: :F:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ZaZa schreef:
Hutsje schreef:
Fizgig schreef:Dat zouden molossers niet zijn namelijk. Ze staan op de eerste plaats groepen honden dan die bijten, las ik ergens.
ik vind je een leuke meid hoor, maar je moet eens stoppen met dit soort onzin te verkopen :piew:
Bij sommige mensen zouden ze "Google" moeten blokkeren.
:LOL: :LOL:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

crutz schreef:
Hutsje schreef:bullmastiffreuen horen tussen de 50 en 59 kg te zitten, overigens.

:schrik: die zit er maar een paar kilo boven :pffff:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hutsje schreef:
crutz schreef:

:schrik: die zit er maar een paar kilo boven :pffff:
Maar Kief is ook geen bullmastiff :pffff:
Ptje schreef: Ja of teckel met dalmatier x riesenschnauzer hihi.
Ik zal me maar snel aankleden en naar mijn werk gaan voor ik helemaal melig word en door ga slaan hihi. :LOL:
oh dan moet het wel een bruine dalmatier zijn geweest anders word hij niet effen bruin :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

LongFields schreef:
Valerie schreef:
ik vind het enorm veel, oudste dober was hier ruim 70 cm schoft en woog nog geen 45 kg op zn showgewicht destijds.... toen hij alleen nog maar ging sporten was dat max 38 kg.
Op de foto vind ik hem ook veel te zwaar lijken... dr zit geen vorm in....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Iemand een foto van Bruno voor me? :denken:
Pat75

Ongelezen bericht door Pat75 »

Ik heb echt medelijden met Fizig haar honden.
Plus ze heeft alles wel eens meegemaakt met haar eigen honden als iemand iets heeft met zijn/haar hond.

Naja ik weet nu wel zeker dat Gajes toch ook chiwawa in zich heeft LOL
dagmar88
Zeer actief

tura schreef:Iemand een foto van Bruno voor me? :denken:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... o#p5302271

Afbeelding

8 kilo en 2.5 maand geleden...
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

daar vind ik m al gevuld genoeg eigenlijk, 8 kilo erbij is echt veel
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het probleem met fizgig is eigenlijk dat ze zo op een hoger plan met haar honden bezig is dat ze vergeet naar die honden zelf te kijken.
ze krijgt daarom ook niet mee wat die honden haar vertellen, zoals in dit geval dat ze helemaal geen honger hebben om de simpele reden dat ze overvoerd worden.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 10 apr 2012 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
dagmar88
Zeer actief

sbientje schreef:daar vind ik m al gevuld genoeg eigenlijk, 8 kilo erbij is echt veel
:wink: Hij heeft daar in mijn ogen een perfect lijntje, al moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn honden erg slank houd en dat dus gewend ben.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

in de foto die Valerie plaatste mis ik juist het mooie, oplopende lijntje
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
tura schreef:Iemand een foto van Bruno voor me? :denken:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... o#p5302271

Afbeelding

8 kilo en 2.5 maand geleden...
ik vind hem hier ook prima eigenlijk hoor :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Bij die foto die Dagmar plaatst lijkt 'ie imo mooi op gewicht!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”