Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zien jullie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Wat zien jullie

Ongelezen bericht door M@scha »

Eline* schreef:Veel te veel in de opwinding. Zo lebbert Nelson een konijn af waarvan hij weet dat hij het niet mag opeten. Geen onderdanig lief gedrag ieder geval en ik vind het uitermate onprettig om te zien.

dat dus.

op het randje. niet weten wat je ermee moet want oppakken mag niet. sam doet dit ook en mag daarom niet bij kleine kinderen. dat gaat van dit likken naar ruiken, naar duwen met de kop en dat gaat niet zachtjes. met een beetje geluk slaat hij er ook nog op met 1 of 2 poten.

bijten zal het niet worden. hij weet zich gewoon geen raad.

wat ook logisch is gezien de leeftijd van het kind, dat is een hagelnieuwe :mrgreen: als je dit wat rustiger aan elkaar laat wennen zal het vast goedkomen wat ook zo gegaan is begreep ik
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

massam schreef:
Eline* schreef:Veel te veel in de opwinding. Zo lebbert Nelson een konijn af waarvan hij weet dat hij het niet mag opeten. Geen onderdanig lief gedrag ieder geval en ik vind het uitermate onprettig om te zien.

dat dus.

op het randje. niet weten wat je ermee moet want oppakken mag niet. sam doet dit ook en mag daarom niet bij kleine kinderen. dat gaat van dit likken naar ruiken, naar duwen met de kop en dat gaat niet zachtjes. met een beetje geluk slaat hij er ook nog op met 1 of 2 poten.

wat ook logisch is gezien de leeftijd van het kind, dat is een hagelnieuwe :mrgreen: als je dit wat rustiger aan elkaar laat wennen zal het vast goedkomen wat ook zo gegaan is begreep ik
ja dat zag ik ook,en dat doet die van mijn zusje dus ook.
Ik herken dat helemaal niet in mijn eigen honden,is dat wat de hond uit filmpje doet puur onzekerheid ?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

ik kan er niet naar kijken, vooral niet omdat die moeder het hem steeds verbiedt, en hem vervolgens toch z'n gang laat gaan :ugh:
mijn superlieve tekkeltje zou dat ook niet mogen, heeft niets met het ras te maken wat mij betreft.
die hond ziet er niet happy en relaxt uit in elk geval.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Naar aanleiding van het Trumler verhaal: Ik heb het idee dat het gedrag meer veroorzaakt wordt door die vrouw dan dat het uit de hond zelf komt.
Zij heeft het kind te belangrijk gemaakt en begeleidt daarnaast de hond niet goed met dat halfslachtige gedoe.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Jaap* schreef:Naar aanleiding van het Trumler verhaal: Ik heb het idee dat het gedrag meer veroorzaakt wordt door die vrouw dan dat het uit de hond zelf komt.
Zij heeft het kind te belangrijk gemaakt en begeleidt daarnaast de hond niet goed met dat halfslachtige gedoe.
het is ook dat stilzitten volgens mij. net als wanneer je wandelt en er dreigt wat stress met een andere hond: gewoon doorlopen lost de situatie meestal ongemerkt op.
hier blijven ze in precies dezelfde houding zitten, waardoor de hond steeds denkt dat er iets van hem verwacht wordt.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik vind het ook niet prettig om te zien. De hond is mij te zenuwachtig en opgewonden. Daar kunnen ongelukken van komen.
Daarnaast vind ik het sowieso belachelijk om je pasgeborene zo op de grond te zetten met een hond die daar zo bij kan.
Ik was toch wel wat voorzichtiger met mijn kindje.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

tekkel schreef:
Jaap* schreef:Naar aanleiding van het Trumler verhaal: Ik heb het idee dat het gedrag meer veroorzaakt wordt door die vrouw dan dat het uit de hond zelf komt.
het is ook dat stilzitten volgens mij. net als wanneer je wandelt en er dreigt wat stress met een andere hond: gewoon doorlopen lost de situatie meestal ongemerkt op.
hier blijven ze in precies dezelfde houding zitten, waardoor de hond steeds denkt dat er iets van hem verwacht wordt.
Misschien is dat het hele eier-eten wel inderdaad, dat die hond denkt dat er iets van hem verwacht wordt :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

tekkel schreef:mijn superlieve tekkeltje zou dat ook niet mogen, heeft niets met het ras te maken wat mij betreft.
Dit wil ik voor mezelf ook nog wel even benadrukken :ok: Het heeft voor mij ook niets met het ras te maken en alles met de situatie en het gevoel dat de hond bij mij oproept.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Jezus dat mens durft.

De hond daar zie ik niets kwaads achter. gewoon enthausiast . ik zou als de dood zijn , dat de hond bezitterig zou worden.

de vrouw is de hond niet de baas. en dat is wel eng. en ziet er ook niet leuk uit.

ik vind het echt wel raar dat iemand dat toe laat. vraag me af wat het nut is van baby voetjes likken.

ik kan me voorstellen dat mensen hun hond erbij betrekken om ze niet buiten te sluiten en een keer snuffelen ok.
maar dit gaat veel verder en kan ook echt wel goed fout gaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Veel te obsessief naar mijn smaak en zou het absoluut niet toestaan op deze manier.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Volgens mij maakt dat mens met die camera die hond knettergek; "genoeg, zit, af, kusje? toe maar voetjes kussen". Dat beest weet van gekkigheid niet meer wat 'ie moet. Ik zie, behalve een flinke portie onzekerheid, nog geen kwaad is de hond, maar dan moet die baas wel stoppen met het kweken van een obsessie. Mijn honden zouden even mogen kijken, een likje vind ik ook best, maar daarna opzouten en lekker je eigen ding gaan doen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb maar een stukje gekeken, maar wat voor hond ook, ik zou dat dus echt niet toestaan. Is nergens voor nodig, gewoon afblijven.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Die nasale stem :schrik: maar goed, ik zou dit zeker niet toestaan.
Voor mij lijkt het op obsessief aan iets likken en er dan voorzichtig in bijten.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Ik vind het heel frappant dat bijna iedereen hetzelfde onplezierige gevoel krijgt bij het zien van dit filmpje. Ook de indruk dat er iets aan de verhouding schort tussen hond en bazin...

In elk geval; er zijn op dit moment heel veel jonge kinderen in onze familie, en Hajo vindt ze prachtig en leuk. Maar hij mag even komen begroeten (goed snuffelen), en dan moet en is het ook klaar. Ik zet ook geen babies op de grond, en kinderen die kruipen en net kunnen lopen worden extra goed in de gaten gehouden zodat ze niet zelf naar hem toe gaan. Ik heb nog een paar filmpjes bekeken die er naast staan en ik snap niet dat sommige mensen zo zorgeloos omgaan met hun kindje.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik zou denk ik geen enkele hond (toch bijna geen) zo bezig laten zijn met zo iets weerloos. Het is in mijn ogen die dame die de hond bijna dwingt onder het mom van "kijk mijn hondje nou eens lief zijn". Als of ze dus echt de dringende behoefte heeft om te bewijzen dat haar hond "niet zo is". En mensen die dringende behoeftes hebben om iets te bewijzen zijn heel vaak niet zo zeker van de zaak. Hond maakt op mij ook nerveuze indruk.

Ik zie hier echt geen toevallig filmpje maar echt een "kijk eens wat wij kunnen" ego toestand.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hij is ook een beetje aan het claimen , geloof echt dat als dit zo toestaan blijft worden dat hij dat kind een keer uit dat stoeltje trekt en aan het beentje begint te kluiven.
Dus ma bestel maar vast een grafsteentje heb ik het gevoel.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Heb het bekeken, en ook het vervolgfilmpje... En ik zie er precies in wat Yuna doet bij de ratten en hamsters waarmee ze "wil spelen" maar weet dat dat niet mag, of als ik haar zeg dat ze een speeltje niet mag pakken wat ze graag wilt (om het vervolgens op commando wel te geven), verder zie ik nervositeit in zijn uitstraling.. ook in het vervolgfilmpje, hij weet dat ie niet mag "pakken" maar het lijkt mij erop dat hij het wel wil pakken...
Dat kind is in het vervolgfilmpje ook lekker opdringerig, dat zou ik ook echt nooit toestaan, bij welk ras dan ook.. Ik heb er een beetje het "kijk hoe geweldig mijn hond/pitbull is" gevoel bij.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

In het vervolgfilmpje zie ik nog steeds een hoop spanning en onzekerheid in de hond, maar hey, dat kind is intussen 19 maanden oud, dus wat kan er nog gebeuren :blah:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hmmm, ik heb niet het idee dat dat beest die baby direct in stukken wil scheuren ofzo, maar wat mij wel verontrust is dat ie zo hyper is. Volgens mij zou je een hond, ongeacht ras, best relaxed met een baby kunnen laten interacten waar jij bij bent, maar ik zou er dan persoonlijk wel voor zorgen dat die hond echt dondersgoed weet dat ie in de buurt van baby altijd kalm en onderdanig is en ZEKER niet obsessief met de baby bezig is zoals deze hond hier. En dat gelik bevalt me ook niet helemaal. Nouja wat mij nog het meeste zorgen baart is de manier waarop het baasje de hond aan het eind van de baby af trekt, ik geloof niet dat hij of zij zijn hond echt onder controle heeft zoals zou moeten waar een baby bij is...
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zie een hond die onzeker is in wat er nou van hem / haar verwacht word. Ik zou dit niet toelaten, of toejuichen in dit geval.
Ik zie een hond die door onzekerheid te druk doet bij de baby, mijn inziens. Ik zou dit niet toejuichen.

En nee, ik heb de vervolgfilmpjes niet gekeken. Er werd gevraagd naar de meninig over dit filmpje.
Ik zou dit thuis niet zo hebben zitten filmen in ieder geval.
Ik zie hier geen kwade bedoelingen van de hond, maar wel onzekerheid, en dat kan ook gevaarlijk zijn. Het wordt toegejuicht dat hij/zij leuk doet met de baby, maar mag niet Te druk doen..Ik vind dit filmpje niet leuk door het baasje, niet door de hond.
Annedee
Erelid
Mijn ras(sen): Oudduitse Herder, maar vind bijna alle honden leuk

Ongelezen bericht door Annedee »

Dee schreef:Ik vind dit filmpje niet leuk door het baasje, niet door de hond.
:E: :E:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zou dat nooit toestaan... maar ik ben dan ook een zeikerd met kinderen en honden, zeker als ze zo klein zijn... onze kleindochter wordt 2 en bij haar zou ik dat niet eens toestaan.... maar het baasje is degen die het doet... dus ik zie een hond die onzeker is omdat hij iets doet wat hij normaal niet zou doen uitzich zelf.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Hij doet het dwingend (hard) naar mijn idee en pakt af en te iets een velletje mee. Mij iets té.

Daarbij zie je best wel wat spanning bij de hond, de ene keer moet hij opeens stoppen en mag het niet, de andere keer krijgt hij juist een commando om het wel te gaan doen.
En dat allemaal in een korte tijd.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Onze hond mag dat echt niet bij onze kleindochters ( 2 en 4) doen.
Afbeelding
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

doodeng en straks is het een keer "dat doet hij anders nooit"
Het maakt voor mij nog eens niet zoveel uit wat voor hond ...een hond is een hond en er kan altijd iets gebeuren wat net de trigger is om wel iets "fouts" te doen.
moet er niet aan denken wat er gebeurd als die baby onverwacht iets doet (idd vinger in zijn oog....of ongecontroleerd opeens het oor vast heeft....of bijvoorbeeld een kreet slaakt of hard gaat huilen. De hond zou ervan kunnen schrikken (zeker in zo'n stress situatie wat dit toch lijkt te zijn)

onverantwoord!
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

massam schreef:

dat dus.

mee eens.
Schijnbaar leggen nog veel mensen niet de link tussen likken en domineren.
Mijn Cairn likt ook als ze de kans krijgt (niet dus) en is ook een dominantje. Grap is wel: zij wordt vervolgens afgelikt door .... de kat :smile2:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Inge O schreef:
dogo4ever schreef: Maar wie weet mag de hond normaal ook niet zo door blijven likken.
maar nu voor het filmpje natuurlijk weer wel :roll: ?

ik heb het weggeklikt, vond het bijzonder onprettig om te zien hoe dom mensen met hond en baby om kunnen gaan.
Zou inderdaad heel goed kunnen dat het voor het filmpje wel mag ja. Als ik het vervolg filmpje zie is het vooral overdreven laten zien van kijk hoe goed mijn pit met mijn kindje kan. Kijk eens hoe overdreven al die verhalen zijn etc. etc. Veel te overdreven promotie van iemand die de hele wereld wil laten zien dat het echt niet aan het ras ligt maar aan de opvoeding. :roll:

Ik kots van dat soort filmpjes maar er zijn genoeg simpele zielen die menen dat het vooral bewezen moet worden op deze manier naar de grote boze buiten wereld.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Sorry, verkeerd begrepen :wink:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik weet het niet hoor.
De eerste week van Sebastiaan hier in huis deed CAsh ook zo. Die was er niet bij weg te slaan. Wilde constant met zijn kop ruiken, snuffelen, likken en ook zo met die neus tegen die beentjes aan duwen. Zodra hij Sebastiaan maar hoorde/zag/ rook was het piepen geblazen en hij moest en zou bij Sebastiaan zijn. We kregen hem er nauwelijks bij weg. Echt obsessief was hij naar SEbastiaan toe.

Na die week was het over. Hij heeft het nooit weer gedaan. Sebastiaan kan nu de boel bij elkaar krijsen terwijl Cash gewoon door slaapt in de keuken. Hij kijkt er bij wijze van spreken :E: nu niet meer naar om.
Laatst gewijzigd door Cash op 15 mei 2012 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:
Cash schreef: bewijs van spreken
:mrgreen:
Moet jij niet met je honden wandelen? :mep:
AfbeeldingAfbeelding