Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer eens over mn vent

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: weer eens over mn vent

Ongelezen bericht door tineke »

S@ndr@ schreef:of nog erger, dat ik geen kinderen zou mogen hebben ( met hem) omdat hij de hond niet kan lezen :LOL: :goeie:
Dat heb ik nergens gezegd,ik zeg dat IK me niets kan voorstellen bij een partner waar je de hond nog niet aan zou toevertrouwen.
Het gaat me dan nog niet zozeer om de hond maar om het feit dat je die persoon dus niets kan toevertrouwen waar jij van houd omdat hij er geen interesse in heeft.
En vanuit die desinteresse worden dus andere honden zoals Mum aangeeft of mensen zoals jij aangeeft gebeten.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, dat is een keuze, mijn man zou het gevaar ook niet zien, gewoon omdat het zijn interesse niet heeft.
als er een patserige reu aan komt in de verte , dat ziet hij niet - hij ziet gewoon "een hond"
dus laat ik hem niet meer lopen met de honden van mijn keuze.( die niets uit de weg gaan) en nee ik vertrouw hem daar niet mee - duidelijk niet.

komt er morgen een lab teef ( stel) , dan mag hij gewoon weer de hond uitlaten, dat is het toch anders- vind ik.
wil niet zeggen dat we op gebieden die ik belangrijk vind wel veel overeen komen en elkaar gevonden , alleen op het gebied van honden dus niet.
wil dus zeggen dat ik de zorg heb over de hond en het wel een wee.
kan ik best alleen zeg maar, gaat ook eigenlijk altijd goed, ik mot alleen niet ziek worden of zo :roll:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

tineke schreef:
S@ndr@ schreef:of nog erger, dat ik geen kinderen zou mogen hebben ( met hem) omdat hij de hond niet kan lezen :LOL: :goeie:
Dat heb ik nergens gezegd,ik zeg dat IK me niets kan voorstellen bij een partner waar je de hond nog niet aan zou toevertrouwen.
Het gaat me dan nog niet zozeer om de hond maar om het feit dat je die persoon dus niets kan toevertrouwen waar jij van houd omdat hij er geen interesse in heeft.
En vanuit die desinteresse worden dus andere honden zoals Mum aangeeft of mensen zoals jij aangeeft gebeten.
Sorry zal ik wel een lul zijn ,maar dat je partner niets met honden heeft kan ik begrijpen.
En dat je partner toestemt in een hond te nemen kan ik ook begrijpen ondanks dat hij/zij geen kut verstand vann honden heeft.
Maar waarom die partner dan een hond van een moeilijk ras door zijn strot douwen en dan later lopen zeiken en problemen zien of het je partner kwalijk nemen.
Neem dan een leuk makkelijk ras zodat je lul van een partner die niet wil luisteren :denken: die ook kan uitlaten :engel: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

waarom zou ik een hond moeten nemen die ik niet leuk vind :denken: ( zeg een poedel of zo :engel: )
heb je 2 mensen die geen interesse hebben in het beest.
kun je beter geen hond nemen lijkt me.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Sorry zal ik wel een lul zijn
Inderdaad :mrgreen:
bouvierpoedel schreef:maar dat je partner niets met honden heeft kan ik begrijpen.
En dat je partner toestemt in een hond te nemen kan ik ook begrijpen ondanks dat hij/zij geen kut verstand vann honden heeft.
Maar waarom die partner dan een hond van een moeilijk ras door zijn strot douwen en dan later lopen zeiken en problemen zien of het je partner kwalijk nemen.
Neem dan een leuk makkelijk ras zodat je lul van een partner die niet wil luisteren :denken: die ook kan uitlaten :engel: .
Voor mijn gevoel is het vaak zo dat partner niet zo nodig een hond hoeft maar wèl zeggenschap wil hebben in het ras. En dat moet dan gek genoeg meestal een pikverlenger zijn. "Want anders komt er géén hond"
Dan geloof ik maar zo dat een aantal forumlady's graag een grotere klit zouden willen ,gezien het aantal klapkaken wat er rondloopt. :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ik ga voor een molosser omdat ze over het algemeen genomen een heule lange lont hebben naar ( eigen ) mensen toe :wink: .
nadeel bij deze blijkt dan te zijn dat het eigenlijk meer een herder is dan een molosser- da`s nou weer een klein beetje jammer.
maar ik deal er wel mee hoor
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:waarom zou ik een hond moeten nemen die ik niet leuk vind :denken: ( zeg een poedel of zo :engel: )
heb je 2 mensen die geen interesse hebben in het beest.
kun je beter geen hond nemen lijkt me.
Nee, dat bedoel ik niet ;-) Ik vind dat degene die het beest uit gaat laten moet kiezen. En ook voor die keuze op moet draaien.
Maar vaak zie je dat degene die dus weinig tot niet voor de hond gaat zorgen het meeste in de melk te brokken wil hebben.
Nou mijn vent kon een klapkaak willen tot ie omviel, maar die kwam écht niet in huis. :neenee: Omdat IK er 4x per dag mee moet lopen.
Ik zou het hem niet verbieden hoor. Maar dan neemt ie dat beest maar mee naar zijn werk en laat hem daar tussen de middag uit. :ok:
Nou als ik hett zo lees dan zijn sommige stellen nogal aardig bezig het één ander bij elkaar door de strot te duwen.
Koop dan gelijk een leuke makkelijke hond waar het hele gezin wat mee kan , en je geen gezeik en geouwehoer op je hals haald.
.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

mum schreef:Mijn man neemt nu geregeld de losloopwandelingen onder zijn hoede, echter ziet hij geen enkel punt waardoor het totally fout kan gaan, bijv hij laat hem gewoon los in drukbehond gebied, maakt ruzie met andere hondeneigenaren want buddje doet volgens hem niks.............
Buddha is nu 20 mnd en ik zie de tekenen maar dit is zijn eerste hond dus hij denkt dat het altijd goed al blijvn gaan, ik heb daar mijn twijvels over, ik weet dat jullie zullen eggen dat ik m zelf uit moet laten maar in de praktijk gaat het vaak anders, van mij mag die bijv niet los in drukke hondengebieden, maar hij ziet dat anders en laat m gewoon los, ik ben erg bang dat dit fout gaat mar volgens hem luisterd hij goed;
Hij kent het commando wacht, maar het kom hier commando heb ik er nooit goed in gekregen dus ik durf hem in de wijk niet los te laten.
Ik houd van mijn hondje maar ik weet het o ook niet meer verder, ik laat m nu maar zelf uit maar het kost me veel, miss is herplaatsen beter maar mijn hart huilt, ik wil m houden
Kan het niet zijn dat jij de beren die je op de weg ziet opblaast en wil dat je man die ook zo ziet? Soms gedragen honden zich anders bij de ander en aangezien jij het 1 en ander niet durft of niet aan kan wil dat niet zeggen dat dit bij je man ook zo is. Waarschijnlijk heeft hij meer vertrouwen in de hond dan jij en handelt er ook naar op die manier. Dat hij ruzie maakt hoeft niets met Buddha zijn gedrag te maken te hebben maar met hoe hij omgaan als hij tegen onbegrip van andere mensen aanloopt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Voor diegenen die een hond alleen hebben gekozen, mét klapkaak (vooruit dan :mrgreen: ) Als jullie ziek zijn, of moeten werken, wat dan?
Als ik een slaapdienst heb ben ik 18 uur van huis. Dan zal er toch iets moeten plassen en poepen.

Ik zou het voor mezelf niet vinden werken als we niet allebei voor de honden gekozen zouden hebben. (maar goed, ieder zijn keuze hoor!) Ik wil ze met het grootste vertrouwen aan partner kunnen toevertrouwen.
Ik laat Mike ook uit. Hij luistert redelijk naar me, maar daar is ook alles mee gezegd. Hem zal ik echt niet los laten zolang ik niet kilometers ver kan kijken of er iets aankomt. Gebeurt dus zelden dat Mike bij mij los loopt.
Dat vertrouwen moet je toch kunnen hebben naar elkaar, lijkt mij wel zo prettig.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

chrico schreef:
mum schreef:Mijn man neemt nu geregeld de losloopwandelingen onder zijn hoede, echter ziet hij geen enkel punt waardoor het totally fout kan gaan, bijv hij laat hem gewoon los in drukbehond gebied, maakt ruzie met andere hondeneigenaren want buddje doet volgens hem niks.............
Buddha is nu 20 mnd en ik zie de tekenen maar dit is zijn eerste hond dus hij denkt dat het altijd goed al blijvn gaan, ik heb daar mijn twijvels over, ik weet dat jullie zullen eggen dat ik m zelf uit moet laten maar in de praktijk gaat het vaak anders, van mij mag die bijv niet los in drukke hondengebieden, maar hij ziet dat anders en laat m gewoon los, ik ben erg bang dat dit fout gaat mar volgens hem luisterd hij goed;
Hij kent het commando wacht, maar het kom hier commando heb ik er nooit goed in gekregen dus ik durf hem in de wijk niet los te laten.
Ik houd van mijn hondje maar ik weet het o ook niet meer verder, ik laat m nu maar zelf uit maar het kost me veel, miss is herplaatsen beter maar mijn hart huilt, ik wil m houden
Kan het niet zijn dat jij de beren die je op de weg ziet opblaast en wil dat je man die ook zo ziet? Soms gedragen honden zich anders bij de ander en aangezien jij het 1 en ander niet durft of niet aan kan wil dat niet zeggen dat dit bij je man ook zo is. Waarschijnlijk heeft hij meer vertrouwen in de hond dan jij en handelt er ook naar op die manier. Dat hij ruzie maakt hoeft niets met Buddha zijn gedrag te maken te hebben maar met hoe hij omgaan als hij tegen onbegrip van andere mensen aanloopt.
hier is dat ook zo
voor 95% van de tijd komt de verzorging van de honden op mij terecht, maar ik ben op zich nogal "bang" aangelegd (komt een beetje door het feit dat Shadow indertijd alles op 4 poten aanviel en ik dus overal beren zie) als het op andere honden aan komt, terwijl Jan zo iets heeft van "doorlopen en geen geklier, zolang er niets gebeurt is er niets" en dat werkt echt wel bij hem, de honden doen allemaal gewoon normaal (oke hier zijn ze niet gigantisch agressief naar andere honden, maar Guapa is bv soms wel onvoorspelbaar), zelfs Shadow liep bij hem "normaler" (hij viel nog wel uit, maar veel en veel minder als dat hij bij mij deed), terwijl hij er misschien 2x per maand mee buiten ging

Jan is trouwens wel weer het tegen overgestelde betreft het los laten lopen :engel: het mag niet in België, dus doen we dat ook niet, terwijl ik dat dus wel doe, maar wel op plaatsen waarvan ik weet dat er maar heel weinig honden zijn (ik wil niemand ten laste zijn en al helemaal niet als er ineens 3 bullebakken op 1 (klein) hondje aflopen)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Daisy@ schreef:Voor diegenen die een hond alleen hebben gekozen, mét klapkaak (vooruit dan :mrgreen: ) Als jullie ziek zijn, of moeten werken, wat dan?
Als ik een slaapdienst heb ben ik 18 uur van huis. Dan zal er toch iets moeten plassen en poepen.

Ik zou het voor mezelf niet vinden werken als we niet allebei voor de honden gekozen zouden hebben. (maar goed, ieder zijn keuze hoor!) Ik wil ze met het grootste vertrouwen aan partner kunnen toevertrouwen.
Ik laat Mike ook uit. Hij luistert redelijk naar me, maar daar is ook alles mee gezegd. Hem zal ik echt niet los laten zolang ik niet kilometers ver kan kijken of er iets aankomt. Gebeurt dus zelden dat Mike bij mij los loopt.
Dat vertrouwen moet je toch kunnen hebben naar elkaar, lijkt mij wel zo prettig.
tja, ik heb mijn werk gekozen zodat ik overdag thuis ben.
heul simpel dus. ben in de avond een uurtje of 6 weg, niet langer
zou ik overdag moeten werken of had ik diensten zoals jij dan ging de hond weg, kan niet op een goede manier, dan maar helemaal niet..
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Duidelijk, en het werkt prima zo te lezen.
Dan is het idd te doen. Hier zou het niet werken met het werk dat wij doen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

volgens mij ligt de interesse van mum helemaal niet bij dit soort honden en heeft haar partner deze hond uitgezocht.
kan me vergissen hoor, maar er staat me iets van bij dat zij veel liever een JR zou hebben :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

renee-uk schreef:volgens mij ligt de interesse van mum helemaal niet bij dit soort honden en heeft haar partner deze hond uitgezocht.
kan me vergissen hoor, maar er staat me iets van bij dat zij veel liever een JR zou hebben :?
Volgens mij hadden ze ook beter een jack Russel kunnen nemen :LOL:
Ik zou mijn vent de hond niet meer meegeven, ik ben heel simpel in dit soort dingen.

Ik vind dit wel een typisch voorbeeld van wat je vaker tegen komt. Neem zo'n stoere hond en dan totaal niet weten wat je aan de riem hebt. :roll: Als je vent zo doorgaat gaat het vanzelf wel een keer fout met de hond.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
S@ndr@
Zeer actief

nou gelukkig dan maar dat JR altijd van die makkelijke goed opgevoede hondjes zijn, kan ze dat later altijd nog eens nemen :ok:
renee-uk
Zeer actief

nou ik bedoelde het niet lullig naar mum toe
die hond is haar, tenminste als ik het me goed herinner, min of meer opgedrongen in een periode dat ze heel slecht in haar vel zat.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
meissielief
Zeer actief

S@ndr@ schreef:nou gelukkig dan maar dat JR altijd van die makkelijke goed opgevoede hondjes zijn, kan ze dat later altijd nog eens nemen :ok:
Joh als die willen aanvallen , til je ze gewoon op :goeie:
Afbeelding

meissielief
Zeer actief

renee-uk schreef:nou ik bedoelde het niet lullig naar mum toe
die hond is haar, tenminste als ik het me goed herinner, min of meer opgedrongen in een periode dat ze heel slecht in haar vel zat.

Ik bedoel het ook niet lullig, maar de hond is er nu. En dan zul je er toch voor moeten zorgen dat alles goed gaat. En ik ben bang dat het zo (niet) lang goed gaat.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

ja dat is zo maar dan is belachelijk maken niet de weg denk ik
Afbeelding

jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn vriend heeft ook andere ideeen dan mij... daarom laat ik de honden ook zoveel mogelijk uit en als mijn lief het doet gaat hij niet verder dan een rondje om het blok, en dat is meestal s'nachts omdat ik dan op tijd naar mijn bedje gaat... :ok:

Mss kan je je vriend eens vertellen wat er gebeurt als zij hond een andere hond pakt, of ruzie krijgt... gaten in andere honden en een fikse da rekening.. in beslag name van de hond... of erger.
Afbeelding
sam2011
Actief
Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog

Ongelezen bericht door sam2011 »

meissielief schreef:
S@ndr@ schreef:nou gelukkig dan maar dat JR altijd van die makkelijke goed opgevoede hondjes zijn, kan ze dat later altijd nog eens nemen :ok:
met het risico dat jij een JR gebit in je snuit hebt :ok:

wat me wel opvalt is dat mum niet meer reageert....
a dog is a dog, it isn't a child
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

sam2011 schreef:
meissielief schreef:
met het risico dat jij een JR gebit in je snuit hebt :ok:

wat me wel opvalt is dat mum niet meer reageert....
Nou inderdaad.
Afbeelding
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MissZoef »

denk dat je het er toch maar eens met hem over moet hebben. Dat jullie gelijke afspraken maken over hoe de hond behandeld wordt (dan krijgt je ook meer stabiliteit) en hierdoor wordt de hond misschien ook braver. Misschien is het een optie om ook voor de komende tijd altijd wat lekker mee te nemen voor de hond als je wandelt? misschien kun je het hierkomen dan wat beter leren? dat als hij goed luistert en komt dat hij dan wat lekkers krijgt? de snoepjes kun je altijd weer afbouwen. Misschien hebben jullie dit allang geprobeerd, maar zeg het toch even :wink:
poetin666
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
Contacteer:

Ongelezen bericht door poetin666 »

Cleva schreef:
bouvierpoedel schreef:Jij was toch diegeen die overal spoken zag en niet echt met die hond om kon gaan , dus je man nu ook niet .
Wat kan ik soms zo jaloers worden op relatie's zeg.

Haha! Het is best leuk hoor, zo'n meneer.
Maar wat de honden betreft is het alleenrecht een zaligheid!

Uiteindelijk gaat je man hem vanzelf vasthouden, hoor, nadat hij een paar keer de knip heeft mogen trekken om de gaten te laten stoppen.
Beetje sneu om te wachten tot er 'gaten' vallen, het zal jouw hondje maar zijn die Snappie net op een verkeerd moment voor de voeten komt,..... 'dat doet ie anders noooit, zal meneer dan zeggen, maar daar koop jeniet veelmeer voor als je daar met een dood hondje in je handen staat. Dat gebeurde mijn vriendin een paar maanden geleden in het losloopgebied Pietersberg, 12 jaar oude Chi versus Bordeaux!!
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

Afbeelding
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Nee hoor, mum reageert hier wel op maar had even tijd nodig om alle reacties te laten bezinken, alle dingn die hier zijn gezegd en voorgesteld heb ik allemaal al gedaan maar het helpt niet zo hard als ik zou willen.
Gisteren met hond, man en kiddies naar het leijpark geweest, man was boos omdat de hond niet los kon daarop heb ik de hond overgenomen, mijn man in niet mis te verstane termen duidelijk gemaakt dat de joekel niet los gaat in een park waar zoveel honden en peepz lopen, al met al was het dus weer een fijne gezinswandeling NOT!
daarna mannielief nog een keer uitgelegd dat het nu een maal geen gezellige losloophond is en dat ook niet word, hij is nu 20 maanden. vervolgens heb ik manlief uitgelegd dat als ik nog een keer klachten vanuit de buurt krijg manlief dan een hengst onder zijn hol krijgt die hem nog lang zal heugen. Met klachten uit de buurt bedoel ik dat hij Buddha van 45 kg op andere honden laat afstormen, de meeste baasjes en hondjes zijn daar niet van gediend en ik vind het klote om later aangesproken te worden op het gedrag van mijn man en MIJN hond. En het was idd zo dat ik heel graag een hond wilde en toen het eindelijk kon was het een staff of pitbull of anders kon ik het wel vergeten.

Daarna heb ik gezegd dat ik de hond voortaan zelf uit laat, ik fiets er in mn pauze wel voor naar huis. Tis maar een kwartiertje en ik kan best al fietsend mn bammen opeten.

En nog even terug te komen op het feit waarom ik dan in vredesnaam een stafford heb; Ik heb deze hond twee jaren terug gekregen van mijn man voor mijn verjaardag, ik heb m gehouden en geleerd om van hem te houden, ik zou hem niet meer kunnen missen. En als jullie het niet erg vinden ga ik nu stoppen met typen want buddje en ik gaan zo richting leijpark.
Laatst gewijzigd door mum op 19 mei 2012 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
life is good
mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

Jaja mum begint te veranderen, en gelachen heb ik ook om sommige reacties, dank u zeer
life is good
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

mum schreef:Jaja mum begint te veranderen,
Goed zo :ok:

Go girl! :cheer:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
S@ndr@
Zeer actief

T is in ieder geval duidelijk zo toch :pffff: :LOL: :ok:
heel goed van je
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

Zo dat is volgens mij heel duidelijk! Super dat je dit zo hebt gedaan!
Enne Leijpark?? TIlburg neem ik aan. Mijn roots.... Kwam ik vroeger als kind heel veel! Ik ben daar in de buurt opgegroeid
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

kijk.. gewoon heel erg duidelijk zijn.... als man de verantwoording niet neemt dan doe je het zelf.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”